SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
al gauw 200/300 euro toch?quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:45 schreef muzas het volgende:
Ik had me ook redelijk verkeken op de kosten van 't 'beginnen'
Had fietsje,pedalen en schoenen begroot... Maar vergat even;
- Fietsbroek (kort en lang)
- Shirts (kort en lang)
- Een goede pomp
- Zadeltas
- Bandenlichters en binnenband
- Patroonpompje
- Hartslagmetertje
Dit allemaal redelijk 'budget' gekocht. Maar het tikt toch aan.
Zo ongeveer ja.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:46 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
al gauw 200/300 euro toch?
horen ook niet echt bij de essentials natuurlijk en kan je in het begin prima op bezuinigen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:45 schreef muzas het volgende:
Ik had me ook redelijk verkeken op de kosten van 't 'beginnen'
Had fietsje,pedalen en schoenen begroot... Maar vergat even;
- Fietsbroek (kort en lang)
- Shirts (kort en lang)
- Een goede pomp
- Zadeltas
- Bandenlichters en binnenband
- Patroonpompje
- Hartslagmetertje
Dit allemaal redelijk 'budget' gekocht. Maar het tikt toch aan.
Je hebt gelijk. Dat scheelt weer 40 euro.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:50 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
horen ook niet echt bij de essentials natuurlijk en kan je in het begin prima op bezuinigen.
Een ondershirt lijkt me wel bij de essentials horen.
ondershirts zijn wel relaxed voor de zweetafvoer, je hebt dan niet na een uurtje fietsen een natte plek op je shirt wat erg koud is wanneer de wind erop gaat staan. Je hebt ze in zomer en winter (thermo) varianten. Vooral in de herfst en winter vind ik het een must-have om een goed ondershirt onder mijn wielershirt te dragen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:53 schreef muzas het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Dat scheelt weer 40 euro.
Ondershirt?(ook nog lerende) Ik heb gewoon witte hema t-shirts aan....?
Mietje.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:35 schreef buzz1291 het volgende:
Om eens lekker 80 km weg te trappen!
Sneeuwvoorspellingen komen bijna nooit uit op zo'n lange termijn. Maar het zou mooi zijnquote:Op zaterdag 24 november 2012 15:26 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/386511] Begin december sneeuw voorspeld zie ik, dat worden weer mooie tochtjes.
Tof!quote:Op zaterdag 24 november 2012 15:31 schreef keesfietst het volgende:
En voor de Oktoberfest-finishers, dit krijgen we binnenkort in huis als het goed is:
[ afbeelding ]
Is dat alles? Schijntje!quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:02 schreef Tommeke het volgende:
Ik geef denk ik rond de 1000 euro per jaar uit aan deze stomme hobby
Als de horizontale buis 1-2cm langer is (is het nou 1 of 2 cm?quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:18 schreef Oksel het volgende:
Nog 1 keer dan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog even wat dingen opgemeten, de verticale buis is evenlangs als op mijn oude frame, alleen de horizontale buis is 1-2 cm langer. Ik begrijp d'r allemaal geen zak van. Als ik verder andere maten opmeet vanaf de punt van het zadel is alles vrijwel hetzelfde. Dus van de punt van het zadel naar de shifters, naar 't eind van de stuurbocht, naar 't eind van de stuurpen, komt allemaal overeen.
Verder trilt er wat als ik over klinkers fiets
ja idd, je kan beter afstand balhoofd zadelpen in horizontale lijn meten.quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:24 schreef kaasplankje het volgende:
Is de horizontale buis niet minder horizontaal dan op het oude frame? Dat kan ook een verschil geven mbt de lengte.
Of de hoek van de zitbuis.
Ik vind die onderbuis met de decals mooi Oksel, het frame is een kunstwerk.
Ik zou er mee gaan rijden.quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
ja idd, je kan beter afstand balhoofd zadelpen in horizontale lijn meten.
Ja, klopt. Zit een 10cm op, ga er denk ik een 8 of 9 opzetten.quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als de horizontale buis 1-2cm langer is (is het nou 1 of 2 cm?) dan moet je stuurpen dus 1-2cm korter zijn dan je oude, om dezelfde afstand tussen de punt van het zadel en de shifters te krijgen. Hoe lang is je stuurpen en hoe lang is je stuurpen op je oude fiets? Ik schat aan je plaatje te zien dat er nu een 10 of 9cm stuurpen op zit.
Dit dusquote:
8 of 9?quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:26 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, klopt. Zit een 10cm op, ga er denk ik een 8 of 9 opzetten.
Verder bizar hoe precies alles overeenkomt.
Stuurpennen korter dan 10cm vind ik het stuurgedrag teveel beïnvloeden. Ik heb zelf een 9 gehad, en dat ging nog wel, maar een 8 maakt hem echt een stuk zenuwachtiger.quote:
Voor een student vind ik dat aardig wat. Het kan ook wel het dubbele zijn.quote:
Heb je ook gelijk in. Misschien moet je eens proberen om te wennen aan een langere zit. Ik zit eigenlijk ook meer gestrekt dan de standaard metingen mij zouden adviseren. Sommige FM's willen dat wanneer je je elleboog tegen het zadel zet, dat je met je vingers halverwege je stuurpen komt. Ik kom maar met mijn vingers tot halverwege de vorkbuis. Veel wedstrijd renners zitten ook veel langer dan de standaard is. Voor mij voelt het nu goed, het is even wennen, niet te snel iets aanpassen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:34 schreef Oksel het volgende:
Aan de hand van binnenbeenlengte kwam ik tussen een 55-57 in, vanwege totale lengte een 57 geadviseerd gekregen. Zat er meteen lekker op. Alleen voelde nu dat 't stuur iets verder weg zit. En ook adhv mijn vorige frame opgemeten, die was aan de kleine kant. Dat was een 55. Nu dus een 57.
Weet je, ik ben niet zo pietjelut van de perfecte houding. Ik ga zitten, en als 't goed voelt, dan voelt 't goed. Zo niet, dan stap ik af en verzet ik wat. 't Hoeft echt geen hogere wiskunde te zijn. Maatframes (al gesignaleerd bij ons op de club) vind ik echt dikke vette BS.
Heb je ook al gemeten of de stuurbocht dezelfde lengte geeft vanaf bovenaanzicht hart stuupen tot hart remschakelgreep?quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:34 schreef Oksel het volgende:
Aan de hand van binnenbeenlengte kwam ik tussen een 55-57 in, vanwege totale lengte een 57 geadviseerd gekregen. Zat er meteen lekker op. Alleen voelde nu dat 't stuur iets verder weg zit. En ook adhv mijn vorige frame opgemeten, die was aan de kleine kant. Dat was een 55. Nu dus een 57.
Weet je, ik ben niet zo pietjelut van de perfecte houding. Ik ga zitten, en als 't goed voelt, dan voelt 't goed. Zo niet, dan stap ik af en verzet ik wat. 't Hoeft echt geen hogere wiskunde te zijn. Maatframes (al gesignaleerd bij ons op de club) vind ik echt dikke vette BS.
quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:04 schreef Oksel het volgende:
Ik snap er allemaal geen zak van hoe ik zaken moet opmetenFeit is dat ik er meteen echt lekker op zat. Maar dat ik nu toch 't iets te ver aan vond voelen.
Met halverwege vorkbuis bedoel je ongeveer waar die schroef 't stuur vast houdt?quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb je ook gelijk in. Misschien moet je eens proberen om te wennen aan een langere zit. Ik zit eigenlijk ook meer gestrekt dan de standaard metingen mij zouden adviseren. Sommige FM's willen dat wanneer je je elleboog tegen het zadel zet, dat je met je vingers halverwege je stuurpen komt. Ik kom maar met mijn vingers tot halverwege de vorkbuis. Veel wedstrijd renners zitten ook veel langer dan de standaard is. Voor mij voelt het nu goed, het is even wennen, niet te snel iets aanpassen.
Maar ik begrijp niet waarom een FM een fiets adviseert adhv binnenbeenlengte. Dat zegt enkel iets over de hoogte van het frame en niets over hoe lang het frame moet zijn, terwijl je met de stuurpen veel minder aanpassingsmogelijkheden hebt dan de hoogte van het zadel.
Maatframes voor mensen met standaard maten is idd BS. Maar voor mensen die erg lange/korte benen of bovenlichaam hebben kan het een uitkomst zijn.
Had je een 10cm stuurpen? Dan moet je nu een 9cm nemen om ongeveer dezelfde zit te krijgen. Als de zitbuishoek ook nog eens anders is, kan je nog langer of korter komen te zitten.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:20 schreef Oksel het volgende:
Ik heb 't opgezocht.
Ik had een 55. Nu een 57.
De bovenbuis was 55 cm (virtueel), nu 56 cm. Dus 1 cm verschil. Dus rechtdoor gemeten. De hoek van 't stuurding is iets anders.
Nee ik bedoel dat je het meetlint langs het frame houdt, richting je zadel. Dus dat je niet vanaf je crank recht omhoog meet, maar langs je zitbuis.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
Met halverwege vorkbuis bedoel je ongeveer waar die schroef 't stuur vast houdt?
quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
Met halverwege vorkbuis bedoel je ongeveer waar die schroef 't stuur vast houdt?
Idd, snel verkopen. Over een jaar bestaat Vacasoleil DCM niet meer en kost het je 5 euro om hem in te leveren bij het stort.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:39 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zie het al, frame is veel te groot gekocht. Ik wil het wel voor 100.- overnemen. Het is zuur maar je kan in dit geval het beste je verlies nemen.
De markt voor tweedehands Oltre's is momenteel helemaal ingezakt door de kredietcrisis dus ik mats je ermee.
Zie het als een vriendendienst.![]()
Klopt. Ik zou er nog naartoe. Rondje Gieten is mooi vanuut Grunn. Maar heb geen zin in blauwbekken daar.quote:
Die bikefitting zet mensen trouwens vrij lang op de fiets, daar is opzich niets mis mee. Jammer dat het niets doet met verschillen in flexibiliteit van het individu, dat maakt die metingen twijfelachtig.quote:Op zondag 25 november 2012 08:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt. Ik zou er nog naartoe. Rondje Gieten is mooi vanuut Grunn. Maar heb geen zin in blauwbekken daar.
Ik zie het wel vanaf de bank
Ik heb laatst een meting van bikefitting gedaan. Volgens die meting zat ik iets te diep (een cm) en te kort. Ik zou een 58 cm bovenbuis en 12 cm stuurpen moeten hebben.
Maar er werd niets gezegd over de reach van het stuur. M'n collega zei ook: Zit je lekker en zonder klachten? Houden zo dan
Je kan het stuur nog iets onderuit kantelen. Ik geloof alleen dat jij daar niet zo van bent. Zadel anders 2mm naar voor op de rails, of de punt een graad laten zakken.quote:Op zondag 25 november 2012 11:23 schreef Oksel het volgende:
Ja, dat dus.
Net gefietst. Wat een topfiets. Vloeiend over kasseien, maar superstijf in de sprint![]()
. Ga ook niets aan de zit veranderen eerst. Moet er gewoon aan wennen. Wel ietsjes stijf in de rug toen ik afstapte. Heb het zadel bij aanvang 3-4mm lager gezet, daardoor zat ik meteen beter in 't stuur, maar nu zit ik denk ik iets te laag op de fiets.
Je zadel verlagen om beter in je stuur te kunnen is niet de juiste oplossing. Wanneer je met "beter in je stuur kunnen" bedoelt onderin de beugels rijden, adviseer ik om een compact stuur te nemen die minder verschil heeft tussen bovenop het stuur en onderin in de beugels. Zo'n stuur hoeft maar 30 euro te kosten.quote:Op zondag 25 november 2012 11:23 schreef Oksel het volgende:
Ja, dat dus.
Net gefietst. Wat een topfiets. Vloeiend over kasseien, maar superstijf in de sprint![]()
. Ga ook niets aan de zit veranderen eerst. Moet er gewoon aan wennen. Wel ietsjes stijf in de rug toen ik afstapte. Heb het zadel bij aanvang 3-4mm lager gezet, daardoor zat ik meteen beter in 't stuur, maar nu zit ik denk ik iets te laag op de fiets.
Zo'n gedachtegang is eigenlijk even triest als een racer met een motortjequote:Op zondag 25 november 2012 09:03 schreef kanovinnie het volgende:
Kaas, ideaal weer om KOM's te pakken. Ik weet er zo al 2 die ik vandaag zou kunnen pakken als ik niet nog aan het uitzieken ben en mijn fiets moet oplappen.
Ach 't is hetzelfde als met doping. Als iedereen het doet zijn we allemaal even sterk. Hier in de polder is 90% van de segmenten in handen van mensen die de wind in de rug hadden. Of er rijden heel veel profs incognito.quote:Op zondag 25 november 2012 12:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo'n gedachtegang is eigenlijk even triest als een racer met een motortje
Dat. En tellen KOM's die je met iemand anders erbij gehaald hebt? Want dan kan je uit de wind rijden.quote:Op zondag 25 november 2012 13:20 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Ach 't is hetzelfde als met doping. Als iedereen het doet zijn we allemaal even sterk. Hier in de polder is 90% van de segmenten in handen van mensen die de wind in de rug hadden. Of er rijden heel veel profs incognito.
Kan ik mij voorstellen. Ik stap zo op de tacx voor een D3 blokjes training. 6x4min D3, 4min D1. + 15min warmup/cooldown. Met op de laptop het veldrijden.quote:Op zondag 25 november 2012 13:58 schreef SuperWeber het volgende:
Gelukkig gisteren al een rondje Lauwersmeer gedaan, daar had ik vandaag geen zin in gehad met dit kloteweer
Zo is het maar net. Gewoon fietsen. Als de afstelling (bijna) hetzelfde is als op je oude fiets is het toch prima. Beetje finetunen misschien. Volgens mij heb je al een compact stuur btw. Zo te zien een witte Deda (RHM01/02 of Zero100?).quote:Op zondag 25 november 2012 11:28 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen van de club meteen: ja, maar zout, en nat, en nieuwe fiets, en zonde, en spatbord..Lekker boeiend. Daar is'tie toch voor? Ff tuinslang er zacht op, doekje, klaar.
Hoe heb jij die rib gekneusd? Gevallen met de CX?quote:Op zondag 25 november 2012 14:21 schreef eentwee het volgende:
Ik kan niet goed fietsen vanwege een gekneusde ribCrossen gaat helemaal niet, balen.
Wat is dit trouwens voor waardeloze TT voor een jubileumtopic.
Klopt allemaalquote:Op zondag 25 november 2012 09:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die bikefitting zet mensen trouwens vrij lang op de fiets, daar is opzich niets mis mee. Jammer dat het niets doet met verschillen in flexibiliteit van het individu, dat maakt die metingen twijfelachtig.
Als jouw rug dat diepere aankan (geen spanning op huisdieren) en jij kan je kracht uit je bovenbenen goed kwijt, dan mooi zo laten.
Volgens mij zijn wij ongeveer even lang, ik vind 58 bovenbuis met 12cm pen wel erg lang. Of heb je extreem lang bovenlichaam?
Niets gezegd over stuur reach terwijl hier wel 1cm verschil in kan zitten, geeft aan hoe globaal zo'n test is...
Volgens mij heb jij een Pro PLT anatomic stuur. Dat stuur heeft een reach van 87mm, dat is vrij fors. De drop met 140mm is ook onmogelijk diep. Bikefitting houdt daar totaal geen rekening mee. Ik had ook dat stuur, maar laatst opgeruild voor een compact, bevalt stuk beter. Nu nog maar 75mm reach en 123mm drop
Jawelquote:Op zondag 25 november 2012 15:32 schreef eentwee het volgende:
Gewoon oude ritjes geupload, gebeurt heel vaak.. maar had je wel begrepen toch?
Ik heb eens naar die onversleutelde data zitten kijken, maar dat is natuurlijk piece of cake om daar een programma voor te schrijven dat de tijd verkort en dus de gem. snelheid omhoog brengt.quote:Op zondag 25 november 2012 15:28 schreef raptorix het volgende:
Iemand heeft met terugwerkende kracht mijn KOM afgepakt
http://app.strava.com/segments/2649039
Ik zeg fraude!
Ja daar ontkomt je toch niet aan, ik ben zelf software engineer, dus weet hoe lastig het is om dit soort zaken te beveiligen, mbt GPS data hebben meeste devices wel een soort van modus welke je niet kunt "faken", maar aangezien je "offline" data mag uploaden is het altijd wel gevoelig voor fraude, vind het wel bijzonder triest als mensen dit doen, beetje zelfde type lui die permanent aimbots gebruiken bij shooters.quote:Op zondag 25 november 2012 16:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik heb eens naar die onversleutelde data zitten kijken, maar dat is natuurlijk piece of cake om daar een programma voor te schrijven dat de tijd verkort en dus de gem. snelheid omhoog brengt.
Ja zo zou je het kunnen zien, extreem frustrerend, ik kom uit tijd van oldskool gaming toen aantal servers nog beperkt was, en was groepje trollen die de helft van die servers op die manier verpeste, soort van Lancesquote:Op zondag 25 november 2012 16:26 schreef buzz1291 het volgende:
Aimbot, man ik moest eerst op Google zoeken wat dat was. Maar ja, ik speel dan ook geen spelletjes. maar het is zoiets als een Fly me Home knop in flight simulator, of een automatische versnellingsbak in een F1 race spelletje begrijp ik. (Zelf ben ik meer van de ERP software)
Hoeveel Toem?quote:Op zondag 25 november 2012 18:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ga zo aan de Leffe Blond
Maar eerst nog ff sit-ups
Heb nog eentje liggenquote:
4x 20, kan beter héquote:Op zondag 25 november 2012 18:15 schreef Tommeke het volgende:
Heb nog eentje liggen
Of bedoel je sit-ups?
4 x 20 en dan nog wat voor zijdelingse buikspieren en wat dingen als superman enzo.
Als ik dat had geweten kwam ik ook ff langsquote:Op zondag 25 november 2012 18:41 schreef Oksel het volgende:
Was bij de superprestige in Gieten, wel grappig.
nohommoquote:Op zondag 25 november 2012 19:36 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Als ik dat had geweten kwam ik ook ff langs
Niet in de slaapkamer?quote:Op zondag 25 november 2012 21:15 schreef Oksel het volgende:
Wat een vette fiets staat er in de hal..![]()
![]()
Nee, een Borsalino.quote:Op zondag 25 november 2012 22:02 schreef Tommeke het volgende:
Heb je hipster vrijetijds Rapha-kleding gekocht?
Hij is er toch al een week? Heb m'n schoen al een paar keer gezet hoor.quote:Op maandag 26 november 2012 06:42 schreef kaasplankje het volgende:
Volgende week de Sint in het land. Koning Winter is ook in aantocht.
Hij is er toch al een week? Heb m'n schoen al een paar keer gezet.quote:Op maandag 26 november 2012 06:42 schreef kaasplankje het volgende:
Volgende week de Sint in het land. Koning Winter is ook in aantocht.
quote:Op zondag 25 november 2012 08:37 schreef kaasplankje het volgende:
Zou Nogeenmaarten een rondje 2e Maasvlakte gaan doen vandaag?
Met ZW 9 bf?
Ik breng ze altijd naar de stomerij, dan krijg je ze ook gestreken en met een mooie vouw erin terug.quote:Op maandag 26 november 2012 15:02 schreef kanovinnie het volgende:
Doen jullie koersbroeken in de wasmachine of handwas trouwens?
Dat heb ik ook een tijdje gedaan maar vond ik toch wat te duur. Vandaar dat ik op zoek ben naar alternatieven.quote:Op maandag 26 november 2012 15:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik breng ze altijd naar de stomerij, dan krijg je ze ook gestreken en met een mooie vouw erin terug.
Ik was ze nooit, als je ze lang genoeg gebruikt gaan ze helemaal in de juiste vorm staan, echt ideaal...quote:Op maandag 26 november 2012 15:02 schreef kanovinnie het volgende:
quote:Op maandag 26 november 2012 15:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik breng ze altijd naar de stomerij, dan krijg je ze ook gestreken en met een mooie vouw erin terug.
Gewoon wasmachine. 30graden synthetische was met de rest van het spul.quote:Op maandag 26 november 2012 15:02 schreef kanovinnie het volgende:
Gewoon altijd in de wasmachine kano, niet zo piepenquote:Op maandag 26 november 2012 15:02 schreef kanovinnie het volgende:
Ik doe het op de tacx eigenlijk nooit, omdat ik de belasting op het frame een beetje eng vindt, en je misschien omvalt door het zwabberen... Op de weg wel, en het is een hele nuttige oefening om goed te leren je spiergroepen te combineren.quote:Op maandag 26 november 2012 16:46 schreef Patroon het volgende:
Ik wil op de tacx met 1 been interval gaan trainen om zo de spier van het bovenbeen die de trek beweging maakt te trainen.
Bijvoorbeeld 1min rechts, 1min beide, 1min links, dat 3x herhalen en 2 blokken.
Maar ik wil graag weten of het ook echt nut heeft, nergens op internet kan ik hier onderzoek over vinden. Doe natuurlijk niet graag iets voor niets
Ik heb gisteren tijdens mijn Tacx training even geoefend en ging best goed. De rust voet legde ik achter op het frame van de Tacx. Ik zwabberde totaal niet ofzo. Belasting op het frame was ook niet meer dan normaal...quote:Op maandag 26 november 2012 17:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik doe het op de tacx eigenlijk nooit, omdat ik de belasting op het frame een beetje eng vindt, en je misschien omvalt door het zwabberen... Op de weg wel, en het is een hele nuttige oefening om goed te leren je spiergroepen te combineren.
Jij had toch als goed voornemen om in 2013 meer op gevoel en minder op wetenschap te gaan trainen? Gewoon eens doen dus, en kijken of het lekker & nuttig voelt!
Komen jullie maar langs, dan schiet ik wel een paar plaatjes ter be(ver)oordeling.quote:Op maandag 26 november 2012 15:52 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren met windkracht 7 met de nieuwe ploeg getraind. Ging niet echt goed met mijn verrekte vastus lateralis. Moest corrigeren en het knapt weer. Nu maar rustig aan doen voordat er straks echt een spierscheur zit.
Ik heb de nieuwe kledij gezien en de soignee politie mag langs komen
Na veel wassen wordt het zwart altijd een beetje doorschijnend. Mijn roeicoach droeg zijn broeken altijd veel te lang. Wat is voor jullie het criterium om de broek weg te gooien?quote:Op maandag 26 november 2012 15:30 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Gewoon altijd in de wasmachine kano, niet zo piepen. Niet te warm wassen, dan is er niks aan het handje
Als mijn balzak door het stiksel komt, is het tijd om hem te vervangen.quote:Op maandag 26 november 2012 17:36 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Na veel wassen wordt het zwart altijd een beetje doorschijnend. Mijn roeicoach droeg zijn broeken altijd veel te lang. Wat is voor jullie het criterium om de broek weg te gooien?
Grote praat, maar waarschijnlijk bepaalt je vriendin het, geef maar toe.quote:Op maandag 26 november 2012 17:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als mijn balzak door het stiksel komt, is het tijd om hem te vervangen.
Als het aan mijn vriendin ligt fiets ik in de blote kontquote:Op maandag 26 november 2012 17:51 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Grote praat, maar waarschijnlijk bepaalt je vriendin het, geef maar toe.
Als het zeem niet meer lekker zit of als de stof minder mooi wordt of verwassen raakt.quote:Op maandag 26 november 2012 17:36 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Na veel wassen wordt het zwart altijd een beetje doorschijnend. Mijn roeicoach droeg zijn broeken altijd veel te lang. Wat is voor jullie het criterium om de broek weg te gooien?
Als je nu eens een kwaliteitsbroek koopt, dan krijg je er zo'n beschermingszak voor in de wasmachine bij. En ook nog een beschrijving van de do's en dont's.quote:Op maandag 26 november 2012 15:02 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, maar dat kost geld.quote:Op maandag 26 november 2012 18:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je nu eens een kwaliteitsbroek koopt, dan krijg je er zo'n beschermingszak voor in de wasmachine bij. En ook nog een beschrijving van de do's en dont's.
onder de A10, zijn daar bezig met het viaduct (vanaf Landsmeer)quote:Op maandag 26 november 2012 18:36 schreef kanovinnie het volgende:
Bouwvakkers werken niet aan de weg, derhalve een verzonnen verhaal.
Waar was dat?
O, wacht! Ik kan dus ff op strava kijken waar je stilstond
Klopt. Ik heb m'n betere broekjes in zo'n Assos zakje.quote:Op maandag 26 november 2012 18:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je nu eens een kwaliteitsbroek koopt, dan krijg je er zo'n beschermingszak voor in de wasmachine bij. En ook nog een beschrijving van de do's en dont's.
Of je kijkt je mammie lief aan, die heeft er vast ook wel 1 (of meerdere)quote:Op maandag 26 november 2012 19:59 schreef kanovinnie het volgende:
Dat wordt dus langs de lingeriezaak fietsen![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 26 november 2012 18:19 schreef keesfietst het volgende:
Bv: "Ja, godverdomme afstappen en via de stoep"
Ik: "Goedemiddag meneer, ik hoop dat u een stijve pik krijgt van mijn onderdanige houding naar u"
Komt wel vaak voor he, ongelukken?quote:Op maandag 26 november 2012 20:05 schreef kaasplankje het volgende:
Keihard op een auto geknald vandaag om 16u. Twee mensen in een auto slaan rechtsaf en ik kom rechtdoor over 't gescheiden fietspad aan. Kon nog remmen maar keiglad door de regen. Ik denk ik een moment: ik rij die hele fiets kort. Bam! tegen de achterflank van die auto, kleintje gelukkig. Enorme deuk er in minstens 60cm, mijn afdruk stond er nog net niet in zeg maar. Mensen staan buiten rookpauze te houden van kantoren en schieten toe, gast stapt uit die auto en begint tegen mij tekeer te gaan want mijn schuld, ik kon toch remmen, en zei waren al bijna 't fietspad over en wat nog meer. Hij ging zo door het lint dat omstanders de politie belden. Toen de kit onderweg was droop hij af naar Mediamarkt waar ze heen moesten, bood mij zijn verontschuldigingen aan en vroeg zijn chick die achter het stuur zat de schade te regelen.
Pliesie erbij, alles nagekeken en schadeformulier ingevuld. Fiets is nog heel, stuur stond helemaal scheef, maar dat zit niet heel vast. Ergopowers idem.
Nu heb ik een zwaar gekneusde schouder en een beurs bovenbeen en mijn pink is wat kapot. Ik heb nog wel doorgefietst, het ging wel, ik had meer dan een half uur vertraging door dit geintje.
http://app.strava.com/activities/29714079
Echt crashen doe ik zelden, laatste keer is jaren geleden. Ik bonk wel eens tegen een auto of een fietser, maar dan is het alleen een blauwe plek. Laatste keer dat ik voor mezelf de polis gebruikt heb is denk ik 3 jaar geleden.quote:Op maandag 26 november 2012 20:11 schreef kanovinnie het volgende:
Komt wel vaak voor he, ongelukken?
Je mag wel goed verzekerd zijn!
Ja, vast is vast.quote:Op maandag 26 november 2012 20:09 schreef Patroon het volgende:
Kut man. Heb je het stuur en shifters met opzet niet zo vast, ivm minder schade? Las namelijk wel vaker dat wedstrijdrenners de shifters niet maximaal vastdraaien, lijkt me wat gek...
Dat was vroeger zo, maar dan alleen die haakse stuurpennen die je niet al te vast moest zetten zodat er bij een val zo weinig mogelijk beschadigde. Maar shifters neit zo vast zetten heb ik nog nooit van gehoord. Vast is vast en dan willen ze bij een val wel eens naar binnen draaien, maar meestal is je stuur dan toch krom.quote:Op maandag 26 november 2012 20:09 schreef Patroon het volgende:
Kut man. Heb je het stuur en shifters met opzet niet zo vast, ivm minder schade? Las namelijk wel vaker dat wedstrijdrenners de shifters niet maximaal vastdraaien, lijkt me wat gek...
Ik was aan het afremmen en stond op het punt af te stappen, meneer ging er vanuit dat ik door zou rijden en wees met z'n vinger al dirigerend naar een hekje waar ik al naartoe stuurde. Sloeg dus nergens op.quote:
Sterkte! Ergste is lijdzaam afwachten tot het over is.quote:Op maandag 26 november 2012 20:54 schreef kaasplankje het volgende:
Enfin ik zit dus met een beurse en gekneusde schouder en pijn aan mijn poot en kan trainen waarschijnlijk wel vergeten voor aankomende week.
Tedoeme
Mooi kut man.quote:Op maandag 26 november 2012 20:05 schreef kaasplankje het volgende:
Keihard op een auto geknald vandaag om 16u. Twee mensen in een auto slaan rechtsaf en ik kom rechtdoor over 't gescheiden fietspad aan. Kon nog remmen maar keiglad door de regen. Ik denk ik een moment: ik rij die hele fiets kort. Bam! tegen de achterflank van die auto, kleintje gelukkig. Enorme deuk er in minstens 60cm, mijn afdruk stond er nog net niet in zeg maar. Mensen staan buiten rookpauze te houden van kantoren en schieten toe, gast stapt uit die auto en begint tegen mij tekeer te gaan want mijn schuld, ik kon toch remmen, en zei waren al bijna 't fietspad over en wat nog meer. Hij ging zo door het lint dat omstanders de politie belden. Toen de kit onderweg was droop hij af naar Mediamarkt waar ze heen moesten, bood mij zijn verontschuldigingen aan en vroeg zijn chick die achter het stuur zat de schade te regelen.
Pliesie erbij, alles nagekeken en schadeformulier ingevuld. Fiets is nog heel, stuur stond helemaal scheef, maar dat zit niet heel vast. Ergopowers idem.
Nu heb ik een zwaar gekneusde schouder en een beurs bovenbeen en mijn pink is wat kapot. Ik heb nog wel doorgefietst, het ging wel, ik had meer dan een half uur vertraging door dit geintje.
http://app.strava.com/activities/29714079
Stel die vent aansprakelijk omdat jij je werk een week niet kan doen. Schadeletsel-advocaat erbij, doktersverklaring, lekker weekje vrij. Is die vent toch voor verzekerd.quote:Op maandag 26 november 2012 20:54 schreef kaasplankje het volgende:
Enfin ik zit dus met een beurse en gekneusde schouder en pijn aan mijn poot en kan trainen waarschijnlijk wel vergeten voor aankomende week.
Tedoeme
Beterschap kerel! Maar je hebt dan ook wel een beroep met een verhoogd risico op crashes. Heel wat meer dan de meest verstokte wielertoerist hier.quote:Op maandag 26 november 2012 20:54 schreef kaasplankje het volgende:
Tedoeme
Ja absoluut. De grootste uitdaging is ook misschien wel crashes te voorkomen en je fiets heel in de berging te zetten om 18:30. Nouja soms gaat het mis, goed mis. Toch heb ik wel weer mazzel want weinig schade.quote:Op maandag 26 november 2012 21:46 schreef buzz1291 het volgende:
Beterschap kerel! Maar je hebt dan ook wel een beroep met een verhoogd risico op crashes. Heel wat meer dan de meest verstokte wielertoerist hier.
Ik heb ze vast, maar niet maximaal vast zitten. Als je er met de palm van je hand tegenaan ramt gaan ze naar binnen. Juist om die reden.quote:Op maandag 26 november 2012 20:09 schreef Patroon het volgende:
Ik heb remhandels ook altijd vast maar niet te vast. Zodat je ze met een vuist in een andere positie kunt kloppen. Ongelukken zitten idd in een klein hoekje. Eigenlijk moet je die gast nu aansprakelijk stellen voor een paar dagen loonuitval. Zeker omdat ie zo spastisch deed.quote:Op maandag 26 november 2012 22:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb ze vast, maar niet maximaal vast zitten. Als je er met de palm van je hand tegenaan ramt gaan ze naar binnen. Juist om die reden.
@Kaas: Sterkte, echt klote zeg! Bij ons gebeurt het ook een keer in de zoveel tijd dat er iemand op een auto ofzo klapt.
Toch wel hequote:Op maandag 26 november 2012 22:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb ze vast, maar niet maximaal vast zitten. Als je er met de palm van je hand tegenaan ramt gaan ze naar binnen. Juist om die reden.
@Kaas: Sterkte, echt klote zeg! Bij ons gebeurt het ook een keer in de zoveel tijd dat er iemand op een auto ofzo klapt.
Ik raak wel eens een onoplettende voetganger, maar auto's tot nu toe niet
Je zal maar met een Oltre tegen zo'n kneuter aanrijden die niet oplet, dan is het gewoon bijna erger van je fiets dan wanneer je zelf gekneusd bent...quote:
Vroeger had je Arie Nijssen bij de koers. Hij ging met snelpak onder de zonnebank voor mooie lijntjes. Hij had een dure colnago die achter op een Opel kadet stond. Alleen die wielen van die colnago waren al duurder dan de auto.quote:Op maandag 26 november 2012 23:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je zal maar met een Oltre tegen zo'n kneuter aanrijden die niet oplet, dan is het gewoon bijna erger van je fiets dan wanneer je zelf gekneusd bent...
Dan beter zo'n rotte ouwe koeriersfiets![]()
Wel mooi kut voor je Kaas. Als je met de bakfiets was geweest had je die auto misschien wel doormidden gekliefd!
Ja, er zit momenteel een ambrosio voorwiel radiaal zelf gespaakt in met record naaf. Die is nog heel en de Spinergy ook, want die staat in de berging. Die deed een beetje raar na 't NK en is een beetje slap en windgevoelig ook in deze tijd van 't jaar.quote:
Het valt wel mee gelukkig, ik ben gewoon aan het werk. De linkerhand is blauw en wat opgezet maar ik kan ze gewoon bewegen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:10 schreef nodisch18 het volgende:
Beterschap Kaas, hoe ben je vanochtend wakker geworden? veel spierpijn?
Sterkte! Altijd klote als je valt of een ongeluk hebt.quote:Op maandag 26 november 2012 20:54 schreef kaasplankje het volgende:
Tedoeme
Hmm ik vind een 90mm pen optisch niet zo fraai op een 57 frame. Maar 't kan wel.quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:26 schreef Oksel het volgende:
Aan de fiets ligt 't bij mij iig niet. Wat een machine.
Wel stijf in de rug. Toch echt een andere houding. Tja, dat heb je met een ander frame. Ga toch voor een 9cm pen, en ws. het stuur wat lager (meer drop).
Misschien moet je er toch nog even aan wennen? Je kan het nog even aankijken natuurlijkquote:Op dinsdag 27 november 2012 20:47 schreef Oksel het volgende:
Ik weet 't ook niet. Ik heb het idee dat ik goed zit, maar m'n rug zegt wat anders.
quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:03 schreef buzz1291 het volgende:
We staan er weer gekleurd op bij de tokkies van Nederland.....
http://www.powned.tv/nieu(...)t_wielrenner_en.html
quote:Man ze moeten al die fietspad-NSBers van de openbare weg af trappen !
Hoe hard reed deze meneer vast niet de toegestane 25km/h
quote:`T zijn ALLEMAAL kudt wielrenners, kunnen alleen maar dom het pedaaltje voortbewegen en er oerkreten uitgooien zoals, hé kijkie uit, lul. of ze bedreigen je, dat ze tegen een boom zullen rijden. Nee, het zijn allemaal criminelen met het IQ van een theezakje.
Wat een domme mensen daar.quote:
Vandaag is een KOM van mij gestolen met 2 secondenquote:
zaten er bochten in dat stukje? want zo niet, dan is het wel erg dat je m met 40,1 /u verloren hebt hoor. Dan gaat la marmotte ook niet lukken...quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vandaag is een KOM van mij gestolen met 2 seconden
2,5km met 40,1 gem. bleek 2 seconden te traag
En daar durf je hier over te posten?quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kijk dat bedoelde ik nou met even een applicatie schrijven die uiteindelijk een fractioneel snellere tijd neerzet. Maar trek het je niet aan, gewoon nog harder trainen,quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Of wachten tot de wind opsteekt! Of een maatje meevragen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kijk dat bedoelde ik nou met even een applicatie schrijven die uiteindelijk een fractioneel snellere tijd neerzet. Maar trek het je niet aan, gewoon nog harder trainen,
Dan kan ochtends vroeg bij mij op de kamer ook wel een nadeel zijn...quote:Op dinsdag 27 november 2012 22:25 schreef nodisch18 het volgende:
Ik kan me daar helemaal in vinden. Ben nu dik 4 jaar gestopt en zit een jaar of drie op de fiets.
Wat ik nog het leukste vind is hoeveel meer je ruikt. Als ik mijn straat in kom fietsen in de zomer dan ruik ik al van ver de bloeiende planten in de tuin! Heerlijk
Ik denk niet dat we in het Marmotte huisje komen. Ik ga met mijn vriendin vooraf aan La Marmotte wellicht even kort op vakantie. Ik had het plan om de tent op te slaan op caming Bourg maar dat zal mss 2 of 3 dagen zijn. Echt niet langer.quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:47 schreef Patroon het volgende:
Even een bericht voor de mensen die interesse hebben om de Marmotte met Gripper en Patroon te belevenGripper en ik willen graag weten wie er serieus interesse heeft en zijn best zal doen om een ticket te krijgen. Wij willen dit graag weten om gericht te kunnen zoeken naar een geschikt huisje qua grote.
-We zoeken een huisje uit in de buurt van de start Marmotte. Richtlijn qua kosten zijn 100 euro per persoon per week. Als je meegaat betaal je voor de volledige week, ongeacht hoelang je komt.
- Het verblijf zal een week duren, van zondag 30 juni t/m zondag 7 juli 2013
-We maken een boodschappenpot met startinleg van 50 euro. Zodra de pot leeg is legt iedereen weer 50 euro in. Wat overblijft wordt weer evenredig verdeeld.
-Vervoer zelf regelen, kosten zo’n 100-120 euro pp als je met zijn 2en carpoolt.
-Start ticket voor Marmotte moet je zelf regelen. Inschrijving opent vrijdag op zaterdag 0:00uur. Kan snel vol zijn! Wees er snel bij!
Kaas, weet wat je zegt. We hebben al 2 super relaxte huisjes op het oog:quote:Op dinsdag 27 november 2012 22:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we in het Marmotte huisje komen. Ik ga met mijn vriendin vooraf aan La Marmotte wellicht even kort op vakantie. Ik had het plan om de tent op te slaan op caming Bourg maar dat zal mss 2 of 3 dagen zijn. Echt niet langer.
Ja maar als we dan met 2 mensen komen moet ik toch 200.- neerleggen. Dan is camperen wel wat voordeliger vrees ik.quote:Op dinsdag 27 november 2012 22:42 schreef Patroon het volgende:
Jammer Kaas, je kan ook altijd 3 dagen langskomen he
Daar bij Oz zijn vast campings.quote:Op dinsdag 27 november 2012 22:57 schreef kaasplankje het volgende:
Misschien kunnen jullie wel een huisje vinden in de buurt van een camping, of kunnen we een camping vinden in de buurt van jullie huisje. Dan wordt 't ook gezellig, iedereen blij.
Wij komen ws ergens donderdag of vrijdag aan ofzo, dan kunnen we samen eten en een stukje fietsen wellicht.quote:
Tour kijken.quote:Op dinsdag 27 november 2012 23:13 schreef Tommeke het volgende:
Ik zal ff met vriendinlief overleggen. We willen ook de Tour kijken. Moet ff kijken hoeveel weken vakantie ik kan krijgen ook.
Ja, dat zou ook leuk zijn, laat maar weten als er een huisje is wat aanspreekt, anders kunnen we altijd nog camperen aan de voet van de Alpe, daar staat het ook vol met Marmot rijders dus sfeer gegarandeerd. Als je wat meer voor rust bent ga je gewoon een paar dorpen verder kamp opzetten.quote:Op dinsdag 27 november 2012 23:12 schreef Patroon het volgende:
Dat is zeker handig zo'n verzorgingspost. Misschien gaat mijn vriendin ook mee, die lekker kan kokenOm mij komen jullie elke avond eten en avonds gezellig wat drinken!
Ik heb het vaker geroepen: ferme noemie in Les Sables, net buiten Bourg d'Oisans. Eenvoudig, 2 sterren maar goed en netjes, en rond de 15¤ per nacht met zn tweeën+klein tentje. Britse eigenaren, altijd veel fietsers.quote:Op dinsdag 27 november 2012 23:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, dat zou ook leuk zijn, laat maar weten als er een huisje is wat aanspreekt, anders kunnen we altijd nog camperen aan de voet van de Alpe, daar staat het ook vol met Marmot rijders dus sfeer gegarandeerd. Als je wat meer voor rust bent ga je gewoon een paar dorpen verder kamp opzetten.
Ja, dacht ik ookquote:Op woensdag 28 november 2012 00:43 schreef keesfietst het volgende:
Ben ik nou gek of kan de hele wereld nu een pint claimen?
Leuk als dit viral gaat dan.
Dan zou ik 't niet doen neequote:Op dinsdag 27 november 2012 22:30 schreef muzas het volgende:
Vroeger ook wel 'ns gedaan. MAar ben bang dat als ik nu een jointje op zou steken ik binnen no time weer aan de sigaretten zit.
Maar als je ingelogt bent weten ze toch je mail?quote:Op woensdag 28 november 2012 06:33 schreef kanovinnie het volgende:
"would you like to recieve future mails from cannondale?"
Er is geen emailvakje
Ik vind het een goed idee, maar jullie kunnen ook in een huisje als je dat liever hebt, bij te weinig animo is kamperen misschien beter.quote:
Ja dat is zo. Wij zijn wel redelijk op kamperen ingericht, hebben we het niet zelf dan leen ik het van mijn zus of pa.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:50 schreef Patroon het volgende:
Nadeel van kamperen is dat je veel meer moet meeslepen. Wel gezellig op een camping. Huisje is iets meer comfort met zitten, koelen van drinken en eten, koken.
Ja, de prikkeldraadfiets van Johnny Hoogerland. Het bloed zat nog op de remschakelgrepen.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik lag er even uit met griep dus julie geklets niet gevolgd...maar heeft Oksel nu serieus een Bianchi van Vacansoleil gekocht?
Da's knap, want toen reed Vancansoleil nog op Ridleysquote:Op woensdag 28 november 2012 11:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, de prikkeldraadfiets van Johnny Hoogerland. Het bloed zat nog op de remschakelgrepen.
Wij hebben ook alles. Zelf hebben we een koepeltentje. Mijn ouders een grotere. Huisje heeft mijn voorkeur omdat dat goedkoper is of bijna niks duurder met wel meer comfort. Fietsen kunnen mooi binnen. Tacx mee voor D3quote:Op woensdag 28 november 2012 10:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat is zo. Wij zijn wel redelijk op kamperen ingericht, hebben we het niet zelf dan leen ik het van mijn zus of pa.
Wij delen een grote tent met mijn zus die mams ooit kocht. Grote tunnel. Pa heeft een elektrische koelbox. Wijzelf goede grote brander en de rest. We hebben ook nog een tunnel die aan de bestelbus past, maar die heb ik nog nooit opgezet. Kan je lekker je D3 training in doen op de Taxc als het regent.
Heb support al gemaild, meer mensen is 't opgevallen.quote:Op woensdag 28 november 2012 06:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, dacht ik ookHoe dom.
Misschien link ff weghalen?![]()
![]()
Zomer, frankrijk, ben je van poppenstront?quote:Op woensdag 28 november 2012 11:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Brrr kamperen![]()
Kaas, beterschap.
Kou of regen zijn nou niet m'n grootste bezwaren tegen kamperen.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zomer, frankrijk, ben je van poppenstront?
Ik dacht de brrr daar op sloeg.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kou of regen zijn nou niet m'n grootste bezwaren tegen kamperen.
Dat valt wel mee in de bergen hoor. De nachten zijn fris en de zon komt pas laat op en gaat vroeg onder omdat de horizon veel hoger is.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:20 schreef Narcotical het volgende:
Kamperen is best oke, mits het weer goed is. Persoonlijk vind ik het vervelendste aan kamperen dat je 's ochtends vroeg je tent uit drijft als het zonnetje op komt
Daarom, niet op vakantie met de tent naar Noorwegen of regenland, maar naar Spanje, Frankrijk enzovoorts.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:20 schreef Narcotical het volgende:
Kamperen is best oke, mits het weer goed is. Persoonlijk vind ik het vervelendste aan kamperen dat je 's ochtends vroeg je tent uit drijft als het zonnetje op komt
Ja in de bergen wss wel, maar ik doelde op kamperen in het algemeenquote:Op woensdag 28 november 2012 13:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat valt wel mee in de bergen hoor. De nachten zijn fris en de zon komt pas laat op en gaat vroeg onder omdat de horizon veel hoger is.
Van de zomer nog paar dagen in zuid-limburg gestaan met goed weer, dat was ook prima te doen. Alleen zodra de zon onder ging werd het vrij snel wat frisjesquote:Op woensdag 28 november 2012 13:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daarom, niet op vakantie met de tent naar Noorwegen of regenland, maar naar Spanje, Frankrijk enzovoorts.
Dit is exact wat ik haat aan kamperenquote:Op woensdag 28 november 2012 13:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kamperen's ochtends je tent uitrollen, naar het toiletgebouw sloffen om op de terugweg naar de knappe dame van de campingwinkel te gaan om een brood te kopen.
's avonds lekker genieten van het uitzicht, op de stoel met een halve liter bier
Je vrouw slaapt in een aparte tentquote:Op woensdag 28 november 2012 13:30 schreef kaasplankje het volgende:
Het voordeel van kamperen is dan weer dat je niet in een ruimte hoeft te slapen met iemand die vieze scheten laat. Of snurkt.
quote:Op woensdag 28 november 2012 13:22 schreef eentwee het volgende:
De laatste keer dat Knut ging kamperen.
[ afbeelding ]
Ja, de haremtent.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Je vrouw slaapt in een aparte tent
Diskmuiden, erg exotisch inderdaadquote:Op woensdag 28 november 2012 13:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Probeer de camping in Diskmuiden eens. Staat haast niemand, en geen nederlander gezien. het is wel een puinzooi, vuilnis bij de ingang, warm water kapot etc en de eigenaar hing zat aan z'n eigen bar, maar wel rustig!
alsof een tentdoek het snurken van de buurman demptquote:Op woensdag 28 november 2012 13:30 schreef kaasplankje het volgende:
Het voordeel van kamperen is dan weer dat je niet in een ruimte hoeft te slapen met iemand die vieze scheten laat. Of snurkt.
Mooi, ik ben benieuwd of we er een beetje doorkomen. Ik schrijf ook gelijk drie tieten in.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:40 schreef Pritt het volgende:
Ik zit trouwens vrijdagavond 0:00 ook voor mijn PC!
Dit. Kaas wil ons gewoon op kamp lukken omdat hij zelf niet in een huisje mag.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:08 schreef eentwee het volgende:
Ik heb op zich weinig tegen kamperen maar dan moet het wel veel goedkoper zijn dan een huisje, en voor het leveren van een sportieve prestatie is meer comfort in de dagen eromheen toch wel erg wenselijk. Op een beenhard matje slaapt deze prinses op de erwt natuurlijk niet goed. Korte nachten omdat je om 7u je bed uit fikt is ook niet ideaal. 100¤ voor een week in een huisje in hoogseizoen vind ik trouwens goedkoop genoeg om geen seconde over tenten (die ik niet heb) na te hoeven denken.
Nee, ik denk dat mamma het niet goed vindt.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:16 schreef Patroon het volgende:
Dit. Kaas wil ons gewoon op kamp lukken omdat hij zelf niet in een huisje mag.
Met je broek op je enkels zekerquote:Op woensdag 28 november 2012 13:40 schreef Pritt het volgende:
Ik zit trouwens vrijdagavond 0:00 ook voor mijn PC!
Volgens mij hebben ze inderdaad al handen vol aan explosieve groei.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:22 schreef eentwee het volgende:
Die nieuwe Strava X features stellen trouwens niet veel voor. Verbaast mij hooglijk hoe weinig functionaliteit er verbeterd/geupdated/toegevoegd is dit jaar. Zouden ze alleen maar bezig zijn met servers kopen of commerciële partijen aan zich binden ofzo?
@Patroon: oplichter!
Plasje gelijk meesturen he, dopingstrijd wordt ook bij de cyclo's steeds harder.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:24 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Met je broek op je enkels zeker
Mooi! Mijn zusje komt zaterdag terug van 3 maanden Thailand, Cambodja en Laos.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Diskmuiden, erg exotisch inderdaad![]()
Tickets worden dit weekend geboekt, Bangkok en dan 4 weekjes Laos en Cambodia. Zonder tent. Als een baas
Haha ik moest ff testen hoe nauwkeurig Strava is zonder internet.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:22 schreef eentwee het volgende:
Die nieuwe Strava X features stellen trouwens niet veel voor. Verbaast mij hooglijk hoe weinig functionaliteit er verbeterd/geupdated/toegevoegd is dit jaar. Zouden ze alleen maar bezig zijn met servers kopen of commerciële partijen aan zich binden ofzo?
@Patroon: oplichter!
Mijn vakantie dit jaar begon in stromende regen met een lekke tent, daar sta je dan, 8u 's avonds op een berg.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zomer, frankrijk, ben je van poppenstront?
Leukquote:Op woensdag 28 november 2012 14:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mooi! Mijn zusje komt zaterdag terug van 3 maanden Thailand, Cambodja en Laos.
Tijd voor dit soort reisjes moet je maken. Als je er op gaat zitten wachten gebeurt er niks...quote:Op woensdag 28 november 2012 15:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
LeukWou dat ik ook zoveel tijd had
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |