Jaja rustigquote:Op dinsdag 27 november 2012 23:01 schreef andreas612 het volgende:
Wat een kut OP en het topic is niet gereekst...
JA! Wel zonder toetsenbord, anders krijg je zn stom duits ding, geen qwerty maar een qwertzquote:Op dinsdag 27 november 2012 22:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
http://www.microsoftstore(...)/productID.258667500
Twijfel twijfel, zal ik m kopen?
In dollars klinkt het leuk, zal in de euro wel een stuk tegen gaan vallen.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:40 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Today, I want to share a bit more detail about the growing Surface family of products and Surface with Windows 8 Pro, specifically around pricing. In January, Surface with Windows 8 Pro will be available in two versions and pricing will start at $899:
· 64GB standalone version at $899
· 128GB standalone version at $999
Both versions will both include a Surface pen with Palm Block technology and include the ability to use a Touch Cover or Type Cover (sold separately).
Zo slecht is 1000 euro toch niet voor een tablet met laptop specs en een 128 GB SSD?quote:Op donderdag 29 november 2012 20:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
In dollars klinkt het leuk, zal in de euro wel een stuk tegen gaan vallen.
Ergens heb je wel gelijk, maar dan moet er eigenlijk ook een tobo bij, en een goede beschermhoes of combi ding en dan loopt de prijs toch aardig op...quote:Op donderdag 29 november 2012 20:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo slecht is 1000 euro toch niet voor een tablet met laptop specs en een 128 GB SSD?
1200 euro kost een beetje ultrabook ook, maar dan heb je geen touch screen. En een tablet met 128 GB opslag bestaat voor zover ik weet niet eens. Al met al moet het met deze prijs de concurrentie prima aankunnen denk ik hoor.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ergens heb je wel gelijk, maar dan moet er eigenlijk ook een tobo bij, en een goede beschermhoes of combi ding en dan loopt de prijs toch aardig op...
Ga ik toch liever voor deze:quote:Op donderdag 29 november 2012 20:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
1200 euro kost een beetje ultrabook ook, maar dan heb je geen touch screen. En een tablet met 128 GB opslag bestaat voor zover ik weet niet eens. Al met al moet het met deze prijs de concurrentie prima aankunnen denk ik hoor.
Ik heb er een andersquote:Op donderdag 29 november 2012 20:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
1200 euro kost een beetje ultrabook ook, maar dan heb je geen touch screen. En een tablet met 128 GB opslag bestaat voor zover ik weet niet eens. Al met al moet het met deze prijs de concurrentie prima aankunnen denk ik hoor.
Tsja, de grens tussen tablet en laptop vervaagt natuurlijk met dit soort apparaten, maar ik denk dat je 'm meestal gebruikt met het toetsenbord eraan toch? Dan is het imho meer een laptop dan een tablet.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik heb er een anders.
Samsung Ativ Smart PC Pro
[ afbeelding ]
Was dan wel 1300.
Maar heb je niet liever 1 apparaat dan meerdere?quote:Op donderdag 29 november 2012 22:05 schreef Catch22- het volgende:
Wat een kolder. Voor dat geld heb je een note 10.1, chromebook en laptop
niet voor dat geld. Ik snap de meerwaarde nietquote:Op donderdag 29 november 2012 22:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar heb je niet liever 1 apparaat dan meerdere?
De Surface RT is voor thuisgebruik, studenten etc. De Pro vindt zijn doelgroep meer in het bedrijfsleven dunkt me..quote:Op donderdag 29 november 2012 22:27 schreef Catch22- het volgende:
[..]
niet voor dat geld. Ik snap de meerwaarde niet
Ja maar ik zit af te wegen dat hij bijna 1kg weegt, 8/900 euro gaat kosten (dat kost mijn laptop met i7 en GT540 niets eensquote:Op vrijdag 30 november 2012 13:13 schreef Netsplitter het volgende:
Ik persoonlijk zou voor de Pro gaan, puur omdat je daar veel meer mee kan doen dan met de RT.
Dungeon Keeper op een tablet.![]()
![]()
Maar het gaat hier om 1 tablet specifiek in dit topic. Daarbij is alleen windows RT afhankelijk van de hoeveelheid tablets; windows 8 heeft 4 miljoen apps.quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:18 schreef Revolution-NL het volgende:
De productie van Windows 8 tablets lijkt nog niet echt van de grond te komen.
Als student is het idd een lastige keuze.quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:18 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja maar ik zit af te wegen dat hij bijna 1kg weegt, 8/900 euro gaat kosten (dat kost mijn laptop met i7 en GT540 niets eens) en maar 4 uur batterijleven heeft.. tussen colleges moeten opladen is kut, of gewoon uit college in de trein naar huis tot dat je thuis bent gewoon aan 1 stuk door kunnen zonder out of juice te raken.
Moeilijk.
Maar daarentegen legacysoftware:
Simcity, spotify, photoshop, bittorrent, daemontools, chrome browser etc. eventueel sap kunnen draaien.
Zo'n lastige keuze.
Klopt, maar dan zit je met plastic Samsung troep en android...quote:Op donderdag 29 november 2012 22:05 schreef Catch22- het volgende:
Wat een kolder. Voor dat geld heb je een note 10.1, chromebook en laptop
Gast ga weg als je alleen komt kankeren, het gaat hier inhoudelijk over de surface en de verschillen plus daaruit concluderend wat de beste keus is.quote:
Pro is toch ook voor de zakelijke markt bedoelt, RT heeft 8 uur accuduur.quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:20 schreef TC03 het volgende:
Microsoft zit compleet verkeerd met hun strategie... Ik voorspel dat het marktaandeel van Windows op de consumentenmarkt gaat kelderen. Een tablet met maar vier uur accuduur, wie wil dat nou?
dit is een surface topic, ga lekker elders lopen melken met je apple hoofdquote:Op vrijdag 30 november 2012 14:20 schreef TC03 het volgende:
Microsoft zit compleet verkeerd met hun strategie... Ik voorspel dat het marktaandeel van Windows op de consumentenmarkt gaat kelderen. Een tablet met maar vier uur accuduur, wie wil dat nou?
Dit.quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:08 schreef andreas612 het volgende:
[..]
dit is een surface topic, ga lekker elders lopen melken met je apple hoofd
Hij heeft het toch ook over de Surface? Jij haalt Apple erbij, hij niet.quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:08 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Juist de zakelijke markt heeft behoefte aan een lange accuduur.quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Pro is toch ook voor de zakelijke markt bedoelt, RT heeft 8 uur accuduur.
Ik heb het toch ook over de Surface?quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:08 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Niet *alles* werkt geweldig. Windows 8 is hit and miss. Dat is juist het probleem. Op desktops is Windows 8 iig een ramp.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:28 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dit.
Tevens zitten ze juist wel goed met hun strategie; everything at once, skydrive, synchronisatie.. het werkt allemaal geweldig.
De tablets laten andere fabrikanten zien wat er allemaal voor geweldige mogelijkheden zijn.. en wat echte innovatie is, iets wat apple al tijden niet heeft gedaan indien ooit.
In 80% van je post bash je Microsoft, tevens heb je de behoefte om je mening als feit te laten verkondigen.. daarbuiten is het volgens mij wel aardig bekend dat je een van de meest apple geile users bent hier op fok.. dus kan ik elke post van jouw uberhaupt niet serieus nemen...quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Juist de zakelijke markt heeft behoefte aan een lange accuduur.
[..]
Ik heb het toch ook over de Surface?
[..]
Ik verkondig mijn mening helemaal niet als feit. Het dat mijn zinnen subjectief zijn geeft al aan dat het een mening is. Kan je niet gewoon inhoudelijk ingaan op mijn argumenten i.p.v. bijzaken erbij te halen? Het slaat toch nergens op om mij niet serieus te nemen enkel omdat ik een iPad heb.quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:14 schreef andreas612 het volgende:
[..]
In 80% van je post bash je Microsoft, tevens heb je de behoefte om je mening als feit te laten verkondigen.. daarbuiten is het volgens mij wel aardig bekend dat je een van de meest apple geile users bent hier op fok.. dus kan ik elke post van jouw uberhaupt niet serieus nemen...
Waarom neem je dan niet gewoon een Nexus 7 of iPad mini?quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:32 schreef ArnosL het volgende:
een mogelijkheid was tot het downloaden van een startmenu zoals in Windows 7. Op m'n laptop mis ik het 'oude' startmenu van Windows 7 iig niet.
Voor de zakelijke markt is het wel van belang dat er een accuduur van ongeveer 6 uur wordt geboden denk ik op de Surface Pro. Voor mijzelf zou een Windows RT tablet wel goed genoeg zijn, het liefst 7 inch voor ongeveer ¤250, zodat ie goed kan concurreren met de Nexus 7/iPad mini.
50 50 denk ik eigenlijk. Ik heb hem juist ook gekocht omdat er een Wacom pen en S Note op zit (volgens mij zit er iets soortgelijks op de Surface), dat je hem mee kan nemen als notitieblok. Dat werkt overigens erg goed ook.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tsja, de grens tussen tablet en laptop vervaagt natuurlijk met dit soort apparaten, maar ik denk dat je 'm meestal gebruikt met het toetsenbord eraan toch? Dan is het imho meer een laptop dan een tablet.
Kun je 'm überhaupt zonder toetsenbord kopen?
Personen die meningen als feiten presenterenquote:Op vrijdag 30 november 2012 19:19 schreef TC03 het volgende:
Niet *alles* werkt geweldig. Windows 8 is hit and miss. Dat is juist het probleem. Op desktops is Windows 8 iig een ramp.
Zeker zekerquote:Op zaterdag 1 december 2012 17:06 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Laat ons weten wat je bevindingen zijn.
Pics?
Waar heb je hem in godsnaam besteld dat het zo lang duurt?quote:Op zaterdag 1 december 2012 18:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Zeker zeker
Ik zal m denk ik over 1,5 week in mn handen hebben
Haha neequote:Op zaterdag 1 december 2012 20:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Waar heb je hem in godsnaam besteld dat het zo lang duurt?toch niet bij www.yourtablet.nl?
Laat maar weten, zodra m'n salaris er is bestel ik hem gelijk in Duitsland
Ja, 2/3 dagen manquote:Op zaterdag 1 december 2012 20:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Haha nee
Duitsland.
of gaat t vrij snel?
EDIT; oh duurt 2 dagen volgen iemand op Tweakers
Even een andere discussie: wat moet je in vredesnaam met zo'n apparaat? Wat voegt het toe? Wat kan je ermee dat je niet met een smartphone / tablet kan?quote:Op vrijdag 30 november 2012 21:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom neem je dan niet gewoon een Nexus 7 of iPad mini?
Tijdens het bestellen stond 7 - 10 werkdagen voor de verzendingquote:Op zaterdag 1 december 2012 21:08 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, 2/3 dagen man
Ik zal het hier in de gaten houden.. gooi er wat pics op please!!!
Ja klopt maar ze liggen in Nederland opgeslagen en ze worden meestal met 2 dagen geleverd. zal wel dinsdag zijn als je vandaag gekocht hebtquote:Op zaterdag 1 december 2012 21:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Tijdens het bestellen stond 7 - 10 werkdagen voor de verzending
Yesyes, zodra ik m heb za ik wat foto's posten
Ah zoquote:Op zaterdag 1 december 2012 21:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja klopt maar ze liggen in Nederland opgeslagen en ze worden meestal met 2 dagen geleverd. zal wel dinsdag zijn als je vandaag gekocht hebt
Mag ik langs komen op de koffie?
Ik ben echt vet benieuwd.. wil hem zo graag bestellen maar heb altijd nog een beetje dat gevoel van 'toch even zien in het eggie'quote:Op zaterdag 1 december 2012 21:27 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ah zo
Ik geef wel een gil als ik de surface heb
is wel te regelen, als je in de buurt woont van Hengeloquote:Op zaterdag 1 december 2012 21:30 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik ben echt vet benieuwd.. wil hem zo graag bestellen maar heb altijd nog een beetje dat gevoel van 'toch even zien in het eggie'
ja, wil ik ook wel, maar wil ook nog op vakantiequote:Op zaterdag 1 december 2012 21:44 schreef Boterbartje het volgende:
Neig heel erg naar een RT maar sinds de Pro in januari al komt (had meer iets van maart ofzo verwacht met die griekse tijden van MS en de lumia 920 die ook pas januari uitkomt) twijfel ik toch een beetje
Ik ga voor de RT binnenkort (zodra salaris binnen is) en vervolgens begin januari verlengen van m'n abo met een Lumia 920.. dan kan ik er weer volop tegenaanquote:Op zaterdag 1 december 2012 22:49 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ja, wil ik ook wel, maar wil ook nog op vakantie![]()
liefst heb ik een combi van tablet en phone.. jammer dat die note 2 op android draaide, als ze een windows phone versie maken haal ik 'm instant binnen.
quote:Op maandag 3 december 2012 18:16 schreef Skillstorm het volgende:
Ik wil de Pro idd ook hebben.
Maar als ik in Januari begin met sparen. (wanneer ik ook echt kan beginnen met sparen) dan heb ik in Juni pas genoeg geld om dat ding te kopen.
900-1000 euro is niet niks.
Ik kan deze 2 berichten niet echt matchenquote:Op maandag 3 december 2012 19:37 schreef Skillstorm het volgende:
Btw, waar kan je Pro alvast pre-orderen oid?
Wil het echt z.s.m hebben.
Oh idd. Nee ik kon bij iemand geld lenen.quote:Op maandag 3 december 2012 19:51 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
[..]
Ik kan deze 2 berichten niet echt matchen
De pro versie is nog niet te pre ordenen.
Waarschijnlijk zul je de pro versie ook moeten halen uit het buitenland
Ik heb mijn RT tablet via de Duitse microsoft store gekocht, ik hoop de tablet deze week ergens te krijgenquote:Op maandag 3 december 2012 19:53 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Oh idd. Nee ik kon bij iemand geld lenen.![]()
En serieus uit het buitenland?.... Maar is het dan niet in de Nederlandse Microsoft store te koop oid?
Nou ja, als ze maar met Ideal werken vind ik het best.![]()
Crap....quote:Op maandag 3 december 2012 19:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik heb mijn RT tablet via de Duitse microsoft store gekocht
En nee Ideal gaat niet werken, wel met een creditcard of PayPal
nee, microsoft heeft geen fysieke winkels in Europa, alleen in Amerika en Canada volgens mijquote:Op maandag 3 december 2012 19:57 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Crap....
Misschien daar naartoe rijden? Kan dat ook? In Duitsland?
Nou.. geweldig....quote:Op maandag 3 december 2012 19:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
nee, microsoft heeft geen fysieke winkels in Europa, alleen in Amerika en Canada volgens mij
je kunt via PayPal of creditkaart betalenquote:Op maandag 3 december 2012 19:59 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Nou.. geweldig....
Gaat niet lukken dus...
Ja, maar ik heb enkel een Maestro kaart. En Paypal is heel veel gedoe.quote:Op maandag 3 december 2012 20:00 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
je kunt via PayPal of creditkaart betalen
http://www.microsoftstore(...)/productID.258667500
Vanaf de Duitse store kan je m gratis naar een Nederlandse adres toe laten sturen
of schaf een prepaid creditcard aan (https://www.3vcard.nl/) heb ik ookquote:Op maandag 3 december 2012 20:01 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb enkel een Maestro kaart. En Paypal is heel veel gedoe.
Hmm oke...quote:Op maandag 3 december 2012 20:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
of schaf een prepaid creditcard aan (https://www.3vcard.nl/) heb ik ook
http://www.tabletcenter.nl/category/193341/windows-tablets.htmlquote:Op maandag 3 december 2012 20:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
of schaf een prepaid creditcard aan (https://www.3vcard.nl/) heb ik ook
Klopt. hun doen precies hetzelfde wat ik heb gedaanquote:Op maandag 3 december 2012 20:18 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
http://www.tabletcenter.nl/category/193341/windows-tablets.html
Hier kan je het ook kopen?een Surface.
Och, dan heb ik net een Mastercard aangevraagd bij de ING, zal ook van pas komen voor andere dingen.quote:Op maandag 3 december 2012 20:27 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Klopt. hun doen precies hetzelfde wat ik heb gedaan
Alleen je betaald 20 euro meer en waarschijnlijk ook nog verzendkosten
jep, en ook de nieuwere printers etcquote:Op maandag 3 december 2012 20:34 schreef Skillstorm het volgende:
Ik hoop wel dat er ook gewoon een muis op aangesloten kan worden? Neem aan van wel.
Hmm oke.quote:Op maandag 3 december 2012 20:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
jep, en ook de nieuwere printers etc
Dan is het ook geen tablet meerquote:Op maandag 3 december 2012 20:40 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Hmm oke.
Nou, nu alleen wachten en dat is het moeilijkste.
Maar het beeld is helaas niet zo groot als verwacht, een inch of 3 meer was wel fijn geweest.
Ja.quote:Op maandag 3 december 2012 20:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dan is het ook geen tablet meer
Het moet wel vast te houden zijn he
Kun je niet beter een goede laptop kopenquote:Op maandag 3 december 2012 20:44 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Ja.
Hopelijk kunnen er wel games op.
Dacht ik ook maar...ik wil Surface Pro ook graag,quote:Op maandag 3 december 2012 20:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Kun je niet beter een goede laptop kopen?
Verschil zit m vooral in de accu duur (4 uur PRO, 8 RT)quote:Op maandag 3 december 2012 20:54 schreef Gary_Oak het volgende:
Zit een beetje te twijfelen tussen de RT en de Pro, want ik weet nu al dat ik 'm eigenlijk toch alleen maar gebruiken voor artikelen die ik anders gewoon zou printen.
Zit nu ook te twijfelen tussen Pro en een goede gaming laptop.quote:Op maandag 3 december 2012 20:54 schreef Gary_Oak het volgende:
Zit een beetje te twijfelen tussen de RT en de Pro, want ik weet nu al dat ik 'm eigenlijk toch alleen maar gebruiken voor artikelen die ik anders gewoon zou printen.
Gaming laptop danquote:Op maandag 3 december 2012 20:57 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Zit nu ook te twijfelen tussen Pro en een goede gaming laptop.
Ik weet eigenlijk dat ik de Pro alleen maar wil voor de looks en het 'hebben van'.
Ja, precies. Ik ga 'm veel op school gebruiken tijdens werkgroepen en presentaties, en meestal moet ik dan mijn aantekeningen printen, maar dan zit ik aan het einde van zo'n semester met een dik pak papier dat ik toch weggooi.quote:Op maandag 3 december 2012 20:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Verschil zit m vooral in de accu duur (4 uur PRO, 8 RT)
maar het voordeel is dat je op de pro versie alle programma's etc kan installeren
Hmmm, ik ben altijd tegen gamen op laptops geweest.quote:Op maandag 3 december 2012 20:57 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Zit nu ook te twijfelen tussen Pro en een goede gaming laptop.
Ik weet eigenlijk dat ik de Pro alleen maar wil voor de looks en het 'hebben van'.
Ja, maar hoe moet ik anders naar vrienden en daar gamen?quote:Op maandag 3 december 2012 21:16 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, precies. Ik ga 'm veel op school gebruiken tijdens werkgroepen en presentaties, en meestal moet ik dan mijn aantekeningen printen, maar dan zit ik aan het einde van zo'n semester met een dik pak papier dat ik toch weggooi.Ik denk dat ik toch maar de RT ga kopen, want ik zal 'm toch maar als een verlengstuk gebruiken van m'n desktop.
[..]
Hmmm, ik ben altijd tegen gamen op laptops geweest.
ja precies, en aan een full hd scherm heb je toch niks. En een lange accu duur is in dat geval enorm handigquote:Op maandag 3 december 2012 21:16 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, precies. Ik ga 'm veel op school gebruiken tijdens werkgroepen en presentaties, en meestal moet ik dan mijn aantekeningen printen, maar dan zit ik aan het einde van zo'n semester met een dik pak papier dat ik toch weggooi.Ik denk dat ik toch maar de RT ga kopen, want ik zal 'm toch maar als een verlengstuk gebruiken van m'n desktop.
[..]
Hmmm, ik ben altijd tegen gamen op laptops geweest.
Console!quote:Op maandag 3 december 2012 21:18 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Ja, maar hoe moet ik anders naar vrienden en daar gamen?
Toch gekocht dus!quote:Op maandag 3 december 2012 21:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
ja precies, en aan een full hd scherm heb je toch niks. En een lange accu duur is in dat geval enorm handig![]()
Ik heb de tablet gekocht via http://www.microsoftstore(...)/productID.258667500 en de touch cover via iemand die in Amerika zit via Tweakers
Jepquote:Op maandag 3 december 2012 21:24 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Toch gekocht dus!Verdomme, zit nu video's te kijken over de Pro, en ik ben zo'n iemand die zo veel mogelijk features wil, dus ook x86-programma's wil installeren.
quote:Status:
Bestelling in behandeling
Jaloers!quote:Op maandag 3 december 2012 21:27 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Jep
Zondag gekocht, hoop dat ik m ergens deze week krijg.
[..]
Ik zit elke dag 2,5 uur in de trein, en als handheld voor de xboxquote:Op maandag 3 december 2012 21:32 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Jaloers!Maar op welke manier ga je dat ding gebruiken? Ook net als ik alleen als handigheidje voor school?
Ook een Windows-fan!quote:Op maandag 3 december 2012 21:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik zit elke dag 2,5 uur in de trein, en als handheld voor de xbox
En ik heb nog een Windows Phone![]()
ja heb ik ookquote:Op maandag 3 december 2012 21:35 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ook een Windows-fan!Lumia 800 hier, maar ik ga denk ik dat ding verkopen en de 920 halen.
nokia heeft momenteel nog een uitverkoop oid om van hun lumia 800 en 900 af te komenquote:Op maandag 3 december 2012 21:35 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ook een Windows-fan!Lumia 800 hier, maar ik ga denk ik dat ding verkopen en de 920 halen.
quote:Beste Marko,
Bedankt voor uw bestelling bij Microsoft op 1 december 2012. De volgende producten zijn verzonden. Als u met een creditcard hebt betaald, is het bedrag nu op uw creditcard in rekening gebracht.
We hebben deze bestelling via FedEx naar u verzonden, met onderstaand(e) trackingnummer(s).
Product-SKU Productnaam Bestelde hoeveelheid Verzonden aantal Totaalaantal verzonden Bedrag
7XR-00003 Surface mit Windows RT 1 1 1 ¤ 479.00
Verzendgegevens
En dan heb je een verouderde telefoon met een verouderd OS dat niet meer wordt ondersteund.quote:Op maandag 3 december 2012 22:03 schreef andreas612 het volgende:
[..]
nokia heeft momenteel nog een uitverkoop oid om van hun lumia 800 en 900 af te komenkan m'n desire van dik 2,5 jaar oud nog voor zo'n 90eu verpatsen aan nokia mits ik één van die twee koop
dat ook inderdaad, maarja, nu ookquote:Op maandag 3 december 2012 22:24 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En dan heb je een verouderde telefoon met een verouderd OS dat niet meer wordt ondersteund.
quote:Op maandag 3 december 2012 22:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
uw bestelling bij Microsoft op 1 december 2012. De volgende producten zijn verzonden. Als u
Die actie was toch om juist een Lumia 800 of 900 te kopen?quote:Op maandag 3 december 2012 22:03 schreef andreas612 het volgende:
[..]
nokia heeft momenteel nog een uitverkoop oid om van hun lumia 800 en 900 af te komenkan m'n desire van dik 2,5 jaar oud nog voor zo'n 90eu verpatsen aan nokia mits ik één van die twee koop
ja inderdaad, ben wel blijquote:Op maandag 3 december 2012 22:30 schreef Boterbartje het volgende:
[..]![]()
![]()
VET!!!
Zei toch dat het rap zou gaan! Hopelijk heb je hem morgen al man!
Volgende week, dan koop ik mijn 940 euro gaming laptop en ga ik zo van: FUCK DIE NICE RIG DIE THUIS HEB WANT IK GA BIJ VRIENDEN GAMEN ALLES.quote:Op maandag 3 december 2012 22:34 schreef Boterbartje het volgende:
Januari; dan koop ik m'n NOKIA Lumia 920 en ga ik zo van; FUCK DIE IPHONES ALLES
Hoe kom je aan dat geld?quote:Op maandag 3 december 2012 23:28 schreef Skillstorm het volgende:
Hehe, ik heb ook besloten om beiden mijn ouders een Google Nexus 7 cadeau te doen.Gaat alleen wat langer duren voordat ze die kunnen krijgen.
Android is absoluut niks mee. Vooral als je weet dat mijn ouders tussen de 45-55 zitten.quote:Op maandag 3 december 2012 23:32 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Hoe kom je aan dat geld?En: Android.
Vind het ontzettend buggy, maar goed.quote:Op maandag 3 december 2012 23:32 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Android is absoluut niks mee.
En studentenlening.
Nee, studentenlening. Van de ING mag ik maximaal 1000 lenen, en als ik klaar ben met mijn studie mag ik het afbetalen.quote:Op maandag 3 december 2012 23:34 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Vind het ontzettend buggy, maar goed.Hmmm ok, ben zelf niet zo van eerst lenen en dan kopen.
Ja, maar ik ben sowieso niet van het lenen.quote:Op maandag 3 december 2012 23:35 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Nee, studentenlening. Van de ING mag ik maximaal 1000 lenen, en als ik klaar ben met mijn studie mag ik het afbetalen.Natuurlijk ook daarvoor.
Tja.quote:Op maandag 3 december 2012 23:38 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben sowieso niet van het lenen.Ok, ik sta wel wat rood, dus strikt gezien ben ik ook aan het lenen.
quote:Op maandag 3 december 2012 23:39 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Tja.Ik wil ze ook eens wat cadeau doen, mijn vader doet al heel lang met dezelfde laptop, vind ik best zielig.
Er zal altijd nieuwe hardware in ontwikkeling zijn. Zo kun je eeuwig blijven wachten.quote:Op dinsdag 4 december 2012 03:52 schreef Gary_Oak het volgende:
http://www.microsoftsurfa(...)-microsft-surface-2/
Verdomme, toch maar even wachten?Heb nu tijdelijk toch het geld niet (pas over een maand of twee), dan kan ik net zo goed die twee maanden laten uitrekken tot 10 ofzo.
Nee, maar het is meestal zo dat de opvolger van het eerste product een véél betere ontwikkeling is, ten opzichte van latere verbeteringen, van 2 naar 3 bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 4 december 2012 07:50 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er zal altijd nieuwe hardware in ontwikkeling zijn. Zo kun je eeuwig blijven wachten.
Pro is nog niet eens uit he grappenmaker, niet eens in de VS ofzo. Die komt pas in januari en pas ergens in 2020 in Nederlandquote:
Ah ok.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:19 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Pro is nog niet eens uit he grappenmaker, niet eens in de VS ofzo. Die komt pas in januari en pas ergens in 2020 in Nederland
Nee komt in januari pas.. nu is enkel de RT verkrijgbaarquote:Op woensdag 5 december 2012 15:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ah ok.
Dacht dat die in de US al uit was.
En dit inderdaad!quote:
Wtf?quote:Op woensdag 5 december 2012 15:19 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Pro is nog niet eens uit he grappenmaker, niet eens in de VS ofzo. Die komt pas in januari en pas ergens in 2020 in Nederland
Op fotquote:Op woensdag 5 december 2012 16:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ link | afbeelding ]
Surface_1 by MarkoAlmelo, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Surface_2 by MarkoAlmelo, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Surface_3 by MarkoAlmelo, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Surface_4 by MarkoAlmelo, on Flickr
Op foto's en video's lijkt hij altijd wat dikker dan een iPad, maar volgens mij is hij best dun en voelt het ook zo aan, toch?quote:Op woensdag 5 december 2012 16:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ link | afbeelding ]
Surface_1 by MarkoAlmelo, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Surface_2 by MarkoAlmelo, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Surface_3 by MarkoAlmelo, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Surface_4 by MarkoAlmelo, on Flickr
Zeker! maar hij is wel ietsje aan de zware kant.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:19 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Op fot
[..]
Op foto's en video's lijkt hij altijd wat dikker dan een iPad, maar volgens mij is hij best dun en voelt het ook zo aan, toch?
Bij wijze van spreken.. wat dat betreft zit het productieproces nog niet helemaal 100% goed in elkaar... daar is Tim Cook erg goed in; is natuurlijk ook erg lastig om miljoenen dingen te plannen om de voorraden overal goed te hebben en om na aankondiging al snel te kunnen leveren zonder grote voorraden aan te leggen wat weer veel geld kost. Tim Cook kan dat erg goed maar verder is het natuurlijk een zak hooiquote:
Ongeveer even zwaar als een gemiddelde paperback?quote:Op woensdag 5 december 2012 17:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Zeker! maar hij is wel ietsje aan de zware kant.
Alsof jij zo dun bentquote:Op woensdag 5 december 2012 18:48 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ongeveer even zwaar als een gemiddelde paperback?
Iphone.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:52 schreef o.us2.0 het volgende:
Lumia 920
Ativ S
Twijfel nu echt of ik mijn S3 moet verruilen voor de iPhone 5 of W8, ben 't na drie jaar Android wel zat
Ik wil ook.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:43 schreef Boterbartje het volgende:
Hij is besteld! Volgende week lekker mee spelen
Met dank aan MarkoAlmelovoor het doorhakknoopmoment.
Goede tip voor iedereen; hij autoriseert wel in chrome maar maakt de transactie niet af. In IE doet die het wel. Vraag me af of dit vanwege concurrentie is (wat ik vermoed) want dat Microsoft geen rekening houdt met optimalisatie voor andere browsers kan ik me niet voorstellen eigenlijk..
Plaknotities?quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:22 schreef Gary_Oak het volgende:
Oei, ik kom er net achter dat Windows RT niet het programma Plaknotities heeft, iets wat ik erg vaak gebruik.Toch de Pro dan maar? Maar de accuduur en dikte...
http://windows.microsoft.(...)eatures/sticky-notesquote:
OneNote does the trick, wát een geweldig programma voor studie, maar ook kleine notities. Je kan ook fijn checklistjes maken en allesquote:Op zaterdag 8 december 2012 18:28 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
http://windows.microsoft.(...)eatures/sticky-notes
Al geïntroduceerd in Windows 7.Vind het erg handig en echt onmisbaar.
Ja, ik gebruik Ontenote ook (vooral op mijn Windows Phone), maar daar kan je niet in één oogopslag zien wat je hebt staan, maar moet je het eerst openen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:31 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
OneNote does the trick, wát een geweldig programma voor studie, maar ook kleine notities. Je kan ook fijn checklistjes maken en alles
Maar zo'n post-it programma komt vast binnen de kortste keren aan natuurlijk
Zit er nog wel op zo te zien hoor:quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:28 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
http://windows.microsoft.(...)eatures/sticky-notes
Al geïntroduceerd in Windows 7.Vind het erg handig en echt onmisbaar.
quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:35 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Zit er nog wel op zo te zien hoor:
[ afbeelding ]
Skydrive kun je wel uit zetten maar skydrive is echt wel te vertrouwen hoorquote:Op zaterdag 8 december 2012 18:35 schreef Gary_Oak het volgende:
ities van OneNote naar SkyDrive (in ieder geval met Windows Phone) verstuurd en ik wil dat niet, ik vertrouw de clo
http://tweakers.net/nieuw(...)nationale-ophef.htmlquote:Op zaterdag 8 december 2012 18:39 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Skydrive kun je wel uit zetten maar skydrive is echt wel te vertrouwen hoor
Microsoft is geen Apple, google of facebook qua privacy
Ja niet persoonlijk, het wordt door computers gescanned op eventueel terroristische of kinderporno achtige dingen. Geen probleem.. ze gaan echt niet inhoudelijk mijn bestanden kopieren etc. Ik heb ook alleen maar onbelangrijke werkdocumenten en studie,foto's etc erop. Daar heb ik geen moeite mee. En ik kan alles benaderen vanaf tablet, pc en mobiele telefoon!quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:42 schreef Gary_Oak het volgende:
het een raar idee dat ze m'n spul scan
True, het is ook ontzettend handig, maar voorlopig gewoon ouderwets met een USB-stickje alles kopiëren, totdat ik een NAS heb.quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:35 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja niet persoonlijk, het wordt door computers gescanned op eventueel terroristische of kinderporno achtige dingen. Geen probleem.. ze gaan echt niet inhoudelijk mijn bestanden kopieren etc. Ik heb ook alleen maar onbelangrijke werkdocumenten en studie,foto's etc erop. Daar heb ik geen moeite mee. En ik kan alles benaderen vanaf tablet, pc en mobiele telefoon!
Komt welquote:Op zaterdag 8 december 2012 19:48 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
True, het is ook ontzettend handig, maar voorlopig gewoon ouderwets met een USB-stickje alles kopiëren, totdat ik een NAS heb.Ach, misschien denk ik over een maand er anders over.
Inderdaad, het is veel handiger om alles in één ecosysteem te hebben.quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:51 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Komt wel
Maar ik heb weinig met Google drive en dropbox, skydrive lijkt mij toch de betere. Net als dat ik een beter gevoel heb bij mijn hotmail dan gmail.
Ben trouwens overgestapt op nieuw adres; outlook.com
Veel makkelijkere mailadres genomen zonder _ erin etc. Wel veel werk om alles over te zetten maar nu kan ik het ook in 1x goed doen
Ja, opzich ben ik tevreden met wat ik nu heb!quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:55 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Inderdaad, het is veel handiger om alles in één ecosysteem te hebben.Windows 8, Windows Phone 8 (momenteel 7.5 voor mij
), Windows RT, SkyDrive, alles van Office en misschien straks nog een Xbox (de controller van de PS3
).
Het is alleen dat je voor YouTube een Google Account moet hebben, anders had ik op Chrome na niks met dat bedrijf te maken.
Jij snapt mij!quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:03 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, opzich ben ik tevreden met wat ik nu heb!
- Windows 7 en 8 op m'n laptop
- straks surface met winRT
- Windows phone 7,5 en straks de 8 met lumia920
- outlook.com account
- skydrive
- office 2013
- nokia maps (blegh google maps)
- IE 10 op surface
- playstation 3
vind de mogelijkheden beter, bluray en de controller vind ik juist wel fijn. maar mocht er een xbox settupbox uitkomen wat ze zeggen.. dan haal ik die wel. Handig voor casual gaming, smartglass etc.
Wel googleaccount voor youtube, chrome en gmail (gebruik ik voor al die dingen waar je op internet je mail moet invullen en spam voor terug krijgt)
Hmmm, het enige nadeel van IE, is dat het geen extensies heeft.quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:04 schreef Boterbartje het volgende:
Maar wellicht stap ik van chrome wel over op IE, het begint weer stukken beter te worden
Draait chrome op de RT? Volgens mij niet toch?quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:07 schreef Gary_Oak het volgende:
et trouwens niet of ik deze Xbox koop, of
Jawel, volgens mij is er een special RT-versie in de Store, misschien weet TS er meer van?quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:09 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Draait chrome op de RT? Volgens mij niet toch?
Ik wil een cyan Lumia 920, maar ben bang dat die niet naar Nederland komt
Ik zou gewoon voor de blauwe of zwarte willen gaan, maar wanneer komen ze nou bij vodafone?quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:14 schreef Gary_Oak het volgende:
aar als het goed is, is alleen zwart en blauw zo. Ik twijfel nu over zwart, wit en geel. Zwart is zo standaard, geel is lekker Lamborghini-ach
Geen idee, je kunt niks anders doen dan afwachten.quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:16 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik zou gewoon voor de blauwe of zwarte willen gaan, maar wanneer komen ze nou bij vodafone?
Tot 6/7 januari is die actie er nog van 10GB data limiet.. zit nu op onbeperkt maar verlengen onder die voorwaarden zie ik dan opzich nog wel zitten als ik daardoor een lumia 920 binnen prik zonder 600 euro neer te leggen
ouwe, microsoft maakt goede producten hoor, dat zeggen is ook helemaal prima.. maar haten op google maps?quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:03 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, opzich ben ik tevreden met wat ik nu heb!
- Windows 7 en 8 op m'n laptop
- straks surface met winRT
- Windows phone 7,5 en straks de 8 met lumia920
- outlook.com account
- skydrive
- office 2013
- nokia maps (blegh google maps)
- IE 10 op surface
- playstation 3
vind de mogelijkheden beter, bluray en de controller vind ik juist wel fijn. maar mocht er een xbox settupbox uitkomen wat ze zeggen.. dan haal ik die wel. Handig voor casual gaming, smartglass etc.
Wel googleaccount voor youtube, chrome en gmail (gebruik ik voor al die dingen waar je op internet je mail moet invullen en spam voor terug krijgt)
quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:31 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ouwe, microsoft maakt goede producten hoor, dat zeggen is ook helemaal prima.. maar haten op google maps?.. serieus?
Nokia drive werkt beter dan googlemaps voor navigatie. Ja.quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:31 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ouwe, microsoft maakt goede producten hoor, dat zeggen is ook helemaal prima.. maar haten op google maps?.. serieus?
nokia drive staat los van bing maps, puur maps naast elkaar vind ik google toch echt wel een stuk uitgebreider en makkelijkerquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:33 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
[..]
Nokia drive werkt beter dan googlemaps voor navigatie. Ja.
Bing maps heeft de kaarten veel recenter dan google. Dus niet haten maar prefereer de alternatieven
Ik weet dat ze los van elkaar staanquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:34 schreef andreas612 het volgende:
[..]
nokia drive staat los van bing maps, puur maps naast elkaar vind ik google toch echt wel een stuk uitgebreider en makkelijker
Die recentelijkheid hangt maar net van de locatie af.. de ene keer moet ik bij google zijn, andere keer bij bing (moet nogal wat opzoeken voor m'n studie).quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik weet dat ze los van elkaar staan
Op desktop gebruik ik ook google maps ipv bingmaps omdat het gewoon makkelijker werktmaar de kaarten zijn wel recenter van bing en beter bijgewerkt
Maar dat punt had ik net zo goed niet kunnen noemenMaar in apps verkies ik toch nokia én maps (van msft zelf dus) boven google maps
Ah zodoende.. voor mijn locaties in elk geval wel.quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:51 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Die recentelijkheid hangt maar net van de locatie af.. de ene keer moet ik bij google zijn, andere keer bij bing (moet nogal wat opzoeken voor m'n studie).
Dat zonder meerquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ah zodoende.. voor mijn locaties in elk geval wel.
Laten we stellen dat ze allebei gewoon van A niveau zijn en het medium meer uit maakt welke ik gebruik
Het is in elk geval niet vergelijkbaar met Apple maps
Ik heb m'n surface vrijdag avond, laat besteld. Wanneer zou ik hem binnen krijgen? Heb nog geen verzendbevestiging maar wel een orderbevestiging.. die had ik gelijk na bestellen natuurlijk alquote:
max week of 2?quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik heb m'n surface vrijdag avond, laat besteld. Wanneer zou ik hem binnen krijgen? Heb nog geen verzendbevestiging maar wel een orderbevestiging.. die had ik gelijk na bestellen natuurlijk al
max 10 dagen maar de norm ligt op 2/3 dagen dus hij zou dinsdag of woensdag moeten komen. Alleen de een krijgt wel een verzendbevestiging en de ander krijgt die pas na ontvangstquote:
Dinsdagquote:Op zaterdag 8 december 2012 21:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik heb m'n surface vrijdag avond, laat besteld. Wanneer zou ik hem binnen krijgen? Heb nog geen verzendbevestiging maar wel een orderbevestiging.. die had ik gelijk na bestellen natuurlijk al
Ah tof!quote:
Microsoft, dik 90% van de pc markt, 54% browsermarkt, grootste tekstverwerker/office leverancier, mooiste mobiele OS, xbox 360 die goed verkoopt én innovatief itt tot andere bedrijven.quote:Op zondag 9 december 2012 12:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
microsoft. spartelend in haar ondergang. heerlijk
quote:Op zondag 9 december 2012 12:10 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Microsoft, dik 90% van de pc markt, 54% browsermarkt, grootste tekstverwerker/office leverancier, mooiste mobiele OS, xbox 360 die goed verkoopt én innovatief itt tot andere bedrijven.
Oja en ondergang terwijl je nog meer dan 16 miljard winst maakt? Ik snap jou niet.
Het enige wat ik je wil adviseren is om een verschrikkelijk eind op te kankeren uit dit topic. Het gaat hier over surface, een prachtige tablet, en er is geen plaats voor achterlijke randebielen die hun apple sekte komen prediken.
[..]
Microsoft, dik 90% van de pc markt, 54% browsermarkt, grootste tekstverwerker/office leverancier, mooiste mobiele OS, xbox 360 die goed verkoopt én innovatief itt tot andere bedrijven.
Oja en ondergang terwijl je nog meer dan 16 miljard winst maakt? Ik snap jou niet.
Het enige wat ik je wil adviseren is om een verschrikkelijk eind op te kankeren uit dit topic. Het gaat hier over surface, een prachtige tablet, en er is geen plaats voor achterlijke randebielen die hun apple sekte komen prediken.
whwhahaha mooiste mobiele os? whahaha. voor de rest: marktaandeel daalt enkel. nee, hun beste tijd is geweest.quote:Op zondag 9 december 2012 12:10 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Vind je dat iOS dat al 5 jaar hetzelfde is en op een teletubbie aflevering lijkt mooier dan? Maar goed hier valt nog over te twisten.quote:Op zondag 9 december 2012 16:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
whwhahaha mooiste mobiele os? whahaha. voor de rest: marktaandeel daalt enkel. nee, hun beste tijd is geweest.
windows phone os wordt geld bij gegooid atm, nokia is voor enkele miljarden geinjecteerd door microsoft om toch maar een aanbieder te hebben die 'vrijwillig' dat os erop zet. als dat geen alarmsignalen zijn weet ik het niet?quote:Op zondag 9 december 2012 16:41 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Vind je dat iOS dat al 5 jaar hetzelfde is en op een teletubbie aflevering lijkt mooier dan? Maar goed hier valt nog over te twisten.
Verder; marktaandeel is al jaren, en dan ook jaren en dan zelfs nog afgelopen jaren altijd stabiel rond de 90% geweest. Marktaandeel van Internet Explorer is zelfs gestegen van 52 naar 54% afgelopen jaar.
Wederom; lijkt me beter dat je een flink eind oprot uit dit topic met je apple sekte preekjes en je ongefundeerde uitspraken en je '12 jaar en kinderachtige' whahahaha
Het OS is net opgezet, geld erbij doen is normaal bij een investering. Als een gevestigd OS geld bij moest hebben, dan is het fout. Een opstartend OS kan niet gelijk winstgeven zijn; denk aan alle R&D en marketingkosten. Maar Windows Phone 8 heeft vele mooie features en werkt snel, strak en stabiel.quote:Op zondag 9 december 2012 16:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
windows phone os wordt geld bij gegooid atm, nokia is voor enkele miljarden geinjecteerd door microsoft om toch maar een aanbieder te hebben die 'vrijwillig' dat os erop zet. als dat geen alarmsignalen zijn weet ik het niet?
[..]
Kun je dat onderbouwen; beetje pro's en con's en welke apps mis je en welke apps gebruik je veel?quote:Op zondag 9 december 2012 18:13 schreef Northside het volgende:
Heb er nu een weekje mee zitten spelen. Als je een beetje gewend bent aan de touch besturing werkt het echt heel fijn. En de app store stroomt ook steeds voller. Jammer dat een paar grote apps nog wat op zich laten wachten, maar ik ben onder de streep echt heel blij met mijn Surface.
Hoe lang duurde het voordat jij hem binnen had? In Duitsland besteld ook?quote:Op zondag 9 december 2012 18:13 schreef Northside het volgende:
Heb er nu een weekje mee zitten spelen. Als je een beetje gewend bent aan de touch besturing werkt het echt heel fijn. En de app store stroomt ook steeds voller. Jammer dat een paar grote apps nog wat op zich laten wachten, maar ik ben onder de streep echt heel blij met mijn Surface.
Dit is een erg eenzijdige blik op de werkelijkheid. Microsoft heeft wel degelijk problemen. Lees dit eens:quote:Op zondag 9 december 2012 12:10 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Amerika. M'n zus moest er toevallig zijn voor haar werk en de microsoft store zat maar 2 kilometer van haar hotel vandaan.quote:Op zondag 9 december 2012 18:25 schreef Boterbartje het volgende:
Hoe lang duurde het voordat jij hem binnen had? In Duitsland besteld ook?
Ah beter, dus ook nog een stuk goedkoper ookquote:Op zondag 9 december 2012 18:34 schreef Northside het volgende:
[..]
Amerika. M'n zus moest er toevallig zijn voor haar werk en de microsoft store zat maar 2 kilometer van haar hotel vandaan.
Heel basic?quote:Op zondag 9 december 2012 18:15 schreef Boterbartje het volgende:
Kun je dat onderbouwen; beetje pro's en con's en welke apps mis je en welke apps gebruik je veel?
Surface, de touch cover en een mooi hoesje van 40$ heb ik in totaal 520¤ voor moeten betalen.quote:Op zondag 9 december 2012 18:35 schreef Boterbartje het volgende:
Ah beter, dus ook nog een stuk goedkoper ook
1. The iPad eats the consumer PC market.quote:Op zondag 9 december 2012 18:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dit is een erg eenzijdige blik op de werkelijkheid. Microsoft heeft wel degelijk problemen. Lees dit eens:
http://finance.yahoo.com/(...)-true-181558610.html
Hmm batterij niet lang mee? Hij heeft toch 8 uur?quote:Op zondag 9 december 2012 18:39 schreef Northside het volgende:
ver ben ik nog niet helemaal over uit. Ik merk dat ik, nu ik aan de touchfunctionaliteiten gewend ben, dat ding bijna niet meer gebruik. Mailtjes e.d. tik ik ook gewoon op het scherm. Dus daar had ik eventueel nog 120$ kunnen besparen.
Ik ben het met met je eens dat tablets niet geschikt zijn om echt productief te zijn, maar PC-sales hebben wel degelijk te leiden onder de opkomst van de tablet. Het feit dat MS met Windows 8 dik in zet op tablets zegt toch genoeg?quote:Op zondag 9 december 2012 18:53 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
1. The iPad eats the consumer PC market.
14 miljoen tegenover meer dan 350 miljoen pc's. Don't see that happen. Plus dat je op je werk niet effectief kan werken met een iPad. En laat bedrijven nou een grote MS markt zijn. Ben het wel eens met dat ze markt gaan verliezen aan de mensen die nu casual met een laptop op de bank zitten naar iPads. Maar hopelijk ook aan win8 tablets
2. Employees gradually switch away from using Windows PCs for work.
Dit is niet waar; professioneel werken op een iPad is niet mogelijk. Op een Mac wel maar ik zie dit niet gebeuren. De kosten voor het omschakelen van windows naar mac, de servers, de aanschaf is té hoog en de omscholing net zo. iPad is ook meer voor naast de normale computer. Denk dat windows 8 tablets een goed alternatief zouden zijn door goed samen te werken met huidige windows park. maar dan moeten bedrijven dat wel in zien.
3. Windows 8 fails to stop the iPad.
Te vroeg om dit te zeggen, windows 8 is nét een maand uit (en al wel 40miljoen x verkocht)
-- NPD says Windows tablet sales were "nonexistent" between 10/21 and 11/17.
Want er zijn nog bijna geen tablets op de markt op een paar dure hybride en de surface na, die dan weer beperkt verkrijgbaar zijn.
Ipad heeft dan weer 4 miljoen iPad minder verkocht dan verwacht door analisten..
Meanwhile, we can't think of any analyst who has cut his or her iPad estimate for the quarter based on Surface sales. In Microsoft's defense, it says it sold 40 million licenses, which it says is out pacing Windows 7. There's a chance analysts are wrong.
4. Loyal developers start to leave the Microsoft platform.
46 van de 50 meest gebruikte apps zijn beschikbaar. Windows Phone heeft nu al 120.000 apps en Windows 8 over de 25.000. Het zou hoger moeten zijn.. maar het komt nog. Denk niet dat developers microsoft verlaten. Windows heeft altijd nog 4 miljoen apps al liggen; meer dan elk ander OS.
Windows Phone has over 100,000 apps, but iOS has 700,000 apps, with 275,000 made specifically for the iPad.
5. Windows Phone gets no traction despite the Nokia deal and RIM's collapse.
True; windows phone, ook al is het een TOP Os komt niet van de grond. Nu met windows 8 moet het gaan gebeuren, ze zijn nog maar net uit.. ook een maand maar verkoop begint al op gang te komen. Het is nog afwachten.
6. Office loses relevance.
Ik zie office absoluut niet doodgaan, wat een onzin is dit zeg. Er komt geen alternatief in de buurt en ze staan eenzaam aan de top. Daarbij komen word/powerpoint/excel enzo binnenkort uit op iOS en android.
7. Microsoft's other business applications start to erode.
Zie hierboven + het groeit nog als kool.
8. The platform business collapses.
-
9. The Xbox was never going to make up the slack, and Microsoft can no longer afford to keep investing in it.
Raar argument, Xbox is niet de key market van MS en is gewoon een nevenproduct waar vooral leuke dingen uit R&D in zitten.
10. Microsoft suffers a huge quarterly loss. Ballmer retires to play golf.
Haha, ze maken nog 16 miljard winst, en ballmer gaat inderdaad binnenkort weg. Beetje rare gast ook met z'n developer developers developers.
Microsoft stopt 4x zoveel geld in R&D als Apple en komt hopelijk nog met hele mooie innovatieve dingen waar Surface de eerste van was. En met XP binnenkort uit de ondersteuning zal de windows verkoop wel stijgen. En het nieuwe businessplan waarbij er sneller updates komen (zoals apple) en het nieuwe windows phone 8, nieuwe office, skydrive integratie, nieuwe xbox die binnen paar jaar op de markt is en hardware zoals surface zie ik MS eerder groeien dan kapot gaan
ik begon niet met schelden maar ik begrijp je puntquote:Op zondag 9 december 2012 21:19 schreef Bart het volgende:
En ja, ik heb dus tegen boterbartje en ftwhzhx17518bsjakw.
Werd tijd dat er een crewlid verscheen.quote:Op zondag 9 december 2012 21:18 schreef Bart het volgende:
Kan het weer verder zonder gescheld en op de man spelen? Als iemand iets post waar je het niet mee eens bent, dan reageer je normaal of je reageert maar gewoon helemaal niet.
Nette prijs!quote:Op zondag 9 december 2012 18:41 schreef Northside het volgende:
[..]
Surface, de touch cover en een mooi hoesje van 40$ heb ik in totaal 520¤ voor moeten betalen.
Wij hebben ook zo nu en dan een leven hequote:Op zondag 9 december 2012 23:09 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Werd tijd dat er een crewlid verscheen.
ohquote:Op maandag 10 december 2012 13:29 schreef Bart het volgende:
[..]
Wij hebben ook zo nu en dan een leven he.
Wowquote:Op donderdag 13 december 2012 15:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Toetsenbord erbij!
[ afbeelding ]
Ja er zit een touchpad bijquote:Op donderdag 13 december 2012 16:27 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wow![]()
Zie ik het nu goed dat er ook een touchpad in zit. Hoe bevalt het typen?
Jep bevalt goed.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:07 schreef ArnosL het volgende:
Wel een erg felle kleur, maar wel mooi![]()
Hoe bevalt ie tot nu toe?
App aanbod is nog wel minimaal, maar tja dat heeft tijd nodigquote:Op donderdag 13 december 2012 23:10 schreef maurisioo het volgende:
Zijn er nog wat apps dan? En werkt alles soepel?
en dan komt er zeer binnenkort spotify ook als browser versie!quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:05 schreef Boterbartje het volgende:
Ik mis eigenlijk alleen de spotify app, facebook en twitter. Maar via IE kun je die laatste 2 heel oed benaderen omdat je niet de mobiele website krijgt maar de echte
En verder ook in people hub natuurlijk.
Je hebt best gave games en nog wat andere leuke dingetjes. De WD app is super gaaf als je in bezit bent van een WD externe schijf, echt super strak!
quote:Op zaterdag 15 december 2012 22:52 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Hé, past goed bij je persoonlijkheid dus!
Kan niet wachten tot de Surface naar NL komt..
Nope, dat is het enige nadeel tenopzichte van mijn laptop, geen backlit keyboard. Maar wat wil je van een 3mm dun coverquote:Op zondag 16 december 2012 16:32 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Het lijkt alsof die toetsen verlicht zijn, is dat zo?
Verder: jaloers!
Jammer, maar zo leek het een beetje op de foto.quote:Op zondag 16 december 2012 16:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nope, dat is het enige nadeel tenopzichte van mijn laptop, geen backlit keyboard. Maar wat wil je van een 3mm dun cover
Vast niet; neem aan dat de covers in china worden geproduceerd en daar mag je met cadmium drukken; dat blijft wel zittenquote:
Lol.quote:Op zondag 16 december 2012 16:47 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Vast niet; neem aan dat de covers in china worden geproduceerd en daar mag je met cadmium drukken; dat blijft wel zitten
sowieso heb ik een hele degelijke indruk van het tabletquote:
Ik heb inderdaad van veel reviewers begrepen dat de bouwkwaliteit echt tiptop in orde is!quote:Op zondag 16 december 2012 16:57 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
sowieso heb ik een hele degelijke indruk van het tablet
Ja precies, maar hij is prachtig en het werkt goddelijk. Als die reviews dat het langzaam is of dat ze niet begrijpen dat er een desktop in zit'.. onzin. Erg handig juist die desktop.quote:Op zondag 16 december 2012 16:59 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad van veel reviewers begrepen dat de bouwkwaliteit echt tiptop in orde is!Ben benieuwd of er een Surface 2 komt, want van wat ik eerst had gehoord, is de Surface slechts een 'demonstratie' voor de hardwarepartners wat Windows RT allemaal kan.
Yup. Gebruik het nu 2 weken en het werkt echt heel fijn. Als ik achter m'n desktop zit met muis & tobo merk ik dat ik dat nu een beetje langzaam en onhandig vind.quote:Op zondag 16 december 2012 17:08 schreef Boterbartje het volgende:
Ja precies, maar hij is prachtig en het werkt goddelijk.
ik vond mijn laptop (i7, 6gb ram en gt540) ineens langzaam toen ik er gister weer voor kroopquote:Op maandag 17 december 2012 10:51 schreef Northside het volgende:
[..]
Yup. Gebruik het nu 2 weken en het werkt echt heel fijn. Als ik achter m'n desktop zit met muis & tobo merk ik dat ik dat nu een beetje langzaam en onhandig vind.
Het enige nadeel dat ik tot nu toe heb gevonden is dat mijn facebook-spelletjes het niet doen vanwege geen flash. Oh, en dat ik mijn poker apps niet kan installeren, maar dat wist ik.quote:Op maandag 17 december 2012 12:58 schreef Boterbartje het volgende:
ik vond mijn laptop (i7, 6gb ram en gt540) ineens langzaam toen ik er gister weer voor kroopgewoon gelijk allerlei programma's verwijderd en CCleaner erdoor gehaald, toen was het wel weer beter..
Moet zeggen dat ik mezelf betrapt op het drukken op hetknopje invoeren bij quote op mijn niet-touchscreen van m'n laptop
Ah, kijk MS Surface ondersteunt wel flash, moetje die websites/games ff whitelisten. Weet niet precies hoe datmoet maar ht kan wel ergens. Google is je vriend. (en vijandquote:Op maandag 17 december 2012 13:07 schreef Northside het volgende:
[..]
Het enige nadeel dat ik tot nu toe heb gevonden is dat mijn facebook-spelletjes het niet doen vanwege geen flash. Oh, en dat ik mijn poker apps niet kan installeren, maar dat wist ik.
Oh, kan je dat zelf whitelisten? Ik dacht dat dat centraal door microsoft werd gedaan en je daar dus afhankelijk van was. Effe zoeken dan maar.quote:Op maandag 17 december 2012 13:08 schreef Boterbartje het volgende:
Ah, kijk MS Surface ondersteunt wel flash, moetje die websites/games ff whitelisten. Weet niet precies hoe datmoet maar ht kan wel ergens. Google is je vriend. (en vijandsinds ik ghoster plugin heb vertrouw ik google niet meer.. google is everywhere!!)
Las ergens datje dat zelf kon doen, anders kun je altijd MS mailenquote:Op maandag 17 december 2012 13:10 schreef Northside het volgende:
[..]
Oh, kan je dat zelf whitelisten? Ik dacht dat dat centraal door microsoft werd gedaan en je daar dus afhankelijk van was. Effe zoeken dan maar.
Ja zag het ook maar ik denk niet dat de lumia tablet aan de surface gaat tippen eerlijk gezegd. En als ze feb aankondigen komt hij pas over een half jaar uit... de s4 is dan zeker al een verouderde socquote:Op woensdag 19 december 2012 13:37 schreef Gary_Oak het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)-met-windows-rt.html
Toch maar nog even wachten, want ik was zwaar onder de indruk van de Lumia-serie.
De Tegra 3 op de Surface is toch ook al best oud?quote:Op woensdag 19 december 2012 14:34 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja zag het ook maar ik denk niet dat de lumia tablet aan de surface gaat tippen eerlijk gezegd. En als ze feb aankondigen komt hij pas over een half jaar uit... de s4 is dan zeker al een verouderde soc
Ja klopt hoor, maar de s4 is nu al even oud als de tegra, get my point? het gaat nu over naar de volgende generatie, het zou jammer zijn vind ik.quote:Op woensdag 19 december 2012 17:47 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
De Tegra 3 op de Surface is toch ook al best oud?
Ja, ok, snap ik.quote:Op woensdag 19 december 2012 17:54 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja klopt hoor, maar de s4 is nu al even oud als de tegra, get my point? het gaat nu over naar de volgende generatie, het zou jammer zijn vind ik.
Desalniettemin zou ik de surface preferen boven het tablet van nokia. Al vind ik de lumia's prachtig
Gewoon allebeiquote:Op woensdag 19 december 2012 17:57 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, ok, snap ik.Ik heb toch nog het geld niet, en de Lumia 920 gaat even voor.
Ik zie het wel tegen die tijd.
Is idd overbodig en onpraktisch. Niks aan te doen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:00 schreef andreas612 het volgende:
Vroeg me af he, is dat bureaublad in RT nou niet overbodig? 'k bedoel, als ze explorer en de office producten integreren in de metro UI dan is dat bureaublad toch overbodig? lijkt me wel een eenduidigere interface, zo alleen met die blokjes. Nu is het meer van >> nieuwe interface, fresh en shiny maar we houden dat oude bureaublad erbij.. ook al is het niet helemaal praktisch...
Noujaquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:00 schreef andreas612 het volgende:
Vroeg me af he, is dat bureaublad in RT nou niet overbodig? 'k bedoel, als ze explorer en de office producten integreren in de metro UI dan is dat bureaublad toch overbodig? lijkt me wel een eenduidigere interface, zo alleen met die blokjes. Nu is het meer van >> nieuwe interface, fresh en shiny maar we houden dat oude bureaublad erbij.. ook al is het niet helemaal praktisch...
Komt er dan op neer dat ze lui zijn, best vreemd als je nagaat dat Microsoft dit als grootste verandering ziet sinds het bestaan van Windows. Dan zou ik het toch finetunen zodat je daadwerkelijk die concurrentie aan kan. Maar misschien is het meer een brug naar windows 9 oid.. 'k zie het wel.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:19 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nouja
1. extra werk. Want RT is gewoon win 8 met limitatie van draaien van legacy apps en voor ARM procs. je krijgt dan een descrepantie tussen RT en volledig (beetje android fragementatie) en dat is niet wenselijk. plus dat verkenner en alles geoptimaliseerd moeten worden voor metro.
2. het is heel erg makkelijk met mappen; bepaalde dingen verplaatsen en ordenen. In metro is alles fullscreen en dan is het lastig om tussen bepaalde locaties dingen te slepen etc.
Eigenlijk is desktop dus overbodig in RT maar ik snap ook wel dat ze het houden.
Lui zijn ze zeker niet!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:20 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Komt er dan op neer dat ze lui zijn, best vreemd als je nagaat dat Microsoft dit als grootste verandering ziet sinds het bestaan van Windows. Dan zou ik het toch finetunen zodat je daadwerkelijk die concurrentie aan kan. Maar misschien is het meer een brug naar windows 9 oid.. 'k zie het wel.
iCloud is echt iets heel anders dan SkyDrive. Je kunt niet zomaar een bestandje op iCloud zetten. iCloud is meer een luchtbrug om al je iOS devices in sync te houden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:40 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Het voordeel van microsoft is, is dat ze niet zo gay doen als apple. Daarin bedoel ik dat ze dingen crossplatform uitbrengen i.t.t. icloud etc. Skydrive voor je bestanden werkt op je iPhone, surface en desktop
het blijkt zelfs zo te zijn dat word/one note enzo ook voor iOS uit gaan komen in de toekomst.
Ja sure, maar ik doel enkel op het feit dat het niet crossplatform is. Net als iMessage, Facetime en andere dingen van iGay.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
iCloud is echt iets heel anders dan SkyDrive.
Kan je een automatische iCloud backup maken van je W(P)8-apparaat? Neequote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:03 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja sure, maar ik doel enkel op het feit dat het niet crossplatform is. Net als iMessage, Facetime en andere dingen van iGay.
Whatsapp, Skype en Skydrive/google drive zijn wél crossplatform en daarmee ook succesvoller dan en in mijn ogen beter dan de Apple alternatieven.
p.s. op je edit; dat maakt skydrive helemaal beter gezien ze zowel syncen als bestanden opslaan. in feite is dat 2e meer het in sync houden van bestanden tussen apparaten, zodat je in hetzelfde word bestand kan werken op zowel je tablet als pc. maar ze hebben het ook nog eens op hun servers staan.
Het zou alleen al niet kunnen omdat het niet op mijn W(p) device te gebruiken isquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:06 schreef Merkie het volgende:
[..]
Kan je een automatische iCloud backup maken van je W(P)8-apparaat? Nee. Zolang dat niet kan blijft iCloud beter imho
.
iCloud is:
• Automatisch je notities in sync op al je iOS-apparaten
• Automatisch altijd op elk apparaat je foto's hebben
• Automatisch een kopie hebben die je iOS-apparaat tot in de kleinste puntjes weer herstelt zoals hij was
• Op elk iOS-apparaat toegang tot je bookmarks en (gesloten) tabbladen
Het is niet bedoeld voor het opslaan van bestanden.
Wat jij zegt is misschien waar maar tegelijkertijd ook weer het succes van Apple.
SkyDrive is meer een Dropbox-concurrent, het doel van iCloud is dat het niet uitmaakt of je je iPad, iPhone of Mac gebruikt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:12 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Het zou alleen al niet kunnen omdat het niet op mijn W(p) device te gebruiken is
Maar goed.
Skydrive houdt alleen maar mijn instellingen bij, mijn foto's van mijn telefooncamera schieten er automatisch in en mijn office bestanden slaan zich daarin op; je kan er ook met meerdere mensen in werken etc en bestanden via skydrive delen.
Echt backupen doet hij niet inderdaad. Systeemherstel of backups bieden dan uitkomt maar dat is inderdaad wel een leuke feature.
Ah ok, dat is opzich wel leuk. Vraag me alleen af wat je wil syncen tussen deze producten?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:12 schreef Merkie het volgende:
[..]
SkyDrive is meer een Dropbox-concurrent, het doel van iCloud is dat het niet uitmaakt of je je iPad, iPhone of Mac gebruikt.
Dat doet hij wel, mits de apps er gebruik van maken. Als je een spel afsluit op je iPhone kan je op je iPad mee verder gaan. Als de app dat ondersteunt dat tenminste (veel apps gebruiken deze feature niet omdat het lastig te implementeren is).quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:14 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ah ok, dat is opzich wel leuk. Vraag me alleen af wat je wil syncen tussen deze producten?
Instellingen zoals kleuren etc synct skydrive ook en bestanden. Verder kan ik me niet voorstellen dat iCloud je programma's synct. Alleen dat backup ding is wel tof.
Ja goed, ik bedoel het fysieke programma zelf. Game voortgang wordt bij MS ook gesynct via Xbox live, dat is niet erg anders. Browsersessies kun je van product naar product meenemen.. achja. Ik heb niets met iCloud en dat geslotenachtige beleid.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:15 schreef Merkie het volgende:
gebruik van maken. Als je een spel afsluit op je iPhone kan je op je iPad mee verder gaan. Als de app dat ondersteunt dat tenminste (veel apps gebruiken deze feature niet omdat het lastig te implementeren is).
Dat ze meerdere dingen tegelijk doen betekent niet dat die individueel allemaal goed uitgedacht in elkaar zitten.. Ik zeg alleen maar dat ze het best wat beter konden uitdenken allemaal.. net zoals dat notificatiecenter in WP8... da's toch gvd makkelijk, ga mij niet vertellen dat ze dat niet besproken hebben tijdens een vergadering oid..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:33 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Lui zijn ze zeker niet!
- nieuwe windows
- windows RT
- outlook
- skydrive
- office 15
- surface
- windows phone 8 en 7.8
ze zijn erg druk momenteel
ik denk dat het
1. handig is voor werken in verkenner en dat office daarin draaien makkelijker is dan fullscreen draaien in metro
2. bepaalde dingen als mappen en dingen verplaatsen wil je neit fullscreen doen
3. soort van overstap zodat er nog wel iets bekends te vinden is.
Het had anders gekund maar ik snap het wel.
Eilandjes waarschijnlijk, zoals bij de meeste grote bedrijven.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:22 schreef andreas612 het volgende:
Ben wel benieuwd hoe sommige mensen denken binnen dat bedrijf.
Notificatiecenter voor wp8 komt al, staat ergens in een WP blogquote:Op woensdag 23 januari 2013 00:22 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Dat ze meerdere dingen tegelijk doen betekent niet dat die individueel allemaal goed uitgedacht in elkaar zitten.. Ik zeg alleen maar dat ze het best wat beter konden uitdenken allemaal.. net zoals dat notificatiecenter in WP8... da's toch gvd makkelijk, ga mij niet vertellen dat ze dat niet besproken hebben tijdens een vergadering oid..
Ben wel benieuwd hoe sommige mensen denken binnen dat bedrijf.
Divisies natuurlijk. Zo werken inderdaad de meeste grote bedrijven (die vaak ook uit opgekochte bedrijven bestaan)quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:55 schreef Northside het volgende:
[..]
Eilandjes waarschijnlijk, zoals bij de meeste grote bedrijven.
Hahahaha, ja.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
naast de apple store hebben ze dus ook het concept van de ipad gejat. goed bezig daar bij microsoft
ik mag best even zeggen wat ik ervan vind liefje. het is niet jouw eigendom dit topic.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:41 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hahahaha, ja.
Waarom?
En als je enkel komt bashen in dit microsoft topic dan kun je beter weggaan.
Nee maar als jij hier alleen maar komt kankeren kun je beter wegwezenquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik mag best even zeggen wat ik ervan vind liefje. het is niet jouw eigendom dit topic.
als jij als fanboy alleen maar de loftrompet wilt spelen kun je beter wegwezenquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:42 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nee maar als jij hier alleen maar komt kankeren kun je beter wegwezen
Ik beantwoord alleen vragen van mensen en deel mijn ervaringen met de surface, waar het topic tenslotte over gaatquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als jij als fanboy alleen maar de loftrompet wilt spelen kun je beter wegwezen
ik geef alleen aan waarop microsoft haar nieuwe beleid op heeft bedacht, het beleid waar de surface uit voortkomt, daar gaat dit topic tenslotte overquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:45 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik beantwoord alleen vragen van mensen en deel mijn ervaringen met de surface, waar het topic tenslotte over gaat
Je roept alleen maar dat het van Apple is gejat, zoals dat een applefanboy betaamt. Tablet formfactor is geintroduceerd door microsoft zelf, voordat de iPad uitkwam. Daarbij is het niet een gejat concept (ook niet door apple, gezien de chronologische volgorde) maar een logische evolutie. Net als dat er na paard en wagen een auto zou komen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik geef alleen aan waarop microsoft haar nieuwe beleid op heeft bedacht, het beleid waar de surface uit voortkomt, daar gaat dit topic tenslotte over
apple heeft de apple store en de tablet tot een succes gemaakt, microsoft copieert nu alles wat apple doet. niet huilen fanboy!quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:48 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Je roept alleen maar dat het van Apple is gejat, zoals dat een applefanboy betaamt. Tablet formfactor is geintroduceerd door microsoft zelf, voordat de iPad uitkwam. Daarbij is het niet een gejat concept (ook niet door apple, gezien de chronologische volgorde) maar een logische evolutie. Net als dat er na paard en wagen een auto zou komen.
Eilandjes en divisies zijn niet hetzelfde. Divisies zijn het gevolg van een organisatorische indeling, eilandjes is een benaming voor een organisatiecultuur waar tussen de verschillende onderdelen weinig (of niet) gecommuniceerd wordt waardoor men langs elkaar door werkt en/of kansen mist.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:33 schreef Boterbartje het volgende:
Divisies natuurlijk. Zo werken inderdaad de meeste grote bedrijven (die vaak ook uit opgekochte bedrijven bestaan)
je geeft zelf het antwoord; als genoeg mensen windows 7 gaan gebruiken (en betalen voor hun apps), komen de apps er vanzelf.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:54 schreef Northside het volgende:
[..]
Eilandjes en divisies zijn niet hetzelfde. Divisies zijn het gevolg van een organisatorische indeling, eilandjes is een benaming voor een organisatiecultuur waar tussen de verschillende onderdelen weinig (of niet) gecommuniceerd wordt waardoor men langs elkaar door werkt en/of kansen mist.
Maar on-topic: ik mis nog veel apps voor mijn surface (ziggo, abn amro, ing, spotify, etc) en ik vraag me af of die er nog wel komen. Ik denk dat devs niet zoveel haast hebben met RT apps aangezien dat toch een relatief kleine markt is...
Oei, ja dat klopt. Zal wel het probleem kunnen zijn.. MS is te corporate geworden maar ze slaan nu toch weer de goede weg in door te gaan vernieuwen etc.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:54 schreef Northside het volgende:
nog veel apps voor mijn surface (ziggo, abn amro, ing, spotify, etc) en ik vraag me af of die er nog wel komen. Ik denk dat devs niet zoveel haast hebben met RT apps aangezien dat toch een relatief kleine markt is.
Daarom maak ik me dus ook zorgen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je geeft zelf het antwoord; als genoeg mensen windows 7 gaan gebruiken (en betalen voor hun apps), komen de apps er vanzelf.
mja afwachten. geef het een jaartje. en anders ga je daarna alsnog over op android of iOS!quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:59 schreef Northside het volgende:
[..]
Daarom maak ik me dus ook zorgen.
Ja, zijn die 1 op 1 te gebruiken?quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:58 schreef Boterbartje het volgende:
Apps voor windows 8 zijn dus apps voor windows RT.
Zelfde store zelfsquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:00 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, zijn die 1 op 1 te gebruiken?
Nee dat al helemaal niet.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je kunt toch ELKE app die je op een windows 8 pc kan draaien ook op windows phone 8 draaien?
ow. ik dacht dat dat juist 1 van de sterke punten was van windows 8. jammer zegquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nee dat al helemaal niet.
Dat dacht ik ook eigenlijk. Wel vervelend voor developers.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ow. ik dacht dat dat juist 1 van de sterke punten was van windows 8. jammer zegeen computer op zakformaat voor alle apps leek me zo handig
het leek me ideaal omdat je dan gewoon een foon bij je kunt hebben die je op een monitor en toetsenbord aan kon sluiten en je dan een vrij volwaardige pc hebt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Maar dat is toch niet te doen, 1 app maken die op je 27" monitor met muis en toetsenbord en ook op je 4" telefoon met touch screen werkt.
Het is wel vrij makkelijk om je app te porten volgens mij.
Nee. Volgens mij heb jij een cursus begrijpend lezen nodigquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je kunt toch ELKE app die je op een windows 8 pc kan draaien ook op windows phone 8 draaien?
Jammer.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:33 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nee. Volgens mij heb jij een cursus begrijpend lezen nodig
windows 8 en windows RT store zijn hetzelfde
Windows phone 8 is een andere store maar omdat wp8 dezelfde kernel heeft als windows 8 is het porten over en weer wel makkelijk.
Maar dat is toch ook gewoon raar als dat wel zo zou zijn?quote:
Dat is wel flinke winst inderdaad. Maar ik dacht echt dat je gewoon je telefoon als full blown computer (op een monitor) zou kunnen aansluiten en dan werken alsof je op een windows pc werkt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:37 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook gewoon raar als dat wel zo zou zijn?
WP heeft altijd een kleiner scherm en daarom zou je sowieso elke app moeten recompilen en dan moet je 2 verschillende apps in 1 store stoppen?
Ze hebben het juist slim aangepakt door win 8 en winRT dezelfde store te geven, aangezien daar de interface hetzelfde is. En dan voor windows phone 8 een aparte store maar wél beide OS'sen op basis van dezelfde NT kernel zodat porten heel makkelijk is.
Dat is ook het belangrijkste verschil tussen wp7.x en 8, dat het op de NT ipv CE kernel draait.
Dat idee is allang geflopt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het leek me ideaal omdat je dan gewoon een foon bij je kunt hebben die je op een monitor en toetsenbord aan kon sluiten en je dan een vrij volwaardige pc hebt.
Dat is nu toch nog niet mogelijk gezien de cpu's in mobiele systemen en accuduur.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Dat is wel flinke winst inderdaad. Maar ik dacht echt dat je gewoon je telefoon als full blown computer (op een monitor) zou kunnen aansluiten en dan werken alsof je op een windows pc werkt.
Asus Padfone? http://www.asus.com/Tablet_Mobile/PadFone/quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat idee is allang geflopt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Motorola_Atrix_4G#Webtop
vetquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat idee is allang geflopt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Motorola_Atrix_4G#Webtop
Is er al iets bekend over de accuduur van de Microsoft Surface Pro?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |