Denk dat dat wel meevalt.quote:Op maandag 26 november 2012 13:07 schreef Re het volgende:
[..]
een reality check zou je niet misstaan, ik denk dat er namelijk veel meer politieagenten en burgers afgeschoten gaan worden
Vertel, wat is het verschil? Als iemand omkomt door geweld dan was dat geweld dodelijk.quote:Op maandag 26 november 2012 13:08 schreef Scorpie het volgende:
Echt, ik krijg de kriebels van mensen die zoiets essentieels als dodelijk geweld en geweld met dodelijke afloop niet uit elkaar kunnen houden. Mensen, stop met posten als je het verschil niet kent, dat houdt de discussie kwalitatief een stuk beter. Dank u.
Ik stop met reageren op jouw posts. Je leest wat je wilt lezen en redeneren is niet echt jouw sterkste punt.quote:Op maandag 26 november 2012 13:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Fout. Er is geen dodelijk geweld toegepast. Je vergelijking gaat mank, derhalve irrelevant verhaaltje.
[..]
Dus je ontkracht nu je eigen verhaal al. Bedankt voor het maken van mijn eigen punt, er is geen dodelijk geweld toegepast. Zullen we nu weer even doen wat ik al eerder zei? Hou je bij de feiten, beperk je uitspraken, laat jezelf niet zo ontsporen.
Dodelijk geweld is geweld dat men gebruikt om per definitie te doden. Lees: gericht schieten op hoofd, hart en romp met de intentie iemand daadwerkelijk om te brengen. Kan ook door iemand zijn hoofd in te slaan bijvoorbeeld.quote:Op maandag 26 november 2012 13:14 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Vertel, wat is het verschil? Als iemand omkomt door geweld dan was dat geweld dodelijk.
Bij dodelijk geweld, is het de bedoeling iemand te doden, bij geweld met dodelijke afloop niet.quote:Op maandag 26 november 2012 13:14 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Vertel, wat is het verschil? Als iemand omkomt door geweld dan was dat geweld dodelijk.
dat laatste weet vooralsnog niemand natuurlijkquote:Op maandag 26 november 2012 13:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dodelijk geweld is geweld dat men gebruikt om per definitie te doden. Lees: gericht schieten op hoofd, hart en romp met de intentie iemand daadwerkelijk om te brengen.
Geweld met dodelijke afloop is geweld dat weliswaar gebruikt is om iemand tegen te houden (lees; schieten op benen, armen, taseren, traangas, in bedwang houden etc) maar loopt door omstandigheden uit op de (onbedoelde) dood van diegene.
nikk vind dat de politie gericht schoot om te doden, ik bestrijd dat en zeg dat de politie het tweede heeft getracht.
Stop vooral met reageren in dit topic, dat komt het hele topic ten goede. Als je zoiets basaals als dodelijk geweld en geweld met dodelijke afloop niet uit elkaar kan houden heb je maar beter je mond te houden over andermans redenatiekunsten.quote:Op maandag 26 november 2012 13:15 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik stop met reageren op jouw posts. Je leest wat je wilt lezen en redeneren is niet echt jouw sterkste punt.
Haha kerel, je hebt de foto gezien: getinte huid, lang haar, daarvan lopen er honderden in die buurt lijkt mequote:Op maandag 26 november 2012 12:45 schreef Aldo-MC het volgende:
Bekend was dat er een jongen met zijn signalement een straatverbod had en nu mensen bedreigde.
Zeker weten dat hij het was kunnen ze het pas als zijn identiteit is vastgesteld maar het vermoeden bestond wel degelijk.
Ik snap wat je bedoelt.quote:Op maandag 26 november 2012 13:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dodelijk geweld is geweld dat men gebruikt om per definitie te doden. Lees: gericht schieten op hoofd, hart en romp met de intentie iemand daadwerkelijk om te brengen.
Geweld met dodelijke afloop is geweld dat weliswaar gebruikt is om iemand tegen te houden (lees; schieten op benen, armen, taseren, traangas, in bedwang houden etc) maar loopt door omstandigheden uit op de (onbedoelde) dood van diegene.
nikk vind dat de politie gericht schoot om te doden, ik bestrijd dat en zeg dat de politie het tweede heeft getracht.
Als je zo redeneert schilder je de politie af als een stel huurlingen met verknipt wereldje tussen de oren.quote:Op maandag 26 november 2012 13:17 schreef Re het volgende:
[..]
dat laatste weet vooralsnog niemand natuurlijk
Klopt, maar het tweede ligt qua protocol veel meer voor de hand dan het eerste natuurlijk. Geen enkele politieagent mag namelijk zomaar dodelijk geweld gebruiken en dat zal het onderzoek dan ook uit gaan wijzen mocht dat zo zijn.quote:Op maandag 26 november 2012 13:17 schreef Re het volgende:
[..]
dat laatste weet vooralsnog niemand natuurlijk
Nee, dat zeg ik niet. Ik heb het nergens over de intenties.quote:Op maandag 26 november 2012 13:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
huh... ik refereer erna of we niet weten of de politie schoot met de bedoeling hem dood te schieten of hem neer te schieten... dus ik snap jouw reply niet echtquote:Op maandag 26 november 2012 13:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als je zo redeneert schilder je de politie af als een stel huurlingen met verknipt wereldje tussen de oren.
Ondanks het falen soms, omdat het volk steeds wat anders wil, verdienen ze toch wel wat meer krediet.
Haha, ongelooflijke jankerd.quote:Op maandag 26 november 2012 13:08 schreef Scorpie het volgende:
Echt, ik krijg de kriebels van mensen die zoiets essentieels als dodelijk geweld en geweld met dodelijke afloop niet uit elkaar kunnen houden. Mensen, stop met posten als je het verschil niet kent, dat houdt de discussie kwalitatief een stuk beter. Dank u.
Volgens mij is schieten op het grootste vlak protocol bij zelfverdediging. Logisch hoor, maar dat is dan wel 'dodelijk geweld'.quote:Op maandag 26 november 2012 13:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klopt, maar het tweede ligt qua protocol veel meer voor de hand dan het eerste natuurlijk. Geen enkele politieagent mag namelijk zomaar dodelijk geweld gebruiken en dat zal het onderzoek dan ook uit gaan wijzen mocht dat zo zijn.
Als je datgene al durft te stellen vind ik dat niet verrassend.quote:Op maandag 26 november 2012 13:21 schreef Re het volgende:
[..]
huh... ik refereer erna of we niet weten of de politie schoot met de bedoeling hem dood te schieten of hem neer te schieten... dus ik snap jouw reply niet echt
Als je zegt dat er dodelijk geweld is toegepast vertaal je die intenties al he?quote:Op maandag 26 november 2012 13:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik heb het nergens over de intenties.
is dat nou een mislukte poging om slim over te komen of zo?quote:Op maandag 26 november 2012 13:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als je datgene al durft te stellen vind ik dat niet verrassend.
Met die intentie schieten ze niet al is de kans natuurlijk aanzienlijk.quote:Op maandag 26 november 2012 13:21 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Volgens mij is schieten op het grootste vlak protocol bij zelfverdediging. Logisch hoor, maar dat is dan wel 'dodelijk geweld'.
Ik wil eerst je IQ test zien voor ik dat aanneem.quote:Op maandag 26 november 2012 13:23 schreef Re het volgende:
[..]
is dat nou een mislukte poging om slim over te komen of zo?
want je faalt daarin...
sure... jij begint ineens over krediet en huurlingen etc...quote:Op maandag 26 november 2012 13:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik wil eerst je IQ test zien voor ik dat aanneem.
Als je op de borst schiet loop je een dermate risico dat het toch echt onder jullie noemer dodelijk geweld valt.quote:Op maandag 26 november 2012 13:23 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Met die intentie schieten ze niet al is de kans natuurlijk aanzienlijk.
Maar er worden jaarlijks ook tientallen mensen neergeschoten die niet dodelijk getroffen worden, de intentie is natuurlijk niet om te doden, louter om snel uit te schakelen.
Geen zin om het als 4-jarige aan je uit te leggen. Kost me te veel tijd. Sorry.quote:Op maandag 26 november 2012 13:26 schreef Re het volgende:
[..]
sure... jij begint ineens over krediet en huurlingen etc...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |