Dat is meestal pas na de verkiezingenquote:Op zondag 1 september 2013 22:37 schreef 99.999 het volgende:
Als ik de Duitse media een beetje bekijk zie ik nog niet echt een duidelijke winnaar uitgeroepen worden.
Wat dan weer een overwinning voor Merkel is, want zij hoefde niet vanavond een gat goed te makenquote:Op zondag 1 september 2013 22:37 schreef 99.999 het volgende:
Als ik de Duitse media een beetje bekijk zie ik nog niet echt een duidelijke winnaar uitgeroepen worden.
Pas dan gaan ze iets zeggen over dit debat? Lijkt me een wat vreemde gang van zaken.quote:Op zondag 1 september 2013 22:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is meestal pas na de verkiezingen
Klopt, eigenlijk hoeft ze alleen maar stand te houden. Begreep ook dat dit eigenlijk het enige debat is, dat scheelt ook nogal.quote:Op zondag 1 september 2013 22:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Wat dan weer een overwinning voor Merkel is, want zij hoefde niet vanavond een gat goed te maken
Nee, maar jij zult ongetwijfeld alleen obscure progressieve blogs in de gaten houden.quote:Op zondag 1 september 2013 22:37 schreef 99.999 het volgende:
duitsland kiest is erquote:Een blije Duitse familie op de fiets in een mooi, groen en typisch Duits landschap. 'Alleen met ons krijgt u opnieuw vier goede jaren', was de slogan die de liberale Duitse partij FDP met de beelden wilde uitdragen.
Nu blijkt dat dezelfde familie ook al te zien was in een filmpje van de extreem-rechtse NPD. En sterker nog; het blijkt helemaal geen Duitse familie te zijn.
Een Duitse blogger was de eerste die opmerkte dat beide partijen hetzelfde filmpje gebruikten. Hij wist te achterhalen dat de 'fietsfamilie' ook al te zien is geweest in een Fins reclamespotje voor kwark.
Slovenen
Na nog wat dieper graven vond de blogger uit dat de vrolijke fietsers helemaal niet Duits zijn, maar Sloveens. Ze fietsen dan ook door een Sloveens landschap. Een pijnlijke zaak voor de als xenofoob bekend staande NPD, die nu met Slovenen reclame maakte voor een 'sterk Duitsland'.
In Duitsland zijn de grappen niet van de lucht. "Wat hebben de FDP, NPD en kwark gemeen? Het familiebeeld."
De FDP is niet blij met de situatie en gaat de beelden zo snel mogelijk uit het verkiezingsfilmpje halen.
Tsja, het blijft een rotte partij. Hoewel Steinmeier me wel wat competenter leek dan Peertje.quote:Op zondag 1 september 2013 23:55 schreef Hexagon het volgende:
Je vraagt je toch af waarom die SPD nou echt niets beters naar voren kan schuiven.
In november 2011 was Steinbrück de populairste duitse politicus, scoorde ook beter dan Merkel..quote:Op zondag 1 september 2013 23:55 schreef Hexagon het volgende:
Je vraagt je toch af waarom die SPD nou echt niets beters naar voren kan schuiven.
Keek gister bij ard, Bild en Zeit.quote:Op zondag 1 september 2013 23:38 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee, maar jij zult ongetwijfeld alleen obscure progressieve blogs in de gaten houden.
Wie?quote:Op zondag 1 september 2013 23:55 schreef Hexagon het volgende:
Het loopt nogal uiteenquote:Op maandag 2 september 2013 11:09 schreef Oud_student het volgende:
FDP + CDU = 7 + 40 = 47%
3 partijen onder de kiesdrempel samen ongeveer 10%
Als die naar rato worden verdeeld, dan heeft de huidige coalitie weer een (kleine) meerderheid.
(of men gaat naar de Grosse Koalition)
iig Merkel blijft
Ik geef toe dat ik wat optimistich was voor de Coalitie, maar GMS geeft ook 47%.quote:Op maandag 2 september 2013 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Het loopt nogal uiteen
Peilingen van de afgelopen week, Bureau, Coalitie (CDU/CSU/FDP), Rot Rot Grun
Allensbach
Coalitie
46,00%
RotRotGruen
45,00%
Emnid
Coalitie
45,00%
RotRotGruen
44,00%
Forsa
Coalitie
46,00%
RotRotGruen
43,00%
Forsch’gr.
Coalitie
47,00%
RotRotGruen
45,00%
GMS
Coalitie
47,00%
RotRotGruen
45,00%
Infratest
Coalitie
46,00%
RotRotGruen
45,00%
INSA
Coalitie
45,00%
RotRotGruen
46,00%
Restzetels gaan gemiddeld vaker naar de grote partijen. Dat verschil wordt geringer naarmate het totaal aantal zetels groter is. Dan kan het allemaal wat proportioneler worden uitgesmeerd. Desastreus voor de coalitie zou natuurlijk zijn dat de FDP onder de 5 procent komt.quote:Op maandag 2 september 2013 13:38 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik geef toe dat ik wat optimistich was voor de Coalitie, maar GMS geeft ook 47%.
En als de restzetels proportioneel verdeeld worden, dan is er een kleine meerderheid.
Als dat zo is, dan is de belangrijkste vraag, hoeveel partijen halen de 5% niet en wat is het totaal aan restzetels. Dan kun je uitrekenen hoeveel % de coalitie minimaal moet halen
Durf heeft ze wel, met de energie-politiek heeft ze een wending van 180 graden gemaakt.quote:Op maandag 2 september 2013 12:21 schreef RM-rf het volgende:
of je erover moet juichen, is wat anders... merkel's politieke prestaties kennen een langzame trend naar beneden en steeds meer verzakt ze in nietszeggendheid, 'pappen-en-nathouden', slappe compromissen om maar alle coalitie en lobby-belangen te vervullen.
Merkel heeft weinig visie en politieke durf, of iig handelt ze er zeker niet naar.
zeker de laatste vier jaar zijn eigenlijk alle belangrijke thema's blijven liggen, en overtuigd geen enkel politiek plan.
Merkel is iig veel kritischer dan de SPD tav Europa en de Euro.quote:De EU is imho ook weinig geholpen bij de huidige duitse binnenlandse politieke opvatting, die weinig visie kent en een hoop problemen laat doorsluimeren, in de hoop 'dat het ofwel beter wordt of iig de boel pas echt klapt als Merkel niet meer regeren hoeft... kosten doorschuiven naar latere generaties.
Merkel is zeer doortastend zonder zich hievoor op de borst te slaan en daarom zo populair.quote:Een klein beetje "Basta!-politiek" zou duitsland goed doen,.. politici de soms ook met de vuist op tafel durven te slaan (zoals bv Schröder d'r eentje was, hoezeer je hem ook kunt bekritiseren).
Maar die vind je nergens, ook niet bij de SPD.
dat was geen durf maar domheid, kortzichtigheid en gewoon een populistische poging kritiek te ontwijken door 1-op-1 een plan van de Grünen over te nemen waar ze tijdens de campagne juist expliciet had beweert tegen te zijn en te pleiten voor een Laufzeitverlängerung van de duitse kerncentrale's...quote:Op maandag 2 september 2013 13:47 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Durf heeft ze wel, met de energie-politiek heeft ze een wending van 180 graden gemaakt.
Ik vind het wel durf, in Nederland durft geen enkele politicus ideeen van de SP of de PVV over te nemen. Bovendien wat is er mis met gezond populisme, als de bevolking kernenergie te gevaarlijk vindt dan kun je daar toch gehoor aan geven?quote:Op maandag 2 september 2013 14:20 schreef RM-rf het volgende:
Dat was geen durf maar domheid, kortzichtigheid en gewoon een populistische poging kritiek te ontwijken door 1-op-1 een plan van de Grünen over te nemen waar ze tijdens de campagne juist expliciet had beweert tegen te zijn en te pleiten voor een Laufzeitverlängerung van de duitse kerncentrale's...
Volgens mij heeft Duitsland minder stroomstoringen dan Nederland, ik hoor er iig niets over.quote:Duitsland kan echter helemaal niet zonder kernenergie .. overigens juist dóór de Energie-wende, waardoor het duitse electriciteits-net een grote kwetsbaarheid voor momenten van grote vraag en/of lage aanlevering door zonne- en wind-energie.
Kan ik niet volgen, verwijt je nu Merkel een pro of anti EU beleid?quote:Wat betreft de omgan met bv de griekenland crisis is het zo dat ook hier Merkel har visieloosheid vertoond en eigenlijk nergens een 'oplossing' voor de basis van de problemen aangeboden wordt, maar tijdelijke oplossingen geschapen worden die op de korte termijn zogenaamd wat verlichting zouden brengen maar sluikend verworden tot permanente oplossingen...
Dat is allerminst wat om Merkel voor te loven maar een van de meest kwalijke zijdes van europese politiek die vormgegeven wordt door nationale politici uit lokale intersses waar eigenlijk 90% van de europese burgers (iedereen buiten de duitse burgers) niet eens bv een mogelijkheid mee te stemmen heeft voor het 'mandaat' van zulke bepalende politici.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |