Hij haalde de trekker niet over, klaar.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Achteraf ja.
Als ie gewoon was gaan liggen leefde hij nog.
Dus, zijn fout, klaar.
Nogmaals, het is en blijft een feit dat de agenten dat niet wisten en reageerden op een vuurwapengevaarlijk-melding.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:34 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
dus was het onnodig die gast in de nek te schieten terwijl hij geen gevaar was!
wat snap je niet?
Klopt, maar hij was wel de aanleiding voor het uitrukken van de agenten. Zonder hem zaten ze gewoon donuts te eten.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:35 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Hij haalde de trekker niet over, klaar.
Hij is verantwoordelijk voor zijn eigen dood door het niet opvolgen van orders. Feit.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:35 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
vind ik ook makkelijk gezegd.
van beiden kanten.
Waarschijnlijker lijkt me dronken en helemaal doorgesnoven. Uit ervaring kan ik vertellen dat als agenten een wapen op je richten het een hele onnatuurlijke reactie is om niet meteen bij de les te zijn.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:33 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ok, fijn dat je het snapt en eerlijk van je dat je dat toegeeft.![]()
Tja, tuurlijk is het tragisch wat er gebeurd is.
Maar zoals ik aangeef is het niet één beslissing wat heeft geleid tot deze situatie en de politie/rechter maatregelen had genomen zodat hij zich niet in deze situatie zou bevinden. Meneer heeft de regels aan de laars gelapt en er een (te) hoge prijs voor betaald.
Misschien was hij wel depressief ozfo, aangezien hij agenten met getrokken wapens bewust deed negeren?
misschienquote:Op woensdag 28 november 2012 10:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Achteraf ja.
Als ie gewoon was gaan liggen leefde hij nog.
Dus, zijn fout, klaar.
O jee, wedden dat als blijkt dat meneertje onder invloed was het een groot complot van de politie wordt genoemd? Dat zou die lieve jongen nooit doen.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:36 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Waarschijnlijker lijkt me dronken en helemaal doorgesnoven. Uit ervaring kan ik vertellen dat als agenten een wapen op je richten het een hele onnatuurlijke reactie is om niet meteen bij de les te zijn.
Leren ze ook, maar iemand met een vuurwapen kan nog schieten als je hem in zijn been schiet. Ze hebben dus precies gedaan wat ze is geleerdquote:Op woensdag 28 november 2012 10:37 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
misschien
listige situatie wel
maar ik blijf erbij dat de politie hun tactieken moet verbeteren
op de schietschool ook leren in het onderlichaam te schieten en ander soort tactieken
Ik blijf erbij dat je vanaf de zijlijn niet kan beoordelen wat de agent in kwestie deed besluiten te schieten. Daarnaast staat het je vrij om zelf eens bij de politie te gaan kijken naar hun werkzaamheden in plaats van een afstandje er lekker makkelijk over te oordelen.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:37 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
misschien
listige situatie wel
maar ik blijf erbij dat de politie hun tactieken moet verbeteren
op de schietschool ook leren in het onderlichaam te schieten en ander soort tactieken
Jeuj man.....dat bleek ACHTERAF! Op het moment dat het gebeurde reageerde de agent op een melding waarbij werd vermeld dat de verdachte mogelijk in het bezit was van een vuurwapen. Als de verdachte dan een voor de agent mogelijk levensbedreigende actie onderneemt door niet te luisteren naar de agent meer een beweging maakt naar een plek waar zich een wapen zou kunnen bevinden dan moet zo'n agent in een fractie van een seconde beslissen wat te doen.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:30 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Goede punten kan ik niet tegenin gaan.
Betekent nog steeds niet dat de politie hun tactieken moet verbeteren want degene was niet levensbedreigend.
Volgens die agenten op tv niet. Een of andere hoge agent zei dat. Dat ze daar niet op trainen. Dat wilden ze zelf ook wel anders anders. Vond ik wel interessant.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Leren ze ook, maar iemand met een vuurwapen kan nog schieten als je hem in zijn been schiet. Ze hebben dus precies gedaan wat ze is geleerd
quote:Op woensdag 28 november 2012 10:34 schreef Re het volgende:
[..]
die gozer was niet levensbedreigend maar de situatie wel, dus hij is zelf verantwoordelijk voor het nemen van zijn eigen leven (nou ja dat is dan eigenlijk redelijk levensbedreigend eigenlijk)
Ik kan hier zo makkelijk een godwin van maken.... De agent is altijd zelf verantwoordelijk voor zijn keuzes en niet de verdachte. Roepen dat een of andere 17 jarige scholier meer verantwoordelijkheid heeft dan een gewapende en getrainde volwassene is een teken van grote domheid.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt, maar hij was wel de aanleiding voor het uitrukken van de agenten. Zonder hem zaten ze gewoon donuts te eten.
Zijn schuld, klaar.
nou ja, hij is dood dus een ergere bedreiging op het leven kan ik niet verzinnen.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:35 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
vind ik ook makkelijk gezegd.
van beiden kanten.
Het is anders net zo dom om te roepen dat een agent maar meer 'verantwoordelijkheid' moet hebben in een vuurwapengevaarlijke situatie dan degene die onder schot wordt gehouden.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:40 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik kan hier zo makkelijk een godwin van maken.... De agent is altijd zelf verantwoordelijk voor zijn keuzes en niet de verdachte. Roepen dat een of andere 17 jarige scholier meer verantwoordelijkheid heeft dan een gewapende en getrainde volwassene is een teken van grote domheid.
ja misschien wel jaquote:Op woensdag 28 november 2012 10:41 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, hij is dood dus een ergere bedreiging op het leven kan ik niet verzinnen.
Of de agent wl of niet goed gehandeld heeft moeten we nog uitvinden, dit betekent niet dat de dode zich makkelijk uit deze benarde situatie had kunnen manoeuvreren, door zich gewoon aan de opgelegde regels te houden
Juist, alles valt en staat bij het niet luisteren van de criminele jongen.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is anders net zo dom om te roepen dat een agent maar meer 'verantwoordelijkheid' moet hebben in een vuurwapengevaarlijke situatie dan degene die onder schot wordt gehouden. Feit is en blijft dat hij nog in leven was geweest als hij gewoon de orders had opgevolgd. Iets wat vrij makkelijk is als je onder schot wordt gehouden en best wel overtuigend over komt.
een been is te makkelijk te missen (en bij een rennende verdachte nog moeilijker om te raken)quote:Op woensdag 28 november 2012 10:39 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Volgens die agenten op tv niet. Een of andere hoge agent zei dat. Dat ze daar niet op trainen. Dat wilden ze zelf ook wel anders anders. Vond ik wel interessant.
de politie wil zelf hun tactieken verbeteren, als ze dat beter hadden kunnen aanpakken, waarom niet?quote:Op woensdag 28 november 2012 10:40 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik kan hier zo makkelijk een godwin van maken.... De agent is altijd zelf verantwoordelijk voor zijn keuzes en niet de verdachte. Roepen dat een of andere 17 jarige scholier meer verantwoordelijkheid heeft dan een gewapende en getrainde volwassene is een teken van grote domheid.
quote:Op woensdag 28 november 2012 10:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is anders net zo dom om te roepen dat een agent maar meer 'verantwoordelijkheid' moet hebben in een vuurwapengevaarlijke situatie dan degene die onder schot wordt gehouden. Feit is en blijft dat hij nog in leven was geweest als hij gewoon de orders had opgevolgd. Iets wat vrij makkelijk is als je onder schot wordt gehouden en best wel overtuigend over komt.
Ik vraag me dan wat er omgaat in het hoofd van zo`n iemand die besluit bevelen niet op te volgen:quote:Op woensdag 28 november 2012 10:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niks misschien. Als hij gedaan had wat hem werd opgedragen was er niets gebeurd.
Sure, weet je wat ook dom is? 17jarigen als onschuldige jeugd aanmerken, dat is pas dom en naief. Als ie nou van onbesproken gedrag was geweest kan je het ACHTERAF nog zeggen, maar dit was een brok tuig.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:40 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |