![bannerslowchat.gif]()
![mods.png]()
![anne.gif]()
![sd.gif]()
![oldtimers.png]()
![tjabbo.jpg]()
![ookgek.gif]()


]
![DAF-avatar[1].gif](http://i.fok.nl/usericons/15746/DAF-avatar[1].gif)
![alex.gif]()
![peurac.gif]()
![twente.png]()
![slowchatters.png]()
![baracuda.gif]()
![alfisti.gif]()
![fugie.gif]()
![lipje.jpg]()
![paal.jpg]()
![2cv.gif]()
![newbie.png]()
![Barcaconia.gif]()
![sjoegerd.GIF]()
![invine.gif]()
![dingest.jpg]()
![alicey.png]()
![duvel.gif]()
![op.png]()
![m1cyic8b9l6u_600.jpg]()
Op het circuit van Monza vindt op 27 juni 1962 de persintroductie plaats van de Alfa Romeo Giulia 1600 TI. Het eigenzinnig vormgegeven model is de opvolger van de alweer uit 1955 stammende Giulietta berlina. Giulietta (verkleinwoord voor Giulia) werd Giulia, vanwege de grotere cilinderinhoud van de viercilinder. Deze meet nu 1.570 cc in plaats van 1.290 cc, en is goed voor 92 pk bij 6.200 tpm. De topsnelheid ligt daarmee op 165 km/h. De opvallende vierdeurs koets is niet zomaar het hersenspinsel van een ontwerper. Integendeel, vorm was in dit geval bijna geheel ondergeschikt aan functie. Het resultaat is een super gestroomlijnde carrosserie met een Cw-waarde van slechts 0,34. De lage luchtweerstand is te danken aan de hoge en recht afgekapte achterzijde met geïntegreerde spoilerrand, de panoramische voorruit en het geringe frontaal oppervlak van de Giulia. De berlina biedt echter nog meer geavanceerde techniek: voor grotere veiligheid is de Giulia voorzien van een kooiconstructie met kreukelzones en een ver naar achteren geplaatst stuurhuis, zodat dit bij een aanrijding niet meteen naar achteren gedrukt wordt, de passagiersruimte in. De motor met twee bovenliggende nokkenassen is geheel opgetrokken uit lichtmetaal en standaard gekoppeld aan een vijfbak (waar de meeste concurrenten een vierbak monteren); de in eerste instantie gemonteerde trommelremmen worden vanaf het 20.000e exemplaar door schijfremmen rondom vervangen. Het interieur is minstens zo opvallend, met een lineaire snelheidsmeter, gecombineerd met een ronde toerenteller. De Giulia heeft stuurschakeling en een bank i.p.v. separate stoelen voorin. Daarmee is het volgens de brochure een 6-persoons sedan met ruime kofferbak. De pers spreekt van een Ferrari voor mannen met een gezin. De Giulia markeert in zekere zin tevens de overgang voor Alfa naar massaproduktie. In Arese, net buiten Milaan, wordt een nieuwe fabriek gebouwd om aan de toegenomen vraag te kunnen voldoen. In 1963 wordt de TI Super toegevoegd, een extra sportieve variant met 112 pk in een kleine oplage van 501 stuks. Deze uitvoering is vooral bedoeld als basis voor de toerwagenracers. Vanaf 1965, toen de luxueuze Super werd geïntroduceerd, doen langzamerhand separate voorstoelen en een op de vloer gemonteerde schakelpook hun intrede in de Giulia’s. In 1974 wordt de Giulia uiterlijk en innerlijk flink onder handen genomen, wat resulteert in de toevoeging Nuova. Verdwenen is de ‘deuk’ in het kofferdeksel, het vele chroom van de grille is vervangen door zwart kunststof. Het dashboard wordt uitgebreid met een heuse middenconsole. Tevens wordt een dieselmotor leverbaar. In 1978 wordt de Giulia opgevolgd door de Giulietta.
Technische gegevens Alfa Romeo Giulia
Type 1600 TI TI Super 1300 Super / Super 1,3 Nuova Super 1,6 Diesel Type
Bouwjaren 1962-1966 1963-1964 1970-1974 1974-1978 1977-1978 Bouwjaren
Bouwwijze 4 cil., lijn 4 cil., lijn 4 cil., lijn 4 cil., lijn 4 cil., lijn Bouwwijze
Cilinderinhoud 1570 cc 1570 cc 1290 cc 1570 cc
1760 cc Cilinderinhoud
Brandstof benzine benzine benzine benzine diesel Brandstof
Aandrijving achter achter achter achter achter Aandrijving
Vermogen 92 pk/6000 tpm 112 pk/6500 tpm 89 pk/6000 tpm 98 pk/5500 tpm 55 pk/4000 tpm Vermogen
Koppel - - - - - Koppel
Lengte 414 cm 414 cm 416 cm 418 cm 418 cm Lengte
Breedte 156 cm 156 cm 156 cm 156 cm 156 cm Breedte
Hoogte 143 cm 143 cm 143 cm 143 cm 143 cm Hoogte
Wielbasis 251 cm 251 cm 251 cm - - Wielbasis
Massa 1000 kg 960 kg 1010 kg 1000 kg 1130 kg Massa
Topsnelheid 165 km/h 185 km/h 165 km/h 175 km/h 138 km/h Topsnelheid
Acceleratie 14 s 12 s 13 s 11 s - Acceleratie
Prijs - - - - - Prijs
Productieaantal 71.148 501 65.720 41.757 6573 Productieaantal
![m1dyxj4blghl_800.jpg]()
[
Tjabbo's fleshlightBojo's date begin----------
EindOok_Gek avatar blunder![foto.png]()
![Marktoppie.png]()
![lp.png]()
![bojoklein.jpg]()
![peukots1.gif]()
![CrazyRiverklein.jpg]()
![alexxxxxklein.png]()
![alexniva1.gif]()
![derpklein.jpg]()
![albertok.jpg]()
![quotes.png]()
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:[..]
sex en Lada in één zin
*mompelt iets over anticonceptie
Op woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:[..]
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn niva

Op woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:[..]
Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten

quote:
@2cv:Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent
quote:
quote:
quote:
quote:
vorige deeltjes, statistieken, wie post er het meest enz enz
http://www.piles.nl/fok/index.php?reeks_id=11