abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124359299
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:52 schreef Kenju het volgende:

[..]

Niemand ontkent dat plasma beter verkocht wordt en dat dit vaak gebeurt op basis van de misleidend fel schijnende LCD's. Dat wil niet zeggen dat plasma voor veel LCD-kopers eigenlijk de betere keus was.

Wat voor LCD heb je zelf?

Voor alle duidelijkheid, ik zeg niet dat LCD's altijd per definitie slechter zijn. Maar wel dat wanneer je kijkt naar de prijs kwaliteit verhouding, je bij plasma in de regel een betere deal krijgt. Vergeet ook niet dat we het hadden over de prijsklasse van rond die 750 Euro. In die context is het begonnen. Wanneer je kijkt naar de duurdere LCD's zitten daar televisies tussen die zo goed zijn dat ze het wel op de persoonlijke voorkeur kunnen laten aankomen.

Wanneer het echter gaat om toestellen die met de ST50 moeten concurreren, is er niets dat daar tegenop kan in die prijsrange.
Blij dat we t toch nog deels een zijn geworden. Ik heb zelf een LG 42LM760 en een Philips 50PFL7956. Die andere 2 zijn al een paar jaar oud en niet noemenswaardig ;). Kwa prijskwaliteit is die st50 idd erg goed, maar ik doelde niet op p/k verhouding maar op t feit of plasma voor iedereen het mooiste beeld geeft.
  donderdag 21 maart 2013 @ 23:35:34 #127
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124359431
Sja, er zijn ook ongetwijfeld mensen die hun Daewoo nexia lekker vinden rijden, dat maakt t nog geen goede auto.
Lcd is gewoon minder goed. In niets is het beter, buiten het energieverbruik, maar dat stelt ook geen klap voor
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 00:04:05 #128
6941 APK
Factual, I think.
pi_124360708
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:02 schreef APK het volgende:

[..]

De grootte van de films maakt niet uit op mijn 42lm670S, het is juist zo dat ik minder last heb van die schokkerigheid als ik een film van 10Gb bekijk.

Met schokkerig beeld bedoel ik dat bij een horizontale pan het beeld niet mooi vloeiend is overigens.
Ik heb er een WDTV live mediaspeler met USB-harddisk aan hangen, dus aan het netwerk ligt het niet.
Hardware versnelling kan ik ook uitsluiten als het om een externe mediaplayer gaat, toch?
Misschien heeft het iets met het aantal Hz te maken? (Hoewel ik volgens mij alle instellingen wel zo'n beetje geprobeerd heb.)
Ook de TV-instellingen heb ik vrijwel allemaal uitgetest, alle zooi uit, elke image mode...

Probleem is dat HD-uitzendigen op tv wel redelijk goed lopen, dus ik denk niet dat LG iets voor mij wil doen.
(Ik heb ook veel instellingen -zowel voor de tv als voor de WDTV- uit de topics op Tweakers geprobeerd....)
Zo, tussen al het geruzie door, volgens mij heb ik het lek bijna boven :+
Op de WDTV live heb ik 'match frame rate to source' oid ingesteld en een 720P (Californication) van ongeveer 1Gb loopt nu een stuk beter op 24Hz, hoewel de mediaspeler nog steeds 1080P kiest omdat 720P en 24Hz geen keuze is.

Het vreemde is dat ik dat al eerder op Tweakers gelezen had maar toen maakte het geen verschil.

Kan iemand mij adviseren wat de beste instelling is om de betreffende aflevering van Californication (Californication.S06E10.720p.HDTV.x264-2HD.mkv) te kijken op mijn hele mooie LG TV met zeer smalle bezel? :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_124361155
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:04 schreef APK het volgende:

[..]

Op de WDTV live heb ik 'match frame rate to source' oid ingesteld en een 720P (Californication) van ongeveer 1Gb loopt nu een stuk beter op 24Hz, hoewel de mediaspeler nog steeds 1080P kiest omdat 720P en 24Hz geen keuze is.

Het vreemde is dat ik dat al eerder op Tweakers gelezen had maar toen maakte het geen verschil.

Kan iemand mij adviseren wat de beste instelling is om de betreffende aflevering van Californication (Californication.S06E10.720p.HDTV.x264-2HD.mkv) te kijken op mijn hele mooie LG TV met zeer smalle bezel? :+
Oh nice, seizoen 6 van Californication is al begonnen?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 00:25:30 #130
6941 APK
Factual, I think.
pi_124361493
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:17 schreef KingOfMystery het volgende:

[..]

Oh nice, seizoen 6 van Californication is al begonnen?
Is goed :Y
Helemaal als het beeld vloeiend loopt :+
pi_124362428
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:32 schreef Scaletta het volgende:

[..]

Het is leuk dat je me blijft tegenspreken. Tuurlijk is dat niet de enige. Jesus man leg je erbij neer. Je gaat me niet overtuigen dat plasma mooier is ik jou niet dat led mooier is. Het is namelijk subjectief. Klaar einde discussie, lekker slapen :W
PS: Ik ben op alle grote merken hun aankondiging geweest en heb daar zelfs een training van gehad ( niet dat dat heel veel voorsteld maar toch) ik heb genoeg tv's gezien om te bepalen wat ik mooi vind

Haha, trainingen ja... :')
Ik heb ze vaak genoeg meegemaakt. De meesten kunnen niet eens een training geven. Ze weten zelf al niets over hun televisies man. :')

De enige waar ik een fatsoenlijke training van heb gehad, was Panasonic. Niet geforceerd, een professional die stond te praten en iemand met verstand van zaken die ook vragen kon beantwoorden.

"Ik heb trainingen gehad en ik werk bij de Media Markt. Ik weet dus wel beter hoe het zit." :')
pi_124362474
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:55 schreef Scaletta het volgende:

[..]

Ik betrek facebook erbij voor de representativiteit van tweakers.net. Dat zouden 'experts' zijn die de reviews schrijven. Dat kan best maar zij vertegenwoordiging dus niet de 'mainstream mens'. Dus hun opinie over televisie's en kleuren (wat subjectief is) sluiten misschien niet aan op wat de meeste mensen vinden.
Ik heb het hier over de mensen die geen expert zijn. Die dus met de vraag komen wat het beste is, horen dat dit plasma is, eigenlijk met tegenzin er een kopen en vervolgens ongelofelijk blij zijn dat ze zijn tegen gehouden zijn met het kopen van een LCD. Die mensen.
pi_124362483
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:57 schreef lukaon het volgende:

[..]

De wereld is wat mij betreft niet zo zwart en wit. Het is niet voor niets dat EISA ook verschillende categorieën hanteert bij hun prijzen van beste tv's. Verschillende winnaars voor verschillende doelgroepen: http://www.fwdmagazine.be(...)2012%2d2013%2dvideo/

BTW: Dit is een discussie forum met ruimte voor meerdere meningen. Geef een ander ook die ruimte.

Anders zou LCD bijna geen kans krijgen.
pi_124362890
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:04 schreef APK het volgende:

[..]

Wat deed het eerst dan? Op 50Hz uitsturen of zo?

Dan is het logisch dat je motion judder krijgt. Dan ga je 24 frames afspelen op 50Hz, en hoe ga je dat doen?

Wacht, nu wil ik eigenlijk wel een antwoord van Scaletta. Eens zien of onze "expert" op het gebied van televisies het weet. Dit heb ik namelijk nog niet genoemd in mijn lap met tekst dat hier staat.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 07:57:56 #135
6941 APK
Factual, I think.
pi_124363797
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 01:55 schreef Dimens het volgende:

Dan is het logisch dat je motion judder krijgt. Dan ga je 24 frames afspelen op 50Hz, en hoe ga je dat doen?

Wacht, nu wil ik eigenlijk wel een antwoord van Scaletta. Eens zien of onze "expert" op het gebied van televisies het weet. Dit heb ik namelijk nog niet genoemd in mijn lap met tekst dat hier staat.
Laat maar horen, ik wil het graag weten ^O^
  vrijdag 22 maart 2013 @ 09:22:38 #136
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124364833
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 01:55 schreef Dimens het volgende:

[..]

Wat deed het eerst dan? Op 50Hz uitsturen of zo?

dat is niet eerlijk; de mediaplayer training is pas volgende week...
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_124366174
Ik heb niet eens gezegd dat ik een expert was. De woorden worden me in de mond gelegd. Het enige wat ik heb gezegd is dat je niks van mijn niveau af weet. Al die kinderachtige posts daarna met zoveel mogelijk clown gezichtjes over mijn niveau, tja erg triest allemaal. Bij een van de laatste posts zei ik dat ik de discussie graag af wil sluiten.
Tuurlijk maken jullie de training maar belachelijk, prima. Jullie vragen niet eens waar of door wie die training wordt gegeven, maar gaan er blindelings vanuit dat het een of andere tokkie is die fulltime bij de mediamarkt werkt.
Allemaal leuk en aardig maar als jullie op zo'n trieste denigrerende manier gaan discussieren, sorry maar daar doe ik niet aan mee.
pi_124367669
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:21 schreef Scaletta het volgende:
Ik heb niet eens gezegd dat ik een expert was. De woorden worden me in de mond gelegd. Het enige wat ik heb gezegd is dat je niks van mijn niveau af weet.
Jij beweert wel dat de rest onzin praat terwijl er die mensen wel degelijk meer verstand en meer ervaringen hebben dan jij. Jij laat heel goed jouw niveau in dit topic zien met foute beweringen. Het niveau van een Media Markt verkoper wat er eigenlijk geen kaas van heeft gegeten.
quote:
Al die kinderachtige posts daarna met zoveel mogelijk clown gezichtjes over mijn niveau, tja erg triest allemaal. Bij een van de laatste posts zei ik dat ik de discussie graag af wil sluiten.
Wordt het je allemaal te heet onder de voetjes?
quote:
Tuurlijk maken jullie de training maar belachelijk, prima. Jullie vragen niet eens waar of door wie die training wordt gegeven, maar gaan er blindelings vanuit dat het een of andere tokkie is die fulltime bij de mediamarkt werkt.
Ik weet heel goed wie dat soort trainingen geeft. Opgewaardeerde Media Markt verkopers die voor Hamilton Bright zijn gaan werken en in opdracht van de fabrikant vertegenwoordigen. Die mensen hebben in eerste instantie meestal net zoveel kennis van zaken als jij en krijgen ook eerst een training. Die training geven ze dan vervolgens door aan de Media Markt verkopers, maar dan slechter uitgelegd.

Dit doet Samsung, LG, Philips, Bose en nog veel meer. Sony en Panasonic zijn een van de weinige die een vertegenwoordiger hebben welk niet voor Hamilton Bright werkt. Over Sony gesproken, mooie locatie zo langs de A4 heh? Knappe dames die daar in de horeca werken.
quote:
Allemaal leuk en aardig maar als jullie op zo'n trieste denigrerende manier gaan discussieren, sorry maar daar doe ik niet aan mee.
Dan moet je het jezelf niet zo moeilijk maken, want dat doe je.

Maar als ik het goed begrijp weet je het antwoord dus niet? Aldus jouw kennis van televisies.
pi_124367870
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:17 schreef Dimens het volgende:

[..]

Jij beweert wel dat de rest onzin praat terwijl er die mensen wel degelijk meer verstand en meer ervaringen hebben dan jij. Jij laat heel goed jouw niveau in dit topic zien met foute beweringen. Het niveau van een Media Markt verkoper wat er eigenlijk geen kaas van heeft gegeten.

[..]

Wordt het je allemaal te heet onder de voetjes?

[..]

Ik weet heel goed wie dat soort trainingen geeft. Opgewaardeerde Media Markt verkopers die voor Hamilton Bright zijn gaan werken en in opdracht van de fabrikant vertegenwoordigen. Die mensen hebben in eerste instantie meestal net zoveel kennis van zaken als jij en krijgen ook eerst een training. Die training geven ze dan vervolgens door aan de Media Markt verkopers, maar dan slechter uitgelegd.

Dit doet Samsung, LG, Philips, Bose en nog veel meer. Sony en Panasonic zijn een van de weinige die een vertegenwoordiger hebben welk niet voor Hamilton Bright werkt. Over Sony gesproken, mooie locatie zo langs de A4 heh? Knappe dames die daar in de horeca werken.

[..]

Dan moet je het jezelf niet zo moeilijk maken, want dat doe je.

Maar als ik het goed begrijp weet je het antwoord dus niet? Aldus jouw kennis van televisies.
Ik quotte een van jouw posts als onwaar. Niet alles onwaar. Lekker verdraaien. Jij moet nooit meer discussies gaan voeren, echt hoor.

Die trainingen hebben we van de 2013 modellen nu van 3 merken gehad. Niet in de mm door een hamilton bright verkoper, maar bij een conferentie van het merk zelf, waar een vertegenwoordiger van het merk per model de pros en cons heeft uitgelegd.

Ik maak het mezelf helemaal niet moeilijk, ik zeg dat een tv een deels subjectief en deels objectief goed is. Jouw reactie daarop is dat plasma beter is. Dan is de discussie toch klaar? En dat trieste gedoe met die clowngezichten en het henk & ingrid niveau, ja stoer hoor, echt werkelijk stoer, mama & papa zullen trots op je zijn. Uitgaande dat je niks over mij weet en me toch als een debiel behandelt, tja waarom zou ik nog serieus ingaan op de dingen die je hier te zeggen hebt. Om mezelf te bewijzen? Geen behoefte aan. Ben blij dat ik jou niet ken/nooit zal kennen.

Het verdraaien van standpunten is zeker jouw sterkste punt. Je moet denk ik maar niet meer reageren, als jij een opinie hebt is die 100% juist en is er geen ruimte voor andere meningen.

Inderdaad weet ik het antwoord niet. Wil je nou een taart? Ik ga niet meer reageren op dit topic want je probeert me toch met elke post de grond in te boren.

Succes met je stoere internetgedrag. Zorg maar dat iedereen een plasma koopt, das toch veruit het beste.

Ik zou hier eens een kijkje nemen als ik jou was, kan je nog wat leren.

http://www.lokaal.org/projecten/training-discussie-debat
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:27:48 #140
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124367918
:')
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_124367936
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:27 schreef Catch22- het volgende:
:')
Misschien moeten jullie is gaan daten? Jij en Dimens. Jullie vullen elkaar perfect aan en zouden zeker een leuk stel vormen!
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:31:12 #142
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124367994
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:28 schreef Scaletta het volgende:

[..]

Misschien moeten jullie is gaan daten? Jij en Dimens. Jullie vullen elkaar perfect aan en zouden zeker een leuk stel vormen!
Ja lijkt me wel gezellig. Keertje een bakkie doen Dimens? :)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_124368338
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:26 schreef Scaletta het volgende:

[..]

Ik quotte een van jouw posts als onwaar. Niet alles onwaar. Lekker verdraaien. Jij moet nooit meer discussies gaan voeren, echt hoor.
JIJ bent hier degene die moet stoppen met het voeren van een discussie. Je komt met foutieve informatie en beweringen dat andere het fout hebben. Vervolgens is het enige wat je nu nog kunt het versterken van je posts met dure woorden, maar het is allang duidelijk dat je er gewoon geen verstand van hebt. Ik had nog een beetje medelijden met je nadat Xaobotnik mij gewezen had op mijn elitaire gedrag, maar dat is ook geheel verdwenen.
quote:
Die trainingen hebben we van de 2013 modellen nu van 3 merken gehad. Niet in de mm door een hamilton bright verkoper, maar bij een conferentie van het merk zelf, waar een vertegenwoordiger van het merk per model de pros en cons heeft uitgelegd.
Dat maakt jou nog niet dat je er direct veel verstand van hebt. Maar daar waren we ook al achter.
quote:
Ik maak het mezelf helemaal niet moeilijk, ik zeg dat een tv een deels subjectief en deels objectief goed is. Jouw reactie daarop is dat plasma beter is. Dan is de discussie toch klaar?
Dit ging verder dan alleen dat, want ook je beweringen over beeldkwaliteit (wit) e.d. ben je onjuist over. Dat mensen felle kleuren mooi vinden en het niet lokken is. Je weet niets van Hz en beweert dat ik het fout heb.
quote:
En dat trieste gedoe met die clowngezichten en het henk & ingrid niveau, ja stoer hoor, echt werkelijk stoer, mama & papa zullen trots op je zijn. Uitgaande dat je niks over mij weet en me toch als een debiel behandelt, tja waarom zou ik nog serieus ingaan op de dingen die je hier te zeggen hebt. Om mezelf te bewijzen? Geen behoefte aan. Ben blij dat ik jou niet ken/nooit zal kennen.
Ik dacht dat jij je niet zou verlagen tot mijn niveau. Je hebt je toch niet kunnen inhouden?
quote:
Inderdaad weet ik het antwoord niet. Wil je nou een taart? Ik ga niet meer reageren op dit topic want je probeert me toch met elke post de grond in te boren.
Nee. Dit representeert jouw niveau en kennis van televisies. Zoals ik al zei, je weet niets. Enkel wat de vertegenwoordigers slecht uitleggen.
pi_124368373
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:46 schreef Dimens het volgende:

[..]

JIJ bent hier degene die moet stoppen met het voeren van een discussie. Je komt met foutieve informatie en beweringen dat andere het fout hebben. Vervolgens is het enige wat je nu nog kunt het versterken van je posts met dure woorden, maar het is allang duidelijk dat je er gewoon geen verstand van hebt. Ik had nog een beetje medelijden met je nadat Xaobotnik mij gewezen had op mijn elitaire gedrag, maar dat is ook geheel verdwenen.

[..]

Dat maakt jou nog niet dat je er direct veel verstand van hebt. Maar daar waren we ook al achter.

[..]

Dit ging verder dan alleen dat, want ook je beweringen over beeldkwaliteit (wit) e.d. ben je onjuist over. Dat mensen felle kleuren mooi vinden en het niet lokken is. Je weet niets van Hz en beweert dat ik het fout heb.

[..]

Ik dacht dat jij je niet zou verlagen tot mijn niveau. Je hebt je toch niet kunnen inhouden?

[..]

Nee. Dit representeert jouw niveau en kennis van televisies. Zoals ik al zei, je weet niets. Enkel wat de vertegenwoordigers slecht uitleggen.
Tis vrijdagavond, wat te doen? Kunnen jullie vanavond op de eerste date!
pi_124368389
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:28 schreef Scaletta het volgende:

[..]

De mensen met een beetje verstand van televisies lachen jou nu uit.
pi_124368426
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:31 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ja lijkt me wel gezellig. Keertje een bakkie doen Dimens? :)
Prima. Hoef ik tenminste niet naar een LCD televisie te kijken maar staat er tenminste een mooie ST30.
pi_124369827
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 07:57 schreef APK het volgende:

[..]

Laat maar horen, ik wil het graag weten ^O^
Omdat onze "expert" het niet weet, wil ik het dan wel uitleggen.

Er zijn verschillende manieren om 24p over 50Hz af te spelen. De meest gebruikte manier, welke veelal ook door providers wordt gebruikt, is het sneller afspelen van de film. Door de film met 4% te versnellen, pak je bij elke seconde ook de frame van de volgende seconde mee en wordt het content dus eigenlijk 25 Frames per seconde. Vervolgens wordt er (bij kabeltelevisie) interlacing toegepast wat inhoudt dat bij elke frame de even horizontale beeldlijnen in een frame worden gestopt en de oneven horizontale beeldlijnen in een andere frame. Daarmee krijg je dus 50 frames wat exact uitkomt op de 50Hz die wij hier in Nederland ontvangen.
Maar je zou ook geen interlacing kunnen toepassen en die 25 frames gewoon tweemaal kunnen tonen. Dan haal je ook die 50Hz.

Voor televisie is dit niet erg en zelfs een voordeel aangezien de film daarmee ingekort wordt en deze sneller klaar is. Maar bij mediaspelers wordt dit doorgaans niet gedaan.

Jouw mediaspeler heeft waarschijnlijk een frame tweemaal laten zien. Dat betekent dus dat hij frame 24 nog een keer laat zien en dat zorgt voor motion judder.

Wat dus zo moet zijn (24p);

Wordt dan dit (25p);

En die 25 frames worden dan tweemaal gespeeld wat weer uitkomt op de mooie 50Hz. Maar met motion judder.

Een goede televisie welk in staat is om 24p correct te weergeven, die speelt ook helemaal niet af op 50Hz maar eigenlijk gewoon op 24Hz, 48Hz of 96Hz waarbij ook weer allerlei verschillende toepassingen worden gedaan en waarbij de technieken tussen LCD en plasma ook weer verschillend zijn. Plasma zal nooit op 24Hz afspelen omdat de trillingen dan te goed waarneembaar zijn en speelt doorgaans af op 48Hz (24p frames dubbel laten zien) of op 96Hz (frames 4 keer laten zien).

Dit kan ook gepaard gaan met beeldinterpolatie waarbij bij 24p er tussenbeelden worden gecreëerd en je content dus 48p wordt met "nieuwe" beelden en niet de content tweemaal de frames laat zien. 24p is namelijk van zichzelf al een beetje judderig en dat haal je daarmee er ook uit. Tevens heeft het voor LCD het voordeel dat je daardoor minder motion blur hebt. Maar dit doet jouw televisie trouwens niet. 50Hz LCD televisies beschikken namelijk niet over beeldinterpolatie. Daarvoor heb je een 100Hz LCD televisie (speelt 24p materiaal op 48Hz) of een 200Hz LCD televisie (speelt 24p op 96Hz) voor nodig. En dan niet het geadverteerde aantal Hz, maar het aantal Hz van het paneel.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 18:18:35 #148
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_124381546
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:46 schreef Scaletta het volgende:

[..]

Gedomineerd?

Laat maar, als we zo gaan discussiëren en zo kinderachtig met elkaar om gaan hoeft het van mij niet meer. Of een tv mooi beeld heeft is deels subjectief en deels objectief, maar voor het grootste deel subjectief... Mensen hier willen dat niet begrijpen
Tsja, ik ben het nu eenmaal eens met Dimens in deze, en zijn uitleg/correctie klopt ook. Verder moet je je bedenken dat het gaat om het advies aan iemand die een televisie wil kopen van een huismerk die niet beter presteert dan een generale televisie terwijl hij hiervoor 50 Euro meer betaalt dan een toestel dat door toonaangevende sites als HDTVtest.co.uk en FlatpanelsHD als zeer goed is beoordeeld. Jij gaat dan doodleuk plasma en LCD tegen elkaar lopen zetten, terwijl de ST50 gewoon een veel betere televisie is dan alles wat eromheen zit kwa prijs, dus ook alle LCD-televisies (of ze nu wel of geen LED-backlight hebben maakt niets uit, tenzij je het feller schijnen onder de noemer van 'mooie kleuren' schaart).

Nu ben ik sowieso meer plasma-minded. Maar objectief bekeken is het ook gewoon de beste televisie wanneer je in die prijsrange een televisie koopt.

LCD's worden pas interessant wanneer je rond de 1500 euro gaat kijken. Daar kun je televisies vinden die van een niveau zijn dat je het kunt laten aankomen op een persoonlijke voorkeur tussen LCD en plasma.

Dat zoveel mensen het felle schijnen zo mooi vinden is leuk, maar die snappen gewoon niet wat goede kleuren zijn. Het is een beetje vergelijkbaar met bijv. een BMW tov een Opel. In eerste instantie merk je het verschil niet zo wanneer je van een Opel naar een BMW overstapt. Maar ga je terug, dan merk je het wel. Het is een kwaliteitsding. Vaak zijn mensen niet bewust van een upgrade. Gaan ze echter terug, dan snappen ze het wel. Dit is voor alle duidelijkheid geen plasma vs LCD-vergelijking, maar vergelijking tussen een goede TV en een minder goede TV.

Jij raad onder meer de ES6000-serie aan van Samsung. Dit is een serie die matig tot redelijk wordt beoordeeld door de toonaangevende sites. Dus tov de ST50-serie die als zeer goed wordt beoordeeld, gewoon een slecht advies. Een ander model die je aanraadt is de 47LM660. Geen verkeerde televisie, een heel goede zelfs, maar ook niet een toestel dat de norm erg ontstijgt, zeker niet wanneer de ST50 in de buurt zit kwa prijs.

Dat het een mooi design heeft, ben ik met je eens. En dat telt op zich ook wel, echter niet te veel. Maar wat mensen ook moeten begrijpen is dat in een omgeving, een televisie op zich neerzetten niet meteen een elegante uitstraling geeft. Daarvoor moet je de omgeving ook inrichten. Wanneer je dat op een goede manier doet, maakt in de meeste gevallen het design minder uit. Neemt niet weg dat een goed design een extra reden is, maar je bent dom als je dat van doorslaggevende waarde laat zijn. Ik weet nog dat die Infinia-modellen uitkwamen van LG. Zagen in de advertenties en op de professionele stands er enorm mooi uit. Maar opzichzelf herkende je het niet eens en zag het eruit als ieder ander simpel model.

Hetzelfde geldt voor de media-speler-aspecten. Als je dat belangrijk vind, moet je gewoon voor een losse mediaspeler gaan. Het is natuurlijk leuk meegenomen en een vermeldenswaardig voordeel, maar de kwaliteit van het paneel is waar het om moet gaan.

Terug naar jouw ideeën :). Jouw idee over de kleur wit is het enige waarover je kan discussiëren, omdat je niet eenduidig kan stellen wat een natuurgetrouwe kleur wit is....voorzover wit überhaupt een kleur is (en de reden is dat er een legitieme discussie mogelijk is over de norm eromheen). Het is feitelijk het verschil tussen de 9300k-kleurtemperatuur die we in de meeste monitoren terugvinden wat ervoor gezorgd heeft dat we geconditioneerd zijn om te denken dat dit felle koele wit het wit is dat de norm moet zijn. De D65-norm is echter de norm die door de filmproducenten en uitzendmaatschappijen wordt aangehouden en dus aangeeft hoe de content kwa kleur bedoeld is kwa weergave door de makers.

Feitelijk gaat hier hetzelfde op als bij dat BMW-Opel-verhaal. Stel die D65-kleuren in, en kijk er even naar; 3 dagen tot een week. Als je teruggaat, zul je zien hoe lelijk je het vind.

De LG 47LM660 hebben ze feitelijk alles goed bij gedaan binnen de beperkingen die ze hebben. Maar het beperkte contrast van de IPS-panelen is gewoon een gegeven net als de mindere zwart-waardes en inkijkhoeken, zeker vergelijken met plasma's. Dus tenzij je een gebruik hebt die niet geschikt is voor plasma's (denk aan gebruik als computermonitor) is de ST50 gewoon het veel betere advies. Ik weet niet of de reflectie van de glasplaat op gaat als argument, aangezien de LG die ook heeft (hoewel dit niet echt van glas is en reflectie-tegengaande maatregelen makkelijker te nemen zijn).
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 00:48 schreef Dimens het volgende:

Maar dan nu de hamvraag, zou jij dat ook doen?
:Y (Mits je de beperkingen kwa aansluitingen kan accepteren en echt niet het extra budget hebt om een modelletje hoger te kijken). Als budgetoplossing blijft de ET50 gewoon een prima toestel.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 18:28:10 #149
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124381796
Nou jongens, scaletta voelt zich heel wat met zijn parttime baantje en wo opleiding en jullie brengen hem nu nog aan t huilen
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_124381895
Aanvulling aan Xaobotnik over het design.

Een goed design kan mooi zijn, maar het moet niet de belangrijke functies in de weg zitten. Een auto dat er goed uit ziet maar niet sneller dan 50km/H gaat, is geen goede auto.

Hetzelfde voor het design van televisies. Televisies met een dunne bezel hebben doorgaans meer last van backlight bleeding en backlight clouding dan televisies met een dikkere bezel. De bezel wordt zo dun gemaakt, dat de beeldkwaliteit achteruit gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')