abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119818229
Dat is inmiddels zo'n zeven (ik ben bij Balkenende de tel kwijtgeraakt ;)) kabinetten geleden.
Een mens kan in die tijd veranderen, echt waar. ;)
Zeker na zo'n ass-whooping.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 1 december 2012 @ 18:32:42 #272
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_119818443
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

[..]

Ik wil de nuance best zien maar ik heb tot nu toe geen onderbouwing gezien die aangeeft waar dat nuanceverschil dan zit. Waar zit het hem dan in? De boodschap van Melkert was net zo goed een karikatuur te noemen dan.

Maar hoe je het ook wend of keert. Je kunt niet tegelijkertijd nazivergelijkingen van de ene partij als levensgevaarlijk zien en die van de andere partij als onschuldig. Of PvdA en PVV zijn beide onschuldig. Of ze zijn beide schuldig. Maar je kan maar met een maar meten.
Als je die subtiele verschillen zelf niet kan oppikken dan kan ik je ook niet vertellen wat het verschil is.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zaterdag 1 december 2012 @ 18:33:49 #273
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119818475
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 18:32 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Als je die subtiele verschillen zelf niet kan oppikken dan kan ik je ook niet vertellen wat het verschil is.
Kom gewoon eens met concrete voorbeelden over de brug. Het blijft nog steeds bij vage beweringen die niets onderbouwd zijn.
pi_119818569
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat is inmiddels zo'n zeven (ik ben bij Balkenende de tel kwijtgeraakt ;)) kabinetten geleden.
Een mens kan in die tijd veranderen, echt waar. ;)
Zeker na zo'n ass-whooping.
Ik denk niet dat een mens in 10 jaar tijd zo z'n veren afschudt dat Melkert ook maar enigszins een sympathiek wijs politicus is geworden in de tussentijd.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_119818669
Die man is zo tot op het bot vernederd dat het me zeker niet zou verbazen als hij die ideologie van toen en vooral het superioriteitsgevoel m.b.t. die ideologie (wat volgens mij het probleem was) heeft losgelaten.
Het was pas tijdens die laatste paar jaar dat Melkert die nare trekjes kreeg, politici en anderen die hem al wat langer kenden geven aan dat hij voor die tijd prettig in de omgang was.
Het staat buiten kijf dat hij een zeer intelligente man is. Ik vind dat hij de kans moet krijgen. Tijdens het commissiewerk blijkt wel hoe het gaat, als dat naar meer smaakt dan kan hij andere commissies en functies met een hoger profiel krijgen binnen de PvdA.
#NoDAPL
pi_119818767
Ach als de PvdA het nog niet geleerd heeft dan doen ze ook maar inderdaad.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_119818840
Wat ben jij toch cynisch. Jij gelooft niet dat mensen kunnen veranderen?
#NoDAPL
pi_119818887
Niet in die zin nee.

En ben redelijk cynisch ja.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_119819749
Net als Tijger en PietVerdriet, misschien zouden jullie een clubje moeten vormen voor cynische rechtse mensen? ;)
In alle ernst, ligt het nu aan mij of zijn het vooral de rechtse mensen die de laatste tijd zo cynisch zijn? Zo ja, dan is dat nogal ironisch want 1-2 decennia geleden waren het naar verluid vooral de linkse mensen die zo "zuur" waren terwijl er bij de VVD vrolijk saxofoon werd gespeeld. Zou het cynisme juist ontstaan doordat de vertegenwoordigende politieke stroming de macht krijgt en de kiezers teleur stelt?
#NoDAPL
pi_119820430
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 18:45 schreef Voorschrift het volgende:
Ach als de PvdA het nog niet geleerd heeft dan doen ze ook maar inderdaad.
De VVD was er toen net zo erg aan toe maar de prominenten uit die tijd loop jij nog luid te bejubelen...

Ook daarin weer het met twee maten meten waar hexagon het over heeft?
pi_119820654
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 december 2012 19:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De VVD was er toen net zo erg aan toe maar de prominenten uit die tijd loop jij nog luid te bejubelen...
Dat is waar, de VVD had eveneens die taboes en bedekte van alles met de mantel der liefde.
#NoDAPL
pi_119871068
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 18:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Die man is zo tot op het bot vernederd dat het me zeker niet zou verbazen als hij die ideologie van toen en vooral het superioriteitsgevoel m.b.t. die ideologie (wat volgens mij het probleem was) heeft losgelaten.
Het was pas tijdens die laatste paar jaar dat Melkert die nare trekjes kreeg, politici en anderen die hem al wat langer kenden geven aan dat hij voor die tijd prettig in de omgang was.
Het staat buiten kijf dat hij een zeer intelligente man is. Ik vind dat hij de kans moet krijgen. Tijdens het commissiewerk blijkt wel hoe het gaat, als dat naar meer smaakt dan kan hij andere commissies en functies met een hoger profiel krijgen binnen de PvdA.
Los van de vraag of het superioreitsgevoel destijds op z'n plaats was of niet, kon je bij Melkert echt walging waarnemen ten opzichte van de standpunten die Fortuyn uitdroeg. Maar dat was wederzijds. Fortuyn liet ook geen mogelijkheid onbenut om PvdA, D66 en VVD te beschadigen. Terwijl hij zich juist bewust op de vlakte hield over het CDA (en Balkenende omgekeerd ook).

Overigens had ook De Graaf bar weinig op met Fortuyn. En iedereen herinnert zich ook nog de beroemde aanvaring tussen Rosenmöller en Fortuyn (over theater maken), waarbij Fortuyn boos het debat verliet.
pi_119881925
Het is volgens mij heel erg simpel, Fortuyn nam standpunten in die in strijd waren met de standpunten van het establishement die het establishement al meerdere decennia had en die dus bij wijze van spreken in steen waren gebeiteld. Stel je voor dat je heel je leven lang hebt geleerd dat X goed is en Y slecht en je bent alleen maar omringd door mensen die hetzelfde vinden, dan komt er ineens iemand die zegt dat Y slecht is en X goed is en die man is nog reuzepopulair ook...
Fortuyn nam wat stellingen in die tot dan niet werden aanvaard door het politieke establishement maar daarnaast was er een zeer grote miscommunicatie omdat het establishement m.b.t. bepaalde problemen vrij zwart/wit dacht omdat het tot taboe was verklaard om hier uitgebreid en genuanceerd over te discussiëren. Bijvoorbeeld de immigratie en de multiculturele samenleving. Fortuyn had helemaal niets tegen de multiculti-samenleving of immigranten, hij was zelfs voorstander van een laatste pardonregeling. De politici interpreteerden het echter wel zo omdat hij er een genuanceerde discussie over startte en de stelling innam dat nieuwkomers goed moeten integreren. Hij wilde strengere regels voor asielzoekers maar dit wel in combinatie met een ruimhartige pardonregeling.
Ook voor andere maatschappelijke problemen geldt dat Fortuyn ineens van alles besprak wat tot taboe was verklaard en dat hij genuanceerde standpunten innam terwijl het establishement er liever niet eens over wilde spreken.
Fortuyn was geen visionair maar hij zag van alles aankomen wat veel intellectuelen zagen aankomen, het werd nog niet verwoord door een politicus en dus werd Fortuyn ineens enorm populair.
Wilders ging op dezelfde lijn verder en ook hij had daar zijn succes aan te danken.
#NoDAPL
  maandag 3 december 2012 @ 15:50:39 #284
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_119882474
Maar goed, Eerherstel voor Melkert, dat impliceert dat hij eer had?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_119883195
Zucht.
Heb ik zo'n moeite gedaan om Melkert zijn gedrag te kaderen nadat is uitgelegd dat Melkert bij lange na niet de enige is (maar ja, het is boze, ontevreden, rechtse mensen hun hobby om op linkse politici te schieten) en dan walst Piet er overheen met een opmerking waaruit blijkt dat hij er niets van begrepen heeft. Kom op Piet, jij bent intelligent genoeg om de nuances wel te begrijpen maar je moet het wel willen. ;)
#NoDAPL
  maandag 3 december 2012 @ 16:13:24 #286
45206 Pietverdriet
pi_119883288
Melkert is een goed voorbeeld van een Apparatschik en alles wat daar fout aan is
  maandag 3 december 2012 @ 16:43:55 #287
322645 Voorschrift
See if I care
pi_119884589
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, Eerherstel voor Melkert, dat impliceert dat hij eer had?
:D
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 3 december 2012 @ 16:47:51 #288
45206 Pietverdriet
pi_119884746
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zucht.
Heb ik zo'n moeite gedaan om Melkert zijn gedrag te kaderen nadat is uitgelegd dat Melkert bij lange na niet de enige is (maar ja, het is boze, ontevreden, rechtse mensen hun hobby om op linkse politici te schieten) en dan walst Piet er overheen met een opmerking waaruit blijkt dat hij er niets van begrepen heeft. Kom op Piet, jij bent intelligent genoeg om de nuances wel te begrijpen maar je moet het wel willen. ;)
Ik snap dat jij meent dat ik op jou reageer, maar ik maak een opmerking over de TT
pi_119884780
Als jij mijn verhaaltje had begrepen dan had jij die opmerking niet gemaakt. Als je toch zo graag als rechtse, ontevreden burger wil inhakken op de politici uit die tijd ben dan consequent. Alle poltiici hadden hetzelfde sentiment als Melkert met uitzondering van het jongere groentje Balkenende die hiervan dan ook kon profiteren. Alleen uitte Melkert dat wat eerlijker terwijl de anderen iets meer op hun lippen beten.
#NoDAPL
  maandag 3 december 2012 @ 16:49:06 #290
45206 Pietverdriet
pi_119884801
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 16:43 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

:D
Ja toch? Om het te herstellen moet het er geweest zijn. Een beroepsbestuurder, een carrierepoliticus heeft dat niet, dat zijn Machiavellisten.
  maandag 3 december 2012 @ 16:49:39 #291
45206 Pietverdriet
pi_119884821
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als jij mijn verhaaltje had begrepen dan had jij die opmerking niet gemaakt.
Daar maak je weer een assumptie, namelijk dat ik het gelezen heb.,
  maandag 3 december 2012 @ 16:50:04 #292
322645 Voorschrift
See if I care
pi_119884841
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja toch? Om het te herstellen moet het er geweest zijn. Een beroepsbestuurder, een carrierepoliticus heeft dat niet, dat zijn Machiavellisten.
Volledig mee eens hoor, vandaar die smilie.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_119885566
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daar maak je weer een assumptie, namelijk dat ik het gelezen heb.,
Als jij anderen hun reacties niet lees reageer dan alsjeblieft niet.
#NoDAPL
  maandag 3 december 2012 @ 17:13:12 #294
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_119885828
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Misschien moet je proberen om wat bondiger te zijn.... Ik heb ook grote moeite om door die lappen tekst, die grotendeels uit linkse retoriek bestaan, heen te komen. ;)
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_119885885
Goh, dat komt mij bekend voor maar dan precies andersom. ;)

De bovenstaande tekst was best wel bondig, misschien niet kort (valt nog wel mee) maar zeker wel bondig.
#NoDAPL
  maandag 3 december 2012 @ 20:38:21 #296
45206 Pietverdriet
pi_119894465
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zei dat ik jouw reactie niet lees.
pi_119897142
Hij kon niet op tegen Pim Fortuyn, gaat hij het nu weer proberen, spijtig.
  maandag 3 december 2012 @ 21:28:04 #298
45206 Pietverdriet
pi_119897271
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:25 schreef DeParo het volgende:
Hij kon niet op tegen Pim Fortuyn, gaat hij het nu weer proberen, spijtig.
Triest, niet, dat hij het ook buiten de politiek niet redden kon.
pi_119897303
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 21:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Triest, niet, dat hij het ook buiten de politiek niet redden kon.
Waren die Amerikanen niet woedend op hem, nou ja misschien heeft hij het niet helemaal gered, toch wel wat mooie posities hier en daar toegeschoven gekregen.
pi_119902353
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zei dat ik jouw reactie niet lees.
Ook dan moet jij maar niet reageren. Een discussie voer je niet met enkele deelnemers die toevallig dezelfde rechtse idealen hebben. Of ben jij enkel op zoek naar bevestiging van jouw eigen meningen, dan moet je niet discussiëren.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')