abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124346611
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:35 schreef Scaletta het volgende:

[..]

ik kan me zeer irriteren aan deze post.
LED tv's zijn lcd's met lampen. Maar wordt in de volksmond LED genoemd. Gaan we nou lekker lopen doen of ik dom ben? stoer hoor op internet, jij komt er wel!
Zoals ik in mijn laatste post al zei, kies wat je zelf mooi vindt. Ga is voor een plasma staan en voor een LED. Als jij plasma mooier vindt ga ik niet zeggen dat je een LED moet kopen, andersom natuurlijk ook niet. Wat jij mooi vindt kan alleen jij bepalen. Ik hoop dat je niet klakkeloos afgaat op de zogenaamde 'experts' hier. Succes met je keuze, ik ga nu op de koffie bij henk en ingrid :+ dit gaat boven mijn niveau
Toch wel leuk dat uiteindelijk het tegenovergestelde blijkt. Mensen met een LCD die bij iemand met een plasma (beide gekalibreerd) televisie gaan kijken, vinden het scherm van een plasma fantastisch en mooi. Maar mensen die een plasma televisie hebben en bij iemand televisie gaan kijken welke een LCD heeft, vindt het voornamelijk maar matig en niet fijn kijken.

En dat zijn niet enkel de mensen in mijn buurt, maar ook hier op FOK! en tevens ook Tweakers.

Tevens zouden, zoals jij het nu zegt, mensen dus ook een goedkope televisie boven een topmodel kiezen. Want volgens jou is het smaak.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2013 19:48:32 ]
pi_124346837
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:48 schreef Dimens het volgende:

[..]

Toch wel leuk dat uiteindelijk het tegenovergestelde blijkt. Mensen met een LCD die bij iemand met een plasma (beide gekalibreerd) televisie gaan kijken, vinden het scherm van een plasma fantastisch en mooi. Maar mensen die een plasma televisie hebben en bij iemand televisie gaan kijken welke een LCD heeft, vindt het voornamelijk maar matig en niet fijn kijken.

En dat zijn niet enkel de mensen in mijn buurt, maar ook hier op FOK! en tevens ook Tweakers.

Tevens zouden, zoals jij het nu zegt, mensen dus ook een goedkope televisie boven een topmodel kiezen. Want volgens jou is het smaak.
Bedankt voor het verdraaien van mijn standpunt. Ik zei deels subjectief deels objectief, maar blijf jij maar lekker denken dat ik dom ben hoor, prima. Ik ga me niet verlagen tot jouw niveau. Hoe vaag jij bent met 'mensen'. Toevallig volg ik ook tweakers en inderdaad vinden de meeste mensen plasma mooier daar. Aan de andere kant, 70% van de tweakers gebruikt geen facebook (zie tweakers poll) is dat nou representatief voor 'mensen' in het algemeen??

[ Bericht 5% gewijzigd door Scaletta op 21-03-2013 20:03:09 ]
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:17:44 #103
300718 Kenju
Say It!!??
pi_124348242
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:35 schreef Scaletta het volgende:

[..]

ik kan me zeer irriteren aan deze post.
LED tv's zijn lcd's met lampen. Maar wordt in de volksmond LED genoemd. Gaan we nou lekker lopen doen of ik dom ben? stoer hoor op internet, jij komt er wel!
Het gaat erom dat je doet alsof het heel andere televisies zijn, terwijl het feitelijk dezelfde televisies zijn. Jij hebt het over hele felle kleuren, maar wanneer je de instellingen goed hebt staan, zie je die felle kleuren niet meer, aangezien die felle kleuren nep zijn. 'Noods' zien echter die felle kleuren als een positieve eigenschap. Wanneer je niet een of andere niwit wil zijn als verkoper maak je mensen dat duidelijk, en zeg je tegen ze dat ze effe de winkel in moeten kijken om te zien wat èchte kleuren zijn. Die felle kleuren zijn nep en dus per definitie lelijk.

quote:
Zoals ik in mijn laatste post al zei, kies wat je zelf mooi vindt. Ga is voor een plasma staan en voor een LED. Als jij plasma mooier vindt ga ik niet zeggen dat je een LED moet kopen, andersom natuurlijk ook niet. Wat jij mooi vindt kan alleen jij bepalen.
Dit is dus niet zo. Mensen moeten begrijpen wat goed beeld is. Als verkoper heb je er misschien schijt aan. Maar op de langere termijn is iemand toch meer tevreden met èchtere kleuren dan die kleurshow.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_124348347
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:17 schreef Kenju het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je doet alsof het heel andere televisies zijn, terwijl het feitelijk dezelfde televisies zijn. Jij hebt het over hele felle kleuren, maar wanneer je de instellingen goed hebt staan, zie je die felle kleuren niet meer, aangezien die felle kleuren nep zijn. 'Noods' zien echter die felle kleuren als een positieve eigenschap. Wanneer je niet een of andere niwit wil zijn als verkoper maak je mensen dat duidelijk, en zeg je tegen ze dat ze effe de winkel in moeten kijken om te zien wat èchte kleuren zijn. Die felle kleuren zijn nep en dus per definitie lelijk.

[..]

Dit is dus niet zo. Mensen moeten begrijpen wat goed beeld is. Als verkoper heb je er misschien schijt aan. Maar op de langere termijn is iemand toch meer tevreden met èchtere kleuren dan die kleurshow.
http://vandale.nl/opzoeken?pattern=subjectief&lang=nn
Als ik blauw nou lelijk vind en jij vindt het mooi, licht dat dan aan mijn kleurenperspectief? Of kan het ook dat ik het gewoon een lelijke kleur vind? Of moet ik dan begrijpen dat de kleur blauw toch wel mooi is? Of jij kleuren mooi vindt is geheel afhankelijk van jezelf, dit heeft niks met begrijpen te maken. Als ik keiharde extreem felle onnatuurlijke kleuren mooi vind, moet ik dat lekker zelf weten. Kleuren zijn Subjectief en niet Objectief
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:30:46 #105
300718 Kenju
Say It!!??
pi_124348929
quote:
Een dergelijke reactie had ik wel verwacht van je. Het is echter wat kortzichtig. Een beetje vergelijkbaar met mensen die niet weten wat kwaliteit is.
quote:
Als ik blauw nou lelijk vind en jij vindt het mooi, licht dat dan aan mijn kleurenperspectief? Of kan het ook dat ik het gewoon een lelijke kleur vind? Of moet ik dan begrijpen dat de kleur blauw toch wel mooi is?
Het gaat erom dat je herkent wat correct blauw is. In het begin zit het er goed uit, maar later ga je de verschillen zien en je eraan storen. Tenzij je echt totaal niet kritisch bent. Volgens jouw logica is de meest felle televisie, hoe goedkoop ook, ook als beste televisie aan te wijzen, aangezien de prijs van de televisie ook niets zegt over hoe fel een televisie kan. Want grauw beeld is slecht....
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_124349159
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:30 schreef Kenju het volgende:

[..]

Een dergelijke reactie had ik wel verwacht van je. Het is echter wat kortzichtig. Een beetje vergelijkbaar met mensen die niet weten wat kwaliteit is.

[..]

Het gaat erom dat je herkent wat correct blauw is. In het begin zit het er goed uit, maar later ga je de verschillen zien en je eraan storen. Tenzij je echt totaal niet kritisch bent. Volgens jouw logica is de meest felle televisie, hoe goedkoop ook, ook als beste televisie aan te wijzen, aangezien de prijs van de televisie ook niets zegt over hoe fel een televisie kan. Want grauw beeld is slecht....
Dat zeg ik helemaal niet. Dit gaat puur over kleur, zonder alle andere aspecten. Puur over kleur plasma of led. Tuurlijk komt er veel meer bij een televisie kijken, maar daar hebben we t nu even niet over. Stop met praten over dure/goedkope televisies, dit gaat over kleur!
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:50:39 #107
300718 Kenju
Say It!!??
pi_124349957
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:35 schreef Scaletta het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet. Dit gaat puur over kleur, zonder alle andere aspecten. Puur over kleur plasma of led. Tuurlijk komt er veel meer bij een televisie kijken, maar daar hebben we t nu even niet over. Stop met praten over dure/goedkope televisies, dit gaat over kleur!
Ik heb het over dure televisies om te onderbouwen waar het over gaat. Mensen vinden die kleuren alleen maar mooi door de felheid. Wanneer je een duur toestel en een goedkoper toestel naast elkaar zet, en het goedkope toestel schijnt feller, dan heb je dus mensen die denken dat het goedkopere toestel mooiere kleuren heeft.

Dan snap je toch dat het een redenatie is die niet klopt? En dat je kennelijk je ideeën over kleur moet herzien? Het gaat erom over wat goede kleuren zijn. Dàt is de norm voor kwaliteit. Niet wat mensen als mooie kleuren zien. Je hebt ook mensen die een audioset met overdreven bas een beter geluid toekennen. Heck, Beats is er zelfs redelijk succesvol mee. Wil niet zeggen dat het aan de normen van juistheid voldoet. Bas wordt vaak overdreven, en wil je optimaal van muziek genieten, stel je alles goed af. Dat is bij een televisie ook zo. Wil je optimaal van een film of serie genieten, dan stel je hem af op een manier dat de kleuren zo natuurgetrouw weergegeven worden. Dat is immers hoe de contentmaker het bedoeld heeft.

Dan kun je wel roepen dat er mensen zijn die die content ongeacht de bedoelingen van de makers, met fellere kleuren willen zien. Maar dat is een redenatie van de onderste plank. Zo kun je iedere activiteit wel met eigen voorkeuren gaan invullen. Uiteindelijk moet een televisie gewoon weergeven wat er ingestopt wordt. Niet met een eigen interpretatie oid.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_124350111
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:50 schreef Kenju het volgende:

[..]

Ik heb het over dure televisies om te onderbouwen waar het over gaat. Mensen vinden die kleuren alleen maar mooi door de felheid. Wanneer je een duur toestel en een goedkoper toestel naast elkaar zet, en het goedkope toestel schijnt feller, dan heb je dus mensen die denken dat het goedkopere toestel mooiere kleuren heeft.

Dan snap je toch dat het een redenatie is die niet klopt? En dat je kennelijk je ideeën over kleur moet herzien? Het gaat erom over wat goede kleuren zijn. Dàt is de norm voor kwaliteit. Niet wat mensen als mooie kleuren zien. Je hebt ook mensen die een audioset met overdreven bas een beter geluid toekennen. Heck, Beats is er zelfs redelijk succesvol mee. Wil niet zeggen dat het aan de normen van juistheid voldoet. Bas wordt vaak overdreven, en wil je optimaal van muziek genieten, stel je alles goed af. Dat is bij een televisie ook zo. Wil je optimaal van een film of serie genieten, dan stel je hem af op een manier dat de kleuren zo natuurgetrouw weergegeven worden. Dat is immers hoe de contentmaker het bedoeld heeft.

Dan kun je wel roepen dat er mensen zijn die die content ongeacht de bedoelingen van de makers, met fellere kleuren willen zien. Maar dat is een redenatie van de onderste plank. Zo kun je iedere activiteit wel met eigen voorkeuren gaan invullen. Uiteindelijk moet een televisie gewoon weergeven wat er ingestopt wordt. Niet met een eigen interpretatie oid.
En zo gaat het nou eenmaal in de maatschappij! Perfect voorbeeld. Beats geven dan misschien geen perfect geluid, maar toch willen heel veel mensen ze, ondanks dat ze voor minder geld betere koptelefoons kunnen krijgen. Maar dat maakt die mensen niks uit, want zij vinden beats mooi. Met televisies precies hetzelfde. Plasma tv's hebben een dikkere lijst, misschien wel een beter beeld, maar desondanks koopt 90% een LED. Doordat de smart tv uitgebreider is, de bezel dunner is, etc. Het gaat er niet zozeer om wat het beste is, maar wat mensen het meeste aanspreekt, voor jou geen economische studie :+
pi_124350119
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:53 schreef Scaletta het volgende:

[..]

Bedankt voor het verdraaien van mijn standpunt. Ik zei deels subjectief deels objectief, maar blijf jij maar lekker denken dat ik dom ben hoor, prima. Ik ga me niet verlagen tot jouw niveau. Hoe vaag jij bent met 'mensen'.
De mensen hier op FOK! die wat vaker posten weten waar ik het over heb. Genoeg die geen plasma wilde kopen, het door adviezen hier op FOK! toch hebben gedaan en uiteindelijk het eens zijn dat plasma superieur is aan LCD.
quote:
Toevallig volg ik ook tweakers en inderdaad vinden de meeste mensen plasma mooier daar. Aan de andere kant, 70% van de tweakers gebruikt geen facebook (zie tweakers poll) is dat nou representatief voor 'mensen' in het algemeen??
Wat heeft Facebook er nou weer mee te maken?
pi_124350218
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:54 schreef Dimens het volgende:

Wat heeft Facebook er nou weer mee te maken?
Ik betrek facebook erbij voor de representativiteit van tweakers.net. Dat zouden 'experts' zijn die de reviews schrijven. Dat kan best maar zij vertegenwoordiging dus niet de 'mainstream mens'. Dus hun opinie over televisie's en kleuren (wat subjectief is) sluiten misschien niet aan op wat de meeste mensen vinden.
pi_124350298
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:17 schreef Dimens het volgende:

[..]

Nogal wiedes dat ik Panasonic plasma adviseer gezien het gewoon weg een superieure beeldkwaliteit levert. Waarom zou ik iets adviseren wat net zoveel kost maar een slechtere beeldweergave heeft?

Tevens, wanneer iemand om de een of andere rede echt geen plasma wil of kan hebben, help ik gewoon met een andere keuze. Hier op FOK! vrij weinig voorgekomen aangezien de meeste uiteindelijk toch wel plasma hebben genomen.

En wie van die mensen is er ontevreden over? Ik heb nog niemand gehoord. Enkel de mensen zoals jij, die daar iets over te zeggen hebben.

[..]

Vrijwel elke serieuze review zegt het, de Panasonic ST50 serie geeft een enorm goede kwaliteit voor een heel schappelijke prijs. Door velen gezien als de beste televisie als het gaat om prijs / kwaliteit verhouding.

Plasma is nog niet uit de running. Het bericht dat Panasonic stopt is nog geen feit en ook al zou Panasonic ermee stoppen, is er altijd nog Samsung en LG welke plasma maken.

Mocht OLED uiteindelijk daadwerkelijk doorbreken, is LCD net zo hard ten dode opgeschreven. Sterker nog, misschien wel eerder in de wereld van de televisies.

Maar OLED is nog nieuw, kampt nog met veel kinderziektes en komt voorlopig nog niet serieus op de markt.
De wereld is wat mij betreft niet zo zwart en wit. Het is niet voor niets dat EISA ook verschillende categorieën hanteert bij hun prijzen van beste tv's. Verschillende winnaars voor verschillende doelgroepen: http://www.fwdmagazine.be(...)2012%2d2013%2dvideo/

BTW: Dit is een discussie forum met ruimte voor meerdere meningen. Geef een ander ook die ruimte.
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:04:19 #112
300718 Kenju
Say It!!??
pi_124350733
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:53 schreef Scaletta het volgende:

[..]

En zo gaat het nou eenmaal in de maatschappij! Perfect voorbeeld. Beats geven dan misschien geen perfect geluid, maar toch willen heel veel mensen ze, ondanks dat ze voor minder geld betere koptelefoons kunnen krijgen. Maar dat maakt die mensen niks uit, want zij vinden beats mooi. Met televisies precies hetzelfde. Plasma tv's hebben een dikkere lijst, misschien wel een beter beeld, maar desondanks koopt 90% een LED. Doordat de smart tv uitgebreider is, de bezel dunner is, etc. Het gaat er niet zozeer om wat het beste is, maar wat mensen het meeste aanspreekt, voor jou geen economische studie :+
Met economie heeft het weinig te maken. Dus daar zit je wederom mis. Verder ging de discussie niet over wat mensen willen, maar over wat beter is.

Dat jij kennelijk een verkoper bent die gewoon mensen geeft wat ze willen en liever weinig over een product wil of kàn vertellen, prima. Maar we hebben het hier over de normen van kwaliteit. Jij hebt het alleen over factoren die daar niets mee te maken hebben en gaat volledig voor de eerste indruk die je als norm neemt. Klopt niet. Wellicht dat je daardoor wel meer verkoopt. Maar gekeken naar de langere termijn komen mensen bij je terug wanneer ze iets goed hebben gekregen van je. Mits ze daar om geven natuurlijk. Bij de Media Markt telt dat minder. Vandaar dat veel verkopers daar ook minder weten. Neemt niet weg dat je nog steeds die kwaliteitsnorm negeert.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:55 schreef Scaletta het volgende:

Ik betrek facebook erbij voor de representativiteit van tweakers.net. Dat zouden 'experts' zijn die de reviews schrijven. Dat kan best maar zij vertegenwoordiging dus niet de 'mainstream mens'. Dus hun opinie over televisie's en kleuren (wat subjectief is) sluiten misschien niet aan op wat de meeste mensen vinden.
Het zegt iig iets over de beperkte mate waarmee jij in staat bent iets in te schatten. Is iedereen die op Tweakers zit een kenner? Stemt iedereen op die poll? Is iedereen eerlijk? Overigens zijn de reviews van Tweakers ook geen benchmark van de waarheid. Meermaals hebben ze gelijke kleurmetingen verschillend beoordeeld.
Twee plekken voor echt goede reviews wat mij betreft: HDTVtest.co.uk en FlatpanelsHD.com. Hardware.info heeft ook goede reviews, maar bespreken slechts beperkt televisies.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:57 schreef lukaon het volgende:

[..]

De wereld is wat mij betreft niet zo zwart en wit. Het is niet voor niets dat EISA ook verschillende categorieën hanteert bij hun prijzen van beste tv's.
Maar hier tellen nog altijd de normen van kwaliteit, en niet de subjectieve ervaringen van 'kwaliteit' die gestoeld zijn op een beperkt vermogen om dit in te schatten.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_124351028
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:04 schreef Kenju het volgende:

[..]

Met economie heeft het weinig te maken. Dus daar zit je wederom mis. Verder ging de discussie niet over wat mensen willen, maar over wat beter is.

Dat jij kennelijk een verkoper bent die gewoon mensen geeft wat ze willen en liever weinig over een product wil of kàn vertellen, prima. Maar we hebben het hier over de normen van kwaliteit. Jij hebt het alleen over factoren die daar niets mee te maken hebben en gaat volledig voor de eerste indruk die je als norm neemt. Klopt niet. Wellicht dat je daardoor wel meer verkoopt. Maar gekeken naar de langere termijn komen mensen bij je terug wanneer ze iets goed hebben gekregen van je. Mits ze daar om geven natuurlijk. Bij de Media Markt telt dat minder. Vandaar dat veel verkopers daar ook minder weten. Neemt niet weg dat je nog steeds die kwaliteitsnorm negeert.

[..]

Het zegt iig iets over de beperkte mate waarmee jij in staat bent iets in te schatten. Is iedereen die op Tweakers zit een kenner? Stemt iedereen op die poll? Is iedereen eerlijk? Overigens zijn de reviews van Tweakers ook geen benchmark van de waarheid. Meermaals hebben ze gelijke kleurmetingen verschillend beoordeeld.
Twee plekken voor echt goede reviews wat mij betreft: HDTVtest.co.uk en FlatpanelsHD.com. Hardware.info heeft ook goede reviews, maar bespreken slechts beperkt televisies.

[..]

Maar hier tellen nog altijd de normen van kwaliteit, en niet de subjectieve ervaringen van 'kwaliteit' die gestoeld zijn op een beperkt vermogen om dit in te schatten.
wat ik je net probeerde uit te leggen is waarom plasma minder verkocht wordt. Het feit dat jij denkt dat ik weinig weet laten we in het midden
pi_124351205
Over smaak valt niet te twisten, maar dat plasma beter beeld geeft dan LED-LCD is gewoon een feit (diepere zwartwaarden/kijkhoek/motion). Het beeld geeft misschien niet zoveel licht als een (LED)-LCD TV, maar het is zeker helder genoeg om mooi helder beeld te geven.
Helaas gaan de meeste consumenten af op het beeld dat ze in de winkel zien (waar plasma er heel donker uit ziet door de overdreven verlichting in winkels) en denken ze dat LED mooier is.

De enige reden waarom iemand die om beeldkwaliteit geeft (en verstand heeft van de tv's) een LED-TV zou kopen ipv een plasma is om burn-in/image retention, wat nog steeds bestaat al is de kans daarop wel vele malen kleiner als vroeger.
pi_124351487
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:13 schreef KingOfMystery het volgende:
Over smaak valt niet te twisten, maar dat plasma beter beeld geeft dan LED-LCD is gewoon een feit (diepere zwartwaarden/kijkhoek/motion). Het beeld geeft misschien niet zoveel licht als een (LED)-LCD TV, maar het is zeker helder genoeg om mooi helder beeld te geven.
Helaas gaan de meeste consumenten af op het beeld dat ze in de winkel zien (waar plasma er heel donker uit ziet door de overdreven verlichting in winkels) en denken ze dat LED mooier is.

De enige reden waarom iemand die om beeldkwaliteit geeft (en verstand heeft van de tv's) een LED-TV zou kopen ipv een plasma is om burn-in/image retention, wat nog steeds bestaat al is de kans daarop wel vele malen kleiner als vroeger.
Naar mijn mening blijft het subjectief.
We kunnen hier oneindig over blijven discussiëren maar eens worden we het niet.
pi_124351537
LED tv's _O_
Philips 42pfl6007k O+
pi_124351591
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:57 schreef lukaon het volgende:

[..]

De wereld is wat mij betreft niet zo zwart en wit. Het is niet voor niets dat EISA ook verschillende categorieën hanteert bij hun prijzen van beste tv's. Verschillende winnaars voor verschillende doelgroepen: http://www.fwdmagazine.be(...)2012%2d2013%2dvideo/

BTW: Dit is een discussie forum met ruimte voor meerdere meningen. Geef een ander ook die ruimte.

Hulde voor deze post :Y
pi_124351804
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:19 schreef Scaletta het volgende:

[..]

Naar mijn mening blijft het subjectief.
We kunnen hier oneindig over blijven discussiëren maar eens worden we het niet.
Er is niks subjectiefs aan. Plasma geeft beeld weer zoals het hoort te zijn en LED doet dit dus niet. Ik heb veel verschillende TV's gezien (LED en plasma) en dit werd mij al gauw duidelijk toen ik een paar tv's hebt gezien van beide technieken (in woonkamers/slaapkamers ipv winkels).
pi_124351874
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:26 schreef KingOfMystery het volgende:

[..]

Er is niks subjectiefs aan. Plasma geeft beeld weer zoals het hoort te zijn en LED doet dit dus niet. Ik heb veel verschillende TV's gezien (LED en plasma) en dit werd mij al gauw duidelijk toen ik een paar tv's hebt gezien van beide technieken (in woonkamers/slaapkamers ipv winkels).
Het werd JOU al snel duidelijk. Ik vind LED mooier en heb 4 LED tv's en mn buren een st30. Ik vind nog steeds mn led mooier. Er is overigens niks mis met mijn ogen voordat je het vraagt.
pi_124352016
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:27 schreef Scaletta het volgende:

[..]

Het werd JOU al snel duidelijk. Ik vind LED mooier en heb 4 LED tv's en mn buren een st30. Ik vind nog steeds mn led mooier. Er is overigens niks mis met mijn ogen voordat je het vraagt.
En de ST30 is de enige plasma die je hebt gezien? (plasma's in winkels tellen niet mee). De ST30 is verouderd (en zelfs in 2011 was het maar een matige tv) en niet representatief voor andere plasma tv's.
pi_124352092
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:30 schreef KingOfMystery het volgende:

[..]

En de ST30 is de enige plasma die je hebt gezien? (plasma's in winkels tellen niet mee). De ST30 is verouderd (en zelfs in 2011 was het maar een matige tv) en niet representatief voor andere plasma tv's.
Het is leuk dat je me blijft tegenspreken. Tuurlijk is dat niet de enige. Jesus man leg je erbij neer. Je gaat me niet overtuigen dat plasma mooier is ik jou niet dat led mooier is. Het is namelijk subjectief. Klaar einde discussie, lekker slapen :W
PS: Ik ben op alle grote merken hun aankondiging geweest en heb daar zelfs een training van gehad ( niet dat dat heel veel voorsteld maar toch) ik heb genoeg tv's gezien om te bepalen wat ik mooi vind
pi_124352543
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:32 schreef Scaletta het volgende:

[..]

Het is leuk dat je me blijft tegenspreken. Tuurlijk is dat niet de enige. Jesus man leg je erbij neer. Je gaat me niet overtuigen dat plasma mooier is ik jou niet dat led mooier is. Het is namelijk subjectief. Klaar einde discussie, lekker slapen :W
PS: Ik ben op alle grote merken hun aankondiging geweest en heb daar zelfs een training van gehad ( niet dat dat heel veel voorsteld maar toch) ik heb genoeg tv's gezien om te bepalen wat ik mooi vind

Dan geloof je me maar niet. Veel plezier met je 4 led-tv's
pi_124352585
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:41 schreef KingOfMystery het volgende:

[..]

Dan geloof je me maar niet. Veel plezier met je 4 led-tv's
Geloven? Ik zeg dat ik LED mooier vind, jij vindt plasma mooier? Laten we vriendjes blijven en ons erbij neerleggen dat onze smaken verschillen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:52:39 #124
300718 Kenju
Say It!!??
pi_124356835
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:09 schreef Scaletta het volgende:

[..]

wat ik je net probeerde uit te leggen is waarom plasma minder verkocht wordt. Het feit dat jij denkt dat ik weinig weet laten we in het midden
Niemand ontkent dat plasma beter slechter verkocht wordt en dat dit vaak gebeurt op basis van de misleidend fel schijnende LCD's. Dat wil niet zeggen dat plasma voor veel LCD-kopers eigenlijk de betere keus was.

Wat voor LCD heb je zelf?

Voor alle duidelijkheid, ik zeg niet dat LCD's altijd per definitie slechter zijn. Maar wel dat wanneer je kijkt naar de prijs kwaliteit verhouding, je bij plasma in de regel een betere deal krijgt. Vergeet ook niet dat we het hadden over de prijsklasse van rond die 750 Euro. In die context is het begonnen. Wanneer je kijkt naar de duurdere LCD's zitten daar televisies tussen die zo goed zijn dat ze het wel op de persoonlijke voorkeur kunnen laten aankomen.

Wanneer het echter gaat om toestellen die met de ST50 moeten concurreren, is er niets dat daar tegenop kan in die prijsrange.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kenju op 22-03-2013 00:11:56 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  donderdag 21 maart 2013 @ 23:26:25 #125
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124358972
Plasma is altijd beter led, buck for buck. Is uberhaupt geen discussiepunt
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')