Haha, ja. En bij de toppers kan ik me ook nog wel voorstellen dat het anders gaat. Maar dat zijn niet de concerten die ik bedoel of waar ik heen gaquote:Op woensdag 14 februari 2018 12:53 schreef Gehenna het volgende:
Ben ik grotendeels wel met je eens, maar toch, bij sommige concerten (techno, metal etc..) kan het imho prima
De meeste bands die ik kijk staan meestal toch gewoon in een bar/kroeg, maargoed dat is dan wel weer hard genoeg dat een biertje bestellen tijdens de set al een uitdaging is.quote:Op woensdag 14 februari 2018 09:16 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Voor de gezelligheid ga je naar de kroeg. Voor muziek ga je naar een concert. Het is niet heel moeilijk.
Dat is soms ook irritant ja, dat je met iemand ergens bent die zich dan niet gedraagt en je dan steeds probeert op een aardige manier duidelijk te maken dat ze hun kop dicht moeten houden maar in de tussentijd heb je zelf al nijdige blikken gevangen van andere mensen...quote:Op donderdag 1 maart 2018 22:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Een vriendin waar ik vaak mee naar concerten ga heeft daar ook een handje van. Dan denk ik (en zeg ook vaak) houd effe je kop dicht, er is een concert bezig. En antwoorden doe ik sowieso niet.
Nou ja, ik vind het vooral zelf heel vervelend. En ik snap het ook niet, het zijn echt bands die ze zelf ook heel goed vind. Maar dan denkt ze aan iets onbelangrijks en dat moet dan persé op dat moment gemeld worden. Terwijl er dan net een topnummer begint.quote:Op donderdag 1 maart 2018 22:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is soms ook irritant ja, dat je met iemand ergens bent die zich dan niet gedraagt en je dan steeds probeert op een aardige manier duidelijk te maken dat ze hun kop dicht moeten houden maar in de tussentijd heb je zelf al nijdige blikken gevangen van andere mensen...
Next:quote:Op maandag 26 maart 2018 18:48 schreef fripper het volgende:
https://cultuurpodiumboer(...)rt-houd-je-bek-spek/
Cultuurpodium Boerderij introduceert Houd-Je-Bek Spek
Ik denk dat de mensen die willen praten zich sowieso niet meer naar voren moeten begeven in de zaal, hoeven de mensen die in de muziek op willen gaan zich niet aan hun te storen.quote:Op woensdag 14 februari 2018 13:40 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Haha, ja. En bij de toppers kan ik me ook nog wel voorstellen dat het anders gaat. Maar dat zijn niet de concerten die ik bedoel of waar ik heen ga
Ik sta nooit vooraan, maar wil toch gewoon in de muziek opgaan en er van genieten.quote:Op maandag 26 maart 2018 21:47 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen die willen praten zich sowieso niet meer naar voren moeten begeven in de zaal, hoeven de mensen die in de muziek op willen gaan zich niet aan hun te storen.
Of gewoon opletten of je geen anderen stoort. Eigenlijk zou het niet zo moeilijk moeten zijn.
Het is óók een kwestie van je niet te snel *laten* storen.quote:Op maandag 26 maart 2018 21:47 schreef Trashcanman het volgende:
Of gewoon opletten of je geen anderen stoort. Eigenlijk zou het niet zo moeilijk moeten zijn.
Het is geen sociale omgeving, het optreden staat centraal, niet de sociale interactie. Er zijn genoeg plekken waar sociale interactie centraal staat.quote:Op maandag 26 maart 2018 22:01 schreef Ringo het volgende:
Het is óók een kwestie van je niet te snel *laten* storen.
Kom eens uit je bubbel, accepteer dat je in een sociale omgeving zit en dat niet iedereen zich hoeft te conformeren aan gedrag dat jij als *gewenst* ervaart.
Als je dat maar vaak genoeg zegt, wordt het vanzelf waar.quote:Op maandag 26 maart 2018 22:02 schreef truthortruth het volgende:
Het is geen sociale omgeving, het optreden staat centraal, niet de sociale interactie. Er zijn genoeg plekken waar sociale interactie centraal staat.
Jij vindt niet dat het optreden centraal staat bij een concert ? Er worden soms bizarre bedragen betaald voor kaartjes en dan ga je niet voor het optreden?quote:Op maandag 26 maart 2018 22:12 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als je dat maar vaak genoeg zegt, wordt het vanzelf waar.
Dat is dan toch net alsof je naar een bioscoop gaat en met je rug naar de film gaat zitten. Als je muziek niet ervaart of wil ervaren dan zit je bij een concert niet op de juiste plek. En er zijn muziek soorten waarbij ‘ervaren’ geen grote rol speelt, maar daf zijn dan niet de concerten die we hier bedoelen.quote:Op maandag 26 maart 2018 22:41 schreef sp3c het volgende:
ik heb uberhaupt nooit geweten dat het de bedoeling is dat je stil bent tijdens een concert, dat lees ik nu echt voor het eerst
schien praat ik niet hard genoeg maar er is ook nooit iemand geweest die er wat van gezegd heeft oid voor mij is het gewoon een avondje uit en dan klets je met elkaar over dingen en drink je een biertje
je oren stoppen toch niet met werken als je je mond open doet?quote:Op maandag 26 maart 2018 22:47 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is dan toch net alsof je naar een bioscoop gaat en met je rug naar de film gaat zitten. Als je muziek niet ervaart of wil ervaren dan zit je bij een concert niet op de juiste plek. En er zijn muziek soorten waarbij ‘ervaren’ geen grote rol speelt, maar daf zijn dan niet de concerten die we hier bedoelen.
Ah, we hebben het over echte muziek voor de ware liefhebber.quote:Op maandag 26 maart 2018 22:47 schreef truthortruth het volgende:
En er zijn muziek soorten waarbij ‘ervaren’ geen grote rol speelt, maar daf zijn dan niet de concerten die we hier bedoelen.
Tja maar als je alleen wilt lullen en een biertje wilt drinken, waarom dan niet gewoon naar de kroeg ipv een x bedrag neertellen om een artiest te zien?quote:Op maandag 26 maart 2018 22:41 schreef sp3c het volgende:
ik heb uberhaupt nooit geweten dat het de bedoeling is dat je stil bent tijdens een concert, dat lees ik nu echt voor het eerst
schien praat ik niet hard genoeg maar er is ook nooit iemand geweest die er wat van gezegd heeft oid voor mij is het gewoon een avondje uit en dan klets je met elkaar over dingen en drink je een biertje
Waarom neem je niet gewoon een abonnement op Spotify als het je echt alleen te doen is om als een monomane autist "de muziek te kunnen ervaren"?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 01:34 schreef Jabberwocky het volgende:
Tja maar als je alleen wilt lullen en een biertje wilt drinken, waarom dan niet gewoon naar de kroeg ipv een x bedrag neertellen om een artiest te zien?
Ja leuke trollopmerking, maar als je in de bioscoop zit met een biertje lul je ook niet continu tegen je buurman of wel?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 01:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Waarom neem je niet gewoon een abonnement op Spotify als het je echt alleen te doen is om als een monomane autist "de muziek te kunnen ervaren"?
is dat geen vals dilemma?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 01:34 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Tja maar als je alleen wilt lullen en een biertje wilt drinken, waarom dan niet gewoon naar de kroeg ipv een x bedrag neertellen om een artiest te zien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |