Nou ik niet!quote:Op dinsdag 27 november 2012 23:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen voorstander om mensen te verplichten zich te laten behandelen, dat is hoe dan ook onmogelijk om vele redenen.
Maar medici in Nederland zijn verplicht om iemand de behandeling te geven die hij nodig heeft als hij/zij erom vraagt. Ongeacht of die persoon verzekerd is of niet.
Iemand die er dus achteraf op terug komt om toch een dure behandeling te ondergaan, ook al is hij onverzekerd vanwege zijn geloof, die zou degene die wel netjes hun ziektekostenpremie betalen flink op kosten jagen.
Daarom ben ik blij te horen dat al deze mensen zich toch, zij het via een andere methode, verplicht moeten verzekeren.
Niemand verplicht iemand om medicijnen te nemen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 23:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou ik niet!
Zoals ik al zei: als ik dat geloof zou aanhangen, zou ik je wurgen als je op mijn pad kwam. Ben je nou helemaal besodemieterd om mij jouw duivelse medicijnen op te dringen?
Sorry, maar waar zit jouw probleem nou precies? Je beweert allemaal dingen die ik nergens zeg.quote:Op dinsdag 27 november 2012 23:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou ik niet!
Zoals ik al zei: als ik dat geloof zou aanhangen, zou ik je wurgen als je op mijn pad kwam. Ben je nou helemaal besodemieterd om mij jouw duivelse medicijnen op te dringen?
En om op de spijtoptanten terug te komen: doe niet zo zielig! Zoveel kan het jou persoonlijk niet kosten als iemand zich bedenkt. Dat is dan gewoon solidariteit. Bekend, onder andere, van mensen die het grote geluk hebben gezond te zijn en te blijven enerzijds en mensen die de pech hebben gebreken ingebouwd te hebben.
Maar je vind wel dat je gelovigen een levensreddende behandeling mag weigeren, simpel vanwege het feit dat ze niet verzekerd zijn? Wat wil je nou eigenlijk? Kies eens!quote:Op dinsdag 27 november 2012 01:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Eens.
Een zorgvuldige overheid hoort ook te zorgen voor minderheden die niet zo in ieders smaak vallen.
Straks gaat hij nog beweren dat je mensen graag ziet creperen. Spiegeltje spiegeltje...quote:Op dinsdag 27 november 2012 23:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Sorry, maar waar zit jouw probleem nou precies? Je beweert allemaal dingen die ik nergens zeg.
Vet van mij.quote:Op dinsdag 27 november 2012 23:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen voorstander om mensen te verplichten zich te laten behandelen, dat is hoe dan ook onmogelijk om vele redenen.
Maar medici in Nederland zijn verplicht om iemand de behandeling te geven die hij nodig heeft als hij/zij erom vraagt. Ongeacht of die persoon verzekerd is of niet.
Iemand die er dus achteraf op terug komt om toch een dure behandeling te ondergaan, ook al is hij onverzekerd vanwege zijn geloof, die zou al die mensen die wel netjes hun ziektekostenpremie betalen flink op kosten jagen.
Daarom ben ik blij te horen dat al deze mensen zich toch, zij het via een andere methode, verplicht moeten verzekeren.
Ik weet dat dit heel veel mensen zullen zijn als je je niet hoeft te verzekeren, terwijl je gewoon je medische kosten vergoed kan krijgen.quote:Op woensdag 28 november 2012 00:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Opnieuw dan even.
Niet zo zielig doen. Het gaat om een paar duizend mensen hoogstens. Heb jij enig idee hoeveel daarvan zich toch laten behandelen (mede op jouw kosten)?
Nee, dat vind ik niet. Maar dat is een andere vraag.quote:Op woensdag 28 november 2012 00:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Maar je vind wel dat je gelovigen een levensreddende behandeling mag weigeren, simpel vanwege het feit dat ze niet verzekerd zijn? Wat wil je nou eigenlijk? Kies eens!
En voor mij tellen mensenlevens wel. Als je per jaar van 10 spijtoptanten het leven kan redden door een vorm van verplichte zorgverzekering, dan vind ik dat waard.quote:Op woensdag 28 november 2012 00:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Opnieuw dan even.
Niet zo zielig doen. Het gaat om een paar duizend mensen hoogstens. Heb jij enig idee hoeveel daarvan zich toch laten behandelen (mede op jouw kosten)?
Daarom is het ook verplicht om je te verzekeren. En kost het best veel moeite om daar onder uit te komen. En is een eventueel financieel voordeel ook weggecompenseerd.quote:Op woensdag 28 november 2012 00:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik weet dat dit heel veel mensen zullen zijn als je je niet hoeft te verzekeren, terwijl je gewoon je medische kosten vergoed kan krijgen.
Hoezo leven redden?quote:Op woensdag 28 november 2012 00:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En voor mij tellen mensenlevens wel. Als je per jaar van 10 spijtoptanten het leven kan redden door een vorm van verplichte zorgverzekering, dan vind ik dat waard.
Oh, gelukkig. Er zijn er hier in dit topic die hun dan maar geen behandeling willen geven. Blij dat jij daar niet bijhoort.quote:Op woensdag 28 november 2012 00:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet. Maar dat is een andere vraag.
Een noodzakelijke behandeling mag je mijns inziens niet weigeren in Nederland (zoals gezegd in de VSvA, ons lichtend voorbeeld, wordt dat gewoon wel gedaan). Ook niet als de persoon onverzekerd is (gelovige, illegaal, dakloze). En dat dat dan op kosten van de hardwerkende Nederlander gebeurt, soit, het zij zo, dat moet dan maar.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat om een gelovige die een behandeling weigert. En die krijgt geen behandeling.
Ik ben geen Christen, en ik ga er niet vanuit dat jij denkt dat je door zoiets het eeuwige leven (als je dat al gelooft) in de waagschaal stelt.quote:Op woensdag 28 november 2012 00:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoezo leven redden?
Welk leven dan? Het aardse leven eindigt toch, hoe dan ook.
En het eeuwige leven stel je nou juist in de waagschaal.
Dus welk leven red je nou?
Nee, ik denk dat ook niet. Ik ben agnost. Of eerlijker gezegd: ik geloof in Octopus Paul als Schepper van diepzee, hoogland en wolkenluchten.quote:Op woensdag 28 november 2012 00:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik ben geen Christen, en ik ga er niet vanuit dat jij denkt dat je door zoiets het eeuwige leven (als je dat al gelooft) in de waagschaal stelt.
Agnostquote:Op woensdag 28 november 2012 00:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ook niet. Ik ben agnost. Of eerlijker gezegd: ik geloof in Octopus Paul als Schepper van diepzee, hoogland en wolkenluchten.
Maar er zijn mensen die wel diep gelovig zijn. En die denken dus wel dat je je eeuwige leven in de waagschaal stelt. Hoe dom ik dat zelf ook mag vinden, voor hen is het de werkelijkheid. En zo lang ze met het geloof in hun eigen werkelijkheid anderen geen schade doen, moet je dat geloof eerbiedigen. (Het wordt anders als ze volgens hun geloof anderen moeten doodschieten, maar daar hebben we het niet over.)
quote:Op maandag 26 november 2012 21:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
Nederland is het enige Europese land waar men niet verplicht is om een ziektekostenverzekering af te sluiten. Naar schatting ruim 11000 mensen betalen geen enkele vorm van ziektekostenpremies, omdat dat van hun geloof niet mag. In Nederland is er voor de mensen zonder geloofsbezwaren de wettelijke plicht om minimaal een basisverzekering tegen ziektekosten af te sluiten. Nergens anders in de Europese Unie kun je vanwege geloofsovertuiging aan de premies ontkomen.
Bron 1
Bron 2
Jezus zijn reactie:Wie maakte er ook al weer een probleem van?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al moet ik toegeven: in deze OP maak je er geen probleem van, je constateert gewoon een regeling. Al is het niet duidelijk wat je dan beoogt met deze constatering.
Toen ikzelf ooit van deze regeling hoorde, vond ik haar wel goed gevonden. Kool en geit gespaard, kostenneutraal, niks mis mee.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
Ik had er een probleem mee toen ik dacht dat ze geen enkele premie hoefden te betalen, terwijl ze wel gewoon alle medische hulp konden krijgen. Nu ik erachter ben dat de samenleving geen enkel financieel nadeel heeft met deze regelingen, vind ik dit prima.quote:Op woensdag 28 november 2012 00:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wie maakte er ook al weer een probleem van?
Het is eigenlijk nog schrijnender!quote:Op woensdag 28 november 2012 00:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik zou er een probleem mee hebben als ze geen enkele premie zouden hoeven te betalen, terwijl ze wel gewoon alle medische hulp kunnen krijgen. Nu ik erachter ben dat de samenleving geen enkel
financieel nadeel heeft met deze regelingen, vind ik dit prima.
De pro-life polis van Agis waar Brembo het over had, die in feite niets anders is dan een uitgekleed basispakket waar gelovige zelfs meer voor betalen vind ik zelfs hilarisch.
Ha, ik zie de humor van zo'n pro-life verzekering wel in.quote:Op woensdag 28 november 2012 00:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk nog schrijnender!
De gelovigen die geen medische hulp willen krijgen, betalen wel mee, via een slinkse omweg, maar zullen van die betaling niet profiteren. als ze consequent zijn.
In feite profiteren alle ongelovigen dus van deze regeling.
Trusten.quote:Op woensdag 28 november 2012 01:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ha, ik zie de humor van zo'n pro-life verzekering wel in.![]()
Maar ook hier zijn wel grenzen voor mij. Net zoals jij aangaf, dat ze zolang ze maar geen mensen dood hoeven te schieten van hun geloof je er geen moeite mee hebt.
Ik vind als je minderjarige zieke kinderen bewust een belangrijke medische behandeling ontzegt, of ze bewust blootstelt aan allerlei onnodige ernstige ziektes door ze niet te vaccineren vanwege hun geloof, dat je dan met kindermishandeling te maken hebt. En wanneer je ze een bloedtransfusie weigert wetende dat je kind dan dood zal gaan, dat vind ik zelfs dood door schuld.
Hoe de wet hieromtrent in Nederland is, weet ik niet precies.
Wat je met je eigen leven doet, moet je uiteraard geheel zelf weten. Maar beiden zaken horen uiteraard in een ander topic thuis.
Goed, ik check dit topic morgen wel weer eens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |