Ik kan er wel om lachen!quote:Trein van Arriva kleurt NS
AMSTERDAM - Graffity-spuiters hebben vannacht een spiksplinternieuwe roodwitte designtrein van Arriva voor de helft overgespoten in het geel en blauw van een NS-intercity.
Directeur Anne Hettinga van Arriva spreekt van een ,,misdadige sabotage-actie’’. ,,Onze mensen hebben de afgelopen twee jaar zich keihard ingespannen om op 9 december het traject Zwolle-Emmen vlekkeloos te gaan rijden. Dit is een klap in hun gezicht. Kennelijk zijn er mensen die ons dit niet gunnen.’’
Volgens Hettinga kost het veel inspanning en tienduizenden euro’s om de trein weer bedrijfsklaar te maken. ,,Maar het moet wel, want we hebben vanaf 9 december alle treinen, nodig.’’
De Arriva-topman laat het er niet bij zitten. ,,We hebben aangifte gedaan. De verf wordt onderzocht en ook worden alle camerabeelden uitgelezen. De topman van Arriva heeft goede hoop dat de daders kunnen worden gepakt. ,,Het is raar dat het moet, maar we gaan nu bewakingdiensten instellen om ons materieel te beschermen.‘’
Dan maken ze reclame voor NS en vanwege de geweldige vrije markt voor het openbaar vervoer willen ze dat niet.quote:Op woensdag 28 november 2012 15:20 schreef MichaelScott het volgende:
Raar dat die trein niet kan rijden omdat hij een ander kleurtje heeft.
Gewoon een andere spuiter vragen of ze er een Arriva-look overheen willen spuiten. Kost je hooguit een paar spuitbussen.quote:Op woensdag 28 november 2012 15:22 schreef RingBewoner het volgende:
Ziet er best netjes uit ja, kan er ook wel om lachen maar schade voor arriva is natuurlijk wel groot.
Laat ze eerst eens beginnen met de treinen op rails te laten rijden...quote:Op woensdag 28 november 2012 15:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dan maken ze reclame voor NS en vanwege de geweldige vrije markt voor het openbaar vervoer willen ze dat niet.
Nationaliseren die hap en op tijd laten rijden.
Als je nu kijkt is het heel netjes maar niet strak. Dus om het weer strak te krijgen zal de graffiti verwijderd moeten worden met chemische rotzooi en dan nieuwe stickers er op. Kost echt wel een bak geld hoor.quote:Op woensdag 28 november 2012 15:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gewoon een andere spuiter vragen of ze er een Arriva-look overheen willen spuiten. Kost je hooguit een paar spuitbussen.
Het is ook niet grappig maar wel een ludieke stunt.quote:Op woensdag 28 november 2012 15:24 schreef BasEnAad het volgende:
Het is een te grote klotestreek om grappig te zijn.
Sinds wanneer rijden de treinen niet op de rails?quote:Op woensdag 28 november 2012 15:24 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Laat ze eerst eens beginnen met de treinen op rails te laten rijden...
Sinds MagLev.quote:Op woensdag 28 november 2012 15:29 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Sinds wanneer rijden de treinen niet op de rails?![]()
Ook in Nederland?quote:Op woensdag 28 november 2012 15:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Sinds MagLev.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Maglev
Of een treinspotter van autistenforum <Fok!>quote:Op woensdag 28 november 2012 15:39 schreef Nies het volgende:
Dat moet iemand zijn geweest die bij de NS werkt en hart heeft voor de zaak...
Kan me met de beste wil van de wereld er niets anders bij voorstellen.
Inderdaad, subsidiëren die hap!quote:Op woensdag 28 november 2012 15:38 schreef PandaDrop het volgende:
Zo laten!!
Graffiti is kunst.
Weghalen is vandalisme!
quote:Trein van Arriva kleurt NS
AMSTERDAM - Graffity-spuiters hebben vannacht een spiksplinternieuwe roodwitte designtrein van Arriva voor de helft overgespoten in het geel en blauw van een NS-intercity.
Directeur Anne Hettinga van Arriva ziet enerzijds de humor van de actie wel in, maar is er toch niet blij mee. 'De graffiti-spuiters zijn duidelijk creatief te werk gegaan. Maar helaas hebben ze ook veel schade aangericht, terwijl de trein op 9 december klaar moet zijn voor gebruik op de lijn Zwolle-Emmen.'
Volgens Hettinga kost het veel inspanning en tienduizenden euro’s om de trein weer bedrijfsklaar te maken. 'Maar het moet wel, want we hebben vanaf 9 december alle treinen nodig.' Arriva heeft aangifte gedaan van het incident om de schade op de veroorzakers te kunnen verhalen.
Graffiti als oplossing van de economische crisis!quote:Op woensdag 28 november 2012 16:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
Graffiti met een boodschap. Geweldige actie. Bovendien, wat zeiken we? Er kunnen een paar schoonmakers aan het werk, werkloosheid daalt een beetje. Want zo werkt het in deze wereld.
quote:
quote:Op woensdag 28 november 2012 15:45 schreef leeell het volgende:
haha geweldiggeef die jongens een kunstprijs
Een overtreding.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hoe wil je met opzet schade toebrengen anders noemen?
overtreding is voor mijn gevoel een verkeersboete, niet een vernieling wat een bedrijf duizenden euro's gaat kosten.quote:
Rijdt die trein niet meer dan?quote:Op woensdag 28 november 2012 16:35 schreef karton2 het volgende:
[..]
overtreding is voor mijn gevoel een verkeersboete, niet een vernieling wat een bedrijf duizenden euro's gaat kosten.
Vernieling/vandalisme is een misdrijfquote:
Er is volgens mij alleen verf toegevoegd hoor, niets vernielt.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Vernieling is een misdrijf
Ik vind graffiti geen vernieling maar kunst in de openbare ruimte.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Vernieling is een misdrijf
Lees artikel 350 WvStr nog maar even doorquote:Op woensdag 28 november 2012 16:38 schreef Euribob het volgende:
[..]
Er is volgens mij alleen verf toegevoegd hoor, niets vernielt.
quote:Op woensdag 28 november 2012 16:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind graffiti geen vernieling maar kunst in de openbare ruimte.
Ga jij dan even naar een museum voor moderne kunst?quote:Op woensdag 28 november 2012 16:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Lees artikel 350 WvStr nog maar even door
En dit is relevant, omdat?quote:Op woensdag 28 november 2012 16:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Ga jij dan even naar een museum voor moderne kunst?
Jij het over kliederen hebt. Doe het maar eens na.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:44 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En dit is relevant, omdat?
Posts kunnen blijkbaar nóg dommer....quote:Op woensdag 28 november 2012 16:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij het over kliederen hebt. Doe het maar eens na.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik wacht al jaren tot ik wakker word en mijn deur er zo uitziet:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh jij woont liever in een steriele stad zoals Pyong Jang?quote:Op woensdag 28 november 2012 16:47 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Posts kunnen blijkbaar nóg dommer....
Graffiti kan gewoon prachtig zijn en dit, om te zien, is dat ook. Maar bovenal: dit is simpelweg schade voor dat bedrijf. Dat je dat normaal vindt, is echt treurig en zegt een hoop over je.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh jij woont liever in een steriele stad zoals Pyong Jang?
Geen estetisch gevoel hebben at all, slechte opvoeding gehad zeker?
Dus als jouw auto op straat staat mogen ze die ook helemaal onderspuiten met verf?quote:Op woensdag 28 november 2012 16:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind graffiti geen vernieling maar kunst in de openbare ruimte.
Ja prima, daar kan ie alleen maar van op vooruitgaan.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dus als jouw auto op straat staat mogen ze die ook helemaal onderspuiten met verf?
Kun je je parkeerplek in ieder geval wel weer terugvinden...quote:Op woensdag 28 november 2012 16:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dus als jouw auto op straat staat mogen ze die ook helemaal onderspuiten met verf?
Hier, neem nog een slok.quote:Op woensdag 28 november 2012 15:24 schreef BasEnAad het volgende:
Het is een te grote klotestreek om grappig te zijn.
"Zieke geesten"quote:Directeur Anne Hettinga van Arriva noemt de daders 'zieke geesten'. 'Dit is een misdadige sabotage-actie', aldus Hettinga. Het vervoersbedrijf heeft 14 nieuwe treinen klaarstaan die op 9 december moeten gaan rijden.
Werkgelegenheid.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:15 schreef DjinN het volgende:
Ik kan er niet zo erg om lachenHet gaat alleen maar weer een hoop geld kosten...
Humor kan ook zonder tienduizenden euro's schade aan te richten. Ik vind het triest en nog triester dat iedereen het hier nog tof vindt ook.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:12 schreef Ringo het volgende:
Bazenkoningen!
[..]
Hier, neem nog een slok.
[ afbeelding ]
[..]
"Zieke geesten". Corporate asshole.
Snip en Snap bijvoorbeeld!quote:Op woensdag 28 november 2012 19:18 schreef BasEnAad het volgende:
Humor kan ook zonder tienduizenden euro's schade aan te richten.
Vrije markt voor openbaar vervoer? Heb ik iets gemist?quote:Op woensdag 28 november 2012 15:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dan maken ze reclame voor NS en vanwege de geweldige vrije markt voor het openbaar vervoer willen ze dat niet.
Nationaliseren die hap en op tijd laten rijden.
Je kan in Nederland vrij bieden op OV-concessies voor bepaalde gebieden/treinlijnen. Anders hadden we een staatsbedrijf die het al het OV deed, net zoals in België.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Vrije markt voor openbaar vervoer? Heb ik iets gemist?
Heeft niets te maken met een vrije markt.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:11 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Je kan in Nederland vrij bieden op OV-concessies voor bepaalde gebieden/treinlijnen. Anders hadden we een staatsbedrijf die het al het OV deed, net zoals in België.
Zou je niet zeggen.quote:Onze mensen hebben de afgelopen twee jaar zich keihard ingespannen om op 9 december het traject Zwolle-Emmen vlekkeloos te gaan rijden. Dit is een klap in hun gezicht. Kennelijk zijn er mensen die ons dit niet gunnen.
Nee zou je zeker niet zeggen.quote:Op donderdag 29 november 2012 00:22 schreef Specularium het volgende:
n vlekkeloos te gaan rijden. Dit is een klap in hun gezicht. Kennelijk zijn er mensen die ons dit niet gunn
Of een aardige poging tot klantbinding van Histor of Flexa, kan ook nog.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:58 schreef Nielsch het volgende:
Wel geslaagde PR-stunt mocht Arriva een reclamebureau dit zo zelf bedacht hebben.
Mocht Arriva dit zélf zo bedacht hebben, dan heeft die directeur met z'n overtrokken uitlatingen het effect knap om zeep geholpen. De overdreven kwalificaties die die man kiest, zijn bijna hilarisch. In plaats van sympathie voor Arriva krijg je daardoor juist aversie tegen het bedrijf.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:58 schreef Nielsch het volgende:
Wel geslaagde PR-stunt mocht Arriva een reclamebureau dit zo zelf bedacht hebben.
ik ook!quote:Op woensdag 28 november 2012 15:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik kan er wel om lachen!
Klik voor het plaatje!
weet ik hetquote:Op donderdag 29 november 2012 09:27 schreef Fides het volgende:
Haha, tienduizenden euro's? HOE DAN? Paar honderd euro verf. Paar stickers. 1 werkdag voor 2/3 personen à 100-200 euro max.?
Het is wel netjes gedaan maar vernieling vind ik nooit goed te praten.quote:Op woensdag 28 november 2012 15:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik kan er wel om lachen!
Klik voor het plaatje!
Je moet het natuurlijk wel helemaal laten verwijderen door een duur bedrijf en weer laten opspuiten door een nog duurder bedrijf. Je klanten zitten tenslotte te wachten op een prachtig glimmende trein en niet eentje die op tijd is.quote:Op donderdag 29 november 2012 09:33 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
weet ik het
die man zei dat
vond het ook een beetje idioot
40 fokking duizend euro schade
dure grap letterlijkquote:Op donderdag 29 november 2012 10:50 schreef Brum_brum het volgende:
I lolled.
[..]
Je moet het natuurlijk wel helemaal laten verwijderen door een duur bedrijf en weer laten opspuiten door een nog duurder bedrijf. Je klanten zitten tenslotte te wachten op een prachtig glimmende trein en niet eentje die op tijd is.
En een schadeclaim van de NS.quote:Op donderdag 29 november 2012 09:42 schreef FastFox91 het volgende:
Jammer dat Arriva zo serieuze reactie geeft. Ook al kost het geld, daar kunnen ze toch niets meer aan doen. Reageer gewoon grappig, laat die trein een week zo rijden. Ik verwacht dan veel betere publiciteit.
Mja, hoewel de grap origineel is straal je daar wel mee uit dat dit gewoon maar kunnen en dat is niet zo. Het blijft gewoon vernieling van andermans bezit.quote:Op donderdag 29 november 2012 09:42 schreef FastFox91 het volgende:
Jammer dat Arriva zo serieuze reactie geeft. Ook al kost het geld, daar kunnen ze toch niets meer aan doen. Reageer gewoon grappig, laat die trein een week zo rijden. Ik verwacht dan veel betere publiciteit.
Syntus heeft oude NS treinen en het logo van de NS komt bij sommige buffels ook weer naar boven. Als hun eigen spullen weer eens te vertieft zijn komen ze met echte NS treinen langsrijden. Niemand die het ene fuck uitmaakt hoor.quote:
Was pesten vroeger leuker als de andere begon te janken of als diegene je recht in je gezicht uitlachte?quote:Op donderdag 29 november 2012 11:00 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Mja, hoewel de grap origineel is straal je daar wel mee uit dat dit gewoon maar kunnen en dat is niet zo. Het blijft gewoon vernieling van andermans bezit.
Doorgaans doet het feit of het anderen "een fuck uitmaakt" er niet zo heel veel toe.quote:Op donderdag 29 november 2012 11:02 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Syntus heeft oude NS treinen en het logo van de NS komt bij sommige buffels ook weer naar boven. Als hun eigen spullen weer eens te vertieft zijn komen ze met echte NS treinen langsrijden. Niemand die het ene fuck uitmaakt hoor.
Ik zou het niet weten, nooit gedaan.quote:Op donderdag 29 november 2012 11:03 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Was pesten vroeger leuker als de andere begon te janken of als diegene je recht in je gezicht uitlachte?
Ow jawel. Gelderland maakt het wel ene fuck uit wat Syntus nog meer doet. Ze hebben al meerdere boetes gekregen vanwege de slechte service. Een boete voor een verkeerd logo is ze nog niet gegeven omdat het zelfs bureaucraten geen ene fuck uitmaakt.quote:Op donderdag 29 november 2012 11:03 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Doorgaans doet het feit of het anderen "een fuck uitmaakt" er niet zo heel veel toe.
Het doet er niet toe voor het gepleegde feit bedoel ik. Het is niet zo dat als ik een fiets in de gracht gooi en de rest van de provincie maakt het geen fuck uit (hoe je dat ook mag meten?) , dat het dan opeens prima is.quote:Op donderdag 29 november 2012 11:05 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ow jawel. Gelderland maakt het wel ene fuck uit wat Syntus nog meer doet. Ze hebben al meerdere boetes gekregen vanwege de slechte service. Een boete voor een verkeerd logo is ze nog niet gegeven omdat het zelfs bureaucraten geen ene fuck uitmaakt.
goeiequote:Op donderdag 29 november 2012 11:00 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
En een schadeclaim van de NS.
quote:Op donderdag 29 november 2012 11:08 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
goeie
hoe zouden ze er ooit achter komen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |