Haspel doet wonderen.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
kan het ding niet eens stofzuigen ivm geen stopcontact in de buurt
Dan moet die over het balkon én de halve parkeerplaats overquote:
Bijna vergeten: Mooi gewordenquote:Op donderdag 29 november 2012 23:56 schreef Snowballed het volgende:
[..]
De bodem is vaak het probleem..
Meestal rond de achter rond de draagarmophanging, en de vloerplaten ontstaan de eerste plekken, maar de precieze punten weet ik niet uit mn hoofd...
(er zijn monteurs die je het blind kunnen zeggen)
Bij schade krijg je altijd wel wat roest... dat kun je evt vet houden tot je het wilt aanpakken..(owatrol olie is een hele goede conservering en kent iedere roestklusser)
En tja.. met een verfroller en schuurpapier kun je best leuke resultaten krijgen:
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
Dus? Neem je een grasmaaierverlengsnoer zonder haspel.quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan moet die over het balkon én de halve parkeerplaats over
Het kan hier écht niet.. Trust me.. En dan nog: ik kan niet eens een muur verven, laat staan een auto opknappenquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus? Neem je een grasmaaierverlengsnoer zonder haspel.
Maar of een parkeerplaats valt ook wel te schuren.... hij hoeft niet kaal he..en kan gewoon met de hand..quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan moet die over het balkon én de halve parkeerplaats over
Ging mij om het stofzuigen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het kan hier écht niet.. Trust me.. En dan nog: ik kan niet eens een muur verven, laat staan een auto opknappen
Trek jij je hele vloer eruit?quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wat is er mis met ouderwets mattenkloppen?
Lieverd, ik heb de ballen verstand van auto's opknappen, schuren, plamuren etc..quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:07 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Maar of een parkeerplaats valt ook wel te schuren.... hij hoeft niet kaal he..en kan gewoon met de hand..
En rollen... tja pot verf mee, onder een viaduct sta je droog...![]()
Niks, maar het gaat niet alleen om de matten he?;)quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wat is er mis met ouderwets mattenkloppen?
Duhh. daar heb ik geen stofzuiger voor nodig iddquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nee de matten die erop liggen.
Ligt bij mij ook altijd een hoop zandzooi onder.quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nee de matten die erop liggen.
De zooi eronder zie je toch niet.quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niks, maar het gaat niet alleen om de matten he?;)
Ik rookquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ligt bij mij ook altijd een hoop zandzooi onder.
Tuurlijk wel... en ander plak je af wat je niet geverfd wil, zet je hem op een dekzeil en giet je een blik erover leeg....quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het kan hier écht niet.. Trust me.. En dan nog: ik kan niet eens een muur verven, laat staan een auto opknappen
quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:12 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Tuurlijk wel... en ander plak je af wat je niet geverfd wil, zet je hem op een dekzeil en giet je een blik erover leeg....
En anders is schoolborden (of magnetische) verf ook makkelijk aan te brengen... dan nog wat krijtjes in de dakgoot en kan iedereen er op tekenen....
[ afbeelding ]
Nope, alleen als je ervaring hebt en genoeg vermogen helpt dat. Mensen die het niet kunnen zullen vast achterstevoren komen te staan of ergens tegenaan komenquote:Op woensdag 28 november 2012 22:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Onderstuur: (achterwiel aangedreven auto's: gas bijgeven en blijven sturen waar je heen wilt)
Achterwielen blokkeren, kont gaat glijden. (tenzij je een fwd hebt, dan gaat die heel hard ondersturen)quote:Op donderdag 29 november 2012 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zou liever zien wat de auto precies doet (dus camera buiten)
En ik zou het vooral zelf allemaal willen doen en uitproberen
tijd voor een auto's voor dummies boekquote:Op donderdag 29 november 2012 22:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Schijven, blokken, wat is het nou
Maar er staat écht: nvt met een grote streep door het controledeel
Gast, ik HAD ooit een jaar of 4 een achterwielaangedreven auto, ben er zelf achtergekomen en het werkte perfect... En ik ben GEEN coureur, maar een doorsneemiep die laat haar rijbewijs heeft gehaald.. Als je gevoel hebt voor auto's lukt het primaquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:16 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nope, alleen als je ervaring hebt en genoeg vermogen helpt dat. Mensen die het niet kunnen zullen vast achterstevoren komen te staan of ergens tegenaan komen
Ik had ooit een achterwielaangedreven auto, maar nu al 9 jaar een voorwielaangedreven autoquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:19 schreef Andyy het volgende:
[..]
Achterwielen blokkeren, kont gaat glijden. (tenzij je een fwd hebt, dan gaat die heel hard ondersturen)
Ik vind het zo leuker eigenlijkquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
tijd voor een auto's voor dummies boek
Tja ik vind het ook niets... maar het is goedkoop en iedereen kan het....quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]Ik HAAT matte schoolbord-auto's
Glanzend brandweerrood daarentegen![]()
quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind het zo leuker eigenlijk![]()
En jullie stiekem ook
mijn jap is dit jaar alweer 33 gewordenquote:Op donderdag 29 november 2012 23:21 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Die oudere Japanse auto's zijn mechanisch perfect, alleen de roestduivel lust ze rauw en onderdelen zijn schreeuwend duur in vergelijking met een Europese auto, maar dat zie je ook terug in kwaliteit....
Nog geen ton....als je zo doorgaat word ie wel 40jr....
[..]
Dan is het gewoon een foutje...
Nog een tip, zet in zo'n geval alle ramen open.quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:22 schreef Palomar het volgende:
Nog een tip. Mocht je motor oververhit raken, zet dan de kachel vol aan, zodat er zoveel mogelijk warmte weg kan. Toen ik vroeger met mn ouders op vakantie ging raakte de motor van onze auto in de bergen eens oververhit. Mn vader heeft toen de kachel vol aan gezet en dat maakte net het verschil tussen om de motor niet aan de kook te krijgen. Was alleen bij een buitentemperatuur van 35 graden niet echt prettig voor de inzittenden
Staat er bijquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:22 schreef Palomar het volgende:
Nog een tip. Mocht je motor oververhit raken, zet dan de kachel vol aan, zodat er zoveel mogelijk warmte weg kan. Toen ik vroeger met mn ouders op vakantie ging raakte de motor van onze auto in de bergen eens oververhit. Mn vader heeft toen de kachel vol aan gezet en dat maakte net het verschil tussen om de motor niet aan de kook te krijgen. Was alleen bij een buitentemperatuur van 35 graden niet echt prettig voor de inzittenden
werkt dat niet alleen in hele oude auto's?quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:22 schreef Palomar het volgende:
Was een Citroen BXquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
werkt dat niet alleen in hele oude auto's?
Mijne is nog vrij rood na 19 jaar... Niet wit uitgebleektquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:23 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Tja ik vind het ook niets... maar het is goedkoop en iedereen kan het....
Rood is wel de moeilijkste kleur om netjes te houden... verweerd vaak vrij snel...
Dit is een goed middel om te kleur weer op te vijzelen en terug te brengen... maar het verweerd net zo snel weer als je de lak niet steeds bijhoud met wax...
[..]![]()
![]()
Wowquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
mijn jap is dit jaar alweer 33 geworden
Nee hoor, dat werkt bij alle auto's... airco en stroomverbruikers uit, ramen (anders word het zo waarm..quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
werkt dat niet alleen in hele oude auto's?
Ligt denk ik ook aan de kwaliteit van de lak. Je ziet idd wel eens Opeltjes of Japanners van nog geen 10 jaar oud die helemaal paars/roze of dof zijn. Mijn Alfa van 13 jaar oud is nog net zo 'Rosso' als toen ie uit de fabriek kwamquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:23 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Rood is wel de moeilijkste kleur om netjes te houden... verweerd vaak vrij snel...
Mijn is ook nog rood, als is hij wel "opgeknapt" met van dat spul voor hij aan mij verkocht werd.. Naam kwijt... Heb nog een blik, maar is al een jaar 15 en lekt...quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:26 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ligt denk ik ook aan de kwaliteit van de lak. Je ziet idd wel eens Opeltjes of Japanners van nog geen 10 jaar oud die helemaal paars/roze of dof zijn. Mijn Alfa van 13 jaar oud is nog net zo 'Rosso' als toen ie uit de fabriek kwamAlleen de kunststof delen (bumpers) zijn wel wat verkleurd.
Commandant.quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mijn is ook nog rood, als is hij wel "opgeknapt" met van dat spul voor hij aan mij verkocht werd.. Naam kwijt... Heb nog een blik, maar is al een jaar 15 en lekt...
Ik was (en ben nog een beetje) Volvofan, maar mijn Honda heeft me over de streep getrokken: volgende keer (wat hopelijk nog lang duurt) weer een Hondaquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:27 schreef Life2.0 het volgende:
Honda, dit jaar nog berg geld uitgegeven omdat ik een originele knipper wou hebben (die heul vanuit japan hierheen is gestuurd)
En als mijn partner zou zeggen ik of de honda, dan ga ik een stukkie rijden
Hmmmm, mijn Volvo heeft me heel veel geld gekoste en kon met 13 naar de sloop ivm doorgeroeste kokerbalkenquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:31 schreef Life2.0 het volgende:
volvo's zijn ook prachtbakken, gewoon degelijk en geen gezeik
Daar linkte ik net naar....quote:
Hoe kom je aan afgewerkte olie dan?quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:31 schreef Snowballed het volgende:
Nog tip.. Nog tip....![]()
Verweerde (zwarte ongelakte) bumpers en andere plastic delen, kun je vaak weer mooi zwart krijgen door ze met een paar druppen afgewerkte olie op een doek goed in te wrijven...
quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:33 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Daar linkte ik net naar....
muts
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |