Ik denk dat Keshet op zn vroegst volgende week maandag bevaltquote:Op dinsdag 27 november 2012 08:40 schreef mignonne het volgende:
Ik merk dat ik echt aan het zenuwen ben om te zien of Keshet al bevallen isik ben zó benieuwd naar de kleine man <3 iedere keer als er iets verandert in dit topic gelijk even checken
![]()
![]()
Liza hoe gaat t vandaag?
En KJ wat een enorm schattige foto <3
Nee (nog) niet omdat de baby zo actief is.quote:Op dinsdag 27 november 2012 09:27 schreef Tinuviel het volgende:
Liza bij mij was er ook twijfel overgoede groei in verband met weinig vruchtwater. Bij mij hebben ze toen speciale echo's gemaakt en daarbij de verzorging van de baby via de placenta/ navelstreng gemeten. Op diemanier kun je zowel meten of de placenta genoeg voedingsstoffen produceert alsook of die wel via de navelstreng bij je baby terecht komen volgens mij. Hebben ze dat bij jou gemeten?
Sterkte ermee, hopelijk is alles goed.
Doe isquote:Op dinsdag 27 november 2012 09:32 schreef nytar het volgende:
spannende tijden Liza! Wie weet komt het vandaag wel weer op gang!
Ik heb alleen maar harde buiken...Zal ik anders eerst gaan? Ik hoef niet zo nodig bovenaan te staan
Heb 2 metingen gehad met vrij veel tijd tussen waarbij hij steeds erg groot was. Bij de laatste meting kwam de gyn veel kleiner uit en omdat ze dat raar vond, heeft ze de meting nog eens opnieuw gedaan, maar met hetzelfde resultaat...quote:Op dinsdag 27 november 2012 09:30 schreef Ticootje het volgende:
Kunnen ze het niet gewoon ergens fout hebben... Of de meting die zo groot uitviel of de meting dat het nu opeens iets kleiner is dan normaal?
Ze maken wel vaker dat soort fouten?
Das toch raar? Dan zou hij in die tussentijd dus te weinig zijn gegroeid?quote:Op dinsdag 27 november 2012 09:36 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Heb 2 metingen gehad met vrij veel tijd tussen waarbij hij steeds erg groot was. Bij de laatste meting kwam de gyn veel kleiner uit en omdat ze dat raar vond, heeft ze de meting nog eens opnieuw gedaan, maar met hetzelfde resultaat...
Ja en da's waarschijnlijk ook de zorg die er nu is.quote:Op dinsdag 27 november 2012 09:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Das toch raar? Dan zou hij in die tussentijd dus te weinig zijn gegroeid?
Vandaar de zorgen ook, kan zijn dat ie steeds net na een groeispurt is gemeten en dat de gyn hem nu net voor de groeispurt te pakken had, maar t kan ook een signaal zijn dat er ergens iets niet goed zit.quote:Op dinsdag 27 november 2012 09:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Das toch raar? Dan zou hij in die tussentijd dus te weinig zijn gegroeid?
Ja, volgens mij wel!quote:
quote:Op dinsdag 27 november 2012 09:49 schreef Keshet het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wel!
KD, 2 december zou ik ook prima vinden hoor! Is de verjaardag van mijn overleden oma, vind ik ergens wel bijzonder ook dan.
5 december is geveto'd door de schoonfamilie, mijn zwager is dan jarig. Nou ja, jammer dan. Die claimt die datum al meer dan 50 jaar; tijd voor een nieuwe generatie.
Flauwvallen kan verder niet zoveel kwaad... Als het inderdaad ijzer is, kan de vk even testen, dan kun je daar tabletten voor krijgen. Maar sommige vrouwen vallen gewoon sneller flauw.quote:Op dinsdag 27 november 2012 09:50 schreef Stansfield het volgende:
Met mijn vrouw gaat het nu wat minder. In het begin had ze niet erg veel last, maar nu voelt ze zich toch wel erg beroerd. Ze is gisteren zelfs flauw gevallen op haar werk. En ze heeft nu de verloskundige gebeld. Die vertelde dat het niet heel erg kwaad kon. Ze heeft in het verleden wel eens vaker bloedarmoede gehad. Dus maar veel appelstroop en spinazie eten. Of is het een andere manier om dat tegen te gaan?
en dan noem je m nico? of Niklaus?quote:Op dinsdag 27 november 2012 09:49 schreef Keshet het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wel!
KD, 2 december zou ik ook prima vinden hoor! Is de verjaardag van mijn overleden oma, vind ik ergens wel bijzonder ook dan.
5 december is geveto'd door de schoonfamilie, mijn zwager is dan jarig. Nou ja, jammer dan. Die claimt die datum al meer dan 50 jaar; tijd voor een nieuwe generatie.
Nekoquote:Op dinsdag 27 november 2012 09:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
en dan noem je m nico? of Niklaus?
Nergens voor nodig, enig voorwerk! Ik had helemaal geen tekenen dat er een bevalling aan zat te komen en vanaf het eerste krampje duurde het 15 uur en toen was ze er.quote:Op dinsdag 27 november 2012 09:45 schreef Keshet het volgende:
Ik ga voorlopig nog niet bevallen hoor, ik ben er echt nog niet aan toe! De vorige keer heb ik geen zwangerschapsverlof gehad; nu ga ik voor het maximale.
Mijn moeder heeft besloten dat ik morgen ga bevallen, want volle maan enzo. Maar dit is al poging 25 van haar om dé datum te voorspellen, ik hecht er maar niet al te veel waarde aan.
Ik heb nog geen harde buiken, geen krampjes, heulemaal niks! Ik dacht zelf dat het 10-11-12 zou worden maar dat is flink mislukt.
Vrijdag heb ik weer controle; als hij er dan nog niet is worden er afspraken over inleiden gemaakt voor na het weekend.
Zul je zien; krijg ik straks nog een Sinterklaaskindje joh.
Maar, E.'s logeertas is ingepakt, Hendriks eerste pakje ligt klaar en we zijn bijna uit de naam.
Succes vanmiddag Liza!
Danic, jij ook succes! Hopelijk gaat de echo nu wel door! En nog meer hoop ik dat alles 'gewoon' goed is.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A grand adventure has begun.
ok. Gaan we dan even laten testen en kijken of tabletten werken.quote:Op dinsdag 27 november 2012 09:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Flauwvallen kan verder niet zoveel kwaad... Als het inderdaad ijzer is, kan de vk even testen, dan kun je daar tabletten voor krijgen. Maar sommige vrouwen vallen gewoon sneller flauw.
quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:00 schreef Keshet het volgende:
Ik ga mijn nesteldrang weer even mijn ratio over laten nemen. Zij die voor de derde keer in twee weken de trapkast gaan schoonmaken groeten u!
Je moet gewoon alles dettollen!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Ik vind het echt spannend hoor!! Maar zou dat ook niet mooi zijn? Afspraak voor maandag om in te leiden maar dan zondag al vanzelf gaanquote:Op dinsdag 27 november 2012 09:58 schreef Keshet het volgende:
Trix, het plan is inderdaad om dan tussen de 41 en 42 weken in te leiden. Inleiden in het weekend doen ze bij voorkeur niet, dus ik gok dat ik me dan maandag of dinsdag moet melden.
Stiekem hoop ik er ook wel een beetje op; ik vind dit zo'n niemandsland! Ik mág bevallen maar het kan ook maar zo 2 weken duren nog! Ik voel me lichamelijk prima, heb zin om vanalles te gaan doen maar ik durf niet zo goed ver van huis omdat ik geen idee heb wat me te wachten staat qua weeën enzo.
Enne:Kun je al snel weer naar bed?
Tico, ik neem je suggesties mee in de discussies.![]()
Stansfield, dat flauwvallen is niet leuk voor je vrouw maar voor jou ook niet. Mijn vriend schrok zich in ieder geval altijd helemaal kapot als ik weer eens ondersteboven ging tijdens mijn 1e zwangerschap. Wat mij bij hielp was dat ik me er (figuurlijk) bij neerlegde dat 't kon gebeuren en me er niet al te druk over maken. En vooral ook heel snel gaan zitten als het zwart voor mijn ogen werd, dan kon ik niet meer naar vallen.
Na een week of 18 steeg mijn bloeddruk iets en viel ik niet meer flauw.
Gewoon een serie downloaden en op je gat lamen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:12 schreef Logician het volgende:
En hier na 1 afspraak vanmorgen onverwacht de hele dag en avond niet, verveel me nu al
as in: controle voor verkorting/verweking/ontsluiting: ja, nadaquote:Op dinsdag 27 november 2012 09:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
Vandaar de zorgen ook, kan zijn dat ie steeds net na een groeispurt is gemeten en dat de gyn hem nu net voor de groeispurt te pakken had, maar t kan ook een signaal zijn dat er ergens iets niet goed zit.
Fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt Liza.
Ben jij verder ook nog onderzocht of kijken ze enkel naar de baby?
Ja lastig grote schoonmaak zou zo fijn, maar dat mag niet, zijn dus nogal frustrerend om dan niets te doen. Normaal zou ik dat heerlijk vinden..quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon een serie downloaden en op je gat lamen.
Vampire diaries natuurlijk!quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:15 schreef Logician het volgende:
[..]
Ja lastig grote schoonmaak zou zo fijn, maar dat mag niet, zijn dus nogal frustrerend om dan niets te doen. Normaal zou ik dat heerlijk vinden..
Nog aanraders qua series?
Dankje, zou ik zelf ook fijn vinden. 't Moet dan juist vroeg genoeg starten, want manlief zit op een reisafstand van 2,5u en ik hou 'm dan liever van 's morgens vroeg bij mijquote:
Is dat leuk ja? Vond True blood best welquote:Op dinsdag 27 november 2012 10:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vampire diaries natuurlijk!
Of anders die je gewoon de 4 films van twilight en sleep je spen mee naar de bios voor het laatste deel.
Minder sex, maar wel met een onwijs lekkere acteur...quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:17 schreef Logician het volgende:
[..]
Is dat leuk ja? Vond True blood best wel![]()
Zal eens kieken
Wij zijn verslaafd aan Dexter atm!quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:15 schreef Logician het volgende:
[..]
Ja lastig grote schoonmaak zou zo fijn, maar dat mag niet, zijn dus nogal frustrerend om dan niets te doen. Normaal zou ik dat heerlijk vinden..
Nog aanraders qua series?
quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Minder sex, maar wel met een onwijs lekkere acteur...
Jaaaaa gisteravond na het ziekenhuis in bed gelegen met Dexter iddquote:
Echte weeën gaan niet weg onder de douchequote:Op dinsdag 27 november 2012 10:22 schreef Keshet het volgende:
Puur hypothetisch: hoe merk je het verschil tussen oefenweeën en echte?
Als je na 24 uur nog geen kind hebt waren 't oefenweeën ofzo?
quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:23 schreef L-E het volgende:
Zijn er hier dames die vroeg (<12 weken) al bekkenklachten hadden waarbij het in een later stadium van de zwangerschap beter ging?
Ik heb wel behoefte aan een opbeurend verhaal.
Hoooooolaquote:Op dinsdag 27 november 2012 10:22 schreef Keshet het volgende:
quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:23 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Hoooooola
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En je vraagt 't aan de verkeerde.
Ik had vannacht zo'n suikertante-romantisch-momentje. dacht dat de weeën op gang gekomen waren en lag naar m'n slapende man te kijken van: straks ben jij papa. En toen ebde 't weer weg en viel ik in slaap
![]()
quote:
Jij weet er alles van he..quote:
Fysio?quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:26 schreef L-E het volgende:
[..]
Jij weet er alles van he..
Na weken van pijn en moeilijk lopen en een zere onderkant heb ik sinds vannacht een dood gevoel in mijn linkerbeen. De ha vindt het allemaal heel normaal. 'Gewoon lekker gaan werken, is het zo over!'
Ergens voelt dat toch niet helemaal als het beste advies.
Wat een hork!quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:26 schreef L-E het volgende:
[..]
Jij weet er alles van he..
Na weken van pijn en moeilijk lopen en een zere onderkant heb ik sinds vannacht een dood gevoel in mijn linkerbeen. De ha vindt het allemaal heel normaal. 'Gewoon lekker gaan werken, is het zo over!'
Ergens voelt dat toch niet helemaal als het beste advies.
wat een ù`$^$ù`mù$^quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:26 schreef L-E het volgende:
[..]
De ha vindt het allemaal heel normaal. 'Gewoon lekker gaan werken, is het zo over!'
Ik echt eerst ook aan oefenweeen, maar ze werden heftiger en regelmatiger, en dat bleef opbouwen. Ik moest toch al naar het ziekenhuis vanwege een ctg en toen waren ze daarop ook goed te zien en bleek ik 2 cm ontsluiting te hebben.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:22 schreef Keshet het volgende:
En ja, gepost vanuit de trapkast. Ik moet het ineens weten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 63% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2012 10:33:42 ]
De gyn zei tegen mij: Bij échte weeën hang je in de gordijnen van ellende. Toen het echte weeën waren wist ik meteen wat hij bedoelde.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:22 schreef Keshet het volgende:
En ja, gepost vanuit de trapkast. Ik moet het ineens weten.
Het lijkt me alleen al geniaal om vannacht tegen vriend te kunnen zeggen dat ik een grotere slang tussen mn benen heb dan hijquote:Op dinsdag 27 november 2012 10:33 schreef L-E het volgende:
Thanks Logi! Leg je dat tussen je benen dan 's nachts?
Dan hoop ik dat je een groot bed hebtquote:Op dinsdag 27 november 2012 10:34 schreef Logician het volgende:
Heb er even een foto bijgezet
Oeh Spirit! Toen ik het kussen zag dacht ik mwah gewoon een kussen, tot ik er mee ging liggen .. en daarna in mijn rug met zitten wat heerlijk die steun! Spen wil er ook één trouwens
quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:35 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Het lijkt me alleen al geniaal om vannacht tegen vriend te kunnen zeggen dat ik een grotere slang tussen mn benen heb dan hij
Moet meteen aan coco denken met haar monsterweeen... meeennnn, daar moet ik echt nog even niet aan denkenquote:Op dinsdag 27 november 2012 10:35 schreef mignonne het volgende:
Keshet![]()
oefenweeën duren doorgaans iets korter dan echte weeën, ze nemen niet toe in kracht en komen niet regelmatig of sneller op elkaar. Bovendien wat logi zegt, als je even gaat douchen of anderszins ontspannen (2 pcm en naar bed valt daar ook onder) dan zullen oefenweeën afzwakken en echte weeën juist doorzetten.
Echte weeën komen doorgaans (! uitzonderingen zijn er altijd), regelmatig, om de 10 minuten is ook regelmatig maar nog niet vaak genoeg, in jouw geval wil je ze zeker om de 3 a 4 minuten hebben. Om de 5 is ook al goed nieuws en betekent echt wel dat je waarschijnlijk door gaat zetten.
Daarbij houden die minimaal een minuut aan en komen in een soort golf-beweging waarbij ze in intensiteit toenemen en daarna weer milder worden. Bovendien is iedere wee een beetje pijnlijker dan de vorige (ik kan het niet leuker maken)
Mwhehehequote:Op dinsdag 27 november 2012 10:31 schreef L-E het volgende:
[..]
De gyn zei tegen mij: Bij échte weeën hang je in de gordijnen van ellende. Toen het echte weeën waren wist ik meteen wat hij bedoelde.
Dat vind ik nog wel het vervelendste, die continue druk op de onderkant. Alsof dat kind al 4 kilo is en er elk moment uit kan komen. Maar het is pas 5 cm.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:36 schreef Logician het volgende:
[..]mijn bekken deden op den duur zo'n pijn (tussen mijn benen) dat het voelde alsof ik door een olifant genomen was.. dus die opmerking kan ik ook nog wel even jatten
Zoooo dat ja! Ik wist meteen dat het raak was toen ik met echte weeën wakker werd. pfff ze worden alleen maar pijnlijker die krengen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:31 schreef L-E het volgende:
[..]
De gyn zei tegen mij: Bij échte weeën hang je in de gordijnen van ellende. Toen het echte weeën waren wist ik meteen wat hij bedoelde.
Hahahaquote:Op dinsdag 27 november 2012 10:36 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Moet meteen aan coco denken met haar monsterweeen... meeennnn, daar moet ik echt nog even niet aan denken
Maar dat is dan toch gewoon heel dom om te doen?quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:37 schreef ohnee het volgende:
Hier ook weer last van. Kan niet zoveel ivm bekken maar toch even bed verschoond en eerste etage helemaal gezogen (je bukt wat af zeg met stofzuigen, onder kasten en bedden pff).
Dat wel eigenlijk. Mijn Vriendje verbiedt me ook echt om zulke dingen te doen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:40 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Maar dat is dan toch gewoon heel dom om te doen?
Straf omdat ze je goed in de gaten houden?quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:40 schreef Logician het volgende:
Doe je wel voorzichtig Ohnee?
Zo was ik gister dus bij de vk, best blij dat ik wat minder harde buiken had en madame eindelijk een dagje rustig was, mocht voor straf meteen 1u aan de ctg, uitgebreide echo e.d. er bij
Nee het is wel goed natuurlijk, maar heb er duidelijk bij verteld dat ik mij geen zorgen maakte omdat ik haar net voor de afspraak nog goed voelde bewegen. Uiteindelijk van 15:30 tot 19:30 in het ziekenhuis gezeten en dat was natuurlijk wel even balen omdat er voor mijn gevoel niets raars was, gewoon eindelijk een dagje wat rustiger..quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:41 schreef laziness het volgende:
[..]
Straf omdat ze je goed in de gaten houden?
quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:42 schreef Spirit82 het volgende:
Mijn moeder kwam zondag koffie drinken en zei toen heel vrolijk dat ze begin mei 2 weken vrij had genomen van haar werk zodat ze mij kon komen helpen als de kleine er is. Dat is zo'n dubbel gevoel he, aan de ene kant echt superlief, maar aan de andere kant ben ik bang dat ik haar na 2 uur mn huis uit schop, mezelf kennendeDat had ze godzijdank zelf ook bedacht dus ze voegde er later nog wel even aan toe "als je dat wilt". Zo lief
![]()
Beter dan met de echo: wanneer issie want ik ga wel mee hoor!! En de bevaling: ik mag er wel bij zijn he???Oh my...
Ik vond de 2e echt wel meevallen... Maar misschien heb ik het verdrongen...quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hahaha![]()
Het cliché dat je vergeet hoe pijnlijk bevallen is vond ik ook waar. Ik dácht dat ik het heus niet vergeten was van de eerste en dat ik het echt nog wel wist. Maar bij de tweede zat ik na de eerste twee weeën echt door het plafond en dacht ik bij mezelf echt kolere dat het zó'n pijn?waarom heb ik dat verdrongen??? waarom wilde ik een tweede??? kan ik nog terug??
Je gaat het meemaken in januariquote:Op dinsdag 27 november 2012 10:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vond de 2e echt wel meevallen... Maar misschien heb ik het verdrongen...
Ze houden je iig goed in de gaten.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:43 schreef Logician het volgende:
[..]
Nee het is wel goed natuurlijk, maar heb er duidelijk bij verteld dat ik mij geen zorgen maakte omdat ik haar net voor de afspraak nog goed voelde bewegen. Uiteindelijk van 15:30 tot 19:30 in het ziekenhuis gezeten en dat was natuurlijk wel even balen omdat er voor mijn gevoel niets raars was, gewoon eindelijk een dagje wat rustiger..
Me too. En bij de eerste had ik een ruggenprik.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vond de 2e echt wel meevallen...
Ja denk je? Ik weet echt niet hoe ik me dan voel en of ik mn moeder kan handelen. Ze kan nogal overheersend en aanwezig zijn namelijk. Aan de andere kant ben ik er dan misschien wel superblij mee hoor, maar toen ze het erover had dat ik geen kraamverzorgster nodig had want zij was er, had ik wel zoiets van, even op de rem trappen hier.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:43 schreef LadyBlack het volgende:
[..]![]()
![]()
Dat van die twee weken vrij, ideaal joh!
Oh dear..quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:42 schreef Spirit82 het volgende:
Mijn moeder kwam zondag koffie drinken en zei toen heel vrolijk dat ze begin mei 2 weken vrij had genomen van haar werk zodat ze mij kon komen helpen als de kleine er is. Dat is zo'n dubbel gevoel he, aan de ene kant echt superlief, maar aan de andere kant ben ik bang dat ik haar na 2 uur mn huis uit schop, mezelf kennendeDat had ze godzijdank zelf ook bedacht dus ze voegde er later nog wel even aan toe "als je dat wilt". Zo lief
![]()
Beter dan met de echo: wanneer issie want ik ga wel mee hoor!! En de bevaling: ik mag er wel bij zijn he???Oh my...
Absoluut, v.a. nu ook elke wk cervix meting en ondanks dat het heen en weer gedoe iets is waar ik wel tegen op zie ben ik wel heel erg blij hoe ze het v.a. het begin aanpakken hier in het mst.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:45 schreef ohnee het volgende:
[..]
Ze houden je iig goed in de gaten.Extra echo is wel fijn natuurlijk maar rot dat je meteen weer zoveel tijd kwijt bent.
Ik zou spontaan gaan huilen volgens mij als mijn moeder dat zou aanbieden, heb de kraamverzorgster na 3dgn al weggestuurdquote:Op dinsdag 27 november 2012 10:42 schreef Spirit82 het volgende:
![]()
Hier geen moeder, maar wel een zus en een vriendin bij de eerste bevalling. Het is fijn om steun te hebben van mensen die je eigen zijn, en al hangt de melkboer tussen je benen te kijken, dat maakt je dan niet zo veel uit hoor. Hoewel ik deze keer het echt met Vriendje wil doen, het is óns moment, vind ik. Om die reden zou ik er niet snel nog iemand bij willen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:46 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja denk je? Ik weet echt niet hoe ik me dan voel en of ik mn moeder kan handelen. Ze kan nogal overheersend en aanwezig zijn namelijk. Aan de andere kant ben ik er dan misschien wel superblij mee hoor, maar toen ze het erover had dat ik geen kraamverzorgster nodig had want zij was er, had ik wel zoiets van, even op de rem trappen hier.
Hoe is jullie ervaring daarmee? Ook met bevalling, het lijkt me zo bizar als je ligt te bevallen, enorm veel pijn, dat je moeder dan tussen je benen hangt te koekeloeren
JA! Met kaarsjes, aroma therapie en samen in bad...quote:
Oww dat lijkt me echt helemaal niks nee. Mijn moeder mag niet bij de bevalling zijn, ik wil niet eens stagiares erbij hebben.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:46 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja denk je? Ik weet echt niet hoe ik me dan voel en of ik mn moeder kan handelen. Ze kan nogal overheersend en aanwezig zijn namelijk. Aan de andere kant ben ik er dan misschien wel superblij mee hoor, maar toen ze het erover had dat ik geen kraamverzorgster nodig had want zij was er, had ik wel zoiets van, even op de rem trappen hier.
Hoe is jullie ervaring daarmee? Ook met bevalling, het lijkt me zo bizar als je ligt te bevallen, enorm veel pijn, dat je moeder dan tussen je benen hangt te koekeloeren
maak je even een foto van het moment?quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
JA! Met kaarsjes, aroma therapie en samen in bad...
Zo'n weeënstorm heb ik ook als heel naar ervaren. En iedereen maar roepen hoe lekker het is om snel te bevallen. Man, ik had een megawee die 2 uur duurde, ik bleef er bijna in, HEUL NIET LEKKER!quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:49 schreef mignonne het volgende:
Ik moet overigens zeggen dat als ik moet kiezen tussen de eerste bevalling (6 uur ontsl. en 1:50 uur persen) of de tweede bevalling (1,5 uur ontsl en 3 minuten persen) dat ik toch handsdown voor de eerste bevalling kies. Al zou ik hem drie keer over moeten doen...
Bij de eerste had ik direct om de 3 minuten weeën, maar wel keurig een wee en dan weer even rust, tijd om op adem te komen. Eenmaal onder de douche was ik in no-time helemaal stoned van mn eigen hormonen. Ik heb thuis van 9 tot 11 onder de douche gezeten, met een onderbreking voor de verloskundige. En in het ziekenhuis van 12 tot 14 u. Héérlijk!
De tweede ging zó snel dat mijn lichaam wel tijd had om flinke knalweeën te maken, maar geen tijd had om mn eigen pijnstillende hormonen aan te maken. Bovendien bewoog de jongste flink in mijn buik, en iedere beweging van haar leverde me een wee op, wat uiteindelijk resulteerde in een soort langdurige wee die nooit helemaal wegtrok. Het topje van de wee ebde wel weg maar de wee zelf bleef. Heel naar. Ik heb daar veel meer pijn van ervaren dan van de eerste.
Gezien voortschrijdend inzicht e.d. denk dat de kraamverzorgster jullie hele nuttige dingen kan leren omdat het je eerste is juistquote:Op dinsdag 27 november 2012 10:46 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik geloof je direct. Bij mijn broertje (de 3e in het gezin) beviel m'n moeder supersnel maar dat was verreweg de pijnlijkste bevalling, en ze heeft er 4 gehad waarvan 2 ingeleid.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:49 schreef mignonne het volgende:
Ik moet overigens zeggen dat als ik moet kiezen tussen de eerste bevalling (6 uur ontsl. en 1:50 uur persen) of de tweede bevalling (1,5 uur ontsl en 3 minuten persen) dat ik toch handsdown voor de eerste bevalling kies. Al zou ik hem drie keer over moeten doen...
Bij de eerste had ik direct om de 3 minuten weeën, maar wel keurig een wee en dan weer even rust, tijd om op adem te komen. Eenmaal onder de douche was ik in no-time helemaal stoned van mn eigen hormonen. Ik heb thuis van 9 tot 11 onder de douche gezeten, met een onderbreking voor de verloskundige. En in het ziekenhuis van 12 tot 14 u. Héérlijk!
De tweede ging zó snel dat mijn lichaam wel tijd had om flinke knalweeën te maken, maar geen tijd had om mn eigen pijnstillende hormonen aan te maken. Bovendien bewoog de jongste flink in mijn buik, en iedere beweging van haar leverde me een wee op, wat uiteindelijk resulteerde in een soort langdurige wee die nooit helemaal wegtrok. Het topje van de wee ebde wel weg maar de wee zelf bleef. Heel naar. Ik heb daar veel meer pijn van ervaren dan van de eerste.
Nou, dat heb ik ook eigenlijk precies. Dit is zo ontzettend iets van ons, dat heb ik met de echo's al, vooral ook omdat ik ze nogal eng vond omdat ik zo bang was dat er iets mis zou zijn. Dat wil ik gewoon met hem alleen doen, maar aan de andere kant, ik zou mn moeder er zoooo'n groot plezier mee doen. Misschien na de SEO speciaal voor de moeders nog een pretecho doen waar ze dan mee mogen om het goed te maken. Dat is in elk geval al iets.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:48 schreef L-E het volgende:
[..]
Hier geen moeder, maar wel een zus en een vriendin bij de eerste bevalling. Het is fijn om steun te hebben van mensen die je eigen zijn, en al hangt de melkboer tussen je benen te kijken, dat maakt je dan niet zo veel uit hoor. Hoewel ik deze keer het echt met Vriendje wil doen, het is óns moment, vind ik. Om die reden zou ik er niet snel nog iemand bij willen.
HAHAHA...quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
maak je even een foto van het moment?![]()
Misschien krijg je wel twee momentjes!!quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:23 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Hoooooola
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En je vraagt 't aan de verkeerde.
Ik had vannacht zo'n suikertante-romantisch-momentje.
Ja dat stoned zijn van de hormonen heb ik wel gemist geloof ikquote:Op dinsdag 27 november 2012 10:55 schreef mignonne het volgende:
Nouja alle gekheid op een arometherapie-stokje... als je in staat bent om te ontspannen tijdens de weeën dan zal de pijn die je hebt veel beter te handelen zijn, je lijf krijgt dan ook de kans om hormonen te maken die je stoned maken (minder pijn) en hormonen die weeën opwekken, positieve spiraal.
Schiet je in de stress van pijn en lukt het niet te ontspannen dan gaat je lijf de verkeerde hormonen aanmaken die je juist überalert maken (lees: meer pijn) en die de weeën remmen, negatieve spiraal.
Dus. Ontspannen, of dat nou is dansend wiebelend op foute reggae muziek met je man (no joke) of in bad/onder de douche of in het donker op je slaapkamer met het dekbed over je hoofd (ook no joke) whatever, as long as it works for you.
Ik kon echt geen geurtjes hebben tijdens de zwangerschappenquote:Op dinsdag 27 november 2012 10:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
HAHAHA...
Nou de kaarsjes en aroma therapie shizzle is gewoon standaard op de beval kamers.Je kan zelf kiezen voor welke geur enzo..
Het bad weet ik niet, ik wilde dat bij de eerste... En op moment suprime wilde ik echt niet van mn bed.
Na 14 uur zat ik krap op 2cm en toen heb ik een ruggenprik gekregen waar ik op geslapen heb.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:58 schreef Cantare het volgende:
Bij jou duurde het toch ook lang laziness? Ik heb namelijk ook geen hormoon gezien bij mijn eerste bevalling en herinner me de pijn als feller dan bij de tweede.
Ja, ik vond het echt veel pijnlijker en volgens mij kwam dat echt door de tijd die je lijf ook nodig heeft om zn ding te doen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:52 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ik geloof je direct. Bij mijn broertje (de 3e in het gezin) beviel m'n moeder supersnel maar dat was verreweg de pijnlijkste bevalling, en ze heeft er 4 gehad waarvan 2 ingeleid.
Bij mijn oudste duurde de ontsluiting ongeveer een lichtjaar, bij de jongste een uur of 6 (en als het niet gestageerd was bij 9 cm, aanmerkelijk korter). Dat laatste vond ik echt prima te doen, jammer van de rest.
Dat is natuurlijk gewoon zo...quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:55 schreef mignonne het volgende:
Nouja alle gekheid op een arometherapie-stokje... als je in staat bent om te ontspannen tijdens de weeën dan zal de pijn die je hebt veel beter te handelen zijn, je lijf krijgt dan ook de kans om hormonen te maken die je stoned maken (minder pijn) en hormonen die weeën opwekken, positieve spiraal.
Schiet je in de stress van pijn en lukt het niet te ontspannen dan gaat je lijf de verkeerde hormonen aanmaken die je juist überalert maken (lees: meer pijn) en die de weeën remmen, negatieve spiraal.
Dus. Ontspannen, of dat nou is dansend wiebelend op foute reggae muziek met je man (no joke) of in bad/onder de douche of in het donker op je slaapkamer met het dekbed over je hoofd (ook no joke) whatever, as long as it works for you.
Daar zit wel wat in, v.a. de eerste wee 1.50u over gedaan, maar ruim 2dgn naweeën gehadquote:Op dinsdag 27 november 2012 10:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja, ik vond het echt veel pijnlijker en volgens mij kwam dat echt door de tijd die je lijf ook nodig heeft om zn ding te doen.
Mijn oma zei altijd 'iedereen krijgt hetzelfde aantal weeën, snelle bevalling lijkt leuk, maar je krijgt je portie weeën heus wel hoor maar dan na de bevalling."
Het is echt zo'n grootmoeders-wijsheid dus hij rammelt ietwatmaar er zit wat mij betreft wel een kern van waarheid in.
Ja het is geen wetmatigheid verder, er zijn altijd redenen buiten jezelf waarom het toch kan stagneren of waardoor je meer pijn ervaart. (stand van t hoofd van het kind om maar iets te noemen.)quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:58 schreef Cantare het volgende:
Bij jou duurde het toch ook lang laziness? Ik heb soms de indruk dat het dan niet zo goed "werkt". Ik heb namelijk ook geen hormoon gezien bij mijn eerste bevalling en herinner me de pijn als feller dan bij de tweede, ik kon er niks mee.
Kattenbeten gaan vaak wel ontsteken ja...quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:07 schreef Suikertante het volgende:
Ik krijg er zin in meiden!![]()
Ik was zelf bij de bevalling van mijn vriendinnetje maar ik hoef er zelf eigenlijk verder niemand bij denk ik.. na de bevalling is een ander verhaal, daar heb ik eigenlijk nog echt geen beeld van..!
Ik ben net bij de kattentrimster door mijn kat zo hard in mijn vinger gebeten dat het een uur heeft gebloed (wangetje aaien op het moment supreme is niet slim). Ik denk dat ik de VK maar eens bel.
Toen ik thuis kwam zat er een mega hondedrol op mijn autoband. Eróp ja. Hij stak echt uit. Mensen keken ernaar en ik rook 'm. Heb ik de auto heel langzaam achteruit gereden tot hij weer op de grond zat en met een stokje de drol eraf gepeuterd![]()
![]()
Verder sinds de vorige keer niks meer gevoeld in mijn buik, (en jaja, wel gerampetampt!) ben nu wel benieuwd wanneer hij weer eens aandacht gaat trekken.
Het kamertje is een soort van ingedeeld en ik heb ineens een geaccepteerd bod dus ik heb zondag ook al een boxAch ja, een goede voorbereiding is het halve werk zeggen ze wel eens!
Dat filmpje van laatst hier... Gewoon dusdanig genieten dat je heerlijk klaarkomt tijdens het bevallen..quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja het is geen wetmatigheid verder, er zijn altijd redenen buiten jezelf waarom het toch kan stagneren of waardoor je meer pijn ervaart. (stand van t hoofd van het kind om maar iets te noemen.)
Doorgaans is ontspannen wel echt iets wat een enorm verschil kan maken, maar dwing het maar eens af hè![]()
Oh ja, die zijn ook maar 10 jaar geldig...quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:09 schreef mignonne het volgende:
en tetanus? ben je daarvoor ingeënt? Misschien idd even vk en/of je ha bellen
Gewoon je voodoo dildo mee de verloskamer in en draaien maarquote:Op dinsdag 27 november 2012 11:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat filmpje van laatst hier... Gewoon dusdanig genieten dat je heerlijk klaarkomt tijdens het bevallen..
Er hangen enorme flatscreens.. J opperde al om gewoon porno te gaan kijken.quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:10 schreef Logician het volgende:
[..]
Gewoon je voodoo dildo mee de verloskamer in en draaien maar
Heb nog wel een mooie collectie te leenquote:Op dinsdag 27 november 2012 11:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Er hangen enorme flatscreens.. J opperde al om gewoon porno te gaan kijken.
quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat filmpje van laatst hier... Gewoon dusdanig genieten dat je heerlijk klaarkomt tijdens het bevallen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:12 schreef mignonne het volgende:
[..]NeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Ja, ik zou bijna switchen...quote:
Ik kreeg vannacht kramp in mn baarmoeder, dus mn vriend gelijk: had je zo'n moment als die ene op dat forum?!?quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:07 schreef Suikertante het volgende:
Ik krijg er zin in meiden!![]()
Ik was zelf bij de bevalling van mijn vriendinnetje maar ik hoef er zelf eigenlijk verder niemand bij denk ik.. na de bevalling is een ander verhaal, daar heb ik eigenlijk nog echt geen beeld van..!
Ik ben net bij de kattentrimster door mijn kat zo hard in mijn vinger gebeten dat het een uur heeft gebloed (wangetje aaien op het moment supreme is niet slim). Ik denk dat ik de VK maar eens bel.
Toen ik thuis kwam zat er een mega hondedrol op mijn autoband. Eróp ja. Hij stak echt uit. Mensen keken ernaar en ik rook 'm. Heb ik de auto heel langzaam achteruit gereden tot hij weer op de grond zat en met een stokje de drol eraf gepeuterd![]()
![]()
Verder sinds de vorige keer niks meer gevoeld in mijn buik, (en jaja, wel gerampetampt!) ben nu wel benieuwd wanneer hij weer eens aandacht gaat trekken.
Het kamertje is een soort van ingedeeld en ik heb ineens een geaccepteerd bod dus ik heb zondag ook al een boxAch ja, een goede voorbereiding is het halve werk zeggen ze wel eens!
Ja. Beide kinderen lagen bij mij met het achterhoofd achter. Ik heb zelf het idee dat dat tijdens de ontsluiting vooral bij de oudste heeft tegengewerkt, in combinatie met het feit dat 't de eerste was. Hoe dan ook, ik was "gewoon" relaxed en niet bang, maar na 24 uur onregelmatige weeën (en het gevoel van onzekerheid wat ik op een gegeven moment kreeg) heb je het wel een beetje gezien.quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja het is geen wetmatigheid verder, er zijn altijd redenen buiten jezelf waarom het toch kan stagneren of waardoor je meer pijn ervaart. (stand van t hoofd van het kind om maar iets te noemen.)
Doorgaans is ontspannen wel echt iets wat een enorm verschil kan maken, maar dwing het maar eens af hè![]()
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wie weetquote:Op dinsdag 27 november 2012 11:15 schreef Ticootje het volgende:
Alhoewel, misschien is kraamhulp wel leuk voor mij.. Ik ben gek op schoonmaken... En als ik dan toch in de medische shizzle zou zitten met moeder kind dingen, zou ik kunnen doorleren voor laktatiekundige..
Misschien win ik wel de staatsloterij, dan denk ik er nog eens over na.
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Zelfs al zóu je dat willen... dan zou je het toch gewoon niet in je bevalplan dúrven zetten? Of ben ik gewoon heel preuts?![]()
Dat kan zeker, dat dat de ontsluiting tegengewerkt heeft.quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:17 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ja. Beide kinderen lagen bij mij met het achterhoofd achter. Ik heb zelf het idee dat dat tijdens de ontsluiting vooral bij de oudste heeft tegengewerkt, in combinatie met het feit dat 't de eerste was. Hoe dan ook, ik was "gewoon" relaxed en niet bang, maar na 24 uur onregelmatige weeën (en het gevoel van onzekerheid wat ik op een gegeven moment kreeg) heb je het wel een beetje gezien.![]()
Het was dan ook een feestje dat het het bij de tweede wel "deed".Ik kan me van die bevalling oprecht weinig echt heftige pijn herinneren.
Jee, ik ben beroemd!quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:16 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik kreeg vannacht kramp in mn baarmoeder, dus mn vriend gelijk: had je zo'n moment als die ene op dat forum?!?
Ja, maar ik denk toch liever niet aan jou als ik met mn vriend lig te rampetampen, met alle respectquote:
Ja, de eerste keer moest ik (met 8 cm ofzo) ook een tijd op mijn linkerzij liggen omdat de baby gedraaid én hoog lag. Toen draaide ze gelukkig nog bij. De tweede keer moest ik ook van alles proberen (ene zij, andere zij, handen en knieën) maar toen zat de baby echt vast. Zij zat ook al diep in het bekken, dus kon waarschijnlijk gewoon niet meer draaien.quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:21 schreef mignonne het volgende:
Verandering van houding kan helpen (staan, lopen, of zijligging) maar niet altijd.
Ik geloof ook niet dat ik dat erin zou zetten neequote:Op dinsdag 27 november 2012 11:19 schreef Cantare het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Zelfs al zóu je dat willen... dan zou je het toch gewoon niet in je bevalplan dúrven zetten? Of ben ik gewoon heel preuts?
Juist!quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:24 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ach, het gaat zoals het gaat.Geen zorgen maken mensen die nog moeten/mogen, het komt goed.
Whahahaha!!!quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat ik dat erin zou zetten nee
De strekking was "ja we willen dan wat tijd met zn tweeën"
De reactie was "je dacht toch niet dat we daar naast gingen zitten anders he?"
Ik heb trouwens ook ontzettend gelachen om een gynaecoloog die met grote ogen de kamer uit kwam bij een mevrouw. "Er staat een vent in zn boxershort daar!! Halloooooo kleed je aan!!! ik wil geen halfnaakte mannen zien!"
Mind you dat hij die nacht al 4 vrouwen van heel up close en personal had leren kennen xD
die partner was blijven slapen bij zijn vrouw-met-ruggenprik en was uit een soort schrikreactie zn bed uit gesprongen toen de gyn een check kwam doen bij mw.![]()
quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:21 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb een heel groot kussen met bolletjesWerkt ook perfect als steun voor je laptop als je onderuitgezakt op de bank ligt
Ik gok zomaar dat het niet de eerste keer zou zijn dat er een naakte man in zo'n bad zit xDquote:Op dinsdag 27 november 2012 11:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Whahahaha!!!
Hier werd wel benadrukt, dat als de mannen mee in bad willen, ze wel een zwembroek aan moeten.
He, niet?quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:23 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk toch liever niet aan jou als ik met mn vriend lig te rampetampen.
quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:23 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk toch liever niet aan jou als ik met mn vriend lig te rampetampen, met alle respectHij wilde ook meteen aan mn buik zitten om te zien of hij het ook voelde. NEE HET WAS GEEN SCHOPJE
Zo erg is J nu ook weer niet om daar spontaan ongelukkig van te worden...quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat het niet de eerste keer zou zijn dat er een naakte man in zo'n bad zit xD
En eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik daar toch ook niet heel gelukkig van zou wordenhoe stom ook, t is vooral het verrassingseffect denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder inderdaad slagroomtaart eten. Schijnt héél goed te werken!
Daar begonnen juist de problemen... benen wijd...quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:45 schreef LadyBlack het volgende:
Ach solagratia....
Mijn bekkenfysio zei ook dat het heel goed was om vooral met je benen wijd te zitten, je buik helemaal naar voren te laten hangen, en zo het kindje dus ruimte te geven om in te dalen.
Maar ik zou ook lekker een stuk taart gaan eten nu
Wat zei de gyn toen je dit vroeg?quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:47 schreef Logician het volgende:
wat enorm balen zeg!
Ik zou voor de combi slagroomtaart en shoppen gaan
Vraagje, gister vergeten:
Onze dame ligt v.a. 24wk in dwarsligging (gister zeiden ze het weer) gelukkig nog tijd zat voor draaien maar vroeg mij af als ze zo blijft liggen of ze dan wel een draaipoging zouden kunnen doen ipv voorliggende placenta?
Dat zeg ik, vergetenquote:Op dinsdag 27 november 2012 11:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat zei de gyn toen je dit vroeg?
Maar ik denk dat niemand je daar verder een zinnig antwoord op kan geven..quote:
Misschien onduidelijk dan: Vraag is, als je placenta voor ligt en je kind in dwars, kunnen ze dan een draaipoging doen ivm de placenta of niet?quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar ik denk dat niemand je daar verder een zinnig antwoord op kan geven..
Behalve mn voorlichtingsdame... Gewoon blijven ademen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer moois onder spoiler. Foto's zijn gemaakt door Lynsey Stone.:)
Wat bedoel je met voor, voor als in, placenta over de voorwand (dus je buikkant) of voor als in, placenta die over de baarmoedermond heen ligt? Lijkt me verder een uitstekende vraag voor de gyn. Er zijn verschillende combinatie van factoren die zorgen voor dat een draaipoging liever niet gedaan wordt, maar dat is iets wat pas op de dag van de draaipoging zelf bekeken kan worden.quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:53 schreef Logician het volgende:
[..]
Misschien onduidelijk dan: Vraag is, als je placenta voor ligt en je kind in dwars, kunnen ze dan een draaipoging doen ivm de placenta of niet?
En absoluut geen paniek oid gewoon iets wat ik mij afvroeg.
sorryquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:07 schreef Spirit82 het volgende:
Jezus, zit ik hier gewoon op de bank te janken met die foto's. Wil je dat niet meer onverwacht doen?! Ik moet verdorie nog een rapport schrijven en ik kan nu alleen maar denken "babybaby
baby
"
Tuurlijk!quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:10 schreef Ticootje het volgende:
Komen die babies zo smerig ter wereld?!?!?!
Die bad bevalling is zo slecht niet... Schoon kind..
Datquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:07 schreef Spirit82 het volgende:
Jezus, zit ik hier gewoon op de bank te janken met die foto's. Wil je dat niet meer onverwacht doen?! Ik moet verdorie nog een rapport schrijven en ik kan nu alleen maar denken "babybaby
baby
"
Ja dat was de mijne... Die had toen al schijt aan me...quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
Tuurlijk!
Poepte jouwes niet over je heen vlak na de geboorte?
Schoon kind wel ja, dat badwater daarentegen...
Zal ik die foto's van de badbevalling in kleur plaatsen?
Dank je.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wat bedoel je met voor, voor als in, placenta over de voorwand (dus je buikkant) of voor als in, placenta die over de baarmoedermond heen ligt? Lijkt me verder een uitstekende vraag voor de gyn. Er zijn verschillende combinatie van factoren die zorgen voor dat een draaipoging liever niet gedaan wordt, maar dat is iets wat pas op de dag van de draaipoging zelf bekeken kan worden.
Een draaipoging bij een placenta die volledig over de baarmoedermond heen ligt is zinloos omdat een placenta praevia in principe een keizersnede wordt. Maar een placenta praevia trekt doorgaans nog een heel eind omhoog naarmate je baarmoeder verder groeit, dus op dit moment is daar nog geen zinnig woord over te zeggen.
Je kind heeft gewoon nog de ruimte nu denk ik![]()
Mijnes hebben allebei tot 29 weken dwars gelegen, toen werd het te krap en zijn ze naar stuit gegaan en daarna rond 32 weken in hoofdligging gedraaid.
http://www.stuitlig.nl/robbert.phpquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:17 schreef Logician het volgende:
[..]
Dank je.
De placenta ligt bij mij aan de voorzijde/buikwand.
Maar heb ooit iets opgevangen dat je dan geen draaipoging mocht doen, en daar mijn verwarring denk ik, maar vergeet het telkens na te vragen. En idd tijd zat, maar soms ben je toch nieuwsgierig..
Dus het kan toch wel, thanksquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:19 schreef klavertje-4 het volgende:
Toevallige lurker: ik heb een draaipoging gehad bij 36 weken en mijn placenta lag ook tegen de buikwand
thxquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
http://www.stuitlig.nl/robbert.php
Jawel dat kan in principe, een voorliggende placenta is reden om geen versie te doen. En met voorliggend wordt dan bedoeld dat de placenta voor de uitgang ligt. Misschien zit daar het stukje verwarring?quote:
Ja, ik ook, het zijn mijn meest waardevolle foto's van de meiden zo'n beetjequote:Op dinsdag 27 november 2012 12:23 schreef Cantare het volgende:
Die foto's.Ik heb zelf ook mooie van de geboortes, vind ik zo waardevol.
Zo jammer dat jij zo weinig foto's van je zwangerschappen enzo hebt Tico... balen johquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:26 schreef Ticootje het volgende:
ik heb ze niet...
J moet maar optijd de cam hebben... Tenzij hij erbij zit in bad...
Verpleegster vragen of ze foto's wil maken? Meesten doen dat wel. Soms wel handig om te pijlen of ze een beetje handig met camera's zijn, voordat je van die doodgeflitste lullig-moment foto's hebtquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:26 schreef Ticootje het volgende:
ik heb ze niet...
J moet maar optijd de cam hebben... Tenzij hij erbij zit in bad...
ik maak een inhaalslag met deze...quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:26 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Zo jammer dat jij zo weinig foto's van je zwangerschappen enzo hebt Tico... balen joh
Nee.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:27 schreef Ticootje het volgende:
Wat ik me wel afvraag, zou een kindje door het harde schoppen niet de placenta kunnen beschadigen? De mijne schuurt soms echt hard met die dikke reet... Dat ik denk, dat mn placenta niet losscheurt...
Chell is wel te porren voor een bevallings-reportage geloof ikquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ik maak een inhaalslag met deze...
Net zoals het echt zwanger gevoel.... Dat je echt samen een kindje krijgt.. Hoevaak J me gewoon bij zich trekt en dan een kus op mn buik of even zn hoofd erop... Het is zo bijzonder..
Dan batsen we te hard ja?quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:30 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee.
Je placenta scheurt niet zomaar los, en als dat gebeurt dan is dat niet waarschijnlijk dat t de schuld van je kindje is.
Ik denk gewoon niet dat ik zit te wachten op een fotograaf bij mn bevalling.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:30 schreef mignonne het volgende:
[..]
Chell is wel te porren voor een bevallings-reportage geloof ik
Ik kijk wel echt heel goed terug op mn bevalling. Heb op een gegeven moment het licht in de douche uit gedaan omdat ik erdoor afgeleid werd, de rest van het huis was ook in schemer. Ik was flink stoned tijdens mijn bevalling. Ik ben echt blij met hoe het bij Nathan is gegaan, ondanks de weeënstorm en de persweeën die kwamen zonder dat er een vk was. Ik werd alleen maar afgeleid door anderen, heb manlief ook niet veel gezien (gelukkig) , ik was teveel in mezelf gekeerd. Wel was het zo dat ik echt met rust gelaten moest worden, er gebeurde vrij weinig op de momenten dat de vk er was. Vandaar dat ik nu weer heb aangegeven met zo min mogelijk mensen te willen bevallen. Geen (schoon)mama's hier bij de bevalling dus. Het kraamcentrum vertelde zelfs dat als alles goed gaat de kraamverzorgster best in een andere kamer kan zitten wachten totdat mn kind ter wereld is. Maar dat gaan we pas bespreken bij 36 weken denk ik. Kan ik er nu nog even over nadenken.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gewoon zo...
Het rook in elk geval wel erg lekker. En gewoon bij de info, ja als je vk belt dan gaan we de beval kamer in orde maken... We doen de kaarsjes aan en de geursteen (?) (Ik weet ff niet meer hoe het heet, ik ga zo google doen).... Dat ik echt even een Pessie momentje had... Sorry pessie.
ook nietquote:
flauw hoor!quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk gewoon niet dat ik zit te wachten op een fotograaf bij mn bevalling.
Gokje... Ik denk dat het gewoon op bed bevallen wordt hoor...quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:33 schreef mignonne het volgende:
[..]
ook niet
[..]
flauw hoor!![]()
dan moet J. toch maar in zn zwembroek die foto's maken
Kan J. toch wel zn zwembroek aan doen? Laat die jongen toch, weet je hoe warm die verloskamers zijnquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gokje... Ik denk dat het gewoon op bed bevallen wordt hoor...
Dries roelvink zwembroek gaat kopenquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
Kan J. toch wel zn zwembroek aan doen? Laat die jongen toch, weet je hoe warm die verloskamers zijn
quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:37 schreef Joene het volgende:
[..]
Dries roelvink zwembroek gaat kopen
Ik doe hem aan he!quote:
rol dan wel ff sok erin, anders is het zo sneu gezicht.quote:
Rolletje pepermunt toch ?quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
rol dan wel ff sok erin, anders is het zo sneu gezicht.
quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:46 schreef mignonne het volgende:
misschien zo'n Borat ding doen, even better.
En dan de kamer binnen stappen Yatskemash! Where iz baby?
Van de nageboorte ?quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:46 schreef Estrys het volgende:
Ik heb wel wat foto's van net na de geboorte. Door de verloskundige gemaakt. Multitasker hoor. Er was verder niemand om een foto te maken. Ik kan er slecht naar kijken, zo afschuwelijk sta ik er op. Je kunt de pijn van mijn gezicht lezen.
Nee daar hebben we geen foto van. Dit keer wil ik dat wel. Alleen al om mijn schoonfamilie te pesten. Die vonden de 3D echo foto's maar vies. HA het kan nog veel smeriger mensenquote:
quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:00 schreef mignonne het volgende:
Ik ben stiekem jaloers op iedereen hier, ik wil ook wel weer bevallen
Dat eerste moment, die eerste kennismaking*mijmert*
[ afbeelding ]
en dit dan, hier wordt een mens toch week van?
[ afbeelding ]Ja zeg hey, dikke tranen hier man! DankuSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer moois onder spoiler. Foto's zijn gemaakt door Lynsey Stone.
Qua bevalling ben ik heel erg benieuwd hoe het zal gaan hier. Bij Stef ben ik zó vreselijk in paniek geraakt, het ging allemaal zo hard.. Er zat ook geen opbouw in, mijn vliezen braken en een half uur later zat ik op weeën van dik een minuut om de 2-3 minuten, kotsen, diaree, dit dat alles.. Ik was er oprecht van overtuigd dat ik het niet ging overlevenIk hoop op de ontspannen staat van zijn waar jij het over hebt Mignonne, dat is echt mijn gróte doel voor deze bevalling. Ik moet ook maar weer eens wat gaan doen met de mindfulness-cursus die ik ervoor heb gedaan
En wellicht heb ik een beetje extra hulp bij het ontspannen van een hele lieve studente verloskunde
3!
Goed plan!quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:48 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nee daar hebben we geen foto van. Dit keer wil ik dat wel. Alleen al om mijn schoonfamilie te pesten. Die vonden de 3D echo foto's maar vies. HA het kan nog veel smeriger mensen
En anders kan je man wel ff tussen je benen joh..quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:49 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ja zeg hey, dikke tranen hier man! Danku
Qua bevalling ben ik heel erg benieuwd hoe het zal gaan hier. Bij Stef ben ik zó vreselijk in paniek geraakt, het ging allemaal zo hard.. Er zat ook geen opbouw in, mijn vliezen braken en een half uur later zat ik op weeën van dik een minuut om de 2-3 minuten, kotsen, diaree, dit dat alles.. Ik was er oprecht van overtuigd dat ik het niet ging overlevenIk hoop op de ontspannen staat van zijn waar jij het over hebt Mignonne, dat is echt mijn gróte doel voor deze bevalling. Ik moet ook maar weer eens wat gaan doen met de mindfulness-cursus die ik ervoor heb gedaan
En wellicht heb ik een beetje extra hulp bij het ontspannen van een hele lieve studente verloskunde
Ik heb ook foto's van dat ik Stef aanpak en dat hij net bij me ligt, door de verpleegkundige die er was gemaakt. Dierbare foto's, ondanks mijn duizend onderkinnenquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:46 schreef Estrys het volgende:
Ik heb wel wat foto's van net na de geboorte. Door de verloskundige gemaakt. Multitasker hoor. Er was verder niemand om een foto te maken. Ik kan er slecht naar kijken, zo afschuwelijk sta ik er op. Je kunt de pijn van mijn gezicht lezen.
quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:00 schreef mignonne het volgende:
Ik ben stiekem jaloers op iedereen hier, ik wil ook wel weer bevallen
Dat eerste moment, die eerste kennismaking*mijmert*
[ afbeelding ]
en dit dan, hier wordt een mens toch week van?
[ afbeelding ]Toen ik je eerste zin las, dacht ik: Nou als jij graag voor mij wilt bevallen. Be my guest!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer moois onder spoiler. Foto's zijn gemaakt door Lynsey Stone.
Maar die foto's!![]()
![]()
Kun je ze eind februari nog een keer erin gooien?
En OMG wat een verzoek om te vragen of je halverwege nog even klaargevingerd (beestje->naampje) kunt worden. Ik ben echt heel openminded, maar hier krijg zelfs ik plaatsvervangende schaamte van. Ik denk dat m'n vriend erin zou blijven als ik daar om zou vragen.
Glocusetest was trouwens een eitje. Ik vond het drankje heul niet zo vies. Ik had zelfs een nieuw record gevestigd. Ik had dorst.![]()
Ze hebben het telkens over een voorliggende placenta, maar er is ook gezegd dat deze aan de buikkant zat. En nada niets over een kz. Dus ik neem aan dat deze dan voor aan de buik ligt.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jawel dat kan in principe, een voorliggende placenta is reden om geen versie te doen. En met voorliggend wordt dan bedoeld dat de placenta voor de uitgang ligt. Misschien zit daar het stukje verwarring?
Voorliggende placenta = placenta praevia
Placenta a/d voorwand = placenta anterior
Placenta a/d achterwand = placenta posterior
quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:48 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nee daar hebben we geen foto van. Dit keer wil ik dat wel. Alleen al om mijn schoonfamilie te pesten. Die vonden de 3D echo foto's maar vies. HA het kan nog veel smeriger mensen
ik ga mn best doenquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:49 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ja zeg hey, dikke tranen hier man! Danku
Ohja, dat is waar natuurlijk. En na twee dagen mindfulness-cursus krijg ik natuurlijk sowieso die orgastische bevalling van dat overbekende filmpjequote:Op dinsdag 27 november 2012 12:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En anders kan je man wel ff tussen je benen joh..
Ik was zoooooo moe. Dat is ook het enige wat aan mij op de foto's te zien is terwijl de meneer er heel fris en fruitig op staat. Ik kan er slecht naar kijken helaas.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:46 schreef Estrys het volgende:
quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
[..]
ik ga mn best doenmaar ik weet zeker dat jij het heel goed zelf kan, dat hele bevallen!
en als het allemaal lukt om mee te gaan maak k wel foto's
De enige foto's die ik heb zijn die op mn iphone.. Vanaf Leyla een week oud was... Heb ik ook goede backup van..quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:51 schreef Logician het volgende:
[..]
Ze hebben het s
[..]
Ze hebben het telkens over een voorliggende placenta, maar er is ook gezegd dat deze aan de buikkant zat. En nada niets over een kz. Dus ik neem aan dat deze dan voor aan de buik ligt.
En ik heb helaas ook bijna geen foto's meer, mijn ex had tijdens het uit elkaar gaan met zijn sleutel alle fotoboeken uit de kast weggenomen toen ik aan het werk was
En omg die onderbroek wil ik ook voor Spen!
Toch niet dezelfde ex mag ik hopenquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De enige foto's die ik heb zijn die op mn iphone.. Vanaf Leyla een week oud was... Heb ik ook goede backup van..
Er staat nog wel iets op hyves.. Maar verder heb ik van Jen qua baby ook niets meer.
De eerste kleertjes van Leyla heeft mijn mama nog uit de bakken gevist die mn ex naar de vlooienmarkt deed...
quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:54 schreef mignonne het volgende:
hey mn estrys-quote is kwijt![]()
ik wilde zeggen dat dat wel een leuke foto is om te laten zien tijdens het eten van een stukje kraamtaart (taart ja, geen beschuitjes) en dan en passant laten vallen dat je de placenta in stukjes hebt verwerkt in de vulling van de taart, vond je een mooi idee dat het huisje van je baby in iedereen voortleeft![]()
Effect gegarandeerd, maximaal effect als de taart bijna op is
ik wilde zeggen dat dat wel een leuke foto is om te laten zien tijdens het eten van een stukje kraamtaart (taart ja, geen beschuitjes) en dan en passant laten vallen dat je de placenta in stukjes hebt verwerkt in de vulling van de taart, vond je een mooi idee dat het huisje van je baby in iedereen voortleeft![]()
Je zou denken dat het ook zijn kind en die foto's hem dierbaar zijn toch?quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:59 schreef Spirit82 het volgende:
Sorry dat ik het zo hard zeg hoor, maar wat een honden die exen van jullieDat doe je toch niet?!
Het leukste was nog dat de aardige klasgenote die seriously mee kwam eten bij ons aan tafel met onze baby + peuter er bij, ook op een andere manier erg gezellig bleek te zijnquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:59 schreef Spirit82 het volgende:
Sorry dat ik het zo hard zeg hoor, maar wat een honden die exen van jullieDat doe je toch niet?!
Tuurlijk maar DELEN ofzo...quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:59 schreef laziness het volgende:
[..]
Je zou denken dat het ook zijn kind en die foto's hem dierbaar zijn toch?
En je mocht niet meedoen... Hufter!quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:00 schreef Logician het volgende:
[..]
Het leukste was nog dat de aardige klasgenote die seriously mee kwam eten bij ons aan tafel met onze baby + peuter er bij, ook op een andere manier erg gezellig bleek te zijn
Anyway, einde dat onderwerp voor mij
Oh ik las het als de ex bewaart het ook niet en het interesseert hem geen flikker.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:00 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Tuurlijk maar DELEN ofzo...
Edit: je gaat toch niet zomaar iemand huis leegroven als die aan het werk is?! Kom op zeg.
quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En je mocht niet meedoen... Hufter!
Idem.. moet me enorm inhouden niet heel erg te gaan spuien en dat doe ik liever nietquote:Op dinsdag 27 november 2012 13:02 schreef Ticootje het volgende:
Ik hou maar ff op verder over exen... Dit is niet het goede moment zeg maar.
Nieuw begin, nieuwe herinneringen en nu beterquote:Op dinsdag 27 november 2012 13:02 schreef Ticootje het volgende:
quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:02 schreef Ticootje het volgende:
Doen!quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:02 schreef Joene het volgende:
Foto's wil ik proberen zoveel mogelijk met de goede camera te maken, en regelmatig te backuppen iets wat ik nu heeeeeeeeeeeeeeeel slecht doe, maar ik twijfel aan een soort beschermt online iets ofzo.
Ja, zijn we ook... Laat ik zo zeggen, het is niet voor niets mn ex... Hoe meer de tijd vordert hoe vaker ik soms zeg, dat het ooit wel heeft gepast...quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:04 schreef laziness het volgende:
[..]![]()
Ik dacht gezien de regeling over de meiden dat jullie netjes uit elkaar waren
je schiet je eigen helemaal verloren met zo een digitaal ding, en we hebben sinds kort een dslr weliswaar maar 10MP maar dat is echt zat voor mooie normale foto's en evt laten afdrukken op canvasquote:Op dinsdag 27 november 2012 13:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Doen!
Mijn schoonvader heeft zoiets van KPN geloof ik? Dat dan automatisch synct met je pc eens in de zoveel tijd. En mn ex had zo'n minimac online server geloof ik. Zoiets overwegen wij ook. Ik heb al meerdere laptops stuk gekregen en het is iedere keer weer stressen om de foto's daar af te trekken, nu heeft mn externe harde schijf het begeven en ik hoop heel hard dat ik all foto's hier en daar nog bnij elkaar kan trekken.
Ik moet ook maar weer eens ene backup maken, valt niet mee want het zijn tienduizend+ foto's die ik eerst nog moet selecteren
Leuk, ik heb geen idee hoeveel mijne heeft, ook 10 dacht ik? Is meer dan zat.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:06 schreef Joene het volgende:
[..]
je schiet je eigen helemaal verloren met zo een digitaal ding, en we hebben sinds kort een dslr weliswaar maar 10MP maar dat is echt zat voor mooie normale foto's en evt laten afdrukken op canvas2 goede lenzen erbij. ik ben helemaal happy met dat ding.!
Ik heb bij allebei de placenta niet eens gezienquote:Op dinsdag 27 november 2012 13:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Had je eerder moeten zeggen![]()
Ik heb foto's van beide placenta's. De eerste is nog wel om te laten zien.
De.laatste is niet tactisch genomen
Als jij evt. echt meekan, kan ik dan ook de mijnese meenemen? En jaa,dat portretlensje is echt fijn he?quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
Leuk, ik heb geen idee hoeveel mijne heeft, ook 10 dacht ik? Is meer dan zat.
Lenzen, ik kan de canon 50 mm 1:8 echt heel hard aanbevelen. Portretlens, maakt práchtige foto's. Kost 100,- ongeveer, als je hem nog niet had is die echt de aanschaf waard.
Ik heb met terugwerkende kracht spijt dat ik mijn dslr pas ruim na de geboorte van de oudste heb gekocht. B. vond het eerst onzin maar hij kan ook niet meer zonder nu
De canon lens op mn Nikon wordt wat lastigquote:Op dinsdag 27 november 2012 13:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
Leuk, ik heb geen idee hoeveel mijne heeft, ook 10 dacht ik? Is meer dan zat.
Lenzen, ik kan de canon 50 mm 1:8 echt heel hard aanbevelen. Portretlens, maakt práchtige foto's. Kost 100,- ongeveer, als je hem nog niet had is die echt de aanschaf waard.
Ik heb met terugwerkende kracht spijt dat ik mijn dslr pas ruim na de geboorte van de oudste heb gekocht. B. vond het eerst onzin maar hij kan ook niet meer zonder nu
Leuk kraamkado, ipv een vaatwasser?quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:11 schreef Joene het volgende:
[..]
De canon lens op mn Nikon wordt wat lastig
Maar er zit een mooie 18-55 , nikkor lens met motortje bij
en 55-200 mm met motor.
Idd portret lensje is ms ooit nog een keer leuk voor de heb!
Tuurlijk! Neem maar meequote:Op dinsdag 27 november 2012 13:11 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Als jij evt. echt meekan, kan ik dan ook de mijnese meenemen? En jaa,dat portretlensje is echt fijn he?
Portretlens met groot difragma-bereik is écht heel fijn om te hebben, zeker met kindjes om te fotograferenquote:Op dinsdag 27 november 2012 13:11 schreef Joene het volgende:
[..]
en 55-200 mm met motor.
[..]Haha. Dat is wel een heel apart bevalplanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Solagratia, dat valt wel heel erg tegen zeg. En ik zou ook voor de optie van slagroomtaart gaan.
Ik wil denk ik ook Lynsey Stone gaat uitnodigen bij mjin bevalling. Wat een prachtige foto’s maakt zij.
Whaha, Joene leuk dat je zo’n Dries Roelevink zwembroek gaat kopen. Die zijn zo sexy en alles.
Estrys, ik heb afgelopen vrijdag een zwangerschapsphotoshoot gedaan. Zitten een paar hele mooie foto’s bij![]()
Ik ga wel een keer naar Konijnenberg , goede winkel , geen idee wat een portret lens kost voor nikonquote:Op dinsdag 27 november 2012 13:14 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Portretlens met groot difragma-bereik is écht heel fijn om te hebben, zeker met kindjes om te fotograferenMet vast brandpunt ook helemaal niet heel duur
Fijne winkel idd, soms wel wat duur. Die ene in Rotterdam.. Foca geloof ik? Die heeft echt hele goede prijsstelling vaakquote:Op dinsdag 27 november 2012 13:14 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik ga wel een keer naar Konijnenberg , goede winkel , geen idee wat een portret lens kost voor nikon
Ze hebben een vergelijkbare lens dacht ik ook van Nikon, het is echt een mooie lens om erbij te hebben vind ik.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:11 schreef Joene het volgende:
[..]
en 55-200 mm met motor.
quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik heb bij allebei de placenta niet eens gezien![]()
Bij de eerste heeft ze het wel nog gevraagd maar riep B. heel hard NEE![]()
en bij de tweede was er niet zoveel tijd om even leukleuk placenta'tje 'zozatjekindjeinjebuik' enzo te doen. Dus dat hebben we niet en de foto's ook niet.
Ach, ik heb mn placentaschade ruim ingehaald
quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Leuk kraamkado, ipv een vaatwasser?
Ik heb beide lenzen van Nikkor zelfquote:Op dinsdag 27 november 2012 13:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ze hebben een vergelijkbare lens dacht ik ook van Nikon, het is echt een mooie lens om erbij te hebben vind ik.
Ik heb en 50 mm 1:8 en een allround 55-200 mm van Tamron erbij. Die twee lenzen zijn voldoende voor mij om mee uit de voeten te kunnen. Standaard zat er een 18-55 bij maar het verschil tussen de foto's is enorm![]()
Hoewel Bellelena ervoor gezorgd heeft dat ik ook een Lensbaby moet![]()
/offtopic
heel fijn om baby's mee te fotograferen en zwangere buiken
/ontopic
zien? handschoenen aan en porren maar!quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:16 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Bij de eerste kwam het placenta laten zien nadat ie in de couveuse lag. En de gyn vroeg of ik het wilde ziendus gewoon netjes bij de wastafel haha.
Bij de 2e was t boven t bed met mijn onderwereld op de achtergrondof wat ervan over was...it ain't a pretty sight
Whehe ja zoveel placenta's als jij te zien krijgt heb je t al lang en,breed ingehaald
Misschien is Crashplan iets?quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:02 schreef Joene het volgende:
Foto's wil ik proberen zoveel mogelijk met de goede camera te maken, en regelmatig te backuppen iets wat ik nu heeeeeeeeeeeeeeeel slecht doe, maar ik twijfel aan een soort beschermt online iets ofzo.
SPAM!quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:18 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Misschien is Crashplan iets?
[/sluipt weer weg]
Nee juist niet?quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
zien? handschoenen aan en porren maar!![]()
Wat een lullige achtergrond ja, dat had nou niet zoveel moeite geweest om daar even op te letten
Zoals ik al zei... Misschien winnen we de staatsloterij ofzo...quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:22 schreef Joene het volgende:
Deze lens dus denk ik nodig...
http://www.fotokonijnenbe(...)af-s-50mm-f18-g.html
quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
zien? handschoenen aan en porren maar!![]()
Wat een lullige achtergrond ja, dat had nou niet zoveel moeite geweest om daar even op te letten
Het hoeft ook niet direct hequote:Op dinsdag 27 november 2012 13:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zoals ik al zei... Misschien winnen we de staatsloterij ofzo...
Zo kan je het zien, ja.quote:
Whehehehe niet zo gepikeerd hoorquote:Op dinsdag 27 november 2012 13:35 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Zo kan je het zien, ja.
Ik vind het een handige methode om nooit meer foto's kwijt te raken.
Maar ik zeg al niks meer...
Dat is ook eenvoudig in te stellen, toch? Gewoon even in je agenda zetten dat je ervoor gaat zittenquote:Op dinsdag 27 november 2012 13:36 schreef Joene het volgende:
[..]
Whehehehe niet zo gepikeerd hoor
Maar ik zat eerder te denken aan automagisch synchroniseren van dropbox folder op mn laptop
quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:31 schreef milka82 het volgende:
Die foto's![]()
Bracht me weer bij deze
[ afbeelding ]
Eerste kus van mij nog tijdens de keizersnede... Traan heb ik nog in mijn ooghoek, hahaha
motherwear heeft ouderwetse knooplakens.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:37 schreef Ticootje het volgende:
Een sluitlaken, is dat wat?? Mignonne?
Nee dat is nog handiger , je kan de dropbox ding automatisch laten starten bij het aanzetten van je pcquote:Op dinsdag 27 november 2012 13:37 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Dat is ook eenvoudig in te stellen, toch? Gewoon even in je agenda zetten dat je ervoor gaat zitten.
Marktplaats dus <3quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
motherwear heeft ouderwetse knooplakens.
je hebt ook van die banden met klittenband erin maar die knooplakens schijnen toch effectiever te zijn. Max 10 dagen laten zitten, goed voor de daling van je baarmoeder en tegen het gevoel van rollende grapefruit in je buik als je je omdraait.
Ik wilde er ook een gebruiken maar kreeg uiteindelijk en kraam die geen flauw idee had hoe ze hem moest knopen en ik wist het ook niet. Ik was bang dat k mn baarmoeder op zou knopen dr mee dus hebben we t uiteindelijk maar gelaten.
Juistem.quote:
En idd, een nieuwe kost dacht ik 34,95.quote:Die lakens zijn ook minder duur dan de elastische klittenbanden.
Die banden zijn 45 eu nieuw... Op mp zie ik de lakens voor 15 voorbij komen...quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
Juistem.
Die lakens zijn van dat ongebleekte katoen gemaakt dus als t goed is rustig op 95 graden wasbaar.
[..]
En idd, een nieuwe kost dacht ik 34,95.
Werkt dat dan echt zo dat als je je foto's van je camera haalt en in je dropbox-folder plaatst, dat ze dan synchroniseren naar je online dropbox?quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:59 schreef Joene het volgende:
Gelijk maar even dat dropbox gebeuren ingeregeld!.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |