Het punt is wel dat als ik precies hetzelfde doe tegen ëén persoon in twee situaties ik twee reacties krijg. Als ik precies hetzelfde doe tegen twee personen in dezelfde situatie krijg ik ook twee compleet verschillende reacties.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:43 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Geloven dat wat je ook doet toch slechts willekeurige reacties van een ander gaf leek me ook niet echt goed/realistisch om te geloven vandaar
Misschien heb ik iets gemist hoor, maar is het niet logisch dat 2 verschillende mensen 2 verschillende reacties geven, of in elk geval kunnen geven?quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Het punt is wel dat als ik precies hetzelfde doe tegen ëén persoon in twee situaties ik twee reacties krijg. Als ik precies hetzelfde doe tegen twee personen in dezelfde situatie krijg ik ook twee compleet verschillende reacties.
Een reactie is persoon en situatie afhankelijk.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Het punt is wel dat als ik precies hetzelfde doe tegen ëén persoon in twee situaties ik twee reacties krijg. Als ik precies hetzelfde doe tegen twee personen in dezelfde situatie krijg ik ook twee compleet verschillende reacties.
Als het goed is verschillen de reacties van die ene persoon minder van elkaar dan de reacties van twee verschillende personen. Maar ik denk dat je het te rationeel benadert, mensen zijn te complex om alles te kunnen voorspellen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Misschien is dat zijn manier om zich af te reageren?quote:Op woensdag 28 november 2012 23:06 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik begin bij jouw posts enigszins het idee te krijgen dat je af en toe bewust loopt te trollen/stangen hier. Klopt dat? Ik ben maar gewoon eerlijk.
En dit.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als het goed is verschillen de reacties van die ene persoon minder van elkaar dan de reacties van twee verschillende personen. Maar ik denk dat je het te rationeel benadert, mensen zijn te complex om alles te kunnen voorspellen.
In zekere zin herkenbaarquote:Op donderdag 29 november 2012 12:22 schreef -Strawberry- het volgende:
R&P / Sociaal onhandig
Zo kan het ook. Met vallen en opstaan, maar hij doet het wel.
Ja, of in elk geval een soortgelijke reactie.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:43 schreef ook_gek het volgende:
Wat verwacht je dan? Dat een bepaalde actie tijd de zelfde reactie opleverd ongeacht situatie of persoon?
Sociale interactie is geen exacte wetenschap. Daar is niks aan te doen. Stop met zoeken naar wetmatigheden. Dat het ontbreken van formules en universele wetten het voor jou moeilijk maakt snap ik, maar je helpt jezelf niet door harder te zoeken naar dingen die er niet zijn. Accepteren dat het er niet is lijkt me toch het makkelijkst hier.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:23 schreef benzin het volgende:
[..]
Ja, of in elk geval een soortgelijke reactie.
Stel dat je water soms gaat koken bij 40 graden, soms pas bij 180 graden. Eieren koken zou daar niet simpeler op worden.
quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:23 schreef benzin het volgende:
[..]
Stel dat je water soms gaat koken bij 40 graden, soms pas bij 180 graden. Eieren koken zou daar niet simpeler op worden.
Alle vrouwen zijn hoeren gaat overigens dan wel weer opquote:Op vrijdag 30 november 2012 12:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Sociale interactie is geen exacte wetenschap. Daar is niks aan te doen. Stop met zoeken naar wetmatigheden. Dat het ontbreken van formules en universele wetten het voor jou moeilijk maakt snap ik, maar je helpt jezelf niet door harder te zoeken naar dingen die er niet zijn. Accepteren dat het er niet is lijkt me toch het makkelijkst hier.
Breng hem nu niet op ideeënquote:Op vrijdag 30 november 2012 12:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Misschien moet je iets uitvinden om een vrouw te maken benzin. A la revenge of the nerds.
Nee, dat is Weird Science.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Misschien moet je iets uitvinden om een vrouw te maken benzin. A la revenge of the nerds.
Stop eens met formules te bedenken voor dingen die er niet zin. En stop met rechtlijnig te denken. Niks en niemand is gelijk.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:23 schreef benzin het volgende:
[..]
Je moet gewoon beseffen dat er 100den variabelen zijn die belangrijk zijn in de omgang. Variabelen die je niet allemaal kunt weten.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:23 schreef benzin het volgende:
[..]
Je generaliseert nu wel een beetje hoor, ook_gekquote:Op vrijdag 30 november 2012 12:54 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Maar ben je een autist? Niet lullig bedoeld, maar die willen ook altijd alles het zelfde hebben. Als je van het rechtlijnige afwijkt raken ze volledig van slag.
Klopt.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:55 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je moet gewoon beseffen dat er 100den variabelen zijn die belangrijk zijn in de omgang. Variabelen die je niet allemaal kunt weten.
Om perfect met iemand om te kunnen gaan, moet je die persoon goed leren kennen.
Buhuh! Je begrijpt toch zelf ook wel dat dirty talk het bij een slet beter doet dan bij een gristen, om maar even een extreem voorbeeld te noemenquote:Op vrijdag 30 november 2012 11:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Zie het als een diophantische vergelijking, er bestaat ook geen algoritme om die op te lossen, maar je kan er toch een heleboel op lossen. Je kloot maar wat aan en soms lukt het.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:23 schreef benzin het volgende:
[..]
Ja kan met niemand perfect omgaan (of je moet al een slaaf van die persoon willen zijn).quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:55 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je moet gewoon beseffen dat er 100den variabelen zijn die belangrijk zijn in de omgang. Variabelen die je niet allemaal kunt weten.
Om perfect met iemand om te kunnen gaan, moet je die persoon goed leren kennen.
Ik denk dat perfectie in dit geval op verschillende manieren te interpreteren isquote:Op vrijdag 30 november 2012 13:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja kan met niemand perfect omgaan (of je moet al een slaaf van die persoon willen zijn).
Een goede relatie valt en staat bij het kunnen omgaan met de imperfecties van een persoon.
Dit meen je toch niet serieus??quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:23 schreef benzin het volgende:
[..]
En het gaat haast automatisch. Imperfecties die een ander ziet, zie ik absoluut niet. Pas als de relatie over is denk je vaak, ohjaaaquote:Op vrijdag 30 november 2012 13:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik denk dat perfectie in dit geval op verschillende manieren te interpreteren is
Wat perfect is voor de 1, is dat niet voor de ander.
God, als dat nou zou kunnen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:44 schreef Cassandra87 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |