Dan gaat het je vast en zeker bevallen. Hou wel goed de cure tijd aan, anders doet het allemaal vrij weinig.quote:Op zondag 23 december 2012 12:01 schreef Hyperdude het volgende:
Ding staat altijd in de schuur.
[ afbeelding ]
Meer dan 2 keer per jaar ga ik niet doen (= 1 keer per 1500-2000 km)
Het is prima spul, echt niets mis mee.quote:Op zondag 23 december 2012 12:15 schreef Hyperdude het volgende:
Ik gebruik het al een paar jaar. Vroeg mij alleen af of het wel goed spul was.![]()
Meestal laat ik een dag voorbij gaan voordat ik verder ga met de volgende stap.
Potverdikkie, dat is echt een blijvertje. Met één laag ben je klaar, en heel veel werk/moeite is het niet.quote:Op zondag 23 december 2012 11:42 schreef jitzzzze het volgende:
Ik ga vandaag maar eens Meg's cleaner wax doen. Eens kijken hoe dat bevalt ten opzichte van PB EXP.
Spuit je dat er niet af dan joh?quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:09 schreef Goddelijker het volgende:
Hogedruk kun je gewoon doen met wax hoor. Daarna gewoon wassen.
Sowieso moet je nooit wassen met (hard) drukken.
Werkt bij mij ook gewoon top. Ik loop 'm daarna nog altijd even rond met QD+.quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:59 schreef Adelante het volgende:
Even naar een washbox om 'm met hoge druk af te spuiten, dan daar wassen met washmit en twee emmer methode, afspuiten en dan drogen. Is mijn winterbehandeling en tot nu toe werkt dat prima.
Hier durf ik geen antwoord op te geven. Heb zelf (helaas) nog geen DAP en heb dus nog nooit machinaal gepolijst.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:09 schreef MountMan het volgende:
Ik heb even geen idee hoe en of ik dit nog kan aanpakken. Onder het motto 'Een foto spreekt meer als 1000 woorden':
[ afbeelding ]
Zal dit eruit te polijsten zijn of is het echt een kwestie van overspuiten? Boven- en onderkant van de motorkap (links en rechts op de foto) is de orginele kleur. Gaat om een variant van metallic grijs op een auto van 92.
Deze?quote:Op woensdag 26 december 2012 21:56 schreef Repeating het volgende:
[..]
Werkt bij mij ook gewoon top. Ik loop 'm daarna nog altijd even rond met QD+.
[..]
Hier durf ik geen antwoord op te geven. Heb zelf (helaas) nog geen DAP en heb dus nog nooit machinaal gepolijst.
Ik heb wel ooit op carclean.nl een rode auto gezien waarvan de lak ook totaal verweerd was. Hij heeft er tien(tallen) uren in gestoken maar het resultaat was verbazingwekkend! Ik zal eens kijken of ik dat topic nog kan terugvinden.
Edit:
Ik heb het desbetreffende topic niet 1, 2, 3, teruggevonden. Ik heb wel deze 2 topics teruggevonden met ongeveer dezelfde aanslag.
http://forum.carclean.nl/(...)-is-niet-lelijk.aspx
http://forum.carclean.nl/(...)kt-Rood-te-zijn.aspx
Jaa! +60 manurenquote:Op woensdag 26 december 2012 22:22 schreef Utca het volgende:
[..]
Deze?
http://forum.carclean.nl/(...)ade-metamorfose.aspx
Dat sowieso, maar die ken ik nietquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:08 schreef Scorpie het volgende:
SwirlX werkt nagenoeg niet is mijn ervaring. Voor het beste resultaat is een polijstbeurt (bij een bevriende detailer) toch echt het beste.
Ik heb zaterdag voor ook voor het eerst Red Mist gebruikt. Fijn spul en een schitterende glans!quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:32 schreef Marco001 het volgende:
Net mijn auto ook weer gewassen en met Red Mist gedroogd..Fijn spul, nevelt ook heel leuk uit op de auto.
Maar de beading en sheeting nietquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
De glans blijft wel langer dan 2 weken
Optijd even wassen, niet teveel shampoo gebruiken.
Standtijd kun je vergroten door een spraywax te gebruiken, of door een Detailerspray met carnauba of sealant te gebruiken.. Denk dan aan CG Hybrid V7, Poorboys QD+, Dodo Red Mist, CarPro Reload, Auto-Finesse Finale (deze heeft ook iets van bescherming aan boord) bijv.
Ik heb hem vandaag een uur laten curen voordat ik hem uitwreef. Gerekend vanaf dat ik klaar was, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Ik wilde na de volgende wasbeurt een tweede laag zetten, beetje afhankelijk van het weer.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:52 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Niks mis met PB spullen hoor
Bij gebruik van EX-P zou je sheeting toch echt enkele maanden goed moeten blijven..
Beading merkte ik op 2 wagens na 4,5 maand pas echte vermindering, en na 6 maanden compleet weg.
Voorbewerking was wassen/kleien/reinigen/polijsten en 2 lagen EX-P erop.
Heb je de EX-P wel lang genoeg laten curen?
Voor een sealant geldt de swipetest namelijk niet.
Laat EX-P met dit koude weer gerust een dik half uur tot drie kwartier zitten voordat je em uitwrijft.. Anders zul je een slechte standtijd overhouden.
De tweede laag zou ik dan ook pas 1 a 2 uur later aanbrengen nadat je de eerste uitgewreven hebt. Dit ivm uitharden van de eerste sealant laag.. Dan zou het helemaal optimaal moeten zijn.
QD+ is idd na het drogen gewoon opsprayen, verdelen met doekje en dan uitwrijven met een andere doek. Zelf merk ik met QD+ dat het vaak fijner werkt om de QD+ niet rechtstreeks op de lak te sprayen, maar juist op de doek waarmee je de QD+ ook inwerkt. Gewoon kijken wat voor jou het fijnst werkt.
B&S wordt hiermee ook verbeterd aangezien de EX-P laag door het wassen en buiten staan ook slijt. Maargoed, ik wil wel aangeven dat het met alleen EX-P toch al een heel wat maandjes goed moet gaan, mits je geen foam van de wasbox gebruikt of sterke concentraties shampoo.
Uiteraard kan een QD+ na een wasbeurt zeker geen kwaad. Het geeft altijd de auto altijd een net gewaxte look
Nou ja, ik moet gewoon buiten staan. En na een uur begon het een beetje te miezeren, dus echt veel keuze had ik niet meer toenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Goddelijk, dat klopt. Er zijn er echt bij die em 24 uur laten staan in een garage, voordat ze deze uitwrijven.
Met een graad of 20 kun je em gerust een uur laten zitten, maar met dit koude weer is langer dan een uur zeker wel aan te raden.. Maargoed, dan ben je afhankelijk van het weer, of je moet binnen kunnen staan.
Je applicator pad na afloop zwart is natuurlijk niet helemaal de bedoeling
Toch nog viezigheid. Misschien niet goed genoeg gekleid of vervuiling dat er niet af gaat met kleien.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 09:09 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou ja, ik moet gewoon buiten staan. En na een uur begon het een beetje te miezeren, dus echt veel keuze had ik niet meer toenVolgende week een tweede laag, die hoop ik wel langer kan curen.
Wel gek dat mijn pad's zwart worden, helemaal omdat ik de wagen ook gekleid heb. Hoe zou dat toch komen?
Hoe vies kan een auto zijnquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:55 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Toch nog viezigheid. Misschien niet goed genoeg gekleid of vervuiling dat er niet af gaat met kleien.
Die tweede laag komt na de volgende wasbeurt. Zal volgende week wel zijn of over twee weken.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:39 schreef Goddelijker het volgende:
Ik zou inderdaad een tweede laag EX-P erop doen en na het wassen bijhouden/boosten met een spraywax.
De naden, dat zou best kunnen ja. Daar doe je weinig aan, ik zeker, ik rij zo'n 1000km in een week .quote:Op zondag 6 januari 2013 01:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Pads die nog zwart worden kan meerdere oorzaken hebben.
Heb je alle naden wel goed gereinigd? Vaak zie ik dat dat een probleem is.
Wil je gewoon ff snel een beschermlaagje toevoegen, ga dan voor PB QD+, Dodo Red Mist of CarPro Reload bijv. Dat werkt lekker snel en effectief.
Of als je eens iets anders wilt; Nanolex Washcoat. Dan kun je na het wassen je auto in deze foam zetten, na enkele minute afspoelen en klaar. auto in de bescherming
Vogelpoep weghalen doe je het beste door er een nat doekje op je leggen zodat het vuil los kan weken. Overigens daarna even met een detailspraytje naar keuze ff reinigen.. Klaar :p
Hoe bedoel je 'dode stof' ?quote:Op maandag 7 januari 2013 15:00 schreef guppie69 het volgende:
Kan eigenlijk iemand me vertellen waarom je een dode stof als lak moet voeden?
Niet rottig bedoeld hoor, ik lees regelmatig detail topics maar ik zelf heb niet het geduld en tijd voor een full detail.
Bij mij is het meestal wassen, en 1x per jaar kleien en in de was.
Wassen -> Drogen -> 1 a 2 spraytjes per paneel op een mf doek -> inwrijven -> kort laten zitten -> uitwrijven met andere mf doek.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:09 schreef mithrandirrr het volgende:
Hoe werken jullie met Red Mist? Ik heb het de laatste keer licht op m'n wagen beneveld na het wassen, toen afgedroogd en zoals eerder vermeld hier, nog een keer nagelopen met een mf doek. Echter is het echt superlastig om het helemaal weg te poetsen, ik blijf er iets van terug zijn (komt misschien door de vochtigheid omdat het wat later was?). Het resultaat is wel echt schitterend! En ik vind het vrij zuinig in gebruik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |