Kan, maar dat zou je moeten zien aan de banden zelf. Ze zien er verder prima uit, maar ik denk dat er enorm veel vuil aan zit.quote:Op donderdag 13 december 2012 08:31 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat je banden al richting het uitgedroogde gaan. Dan nemen ze veel meer op en is het effect sneller weg.:)
Klopt, maar is niet iets waar iedereen aan denkt. Grondig schoonmaken met APC gaat de truuk waarschijnlijk wel doenquote:Op donderdag 13 december 2012 08:51 schreef jitzzzze het volgende:
dat zou je moeten zien aan de banden zelf. Ze zien er verder prima uit, maar ik denk dat er enorm v
Ik ga er morgen achter komen. Heb nu APC in huis en een PB spuitfles, dus ik kan de banden eens goed schoonmaken en de bekleding. Eens kijken of die vlekken eruit gaan.quote:Op donderdag 13 december 2012 18:34 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Klopt, maar is niet iets waar iedereen aan denkt. Grondig schoonmaken met APC gaat de truuk waarschijnlijk wel doen
Even schoonmaken met een borstel oid, en dan goed naspoelen met water. APC is soms best een sterk goedje.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ga er morgen achter komen. Heb nu APC in huis en een PB spuitfles, dus ik kan de banden eens goed schoonmaken en de bekleding. Eens kijken of die vlekken eruit gaan.
Gewoon inspuiten en afnemen met een handdoek?
Ook de bekleding goed naspoelen met water?quote:Op zaterdag 15 december 2012 08:17 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Even schoonmaken met een borstel oid, en dan goed naspoelen met water. APC is soms best een sterk goedje.
Poorboys heeft ook van die mooie aanbiedingen in de USA. Maar door de verzendkosten is het niet meer te doenquote:Op zaterdag 22 december 2012 12:41 schreef Marco001 het volgende:
http://www.chemicalguys.c(...)ZER_p/air_069_16.htm
Waarom zijn dit soort aanbiedingen niet in NL?
Had al een mooi mandje samengesteld(strippers scent, Super Suds mr Pink en een speciale microvezel wasding voor velgen, zou in totaal 20 dollar kwijt zijn..maar ze zenden niet naar NL.
Heb de Clearly Menthol al uitgetest op mijn vitrinekast; werkt best goed.
Serieus, 20 dollar? Dat is echt heel weinig. Ik wil wel een keer kijken of ik een echt leuke aanbieding neer kan zetten voor jullie?quote:Op zaterdag 22 december 2012 12:41 schreef Marco001 het volgende:
http://www.chemicalguys.c(...)ZER_p/air_069_16.htm
Waarom zijn dit soort aanbiedingen niet in NL?
Had al een mooi mandje samengesteld(strippers scent, Super Suds mr Pink en een speciale microvezel wasding voor velgen, zou in totaal 20 dollar kwijt zijn..maar ze zenden niet naar NL.
Heb de Clearly Menthol al uitgetest op mijn vitrinekast; werkt best goed.
aan te schaffen. Ik wil maar beginnen met de White Diamond, ivm witte motor. Die werkt vast ook wel op donkerblauw.quote:Poorboys White Diamond (lichte auto) of Poorboys Black Hole (donkere auto)
Super resin polish is geen polijstmiddel, maar een glaze met fillers (of een wax, maar dat weet ik ff niet uit mijn hoofd)quote:Op zondag 23 december 2012 11:42 schreef Hyperdude het volgende:
Heb hiero een donkerblauwe, non-metallic, auto en een witte motor. Net met de auto aan de gang geweest, eerste keer in 2012, met de Poorboys Spray and Wipe als waterless wash. Ding staat 360 dagen per jaar in de garage onder een lakentje.
Zit nu wat te lezen in dit topic en vraag mij nu af of het loont
[..]
aan te schaffen. Ik wil maar beginnen met de White Diamond, ivm witte motor. Die werkt vast ook wel op donkerblauw.![]()
Hier staat dan nog Autoglym Super Resin Polish en Autoglym Extra Gloss protection om de boel af te maken. Bevalt goed, maar de Polish lijkt mij iets te polijsterig voor een Garagequeen. Kan dat kloppen/ wat is een goede, weinig polijstende polish?
Die Extra Gloss Protection is erg dun; maar houdt wel lekker lang en makkelijk op te brengen/af te halen. Doe alles met de hand; heb wel een DAP liggen, maar doe het liever met de hand.
Sfeerplaatje![]()
[ afbeelding ]
SRP en Black Hole/White Diamond doen eigenlijk hetzelfde. Het zijn beide een glaze met fillers.quote:Op zondag 23 december 2012 11:44 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Super resin polish is geen polijstmiddel, maar een glaze met fillers (of een wax, maar dat weet ik ff niet uit mijn hoofd)
Al die verschillende middeltjes weet ik zo niet.quote:Op zondag 23 december 2012 11:44 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Super resin polish is geen polijstmiddel, maar een glaze met fillers (of een wax, maar dat weet ik ff niet uit mijn hoofd)
Heb ik een keer van mij garage gekregen, samen met dat Extra Gloss Protection.quote:Super Resin Polish is een langdurige schoonheidsbehandeling voor alle laktypen inclusief metalliclak.
Een periodieke polishbeurt verwijdert voorzichtig schadelijke oppervlaktevervuiling en draagt zorg voor een sterke, glanzende en beschermende laag om duur lakwerk te beschermen tegen harde invloeden van buiten. Het middel is de ultieme gebruiksvriendelijke combinatie van schoonmaakmiddel, was en beschermde componenten. Het is geschikt voor alle typen en kleuren nieuwe of licht verweerde lakken, incl. metallic- en blanke lak en lak op waterbasis.
Autoglym Super Resin Polish geeft een langdurige bescherming tegen de meeste omgevingsrisico's en zorgt voor een uitermate mooie glans op al uw lakwerk.
Op de site van autoglym staat dat het ook beschermd, dus het is geen pure glaze, aangezien het ook als laatste product gebruikt kan worden.quote:Op zondag 23 december 2012 11:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
SRP en Black Hole/White Diamond doen eigenlijk hetzelfde. Het zijn beide een glaze met fillers.
Het is een cleaner, en waarschijnlijk bedoelen ze met matig verweerde autolakken, dat het de swirls opvultquote:Op zondag 23 december 2012 11:48 schreef Hyperdude het volgende:
@ jitzzzze. ; koop ik die Diamond maar niet. Koop ik er lekker 98 van.
[..]
Al die verschillende middeltjes weet ik zo niet.![]()
Op de site van carclean staat dit:
[..]
Heb ik een keer van mij garage gekregen, samen met dat Extra Gloss Protection.
Ze ergerden zich aan mijn nooit poetsen beleid.
Op de fles staat "voor nieuwe- en of matig verweerde autolakken" "dan haalt ie toch iets weg=polijsten?
Nou ja, White Diamond is echt gemaakt voor een lichte auto. Je resultaat zal beter zijn dan met Black Hole.quote:Op zondag 23 december 2012 11:48 schreef Hyperdude het volgende:
@ jitzzzze. ; koop ik die Diamond maar niet. Koop ik er lekker 98 van.
Niet veel mensen gebruiken het echter als laatste product. Eigenlijk zet iedereen er wel een wax of sealent over.quote:Op zondag 23 december 2012 11:54 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Op de site van autoglym staat dat het ook beschermd, dus het is geen pure glaze, aangezien het ook als laatste product gebruikt kan worden.
[..]
Het is een cleaner, en waarschijnlijk bedoelen ze met matig verweerde autolakken, dat het de swirls opvult
Ja.quote:Op zondag 23 december 2012 11:59 schreef Hyperdude het volgende:
Maar eigenlijk is de combi van Autoglym Super Resin Polish en Autoglym Extra Gloss Protection dus zo gek nog niet als je een beetje lui bent en niet al te kritisch gaat kijken?
Dan gaat het je vast en zeker bevallen. Hou wel goed de cure tijd aan, anders doet het allemaal vrij weinig.quote:Op zondag 23 december 2012 12:01 schreef Hyperdude het volgende:
Ding staat altijd in de schuur.
[ afbeelding ]
Meer dan 2 keer per jaar ga ik niet doen (= 1 keer per 1500-2000 km)
Het is prima spul, echt niets mis mee.quote:Op zondag 23 december 2012 12:15 schreef Hyperdude het volgende:
Ik gebruik het al een paar jaar. Vroeg mij alleen af of het wel goed spul was.![]()
Meestal laat ik een dag voorbij gaan voordat ik verder ga met de volgende stap.
Potverdikkie, dat is echt een blijvertje. Met één laag ben je klaar, en heel veel werk/moeite is het niet.quote:Op zondag 23 december 2012 11:42 schreef jitzzzze het volgende:
Ik ga vandaag maar eens Meg's cleaner wax doen. Eens kijken hoe dat bevalt ten opzichte van PB EXP.
Spuit je dat er niet af dan joh?quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:09 schreef Goddelijker het volgende:
Hogedruk kun je gewoon doen met wax hoor. Daarna gewoon wassen.
Sowieso moet je nooit wassen met (hard) drukken.
Werkt bij mij ook gewoon top. Ik loop 'm daarna nog altijd even rond met QD+.quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:59 schreef Adelante het volgende:
Even naar een washbox om 'm met hoge druk af te spuiten, dan daar wassen met washmit en twee emmer methode, afspuiten en dan drogen. Is mijn winterbehandeling en tot nu toe werkt dat prima.
Hier durf ik geen antwoord op te geven. Heb zelf (helaas) nog geen DAP en heb dus nog nooit machinaal gepolijst.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:09 schreef MountMan het volgende:
Ik heb even geen idee hoe en of ik dit nog kan aanpakken. Onder het motto 'Een foto spreekt meer als 1000 woorden':
[ afbeelding ]
Zal dit eruit te polijsten zijn of is het echt een kwestie van overspuiten? Boven- en onderkant van de motorkap (links en rechts op de foto) is de orginele kleur. Gaat om een variant van metallic grijs op een auto van 92.
Deze?quote:Op woensdag 26 december 2012 21:56 schreef Repeating het volgende:
[..]
Werkt bij mij ook gewoon top. Ik loop 'm daarna nog altijd even rond met QD+.
[..]
Hier durf ik geen antwoord op te geven. Heb zelf (helaas) nog geen DAP en heb dus nog nooit machinaal gepolijst.
Ik heb wel ooit op carclean.nl een rode auto gezien waarvan de lak ook totaal verweerd was. Hij heeft er tien(tallen) uren in gestoken maar het resultaat was verbazingwekkend! Ik zal eens kijken of ik dat topic nog kan terugvinden.
Edit:
Ik heb het desbetreffende topic niet 1, 2, 3, teruggevonden. Ik heb wel deze 2 topics teruggevonden met ongeveer dezelfde aanslag.
http://forum.carclean.nl/(...)-is-niet-lelijk.aspx
http://forum.carclean.nl/(...)kt-Rood-te-zijn.aspx
Jaa! +60 manurenquote:Op woensdag 26 december 2012 22:22 schreef Utca het volgende:
[..]
Deze?
http://forum.carclean.nl/(...)ade-metamorfose.aspx
Dat sowieso, maar die ken ik nietquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:08 schreef Scorpie het volgende:
SwirlX werkt nagenoeg niet is mijn ervaring. Voor het beste resultaat is een polijstbeurt (bij een bevriende detailer) toch echt het beste.
Ik heb zaterdag voor ook voor het eerst Red Mist gebruikt. Fijn spul en een schitterende glans!quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:32 schreef Marco001 het volgende:
Net mijn auto ook weer gewassen en met Red Mist gedroogd..Fijn spul, nevelt ook heel leuk uit op de auto.
Maar de beading en sheeting nietquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
De glans blijft wel langer dan 2 weken
Optijd even wassen, niet teveel shampoo gebruiken.
Standtijd kun je vergroten door een spraywax te gebruiken, of door een Detailerspray met carnauba of sealant te gebruiken.. Denk dan aan CG Hybrid V7, Poorboys QD+, Dodo Red Mist, CarPro Reload, Auto-Finesse Finale (deze heeft ook iets van bescherming aan boord) bijv.
Ik heb hem vandaag een uur laten curen voordat ik hem uitwreef. Gerekend vanaf dat ik klaar was, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Ik wilde na de volgende wasbeurt een tweede laag zetten, beetje afhankelijk van het weer.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:52 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Niks mis met PB spullen hoor
Bij gebruik van EX-P zou je sheeting toch echt enkele maanden goed moeten blijven..
Beading merkte ik op 2 wagens na 4,5 maand pas echte vermindering, en na 6 maanden compleet weg.
Voorbewerking was wassen/kleien/reinigen/polijsten en 2 lagen EX-P erop.
Heb je de EX-P wel lang genoeg laten curen?
Voor een sealant geldt de swipetest namelijk niet.
Laat EX-P met dit koude weer gerust een dik half uur tot drie kwartier zitten voordat je em uitwrijft.. Anders zul je een slechte standtijd overhouden.
De tweede laag zou ik dan ook pas 1 a 2 uur later aanbrengen nadat je de eerste uitgewreven hebt. Dit ivm uitharden van de eerste sealant laag.. Dan zou het helemaal optimaal moeten zijn.
QD+ is idd na het drogen gewoon opsprayen, verdelen met doekje en dan uitwrijven met een andere doek. Zelf merk ik met QD+ dat het vaak fijner werkt om de QD+ niet rechtstreeks op de lak te sprayen, maar juist op de doek waarmee je de QD+ ook inwerkt. Gewoon kijken wat voor jou het fijnst werkt.
B&S wordt hiermee ook verbeterd aangezien de EX-P laag door het wassen en buiten staan ook slijt. Maargoed, ik wil wel aangeven dat het met alleen EX-P toch al een heel wat maandjes goed moet gaan, mits je geen foam van de wasbox gebruikt of sterke concentraties shampoo.
Uiteraard kan een QD+ na een wasbeurt zeker geen kwaad. Het geeft altijd de auto altijd een net gewaxte look
Nou ja, ik moet gewoon buiten staan. En na een uur begon het een beetje te miezeren, dus echt veel keuze had ik niet meer toenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Goddelijk, dat klopt. Er zijn er echt bij die em 24 uur laten staan in een garage, voordat ze deze uitwrijven.
Met een graad of 20 kun je em gerust een uur laten zitten, maar met dit koude weer is langer dan een uur zeker wel aan te raden.. Maargoed, dan ben je afhankelijk van het weer, of je moet binnen kunnen staan.
Je applicator pad na afloop zwart is natuurlijk niet helemaal de bedoeling
Toch nog viezigheid. Misschien niet goed genoeg gekleid of vervuiling dat er niet af gaat met kleien.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 09:09 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou ja, ik moet gewoon buiten staan. En na een uur begon het een beetje te miezeren, dus echt veel keuze had ik niet meer toenVolgende week een tweede laag, die hoop ik wel langer kan curen.
Wel gek dat mijn pad's zwart worden, helemaal omdat ik de wagen ook gekleid heb. Hoe zou dat toch komen?
Hoe vies kan een auto zijnquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:55 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Toch nog viezigheid. Misschien niet goed genoeg gekleid of vervuiling dat er niet af gaat met kleien.
Die tweede laag komt na de volgende wasbeurt. Zal volgende week wel zijn of over twee weken.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:39 schreef Goddelijker het volgende:
Ik zou inderdaad een tweede laag EX-P erop doen en na het wassen bijhouden/boosten met een spraywax.
De naden, dat zou best kunnen ja. Daar doe je weinig aan, ik zeker, ik rij zo'n 1000km in een week .quote:Op zondag 6 januari 2013 01:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Pads die nog zwart worden kan meerdere oorzaken hebben.
Heb je alle naden wel goed gereinigd? Vaak zie ik dat dat een probleem is.
Wil je gewoon ff snel een beschermlaagje toevoegen, ga dan voor PB QD+, Dodo Red Mist of CarPro Reload bijv. Dat werkt lekker snel en effectief.
Of als je eens iets anders wilt; Nanolex Washcoat. Dan kun je na het wassen je auto in deze foam zetten, na enkele minute afspoelen en klaar. auto in de bescherming
Vogelpoep weghalen doe je het beste door er een nat doekje op je leggen zodat het vuil los kan weken. Overigens daarna even met een detailspraytje naar keuze ff reinigen.. Klaar :p
Hoe bedoel je 'dode stof' ?quote:Op maandag 7 januari 2013 15:00 schreef guppie69 het volgende:
Kan eigenlijk iemand me vertellen waarom je een dode stof als lak moet voeden?
Niet rottig bedoeld hoor, ik lees regelmatig detail topics maar ik zelf heb niet het geduld en tijd voor een full detail.
Bij mij is het meestal wassen, en 1x per jaar kleien en in de was.
Wassen -> Drogen -> 1 a 2 spraytjes per paneel op een mf doek -> inwrijven -> kort laten zitten -> uitwrijven met andere mf doek.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:09 schreef mithrandirrr het volgende:
Hoe werken jullie met Red Mist? Ik heb het de laatste keer licht op m'n wagen beneveld na het wassen, toen afgedroogd en zoals eerder vermeld hier, nog een keer nagelopen met een mf doek. Echter is het echt superlastig om het helemaal weg te poetsen, ik blijf er iets van terug zijn (komt misschien door de vochtigheid omdat het wat later was?). Het resultaat is wel echt schitterend! En ik vind het vrij zuinig in gebruik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |