Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was het de andere jaren zo dat er eilandraden waren tot er vier mensen overbleven. Vervolgens kwam er een proef en de 3e en 4e van die proef moesten tegen elkaar strijden voor een plek in de finale. En vervolgens de finale met 3 mensen. Dus in dat geval zit Fajah qua stemmen waarschijnlijk ook nog wel safe (behalve dat Chris nu met een ander complot komt, waar Gene vast wel aan meewerkt).quote:Op zondag 2 december 2012 02:30 schreef Jammie het volgende:
Ik heb de uitzending pas net teruggekeken, dus misschien is dit al aan bod geweest. Maar Fajah had het toch veel slimmer kunnen spelen?
Er komen drie deelnemers in de finale. Als het pokerkwartet (incl. Fajah) eerst Joke en volgende week Gene eruit stemt, dan is Fajah de volgende, daar kun je gif op innemen. Dus gaan Fatima-Chris-Peggy naar de finale. Fajah had beter het volgende kunnen doen, terwijl die anderen naar winnaarseiland waren:
Net doen alsof ze met het pokertrio meespeelt. Ondertussen stemafspraak maken met Gene en Joke. Die kunnen Fajahs bloed wel drinken, maar ze kan hen overtuigen. Fajah-Gene-Joke stemmen op Chris*. Gene en Joke zetten elk één munt in (en dus niet de gouden munt). Fatima-Chris-Peggy stemmen op Joke (of Gene, maakt niet uit) en denken dat Fajah ook op diezelfde persoon stemt. Door de stemafspraak van Fajah met Gene-Joke krijgen Joke (of Gene) en Chris ieder drie stemmen. Chris zal geen munt inzetten omdat hij zich veilig waant. Dan moet Chris dus uit de expeditie. Vervolgens kunnen Fajah-Gene-Joke de overgebleven twee (Fatima en Peggy) wegstemmen, zodat Fajah-Gene-Joke in de finale komen. Gene en Joke kunnen dan de gehate Fajah in de finale bestrijden.
Er is een risico voor Gene-Joke dat Fajah vervolgens een verbond sluit met Fatima-Peggy, omdat Fajah hen meer mag dan Gene-Joke, maar dan is de gouden munt nog altijd in het spel en blijven Gene-Joke kans houden op de finale.
Dit had toch moeten werken voor Fajah, of zie ik iets over het hoofd?
* De reden overigens dat Fajah de andere twee (Gene en Joke) moet overhalen om eerst op Chris te stemmen, en niet op Fatima, is omdat anders de Belgen (Chris-Gene-Joke) weer tegen Fajah zouden kunnen samenspannen. Fajah zou het zelfs als een voorwaarde hebben kunnen stellen: eerst op Chris stemmen, anders doe ik niet mee.
Gene en Joke zouden de stemafspraak hebben kunnen verklappen aan het pokertrio, waarna iedereen Fajah eruit had kunnen stemmen. Maar ook dan zouden daarna Gene en Joke de Sjaak zijn geweest.
Ik vind het dus een gemiste kans voor Fajah. Maar nogmaals, misschien zie ik iets over het hoofd.
Sociale game is 50% van ER. Dus zoals The_Duck al zei: misschien kun je beter gewoon niet kijkenquote:Op zaterdag 1 december 2012 18:57 schreef Marie30 het volgende:
Noem het Expiditie Achterbaksinson en geef die Fatima en die Christophe de prijs.
Heeft niets meer met Robinson te maken dit...
Ik snap dat gekat op elkaar niet erg. Iedereen heeft zijn eigen kijk op dit spel. De een vind het sociale spel belangrijk, de ander de complotten en weer iemand anders vind het belangrijk hoe hard iemand werkt.quote:Op zondag 2 december 2012 14:21 schreef iAvani het volgende:
[..]
Sociale game is 50% van ER. Dus zoals The_Duck al zei: misschien kun je beter gewoon niet kijken
Ik heb het idee dat die munten niet weggegeven mogen worden. Anders is het ook maar raar dat Lodewijk zijn munten niet aan Fajah heeft gegeven. Dat zou het spel wel een stuk interessanter hebben gemaakt.quote:Op zondag 2 december 2012 21:43 schreef sverbern het volgende:
Wat ik niet snapte is dat Gene niet zijn (gewone, niet de gouden) munt aan joke gaf en joke die samen met haar eigen munt inzette. Ze had dan vier min twee is twee stemmen gehad, net zoveel als Fajah. Dan had joke nog een kans gehad.
Als je nog in het spel zit, mag je je munten best aan een ander geven. Maar ben je eenmaal weggestemd, dan kan dat niet meer. Dan vertrek je met de munten die je nog op zak hebt.quote:Op zondag 2 december 2012 22:14 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat die munten niet weggegeven mogen worden. Anders is het ook maar raar dat Lodewijk zijn munten niet aan Fajah heeft gegeven. Dat zou het spel wel een stuk interessanter hebben gemaakt.
Oh, best wel jammer. Want dat zou het spel een stuk minder voorspelbaar maken.quote:Op maandag 3 december 2012 00:24 schreef Tayu het volgende:
[..]
Als je nog in het spel zit, mag je je munten best aan een ander geven. Maar ben je eenmaal weggestemd, dan kan dat niet meer. Dan vertrek je met de munten die je nog op zak hebt.
Daar dachten ze juist wel aan. Gene en Joke hebben die mogelijkheid uitgebreid besproken in de aflevering. Maar Gene koos uiteindelijk voor het zelf inzetten van de munt.quote:Op maandag 3 december 2012 08:12 schreef sverbern het volgende:
Maar dan had gene zijn munt dus aan joke kunnen geven. Vreemd dat er helemaal geen aandacht was voor die mogelijkheid.
Ja, dat ging over de gouden munt. Ik bedoel dus zijn gewone munt (even lezen wat ik hierboven schreef). Gene en Joke hadden allebei nog 1 gewone munt, dus als Joke die allebei had ingezet had ze 4-2=2 stemmen en dus even veel als Fajah.quote:Op maandag 3 december 2012 10:55 schreef Redefine het volgende:
[..]
Daar dachten ze juist wel aan. Gene en Joke hebben die mogelijkheid uitgebreid besproken in de aflevering. Maar Gene koos uiteindelijk voor het zelf inzetten van de munt.
quote:Op maandag 3 december 2012 00:24 schreef Tayu het volgende:
[..]
Als je nog in het spel zit, mag je je munten best aan een ander geven. Maar ben je eenmaal weggestemd, dan kan dat niet meer. Dan vertrek je met de munten die je nog op zak hebt.
De gouden munt mocht je aan een ander geven, de gewone munten niet imhoquote:Op maandag 3 december 2012 12:04 schreef sverbern het volgende:
[..]
Ja, dat ging over de gouden munt. Ik bedoel dus zijn gewone munt (even lezen wat ik hierboven schreef). Gene en Joke hadden allebei nog 1 gewone munt, dus als Joke die allebei had ingezet had ze 4-2=2 stemmen en dus even veel als Fajah.
Ik heb nog geen een keer gehoord dat het niet zou mogen.quote:Op maandag 3 december 2012 14:57 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
[..]
De gouden munt mocht je aan een ander geven, de gewone munten niet imho
Volgens mij mag het gewoon, maar niemand doet het.quote:Op maandag 3 december 2012 19:21 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik heb nog geen een keer gehoord dat het niet zou mogen.
Dit.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik kan me Zoë al niet eens meer herinneren
Dit jaquote:Op donderdag 6 december 2012 20:39 schreef Chai het volgende:
Jezelf aanpraten dat het 'verantwoordelijkheid' is blablabla. Nee je bent gewoon een hypocriet en het is wel iets persoonlijks
Zeker. En als hij nou nog gewoon zou zeggen dat het persoonlijk is, dan had ik het nog niet zo erg gevonden. Maar net doen alsof het niet persoonlijk is, maar wel iemand eruit stemmen voor je broer (wat al eeuwen geleden is in hun beleving), vind ik vrij triestquote:Op donderdag 6 december 2012 20:38 schreef TheVulture het volgende:
Wat een jankbal is die Christophe
ditquote:Op donderdag 6 december 2012 20:40 schreef NotGuilty het volgende:
Chris is wel sneu. Geef gewoon toe dat je wraak neemt, tactische wraak. Prima. Maar dit gelul over dat het geen wraak is
En heel hard roepen dat je het niet gedaan hebt.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:41 schreef -Vaduz- het volgende:
Dit is wel triest gedrag. Echt knikkers afpakken op het schoolplein idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |