Das wel erg gek, ik heb zelf de 42lm760 en speel zonder problemen hd films van 15 gb af. Ik denk dat je lg is moet bellen of zij weten wat er aan de hand is. Of stream je het draadloos vanaf de pc? Dan licht het daaraan. Met een usb stick/harde schijf nooit problemen hier in ieder gevalquote:Op woensdag 20 maart 2013 23:39 schreef APK het volgende:
[..]
Ik ben vanwege het -idd erg mooie- design voor een LG 42LM670S gegaan.
Ziet er inderdaad prachtig uit, maar het beeld is schokkerig als je bv 720P torrents afspeelt, iets dat ik niet op mijn oude sony flatscreen had.
(Twee Samsungs uit de -7000 serie oid- op mijn werk hebben dit ook, dus het zal niet alleen aan LG liggen, maar ik denk dat plasma wat dat betreft toch beter is?)
Ik heb echt honderden instellingen geprobeerd, maar niets maakt het beeld echt vloeiend.
HD van UPC heeft er overigens iets minder last van.
Het onzin gehalte in jouw post is zo ontzettend hoog!quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:11 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat komt voornamelijk omdat LCD ongelofelijk fel is met oververszadigde kleuren die klanten in een winkel trekken. In werkelijkheid is er werkelijk niets mooi aan, het valt op.
[..]
Waar jij het over hebt is niet de kleur wit, maar de lichtsterkte of ook wel luminantie (cd/m2) in de televisie genoemd. Wit, of ook wel 6500 kelvin, is net zo goed met een plasma te behalen als met een LCD televisie. Het verschil zit hem in de warmte waarmee plasma standaard uit de doos al mee komt. Maar die kun je net zo goed "verwijderen" en daarmee puur wit halen. Zet je LCD televisie eens op de movie stand en de warmte waarmee plasma komt, zie je ook terug op je LCD televisie. Echter wel keihard en niet zacht zoals bij plasma.
[..]
400Hz? Is dat zo? De mensen die dit topic hebben gelezen weten toch al dat dit bullshit is. Lees het nog eens door;
DIG / nieuwe tv
[..]
Onzin. Gewoon 50Hz.
[..]
Behalve met header en codecs welke niet ondersteund worden.
[..]
Dat doet niet een televisie en gaat ook nooit gebeuren aangezien de licenties daar niet toe zijn.
[..]
Dan ben je je aan het beperken op een incomplete ingebouwde mediaspeler en je niet meer aan het focussen op wat er werkelijk toe doet; het beeld.
[..]
Deze Samsung televisie heeft meer Hz dan de LG en die van Philips zal mij een reet roesten hoeveel Hz die heeft, aangezien het toch wel bagger is. Daar interesseer ik mij verder dus niet in.
Maar je moet dat verhaal eens lezen. Daar heb je als verkoper misschien nog iets aan. Want nu behoor je tot de 99% van de Media Markt verkopers welke eigenlijk niets afweet van wat hij / zij verkoopt.
[..]
Om vervolgens met een systeem te zitten waar je volledig afhankelijk bent van wat Samsung doet en wil. Je moet continue verbonden zijn met de servers van Samsung wil je ook maar enigszins gebruik kunnen maken van die toepassingen en als Samsung vindt dat een functie eruit moet, dan word je geforceerd je televisie te updaten voordat je hem verder kunt gebruiken.
[..]
Nee nee stop, ik ga straks nog huilen. Ik wil niet dat je liegt. Dat is een 50Hz televisie en niet een 100Hz.
[..]
Ja en de Magic Remote dan? Die krijg je bij de hogere modellen er wel bij. Nog een nadeel, vergeet die niet. Want vergeten, is een nee verkopen.
[..]
Toch maar eens die mening bij gaan stellen lijkt mij zo.
[..]
Dat lijkt mij niet zo verstandig. Houdt jij het maar lekker bij Henk en Ingrid. Die kun je jouw verhaal wel verkopen.
Gedomineerd?quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:58 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Kan een performance ding zijn, en de aanleiding daarvan kan zowel hardwarematig als softwarematig zijn. En schokken kan inderdaad een derde ding betekenen naast judder en frameskip, namelijk haperen. Wat gebruik je om je content mee af te spelen? Media Player Classic Home Cinema of VLC al eens geprobeerd?
Wil je overigens een LCD, dan zou je kunnen kijken naar de Samsung UE46EH5000 al moet ik zeggen dat deze suggestie een beetje met de natte vinger gedaan is. De 32" versie wordt iig zeer goed gewaardeerd, maar een grotere versie wil niet zeggen dat ze hetzelfde paneel gebruiken, maar dan groter.
(Cursief, omdat ik het in mijn vorige post had geplaatst na een edit.
[..]
Moet je doen. Kijk behalve naar de reviews ook naar het praktische gebruik. Het blijft een scherm met een glasscherm ervoor, in zeer lichte kamers (grote ramen) waar overdag veel TV gekeken wordt zou het wel eens een minder ideaal scherm kunnen zijn, en wanneer je veel HDMI-aansluitingen nodig hebt op je televisie kan je op een scherm als dit (en ook de Samsung) iets tekort komen, tenzij je bereid bent om te werken met een HDMI-hub, of bijv. een receiver koopt die meerdere HDMI-aansluitingen heeft (en dus als HDMI-hub kan fungeren).
[..]
Komop, niet zo onaardig. Hij moet het kennelijk nog leren. Je hebt hem terecht gedomineerd, maar hij moet ook een kans krijgen. Ik weet nog dat jij een paar jaar geleden ook je vreemde ideeën had over plasma vs LCD.
De grootte van de films maakt niet uit op mijn 42lm670S, het is juist zo dat ik minder last heb van die schokkerigheid als ik een film van 10Gb bekijk.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:08 schreef Scaletta het volgende:
Das wel erg gek, ik heb zelf de 42lm760 en speel zonder problemen hd films van 15 gb af. Ik denk dat je lg is moet bellen of zij weten wat er aan de hand is. Of stream je het draadloos vanaf de pc? Dan licht het daaraan. Met een usb stick/harde schijf nooit problemen hier in ieder geval
Maar natuurlijk. Daarom blijkt ook een groot deel van de mensen welk een LCD heeft gekocht uiteindelijk niet geheel tevreden te zijn met hun aankoop.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:30 schreef Scaletta het volgende:
[..]
Het onzin gehalte in jouw post is zo ontzettend hoog!
Ongelofelijk felle kleuren wordt door mensen als mooier ervaren, heeft niks met lokken te maken. Plasma is gewoon doffer of je het nou leuk vindt of niet. Ikzelf vind led ook mooier. Echter vinden de meeste experts plasma mooier. Er wordt geproduceerd waar het meeste vraag naar is en dat is dus niet plasma. Panasonic, die jarenlang trouw plasma tv's heeft geproduceerd, gaat ook stoppen met de productie hiervan maar gaat wel door met de productie van LED tv's.
Conclusie: >90% van de consumenten vindt LED mooier ongeacht jouw mening of wat bewezen is.
Praktijk en bewezen? Wie heeft dit bewezen en in welke praktijk. Want het is wel heel vreemd dat men toch bijna exact 6500 Kelvin kan behalen met een plasma. Dat is wit en niet het koele en blauwe wit waarmee LCD voornamelijk standaard mee uit de doos komt.quote:Het verhaal over wit, tja leuk dat je met een verhaaltje over lichtsterkte komt, de praktijk heeft echter bewezen dat wit op een plasma gewoon niet wit is. Dit vinden veel mensen lelijk.
Ik heb het over het aantal Hz van het paneel. Dat is GEEN 200Hz. Enkel topmodellen zoals de Samsung series 7 en 8, Sony's HX750 en HX850 e.d. hebben een 200Hz paneel wat tevens ook het maximum is.quote:400hz is 50hz? Jij hebt het over het native aantal Hz en het softwarematig behaalde aantal Hz, De LM660 is native 200hz en niet de 50hz waar jij het over hebt. Er zijn uberhaupt weinig/geen tv's die softwarematig >200hz zijn en native <100hz (ik ken ze niet). Overigens, de softwarematig geupgrade aantal Hz merk je altijd behalve in de game modus, dan wordt de beeldverbetering namelijk uitgeschakeld om de inputlag te verminderen.
VOB in een VIDEO_TS map afspelen is iets anders dan een VIDEO_TS map afspelen.quote:De nieuwste samsungs spelen toevallig video ts mappen af. Dus dat dit nooit gaat gebeuren is onzin.
quote:Als je nog meer ongegronde argumenten gaat verspreiden ga dan maar weer gauw verder slapen onder je steen.
je denkt duidelijk ontzettend veel verstand te hebben van tv's maar de helft van wat je zegt klopt niet.
Ik weet al genoeg over je.quote:Henk en ingrid? Laat me niet lachen, je weet niks van mij nog mijn niveau.
Nogal wiedes dat ik Panasonic plasma adviseer gezien het gewoon weg een superieure beeldkwaliteit levert. Waarom zou ik iets adviseren wat net zoveel kost maar een slechtere beeldweergave heeft?quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:01 schreef lukaon het volgende:
@ Scaletta. Relax. Dimens is hier een bekende poster met vaak informatieve posts. Alleen wel erg eenzijdig want zijn adviezen draaien bijna altijd uit om een plasma van Panasonic te kopen. Als je altijd maar 1 merk adviseert ben je wat mij betreft geen beste verkoper. Dus jouw adviezen over meerdere merken zijn wat mij betreft hier ook meer dan welkom.
Vrijwel elke serieuze review zegt het, de Panasonic ST50 serie geeft een enorm goede kwaliteit voor een heel schappelijke prijs. Door velen gezien als de beste televisie als het gaat om prijs / kwaliteit verhouding.quote:De beste TV bestaat niet. Als ik echt moest kiezen dan werd het als UHD de nieuwste Samsung UN85S9, de winnaar van de CES met een helaas nog sky high prijskaartje. Ik ben wel blij dat plasma binnenkort het kerkhof op gaat, die techniek is hoewel het een mooi plaatje geeft inmiddels bejaard en totaal niet duurzaam. Kan niet wachten op OLED en 4K.
quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:30 schreef Scaletta het volgende:
[..]
Het onzin gehalte in jouw post is zo ontzettend hoog!
Ongelofelijk felle kleuren wordt door mensen als mooier ervaren, heeft niks met lokken te maken. Plasma is gewoon doffer of je het nou leuk vindt of niet. Ikzelf vind led ook mooier. Echter vinden de meeste experts plasma mooier. Er wordt geproduceerd waar het meeste vraag naar is en dat is dus niet plasma. Panasonic, die jarenlang trouw plasma tv's heeft geproduceerd, gaat ook stoppen met de productie hiervan maar gaat wel door met de productie van LED tv's.
Conclusie: >90% van de consumenten vindt LED mooier ongeacht jouw mening of wat bewezen is.
Het verhaal over wit, tja leuk dat je met een verhaaltje over lichtsterkte komt, de praktijk heeft echter bewezen dat wit op een plasma gewoon niet wit is. Dit vinden veel mensen lelijk.
400hz is 50hz? Jij hebt het over het native aantal Hz en het softwarematig behaalde aantal Hz, De LM660 is native 200hz en niet de 50hz waar jij het over hebt. Er zijn uberhaupt weinig/geen tv's die softwarematig >200hz zijn en native <100hz (ik ken ze niet). Overigens, de softwarematig geupgrade aantal Hz merk je altijd behalve in de game modus, dan wordt de beeldverbetering namelijk uitgeschakeld om de inputlag te verminderen.
De nieuwste samsungs spelen toevallig video ts mappen af. Dus dat dit nooit gaat gebeuren is onzin.
Als je nog meer ongegronde argumenten gaat verspreiden ga dan maar weer gauw verder slapen onder je steen.
je denkt duidelijk ontzettend veel verstand te hebben van tv's maar de helft van wat je zegt klopt niet. Henk en ingrid? Laat me niet lachen, je weet niks van mij nog mijn niveau.
Nog een extraquote:Laat me niet lachen, je weet niks van mij nog mijn niveau.
ik kan me zeer irriteren aan deze post.quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:20 schreef 16meter het volgende:
[..]!!!
Geen zin om hier inhoudelijk op in te gaan maar dat je de term 'led' hanteert voor lcd tv's zegt al genoeg.
[..]
Nog een extravoor deze zin.
Toch wel leuk dat uiteindelijk het tegenovergestelde blijkt. Mensen met een LCD die bij iemand met een plasma (beide gekalibreerd) televisie gaan kijken, vinden het scherm van een plasma fantastisch en mooi. Maar mensen die een plasma televisie hebben en bij iemand televisie gaan kijken welke een LCD heeft, vindt het voornamelijk maar matig en niet fijn kijken.quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:35 schreef Scaletta het volgende:
[..]
ik kan me zeer irriteren aan deze post.
LED tv's zijn lcd's met lampen. Maar wordt in de volksmond LED genoemd. Gaan we nou lekker lopen doen of ik dom ben? stoer hoor op internet, jij komt er wel!
Zoals ik in mijn laatste post al zei, kies wat je zelf mooi vindt. Ga is voor een plasma staan en voor een LED. Als jij plasma mooier vindt ga ik niet zeggen dat je een LED moet kopen, andersom natuurlijk ook niet. Wat jij mooi vindt kan alleen jij bepalen. Ik hoop dat je niet klakkeloos afgaat op de zogenaamde 'experts' hier. Succes met je keuze, ik ga nu op de koffie bij henk en ingriddit gaat boven mijn niveau
Bedankt voor het verdraaien van mijn standpunt. Ik zei deels subjectief deels objectief, maar blijf jij maar lekker denken dat ik dom ben hoor, prima. Ik ga me niet verlagen tot jouw niveau. Hoe vaag jij bent met 'mensen'. Toevallig volg ik ook tweakers en inderdaad vinden de meeste mensen plasma mooier daar. Aan de andere kant, 70% van de tweakers gebruikt geen facebook (zie tweakers poll) is dat nou representatief voor 'mensen' in het algemeen??quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:48 schreef Dimens het volgende:
[..]
Toch wel leuk dat uiteindelijk het tegenovergestelde blijkt. Mensen met een LCD die bij iemand met een plasma (beide gekalibreerd) televisie gaan kijken, vinden het scherm van een plasma fantastisch en mooi. Maar mensen die een plasma televisie hebben en bij iemand televisie gaan kijken welke een LCD heeft, vindt het voornamelijk maar matig en niet fijn kijken.
En dat zijn niet enkel de mensen in mijn buurt, maar ook hier op FOK! en tevens ook Tweakers.
Tevens zouden, zoals jij het nu zegt, mensen dus ook een goedkope televisie boven een topmodel kiezen. Want volgens jou is het smaak.
Het gaat erom dat je doet alsof het heel andere televisies zijn, terwijl het feitelijk dezelfde televisies zijn. Jij hebt het over hele felle kleuren, maar wanneer je de instellingen goed hebt staan, zie je die felle kleuren niet meer, aangezien die felle kleuren nep zijn. 'Noods' zien echter die felle kleuren als een positieve eigenschap. Wanneer je niet een of andere niwit wil zijn als verkoper maak je mensen dat duidelijk, en zeg je tegen ze dat ze effe de winkel in moeten kijken om te zien wat èchte kleuren zijn. Die felle kleuren zijn nep en dus per definitie lelijk.quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:35 schreef Scaletta het volgende:
[..]
ik kan me zeer irriteren aan deze post.
LED tv's zijn lcd's met lampen. Maar wordt in de volksmond LED genoemd. Gaan we nou lekker lopen doen of ik dom ben? stoer hoor op internet, jij komt er wel!
Dit is dus niet zo. Mensen moeten begrijpen wat goed beeld is. Als verkoper heb je er misschien schijt aan. Maar op de langere termijn is iemand toch meer tevreden met èchtere kleuren dan die kleurshow.quote:Zoals ik in mijn laatste post al zei, kies wat je zelf mooi vindt. Ga is voor een plasma staan en voor een LED. Als jij plasma mooier vindt ga ik niet zeggen dat je een LED moet kopen, andersom natuurlijk ook niet. Wat jij mooi vindt kan alleen jij bepalen.
http://vandale.nl/opzoeken?pattern=subjectief&lang=nnquote:Op donderdag 21 maart 2013 20:17 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je doet alsof het heel andere televisies zijn, terwijl het feitelijk dezelfde televisies zijn. Jij hebt het over hele felle kleuren, maar wanneer je de instellingen goed hebt staan, zie je die felle kleuren niet meer, aangezien die felle kleuren nep zijn. 'Noods' zien echter die felle kleuren als een positieve eigenschap. Wanneer je niet een of andere niwit wil zijn als verkoper maak je mensen dat duidelijk, en zeg je tegen ze dat ze effe de winkel in moeten kijken om te zien wat èchte kleuren zijn. Die felle kleuren zijn nep en dus per definitie lelijk.
[..]
Dit is dus niet zo. Mensen moeten begrijpen wat goed beeld is. Als verkoper heb je er misschien schijt aan. Maar op de langere termijn is iemand toch meer tevreden met èchtere kleuren dan die kleurshow.
Een dergelijke reactie had ik wel verwacht van je. Het is echter wat kortzichtig. Een beetje vergelijkbaar met mensen die niet weten wat kwaliteit is.quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:19 schreef Scaletta het volgende:
[..]
http://vandale.nl/opzoeken?pattern=subjectief&lang=nn
Het gaat erom dat je herkent wat correct blauw is. In het begin zit het er goed uit, maar later ga je de verschillen zien en je eraan storen. Tenzij je echt totaal niet kritisch bent. Volgens jouw logica is de meest felle televisie, hoe goedkoop ook, ook als beste televisie aan te wijzen, aangezien de prijs van de televisie ook niets zegt over hoe fel een televisie kan. Want grauw beeld is slecht....quote:Als ik blauw nou lelijk vind en jij vindt het mooi, licht dat dan aan mijn kleurenperspectief? Of kan het ook dat ik het gewoon een lelijke kleur vind? Of moet ik dan begrijpen dat de kleur blauw toch wel mooi is?
Dat zeg ik helemaal niet. Dit gaat puur over kleur, zonder alle andere aspecten. Puur over kleur plasma of led. Tuurlijk komt er veel meer bij een televisie kijken, maar daar hebben we t nu even niet over. Stop met praten over dure/goedkope televisies, dit gaat over kleur!quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:30 schreef Kenju het volgende:
[..]
Een dergelijke reactie had ik wel verwacht van je. Het is echter wat kortzichtig. Een beetje vergelijkbaar met mensen die niet weten wat kwaliteit is.
[..]
Het gaat erom dat je herkent wat correct blauw is. In het begin zit het er goed uit, maar later ga je de verschillen zien en je eraan storen. Tenzij je echt totaal niet kritisch bent. Volgens jouw logica is de meest felle televisie, hoe goedkoop ook, ook als beste televisie aan te wijzen, aangezien de prijs van de televisie ook niets zegt over hoe fel een televisie kan. Want grauw beeld is slecht....
Ik heb het over dure televisies om te onderbouwen waar het over gaat. Mensen vinden die kleuren alleen maar mooi door de felheid. Wanneer je een duur toestel en een goedkoper toestel naast elkaar zet, en het goedkope toestel schijnt feller, dan heb je dus mensen die denken dat het goedkopere toestel mooiere kleuren heeft.quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:35 schreef Scaletta het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. Dit gaat puur over kleur, zonder alle andere aspecten. Puur over kleur plasma of led. Tuurlijk komt er veel meer bij een televisie kijken, maar daar hebben we t nu even niet over. Stop met praten over dure/goedkope televisies, dit gaat over kleur!
En zo gaat het nou eenmaal in de maatschappij! Perfect voorbeeld. Beats geven dan misschien geen perfect geluid, maar toch willen heel veel mensen ze, ondanks dat ze voor minder geld betere koptelefoons kunnen krijgen. Maar dat maakt die mensen niks uit, want zij vinden beats mooi. Met televisies precies hetzelfde. Plasma tv's hebben een dikkere lijst, misschien wel een beter beeld, maar desondanks koopt 90% een LED. Doordat de smart tv uitgebreider is, de bezel dunner is, etc. Het gaat er niet zozeer om wat het beste is, maar wat mensen het meeste aanspreekt, voor jou geen economische studiequote:Op donderdag 21 maart 2013 20:50 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik heb het over dure televisies om te onderbouwen waar het over gaat. Mensen vinden die kleuren alleen maar mooi door de felheid. Wanneer je een duur toestel en een goedkoper toestel naast elkaar zet, en het goedkope toestel schijnt feller, dan heb je dus mensen die denken dat het goedkopere toestel mooiere kleuren heeft.
Dan snap je toch dat het een redenatie is die niet klopt? En dat je kennelijk je ideeën over kleur moet herzien? Het gaat erom over wat goede kleuren zijn. Dàt is de norm voor kwaliteit. Niet wat mensen als mooie kleuren zien. Je hebt ook mensen die een audioset met overdreven bas een beter geluid toekennen. Heck, Beats is er zelfs redelijk succesvol mee. Wil niet zeggen dat het aan de normen van juistheid voldoet. Bas wordt vaak overdreven, en wil je optimaal van muziek genieten, stel je alles goed af. Dat is bij een televisie ook zo. Wil je optimaal van een film of serie genieten, dan stel je hem af op een manier dat de kleuren zo natuurgetrouw weergegeven worden. Dat is immers hoe de contentmaker het bedoeld heeft.
Dan kun je wel roepen dat er mensen zijn die die content ongeacht de bedoelingen van de makers, met fellere kleuren willen zien. Maar dat is een redenatie van de onderste plank. Zo kun je iedere activiteit wel met eigen voorkeuren gaan invullen. Uiteindelijk moet een televisie gewoon weergeven wat er ingestopt wordt. Niet met een eigen interpretatie oid.
De mensen hier op FOK! die wat vaker posten weten waar ik het over heb. Genoeg die geen plasma wilde kopen, het door adviezen hier op FOK! toch hebben gedaan en uiteindelijk het eens zijn dat plasma superieur is aan LCD.quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:53 schreef Scaletta het volgende:
[..]
Bedankt voor het verdraaien van mijn standpunt. Ik zei deels subjectief deels objectief, maar blijf jij maar lekker denken dat ik dom ben hoor, prima. Ik ga me niet verlagen tot jouw niveau. Hoe vaag jij bent met 'mensen'.
Wat heeft Facebook er nou weer mee te maken?quote:Toevallig volg ik ook tweakers en inderdaad vinden de meeste mensen plasma mooier daar. Aan de andere kant, 70% van de tweakers gebruikt geen facebook (zie tweakers poll) is dat nou representatief voor 'mensen' in het algemeen??
Ik betrek facebook erbij voor de representativiteit van tweakers.net. Dat zouden 'experts' zijn die de reviews schrijven. Dat kan best maar zij vertegenwoordiging dus niet de 'mainstream mens'. Dus hun opinie over televisie's en kleuren (wat subjectief is) sluiten misschien niet aan op wat de meeste mensen vinden.quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:54 schreef Dimens het volgende:
Wat heeft Facebook er nou weer mee te maken?
De wereld is wat mij betreft niet zo zwart en wit. Het is niet voor niets dat EISA ook verschillende categorieën hanteert bij hun prijzen van beste tv's. Verschillende winnaars voor verschillende doelgroepen: http://www.fwdmagazine.be(...)2012%2d2013%2dvideo/quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:17 schreef Dimens het volgende:
[..]
Nogal wiedes dat ik Panasonic plasma adviseer gezien het gewoon weg een superieure beeldkwaliteit levert. Waarom zou ik iets adviseren wat net zoveel kost maar een slechtere beeldweergave heeft?
Tevens, wanneer iemand om de een of andere rede echt geen plasma wil of kan hebben, help ik gewoon met een andere keuze. Hier op FOK! vrij weinig voorgekomen aangezien de meeste uiteindelijk toch wel plasma hebben genomen.
En wie van die mensen is er ontevreden over? Ik heb nog niemand gehoord. Enkel de mensen zoals jij, die daar iets over te zeggen hebben.
[..]
Vrijwel elke serieuze review zegt het, de Panasonic ST50 serie geeft een enorm goede kwaliteit voor een heel schappelijke prijs. Door velen gezien als de beste televisie als het gaat om prijs / kwaliteit verhouding.
Plasma is nog niet uit de running. Het bericht dat Panasonic stopt is nog geen feit en ook al zou Panasonic ermee stoppen, is er altijd nog Samsung en LG welke plasma maken.
Mocht OLED uiteindelijk daadwerkelijk doorbreken, is LCD net zo hard ten dode opgeschreven. Sterker nog, misschien wel eerder in de wereld van de televisies.
Maar OLED is nog nieuw, kampt nog met veel kinderziektes en komt voorlopig nog niet serieus op de markt.
Met economie heeft het weinig te maken. Dus daar zit je wederom mis. Verder ging de discussie niet over wat mensen willen, maar over wat beter is.quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:53 schreef Scaletta het volgende:
[..]
En zo gaat het nou eenmaal in de maatschappij! Perfect voorbeeld. Beats geven dan misschien geen perfect geluid, maar toch willen heel veel mensen ze, ondanks dat ze voor minder geld betere koptelefoons kunnen krijgen. Maar dat maakt die mensen niks uit, want zij vinden beats mooi. Met televisies precies hetzelfde. Plasma tv's hebben een dikkere lijst, misschien wel een beter beeld, maar desondanks koopt 90% een LED. Doordat de smart tv uitgebreider is, de bezel dunner is, etc. Het gaat er niet zozeer om wat het beste is, maar wat mensen het meeste aanspreekt, voor jou geen economische studie
Het zegt iig iets over de beperkte mate waarmee jij in staat bent iets in te schatten. Is iedereen die op Tweakers zit een kenner? Stemt iedereen op die poll? Is iedereen eerlijk? Overigens zijn de reviews van Tweakers ook geen benchmark van de waarheid. Meermaals hebben ze gelijke kleurmetingen verschillend beoordeeld.quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:55 schreef Scaletta het volgende:
Ik betrek facebook erbij voor de representativiteit van tweakers.net. Dat zouden 'experts' zijn die de reviews schrijven. Dat kan best maar zij vertegenwoordiging dus niet de 'mainstream mens'. Dus hun opinie over televisie's en kleuren (wat subjectief is) sluiten misschien niet aan op wat de meeste mensen vinden.
Maar hier tellen nog altijd de normen van kwaliteit, en niet de subjectieve ervaringen van 'kwaliteit' die gestoeld zijn op een beperkt vermogen om dit in te schatten.quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:57 schreef lukaon het volgende:
[..]
De wereld is wat mij betreft niet zo zwart en wit. Het is niet voor niets dat EISA ook verschillende categorieën hanteert bij hun prijzen van beste tv's.
wat ik je net probeerde uit te leggen is waarom plasma minder verkocht wordt. Het feit dat jij denkt dat ik weinig weet laten we in het middenquote:Op donderdag 21 maart 2013 21:04 schreef Kenju het volgende:
[..]
Met economie heeft het weinig te maken. Dus daar zit je wederom mis. Verder ging de discussie niet over wat mensen willen, maar over wat beter is.
Dat jij kennelijk een verkoper bent die gewoon mensen geeft wat ze willen en liever weinig over een product wil of kàn vertellen, prima. Maar we hebben het hier over de normen van kwaliteit. Jij hebt het alleen over factoren die daar niets mee te maken hebben en gaat volledig voor de eerste indruk die je als norm neemt. Klopt niet. Wellicht dat je daardoor wel meer verkoopt. Maar gekeken naar de langere termijn komen mensen bij je terug wanneer ze iets goed hebben gekregen van je. Mits ze daar om geven natuurlijk. Bij de Media Markt telt dat minder. Vandaar dat veel verkopers daar ook minder weten. Neemt niet weg dat je nog steeds die kwaliteitsnorm negeert.
[..]
Het zegt iig iets over de beperkte mate waarmee jij in staat bent iets in te schatten. Is iedereen die op Tweakers zit een kenner? Stemt iedereen op die poll? Is iedereen eerlijk? Overigens zijn de reviews van Tweakers ook geen benchmark van de waarheid. Meermaals hebben ze gelijke kleurmetingen verschillend beoordeeld.
Twee plekken voor echt goede reviews wat mij betreft: HDTVtest.co.uk en FlatpanelsHD.com. Hardware.info heeft ook goede reviews, maar bespreken slechts beperkt televisies.
[..]
Maar hier tellen nog altijd de normen van kwaliteit, en niet de subjectieve ervaringen van 'kwaliteit' die gestoeld zijn op een beperkt vermogen om dit in te schatten.
Naar mijn mening blijft het subjectief.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:13 schreef KingOfMystery het volgende:
Over smaak valt niet te twisten, maar dat plasma beter beeld geeft dan LED-LCD is gewoon een feit (diepere zwartwaarden/kijkhoek/motion). Het beeld geeft misschien niet zoveel licht als een (LED)-LCD TV, maar het is zeker helder genoeg om mooi helder beeld te geven.
Helaas gaan de meeste consumenten af op het beeld dat ze in de winkel zien (waar plasma er heel donker uit ziet door de overdreven verlichting in winkels) en denken ze dat LED mooier is.
De enige reden waarom iemand die om beeldkwaliteit geeft (en verstand heeft van de tv's) een LED-TV zou kopen ipv een plasma is om burn-in/image retention, wat nog steeds bestaat al is de kans daarop wel vele malen kleiner als vroeger.
Hulde voor deze postquote:Op donderdag 21 maart 2013 20:57 schreef lukaon het volgende:
[..]
De wereld is wat mij betreft niet zo zwart en wit. Het is niet voor niets dat EISA ook verschillende categorieën hanteert bij hun prijzen van beste tv's. Verschillende winnaars voor verschillende doelgroepen: http://www.fwdmagazine.be(...)2012%2d2013%2dvideo/
BTW: Dit is een discussie forum met ruimte voor meerdere meningen. Geef een ander ook die ruimte.
Er is niks subjectiefs aan. Plasma geeft beeld weer zoals het hoort te zijn en LED doet dit dus niet. Ik heb veel verschillende TV's gezien (LED en plasma) en dit werd mij al gauw duidelijk toen ik een paar tv's hebt gezien van beide technieken (in woonkamers/slaapkamers ipv winkels).quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:19 schreef Scaletta het volgende:
[..]
Naar mijn mening blijft het subjectief.
We kunnen hier oneindig over blijven discussiëren maar eens worden we het niet.
Het werd JOU al snel duidelijk. Ik vind LED mooier en heb 4 LED tv's en mn buren een st30. Ik vind nog steeds mn led mooier. Er is overigens niks mis met mijn ogen voordat je het vraagt.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:26 schreef KingOfMystery het volgende:
[..]
Er is niks subjectiefs aan. Plasma geeft beeld weer zoals het hoort te zijn en LED doet dit dus niet. Ik heb veel verschillende TV's gezien (LED en plasma) en dit werd mij al gauw duidelijk toen ik een paar tv's hebt gezien van beide technieken (in woonkamers/slaapkamers ipv winkels).
En de ST30 is de enige plasma die je hebt gezien? (plasma's in winkels tellen niet mee). De ST30 is verouderd (en zelfs in 2011 was het maar een matige tv) en niet representatief voor andere plasma tv's.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:27 schreef Scaletta het volgende:
[..]
Het werd JOU al snel duidelijk. Ik vind LED mooier en heb 4 LED tv's en mn buren een st30. Ik vind nog steeds mn led mooier. Er is overigens niks mis met mijn ogen voordat je het vraagt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |