Gefeliciteerd met de aankoop en je strategie! Ben benieuwd naar het verbouwtopic!quote:Op donderdag 29 november 2012 22:02 schreef 4wood het volgende:
Ik was er helemaal niet vanuit gegaan dat er dit jaar überhaupt nog iets om m'n pad zou komen en ik net als de rest van NL vanaf 01-01-2013 toegewezen was op 100% annuïteit. Ik ben er alleen nog niet uit wat het qua hypotheek gaat worden. Wil natuurlijk zo laag mogelijke maandlasten, maar ook een zo verstandig mogelijke beslissing maken gericht op de toekomst. A.s. dinsdag heb ik met 1 van de 3 adviseurs die ik heb gesproken voor wat basic info en berekeningen een afspraak staan om de details wat verder uit werken en offertes aanvragen.
Wij hebben die apparaten in een nis in de keuken; bevalt uitermate goed. In jouw geval kan je er misschien een keukenblad boven maken?quote:Op zaterdag 1 december 2012 13:41 schreef 4wood het volgende:
Beetje afhankelijk van waar ik de wasmachine (en evt. droger) ga plaatsen. Die apparaten in een badkamer vind ik echt verschrikkelijk, dan nog liever in de keuken. Maar hier zit ik een beetje mee in m'n maag. Wat vinden jullie een handige plaats voor die apparatuur?
Kan ook prima, wel dan al bij de verbouwing rekening houden met de aansluitingen: water/el./ en riool.quote:Op zondag 2 december 2012 19:22 schreef 4wood het volgende:
Onder de trap onstaat ook ruimte door het verplaatsen, maar of dat een handige plek is voor een wasmachine?
Dat zijn anders behoorlijke leerprojecten: komt veel bij kijken zoals installatietechniek, betegelen, voegen, afstellen e.d.quote:Op maandag 10 december 2012 20:27 schreef 4wood het volgende:
De verbouwing zal wel iets minder voorspoedig gaan, ik heb eigenlijk geen ervaring met zo'n klusproject (verder dan een badkamer en toilet renovatie ben ik niet gekomen) I
Geweldig zo'n man!quote:Op maandag 10 december 2012 20:27 schreef 4wood het volgende:
k ga alles zelf doen maar uiteraard niet zonder een paar handige familieleden en vrienden. M'n opa is een gepensioneerde,ouderwetse timmerman waarvan de handen nog dagelijks jeuken, dus die maak ik gewoon hoofduitvoerder.![]()
Kijk, dat is tenminste mannentaal!quote:Op maandag 10 december 2012 20:27 schreef 4wood het volgende:
Het gebrek aan ervaring heeft me nog nooit ergens van weerhouden iets te doen, dus ook dit komt vroeg of laat wel goed
28 december vindt de overdracht plaats.quote:Hopelijk krijg ik de overdracht dit jaar nog rond, maar ik verwacht het niet meer eigenlijk.
2x correct. Je indeling A is goed/slimquote:Op maandag 17 december 2012 18:46 schreef 4wood het volgende:
Een bad vind ik mooi, maar gebruik ik toch nooit.
Een 2e toilet op de 1e verdieping vind ik wel een meerwaarde.
Wat vinden/denken jullie?
Waarmee het IQ van juristen ook weer eens is aangetoondquote:Op woensdag 19 december 2012 17:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Wat een leuk project! En ik sluit mij volledig aan bij blomke, je hebt de zaken verstandig aangepakt.
Onze ervaring is dat je een balkon hoegenaamd niet gebruikt als je een tuin hebt. Ook niet voor het drogen van was; het is gewoon veel praktischer een droogmolen in de tuin te plaatsen ipv ielige draadjes op een balkon. Dus als je het balkon bij je badkamer kunt betrekken: doen!!. Onderbouw + isolerend glas erboven en liggend vanuit bad kan je je omgeveing bestuderen (en je omgeving jou!).quote:Op donderdag 27 december 2012 12:47 schreef 4wood het volgende:
Ook een overweging, een badkamer met balkon.
Wij hebben daar ook bewust voor gekozen om een toilet boven te realiseren; het is echt uitermate vervelend om s'nachts al je naar het toilet moet het hele huis door te moeten lopen om beneden naar het toilet te gaan.quote:Op maandag 31 december 2012 21:02 schreef Rowlf het volgende:
Leuk, mooi project.
Ik zou zelf alleen echt zeker wel voor de wc boven kiezen. Misschien een kleintje ofzo in combinatie met een kleine wasbak oid. Geen wc boven is gewoon superirritant.
Haal daar maar een bouwvakker bij.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 19:13 schreef 4wood het volgende:
De deur zal 65cm opschuiven zodat ik het keukenblok door kan laten lopen, daarnaast draai ik het kozijn zodat de deur opent naar de woonkamer. Dit wordt best een spannende klus; kozijn stellen, latei erop en dichtmetselen. Wil het zelf gaan doen, maar wel met kennis on-site van iemand die het al eens eerder heeft gedaan. Zelf 0,0 ervaring hierin.
Ziet er goed uit !quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:02 schreef 4wood het volgende:
ger bewaarden we alles en werd er niks weggegooid"
Helaas de latei vergeten mee te nemen bij de handel, dus ik kon het niet gelijk afmaken vandaag... Voor de rest weer een productief dagje gehad; al het overige puin afgevoerd naar de ROVA en bouwmateria
Die miniwasbakjes gebruik je toch nooit. Veels te klein, je kunt er maar 1 hand tegelijk is wassen, schiet niet op dus.quote:Op maandag 31 december 2012 22:22 schreef jpajs het volgende:
70 bij 70 cm en een 32 mm leidingkje is alles wat je nodig hebt. Helaas dan zonder fonteintje.
[ afbeelding ]
mijn top mini klus in 2012
Ha, leuk! Rechts wordt mijn badkamerquote:
Met 90 cm wordt die wc wel altijd kliedernat. Mijn schoonmoeder heeft een glazen wand van 1.10 en dan nog 20 cm tot de muur, die muur wordt altijd nat.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:52 schreef jpajs het volgende:
[ afbeelding ]
Als ik dit plattegrondje zie dan zou ik ook een kijken of je de douche in de hoek kan zetten.
Ooit heb ik dit plan gehad.
[ afbeelding ]
Het zal niets simpel zijn om het uit te voeren. Maar ik zou eerst eens een maquete maken op schaal. Volgens mij kan je hier winst halen. Tuurlijk is dit een grotere badkamer. Zou twee trespa wandjes ophangen onder 45 graden. Je kan voor een deur kiezen maar zou het niet doen
Schuifwandje o.i.d. neerzetten. Die rage van open inloopdouches geeft hoop kliedernatte badkamers.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 08:28 schreef Audreyoot het volgende:
Met 90 cm wordt die wc wel altijd kliedernat. Mijn schoonmoeder heeft een glazen wand van 1.10 en dan nog 20 cm tot de muur, die muur wordt altijd nat.
Ook niet, wel op loopafstand van de binnenstad.quote:
Ja he? Stond er zelf ook van te kijken.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:43 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ziet er goed uit !
Je hebt natuurlijk toch wel kozijn ankers gebruikt ?
[ afbeelding ]
Tip: gebruik zo veel mogenlijk stugge pvc buis en zo weinig mogenlijk flexbuis. Door flexbuis mogen namenlijk maar 4 draden ipv 5 in stugge buis en daarbij is het een stuk lastiger om de trekveer door flexbuis te krijgen. Gewoon mooie ruime bochten buigen met een buigveer. En als je inbouwdozen te weinig hebt, zou ik voor stenen muren deze willen adviseren:quote:Op maandag 14 januari 2013 21:22 schreef 4wood het volgende:
[ afbeelding ]
Zat verder nog 100meter pijp bij, dus we kunnen weer een weekendje vooruit.![]()
Je kunt inbouwdozen beter gewoon vastzetten met een beetje knauf; dan blijven ze gewoon veel beter zitten dan met dat ene laagje knauf wat de stucadoor er voor smeert.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:23 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Tip: gebruik zo veel mogenlijk stugge pvc buis en zo weinig mogenlijk flexbuis. Door flexbuis mogen namenlijk maar 4 draden ipv 5 in stugge buis en daarbij is het een stuk lastiger om de trekveer door flexbuis te krijgen. Gewoon mooie ruime bochten buigen met een buigveer. En als je inbouwdozen te weinig hebt, zou ik voor stenen muren deze willen adviseren: [ afbeelding ] Die kan je er gewoon in klemmen en later afsmeren. Zit echt muurvast en gaat veel makkelijker. Verder is het ook raadzaam om 50mm dozen te gebruiken ipv 40 omdat je dan net wat meer ruimte over hebt om de draden in de doos te krijgen en als er een keer moet worden gelast in de doos kan dit ook makkelijker, sterker nog, eigenlijk mag er alleen gelast worden in 50mm dozen volgensmij.
Succes!
Zie ik daar nou een soort van platte afvoerbuis zitten ?quote:
Zie post 68 van 4woodquote:Op zondag 24 februari 2013 10:48 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heb je je zwaluwstaart vloer wel geaard ? Het is voldoende om een blank koperen aarde draad te verbinden met de zwaluwstaarvloer d.m.v. een boorparker oid. en die verbind je natuurlijk weer aan je aardpunt. Ook de drain natuurlijk niet vergeten te aarden![]()
quote:Op zondag 24 februari 2013 13:56 schreef 4wood het volgende:
Afgelopen donderdag ben ik met de warmtebeeldcamera van m'n werk door het huis heen gegaan, dat was ook erg leerzaam. Als ik de foto's uitgelezen heb, dan zal ik ze hier uiteraard ook delen.
Klinkt gek, maar ik heb wel vaker gezien dat buren van één gemeenschappelijke rioolbuis naar de straat gebruik maakten. Dan kwamen ze in de voortuin bij elkaar. Dat konden ze lekker uitvechten wie de veroorzaker van een verstopping was. Overigns is dit in je kruipruimte. Dat zou wel unike zijn als je buren gebruiken van jouw kruipruimte om hun riool in te laten lopen. Zou er eens een plastic zak in stoppen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:01 schreef 4wood het volgende:
Ik heb het maar tijdelijk opnieuw afgetaped, omdat ik echt nog niet in de fase ben aanbeland waar ik de keuken onder handen neem. Dit weekend eerst maar eens even praten met de buurman, want mijn andere buren hebben wel een eigen riolering. Ik mag hopen dat zijn toilet op een eigen pijp zit, want anders is dit erg verstoppings gevoelig. Het is een redelijk eind horizontale pijp (wel onder afschot) richting het hoofdriool.
Haha dat heeft mn buurman ook, bij mij in de kast loopt er een draadje naar hem toequote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:01 schreef 4wood het volgende:
Weer een beetje aan het prutsen geweest afgelopen weekend. De vrijdag had ik een sollicitatiegesprek dus heb ik niet kunnen knutselen. De tijd die over had, heb ik gebruikt om wat spullen in te slaan. Ik heb 'antieke' spijlen gekocht (gewoon nieuw, maar oude stijl) voor een te maken traphekje en heb tegels gekocht (iets minder authentiek), een douchedeur en alle kranen voor de badkamer besteld.
Was blij dat ik eens wat kon kopen wat ook in het zicht komt. Er zijn al flink wat ¤¤¤ uitgegaan, zonder dat er ook maar iets bijzat wat je 'mooi' kunt vinden.![]()
[ afbeelding ]
Op de vloer komen grijze tegels, dezelfde kleur op de wand achter het badmeubel (stroken 5,10,15cm) op de andere wanden komen witte glanzende tegels. Strak dus, maar dat moet ook wel met zo'n kleine ruimte om het een beetje overzichtelijk te houden.
Zaterdag ben ik de hele dag met een stukje riolering bezig geweest.Het stuk vanaf de weg tot aan het toilet. Ertussen zit de verzamelleiding van boven.
[ afbeelding ]
Stukje van de puzzel onder de badkamervloer.
Ik kon er vreselijk kut bij omdat heel de kruipruimte onder de hal en het toilet was volgestort met puin. Toen ik het zooitje redelijk pas had en de zaag in de buis had gezet, bleek dat ik niet de enige was die gebruik maakte van de pijp.![]()
Het water bleef lopen, maar had geen idee waar het vandaan kwam. Lijmen kon dus niet met nattigheid, dus hup in de auto om wat stukken met manchetverbinding te kopen. (het moet maar dan...) Goed, de hoofdpijp weer verbonden, ik kon het ook niet open laten omdat ik niet wist hoeveel water er zou komen...
Gisteravond heb ik de rest aangesloten, en i.p.v. rioolwalmen kwam er de geur van bloemetjes door de pijp heen bij inspectie. Waarschijnlijk stond buuf onder de douche...
[ afbeelding ]
Héhé, eindelijk alles aangesloten. Van boven komt de afvoer badkamer, van links afvoer van het fonteintje in het toilet.
Toen de rest van de buizen maar eens wat verder gevolgd. In de aanbouw vond ik de grond erg nat op een bepaalde plek, en toen stuitte ik op dit:
[ afbeelding ]
Beetje weggemoffeld onder een stukje oud tapijt en dat heeft al een tijdje flink liggen sijpelen. (geen verdere gevolgen voorzover ik kan beoordelen nu). Wel is dit dus de pijp die ik niet kan plaatsen, en waar waarschijnlijk (een deel van de) riolering van de buren op aangesloten zit.![]()
Ik heb het maar tijdelijk opnieuw afgetaped, omdat ik echt nog niet in de fase ben aanbeland waar ik de keuken onder handen neem. Dit weekend eerst maar eens even praten met de buurman, want mijn andere buren hebben wel een eigen riolering. Ik mag hopen dat zijn toilet op een eigen pijp zit, want anders is dit erg verstoppings gevoelig. Het is een redelijk eind horizontale pijp (wel onder afschot) richting het hoofdriool.
Verder wordt er boven druk geschuurd en geplamuurd, en zijn alle vloerplanken nagelopen om kraken in de toekomst te voorkomen. Weinig fotografisch materiaal dus. De tegelzetter heeft een weekendje verzaakt, ik hoop dat 'ie zaterdag begint met tegelen.![]()
A.s. vrijdag wordt ook m'n elektrameter vervangen voor een slimme variant. Schijnbaar is 'ie nog slimmer dan de slimme meter die ik nu al heb.Daar moeten we weer voor bij de andere buren zijn, de hoofdzekeringen zitten bij hun in de meterkast... Handig joh.
Alles is relatief; als je bedenkt dat wij al iets meer dan een jaar bezig zijn met verbouwen en nog niet eens iets hebben wat überhaupt op een badkamer lijkt ! het heeft bij ons nog het meeste weg van een inpandige zandbakquote:Op zondag 31 maart 2013 16:56 schreef 4wood het volgende:
En er is weer mooi iets in 't zicht gebracht de afgelopen dagen.Van een aantal mensen kreeg ik weer reacties dat het toch allemaal niet echt opschoot, want ik was immers al 3 maanden bezig... De maanden vliegen voorbij, maar met 1 a 2 dagen in week heb ik er nu zo'n 15 tot 20 werkdagen opzitten. Met dat in het achterhoofd valt het me allemaal aardig mee.
![]()
Toch blijft het apart hoe een ruimte zo al opknapt !quote:[ afbeelding ]
Allereerst met pastalijm de 'makkelijke' wandtegels tegen de muur geplakt. In vergelijk met de donkere speciemuren gaf dit al een lekker ruimtelijk beeld en knapte het de kleine ruimte enorm op.
Interesant ! Wat voor merk en type douchegoot heb je dan eigenlijk gekozen ?quote:Constructie van de douchegoot is redelijk omslachtig, maar met dit type mag een eventuele lekkende kitnaad geen probleem zijn. Doordat er een afdichting aan de douchegoot zit, komt bij een evt lekkage het lekwater alsnog in de goot terecht. Best een fijne gedachte.
Komt er nog een soort van afscheiding tussen de twee gedeelten ?quote:[ afbeelding ]
Op de helft, groter is mijn badkamertje dus niet. Ik heb 0.9x1.3 om in te douchen, en een zelfde ruimte om m'n tandjes in te poetsen.![]()
Wel rustig aan doen he ! Nu niets gaan forceren !quote:Helaas ben ik gisterochtend door m'n rug gegaan. Is me nog nooit overkomen...Kon weinig meer beginnen, maar na wat pijnstillers en warme spierenmeuk ben ik 's middags wel rustig verder gegaan. Vanmorgen was klote met opstaan, maar hopelijk kan ik morgen weer rustig aan de slag.
Hehe, bedankt! Dit kunstwerkje komt van de tegelzetter, maar moet toegeven dat ik zelf ook een aardige mierenneuker ben. Hij had nog niet vaak iemand gehad die alles al tot in de puntjes voor 'm had uitgedacht.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:18 schreef blomke het volgende:
Fraai werk! Ook de manier waarop je die douchegoot hebt geplaatst en het afschot in de tegels hebt aangebracht, verraden een vorm van perfectionisme die aan het oneindige grenst.
Ik neem aan dat je de voegen tussen wand- en vloertegels en tussen goot en vloer(tegels) met kit dicht maakt (i.p.v. voegmortel)?
Een Easydrain Compact 50 TAF, mooi gootje, maar erg duur door de waterdichte flens. Het leek mij een goed systeem, liefst had ik er 1 met kunststof sifonhuis gehad, dan had alles gelijmd geweest. Nu zit er een manchet verbinding op moeilijk on- bereikbare plaats in de vloer.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Interesant ! Wat voor merk en type douchegoot heb je dan eigenlijk gekozen ?
Wij zijn namelijk nog zoekende...
Als afscheiding komt er een glazen wand. Een vaste wand komt niet goed uit, daarom heb ik een nisdeur besteld. Die nis moet je er dan bijdenken, de deur hangt vrij in de ruimte. Zo is de ruimte redelijk flexibel voor zowel douchen als achter de wastafel met meer dan voldoende ruimte.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Komt er nog een soort van afscheiding tussen de twee gedeelten ?
Of hang je straks gewoon een douchegordijn op ?
Bedankt voor de bezorgdheid.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Wel rustig aan doen he ! Nu niets gaan forceren !
Anders ben je straks weken of zelfs maanden uit de running..
Thx, het gaat allemaal beter dan ik had gehoopt, het kost alleen meer tijd dan verwacht. Een wc was niets geworden inderdaad, de ruimte was toch zo'n 40cm korter dan op de bouwtekening van de woningbouw stond. Dan was het ook krap geweest, maar nu pastte het gewoon niet.quote:Op maandag 1 april 2013 12:43 schreef pascal_s het volgende:
Nette badkamer tot zover, als je hem zo betegeld ziet lijkt een wc idd teveel van het goede qua ruimte.
Lijkt mij een prima keuze, dat gepruts met flexbuis en hollewanddozen lijkt mij ook helemaal niks. Is later ook geen kabel meer bij te trekken weet ik uit ervaring. Ik vraag mij alleen af wat voor kit je hebt gebruikt voor de montage van de dozen? Ik heb hier bruislijm al eens voorbij zien komen dat zat volgensmij ook erg stevig.quote:Op zondag 7 april 2013 20:31 schreef 4wood het volgende:
Ik heb geen hollewand dozen gebruikt, ik kon deze dozen prima plakken met kit en i.c.m. met de verstelbare tuit werkt dit ook prima.
Ook ja, maar ik heb het puur toegepast om bewegingen van de houten ondervloer op te vangen.quote:
Ik heb deze foto nu geprint op de eettafel liggen om uit te leggen aan de tegelaar/vloerenstorter dat dit de bedoeling is. Ze snappen het niet. Ze hebben het over tegels kantelen, insnijden, moeilijk moeilijk... Pff was ik maar minder kritisch en meer tijd om handen.quote:Op zondag 31 maart 2013 16:56 schreef 4wood het volgende:
[ afbeelding ]
Op de helft, groter is mijn badkamertje dus niet. Ik heb 0.9x1.3 om in te douchen, en een zelfde ruimte om m'n tandjes in te poetsen.![]()
Oh dat zou wel heel toevallig zijn ja.quote:Op donderdag 18 april 2013 22:43 schreef R2R het volgende:
Volgens mij heb je precies dezelfde tegels als ik.... Zowel de witte als de grijze.
En dat is toch best knap aangezien ze niet eens bij elkaar horen.
Jan Groen, Bergschenhoek.quote:Op zondag 21 april 2013 17:49 schreef 4wood het volgende:
[..]
Oh dat zou wel heel toevallig zijn ja.Waar heb jij ze vandaan?
Hehe, dat kwam eigenlijk zo uit. Haast is er absoluut niet bij, anders was het de week erop wel gebeurt. Het aansmeren met specie vond ik een mooi klusje voor de doordeweekse avond, dus dat heb ik zelf gedaan. Stuca mocht de rest doen.quote:Op maandag 22 april 2013 07:40 schreef Gieliovd het volgende:
Goed bezig man! Lekker zeg, gestuct. Ik wil ook!
Waarom heb je trouwens je muur aangesmeerd? Deed je stucer geen raapwerk? Of moest het in een dag klaar?
3,5 maand is niks, ga zo door. Ik heb de douchekraan aangesloten gisteren, dat was mijn mijlpaal dit weekend samen met de hele badkamer weg te slopen haha.
Het gaat lekker.quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe is het bij 4wood eigenlijk met de verbouwing gesteld ?
Hehe, het blijft toch altijd een akelig gevoelquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:35 schreef 4wood het volgende:
Verder heeft de tijd aardig stil gestaan, m.a.w. hier heb ik nog geen flikker gedaan. Hier heb ik al wel kennis mogen maken met 230V door m'n linker arm.
Leerpuntje; nooit blindelings vertrouwen op het papieren kaartje aan de meterkast. Omdat ik op dit moment slechts 3 groepen gebruik (boven (oud boven), woonkamer (oud beneden), bel) en de keuken tot voor kort op de 'beneden' groep zat, was ik er van overtuigd dat de keuken spanningsloos was. Dat was 'ie ook, op 1 WCD na, die was doorgelust vanaf groep 'bel' naar de keuken voor de wasmachine.![]()
Gelukkig functioneerde het stukje antiek in de meterkast nog naar behoren.
Jep! Best wat extra werk nog. Alles ingefreest in de muur, buiten de rioleringen. Die moeten nog, maar laat ik (denk ik) niet helemaal in de muur verzinken. Achter de apparatuur nog wat ruimte is en er nog wat speling is met de laag specie die nog moet worden aangebracht op de kale muur.quote:Op zondag 16 juni 2013 11:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Hou je er wel rekening mee dat je direct achter de kastjes van een IKEA keuken geen enkele ruimte hebt voor de aansluitpunten ? Alles moet in de wand verwerkt worden !
Inderdaad een weekje marteling.quote:
Thanks! Leuk nichtje?quote:Op maandag 1 juli 2013 12:21 schreef Postbus100 het volgende:
Ziet er echt mooi uit allemaal!![]()
Bij de eerste foto van je huis dacht ik: tjonge, het lijkt de straat van mijn nichtje wel. Topic doorlezend blijkt dat ze een straat achter je woont.
Waar! Ik wil ze ookquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:57 schreef 4wood het volgende:
Thanks! Ik neig met meer dingen wel iets meer naar het strakke, al probeer ik het niet té modern te maken. Bets ideaal zulke lijsten;je werkt er ook gelijk de overgangen muur/plafond mooi mee af. Deze lijsten waren eigenlijk best goedkoop (internet), maar de kwaliteit en verwerking viel me 1000% mee.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:20 schreef 4wood het volgende:
Ben ook benieuwd, nooit met airless gespoten maar het scheelt hopelijk dat het niet de eerste keer is dat ik een spuitpistool in m'n handen heb.
Cheneco: snelle leveringen, had eerst wat proefstukjes besteld daar.
http://www.sierprofielen.nl/
Er was nog een goedkopere, maar die kon niet leveren:
http://www.lijstenornament.nl/index.php?action=home&lang=NLIk heb ze bij mijn stucadoor besteld die ook het plafond gestucadoord heeft; kon ik nog mooi een euro of vier per lengte korting krijgenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Om precies te zijn; 28 december kreeg ik de sleutel. Ben bijna 8 maand bezig nu! De tijd vliegt niet alleen wanneer je het leuk hebt, maar ook wanneer je aan het verbouwen bent.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:28 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoelang ben je nu eigenlijk in totaliteit bezig ? Je hebt in ieder geval niet zo als mij 6 topics nodig om een verbouwing af te ronden
Thanks. De keuken had ik van te voren aardig in gedachten, maar kleuren uitkiezen voor de woonkamer vond ik écht moeilijk. Uiteindelijk maar geprobeerd om beneden, ondanks de 2 losse ruimtes, er een beetje eenheid van te maken.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:43 schreef usernaamvergeten het volgende:
Gaat snel zo! Keuken en woonkamer vind ik erg mooi geworden, en de kleuren passen allemaal goed bij elkaar.
Dat valt idd. nog best mee ! Dat van ons kun je ook geen verbouwing-kje meer noemen; dat is achteraf gezien gewoon een heel groot renovatie en verbouwingproject geworden !quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:37 schreef 4wood het volgende:
Bedankt voor alle leuke reacties!
[..]
Om precies te zijn; 28 december kreeg ik de sleutel. Ben bijna 8 maand bezig nu! De tijd vliegt niet alleen wanneer je het leuk hebt, maar ook wanneer je aan het verbouwen bent.Nu scheelt het dat het in de basis een erg goed huis was; ik heb bijv. geen ingrijpende verbouwingen aan de constructie gehad. Verder kan ik ook niet tippen aan jou niveau van verbouwen (
) dus dat scheelt al snel een deeltje of 5.
quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:24 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wij kunnen er alleen nog maar van dromen
En wij nog veel meer ...quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:24 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wij kunnen er alleen nog maar van dromen
Grote kans dat jullie er voor de kerst al wel inzitten; dat is aan deze kant uiteindelijk nog maar te hopen.quote:
En die dingen hoeven wij niet te doen?quote:Op zondag 25 augustus 2013 19:52 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Grote kans dat jullie er voor de kerst al wel inzitten; dat is aan deze kant uiteindelijk nog maar te hopen.
Met vijftigduizend kleine dingen die allemaal nog moeten gebeuren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is op geen enkele manier bezuinigd door B-materiaal te gebruiken, wel ik heb veel gezocht naar goedkope A-artikelen. Je moet daar natuurlijk wel de tijd voor hebben/willen nemen.
Nu ga ik eerst de rest van de interessante klus-topics proberen bij te benen, en hierbij beloof ik plechtig dat ik het topic in 2014 up-to-date zal houden.![]()
Waarschijnlijk had ik ook zoquote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:08 schreef Postbus100 het volgende:
Nice! Ben zo'n drie maanden geleden bij mijn nichtje geweest (jouw achterbuurvrouw) en dacht nog: zal ik ff langslopen
Niet meer gedaan, maar ook op de foto's is het prachtig om te zien!
Het loopt inderaad IETS op naar rechts (vloer/plakplintje) maar hij hangt wel netjes recht boven de dorpel, schuurt niet.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:43 schreef Gieliovd het volgende:
Hal deur lijkt wat scheef te zijn aan de onderkant, hopelijk raakt hij de vloer niet. Of is het gezichtsbedrog?
Ehh? Het is klaar.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:43 schreef Gieliovd het volgende:
Wat moet je nog doen voor het "klaar" is?
Natuurlijk is het zinvol te reageren!!!quote:» Er is al 67 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |