In ieder geval heb ik liever geen agenten in dienst die triggerhappy zijn of zich bij dergelijke situaties dusdanig bedreigd voelen om maar gelijk met dodelijk geweld te reageren.quote:Op maandag 26 november 2012 12:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft bij de politie, men heeft supermensen zoals jij nodig.
Ga dan zelf bij de politie en dien zelf als cannon fodder. Laat even zien hoe het moetquote:Op maandag 26 november 2012 12:43 schreef nikk het volgende:
[..]
In ieder geval heb ik liever geen agenten in dienst die triggerhappy zijn of zich bij dergelijke situaties dusdanig bedreigd voelen om maar gelijk met dodelijk geweld te reageren.
quote:Op maandag 26 november 2012 12:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft bij de politie, men heeft supermensen zoals jij nodig.
Dat persoonlijk geneuzel begint wel wat irritant te worden. Kan er geen mod ingrijpen op deze figuren?quote:Op maandag 26 november 2012 12:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. Gewoon nee.
Net als strafbladen onzinnig zijn en politieagenten mongolen terwijl jij een scherpschutter bent met een glazen bol.
In ieder geval moet er sprake zijn van een bedreigende situatie voor de agent. Afgaan op een melding dat iemand daar rondloopt met een wapen en een beweging maken van een hand naar een jas of middel is m.i. geen reden om iemand dan gelijk dood te schieten...quote:Op maandag 26 november 2012 12:43 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dus die agent moet eerst maar even kijken wat hij precies van plan is te gaan pakken, en als het daadwerkelijk een vuurwapen is en op hem richt mag hij hem neerschieten?
Bekend was dat er een jongen met zijn signalement een straatverbod had en nu mensen bedreigde.quote:Op maandag 26 november 2012 12:41 schreef matthijst het volgende:
[..]
Haha, ja, en dat wisten die agenten allemaal al toen ze de call kregen zeker.
Dat het hier om Mohammed de straatverbodweigeraar ging...
En er was dus geen pistool. Nogmaals: wie heeft diie melding gedaan en ging het wel om deze allochtoon... Hoor je volgens mij tot nu toe niks over.
Jij claimt dat je een geweldige schutter bent met een Arendsoog van heb ik jou daar. Daarom zeg ik, ga bij de politie, ze hebben je blijkbaar daar nodig.quote:Op maandag 26 november 2012 12:44 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Dat persoonlijk geneuzel begint wel wat irritant te worden. Kan er geen mod ingrijpen op deze figuren?
Even gefixed.quote:Op maandag 26 november 2012 12:43 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dus die agent moet eerst maar even kijken wat hij precies van plan is te gaan pakken, en als het daadwerkelijk een vuurwapen is hem neerschieten?
Zoals dit bedoel je?quote:Op maandag 26 november 2012 12:44 schreef betyar het volgende:
Dat persoonlijk geneuzel begint wel wat irritant te worden. Kan er geen mod ingrijpen op deze figuren?
quote:Op maandag 26 november 2012 12:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Jammer van de ruimte in dit topic. Er had een goede post kunnen staan.
quote:
we weten natuurlijk niet of het een poging was tot dodelijk schot...quote:Op maandag 26 november 2012 12:45 schreef nikk het volgende:
[..]
In ieder geval moet er sprake zijn van een bedreigende situatie voor de agent. Afgaan op een melding dat iemand daar rondloopt met een wapen en een beweging maken van een hand naar een jas of middel is m.i. geen reden om iemand dan gelijk dood te schieten...
Dus hij is doodgeschoten op basis van een vermoeden?quote:Op maandag 26 november 2012 12:45 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Bekend was dat er een jongen met zijn signalement een straatverbod had en nu mensen bedreigde.
Zeker weten dat hij het was kunnen ze het pas als zijn identiteit is vastgesteld maar het vermoeden bestond wel degelijk.
Het feit dat iemand gesommeerd wordt zijn handen omhoog te doen en in plaats daarvan 'iets probeert te pakken' is voor een agent die op een melding van bedreiging afkomt bedreigend genoeg en volkomen legitiem om hem dan direct uit te schakelen.quote:Op maandag 26 november 2012 12:45 schreef nikk het volgende:
[..]
In ieder geval moet er sprake zijn van een bedreigende situatie voor de agent. Afgaan op een melding dat iemand daar rondloopt met een wapen en een beweging maken van een hand naar een jas of middel is m.i. geen reden om iemand dan gelijk dood te schieten...
Nee, omdat hij zijn handen niet in de lucht deed toen hem dat gesommeerd werd en iets probeerde te pakken hetgeen kennelijk als bijzonder dreigend overkwam op de betreffende agent.quote:Op maandag 26 november 2012 12:46 schreef nikk het volgende:
[..]
Dus hij is doodgeschoten op basis van een vermoeden?
Darwinquote:Op maandag 26 november 2012 12:49 schreef Scorpie het volgende:
'HANDEN OMHOOG!'
'NEE IK GA LEKKER WAT PAKKEN UIT MIJN JAS!'
Ja logisch.
Dat moet blijken uit het onderzoek.quote:Op maandag 26 november 2012 12:47 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Het feit dat iemand gesommeerd wordt zijn handen omhoog te doen en in plaats daarvan 'iets probeert te pakken' is voor een agent die op een melding van bedreiging afkomt bedreigend genoeg en volkomen legitiem om hem dan direct uit te schakelen.
Juist. Dat is dus de situatie. En in die situatie is er m.i. onvoldoende grond om dodelijk geweld toe te passen. Maar sommige in dit topic wanen zich in Irak of Afghanistan lijkt het.quote:Op maandag 26 november 2012 12:49 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Nee, omdat hij zijn handen niet in de lucht deed toen hem dat gesommeerd werd en iets probeerde te pakken hetgeen kennelijk als bijzonder dreigend overkwam op de betreffende agent.
En dat zeg je nadat jij je mening al onderbuikt had?quote:
mhoa, in de VS had hij denk ik wel 20 kogels voor zijn bakkes gehad (zie dat filmpje van die gozer met een mes in NYC geloof ik)quote:Op maandag 26 november 2012 12:51 schreef nikk het volgende:
[..]
Juist. Dat is dus de situatie. En in die situatie is er m.i. onvoldoende grond om dodelijk geweld toe te passen. Maar sommige in dit topic wanen zich in Irak of Afghanistan lijkt het.
Dat moet uit het onderzoek blijken he, of het dodelijk geweld was door opzet of niet, onderbuikje van me.quote:Op maandag 26 november 2012 12:51 schreef nikk het volgende:
[..]
Juist. Dat is dus de situatie. En in die situatie is er m.i. onvoldoende grond om dodelijk geweld toe te passen. Maar sommige in dit topic wanen zich in Irak of Afghanistan lijkt het.
Je leest wat je wilt lezen. Ik reageer op speculatie van anderen, en bij mijn mening omschrijf ik duidelijk (vrijwel bij elke reactie) de situatie zoals ik die vooralsnog opmaak.quote:Op maandag 26 november 2012 12:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Serieus, jij gaat nu dat zeggen na al je speculaties? Ironisch.
Politie is geïnstrueerd om op zulke momenten inderdaad geen enkel risico te nemen. Een schot in de benen kan betekenen dat de persoon in kwestie alsnog zijn wapen kan pakken.quote:Op maandag 26 november 2012 12:51 schreef nikk het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik, je speculeert erop los (zoals met het dodelijk geweld geblaat) en als anderen dat volgens jou doen moet het blijken uit het onderzoek. Dat noem ik ironisch ja.quote:Op maandag 26 november 2012 12:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Je leest wat je wilt lezen. Ik reageer op speculatie van anderen, en bij mijn mening omschrijf ik duidelijk (vrijwel bij elke reactie) de situatie zoals ik die vooralsnog opmaak.
maar daarentegen zullen er meer inbrekers en messentrekkers overgaan op schietijzers...quote:Op maandag 26 november 2012 12:53 schreef stekelzwijn het volgende:
Terecht geschoten of niet, het messentrekkers- en inbrekersgilde telt nu in ieder geval een lid minder.
Je punt?quote:Op maandag 26 november 2012 12:56 schreef Re het volgende:
[..]
maar daarentegen zullen er meer inbrekers en messentrekkers overgaan op schietijzers...
Waar baseer je dat op?quote:Op maandag 26 november 2012 12:56 schreef Re het volgende:
[..]
maar daarentegen zullen er meer inbrekers en messentrekkers overgaan op schietijzers...
Afgaande op de berichten worden daar in de regel voornamelijk vakbroeders het slachtoffer van.quote:Op maandag 26 november 2012 12:56 schreef Re het volgende:
[..]
Waarom? Ze kunnen het toch nooit winnen van de 'triggerhappy politieagent', dus als ze zich opeens gaan bewapenen zijn ze nog dommer dan ik al dacht.quote:Op maandag 26 november 2012 12:56 schreef Re het volgende:
[..]
dat zijn opmerking niet direct een verbetering betekent van de maatschappijquote:
Hoezo is het een nadeel dan?quote:Op maandag 26 november 2012 12:58 schreef Re het volgende:
[..]
dat zijn opmerking niet direct een verbetering betekent van de maatschappij
Er is dodelijk geweld toegepast. Dat is een feit. (Dit is geen waardeoordeel, maar dit schijn je telkens als zodanig te lezen.) En wanneer dat niet de bedoeling was, moet er verklaard worden waarom dat is. En ik ben heel erg benieuwd wat die reden dan geweest kan zijn.quote:Op maandag 26 november 2012 12:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat moet uit het onderzoek blijken he, of het dodelijk geweld was door opzet of niet, onderbuikje van me.
als je weet dat je politie tegen kan komen die jou wil stoppen met dodelijk geweld zal je je daar tegen bewapenen... is gewoon common sensequote:
Het is geen speculeren. Er is sprake van dodelijk geweld...quote:Op maandag 26 november 2012 12:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik, je speculeert erop los (zoals met het dodelijk geweld geblaat) en als anderen dat volgens jou doen moet het blijken uit het onderzoek. Dat noem ik ironisch ja.
Nee, je poneert als stelling dat er 'dodelijk geweld is toegepast'. Dat is irrelevant, feitelijk onjuist en suggestief. Er is geweld gebruikt met dodelijke afloop. Dat is a) heel wat anders en b) nog niet nader benoemd als oorzaak.quote:Op maandag 26 november 2012 12:58 schreef nikk het volgende:
[..]
Er is dodelijk geweld toegepast. Dat is een feit. (Dit is geen waardeoordeel, maar dit schijn je telkens als zodanig te lezen.) En wanneer dat niet de bedoeling was, moet er verklaard worden waarom dat is. En ik ben heel erg benieuwd wat die reden dan geweest kan zijn.
Maar dit heb ik allemaal al eerder gesteld.
Ja? Dus lopen ze eerder kans door de politie van de planeet geschoten te worden.quote:Op maandag 26 november 2012 12:59 schreef Re het volgende:
[..]
als je weet dat je politie tegen kan komen die jou wil stoppen met dodelijk geweld zal je je daar tegen bewapenen... is gewoon common sense
Geweld met dodelijke afloop != dodelijk geweld. Leer het nou eens.quote:Op maandag 26 november 2012 13:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is geen speculeren. Er is sprake van dodelijk geweld...
Gast.quote:Op maandag 26 november 2012 13:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, je poneert als stelling dat er 'dodelijk geweld is toegepast'. Dat is irrelevant, feitelijk onjuist en suggestief. Er is geweld gebruikt met dodelijke afloop. Dat is a) heel wat anders en b) nog niet nader benoemd als oorzaak.
Dus heel leuk wat je hier deponeert als suggestieve opmerkingen, je feitenkennis en je speculaties zijn beiden nogal grappig.
Dat is dus speculatie.quote:Op maandag 26 november 2012 13:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is geen speculeren. Er is sprake van dodelijk geweld...
Want hij heeft een hartaanval gehad na dat nekschot?quote:Op maandag 26 november 2012 13:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geweld met dodelijke afloop != dodelijk geweld. Leer het nou eens.
Dat zeg ik, je praat weer eens poep ouwe. Dodelijk geweld != geweld met dodelijke afloop. Speculeer wat minder, hou je bij de feiten, beperk je uitspraken. Je begint nu te ontsporen namelijk.quote:
Kan jij met 100% zekerheid zeggen dat dat niet gebeurt is?quote:Op maandag 26 november 2012 13:02 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Want hij heeft een hartaanval gehad na dat nekschot?
Wat ik al zei:quote:Op maandag 26 november 2012 13:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geweld met dodelijke afloop != dodelijk geweld. Leer het nou eens.
Als je zo redeneert kun je nooit meer iets zeggen. Niemand zal ooit 100% zeker zijn over iets.quote:Op maandag 26 november 2012 13:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kan jij met 100% zekerheid zeggen dat dat niet gebeurt is?
Fout. Er is geen dodelijk geweld toegepast. Je vergelijking gaat mank, derhalve irrelevant verhaaltje.quote:Op maandag 26 november 2012 13:05 schreef nikk het volgende:
[..]
Wat ik al zei:
Er is dodelijk geweld toegepast.
Dus je ontkracht nu je eigen verhaal al. Bedankt voor het maken van mijn eigen punt, er is geen dodelijk geweld toegepast. Zullen we nu weer even doen wat ik al eerder zei? Hou je bij de feiten, beperk je uitspraken, laat jezelf niet zo ontsporen.quote:Dat dikgedrukte betekent dus (om het voor jou duidelijk te maken): als de agenten geen intentie hadden om dodelijk geweld toe te passen is er in die situatie iets mis gegaan. En dat moet dan verklaard worden. Omdat er een dode ligt. Geraakt door een politiekogel. Daar is niets speculatiefs aan.
No.quote:Op maandag 26 november 2012 13:05 schreef nikk het volgende:
[..]
Wat ik al zei:
Er is dodelijk geweld toegepast. Dat is een feit.
een reality check zou je niet misstaan, ik denk dat er namelijk veel meer politieagenten en burgers afgeschoten gaan wordenquote:Op maandag 26 november 2012 13:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ja? Dus lopen ze eerder kans door de politie van de planeet geschoten te worden.
Voor diegenen die vooraf zich hiertegen bewapenen hebben niks goeds in gedachten. Wat mij betreft hoe eerder hoe beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |