Inderdaad.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:07 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
En verder zou ik daar ook nog aan toe willen voegen dat de mate waarin je je openstelt naar anderen ook invloed heeft. In alledaagse gesprekken is dat minder belangrijk, maar bij het opbouwen van vriendschappen en relaties is jezelf bloot durven geven vrij cruciaal.
En als ik de antwoorden hier zo lees krijg ik de indruk dat benzin daar wat moeite mee heeft. Als we bijvoorbeeld vragen over wat voor onderwerpen hij praat krijgen we daar niet echt antwoord op, we moeten het er echt uittrekken.
Als iemand in gesprekken ook zulke nietszeggende antwoorden geeft is het niet vreemd dat een gesprek snel dood valt.
Kom op man, hoe denk je? Je mag gewoon zelf blijven na denken he, we gaan echt niet alles voor je uitkauwenquote:Op donderdag 29 november 2012 10:00 schreef benzin het volgende:
Oefenen in 'gesprekken laten lopen' en 'open zijn'? Hoe doe je dat?
Soms moet je blijven voorkauwen totdat iemand uiteindelijk vast voedsel kan innemen. Misschien land het pas na 10 keer...quote:Op donderdag 29 november 2012 10:12 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Kom op man, hoe denk je? Je mag gewoon zelf blijven na denken he, we gaan echt niet alles voor je uitkauwen
Misschien wel ja. Vind dat echt rotquote:Op donderdag 29 november 2012 10:02 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat kan enkel aan het feit liggen dat jij je anders voelt/gedraagt als je bij meiden bent.
Ik vind het lastig om me open te stellen ja. Ik praat niet graag over mezelf omdat ik niet echt indrukwekkend ben en bang ben de indruk te wekken dat ik niet zo interessant ben.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:07 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
En verder zou ik daar ook nog aan toe willen voegen dat de mate waarin je je openstelt naar anderen ook invloed heeft. In alledaagse gesprekken is dat minder belangrijk, maar bij het opbouwen van vriendschappen en relaties is jezelf bloot durven geven vrij cruciaal.
En als ik de antwoorden hier zo lees krijg ik de indruk dat benzin daar wat moeite mee heeft. Als we bijvoorbeeld vragen over wat voor onderwerpen hij praat krijgen we daar niet echt antwoord op, we moeten het er echt uittrekken.
Als iemand in gesprekken ook zulke nietszeggende antwoorden geeft is het niet vreemd dat een gesprek snel dood valt.
Nja, als je je buikspieren wil trainen dan doe je oefeneningen die zich richten op het trainen van je buikspieren.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:12 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Kom op man, hoe denk je? Je mag gewoon zelf blijven na denken he, we gaan echt niet alles voor je uitkauwen
Dat heb ik ook, erg rottig. 'wat doe je voor werk?' .. ja uhm, iets met computers.... Thats it :-)quote:Op donderdag 29 november 2012 10:20 schreef benzin het volgende:
Ik vind het lastig om me open te stellen ja. Ik praat niet graag over mezelf omdat ik niet echt indrukwekkend ben en bang ben de indruk te wekken dat ik niet zo interessant ben.
Je kan ook appels met peren vergelijken hé? Sociaal gedoe heeft veel minder te maken met "ik doe dit en dan gebeurt dat." Het heeft veel meer te maken met observeren en afkijken.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:22 schreef benzin het volgende:
[..]
Nja, als je je buikspieren wil trainen dan doe je oefeneningen die zich richten op het trainen van je buikspieren.
Maar trainen in 'open zijn'? Dat is toch gewoon vaag. Dat is net zoiets als trainen in zweverig zijn, trainen in vaag zijn, trainen in tapijtvliegen.
Dat is waarschijnlijk waarom het me niet lukt. Ik ben een wereld gewend waarin (met enkele uitzonderingen) overal causale verbanden zijn en de meeste dingen deterministisch zijn.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:24 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Je kan ook appels met peren vergelijken hé? Sociaal gedoe heeft veel minder te maken met "ik doe dit en dan gebeurt dat." Het heeft veel meer te maken met observeren en afkijken.
Sociaal gedoe is inderdaad niet te vangen in causale verbanden en formules. Dat het niet lukt is omdat je gefocust bent op een bepaalde uitkomst in plaats van de pionnen in het spel. Het is niet zo dat je nu 3 weken sociale trainingen volgt en daarna precies weet waar je uitkomt.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk waarom het me niet lukt. Ik ben een wereld gewend waarin (met enkele uitzonderingen) overal causale verbanden zijn en de meeste dingen deterministisch zijn.
Als ik een buikspieroefening doe dan worden mijn buikspieren sterker. Maar bij sociaal gedoe moet ik iets willekeurigs doen en dan gebeurt er iets willekeurigs.
Ja, maar daar maak je jezelf juist minder interessant door, als je je niet openstelt zal je nooit meer dan casual vriendschappen kunnen ontwikkelen. Casual vriendschappen zijn gebaseerd op 'veilige' onderwerpen, gemeenschappelijk interesses en dergelijke. Je weet dat je die interesses met de ander deelt, maar echt kennen doe je die ander niet.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:20 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik vind het lastig om me open te stellen ja. Ik praat niet graag over mezelf omdat ik niet echt indrukwekkend ben en bang ben de indruk te wekken dat ik niet zo interessant ben.
En zie hier je aller grootste obstakel en belemmering in je leven. Dat ben je zelf. En daar gaan we weer terug naar de kern van alles. Werk eerst aan je zelf beeld en zelfvertrouwen.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:20 schreef benzin het volgende:
Kennelijk komen die gedachtes niet echt op bij je, anders zouden er geen stiltes vallen.quote:Over welke onderwerpen ik praat vind ik lastig te zeggen. Ik kan niet zomaar met lijsten komen, dan bedwelm je me. Ik ben iemand waarbij gedachten opkomen als gedachten opkomen.
Nja, ze komen vaak wel op, maar net iets te laat of het komt er gewoon niet uit.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:59 schreef ook_gek het volgende:
Kennelijk komen die gedachtes niet echt op bij je, anders zouden er geen stiltes vallen.
Dat dacht ik ook toen ik het las. Zo kan het ook. Niet altijd even leuk, maar wel meer dan de moeite waard.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:22 schreef -Strawberry- het volgende:
R&P / Sociaal onhandig
Zo kan het ook. Met vallen en opstaan, maar hij doet het wel.
De grote lijnen zijn wel te vangen in verbanden. Maar meer dan dat echt niet. Er is teveel verschil tussen de mensen dat niet het ene bij de 1 wel helpt en bij de ander totaal niet.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:22 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Hoezo nou geen causale verbanden bij sociaal contact e.d.? Juist ook erg veel. Als je iemand uitschelt wordt hij meestal boos en/of verdrietig. Geef je iemand een compliment wordt hij blij meestal. Dit hem vooral in de details dat het lastiger is om van nature te weten of te kunnen beredeneren en daarom moet je oefenen en zelf ondervinden. Aangezien die details juist belangrijk zijn om een gesprek soepel te laten verlopen, gevat te zijn e.d. Maar het is niet zo dat als je iets willekeurigs doet er willekeurige dingen gebeuren. Wat voor nut zou advies uberhaupt hebben dan? Als dat zo is dan kan je niks nuttigs zeggen over wat dan ook wat dat betreft.
Ik stond vanochtend in totaal anderhalf uur in de kou (had jij daar geen last van)quote:Op donderdag 29 november 2012 10:23 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, erg rottig. 'wat doe je voor werk?' .. ja uhm, iets met computers.... Thats it :-)
Gelukkig vanmiddag weer een oefensessie met Cas, moet ik er wel een half uur voor in de kou staan!
Natuurlijk zijn er wel een soort van algemene causale verbanden, maar heel veel uitzonderingen.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:22 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Hoezo nou geen causale verbanden bij sociaal contact e.d.? Juist ook erg veel. Als je iemand uitschelt wordt hij meestal boos en/of verdrietig. Geef je iemand een compliment wordt hij blij meestal. Dit hem vooral in de details dat het lastiger is om van nature te weten of te kunnen beredeneren en daarom moet je oefenen en zelf ondervinden. Aangezien die details juist belangrijk zijn om een gesprek soepel te laten verlopen, gevat te zijn e.d. Maar het is niet zo dat als je iets willekeurigs doet er willekeurige dingen gebeuren. Wat voor nut zou advies uberhaupt hebben dan? Als dat zo is dan kan je niks nuttigs zeggen over wat dan ook wat dat betreft.
Precies.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:25 schreef Cue_ het volgende:
En het gaat juist om die kleine nuances en verschillen die het lastig maken.
Die grote lijnen ziet benzin neem ik aan ook wel. Of snapt ze in ieder geval dat ze er zijn.
Maar ook die kan je langzaamaan ontdekken, maar dat is dus een kwestie van veel doen en zo ook de nuances te ontdekken.quote:
Ja vanmorgen was erg rot jaquote:Op donderdag 29 november 2012 12:25 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik stond vanochtend in totaal anderhalf uur in de kou (had jij daar geen last van)
Oh maar daar over, ik was anderhalf uur te laat vanochtend dus ik werk anderhalf uur langer door, Bart komt mij ophalenDus ik sta niet meer op utrecht. Doen we binnenkort een bak koffie? Want nou ik mijn huisje heb ben ik door de weeks niet meer daar maar in mijn eigen huis
en onze gesprekken lopen toch prima btw?
Natuurlijk zijn die er wel, maar die causale verbanden zijn soms te klein en soms niet inzichtelijk (je weet niet wat er in de ander gebeurt) en ook op wat er in jezelf gebeurt heb je niet altijd direct invloed. Je hebt er in de praktijk maar weinig aan, het bied geen houvast in de praktijk.quote:
Weet ik en dat zei ik ook in die post en die post ervoor. Reageerde er alleen wat dieper op omdat er zelfs gezegd werd dat bij sociaal contact er willekeurige reacties kwamen op alles. In de praktijk heb je er niks aan maar als je gelooft of stelt dat sociaal contact zo willekeurig is kan ik me voorstellen dat het wel goed is om een tegenwoord te krijgen. Want het is niet allemaal zo willekeurig. Geloven dat wat je ook doet toch slechts willekeurige reacties van een ander gaf leek me ook niet echt goed/realistisch om te geloven vandaarquote:Op donderdag 29 november 2012 12:40 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die er wel, maar die causale verbanden zijn soms te klein en soms niet inzichtelijk (je weet niet wat er in de ander gebeurt). Je hebt er in de praktijk maar weinig aan. Het bied daarom ook geen houvast in de praktijk.
Het punt is wel dat als ik precies hetzelfde doe tegen ëén persoon in twee situaties ik twee reacties krijg. Als ik precies hetzelfde doe tegen twee personen in dezelfde situatie krijg ik ook twee compleet verschillende reacties.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:43 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Geloven dat wat je ook doet toch slechts willekeurige reacties van een ander gaf leek me ook niet echt goed/realistisch om te geloven vandaar
Misschien heb ik iets gemist hoor, maar is het niet logisch dat 2 verschillende mensen 2 verschillende reacties geven, of in elk geval kunnen geven?quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Het punt is wel dat als ik precies hetzelfde doe tegen ëén persoon in twee situaties ik twee reacties krijg. Als ik precies hetzelfde doe tegen twee personen in dezelfde situatie krijg ik ook twee compleet verschillende reacties.
Een reactie is persoon en situatie afhankelijk.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Het punt is wel dat als ik precies hetzelfde doe tegen ëén persoon in twee situaties ik twee reacties krijg. Als ik precies hetzelfde doe tegen twee personen in dezelfde situatie krijg ik ook twee compleet verschillende reacties.
Als het goed is verschillen de reacties van die ene persoon minder van elkaar dan de reacties van twee verschillende personen. Maar ik denk dat je het te rationeel benadert, mensen zijn te complex om alles te kunnen voorspellen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Misschien is dat zijn manier om zich af te reageren?quote:Op woensdag 28 november 2012 23:06 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik begin bij jouw posts enigszins het idee te krijgen dat je af en toe bewust loopt te trollen/stangen hier. Klopt dat? Ik ben maar gewoon eerlijk.
En dit.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als het goed is verschillen de reacties van die ene persoon minder van elkaar dan de reacties van twee verschillende personen. Maar ik denk dat je het te rationeel benadert, mensen zijn te complex om alles te kunnen voorspellen.
In zekere zin herkenbaarquote:Op donderdag 29 november 2012 12:22 schreef -Strawberry- het volgende:
R&P / Sociaal onhandig
Zo kan het ook. Met vallen en opstaan, maar hij doet het wel.
Ja, of in elk geval een soortgelijke reactie.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:43 schreef ook_gek het volgende:
Wat verwacht je dan? Dat een bepaalde actie tijd de zelfde reactie opleverd ongeacht situatie of persoon?
Sociale interactie is geen exacte wetenschap. Daar is niks aan te doen. Stop met zoeken naar wetmatigheden. Dat het ontbreken van formules en universele wetten het voor jou moeilijk maakt snap ik, maar je helpt jezelf niet door harder te zoeken naar dingen die er niet zijn. Accepteren dat het er niet is lijkt me toch het makkelijkst hier.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:23 schreef benzin het volgende:
[..]
Ja, of in elk geval een soortgelijke reactie.
Stel dat je water soms gaat koken bij 40 graden, soms pas bij 180 graden. Eieren koken zou daar niet simpeler op worden.
quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:23 schreef benzin het volgende:
[..]
Stel dat je water soms gaat koken bij 40 graden, soms pas bij 180 graden. Eieren koken zou daar niet simpeler op worden.
Alle vrouwen zijn hoeren gaat overigens dan wel weer opquote:Op vrijdag 30 november 2012 12:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Sociale interactie is geen exacte wetenschap. Daar is niks aan te doen. Stop met zoeken naar wetmatigheden. Dat het ontbreken van formules en universele wetten het voor jou moeilijk maakt snap ik, maar je helpt jezelf niet door harder te zoeken naar dingen die er niet zijn. Accepteren dat het er niet is lijkt me toch het makkelijkst hier.
Breng hem nu niet op ideeënquote:Op vrijdag 30 november 2012 12:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Misschien moet je iets uitvinden om een vrouw te maken benzin. A la revenge of the nerds.
Nee, dat is Weird Science.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Misschien moet je iets uitvinden om een vrouw te maken benzin. A la revenge of the nerds.
Stop eens met formules te bedenken voor dingen die er niet zin. En stop met rechtlijnig te denken. Niks en niemand is gelijk.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:23 schreef benzin het volgende:
[..]
Je moet gewoon beseffen dat er 100den variabelen zijn die belangrijk zijn in de omgang. Variabelen die je niet allemaal kunt weten.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:23 schreef benzin het volgende:
[..]
Je generaliseert nu wel een beetje hoor, ook_gekquote:Op vrijdag 30 november 2012 12:54 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Maar ben je een autist? Niet lullig bedoeld, maar die willen ook altijd alles het zelfde hebben. Als je van het rechtlijnige afwijkt raken ze volledig van slag.
Klopt.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:55 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je moet gewoon beseffen dat er 100den variabelen zijn die belangrijk zijn in de omgang. Variabelen die je niet allemaal kunt weten.
Om perfect met iemand om te kunnen gaan, moet je die persoon goed leren kennen.
Buhuh! Je begrijpt toch zelf ook wel dat dirty talk het bij een slet beter doet dan bij een gristen, om maar even een extreem voorbeeld te noemenquote:Op vrijdag 30 november 2012 11:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Zie het als een diophantische vergelijking, er bestaat ook geen algoritme om die op te lossen, maar je kan er toch een heleboel op lossen. Je kloot maar wat aan en soms lukt het.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:23 schreef benzin het volgende:
[..]
Ja kan met niemand perfect omgaan (of je moet al een slaaf van die persoon willen zijn).quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:55 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je moet gewoon beseffen dat er 100den variabelen zijn die belangrijk zijn in de omgang. Variabelen die je niet allemaal kunt weten.
Om perfect met iemand om te kunnen gaan, moet je die persoon goed leren kennen.
Ik denk dat perfectie in dit geval op verschillende manieren te interpreteren isquote:Op vrijdag 30 november 2012 13:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja kan met niemand perfect omgaan (of je moet al een slaaf van die persoon willen zijn).
Een goede relatie valt en staat bij het kunnen omgaan met de imperfecties van een persoon.
Dit meen je toch niet serieus??quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:23 schreef benzin het volgende:
[..]
En het gaat haast automatisch. Imperfecties die een ander ziet, zie ik absoluut niet. Pas als de relatie over is denk je vaak, ohjaaaquote:Op vrijdag 30 november 2012 13:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik denk dat perfectie in dit geval op verschillende manieren te interpreteren is
Wat perfect is voor de 1, is dat niet voor de ander.
God, als dat nou zou kunnen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:44 schreef Cassandra87 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |