abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 november 2012 @ 13:53:20 #31
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119779392
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
Moraal van het verhaal hier boven: Zorg voor winterbanden op velg en wissel die zelf om. Heb je genoeg oefening gehad. :P
Bij die oefening kom je er ook direct achter of alle gereedschap aanwezig is, waar je het kunt vinden en of het goed werkt..

Leg ook altijd 1 van de wielen die je verwisselt onder de dorpel, zodat de auto niet op de grond ligt, als hij van de (meestal heel gammele) krik valt.. (een potkrik met 2 balkjes hout bied uitkomst)

En vertrouw je de krik niet of lijkt het je te eng omdat de krik alle kanten op gaat behalve naar boven, twijfel dan niet en bel de wegenwacht..

Ps. bij de bandenspanning controle (die erg belangrijk is) OOK je reservewiel controleren... ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:48 schreef Darkomen het volgende:
Grappig dat sommige tips je een boete kan opleveren.
Leuk dat je post, maar vertel dan ook even waar het precies om gaat... :Y
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  vrijdag 30 november 2012 @ 18:31:59 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119787981
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:36 schreef Snowballed het volgende:
Het lijkt mij leuk en handig om tips uit te wisselen over wat wat wél en wat zeker NIET te doen bij bepaalde "noodsituaties" die je tegen kunt komen op de weg..
Ik wou de OP bijwerken, maar dat gaat natuurlijk niet nu jij het topic geopend hebt :D

Dus aan jou de schone taak om te tips uit dit topic in de OP te zetten :P ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 30 november 2012 @ 20:07:39 #33
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119791001
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik wou de OP bijwerken, maar dat gaat natuurlijk niet nu jij het topic geopend hebt :D

Dus aan jou de schone taak om te tips uit dit topic in de OP te zetten :P ^O^
Hmmm gloeiende gloeiende........ }:|

Maar ik zal mn best doen..... :7
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  vrijdag 30 november 2012 @ 20:08:26 #34
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119791033
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:07 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Hmmm gloeiende gloeiende........ }:|

Maar ik zal mn best doen..... :7
^O^ :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 30 november 2012 @ 22:41:07 #35
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119798290
Iemand nog tips? Hoe vaak moet je je olie peilen (en hoe? Ik weet het wel, anderen wellicht niet)?
Hoe vaak moet je je bandenspanning controleren, en kun je dat doen aan het eind van een (lange) reis?
Kun/moet je je auto aan de onderkant op één of andere manier tegen pekel beschermen?
Is het bij dreigende vorst nuttig je deurrubbers is te wrijven met vaseline? (als je auto buiten staat)
Hoe krijg je een bevroren deurslot weer open? Of voorkom je dat het vastvriest?
Etc :D

Gewoon handige tips, al zijn ze simpel en klein ;) ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119799354
Olie peilen zou ik doen afhankelijk van hoeveel je rijdt en of de motor olie lekt/verbruikt. Als ie olie lekt eens per week en anders eens per maand ofzo. Wel peilen bij koude motor op recht oppervlak.

Bandenspanning controleer ik eens in de paar maanden. Vaak hoeft er dan nauwelijks iets bij.

Deurrubbers heb ik een paar weken geleden wel met wat siliconenspray ingesprayed. Paar jaar geleden tijdens strenge vorst kon ik de deur niet open krijgen, dus beter voorkomen. Ook voorkom je dat je de deurrubbers kapot trekt.

Bevroren slot krijg je weer open met zo'n stiftje met antivries (is wel te koop bij een autozaak). Niet doen met kokend water, want dat blijft erin zitten en gaat weer bevriezen.
  vrijdag 30 november 2012 @ 23:06:16 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119799532
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:02 schreef Palomar het volgende:
Olie peilen zou ik doen afhankelijk van hoeveel je rijdt en of de motor olie lekt/verbruikt. Als ie olie lekt eens per week en anders eens per maand ofzo. Wel peilen bij koude motor op recht oppervlak.

Bandenspanning controleer ik eens in de paar maanden. Vaak hoeft er dan nauwelijks iets bij.

Deurrubbers heb ik een paar weken geleden wel met wat siliconenspray ingesprayed. Paar jaar geleden tijdens strenge vorst kon ik de deur niet open krijgen, dus beter voorkomen. Ook voorkom je dat je de deurrubbers kapot trekt.

Bevroren slot krijg je weer open met zo'n stiftje met antivries (is wel te koop bij een autozaak). Niet doen met kokend water, want dat blijft erin zitten en gaat weer bevriezen.
Dank ^O^

Werkt vaseline ook?

En moet je de bandenspanning niet controleren met (relatief) koude banden? Hoe ver mag je dan rijden om nog een betrouwbare meting uit te kunnen voeren?

Stiftje antivries zit in mijn tas ^O^

Oliepeil meet ik tegenwoordig (laatste 9 jaar) nooit meer :@ . Bij mijn vorige auto wel, maar toen was het ook nodig
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119800630
Vaseline werkt ook goed. Mochten de rubbers toch vastvriezen dan of met je lichaam e ontdooien, of kort en stevig op de deur duwen zodat de rubbers los gaan zitten.
Mocht je slot bevroren zijn dan kan je het beste met je lichaamswarmte het slot ontdooien, dus gewoon lekker tegen de deur gaan leunen.

Overigens, niet alleen bij normaal rijden, maar bij onder of overstuur ALTIJD kijken naar waar je heen wilt. Kan je de onderstuur niet oplossen door alleen maar gas los te laten, stuur dan rustig terug, de grip komt dan ook vanzelf weer en dan kan je rustig weer de bocht insturen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 30 november 2012 @ 23:45:44 #39
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_119800981
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dank ^O^

Werkt vaseline ook?

En moet je de bandenspanning niet controleren met (relatief) koude banden? Hoe ver mag je dan rijden om nog een betrouwbare meting uit te kunnen voeren?

Stiftje antivries zit in mijn tas ^O^

Oliepeil meet ik tegenwoordig (laatste 9 jaar) nooit meer :@ . Bij mijn vorige auto wel, maar toen was het ook nodig
Bandenspanning controleer je met koude banden en NIET met warme banden. Neem als richtlijn aan: de kortste weg naar het dichtstbijzijnde benzinestation. (max. 5 km. rustig, binnen BBK rijden). Waarom kun je de bandenspanning niet (betrouwbaar) meten met een hogere temperatuur? Dat komt omdat er drie variabelen zijn in dit spel: druk 'bandenspanning', temperatuur en volume. Het volume van de band is nagenoeg constant en is dus geen issue in de vergelijking (beste natuurkundigen: ik weet dat dit kort door de bocht is). De temperatuur en druk zijn echter variabel én zijn van elkaar afhankelijk (hogere temperatuur = hogere druk bij gelijkblijvend volume). Omdat het rijden de temperatuur van de band (en de lucht erin) doet toenemen, neemt ook de druk toe. Ga je dan uit van de 'ideale bandenspanning' volgens de fabrikant, dan wordt de druk dus te laag bij koude banden en dat is een dus een te lage spanning (en gevaarlijk e.d.).

Hoe weet je of er genoeg lucht in zit? Welnu: er zit een sticker bij het portier van de bestuurder (soms bij de tankdop) waar een aantal waarden op staat, vaak een voor hard rijden, voor rijden met veel personen en een lege auto. Neem van die waarden altijd de hoogste: dan zit je altijd goed. Een band kan door een compressor bij een benzinepomp nooit zo hard worden opgepompt dat de band ontploft. Ook daarom dus: bij koud weer neem je de hoogste waarde die de fabrikant aangeeft. Dan zit je langere tijd goed en verbruik je ook minder brandstof.

Motorolie e.d.: check 1x per maand en aan het begin van een lange rit (als in: langer dan 300 kilometer). En als je dan bezig bent, dan loop je ook de koelvloeistof, remvloeistof en ruitenwisservloeistof na. Let wel op met remvloeistof: liever niet de dop eraf halen, want het spul is giftig.

Andere dingen die zijn genoemd: vaseline of siliconespul smeren op de deurrubbers, scheelt gedoe met vorst. Als je bezig bent, neem dan ook even de kofferbak mee...

Nog wat tips: maak de BINNENKANT van je ramen schoon. Je zult verbaast zijn van de hoeveelheid troep die er af komt. Voordelen: beter zicht (marginaal) en minder snel beslagen ruiten. Scheelt ook weer wat brandstof als je airco hebt, want die hoeft minder lang te ontwasemen.

Verder, wettelijk gezien ben je verplicht een gevarendriehoek te plaatsen. Ik zou dat het liefst laten zitten bij pech op de vluchtstrook. Maar goed, als je het dan toch doet, loop dan ten minste 2 hm-paaltjes stroomopwaarts (zover mogelijk van de rijstroken vandaan) en zet de gevarendriehoek zo dicht mogelijk tegen de witte kantstreep aan. Als je terugloopt naar je auto, loop dan hoe dan ook aan de achterzijde van de vangrail (of desnoods op de vangrail). Als iemand niet oplet en half over de vluchtstrook rijdt dan rijdt je je gevarendriehoek aan gort, maar is de kans groter dat de bestuurder wel tijdig bij de les is om je auto te ontwijken. Een wiel verwisselen op de vluchtstrook doe je dus NIET. Rijd langzaam door (knipperlichten aan en over de vluchtstrook) naar de eerste de beste plek waar je veilig staat en ga daar aan de slag.

En morgen weet ik er vast nog wel een paar meer... :)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  vrijdag 30 november 2012 @ 23:53:19 #40
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119801320
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:45 schreef Goverman het volgende:

[..]

Bandenspanning controleer je met koude banden en NIET met warme banden. Neem als richtlijn aan: de kortste weg naar het dichtstbijzijnde benzinestation. (max. 5 km. rustig, binnen BBK rijden). Waarom kun je de bandenspanning niet (betrouwbaar) meten met een hogere temperatuur? Dat komt omdat er drie variabelen zijn in dit spel: druk 'bandenspanning', temperatuur en volume. Het volume van de band is nagenoeg constant en is dus geen issue in de vergelijking (beste natuurkundigen: ik weet dat dit kort door de bocht is). De temperatuur en druk zijn echter variabel én zijn van elkaar afhankelijk (hogere temperatuur = hogere druk bij gelijkblijvend volume). Omdat het rijden de temperatuur van de band (en de lucht erin) doet toenemen, neemt ook de druk toe. Ga je dan uit van de 'ideale bandenspanning' volgens de fabrikant, dan wordt de druk dus te laag bij koude banden en dat is een dus een te lage spanning (en gevaarlijk e.d.).

Hoe weet je of er genoeg lucht in zit? Welnu: er zit een sticker bij het portier van de bestuurder (soms bij de tankdop) waar een aantal waarden op staat, vaak een voor hard rijden, voor rijden met veel personen en een lege auto. Neem van die waarden altijd de hoogste: dan zit je altijd goed. Een band kan door een compressor bij een benzinepomp nooit zo hard worden opgepompt dat de band ontploft. Ook daarom dus: bij koud weer neem je de hoogste waarde die de fabrikant aangeeft. Dan zit je langere tijd goed en verbruik je ook minder brandstof.

Motorolie e.d.: check 1x per maand en aan het begin van een lange rit (als in: langer dan 300 kilometer). En als je dan bezig bent, dan loop je ook de koelvloeistof, remvloeistof en ruitenwisservloeistof na. Let wel op met remvloeistof: liever niet de dop eraf halen, want het spul is giftig.

Andere dingen die zijn genoemd: vaseline of siliconespul smeren op de deurrubbers, scheelt gedoe met vorst. Als je bezig bent, neem dan ook even de kofferbak mee...

Nog wat tips: maak de BINNENKANT van je ramen schoon. Je zult verbaast zijn van de hoeveelheid troep die er af komt. Voordelen: beter zicht (marginaal) en minder snel beslagen ruiten. Scheelt ook weer wat brandstof als je airco hebt, want die hoeft minder lang te ontwasemen.

Verder, wettelijk gezien ben je verplicht een gevarendriehoek te plaatsen. Ik zou dat het liefst laten zitten bij pech op de vluchtstrook. Maar goed, als je het dan toch doet, loop dan ten minste 2 hm-paaltjes stroomopwaarts (zover mogelijk van de rijstroken vandaan) en zet de gevarendriehoek zo dicht mogelijk tegen de witte kantstreep aan. Als je terugloopt naar je auto, loop dan hoe dan ook aan de achterzijde van de vangrail (of desnoods op de vangrail). Als iemand niet oplet en half over de vluchtstrook rijdt dan rijdt je je gevarendriehoek aan gort, maar is de kans groter dat de bestuurder wel tijdig bij de les is om je auto te ontwijken. Een wiel verwisselen op de vluchtstrook doe je dus NIET. Rijd langzaam door (knipperlichten aan en over de vluchtstrook) naar de eerste de beste plek waar je veilig staat en ga daar aan de slag.

En morgen weet ik er vast nog wel een paar meer... :)
^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119802092
Ja, stilstaan op de vluchtstrook zou ik idd ook proberen te voorkomen. Ooit eens op de vluchtstrook stilgestaan (had een fiets in de achterbak met klep half open en die ging opeens helemaal open :')) en dan raast het verkeer echt hard voorbij.
Ga zelf ook altijd als ik iemand stil zie staan op de vluchtstrook even op de linker strook rijden indien mogelijk.
  FOK!fotograaf zaterdag 1 december 2012 @ 00:19:02 #42
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119802415
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:11 schreef Palomar het volgende:
Ja, stilstaan op de vluchtstrook zou ik idd ook proberen te voorkomen. Ooit eens op de vluchtstrook stilgestaan (had een fiets in de achterbak met klep half open en die ging opeens helemaal open :')) en dan raast het verkeer echt hard voorbij.
Pechhaven zoeken indien mogelijk. Overigens, als je komt stil te staan op de vluchtstrook, moet als het goed is de detectie van RWS je detecteren en de snelheid terug slingeren naar 70. Verder, sta je te lang, dan komt RWS zelf even kijken. Zelf meegemaakt, lekke koelvloeistofslang, dus een no go (spoot eruit, logisch na 80 km), iemand gebeld die me kwam halen, maar die moest ook van ver komen. Deed er een half uur over (eerst tegemoet, keren, terug) en toen hij net aangekomen was, kwam RWS ook kijken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 1 december 2012 @ 00:22:26 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119802533
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:11 schreef Palomar het volgende:
Ja, stilstaan op de vluchtstrook zou ik idd ook proberen te voorkomen. Ooit eens op de vluchtstrook stilgestaan (had een fiets in de achterbak met klep half open en die ging opeens helemaal open :')) en dan raast het verkeer echt hard voorbij.
Ga zelf ook altijd als ik iemand stil zie staan op de vluchtstrook even op de linker strook rijden indien mogelijk.
Gelukkig doen veel mensen dat. of remmen ze wat af.. Gelukkig heb ik het tot op heden nooit meegemaakt
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119802546
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Pechhaven zoeken indien mogelijk. Overigens, als je komt stil te staan op de vluchtstrook, moet als het goed is de detectie van RWS je detecteren en de snelheid terug slingeren naar 70. Verder, sta je te lang, dan komt RWS zelf even kijken. Zelf meegemaakt, lekke koelvloeistofslang, dus een no go (spoot eruit, logisch na 80 km), iemand gebeld die me kwam halen, maar die moest ook van ver komen. Deed er een half uur over (eerst tegemoet, keren, terug) en toen hij net aangekomen was, kwam RWS ook kijken.
maar dan moet dat wel een weggedeelte zijn waar matrixborden hangen en die heb je hier in het noorden volgens mij nergens.
Stond overigens maar 30 seconden stil ofzo. Even klep weer dichtgedaan en toen volgende afslag eraf om het wat degelijker vast te maken ;)
  zaterdag 1 december 2012 @ 00:23:05 #45
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119802565
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Pechhaven zoeken indien mogelijk. Overigens, als je komt stil te staan op de vluchtstrook, moet als het goed is de detectie van RWS je detecteren en de snelheid terug slingeren naar 70. Verder, sta je te lang, dan komt RWS zelf even kijken. Zelf meegemaakt, lekke koelvloeistofslang, dus een no go (spoot eruit, logisch na 80 km), iemand gebeld die me kwam halen, maar die moest ook van ver komen. Deed er een half uur over (eerst tegemoet, keren, terug) en toen hij net aangekomen was, kwam RWS ook kijken.
Detectie van RWS? Nooit van gehoord: vertel!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119802646
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Detectie van RWS? Nooit van gehoord: vertel!
als ik voor hem mag antwoorden, volgens mij zijn dat al die cameraatjes die je vaak ziet hangen. Ergens centraal (in Driebergen geloof ik) houden ze al die beelden in de gaten. Vraag me alleen af of ze daarmee alle wegen kunnen zien.
  zaterdag 1 december 2012 @ 00:28:00 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119802740
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:25 schreef Palomar het volgende:

[..]

als ik voor hem mag antwoorden, volgens mij zijn dat al die cameraatjes die je vaak ziet hangen. Ergens centraal (in Driebergen geloof ik) houden ze al die beelden in de gaten. Vraag me alleen af of ze daarmee alle wegen kunnen zien.
Ik heb het al druk genoeg met de weg, medebestuurders (ik bedoel: alle andere auto's en wat de bestuurders kunnen gaan doen) en de wisselende snelheden op het traject waar ik nu rij :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  FOK!fotograaf zaterdag 1 december 2012 @ 00:28:17 #48
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119802759
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:25 schreef Palomar het volgende:
als ik voor hem mag antwoorden, volgens mij zijn dat al die cameraatjes die je vaak ziet hangen. Ergens centraal (in Driebergen geloof ik) houden ze al die beelden in de gaten. Vraag me alleen af of ze daarmee alle wegen kunnen zien.
Dat zou een computer moeten doen. Sowieso alle wegen met spitsstroken zijn voorzien van deze zooi.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf zaterdag 1 december 2012 @ 00:28:54 #49
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119802775
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik heb het al druk genoeg met de weg, medebestuurders (ik bedoel: alle andere auto's en wat de bestuurders kunnen gaan doen) en de wisselende snelheden op het traject waar ik nu rij :D
Is toch niet zo moeilijk? 150 totdat de navigatsie gaat miepen dat er ergens een flitskast danwel trajectcontrole staat. :P Nee, was het maar zo makkelijk.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 1 december 2012 @ 00:30:00 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119802819
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:28 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Is toch niet zo moeilijk? 150 totdat de navigatsie gaat miepen dat er ergens een flitskast danwel trajectcontrole staat. :P Nee, was het maar zo makkelijk.
Ik ben oldskool, geen nav.. En als ik die wel zou hebben zou ik ook zelf blijven opletten: veel betrouwbaarder ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  FOK!fotograaf zaterdag 1 december 2012 @ 00:30:57 #51
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119802852
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik ben oldskool, geen nav.. En las ik die wel zou hebben zou ik ook zelf blijven opletten: veel betrouwbaarder ^O^
Heb hem eigenlijk altijd bij. Ik rijd dan ook veel op de navi snelheid (gaat weer iets harder) :P TC's vermijd ik waar mogelijk.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 1 december 2012 @ 00:31:58 #52
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119802883
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:30 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Heb hem eigenlijk altijd bij. Ik rijd dan ook veel op de navi snelheid (gaat weer iets harder) :P TC's vermijd ik waar mogelijk.
Ik niet, rij ook op kaarten nog.. Gelukkig kan ik kaartlezen :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119802902
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik ben oldskool, geen nav.. En als ik die wel zou hebben zou ik ook zelf blijven opletten: veel betrouwbaarder ^O^
Klopt, ik vind het handig voor in de stad ofzo als je het echt niet meer weet. Op de snelweg en provinciale wegen kun je imo beter de anwb-borden volgen. Navigatie wil je nog wel eens opeens langs een boerenweggetje sturen omdat dat 1km sneller is :P
  zaterdag 1 december 2012 @ 00:34:20 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119802967
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:32 schreef Palomar het volgende:

[..]

Klopt, ik vind het handig voor in de stad ofzo als je het echt niet meer weet. Op de snelweg en provinciale wegen kun je imo beter de anwb-borden volgen. Navigatie wil je nog wel eens opeens langs een boerenweggetje sturen omdat dat 1km sneller is :P
Of ze kloppen sowieso niet omdat ze niet bijgewerkt zijn ;) Of sturen je de plomp in :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 1 december 2012 @ 00:39:37 #55
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119803124
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Of ze kloppen sowieso niet omdat ze niet bijgewerkt zijn ;) Of sturen je de plomp in :D
Oja, ik moet nog steeds mijn navigatiesysteem bijwerken. Maar ik vergeet het iedere keer en word er dan weer aan herinnerd wanneer ik het gebruik. Dan word ik bij iemand de oprit op gestuurd omdat daar geen weg meer ligt :') .
  FOK!fotograaf zaterdag 1 december 2012 @ 00:41:56 #56
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119803208
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:39 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Oja, ik moet nog steeds mijn navigatiesysteem bijwerken. Maar ik vergeet het iedere keer en word er dan weer aan herinnerd wanneer ik het gebruik. Dan word ik bij iemand de oprit op gestuurd omdat daar geen weg meer ligt :') .
Geen last van. Alleen de nieuwe vmax kent ie niet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 1 december 2012 @ 00:42:27 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119803228
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:41 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Geen last van. Alleen de nieuwe vmax kent ie niet.
Vmax?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 1 december 2012 @ 00:42:54 #58
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119803244
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:41 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Geen last van. Alleen de nieuwe vmax kent ie niet.
Misschien is die van jou nog wat recenter dan mij, of kom jij alleen bij verkeerssituaties die het afgelopen jaar niet veranderd zijn ;) .
  zaterdag 1 december 2012 @ 00:43:17 #59
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119803260
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

[..]

Vmax?
Dat is straattaal voor maximale toegestane snelheid op die weg.
  zaterdag 1 december 2012 @ 00:43:49 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119803275
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:43 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat is straattaal voor maximale toegestane snelheid op die weg.
Dank ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')