abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132594385
Gisteren weer op eentje terecht gekomen :')
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:28:46 #102
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_132594699
Ergste is nog wel als iemand binnenkomt en dan de hele kring rond gaat om te feliciteren en handjes te schudden :')
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:29:14 #103
395200 deadprez
One more rail
pi_132594728
Kutkick.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_132595171
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 21:29 schreef deadprez het volgende:
Kutkick.
je bent zelf een kutkick
pi_132595208
laten we het over kringspieren hebben
pi_132597166
Gezellig met mensen die je niet mag afspreken *O*
N A P O L I
C A M P A N I A
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:39:00 #107
394711 A.Jensen
I never asked for this..
pi_132597852
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 21:40 schreef bram1241 het volgende:
laten we het over kringspieren hebben
Hommo
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:46:50 #108
67670 Skv
Cynist.
pi_132611348
Ik mag op 10 november weer. Schoonouders. ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 27 oktober 2013 @ 12:50:31 #109
414310 reserve-duitser
Ich will ficken!
pi_132613291
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:52 schreef kort het volgende:
[ afbeelding ]

Allemaal geforceerd in een rondje :r Altijd weer een tante die constant vraagt of ze moet helpen omdat ze toch niks beter te doen heeft. Oma die elke kringverjaardag steevast hetzelfde verhaal verteld :r
ZEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER TERECHTE KLACHT. :( :Y)
  zondag 27 oktober 2013 @ 12:55:34 #110
351780 Piye
King of Kush
pi_132613445
Ik snap niet waarom je zo geforceerd anti-kring zou zijn. Een kring is in principe best een handige vorm en hoeft verder echt niks te zeggen over hoe leuk het is. Wees gewoon trots op jullie cultuur van kringen en blokjes kaas. _O_ Zolang er maar genoeg sterke drank en harde muziek is.

En mensen die geen zitplaatsen bieden "want met statafels loopt iedereen zo lekker rond". Moeten al helemaal een pijnlijke soa doorstaan. :r
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_132614105
Heb altijd prima kringverjaardagen als ik dit topic zo lees.
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:17:00 #112
197851 Raphaelo
AnimeFreak!
pi_132614160
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:55 schreef Piye het volgende:
En mensen die geen zitplaatsen bieden "want met statafels loopt iedereen zo lekker rond". Moeten al helemaal een pijnlijke soa doorstaan. :r
Helemaal mee eens, er is niets erger stomdronken aan zo een tafeltje te lopen hangen...
pi_132614193
Niet in een vierkant zitten :')
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:21:06 #114
338880 haan33
Studerende Boy
pi_132614297
En dan de hippe familieleden die bij de jeugd gaan staan met een halfleeg biertje :')
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
pi_132614425
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:14 schreef haan33 het volgende:
Mijn tante belde aan en het eerste wat ze tegen mij zei was: 'hee bolle' :')
Toch wel een spitsvondige opmerking gezien je omvang?
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:26:05 #116
338880 haan33
Studerende Boy
pi_132614454
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:25 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Toch wel een spitsvondige opmerking gezien je omvang?
Ze kan het alleen maar over het figuur van de familieleden hebben, doodsirritant
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
pi_132614487
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:26 schreef haan33 het volgende:

[..]

Ze kan het alleen maar over het figuur van de familieleden hebben, doodsirritant confronterend.
Vervelend voor je, bolle.
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:27:49 #118
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_132614495
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 21:28 schreef Starm het volgende:
Ergste is nog wel als iemand binnenkomt en dan de hele kring rond gaat om te feliciteren en handjes te schudden :')
Zo werkt dat nou eenmaal in Nederland.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:28:13 #119
389075 Worsteman
Vermoedelijk chillende
pi_132614510
Ik vind het altijd wel gezellig hoor
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:28:23 #120
338880 haan33
Studerende Boy
pi_132614517
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:27 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Vervelend voor je, bolle.
Mij boeit het niet, maar voor anderen is het niet fijn.
'The Don Mega'
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:57:36 #121
338880 haan33
Studerende Boy
pi_132615615
Toen een neef van mij 21 werd, had hij de hele familie uitgenodigd en vrienden zouden rond 9u komen.
Wij dus om 4u daar zijn, ging mijn opa wel even vertellen dat Mark Rutte een schoft is en hij de cel in moet gaan. Wilders was de oplossing, aldus Opa.

Komt mijn tante(GL stemmer, je kent het wel) die vindt dat Wilders weer de cel in moet en dat dieren meer verzorging moeten krijgen. Ze is verliefd op dieren en mensen haat ze meestal :')

Opeens mijn oom: 'ja, jullie tante heeft eens een hert aangereden en is gewoon doorgereden'.
Toen brak de pestpleuris los, mijn tante woedend naar boven gerend en een spiegel stukgeslagen, mijn opa die snel 4x een kopstoot neemt en ik had ook wel zin om te zuipen.

Rond 10u(toen de vrienden van mijn neef er waren) kwamen de hippe ooms en tantes bij ons staan.
'lekker stapppuhh vanavond?' en 'na een paar drankjes word ik altijd wat losser hahah!!'
ja ik heb me kapot zitten ergeren daar.

Komt mijn tante opeens beneden, 'ja jongens het spijt mij van mijn actie'
Zegt mijn trolloom opeens: 'heb je ook spijt van dat hert?'
Toen was die shit aan, de tante sloeg haar glas wijn op de grond en is het huis uit gegaan.

Inmiddels ging het feest gewoon verder, mensen werden losvoetig en er werd muziek opgezet.
Ja een verjaardag om nooit te vergeten :)
'The Don Mega'
pi_132617613
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:57 schreef haan33 het volgende:
Toen een neef van mij 21 werd, had hij de hele familie uitgenodigd en vrienden zouden rond 9u komen.
Wij dus om 4u daar zijn, ging mijn opa wel even vertellen dat Mark Rutte een schoft is en hij de cel in moet gaan. Wilders was de oplossing, aldus Opa.

Komt mijn tante(GL stemmer, je kent het wel) die vindt dat Wilders weer de cel in moet en dat dieren meer verzorging moeten krijgen. Ze is verliefd op dieren en mensen haat ze meestal :')

Opeens mijn oom: 'ja, jullie tante heeft eens een hert aangereden en is gewoon doorgereden'.
Toen brak de pestpleuris los, mijn tante woedend naar boven gerend en een spiegel stukgeslagen, mijn opa die snel 4x een kopstoot neemt en ik had ook wel zin om te zuipen.

Rond 10u(toen de vrienden van mijn neef er waren) kwamen de hippe ooms en tantes bij ons staan.
'lekker stapppuhh vanavond?' en 'na een paar drankjes word ik altijd wat losser hahah!!'
ja ik heb me kapot zitten ergeren daar.

Komt mijn tante opeens beneden, 'ja jongens het spijt mij van mijn actie'
Zegt mijn trolloom opeens: 'heb je ook spijt van dat hert?'
Toen was die shit aan, de tante sloeg haar glas wijn op de grond en is het huis uit gegaan.

Inmiddels ging het feest gewoon verder, mensen werden losvoetig en er werd muziek opgezet.
Ja een verjaardag om nooit te vergeten :)
Die oom _O_
Because you know i'm all about that ass
pi_132618057
quote:
6s.gif Op woensdag 19 december 2012 00:04 schreef LethalNinja het volgende:
Bij feesten die ik geef worden btw verschillende kratten bier gehaald van goede merken, de frituur gaat aan, zoutjes/ chips van de betere merken en goede muziek :).. En uiteraard is er ook sterke drank, whiskey voor de genieters, bacardi voor degene die eventueel willen mixen en baylies voor de dames. Jammer dat het weer een jaar wachten is voor ik weer zo'n feest kan geven :(
Mogen FOK!ers ook komen :@
Klinkt stukken beter dan een kringverjaardag moeten doorzitten met een breiende neef naast je ;(
pi_132618419
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 14:56 schreef Syntos het volgende:

[..]

Klinkt stukken beter dan een kringverjaardag moeten doorzitten met een breiende neef naast je ;(
homoneef :')
pi_132620568
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 15:07 schreef blow... het volgende:

[..]

homoneef :')
Was hij dat maar. Zou een hoop verklaren :{
pi_132620648
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:11 schreef Syntos het volgende:

[..]

Was hij dat maar. Zou een hoop verklaren :{
_O- :%
pi_132624141
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 21:28 schreef Starm het volgende:
Dat heet beleefdheid.
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:48:24 #128
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_132624229
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:45 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Dat heet beleefdheid.
Mwah ik vind het onzin. Het is veel te geforceerd.
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_132624288
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 14:56 schreef Syntos het volgende:

[..]

En jij bent? Dit kalenderjaar gaat het feest waarschijnlijk niet door omdat ik in mijn verjaardagsweek in Oostenrijk ben ivm een wintersport.
  zondag 10 november 2013 @ 10:43:06 #130
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_133102841
Gister ook op zo'n berucht kringfeestje beland. :{

Misschien komt het ook een beetje doordat een saai persoon meestal ook een saai huis heeft ofzo. Ik bedoel, ik ben ook wel op feestjes geweest bij mensen die interessant werk doen of er wat rare hobbies op nahouden. Die hebben daar altijd wel iets van in huis rond slingeren, wat voor een beetje afleiding zorgt op zo'n avondje.

Bijv. iemand die een piano in de woonkamer had staan, op een gegeven moment ging iemand daar beetje op pingelen en een aantal mensen die nog best aardig mee konden zingen, haske gezellig. :D Of een keer bij iemand die allerlei spelcomputers had staan, dat je aan het eind van de avond half lam een tournooitje wii tennis houdt. En een keer bij iemand die een professionele mengtafel met een hele collectie coole platen had staan. Dat soort dingen.

Maar goed dat zegt misschien ook al iets over de mensen die het feestje geven, beetje kip en ei verhaal.
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  zondag 10 november 2013 @ 10:50:43 #131
415710 Yonder
#TeamXeYoDo
pi_133102968
Kringverjaardagen moet je zien te vermijden, het beste voor iedereen.
pi_168587523
Ja maar het belangrijke is natuurlijk, hoe voorkom je dat jouw feest een kringfeest wordt :o ?
pi_168587588
Naar aanleiding van deze post in de zeurdraad, een gidsje om hoe een "gezellige" kringverjaardag te voorkomen
Met gepaste trots wil ik hier bij mijn zuidelijke gids voor Gewoon Godverdomme Gezellige Verjaardagen (GGGV) presenteren.
De sleutel tot een gezellige verjaardag bestaat grofweg uit drie regels, die het doel hebben het kringpatroon te verbreken en de verjaardag een interessante en leuke avond te maken.
De Drankregel

Het eerste drankje voor een gast haal je zelf, de rest gaan de gasten zelf halen.
Dit is belangrijk vanwege vier redenen.
Het is logisch dat je ook voor andere mensen drinken meebrengt als je voor jezelf gaat halen. Op deze manier geef je de mensen een andere manier om sociaal te zijn dan alleen maar met elkaar te praten, en dat is bevorderlijk voor de gezelligheid.
Je hoeft zelf minder te doen en kan je dus focussen op gewoon chill met je vrienden je verjaardag vieren, eten fixen, etc.
Als je drinken gaat halen, moet je opstaan. Het gesprek gaat ondertussen echter gewoon door, wat vaak tot gevolg heeft dat mensen van plek wisselen. Goed voor het dynamische karakter van de avond, en het afbreken van dode gesprekken.
Het drinktempo zal hoger liggen; niet alleen is een dorstige gast een humeurige gast, ook zijn mensen geneigd vrolijker te worden met wat meer alcohol, zolang er een gezellig sfeertje hangt.
De deel over het eerste drankje is meer een beleefdheidsvorm, om de gasten zich welkom te laten voelen. Als je elkaar al bijzonder lang kent, kun je dit ook achterwege laten.
Over het halen van drinken ("ik ga toch niet voor iedereen drinken meebrengen") zullen we spreken in het Appendix Pilsprotocol.
De Zitregel (voor binnen)

Als je je verjaardag binnen viert, doe er alles aan om te voorkomen dat je gasten direct na binnenkomst gaan zitten.
Alternatieve formulatie: HANGTAFELSHANGTAFELSHANGTAFELSHANGTAFELSHANGTAFELSHANGTAFELSHANGTAFELS
Nogmaals terugkomend op het dynamische karakter van een gezellige avond, hangtafels zorgen ervoor dat mensen eerder drinken gaan halen, en veel minder geneigd zijn een plek als de hunne te beschouwen.
Daarnaast vormen zich op natuurlijke wijze groepjes rond hangtafels: als je niet zoveel aansluiting bij het ene groepje vind, kun je altijd naar het andere groepje lopen. Deze segregatie lijkt in tegenspraak te zijn met gezelligheid, maar langdurige studie en experimentatie heeft uitgewezen dat dit juist bijzonder bevorderlijk is voor de gezelligheid: als je in een kring zit en niet kunt deelnemen aan het kringgesprek, voel je je al gauw buiten gesloten. Als er dan aan de overkant van de kring iemand zit die hetzelfde gevoel heeft, is het moeilijk die persoon te benaderen en een gesprek aan te knopen als je over het kringgesprek heen moet praten. Misschien kunnen twee mensen niet met elkaar overweg. Dat kan: je voorkomt dat je verjaardagsfeest verpest wordt door een ruzie door ze de mogelijkheid te geven aan verschillende tafels te gaan staan.
Naarmate de avond vordert, zal er behoefte zijn om te gaan zitten. Aangezien de gezelligheid dan volop op gang is, is dit geen probleem. Daar wil je dus ook gelegenheid voor hebben, maar meer in een hoek van de kamer. Staan is de eerste optie.
De extraregel

Probeer iets meer te doen dan alleen de standaarddingen.
Onder standaarddingen verstaan we: koud bier, wijn, en fris; standaardhapjes zoals pinda's, m&m's, kaasblokjes, komkommerschijfjes, en plakjes worst; hangtafels (misschien telt dit niet als standaard als je je feestje voor de eerste keer op de GGGV-manier houdt), enzovoorts. Het hangt een beetje van je perspectief af of je bitterballen hieronder schaart: persoonlijk doe ik dat niet omdat ik geen frituur heb.
Een niet-standaardding kan zijn: een vuurkorf als je buiten zit (vergeet dan niet marshmallows), een leuk type cocktail (zorg wel dat dit aansluit op de voorkeuren van je gasten), hapjes (liefst zelfgemaakt, mijn minipizza's doet het altijd belachelijk goed), of karaoke (ik zou hier echt een bloedhekel aan hebben, maar ik heb een username bestaande uit allemaal nummertjes).
Appendix: Pilsprotocol

Voor gasten die nieuw zijn in de rol van bierkoerier, hierbij het standaard pilsprotocol: toegespitst op de gasten die een bier willen nuttigen. Je zult waarschijnlijk de fris-, wijn- en watdanookversies wel erbij kunnen bedenken.
De bierkoerier staat op en roep heel hard "PILS", of maakt anderszins de intentie om bier te halen duidelijk.
De gasten die pils willen, roepen een bevestigende frase, of maken anderszins hun intentie om bier te ontvangen duidelijk.
De gasten die geen pils willen, maar wel iets anders willen drinken, staat het vrij dit aan de bierkoerier te vragen. De bierkoerier is hier onder geen omstandigheden verplicht op deze verzoeken in te gaan.
De bierkoerier gaat pils en eventueel iets anders halen. Mocht de draagcapaciteit van de bierkoerier overschreden worden, dan kan de bierkoerier iemand om hulp vragen.*
Het gehaalde wordt verdeeld over de gasten conform de vraag.
Bij het ontstaan van conflicten, bijvoorbeeld als de bierkoerier verkeerd geteld heeft, of een gast zijn intentie om bier te ontvangen simpelweg niet duidelijk genoeg heeft gemaakt, wordt men geacht het principe van redelijkheid en billijkheid te hanteren om tot een oplossing te komen. In de meeste gevallen zal de bierkoerier nog een keertje op en neer lopen, maar dit hangt van de specifieke situatie af.
Het staat de bierkoerier vrij "zijn" plek te reserveren indien dit een plek van bijzondere aard is, dat wil zeggen, een grote relaxfateuil, de hoek van een bank, het plekje met de perfecte combinatie van tocht en warmte, enzovoorts.
*: als je draagcapaciteit niet minstens 6 pils is, doe je iets niet goed.
pi_168592510
Nee joh hartstikke gezellig..

Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_168594182
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:46 schreef HSG het volgende:
Nee joh hartstikke gezellig..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geil kontje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties