SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips:
• Overschrijd het maximum aanbevolen hoeveelheid shampoo niet, want dat kan ervoor zorgen dat de waxlaag aangetast wordt!
• Als je auto vol in de zon staat, spoel dan elk paneel na het wassen meteen af, om te zorgen dat de shampoo niet opdroogt. Als het extreem warm is, is het verstandig om ook meteen te drogen.
• Als de auto sterk vervuild is, houd dan een lijn in gedachte, en doe het onderste deel als laatste (kans op krassen verminderen)
• Je kunt speciale emmers kopen met een grid-guard. Dit zorgt ervoor dat vuil dat gezakt is in de emmer, niet meer omhoog komt.
• Een dikke straal uit je tuinslang loopt makkelijker van je auto af, dan een sterk vernevelde straal. Bij een auto die goed in de wax staat zul je dit vooral merken, voorbeeld:
Wat is kleien?
Kleien is een manier om oppervlakte vuil te verwijderen dat er met wassen niet afgaat.
Het werkt voor ingewerkte vogelpoep, boomsappen, teerspatten en dergelijke.
Je krijgt met klei meer verwijderd als dat je zou denken.
Eventuele waxlagen etc worden met kleien ook verwijderd, dus daarna moet je altijd waxen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips:
• Als je klei laat vallen, probeer dit niet te reinigen. Zand en vuil hechten zich direct in de klei, en kunnen krassen veroorzaken
• Als je je klei opbergt, spuit dan wat detailerspray in het bewaardoosje. Dit zorgt ervoor dat de klei niet uitdroogt.
Klein Youtube filmpje over kleien (als voorbeeld):
Wat is cleanen?
Klei zorgde ervoor dat vervuiling op de lak verwijderd werd.
Met een cleaner zorg je ervoor dat vervuiling IN de lak verwijderd wordt.
I.p.v. een cleaner, zou je ook meteen kunnen machinaal/handmatig kunnen polijsten.
Dan mag deze stap overgeslagen worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips:
• Als je een pre-wax cleaner neemt waar een lichte polijstende werking in zit, zou je een witte handpad kunnen nemen.
De witte pad heeft een lichte cuttingfactor, waardoor je je auto eigenlijk lichtjes polijst, maar niet zodanig als met een DAP (excentrisch machine).
Kleine krasjes, ingetrokken vogelpoep en dergelijke zullen hiermee dus verwijderd worden.
Als je swirls (waskrassen) weg wil hebben, kan je het beste je auto machinaal polijsten.
Wat is polijsten?
Met polijsten kun je swirls en kleine krassen verwijderen.
Hele diepe krassen kun je hiermee een stuk minder zichtbaar maken.
Als je met een rotary (voor de diehards die ervaring hebben met zulke dingen) aan de gang gaat, kun je zelfs lakdefecten zo goed als verhelpen.
Voor de meeste mensen die machinaal aan de gang gaan, zullen een excentrisch poetsmachine hebben (DAP en dergelijke)
Je hebt harde en zachte lakken, en daarnaast heeft elke auto andere krasjes/lakdefecten.
Daarom valt hier niet direct een kant en klare handleiding voor te geven.
Veel poetsbedrijven jagen een keer met een machine er overheen en iedereen denkt 'WOW, wat mooi..' De auto zal binnen een 2 a 4 uur klaar zijn over het algemeen.
Als je een poets bedrijf hebt die echt aan 'detailing' doet, moet je voor zo'n volledig detail pakket rekenen op 8 tot 16 uur werk.
Werk van een 'detailer' zal er dan niet alleen netter uitzien, maar ook een betere beschermlaag hebben.
Let daarom op als je een ander aan je auto wil laten werken.
Wat is voeden?
Als de lak helemaal schoongemaakt is d.m.v. wassen/cleanen/polijsten is het belangrijk om de lak te voeden.
Dit doe je met een glaze. Hierdoor zal de auto een diepere kleur/glans krijgen, en swirls zullen grotendeels gemaskeerd worden.
Een glaze biedt GEEN bescherming voor de lak, dus het is alleen voor de mooiere en diepere kleur/glans.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips:
• Breng een zo'n dun mogelijke laag aan. één dikke laag is minder effectief dan 2 dunne laagjes.
Al het overbodige moet je uitpoetsen (dus zwaarder), en je verspild geld omdat je alles in doek aan het poetsen bent ipv op de lak.
• Laat wax niet te lang zitten, want dan heb je kans dat het uitpoetsen een kriem wordt.
• Indien je goede producten gebruikt, is waxen niet erg als dat je zou denken.
Wat is waxen?
Waxen is het aanbrengen van een beschermlaag tegen vuil en invloeden van buitenaf door middel van een wax en/of sealant.
Het aanbrengen van een wax/sealant hangt af van de soort wax/sealant, volg dus altijd de aanwijzingen in de handleiding van het product.
Nu heb je de lak netjes, alleen zijn er nog puntjes die op de i gezet moeten worden.
Denk hierbij aan het reinigen van de ramen, banden netjes zwart maken, de plastic gedeelten netjes maken en beschermen en ga zo maar door.
Even vooraf wil ik zeggen dat onderstaande producten zeker niet de enige goede producten zijn.
Er zijn heel veel merken die goede producten hebben, maar we hebben wat voorbeelden nodig om aan te tonen wat goed is.
Heb je echte toppers, laat het weten, dan voegen we dit toe.
Om aan te tonen wat goede producten zijn, komt hier onder het overzicht in de volgorde:
Wassen - Drogen - Kleien - Polijsten - Voeden (Glaze) - Waxen - Overige delen
Wassen
Shampoo
Een aantal voorbeelden van goede shampoo's die de waxlaag niet aantasten
Mothers Wax California Gold Car Wash
Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash
Dodo Juice Born To Be Mild
Wash Mitt / Washandschoen / Spons
Traditionele sponzen zorgen dat zand/vuil op de oppervlakte blijven, en als je daar met je spons overheen gaat krassen deze de lak.
Hierdoor onstaan zogenaamde 'swirls'. Swirls zijn waskrassen die je liever kwijt dan rijk bent.
aantal voorbeelden van goede washandschoenen/sponzen waardoor krassen tijdens het wassen aanzienlijk minder worden:
Cobra 'The Bone' Spons
Één van de weinige sponzen die je veilig kunt gebruiken door de open MF structuur:
Chemical Guys Chenille Washmitt
Dodo Juice Supernatural (Wookies Fist)
Van meerdere merken zijn wash mitts te koop, en een veilig middel om je auto mee te wassen
Drogen
Een aantal voorbeelden van goede stevige doeken die veel water opnemen om je auto mee te drogen:
Delirium Towel - 60x90cm
Poorboy's Waffle Weave - 60x90cm
Mothers Drying Towel - 50,8x60,9cm
MicroFiber doeken
Deze worden gebruikt om de verschillende producten mee af te nemen, een goede MF-doek zorgt er voor dat er geen krassen ontstaan bij het afnemen van het product.
Vele MF-doeken zijn handig tijdens het detailen, zodat je elke keer een schone kunt pakken als je er een nodig hebt.
Een aantal goede MF-doeken:
Poorboys Deluxe Mega Towel - 39x39cm
Poorboys Deluxe Mega Mega Towel - 40x68cm
Poorboys Deluxe Mega Plush - 39x39cm
Dodo Juice Fantastic Fur - 40x40cm
Cobra Blue All Purpose MF towel
Handpads
Monello Polishing Euro Foam Hand Applicator
Deze wordt gebruikt icm een licht polijstmiddel
Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Gouden pad, deze wordt gebruikt voor waxen/sealants op te brengen
Klei
Een aantal voorbeelden van goede klei met daarnaast een lube (detailerspray)
Poorboys Clay met Poorboys Spray&Wipe
Mother's Clay Kit
Bilthamber, deze kan gebruikt worden met water ipv een lube
Monello Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Rode pad, deze wordt gebruikt voor een glaze op te zetten
Cleanen / Polijsten
Poorboy’s Professional Polish
Mothers Pre-Wax Cleaner
Chemical Guys Final Polish
Voeden
Poorboys White Diamond (lichte auto) of Poorboys Black Hole (donkere auto)
Dodo Lime Prime Lite
Sealant
Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0
Poorboys EX-P Pure Sealant
Wax (paste/soft/vloeibaar)
Eigenlijk hetzelfde, alleen opbrengen is anders.
Paste is 'zuiniger' dan een vloeibare wax.
AutoGlym Ultra Shine Deep (vloeibaar)
Mothers Carnauba Wax (Paste)
Poorboys Natty's (Paste)
Dodo Juice Supernatural 2.0 (soft)
Plastic delen
Autoglym Bumper Care
Poorboys Trim Restorer
Dodo Juice Supernatural Gloss Trim Sealant Kit
Dit is eigenlijk net iets anders dan alle 'dressings'.
Dit hecht zich aan de kunststofdelen en blijft 1 tot 2 jaar zitten.
Banden
Autoglym Instant Tyre Dressing
Wolfgang Black Diamond Tire Gel
Mothers FX Tire Shine
Multifunctioneel
All Purpose Cleaner/APC
Meestal verdund gebruiken!
Dit wordt gebruikt om (bijna) alles schoon te maken, rubbers, banden, deuropeningen, motorruimtes, etc.
Meguiars All Purpose Cleaner
Poorboys All Purpose Cleaner
Interieur
Autoglym Vinyl & Rubber Care
Poorboys World Natural Look Dressing
Borstels
Meguiars Safe Wheel Brush
Mothers Wheel Brush
EZ-Detail Brush
http://www.carclean.nl
http://www.lekocarhifi.nl
http://www.driven2shine.nl
http://www.wax-on.nl
http://www.waxworld.nl
http://www.wax-it.be
http://www.lupus-autopflege.de
http://www.elitecarcare.co.uk
http://www.polishedbliss.co.uk
http://www.shinearama.co.uk
Voor goedkope doeken: http://stores.ebay.nl/Microfiber-KOREA
• Haal labels van je doeken af, zo kunnen deze niet krassen.
• Geen sieraden aan handen/armen, deze kunnen per ongeluk krassen.
• Meer wax/sealant is niet altijd beter, kost je alleen maar meer product en moeite om het er weer af te krijgen.
• Wanneer kun je je wax verwijderen/uitpoetsen? Doe de Swipe-Test!
De OP is hier te vinden en aan te passen met tips/links/users.![]()
Dat is niet altijd waar. Sommige combinaties gaat iig niet. Weet het alleen met de SRP niet zeker, maar blijkbaar gaat dat dus welquote:
W0ei ?![]()
Wat is het verschil tussen een foam applicator en een schuursponsje? En dan natuurlijk niet de schurende kant, maar de zachte kant
En ik bedoel ook niet de vorm of de kleur![]()
![]()
Foam applicator is zachter denk ik.quote:Op donderdag 29 november 2012 17:30 schreef jitzzzze het volgende:
Wat is het verschil tussen een foam applicator en een schuursponsje? En dan natuurlijk niet de schurende kant, maar de zachte kant
En ik bedoel ook niet de vorm of de kleur![]()
![]()
Dat zou wel kunnen ja. Maar maakt het echt iets uit voor PB Bold & Bright aan te brengen op de banden? Lijkt me niet toch?quote:Op donderdag 29 november 2012 22:14 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Foam applicator is zachter denk ik.![]()
Nee, dan maakt het geen piep uit.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat zou wel kunnen ja. Maar maakt het echt iets uit voor PB Bold & Bright aan te brengen op de banden? Lijkt me niet toch?
Alleen neemt een schuurspons denk ik meer product op dan een foam applicator.![]()
Foam applicator neemt denk ik ook iets minder product op, vanwegere de hogere dichtheidquote:Op donderdag 29 november 2012 22:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat zou wel kunnen ja. Maar maakt het echt iets uit voor PB Bold & Bright aan te brengen op de banden? Lijkt me niet toch?Let wel "Denk ik"
Edit: Met goddelijker hierboven dus..W0ei ?![]()
quote:Op donderdag 29 november 2012 22:20 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Nee, dan maakt het geen piep uit.
Alleen neemt een schuurspons denk ik meer product op dan een foam applicator.Oh, dan is er niets aan de handquote:Op vrijdag 30 november 2012 08:29 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Foam applicator neemt denk ik ook iets minder product op, vanwegere de hogere dichtheidLet wel "Denk ik"
Edit: Met goddelijker hierboven dus..![]()
![]()
Maar ik moet toch nog PB Super Slicks & Studs hebben, dus heb ook maar een monello foam applicator gekocht![]()
![]()
Celstructuur van beide is anders..quote:Op donderdag 29 november 2012 17:30 schreef jitzzzze het volgende:
Wat is het verschil tussen een foam applicator en een schuursponsje? En dan natuurlijk niet de schurende kant, maar de zachte kant
En ik bedoel ook niet de vorm of de kleur![]()
Zoals gezegd licht het aan de cellen.
Open of gesloten cellen schelen nogal in opname van producten.
Banden dressings breng ik soms zelfs met een kwastje aan (bij getrokken bandjes is dat ideaal!)Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Het grootste verschil is dus hoeveel product de spons opneemt. Een foam applicator weinig een sponsje heul veul.quote:Op vrijdag 30 november 2012 10:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Celstructuur van beide is anders..
Zoals gezegd licht het aan de cellen.
Open of gesloten cellen schelen nogal in opname van producten.
Banden dressings breng ik soms zelfs met een kwastje aan (bij getrokken bandjes is dat ideaal!)
Dat is nogal verspilling van mijn dure Bold & Bright gelHet is dan maar goed dat ik niet een foam applicator gekocht heb
![]()
Ik heb geen getrokken banden, ik heb 'slechts' OEM spul![]()
![]()
Niks mis met OEM(ben zelf van extreem getrokken (incl bandjes/velgen kitten) naar OEM gegaan)
Elke merk/type foam applicator is anders, maar als je in het foam blaast en je merkt dat de lucht er net zo hard doorheen gaat als dat jij blaast, dan is het een open structuur. Dus dat is makkelijk testen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Heb het net geprobeerd, en die foam applicator is duidelijk een heel stuk dichter dan een normaal sponsje. Het zal beide prima werken, maar ik wil geen sponje eerst vol moeten blazen met duur PoorBoys spul voordat ik het ergens op kan smeren.quote:Op vrijdag 30 november 2012 10:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Niks mis met OEM(ben zelf van extreem getrokken (incl bandjes/velgen kitten) naar OEM gegaan)
Elke merk/type foam applicator is anders, maar als je in het foam blaast en je merkt dat de lucht er net zo hard doorheen gaat als dat jij blaast, dan is het een open structuur. Dus dat is makkelijk testen![]()
Ze zijn 1.75 per stuk, ik vind het wel best. En morgen in huis.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:15 schreef Goddelijker het volgende:
Voor goedkope foam applicators kun je ook kijken op eBay!![]()
![]()
Je wil met zo min mogelijk product een zo mooi mogelijk resultaat behalen. Lijkt me logischquote:Op vrijdag 30 november 2012 11:03 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Heb het net geprobeerd, en die foam applicator is duidelijk een heel stuk dichter dan een normaal sponsje. Het zal beide prima werken, maar ik wil geen sponje eerst vol moeten blazen met duur PoorBoys spul voordat ik het ergens op kan smeren.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Dat lijkt me wel ja. PoorBoys niet het allerduurste, maar wel duur genoeg om er niets van te willen verspillen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:39 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Je wil met zo min mogelijk product een zo mooi mogelijk resultaat behalen. Lijkt me logisch![]()
Hou er wel rekening mee dat deze vaak 'stugger' zijn, dus meer voor de vieze klusjes bedoelt zijn en niet voor het uitpoetsen van een wax.quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:11 schreef jitzzzze het volgende:
Net bij de Gamma, vier microvezel doekjes voor 4 euro.![]()
Daar heb ik dan ook een PB doek voor. Maar voor wheelsealent, ramen aan de binnenkant en voor het aanbrengen van rainclear leken ze me ideaal.quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:36 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Hou er wel rekening mee dat deze vaak 'stugger' zijn, dus meer voor de vieze klusjes bedoelt zijn en niet voor het uitpoetsen van een wax.![]()
Net eens een wondersponsje over mijn leren stuur, armleuning en versnellingspook gehaald![]()
Gadverdamme, wat een zooi kwam eraf
En de rubbers ingespoten met siliconenspray. Ze zijn nu weer zwart, schoon en bevriezen niet aan de deurenHet doekje was ook zwart, de rubbers hadden duidelijk nog nooit een doekje van dichtbij gezien
![]()
![]()
Die goedkope doekjes gebruik ik juist niet voor ramen en dergelijke. Smerige vegen en strepen krijg ik daarvan.
Maakt niet uit hoe vaak ik die rubbers schoonmaak lijkt t wel: ze blijven zwart afgeven :-(
Smeren jullie de deurrubbers met n speciaal spul in?
Ik had n tijdje geleden spul van Michelin gekocht, maar dat was na 1 auto al leeg![]()
Siliconenspray of Trim Restorer van PB.quote:Op zondag 2 december 2012 20:32 schreef JohnB52 het volgende:
Die goedkope doekjes gebruik ik juist niet voor ramen en dergelijke. Smerige vegen en strepen krijg ik daarvan.
Maakt niet uit hoe vaak ik die rubbers schoonmaak lijkt t wel: ze blijven zwart afgeven :-(
Smeren jullie de deurrubbers met n speciaal spul in?
Ik had n tijdje geleden spul van Michelin gekocht, maar dat was na 1 auto al leeg![]()
Kan, maar het nadeel van APC is, dat het natuurlijk uitdroogt/ontvet.quote:
En rubbers blijven altijd zwart afgeven, dus ik maak ze persoonlijk alleen schoon als er viezigheid/modder/zand op zit.![]()
Hou er rekening mee dat Silicone spray zeer vettig is en een korte standtijd heeft. In mijn ogen kun je beter voor kwaliteit kiezen en de Trim Restorer nemen van PB. Deze is bovendien ook nog veel zuiniger in gebruik dan de Siliconespray.quote:Op zondag 2 december 2012 21:38 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Siliconenspray of Trim Restorer van PB.Ik raad je siliconespray af, zie hierboven.quote:Op zondag 2 december 2012 21:45 schreef JohnB52 het volgende:
En welke siliconenspray?
http://www.josdijkman.nl/(...)wProd&productId=1832
Maar om antwoord te geven op je vraag: dat maakt allemaal niet uit. Toen ik me brommertje nog poetste met Dreft en een spons gebruikte, nam ik altijd Cockpitspray, vaselinespray of siliconespray en het werkte allemaal even goed.Het beste is een stoomreiniger.quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door Repeating op 02-12-2012 22:58:11 ]![]()
Ik reinig de rubbers van de binnenkant gewoon met een restant water/shampoo.. Of met APC 1:10. Gewoon opsprayen en meteen afvegen. Vooral niet in laten trekken, dan droogt het wel uit. Rubbers blijven idd altijd lichtjes afgeven. Daar kun je niks aan doen vrees ik.
Ik behandel ze meestal met Reload of Trim Restorer. Nu in de winter heb ik ze na reinigen behandeld met een Valma Rubber Stick. Werkt goed (deur zat iig niet vast gevroren vanochtend), en de rubbers voelen dan niet vies vettig aan.
Uiteraard is het in deze koude periode ook belangrijk dat je de deurstijl + rand van de deur na het wassen ook netjes droog maakt. Dat scheelt al de helft met vastplakken.Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Is er ook spul waardoor je ramen minder snel/niet beslaan 's ochtends? Ik word er beetje kriegel van, heb wel zo'n leuk doekje maar dat werkt niet echt als ik op de snelweg zit (ik rijd redelijk snel de snelweg op).Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.![]()
http://www.carclean.nl/pr(...)150ml_FCG_150_101365quote:Op maandag 3 december 2012 10:16 schreef invine het volgende:
Is er ook spul waardoor je ramen minder snel/niet beslaan 's ochtends? Ik word er beetje kriegel van, heb wel zo'n leuk doekje maar dat werkt niet echt als ik op de snelweg zit (ik rijd redelijk snel de snelweg op).
Of
http://www.carclean.nl/pr(...)300ml_FCL_300_101364![]()
En CarPro Fog-Fight niet te vergeten.
Al met al werken ze beide goed, maar er zijn met beide ook 'bekende' problemen.
Fog-Fight laat vaak vlekken/kringen achter die je alleen ziet van buiten naar binnen, maar andersom niet. Sommige vinden dat erg, en anderen weer niet. Zelf heb ik er amper last van. en 2x nawrijven met een andere MF doek lostte dat probleem bij mij op.
Fog Clear Anti Fog Gel liet bij mij allemaal waterige strepen op aan de binnenkant, maar deze wrijf je zo weg met een MF doek (was ook maar eenmalig).
Moet wel zeggen dat ik nooit meer zonder 1 van die producten wil
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Is er één die je over de ander zou aanraden? Fog fight is maar beperkt beschikbaar en ik wil het liefst morgen/overmorgen wel in huis hebbenverder heb ik ook niet echt ervaring met carclean, zijn ze snel qua bezorgen?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.![]()
Kun je niet beter de bron aanpakken ipv het symptoom?
Carclean levert normaal gesproken de volgende dag als het op voorraad is (en PostNL doet geen gekke dingen).![]()
Beide zijn gewoon aan te radenWerkzaam zijn ze zeker!
Tja als detailer wil je alles strak en netjes hebben, en dergelijke producten zijn dan 'vervelend', maar voor de winter gewoon een compromis sluiten met jezelf. Kiezen tussen:
- Misschien een paar strepen/vlekken zichtbaar vanuit de buitenkant, maar niet vanuit de binnenkant.. De ene keer zie je het meer dan de andere keer.
- Continue met beslagen ruiten rijdenNou.. Ik weet het wel
In de zomer gewoon weer een keer reinigen, en het is weer als nieuwPrrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Wat zou de bron moeten zijn dan? Als het nat en koud buiten is beslaan mijn ruiten, anders niet.quote:Op maandag 3 december 2012 10:46 schreef Goddelijker het volgende:
Kun je niet beter de bron aanpakken ipv het symptoom?
Ik ben geen detailer, zeker niet nu mijn moeder een zieke deuk in mijn auto heeft gereden, nu moet alles gewoon functioneel zijn!Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.![]()
Veel auto's hebben er last van, en je kan er niet altijd iets aan doen. Elke ruit beslaat met dit natte weer
Je kan ook een vochtvreter (Pingi/Pingu of hoe dat ding heet) in de auto zetten. Dan heb je er ook minder tot geen last van. Maargoed, ik wil dat allemaal niet in de auto
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Nee een vochtvreter moet ik ook niks van hebbenik ga maar even zo'n tube bestellen!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.![]()
Een onmisbaar artikel om je ramen handig schoon te kunnen maken... de Glass Master Pro! Lijkt echt op een tellsell ding, maar het werkt verdomd fijn!
http://carclean.nl/produc(...)_kit_GMP_7601_100736
Bestel meteen wat MF dingen erbij: Glass Master Pro - Terry Bonnet - 3 pack
Dan ben je klaar
Scheelt je een berg onnodig klotewerk
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Hehe!quote:Op maandag 3 december 2012 11:11 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Een onmisbaar artikel om je ramen handig schoon te kunnen maken... de Glass Master Pro! Lijkt echt op een tellsell ding, maar het werkt verdomd fijn!
http://carclean.nl/produc(...)_kit_GMP_7601_100736
Bestel meteen wat MF dingen erbij: Glass Master Pro - Terry Bonnet - 3 pack
Dan ben je klaar
Scheelt je een berg onnodig klotewerkMijn ruit is gelukkig overal makkelijk te bereiken (clio uit 99) en heb al wat doekjes e.d. besteld in china, hopelijk komt het deze week ergens aan
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.![]()
Ja heb hem ook gevonden, is dat niks?quote:Op maandag 3 december 2012 11:12 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Oh, die hebben alleen de liquid versie van ProVision.Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.![]()
Na werk maar even langs de halfords, zit toch om de hoek.Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.![]()
Ja maar carclean heeft nog eens 5e verzendkosten, beetje veel voor een eenmalige bestelling.quote:Op maandag 3 december 2012 12:26 schreef jitzzzze het volgende:
Bij halfords is de provision wel een stuk duurder dan bij carclean.Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.![]()
En weer een lading spul besteld..![]()
Dodo Juice - Mint Merkin - Microfibre Window Cloth
Dodo Juice - Red Mist - Tropical protection detailer - 500ml
Dodo Juice - Blue Roo Polishing Pouch
Dodo Juice - Clearly Menthol Glass Cleaner Spray - 500ml
Dodo Juice - Basics of Bling Drying Towel - 60x60cm
Dodo Juice - Orange Crush wax panel pot - 30ml
In totaal 10,- bespaard met de DDD.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )![]()
Mooie aanschaf Marco!Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Dat dacht ik ook.quote:
Droogdoek is nog kerstcadeau voor mijn vader, rest is voor mij.MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )![]()
Net alle sneeuw van de wagen geveegd, voordat één of ander buurtjochie een sneeuwbal van mijn motorkap maakt. En daarbij mogelijk allemaal krassen maakt.![]()
Dat hadden ze bij mij vanochtend al gedaan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:23 schreef jitzzzze het volgende:
Net alle sneeuw van de wagen geveegd, voordat één of ander buurtjochie een sneeuwbal van mijn motorkap maakt. En daarbij mogelijk allemaal krassen maakt.![]()
Bij mij gelukkig niet, even snel met het wissertje erover en het gevaar is gewekenquote:Op vrijdag 7 december 2012 13:45 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat hadden ze bij mij vanochtend al gedaan.![]()
![]()
Ja, ik was vanochtend te laat om 8 uur. Toen was het al gebeurd. Net wel de rest er ff afgehaald.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Bij mij gelukkig niet, even snel met het wissertje erover en het gevaar is geweken![]()
![]()
En zojuist twee 10l jerrycans ontvangen om zelf water mee te nemen naar de wasdoosquote:Op vrijdag 7 december 2012 13:47 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, ik was vanochtend te laat om 8 uur. Toen was het al gebeurd. Net wel de rest er ff afgehaald.![]()
![]()
Had je niet beter afsluitbare emmers kunnen nemen?quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En zojuist twee 10l jerrycans ontvangen om zelf water mee te nemen naar de wasdoos![]()
![]()
Nou ja, dit is alleen voor de wintermaanden. De rest van het jaar was ik hem hier voor de deur.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:51 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Had je niet beter afsluitbare emmers kunnen nemen?
Dan ga ik geen dure afsluitbare emmers kopen terwijl ik al twee prima emmers heb.![]()
Jezus wat een moeite steek jij er nog in tijdens de wintermaanden. Het is mij veel te koud en hij ziet er bovendien na 1 dag niet meer uit. Even met de hogedruk erover is dus ook het enige wat ik nu doe. Begin maart krijgt 'ie weer een dosis liefde.![]()
![]()
Ook in de wintermaanden mag ie glimmenquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:37 schreef Repeating het volgende:
Jezus wat een moeite steek jij er nog in tijdens de wintermaanden. Het is mij veel te koud en hij ziet er bovendien na 1 dag niet meer uit. Even met de hogedruk erover is dus ook het enige wat ik nu doe. Begin maart krijgt 'ie weer een dosis liefde.Hij glimt nog steeds keihard na de wasbeurt van vorige week. En dan heb ik de hele week gereden.
![]()
Alleen maar lof.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ook in de wintermaanden mag ie glimmenHij glimt nog steeds keihard na de wasbeurt van vorige week. En dan heb ik de hele week gereden.
![]()
Ik heb er de tijd en motivatie niet meer voor met dit weer!![]()
Morgen weer eventjes wassen, 3e laag wheelsealant erbij, banden in de bold & bright, ramen van binnen weer schoonmaken en ik kan weer een week vooruit. Ik zit minimaal 10 uur per week in die wagen, dan mag het wel schoon zijn vind ik.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:10 schreef Repeating het volgende:
[..]
Alleen maar lof.![]()
Ik heb er de tijd en motivatie niet meer voor met dit weer!![]()
Na de wasbeurt er 1 keer meegereden, even op en nee rnaar Groningen; ik heb een rode auto, maar de achterkant en onder-zijkant is grijszwart nu...MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )![]()
Ik ben weer aan het werk sinds 2 dagen, dus voor mij ook weer een stuk minder tijd om de auto bij de houden :/. Ben weer gebonden aan de weekenden en dan moet je net ff wat geluk met het weer hebben. De auto is nu idd ook supersmerig dus ik denk dat ik morgen even een bezoekje aan de was box breng om hem even goed af te spuiten. Ik ben gek op dit winterweer, maar het brengt ook nadelen met zich mee helaas!![]()
Ik heb een witte auto, maar met dit weer is er geen beginnen aan. Afspuiten met hoge druk bij de wasbox moet ie het maar even mee doen. Misschien volgend weekend ff handwassen als de temperatuur het toelaat."We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."![]()
De PB bold & bright blijft prima zitten op de vrij nieuwe voorbanden, maar op de achterbanden is de pret van korte duur.![]()
![]()
mijn auto begon te stinken dus heb ik hem weer eens leeggeruimd. de buitenkant zit vol wintersporen maar ja als ik dat er afwas zit dat er morgen weer op. in afwachting op de zomer![]()
![]()
Heb je er voor gezorgd dat je banden goed vrij zijn van allerlei vuil en vet?quote:Op zaterdag 8 december 2012 15:25 schreef jitzzzze het volgende:
De PB bold & bright blijft prima zitten op de vrij nieuwe voorbanden, maar op de achterbanden is de pret van korte duur.![]()
Vandaag meegewassen met de shampoo en vorige week met velgenreinigerquote:Op zaterdag 8 december 2012 16:15 schreef Repeating het volgende:
[..]
Heb je er voor gezorgd dat je banden goed vrij zijn van allerlei vuil en vet?![]()
Het verschil is echt bizar, ik had zelf beading op de voorbanden![]()
![]()
Kan ook zijn dat je banden al richting het uitgedroogde gaan. Dan nemen ze veel meer op en is het effect sneller weg.:)quote:Op zaterdag 8 december 2012 15:25 schreef jitzzzze het volgende:
De PB bold & bright blijft prima zitten op de vrij nieuwe voorbanden, maar op de achterbanden is de pret van korte duur.W0ei ?![]()
Kan, maar dat zou je moeten zien aan de banden zelf. Ze zien er verder prima uit, maar ik denk dat er enorm veel vuil aan zit.quote:Op donderdag 13 december 2012 08:31 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat je banden al richting het uitgedroogde gaan. Dan nemen ze veel meer op en is het effect sneller weg.:)
Er staat thuis een bus Poorboys APC op me te wachten, dus dit weekend nieuwe ronde, nieuwe kansen![]()
![]()
Klopt, maar is niet iets waar iedereen aan denkt. Grondig schoonmaken met APC gaat de truuk waarschijnlijk wel doenquote:Op donderdag 13 december 2012 08:51 schreef jitzzzze het volgende:
dat zou je moeten zien aan de banden zelf. Ze zien er verder prima uit, maar ik denk dat er enorm v
W0ei ?![]()
Ik ga er morgen achter komen. Heb nu APC in huis en een PB spuitfles, dus ik kan de banden eens goed schoonmaken en de bekleding. Eens kijken of die vlekken eruit gaan.quote:Op donderdag 13 december 2012 18:34 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Klopt, maar is niet iets waar iedereen aan denkt. Grondig schoonmaken met APC gaat de truuk waarschijnlijk wel doen
Gewoon inspuiten en afnemen met een handdoek?![]()
Even schoonmaken met een borstel oid, en dan goed naspoelen met water. APC is soms best een sterk goedje.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ga er morgen achter komen. Heb nu APC in huis en een PB spuitfles, dus ik kan de banden eens goed schoonmaken en de bekleding. Eens kijken of die vlekken eruit gaan.
Gewoon inspuiten en afnemen met een handdoek?W0ei ?![]()
Ook de bekleding goed naspoelen met water?quote:Op zaterdag 15 december 2012 08:17 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Even schoonmaken met een borstel oid, en dan goed naspoelen met water. APC is soms best een sterk goedje.![]()
![]()
Zooo, de auto is weer wit. De buurman heeft 'm al 7 mnd niet gewassen ofzo, dus dan steekt ie extra mooi af
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."![]()
Ik ga maar eens goed de OP doorlezen. Ik ben zo een boerelullo die zn auto elke maand door de straat haalt en verder niks![]()
http://www.chemicalguys.c(...)ZER_p/air_069_16.htm
Waarom zijn dit soort aanbiedingen niet in NL?
Had al een mooi mandje samengesteld(strippers scent, Super Suds mr Pink en een speciale microvezel wasding voor velgen, zou in totaal 20 dollar kwijt zijn..maar ze zenden niet naar NL.
Heb de Clearly Menthol al uitgetest op mijn vitrinekast; werkt best goed.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )![]()
Poorboys heeft ook van die mooie aanbiedingen in de USA. Maar door de verzendkosten is het niet meer te doenquote:Op zaterdag 22 december 2012 12:41 schreef Marco001 het volgende:
http://www.chemicalguys.c(...)ZER_p/air_069_16.htm
Waarom zijn dit soort aanbiedingen niet in NL?
Had al een mooi mandje samengesteld(strippers scent, Super Suds mr Pink en een speciale microvezel wasding voor velgen, zou in totaal 20 dollar kwijt zijn..maar ze zenden niet naar NL.
Heb de Clearly Menthol al uitgetest op mijn vitrinekast; werkt best goed.![]()
![]()
Of je moet echt een mega groupbuy gaan doen en 1 complete pallet laten komen, dan kan het wel interessant zijn.. Maarja, tijd/moeite/risico...Heel gedoe! (naast de ervaring die je moet hebben met zut importeren, omdat je overal nog heffingen en belastingen over moet betalen)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Het is wel duidelijk te zien dat ik hem twee weken niet gewassen heb. De beading is echt een stuk minder en de swirls komen ook weer terug![]()
Echt wtf, en ik had zo mijn best gedaan een paar weken terugMet polish, PB EXP en rain clear.
![]()
Serieus, 20 dollar? Dat is echt heel weinig. Ik wil wel een keer kijken of ik een echt leuke aanbieding neer kan zetten voor jullie?quote:Op zaterdag 22 december 2012 12:41 schreef Marco001 het volgende:
http://www.chemicalguys.c(...)ZER_p/air_069_16.htm
Waarom zijn dit soort aanbiedingen niet in NL?
Had al een mooi mandje samengesteld(strippers scent, Super Suds mr Pink en een speciale microvezel wasding voor velgen, zou in totaal 20 dollar kwijt zijn..maar ze zenden niet naar NL.
Heb de Clearly Menthol al uitgetest op mijn vitrinekast; werkt best goed.
W0ei ?![]()
Heb hiero een donkerblauwe, non-metallic, auto en een witte motor. Net met de auto aan de gang geweest, eerste keer in 2012, met de Poorboys Spray and Wipe als waterless wash. Ding staat 360 dagen per jaar in de garage onder een lakentje.
Zit nu wat te lezen in dit topic en vraag mij nu af of het loontaan te schaffen. Ik wil maar beginnen met de White Diamond, ivm witte motor. Die werkt vast ook wel op donkerblauw.quote:Poorboys White Diamond (lichte auto) of Poorboys Black Hole (donkere auto)![]()
Hier staat dan nog Autoglym Super Resin Polish en Autoglym Extra Gloss protection om de boel af te maken. Bevalt goed, maar de Polish lijkt mij iets te polijsterig voor een Garagequeen. Kan dat kloppen/ wat is een goede, weinig polijstende polish?
Die Extra Gloss Protection is erg dun; maar houdt wel lekker lang en makkelijk op te brengen/af te halen. Doe alles met de hand; heb wel een DAP liggen, maar doe het liever met de hand.
Sfeerplaatje![]()
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Super resin polish is geen polijstmiddel, maar een glaze met fillers (of een wax, maar dat weet ik ff niet uit mijn hoofd)quote:Op zondag 23 december 2012 11:42 schreef Hyperdude het volgende:
Heb hiero een donkerblauwe, non-metallic, auto en een witte motor. Net met de auto aan de gang geweest, eerste keer in 2012, met de Poorboys Spray and Wipe als waterless wash. Ding staat 360 dagen per jaar in de garage onder een lakentje.
Zit nu wat te lezen in dit topic en vraag mij nu af of het loont
[..]
aan te schaffen. Ik wil maar beginnen met de White Diamond, ivm witte motor. Die werkt vast ook wel op donkerblauw.![]()
Hier staat dan nog Autoglym Super Resin Polish en Autoglym Extra Gloss protection om de boel af te maken. Bevalt goed, maar de Polish lijkt mij iets te polijsterig voor een Garagequeen. Kan dat kloppen/ wat is een goede, weinig polijstende polish?
Die Extra Gloss Protection is erg dun; maar houdt wel lekker lang en makkelijk op te brengen/af te halen. Doe alles met de hand; heb wel een DAP liggen, maar doe het liever met de hand.
Sfeerplaatje![]()
[ afbeelding ]W0ei ?![]()
SRP en Black Hole/White Diamond doen eigenlijk hetzelfde. Het zijn beide een glaze met fillers.quote:Op zondag 23 december 2012 11:44 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Super resin polish is geen polijstmiddel, maar een glaze met fillers (of een wax, maar dat weet ik ff niet uit mijn hoofd)![]()
@ jitzzzze. ; koop ik die Diamond maar niet. Koop ik er lekker 98 van.
Al die verschillende middeltjes weet ik zo niet.quote:Op zondag 23 december 2012 11:44 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Super resin polish is geen polijstmiddel, maar een glaze met fillers (of een wax, maar dat weet ik ff niet uit mijn hoofd)![]()
Op de site van carclean staat dit:Heb ik een keer van mij garage gekregen, samen met dat Extra Gloss Protection.quote:Super Resin Polish is een langdurige schoonheidsbehandeling voor alle laktypen inclusief metalliclak.
Een periodieke polishbeurt verwijdert voorzichtig schadelijke oppervlaktevervuiling en draagt zorg voor een sterke, glanzende en beschermende laag om duur lakwerk te beschermen tegen harde invloeden van buiten. Het middel is de ultieme gebruiksvriendelijke combinatie van schoonmaakmiddel, was en beschermde componenten. Het is geschikt voor alle typen en kleuren nieuwe of licht verweerde lakken, incl. metallic- en blanke lak en lak op waterbasis.
Autoglym Super Resin Polish geeft een langdurige bescherming tegen de meeste omgevingsrisico's en zorgt voor een uitermate mooie glans op al uw lakwerk.
Ze ergerden zich aan mijn nooit poetsen beleid.
Op de fles staat "voor nieuwe- en of matig verweerde autolakken" "dan haalt ie toch iets weg=polijsten?How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Op de site van autoglym staat dat het ook beschermd, dus het is geen pure glaze, aangezien het ook als laatste product gebruikt kan worden.quote:Op zondag 23 december 2012 11:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
SRP en Black Hole/White Diamond doen eigenlijk hetzelfde. Het zijn beide een glaze met fillers.Het is een cleaner, en waarschijnlijk bedoelen ze met matig verweerde autolakken, dat het de swirls opvultquote:Op zondag 23 december 2012 11:48 schreef Hyperdude het volgende:
@ jitzzzze. ; koop ik die Diamond maar niet. Koop ik er lekker 98 van.
[..]
Al die verschillende middeltjes weet ik zo niet.![]()
Op de site van carclean staat dit:
[..]
Heb ik een keer van mij garage gekregen, samen met dat Extra Gloss Protection.
Ze ergerden zich aan mijn nooit poetsen beleid.
Op de fles staat "voor nieuwe- en of matig verweerde autolakken" "dan haalt ie toch iets weg=polijsten?
W0ei ?![]()
Nou ja, White Diamond is echt gemaakt voor een lichte auto. Je resultaat zal beter zijn dan met Black Hole.quote:Op zondag 23 december 2012 11:48 schreef Hyperdude het volgende:
@ jitzzzze. ; koop ik die Diamond maar niet. Koop ik er lekker 98 van.Niet veel mensen gebruiken het echter als laatste product. Eigenlijk zet iedereen er wel een wax of sealent over.quote:Op zondag 23 december 2012 11:54 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Op de site van autoglym staat dat het ook beschermd, dus het is geen pure glaze, aangezien het ook als laatste product gebruikt kan worden.
[..]
Het is een cleaner, en waarschijnlijk bedoelen ze met matig verweerde autolakken, dat het de swirls opvult
En het polijst inderdaad niets, het vult alle lichte krassen en swirls op waardoor je zonder al teveel moeite toch een mooi resultaat krijgt.![]()
thnx guys![]()
Eigenlijk is de combi van Autoglym Super Resin Polish en daarna Autoglym Extra Gloss Protection dus zo gek nog niet als je een beetje lui bent en niet al te kritisch gaat kijken?
Ga ik dat ook eens op de, witte, motor proberen.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Ja.quote:Op zondag 23 december 2012 11:59 schreef Hyperdude het volgende:
Maar eigenlijk is de combi van Autoglym Super Resin Polish en Autoglym Extra Gloss Protection dus zo gek nog niet als je een beetje lui bent en niet al te kritisch gaat kijken?
En als je het niet erg vind om dat een aantal maal per jaar te herhalen is er niets aan de hand.![]()
Ding staat altijd in de schuur.
Meer dan 2 keer per jaar ga ik niet doen (= 1 keer per 1500-2000 km)How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Dan gaat het je vast en zeker bevallen. Hou wel goed de cure tijd aan, anders doet het allemaal vrij weinig.quote:Op zondag 23 december 2012 12:01 schreef Hyperdude het volgende:
Ding staat altijd in de schuur.
[ afbeelding ]
Meer dan 2 keer per jaar ga ik niet doen (= 1 keer per 1500-2000 km)![]()
Ik gebruik het al een paar jaar. Vroeg mij alleen af of het wel goed spul was.![]()
Meestal laat ik een dag voorbij gaan voordat ik verder ga met de volgende stap.
Poorboys Spray and Wipe is wel goed spul trouwens om de auto te reinigen. Ruikt ook lekker.
1 op 1 verdund met Aqua Destillata in sprayflacon.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Het is prima spul, echt niets mis mee.quote:Op zondag 23 december 2012 12:15 schreef Hyperdude het volgende:
Ik gebruik het al een paar jaar. Vroeg mij alleen af of het wel goed spul was.![]()
Meestal laat ik een dag voorbij gaan voordat ik verder ga met de volgende stap.![]()
Potverdikkie, dat is echt een blijvertje. Met één laag ben je klaar, en heel veel werk/moeite is het niet.quote:Op zondag 23 december 2012 11:42 schreef jitzzzze het volgende:
Ik ga vandaag maar eens Meg's cleaner wax doen. Eens kijken hoe dat bevalt ten opzichte van PB EXP.
En ik wist helemaal niet dat mijn auto zo donkerblauw wasMan man man wat een mooie kleur
![]()
![]()
De beading is zo goed, de druppels op de motorkap ontwikkelen zoveel snelheid dat ze de koplampen en grille niet eens meer raken. Ze vliegen in een pisboogje van de auto af
[ Bericht 18% gewijzigd door jitzzzze op 24-12-2012 09:38:59 ]![]()
Ik wil mijn auto wassen, alleen zit er ongelofelijk veel bende (zand, pekel, viezigheid) op.
Hogedruk ga ik niet doen want dan ben ik mijn wax kwijt.
Voorzichting zonder druk zetten met de washmit de auto wassen lijkt mij het beste?Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen![]()
Hogedruk kun je gewoon doen met wax hoor. Daarna gewoon wassen.
Sowieso moet je nooit wassen met (hard) drukken.![]()
Spuit je dat er niet af dan joh?quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:09 schreef Goddelijker het volgende:
Hogedruk kun je gewoon doen met wax hoor. Daarna gewoon wassen.
Sowieso moet je nooit wassen met (hard) drukken.
Kon helaas geen hogedruk of tuinslang gebruiken. Had mn pa al afgesloten voor de vorst van een paar weken geleden.
Hij is wel weer schoon in ieder geval!Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen![]()
Even naar een washbox om 'm met hoge druk af te spuiten, dan daar wassen met washmit en twee emmer methode, afspuiten en dan drogen. Is mijn winterbehandeling en tot nu toe werkt dat prima."We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."![]()
Ik heb even geen idee hoe en of ik dit nog kan aanpakken. Onder het motto 'Een foto spreekt meer als 1000 woorden':
Zal dit eruit te polijsten zijn of is het echt een kwestie van overspuiten? Boven- en onderkant van de motorkap (links en rechts op de foto) is de orginele kleur. Gaat om een variant van metallic grijs op een auto van 92.![]()
Werkt bij mij ook gewoon top. Ik loop 'm daarna nog altijd even rond met QD+.quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:59 schreef Adelante het volgende:
Even naar een washbox om 'm met hoge druk af te spuiten, dan daar wassen met washmit en twee emmer methode, afspuiten en dan drogen. Is mijn winterbehandeling en tot nu toe werkt dat prima.Hier durf ik geen antwoord op te geven. Heb zelf (helaas) nog geen DAP en heb dus nog nooit machinaal gepolijst.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:09 schreef MountMan het volgende:
Ik heb even geen idee hoe en of ik dit nog kan aanpakken. Onder het motto 'Een foto spreekt meer als 1000 woorden':
[ afbeelding ]
Zal dit eruit te polijsten zijn of is het echt een kwestie van overspuiten? Boven- en onderkant van de motorkap (links en rechts op de foto) is de orginele kleur. Gaat om een variant van metallic grijs op een auto van 92.
Ik heb wel ooit op carclean.nl een rode auto gezien waarvan de lak ook totaal verweerd was. Hij heeft er tien(tallen) uren in gestoken maar het resultaat was verbazingwekkend! Ik zal eens kijken of ik dat topic nog kan terugvinden.
Edit:
Ik heb het desbetreffende topic niet 1, 2, 3, teruggevonden. Ik heb wel deze 2 topics teruggevonden met ongeveer dezelfde aanslag.
http://forum.carclean.nl/(...)-is-niet-lelijk.aspx
http://forum.carclean.nl/(...)kt-Rood-te-zijn.aspx
[ Bericht 12% gewijzigd door Repeating op 26-12-2012 22:05:54 ]![]()
Je kan er toch niets "bij-polijsten"?Met of zonder DAP.
Misschien zijn er wel wat trucjes; maar of je daar een blijven tevredenstellend resultaat mee krijgt?
Ik ben benieuwd of er wat anders dan overspuiten te bedenken valt.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Deze?quote:Op woensdag 26 december 2012 21:56 schreef Repeating het volgende:
[..]
Werkt bij mij ook gewoon top. Ik loop 'm daarna nog altijd even rond met QD+.
[..]
Hier durf ik geen antwoord op te geven. Heb zelf (helaas) nog geen DAP en heb dus nog nooit machinaal gepolijst.
Ik heb wel ooit op carclean.nl een rode auto gezien waarvan de lak ook totaal verweerd was. Hij heeft er tien(tallen) uren in gestoken maar het resultaat was verbazingwekkend! Ik zal eens kijken of ik dat topic nog kan terugvinden.
Edit:
Ik heb het desbetreffende topic niet 1, 2, 3, teruggevonden. Ik heb wel deze 2 topics teruggevonden met ongeveer dezelfde aanslag.
http://forum.carclean.nl/(...)-is-niet-lelijk.aspx
http://forum.carclean.nl/(...)kt-Rood-te-zijn.aspx
http://forum.carclean.nl/(...)ade-metamorfose.aspx![]()
Single stage lakken zonder blanke lak die verkrijten inderdaad (zoals de links naar Carclean), maar een metallic lak (basecoat met blanke lak) mag dit niet doen..
Is dit wel een metallic lak Mountman?
Want als ik links op de foto kijk, lijkt het extreme verkrijting OF de lak bladdert..
Indien het bladdert zal het gespoten moeten worden.. Indien verkrijt, kan het machinaal gepolijst worden, en als er nog genoeg lak onder zit zul je er dan niks meer van zien.Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Hm, ik zal morgen de kleurcode nakijken om het 100% zeker te weten. Als je d'r over heen wrijft komt er verder niets los: ook met een hogedruk spuit niet.
Heb nog een DAP900 liggen hier, kan het proberen zodra het weer hier wat beter wordt...
Die Charade: Zover ik kan zien aan de omgeving is dat ook in mijn woonplaats, kan allicht daar eens informeren.![]()
Jaa! +60 manurenquote:Op woensdag 26 december 2012 22:22 schreef Utca het volgende:
[..]
Deze?
http://forum.carclean.nl/(...)ade-metamorfose.aspx![]()
![]()
Zie je metaaldeeltjes in de lak die nog wel goed zijn?
Zo niet, dan is het geen metallic, maar dan klinkt het alsof het gewoon goed weg te polijsten is..Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Fijne OpeningsPost!Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.![]()
Vraagje: mijn wagen (donkerblauw) zit vol met swirls en kleinere krassen. Die heb ik nu vrij aardig gemaskeerd met Meg's cleaner wax, maar toch wil ik daar iets serieuzer wat aan gaan doen.
Nou zit ik producten voorbij komen als SwirlX en Ultimate compund. De filmpjes beloven natuurlijk een fantastisch resultaat, maar wat is jullie ervaring?![]()
SwirlX werkt nagenoeg niet is mijn ervaring. Voor het beste resultaat is een polijstbeurt (bij een bevriende detailer) toch echt het beste.![]()
Dat sowieso, maar die ken ik nietquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:08 schreef Scorpie het volgende:
SwirlX werkt nagenoeg niet is mijn ervaring. Voor het beste resultaat is een polijstbeurt (bij een bevriende detailer) toch echt het beste.![]()
Ik ben aangewezen op een "even coat applicator"![]()
![]()
Mezelf maar eens verwend met Autoglym SRP en een klei setje van Monello. Samen met de Poorboys EXP die ik al had, moet dat wel een mooi resultaat gaan geven hoop ik![]()
![]()
Net mijn auto ook weer gewassen en met Red Mist gedroogd..Fijn spul, nevelt ook heel leuk uit op de auto.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )![]()
Vanmiddag gewassen en gekleid. Het was wel duidelijk dat ie nog nooit een stukje klei van dichtbij had gezien![]()
Morgen in de Super Resin Polish zetten en daarna in de EX-P.
Ik hoop dat het nu wel langer dan een week of twee blijft zitten![]()
![]()
Ik heb zaterdag voor ook voor het eerst Red Mist gebruikt. Fijn spul en een schitterende glans!quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:32 schreef Marco001 het volgende:
Net mijn auto ook weer gewassen en met Red Mist gedroogd..Fijn spul, nevelt ook heel leuk uit op de auto.
![]()
Na gisteren gekleid te hebben, heb ik xvndaag mijn wagen in de SRP en de EX-P gezet. Hij glimt weer als een malle, nu maar hopen dat het langer dan twee weken blijft zitten.
Zijn er nog dingen die ik kan doen om de standtijd te vergroten? Na elke wasbeurt met een spraywax erover? Of met detailspray?![]()
De glans blijft wel langer dan 2 weken
Optijd even wassen, niet teveel shampoo gebruiken.
Standtijd kun je vergroten door een spraywax te gebruiken, of door een Detailerspray met carnauba of sealant te gebruiken.. Denk dan aan CG Hybrid V7, Poorboys QD+, Dodo Red Mist, CarPro Reload, Auto-Finesse Finale (deze heeft ook iets van bescherming aan boord) bijv.Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Maar de beading en sheeting nietquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
De glans blijft wel langer dan 2 weken
Optijd even wassen, niet teveel shampoo gebruiken.
Standtijd kun je vergroten door een spraywax te gebruiken, of door een Detailerspray met carnauba of sealant te gebruiken.. Denk dan aan CG Hybrid V7, Poorboys QD+, Dodo Red Mist, CarPro Reload, Auto-Finesse Finale (deze heeft ook iets van bescherming aan boord) bijv.![]()
Dus na het drogen insprayen met bijv QD+ en dan direct afnemen? Dan blijft de B&S ook langer? Of zou je daarvoor een spraywax van bijv. Mags moeten gebruiken?
Ik ben nogal fan van PB spullen![]()
![]()
Niks mis met PB spullen hoor
Bij gebruik van EX-P zou je sheeting toch echt enkele maanden goed moeten blijven..
Beading merkte ik op 2 wagens na 4,5 maand pas echte vermindering, en na 6 maanden compleet weg.
Voorbewerking was wassen/kleien/reinigen/polijsten en 2 lagen EX-P erop.
Heb je de EX-P wel lang genoeg laten curen?
Voor een sealant geldt de swipetest namelijk niet.
Laat EX-P met dit koude weer gerust een dik half uur tot drie kwartier zitten voordat je em uitwrijft.. Anders zul je een slechte standtijd overhouden.
De tweede laag zou ik dan ook pas 1 a 2 uur later aanbrengen nadat je de eerste uitgewreven hebt. Dit ivm uitharden van de eerste sealant laag.. Dan zou het helemaal optimaal moeten zijn.
QD+ is idd na het drogen gewoon opsprayen, verdelen met doekje en dan uitwrijven met een andere doek. Zelf merk ik met QD+ dat het vaak fijner werkt om de QD+ niet rechtstreeks op de lak te sprayen, maar juist op de doek waarmee je de QD+ ook inwerkt. Gewoon kijken wat voor jou het fijnst werkt.
B&S wordt hiermee ook verbeterd aangezien de EX-P laag door het wassen en buiten staan ook slijt. Maargoed, ik wil wel aangeven dat het met alleen EX-P toch al een heel wat maandjes goed moet gaan, mits je geen foam van de wasbox gebruikt of sterke concentraties shampoo.
Uiteraard kan een QD+ na een wasbeurt zeker geen kwaad. Het geeft altijd de auto altijd een net gewaxte look
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
EX-P Staat standaard al op 30-60 minuten. Dus met dit koude/vochtige weer mag het langer.
Ik lees zelfs verhalen van mensen die hem > 12 uur erop laten zitten.![]()
![]()
Ik heb hem vandaag een uur laten curen voordat ik hem uitwreef. Gerekend vanaf dat ik klaar was, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Ik wilde na de volgende wasbeurt een tweede laag zetten, beetje afhankelijk van het weer.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:52 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Niks mis met PB spullen hoor
Bij gebruik van EX-P zou je sheeting toch echt enkele maanden goed moeten blijven..
Beading merkte ik op 2 wagens na 4,5 maand pas echte vermindering, en na 6 maanden compleet weg.
Voorbewerking was wassen/kleien/reinigen/polijsten en 2 lagen EX-P erop.
Heb je de EX-P wel lang genoeg laten curen?
Voor een sealant geldt de swipetest namelijk niet.
Laat EX-P met dit koude weer gerust een dik half uur tot drie kwartier zitten voordat je em uitwrijft.. Anders zul je een slechte standtijd overhouden.
De tweede laag zou ik dan ook pas 1 a 2 uur later aanbrengen nadat je de eerste uitgewreven hebt. Dit ivm uitharden van de eerste sealant laag.. Dan zou het helemaal optimaal moeten zijn.
QD+ is idd na het drogen gewoon opsprayen, verdelen met doekje en dan uitwrijven met een andere doek. Zelf merk ik met QD+ dat het vaak fijner werkt om de QD+ niet rechtstreeks op de lak te sprayen, maar juist op de doek waarmee je de QD+ ook inwerkt. Gewoon kijken wat voor jou het fijnst werkt.
B&S wordt hiermee ook verbeterd aangezien de EX-P laag door het wassen en buiten staan ook slijt. Maargoed, ik wil wel aangeven dat het met alleen EX-P toch al een heel wat maandjes goed moet gaan, mits je geen foam van de wasbox gebruikt of sterke concentraties shampoo.
Uiteraard kan een QD+ na een wasbeurt zeker geen kwaad. Het geeft altijd de auto altijd een net gewaxte look
Ik denk dat ik de vorige keer te kort heb laten curen, of dat de wagen niet goed schoon was. Bij het kleien kwam er enorm veel meuk nog af. En ook nu, was de applicator pad nog steeds zwart na afloop![]()
Foam van de wasbox gebruik ik helemaal niet en heel veel shampoo ook niet, alleen maar wat er op de fles staat als hoeveelheid.
Het enige nadeel van PB vind ik, is dat je het niet in een winkel kunt halen![]()
[ Bericht 3% gewijzigd door jitzzzze op 04-01-2013 22:29:12 ]![]()
@Goddelijk, dat klopt. Er zijn er echt bij die em 24 uur laten staan in een garage, voordat ze deze uitwrijven.
Met een graad of 20 kun je em gerust een uur laten zitten, maar met dit koude weer is langer dan een uur zeker wel aan te raden.. Maargoed, dan ben je afhankelijk van het weer, of je moet binnen kunnen staan.
Je applicator pad na afloop zwart is natuurlijk niet helemaal de bedoeling
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
1.5 uur laten staan, dan nog een keer EX-P erop. Goed uitwrijven is ook belangrijk. Daarna doe ik meestal een laagje Dodo Juice Supernatural eroverheen. Ultieme standtijd, prachtige glans. Auto ziet er nog steeds toppie uit, na 5 maanden![]()
![]()
Nou ja, ik moet gewoon buiten staan. En na een uur begon het een beetje te miezeren, dus echt veel keuze had ik niet meer toenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Goddelijk, dat klopt. Er zijn er echt bij die em 24 uur laten staan in een garage, voordat ze deze uitwrijven.
Met een graad of 20 kun je em gerust een uur laten zitten, maar met dit koude weer is langer dan een uur zeker wel aan te raden.. Maargoed, dan ben je afhankelijk van het weer, of je moet binnen kunnen staan.
Je applicator pad na afloop zwart is natuurlijk niet helemaal de bedoelingVolgende week een tweede laag, die hoop ik wel langer kan curen.
Wel gek dat mijn pad's zwart worden, helemaal omdat ik de wagen ook gekleid heb. Hoe zou dat toch komen?![]()
![]()
Toch nog viezigheid. Misschien niet goed genoeg gekleid of vervuiling dat er niet af gaat met kleien.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 09:09 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou ja, ik moet gewoon buiten staan. En na een uur begon het een beetje te miezeren, dus echt veel keuze had ik niet meer toenVolgende week een tweede laag, die hoop ik wel langer kan curen.
Wel gek dat mijn pad's zwart worden, helemaal omdat ik de wagen ook gekleid heb. Hoe zou dat toch komen?![]()
Hoe vies kan een auto zijnquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:55 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Toch nog viezigheid. Misschien niet goed genoeg gekleid of vervuiling dat er niet af gaat met kleien.Na een cleanerwax en kleien nog steeds vuil afgeven
![]()
Maar alles overwegend, zou je kunnen zeggen dat ik de SRP en EXP wel op een goede wijze heb aangebracht. En dat ik nog een tweede laag moet zetten en tussen door een spraywax zou kunnen gebruiken?![]()
Ik zou inderdaad een tweede laag EX-P erop doen en na het wassen bijhouden/boosten met een spraywax.![]()
Die tweede laag komt na de volgende wasbeurt. Zal volgende week wel zijn of over twee weken.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:39 schreef Goddelijker het volgende:
Ik zou inderdaad een tweede laag EX-P erop doen en na het wassen bijhouden/boosten met een spraywax.
Wat is een goede spraywax?Ik vind het belangrijk dat ik hem zonder dat het me al teveel tijd kost kan opzetten.
Kan je daarmee ook tussentijds bijv. vogelpoep weghalen? Of heb je daarvoor weer een detailerspray nodig?![]()
Pads die nog zwart worden kan meerdere oorzaken hebben.
Heb je alle naden wel goed gereinigd? Vaak zie ik dat dat een probleem is.
Wil je gewoon ff snel een beschermlaagje toevoegen, ga dan voor PB QD+, Dodo Red Mist of CarPro Reload bijv. Dat werkt lekker snel en effectief.
Of als je eens iets anders wilt; Nanolex Washcoat. Dan kun je na het wassen je auto in deze foam zetten, na enkele minute afspoelen en klaar. auto in de bescherming
Vogelpoep weghalen doe je het beste door er een nat doekje op je leggen zodat het vuil los kan weken. Overigens daarna even met een detailspraytje naar keuze ff reinigen.. Klaar :p
[ Bericht 4% gewijzigd door PerryVogelbekdier op 06-01-2013 02:01:03 ]Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Swissvax car bath.. Wat een bazenspul. Ik Heb gedroogd met 'the absorber' maar ga eind van de maand kijken voor een compleet detail setje. Lijkt me leuk om zelf te doen ipv naar de poetser.
![]()
ik heb vandaag mijn auto afgespoten en met een borstel wat vettige aanslag weggehaald. ook stofgezogen. kan er wel weer ff tegenaan![]()
![]()
De naden, dat zou best kunnen ja. Daar doe je weinig aan, ik zeker, ik rij zo'n 1000km in een week .quote:Op zondag 6 januari 2013 01:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Pads die nog zwart worden kan meerdere oorzaken hebben.
Heb je alle naden wel goed gereinigd? Vaak zie ik dat dat een probleem is.
Wil je gewoon ff snel een beschermlaagje toevoegen, ga dan voor PB QD+, Dodo Red Mist of CarPro Reload bijv. Dat werkt lekker snel en effectief.
Of als je eens iets anders wilt; Nanolex Washcoat. Dan kun je na het wassen je auto in deze foam zetten, na enkele minute afspoelen en klaar. auto in de bescherming
Vogelpoep weghalen doe je het beste door er een nat doekje op je leggen zodat het vuil los kan weken. Overigens daarna even met een detailspraytje naar keuze ff reinigen.. Klaar :p
Binnenkort maar eens een flesje QD+ aanschaffen.![]()
![]()
Kan eigenlijk iemand me vertellen waarom je een dode stof als lak moet voeden?
Niet rottig bedoeld hoor, ik lees regelmatig detail topics maar ik zelf heb niet het geduld en tijd voor een full detail.
Bij mij is het meestal wassen, en 1x per jaar kleien en in de was.![]()
Hoe bedoel je 'dode stof' ?quote:Op maandag 7 januari 2013 15:00 schreef guppie69 het volgende:
Kan eigenlijk iemand me vertellen waarom je een dode stof als lak moet voeden?
Niet rottig bedoeld hoor, ik lees regelmatig detail topics maar ik zelf heb niet het geduld en tijd voor een full detail.
Bij mij is het meestal wassen, en 1x per jaar kleien en in de was.![]()
Ik gok omdat lak niet leeft.. Het is iig niet organisch.
Voeden is zeker niet verplicht Guppie. Het maskeert alleen swirls en je lak kan daardoor een diepere kleur krijgen. Verder doet het niks..Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Hoe werken jullie met Red Mist? Ik heb het de laatste keer licht op m'n wagen beneveld na het wassen, toen afgedroogd en zoals eerder vermeld hier, nog een keer nagelopen met een mf doek. Echter is het echt superlastig om het helemaal weg te poetsen, ik blijf er iets van terug zijn (komt misschien door de vochtigheid omdat het wat later was?). Het resultaat is wel echt schitterend! En ik vind het vrij zuinig in gebruik.![]()
Wassen -> Drogen -> 1 a 2 spraytjes per paneel op een mf doek -> inwrijven -> kort laten zitten -> uitwrijven met andere mf doek.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:09 schreef mithrandirrr het volgende:
Hoe werken jullie met Red Mist? Ik heb het de laatste keer licht op m'n wagen beneveld na het wassen, toen afgedroogd en zoals eerder vermeld hier, nog een keer nagelopen met een mf doek. Echter is het echt superlastig om het helemaal weg te poetsen, ik blijf er iets van terug zijn (komt misschien door de vochtigheid omdat het wat later was?). Het resultaat is wel echt schitterend! En ik vind het vrij zuinig in gebruik.![]()
Op sommige lakken werkt het beter om eerst op een mf doek of pad te sprayen..
Heel vreemd, maargoed er zijn ook genoeg verschillende lakken tegenwoordigPrrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
Forum Opties Forumhop: Hop naar: