abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119836358
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 02:30 schreef Jammie het volgende:
Ik heb de uitzending pas net teruggekeken, dus misschien is dit al aan bod geweest. Maar Fajah had het toch veel slimmer kunnen spelen?

Er komen drie deelnemers in de finale. Als het pokerkwartet (incl. Fajah) eerst Joke en volgende week Gene eruit stemt, dan is Fajah de volgende, daar kun je gif op innemen. Dus gaan Fatima-Chris-Peggy naar de finale. Fajah had beter het volgende kunnen doen, terwijl die anderen naar winnaarseiland waren:

Net doen alsof ze met het pokertrio meespeelt. Ondertussen stemafspraak maken met Gene en Joke. Die kunnen Fajahs bloed wel drinken, maar ze kan hen overtuigen. Fajah-Gene-Joke stemmen op Chris*. Gene en Joke zetten elk één munt in (en dus niet de gouden munt). Fatima-Chris-Peggy stemmen op Joke (of Gene, maakt niet uit) en denken dat Fajah ook op diezelfde persoon stemt. Door de stemafspraak van Fajah met Gene-Joke krijgen Joke (of Gene) en Chris ieder drie stemmen. Chris zal geen munt inzetten omdat hij zich veilig waant. Dan moet Chris dus uit de expeditie. Vervolgens kunnen Fajah-Gene-Joke de overgebleven twee (Fatima en Peggy) wegstemmen, zodat Fajah-Gene-Joke in de finale komen. Gene en Joke kunnen dan de gehate Fajah in de finale bestrijden.

Er is een risico voor Gene-Joke dat Fajah vervolgens een verbond sluit met Fatima-Peggy, omdat Fajah hen meer mag dan Gene-Joke, maar dan is de gouden munt nog altijd in het spel en blijven Gene-Joke kans houden op de finale.

Dit had toch moeten werken voor Fajah, of zie ik iets over het hoofd?

* De reden overigens dat Fajah de andere twee (Gene en Joke) moet overhalen om eerst op Chris te stemmen, en niet op Fatima, is omdat anders de Belgen (Chris-Gene-Joke) weer tegen Fajah zouden kunnen samenspannen. Fajah zou het zelfs als een voorwaarde hebben kunnen stellen: eerst op Chris stemmen, anders doe ik niet mee.

Gene en Joke zouden de stemafspraak hebben kunnen verklappen aan het pokertrio, waarna iedereen Fajah eruit had kunnen stemmen. Maar ook dan zouden daarna Gene en Joke de Sjaak zijn geweest.

Ik vind het dus een gemiste kans voor Fajah. Maar nogmaals, misschien zie ik iets over het hoofd.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was het de andere jaren zo dat er eilandraden waren tot er vier mensen overbleven. Vervolgens kwam er een proef en de 3e en 4e van die proef moesten tegen elkaar strijden voor een plek in de finale. En vervolgens de finale met 3 mensen. Dus in dat geval zit Fajah qua stemmen waarschijnlijk ook nog wel safe (behalve dat Chris nu met een ander complot komt, waar Gene vast wel aan meewerkt).
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 2 december 2012 @ 14:21:13 #102
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_119841141
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 18:57 schreef Marie30 het volgende:
Noem het Expiditie Achterbaksinson en geef die Fatima en die Christophe de prijs.

Heeft niets meer met Robinson te maken dit...
Sociale game is 50% van ER. Dus zoals The_Duck al zei: misschien kun je beter gewoon niet kijken
  zondag 2 december 2012 @ 19:22:41 #103
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_119850514
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 14:21 schreef iAvani het volgende:

[..]

Sociale game is 50% van ER. Dus zoals The_Duck al zei: misschien kun je beter gewoon niet kijken
Ik snap dat gekat op elkaar niet erg. Iedereen heeft zijn eigen kijk op dit spel. De een vind het sociale spel belangrijk, de ander de complotten en weer iemand anders vind het belangrijk hoe hard iemand werkt.
Laat iedereen lekker op zijn eigen manier dit programma beoordelen en ga niet gelijk gillen dat ze dan niet meer moeten kijken.
Het kan soms heel leuk zijn om ergens naar te kijken waar je je aan ergert, en laat ze hier gewoon lekker posten dat ze zich ergeren.
Zoveel mensen, zoveel smaken.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_119857486
Wat ik niet snapte is dat Gene niet zijn (gewone, niet de gouden) munt aan joke gaf en joke die samen met haar eigen munt inzette. Ze had dan vier min twee is twee stemmen gehad, net zoveel als Fajah. Dan had joke nog een kans gehad.
  zondag 2 december 2012 @ 22:14:44 #105
38396 mazaru
pi_119859393
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:43 schreef sverbern het volgende:
Wat ik niet snapte is dat Gene niet zijn (gewone, niet de gouden) munt aan joke gaf en joke die samen met haar eigen munt inzette. Ze had dan vier min twee is twee stemmen gehad, net zoveel als Fajah. Dan had joke nog een kans gehad.
Ik heb het idee dat die munten niet weggegeven mogen worden. Anders is het ook maar raar dat Lodewijk zijn munten niet aan Fajah heeft gegeven. Dat zou het spel wel een stuk interessanter hebben gemaakt.
pi_119864847
quote:
2s.gif Op zondag 2 december 2012 22:14 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat die munten niet weggegeven mogen worden. Anders is het ook maar raar dat Lodewijk zijn munten niet aan Fajah heeft gegeven. Dat zou het spel wel een stuk interessanter hebben gemaakt.
Als je nog in het spel zit, mag je je munten best aan een ander geven. Maar ben je eenmaal weggestemd, dan kan dat niet meer. Dan vertrek je met de munten die je nog op zak hebt.
  maandag 3 december 2012 @ 07:49:18 #107
38396 mazaru
pi_119868989
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:24 schreef Tayu het volgende:

[..]

Als je nog in het spel zit, mag je je munten best aan een ander geven. Maar ben je eenmaal weggestemd, dan kan dat niet meer. Dan vertrek je met de munten die je nog op zak hebt.
Oh, best wel jammer. Want dat zou het spel een stuk minder voorspelbaar maken.
pi_119869184
Maar dan had gene zijn munt dus aan joke kunnen geven. Vreemd dat er helemaal geen aandacht was voor die mogelijkheid.
  maandag 3 december 2012 @ 10:55:50 #109
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_119872547
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 08:12 schreef sverbern het volgende:
Maar dan had gene zijn munt dus aan joke kunnen geven. Vreemd dat er helemaal geen aandacht was voor die mogelijkheid.
Daar dachten ze juist wel aan. Gene en Joke hebben die mogelijkheid uitgebreid besproken in de aflevering. Maar Gene koos uiteindelijk voor het zelf inzetten van de munt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_119874867
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 10:55 schreef Redefine het volgende:

[..]

Daar dachten ze juist wel aan. Gene en Joke hebben die mogelijkheid uitgebreid besproken in de aflevering. Maar Gene koos uiteindelijk voor het zelf inzetten van de munt.
Ja, dat ging over de gouden munt. Ik bedoel dus zijn gewone munt (even lezen wat ik hierboven schreef). Gene en Joke hadden allebei nog 1 gewone munt, dus als Joke die allebei had ingezet had ze 4-2=2 stemmen en dus even veel als Fajah.
pi_119875195
Ben nog even oude aflevering terug aan het kijken, eeuwig zonde dat WiWa er zo vroeg uit was. :( Gore Belgen ook..
  maandag 3 december 2012 @ 14:57:12 #112
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_119880547
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:24 schreef Tayu het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:04 schreef sverbern het volgende:

[..]

Ja, dat ging over de gouden munt. Ik bedoel dus zijn gewone munt (even lezen wat ik hierboven schreef). Gene en Joke hadden allebei nog 1 gewone munt, dus als Joke die allebei had ingezet had ze 4-2=2 stemmen en dus even veel als Fajah.
De gouden munt mocht je aan een ander geven, de gewone munten niet imho
Feyenoord!!! * Barça
  maandag 3 december 2012 @ 14:58:08 #113
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_119880584

[ Bericht 100% gewijzigd door Bonobo11 op 03-12-2012 14:58:33 (dubbel) ]
Feyenoord!!! * Barça
pi_119890720
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 14:57 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

[..]

De gouden munt mocht je aan een ander geven, de gewone munten niet imho
Ik heb nog geen een keer gehoord dat het niet zou mogen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_119893983
quote:
99s.gif Op maandag 3 december 2012 19:21 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik heb nog geen een keer gehoord dat het niet zou mogen.
Volgens mij mag het gewoon, maar niemand doet het.
  woensdag 5 december 2012 @ 12:47:13 #116
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_119952446
Ik wil dat Fajah wint, maar die zal er wel uitgestemd worden.
Als Christophe maar niet wint.

Maar als het net zo'n finaleproef als de afgelopen 2 jaar is, kan hij helaas wel winnen.
Vorig jaar ook met Tanja. De sloomste van de drie, maar door het laatste onderdeel toch winnen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_119952463
Dexters. _O_
That's all folks!
  woensdag 5 december 2012 @ 12:50:54 #118
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_119952568
Tanja is leuk _O_
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_119953982
Waarom is het niet als survivor; dat de jury leden (leden die na de samensmelting zijn afgevallen) op de 3 finalisten een positieve stem mogen uitbrengen.

Voor het eerst dat ik ER sinds het Hiu-zeizoen weer leuk vind. Ik hou van de complotten en vind dat iedereen het goed doet.

Zelfs Peggy, die lift mee met het succes van het pokerduo. En de winst is d.m.v. een proef dus maakt het haar geen bal uit, zolang ze maar in de finaleproef zit. Als het werd gedaan met die juryvotes zoals survivor zou aankomende aflevering natuurlijk DE gelegenheid zijn om de touwtjes in handen te nemen en zo vervolgens met Gene en Fajah in de finale te staan. Want zo heeft ze ook een big move gemaakt.

Maar helaas wordt het een proef. Als ER dat concept verandert krijg je nog betere complotten want je wil natuurlijk de positieve stem krijgen van de jury
pi_120010721
Nog een paar minuten *O*
pi_120011100
Ik zou het ook wel weer eens tof vinden als de finale met positieve stemmen zou gaan :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_120011116
Los *O* go fayah *O*
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  donderdag 6 december 2012 @ 20:33:37 #123
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_120011154
Ben benieuwd.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  donderdag 6 december 2012 @ 20:33:49 #124
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_120011165
Go Fajah
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_120011175
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:33 schreef Dr.Mikey het volgende:
Go Fajah *O* *O* *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')