abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:55:22 #76
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_119912975
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:40 schreef Goverman het volgende:

[..]

Stilstanddetectie op vluchtstroken bestaat niet. Wat er wel is, maar dat is alleen bij spitsstroken het geval, is dat met camera's de verkeersstroom wordt gemonitord. Als er dan een voertuig stilstaat op de spitsstrook (lees: voor het verkeer geopende vluchtstrook) dan gaat (maar dat weet ik niet helemaal zeker) er wel een belletje af in de verkeerscentrale, waarna de verkeersleider de spitsstrook sluit en een RWS-weginspecteur naar de gestrande bestuurder stuurt.
Ik heb het een keer gehad op de oprit naar de A12, meubelboulevard/IKEA.

Oprit op, plop, plop, pfff, auto uit. Ik in de berm staan, nog geen 3 minuten later ineens een takelwagen. MAMA TAKELWAGEN!11 Ik zeg, doe jij hier? Hij zegt, je bent gezien op de camera en ik werd hierheen gestuurd. Ik zeg, kost me dat? Niks, is een potje in de wegenbelasting die ze voor dit soort gevallen hebben en je staat gevaarlijk.

Auto werd naar een garage naar keuze verplaatst en ik werd thuisgebracht.

Ik ben jaren later nog steeds verbaasd.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  woensdag 5 december 2012 @ 10:26:34 #77
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_119948103
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:55 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Ik heb het een keer gehad op de oprit naar de A12, meubelboulevard/IKEA.

Oprit op, plop, plop, pfff, auto uit. Ik in de berm staan, nog geen 3 minuten later ineens een takelwagen. MAMA TAKELWAGEN!11 Ik zeg, doe jij hier? Hij zegt, je bent gezien op de camera en ik werd hierheen gestuurd. Ik zeg, kost me dat? Niks, is een potje in de wegenbelasting die ze voor dit soort gevallen hebben en je staat gevaarlijk.

Auto werd naar een garage naar keuze verplaatst en ik werd thuisgebracht.

Ik ben jaren later nog steeds verbaasd.
Mooi verhaal, doet me deugd dat e.e.a. zo snel gaat :). Overigens is slepen van de snelweg standaard verzekerd in de WA-verzekering. Of het ten koste gaat van je no-claim weet ik niet. Ik denk het eigenlijk niet (als in: ik heb er nog nooit iemand over gehoord). Het verhaal van het speciale potje van de wegenbelasting ken ik niet (sowieso gaat de motorrijtuigenbelasting - a.k.a. wegenbelasting - de algemene middelen in, daar ziet RWS niets van terug). Wat wel kan is dat het waarborgfonds wordt bedoeld: een vangnet voor het geval je een aanrijding met een onverzekerd motorrijtuig hebt. Het kan zijn dat slepen van de snelweg daar (ook) uit wordt betaald. Veel maakt het allemaal niet uit, het waarborgfonds wordt gevuld met bijdragen van (jawel...) verzekerde automobilisten (je betaalt dus eigenlijk een verzekeringspremie voor het geval je bij een aanrijding met een onverzekerd voertuig betrokken raakt...)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_119962065
Maar wordt dat altijd betaald uit het algemene potje?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119962165
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:26 schreef Goverman het volgende:

[..]

Mooi verhaal, doet me deugd dat e.e.a. zo snel gaat :). Overigens is slepen van de snelweg standaard verzekerd in de WA-verzekering. Of het ten koste gaat van je no-claim weet ik niet. Ik denk het eigenlijk niet (als in: ik heb er nog nooit iemand over gehoord). Het verhaal van het speciale potje van de wegenbelasting ken ik niet (sowieso gaat de motorrijtuigenbelasting - a.k.a. wegenbelasting - de algemene middelen in, daar ziet RWS niets van terug). Wat wel kan is dat het waarborgfonds wordt bedoeld: een vangnet voor het geval je een aanrijding met een onverzekerd motorrijtuig hebt. Het kan zijn dat slepen van de snelweg daar (ook) uit wordt betaald. Veel maakt het allemaal niet uit, het waarborgfonds wordt gevuld met bijdragen van (jawel...) verzekerde automobilisten (je betaalt dus eigenlijk een verzekeringspremie voor het geval je bij een aanrijding met een onverzekerd voertuig betrokken raakt...)
Bij Helden op de Weg hebben ze regelmatig gemeld dat het wegslepen van de snelweg naar een P/afrit door de overheid betaald word, en de bestuurder dus niks kost.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119962394
Tip tegen het vastvriezen van je deur. Spuit een beetje siliconenolie op de deur rubbers. Daarna vriest het niet meer vast.
  woensdag 5 december 2012 @ 20:41:43 #81
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_119970768
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:19 schreef Carlos93 het volgende:
Tip tegen het vastvriezen van je deur. Spuit een beetje siliconenolie op de deur rubbers. Daarna vriest het niet meer vast.
Sowieso goed om ze eens per zoveel maanden in te smeren. Blijven ze soepel en de kans op scheuren is dan een stuk minder (suizen, lekken etc etc).
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  Moderator woensdag 5 december 2012 @ 20:43:17 #82
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119970838
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2012 20:41 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Sowieso goed om ze eens per zoveel maanden in te smeren. Blijven ze soepel en de kans op scheuren is dan een stuk minder (suizen, lekken etc etc).
Wat Bio zegt O+
  donderdag 6 december 2012 @ 18:32:31 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120004996
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:19 schreef Carlos93 het volgende:
Maandag gedaan :s)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')