abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 november 2012 @ 10:35:39 #126
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_119702981
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Achteraf ja :).

Als ie gewoon was gaan liggen leefde hij nog.

Dus, zijn fout, klaar.
Hij haalde de trekker niet over, klaar.
pi_119702985
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:34 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

dus was het onnodig die gast in de nek te schieten terwijl hij geen gevaar was!
wat snap je niet? :')
Nogmaals, het is en blijft een feit dat de agenten dat niet wisten en reageerden op een vuurwapengevaarlijk-melding.
  woensdag 28 november 2012 @ 10:36:16 #128
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_119702999
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:35 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Hij haalde de trekker niet over, klaar.
Klopt, maar hij was wel de aanleiding voor het uitrukken van de agenten. Zonder hem zaten ze gewoon donuts te eten.

Zijn schuld, klaar.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_119703000
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:35 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

vind ik ook makkelijk gezegd.
van beiden kanten.
Hij is verantwoordelijk voor zijn eigen dood door het niet opvolgen van orders. Feit.
pi_119703002
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:33 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ok, fijn dat je het snapt en eerlijk van je dat je dat toegeeft. ^O^

Tja, tuurlijk is het tragisch wat er gebeurd is.

Maar zoals ik aangeef is het niet één beslissing wat heeft geleid tot deze situatie en de politie/rechter maatregelen had genomen zodat hij zich niet in deze situatie zou bevinden. Meneer heeft de regels aan de laars gelapt en er een (te) hoge prijs voor betaald.

Misschien was hij wel depressief ozfo, aangezien hij agenten met getrokken wapens bewust deed negeren?
Waarschijnlijker lijkt me dronken en helemaal doorgesnoven. Uit ervaring kan ik vertellen dat als agenten een wapen op je richten het een hele onnatuurlijke reactie is om niet meteen bij de les te zijn.
pi_119703020
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Achteraf ja :).

Als ie gewoon was gaan liggen leefde hij nog.

Dus, zijn fout, klaar.
misschien
listige situatie wel :)

maar ik blijf erbij dat de politie hun tactieken moet verbeteren
op de schietschool ook leren in het onderlichaam te schieten en ander soort tactieken
pi_119703041
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:36 schreef psychosomatic het volgende:

[..]

Waarschijnlijker lijkt me dronken en helemaal doorgesnoven. Uit ervaring kan ik vertellen dat als agenten een wapen op je richten het een hele onnatuurlijke reactie is om niet meteen bij de les te zijn.
O jee, wedden dat als blijkt dat meneertje onder invloed was het een groot complot van de politie wordt genoemd? Dat zou die lieve jongen nooit doen.
  woensdag 28 november 2012 @ 10:37:49 #133
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_119703047
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:37 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

misschien

op de schietschool ook leren in het onderlichaam te schieten en ander soort tactieken
Leren ze ook, maar iemand met een vuurwapen kan nog schieten als je hem in zijn been schiet. Ze hebben dus precies gedaan wat ze is geleerd
Get woke, go broke!
pi_119703063
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:37 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

misschien

Ik blijf erbij dat je vanaf de zijlijn niet kan beoordelen wat de agent in kwestie deed besluiten te schieten. Daarnaast staat het je vrij om zelf eens bij de politie te gaan kijken naar hun werkzaamheden in plaats van een afstandje er lekker makkelijk over te oordelen.
pi_119703076
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:30 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Goede punten kan ik niet tegenin gaan.
Betekent nog steeds niet dat de politie hun tactieken moet verbeteren want degene was niet levensbedreigend.
Jeuj man.....dat bleek ACHTERAF! Op het moment dat het gebeurde reageerde de agent op een melding waarbij werd vermeld dat de verdachte mogelijk in het bezit was van een vuurwapen. Als de verdachte dan een voor de agent mogelijk levensbedreigende actie onderneemt door niet te luisteren naar de agent meer een beweging maakt naar een plek waar zich een wapen zou kunnen bevinden dan moet zo'n agent in een fractie van een seconde beslissen wat te doen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_119703081
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Leren ze ook, maar iemand met een vuurwapen kan nog schieten als je hem in zijn been schiet. Ze hebben dus precies gedaan wat ze is geleerd
Volgens die agenten op tv niet. Een of andere hoge agent zei dat. Dat ze daar niet op trainen. Dat wilden ze zelf ook wel anders anders. Vond ik wel interessant.
pi_119703099
quote:
3s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:34 schreef Re het volgende:

[..]

die gozer was niet levensbedreigend maar de situatie wel, dus hij is zelf verantwoordelijk voor het nemen van zijn eigen leven (nou ja dat is dan eigenlijk redelijk levensbedreigend eigenlijk)
_O_
  woensdag 28 november 2012 @ 10:40:26 #138
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_119703102
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Klopt, maar hij was wel de aanleiding voor het uitrukken van de agenten. Zonder hem zaten ze gewoon donuts te eten.

Zijn schuld, klaar.
Ik kan hier zo makkelijk een godwin van maken.... De agent is altijd zelf verantwoordelijk voor zijn keuzes en niet de verdachte. Roepen dat een of andere 17 jarige scholier meer verantwoordelijkheid heeft dan een gewapende en getrainde volwassene is een teken van grote domheid.
  woensdag 28 november 2012 @ 10:41:07 #139
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119703120
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:35 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

vind ik ook makkelijk gezegd.
van beiden kanten.
nou ja, hij is dood dus een ergere bedreiging op het leven kan ik niet verzinnen.

Of de agent wl of niet goed gehandeld heeft moeten we nog uitvinden, dit betekent niet dat de dode zich makkelijk uit deze benarde situatie had kunnen manoeuvreren, door zich gewoon aan de opgelegde regels te houden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_119703136
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:40 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ik kan hier zo makkelijk een godwin van maken.... De agent is altijd zelf verantwoordelijk voor zijn keuzes en niet de verdachte. Roepen dat een of andere 17 jarige scholier meer verantwoordelijkheid heeft dan een gewapende en getrainde volwassene is een teken van grote domheid.
Het is anders net zo dom om te roepen dat een agent maar meer 'verantwoordelijkheid' moet hebben in een vuurwapengevaarlijke situatie dan degene die onder schot wordt gehouden.
Agenten hoeven natuurlijk niet als schietschijf te functioneren :')

Feit is en blijft dat hij nog in leven was geweest als hij gewoon de orders had opgevolgd. Iets wat vrij makkelijk is als je onder schot wordt gehouden en best wel overtuigend over komt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2012 10:42:32 ]
pi_119703142
quote:
3s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:41 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja, hij is dood dus een ergere bedreiging op het leven kan ik niet verzinnen.

Of de agent wl of niet goed gehandeld heeft moeten we nog uitvinden, dit betekent niet dat de dode zich makkelijk uit deze benarde situatie had kunnen manoeuvreren, door zich gewoon aan de opgelegde regels te houden
ja misschien wel ja
  woensdag 28 november 2012 @ 10:42:29 #142
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_119703149
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is anders net zo dom om te roepen dat een agent maar meer 'verantwoordelijkheid' moet hebben in een vuurwapengevaarlijke situatie dan degene die onder schot wordt gehouden. Feit is en blijft dat hij nog in leven was geweest als hij gewoon de orders had opgevolgd. Iets wat vrij makkelijk is als je onder schot wordt gehouden en best wel overtuigend over komt.
Juist, alles valt en staat bij het niet luisteren van de criminele jongen.
pi_119703161
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:39 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Volgens die agenten op tv niet. Een of andere hoge agent zei dat. Dat ze daar niet op trainen. Dat wilden ze zelf ook wel anders anders. Vond ik wel interessant.
een been is te makkelijk te missen (en bij een rennende verdachte nog moeilijker om te raken)
dus pak je het grootste onderdeel van een mens: z'n torso

daar wordt dus op getraind en dan is een kleine afwijking genoeg om hem in z'n nek te raken
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_119703185
quote:

[..]

de politie wil zelf hun tactieken verbeteren, als ze dat beter hadden kunnen aanpakken, waarom niet?
hoezo domheid?
  woensdag 28 november 2012 @ 10:43:58 #145
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_119703191
Ah, nog meer lieve jongens met een gouden hart die geen vlieg kwaad doen :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_119703246
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:42 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

ja misschien wel ja
Niks misschien. Als hij gedaan had wat hem werd opgedragen was er niets gebeurd.
  woensdag 28 november 2012 @ 10:46:32 #147
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_119703275
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:43 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

hoezo domheid?
Ik zou zeggen; lees je berichten terug.
  woensdag 28 november 2012 @ 10:47:14 #148
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_119703302
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is anders net zo dom om te roepen dat een agent maar meer 'verantwoordelijkheid' moet hebben in een vuurwapengevaarlijke situatie dan degene die onder schot wordt gehouden. Feit is en blijft dat hij nog in leven was geweest als hij gewoon de orders had opgevolgd. Iets wat vrij makkelijk is als je onder schot wordt gehouden en best wel overtuigend over komt.

Ach het is slechts het eerste wat je leren krijgt zodra je een vuurwapen in handen krijgt. Dat JIJ verantwoordelijk bent voor je acties en dat je daarom ook zorgvuldig met het ding om moet springen.

Bevelen opvolgen is stress situaties is juist moeilijker dan in een kalme situatie. Ik heb mijn lieve zusje toen ze aan het varen was ooit toegeschreeuwd dat ze moest sturen omdat er een grote boot aankwam maar ze koos er liever voor om mij eerst 4 keer te negeren en toen in een vliegtuig crash positie te gaan zitten. Mocht je zelf nooit buitenkomen om zo'n situatie mee te kunnen maken kijk dan naar een oorlogsfilm van na 1990.
pi_119703321
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niks misschien. Als hij gedaan had wat hem werd opgedragen was er niets gebeurd.
Ik vraag me dan wat er omgaat in het hoofd van zo`n iemand die besluit bevelen niet op te volgen:

Agent: 'HANDEN OMHOOG OF IK SCHIET!'
Crimineel: 'Hmmmmm, even denken, als ik mijn handen omhoog doet schiet hij niet, wat zou er gebeuren als ik een snelle verdachte beweging maak naar mijn riem, zou hij dan schieten denk je? Laten we dat eens proberen!'
Agent: '*PANG*'
Crimineel: 'Argh mein leben'

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2012 10:48:10 ]
  woensdag 28 november 2012 @ 10:48:33 #150
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_119703341
quote:

[..]

Sure, weet je wat ook dom is? 17jarigen als onschuldige jeugd aanmerken, dat is pas dom en naief. Als ie nou van onbesproken gedrag was geweest kan je het ACHTERAF nog zeggen, maar dit was een brok tuig.
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')