Gefeliciteerd met de aankoop en je strategie! Ben benieuwd naar het verbouwtopic!quote:Op donderdag 29 november 2012 22:02 schreef 4wood het volgende:
Ik was er helemaal niet vanuit gegaan dat er dit jaar überhaupt nog iets om m'n pad zou komen en ik net als de rest van NL vanaf 01-01-2013 toegewezen was op 100% annuïteit. Ik ben er alleen nog niet uit wat het qua hypotheek gaat worden. Wil natuurlijk zo laag mogelijke maandlasten, maar ook een zo verstandig mogelijke beslissing maken gericht op de toekomst. A.s. dinsdag heb ik met 1 van de 3 adviseurs die ik heb gesproken voor wat basic info en berekeningen een afspraak staan om de details wat verder uit werken en offertes aanvragen.
Wij hebben die apparaten in een nis in de keuken; bevalt uitermate goed. In jouw geval kan je er misschien een keukenblad boven maken?quote:Op zaterdag 1 december 2012 13:41 schreef 4wood het volgende:
Beetje afhankelijk van waar ik de wasmachine (en evt. droger) ga plaatsen. Die apparaten in een badkamer vind ik echt verschrikkelijk, dan nog liever in de keuken. Maar hier zit ik een beetje mee in m'n maag. Wat vinden jullie een handige plaats voor die apparatuur?
Kan ook prima, wel dan al bij de verbouwing rekening houden met de aansluitingen: water/el./ en riool.quote:Op zondag 2 december 2012 19:22 schreef 4wood het volgende:
Onder de trap onstaat ook ruimte door het verplaatsen, maar of dat een handige plek is voor een wasmachine?
Dat zijn anders behoorlijke leerprojecten: komt veel bij kijken zoals installatietechniek, betegelen, voegen, afstellen e.d.quote:Op maandag 10 december 2012 20:27 schreef 4wood het volgende:
De verbouwing zal wel iets minder voorspoedig gaan, ik heb eigenlijk geen ervaring met zo'n klusproject (verder dan een badkamer en toilet renovatie ben ik niet gekomen) I
Geweldig zo'n man!quote:Op maandag 10 december 2012 20:27 schreef 4wood het volgende:
k ga alles zelf doen maar uiteraard niet zonder een paar handige familieleden en vrienden. M'n opa is een gepensioneerde,ouderwetse timmerman waarvan de handen nog dagelijks jeuken, dus die maak ik gewoon hoofduitvoerder.![]()
Kijk, dat is tenminste mannentaal!quote:Op maandag 10 december 2012 20:27 schreef 4wood het volgende:
Het gebrek aan ervaring heeft me nog nooit ergens van weerhouden iets te doen, dus ook dit komt vroeg of laat wel goed
28 december vindt de overdracht plaats.quote:Hopelijk krijg ik de overdracht dit jaar nog rond, maar ik verwacht het niet meer eigenlijk.
2x correct. Je indeling A is goed/slimquote:Op maandag 17 december 2012 18:46 schreef 4wood het volgende:
Een bad vind ik mooi, maar gebruik ik toch nooit.
Een 2e toilet op de 1e verdieping vind ik wel een meerwaarde.
Wat vinden/denken jullie?
Waarmee het IQ van juristen ook weer eens is aangetoondquote:Op woensdag 19 december 2012 17:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Wat een leuk project! En ik sluit mij volledig aan bij blomke, je hebt de zaken verstandig aangepakt.
Onze ervaring is dat je een balkon hoegenaamd niet gebruikt als je een tuin hebt. Ook niet voor het drogen van was; het is gewoon veel praktischer een droogmolen in de tuin te plaatsen ipv ielige draadjes op een balkon. Dus als je het balkon bij je badkamer kunt betrekken: doen!!. Onderbouw + isolerend glas erboven en liggend vanuit bad kan je je omgeveing bestuderen (en je omgeving jou!).quote:Op donderdag 27 december 2012 12:47 schreef 4wood het volgende:
Ook een overweging, een badkamer met balkon.
Wij hebben daar ook bewust voor gekozen om een toilet boven te realiseren; het is echt uitermate vervelend om s'nachts al je naar het toilet moet het hele huis door te moeten lopen om beneden naar het toilet te gaan.quote:Op maandag 31 december 2012 21:02 schreef Rowlf het volgende:
Leuk, mooi project.
Ik zou zelf alleen echt zeker wel voor de wc boven kiezen. Misschien een kleintje ofzo in combinatie met een kleine wasbak oid. Geen wc boven is gewoon superirritant.
Haal daar maar een bouwvakker bij.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 19:13 schreef 4wood het volgende:
De deur zal 65cm opschuiven zodat ik het keukenblok door kan laten lopen, daarnaast draai ik het kozijn zodat de deur opent naar de woonkamer. Dit wordt best een spannende klus; kozijn stellen, latei erop en dichtmetselen. Wil het zelf gaan doen, maar wel met kennis on-site van iemand die het al eens eerder heeft gedaan. Zelf 0,0 ervaring hierin.
Ziet er goed uit !quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:02 schreef 4wood het volgende:
ger bewaarden we alles en werd er niks weggegooid"
Helaas de latei vergeten mee te nemen bij de handel, dus ik kon het niet gelijk afmaken vandaag... Voor de rest weer een productief dagje gehad; al het overige puin afgevoerd naar de ROVA en bouwmateria
Die miniwasbakjes gebruik je toch nooit. Veels te klein, je kunt er maar 1 hand tegelijk is wassen, schiet niet op dus.quote:Op maandag 31 december 2012 22:22 schreef jpajs het volgende:
70 bij 70 cm en een 32 mm leidingkje is alles wat je nodig hebt. Helaas dan zonder fonteintje.
[ afbeelding ]
mijn top mini klus in 2012
Ha, leuk! Rechts wordt mijn badkamerquote:
Met 90 cm wordt die wc wel altijd kliedernat. Mijn schoonmoeder heeft een glazen wand van 1.10 en dan nog 20 cm tot de muur, die muur wordt altijd nat.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:52 schreef jpajs het volgende:
[ afbeelding ]
Als ik dit plattegrondje zie dan zou ik ook een kijken of je de douche in de hoek kan zetten.
Ooit heb ik dit plan gehad.
[ afbeelding ]
Het zal niets simpel zijn om het uit te voeren. Maar ik zou eerst eens een maquete maken op schaal. Volgens mij kan je hier winst halen. Tuurlijk is dit een grotere badkamer. Zou twee trespa wandjes ophangen onder 45 graden. Je kan voor een deur kiezen maar zou het niet doen
Schuifwandje o.i.d. neerzetten. Die rage van open inloopdouches geeft hoop kliedernatte badkamers.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 08:28 schreef Audreyoot het volgende:
Met 90 cm wordt die wc wel altijd kliedernat. Mijn schoonmoeder heeft een glazen wand van 1.10 en dan nog 20 cm tot de muur, die muur wordt altijd nat.
Ook niet, wel op loopafstand van de binnenstad.quote:
Ja he? Stond er zelf ook van te kijken.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:43 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ziet er goed uit !
Je hebt natuurlijk toch wel kozijn ankers gebruikt ?
[ afbeelding ]
Tip: gebruik zo veel mogenlijk stugge pvc buis en zo weinig mogenlijk flexbuis. Door flexbuis mogen namenlijk maar 4 draden ipv 5 in stugge buis en daarbij is het een stuk lastiger om de trekveer door flexbuis te krijgen. Gewoon mooie ruime bochten buigen met een buigveer. En als je inbouwdozen te weinig hebt, zou ik voor stenen muren deze willen adviseren:quote:Op maandag 14 januari 2013 21:22 schreef 4wood het volgende:
[ afbeelding ]
Zat verder nog 100meter pijp bij, dus we kunnen weer een weekendje vooruit.![]()
Je kunt inbouwdozen beter gewoon vastzetten met een beetje knauf; dan blijven ze gewoon veel beter zitten dan met dat ene laagje knauf wat de stucadoor er voor smeert.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:23 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Tip: gebruik zo veel mogenlijk stugge pvc buis en zo weinig mogenlijk flexbuis. Door flexbuis mogen namenlijk maar 4 draden ipv 5 in stugge buis en daarbij is het een stuk lastiger om de trekveer door flexbuis te krijgen. Gewoon mooie ruime bochten buigen met een buigveer. En als je inbouwdozen te weinig hebt, zou ik voor stenen muren deze willen adviseren: [ afbeelding ] Die kan je er gewoon in klemmen en later afsmeren. Zit echt muurvast en gaat veel makkelijker. Verder is het ook raadzaam om 50mm dozen te gebruiken ipv 40 omdat je dan net wat meer ruimte over hebt om de draden in de doos te krijgen en als er een keer moet worden gelast in de doos kan dit ook makkelijker, sterker nog, eigenlijk mag er alleen gelast worden in 50mm dozen volgensmij.
Succes!
Zie ik daar nou een soort van platte afvoerbuis zitten ?quote:
Zie post 68 van 4woodquote:Op zondag 24 februari 2013 10:48 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heb je je zwaluwstaart vloer wel geaard ? Het is voldoende om een blank koperen aarde draad te verbinden met de zwaluwstaarvloer d.m.v. een boorparker oid. en die verbind je natuurlijk weer aan je aardpunt. Ook de drain natuurlijk niet vergeten te aarden![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |