SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
al gauw 200/300 euro toch?quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:45 schreef muzas het volgende:
Ik had me ook redelijk verkeken op de kosten van 't 'beginnen'
Had fietsje,pedalen en schoenen begroot... Maar vergat even;
- Fietsbroek (kort en lang)
- Shirts (kort en lang)
- Een goede pomp
- Zadeltas
- Bandenlichters en binnenband
- Patroonpompje
- Hartslagmetertje
Dit allemaal redelijk 'budget' gekocht. Maar het tikt toch aan.
Zo ongeveer ja.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:46 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
al gauw 200/300 euro toch?
horen ook niet echt bij de essentials natuurlijk en kan je in het begin prima op bezuinigen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:45 schreef muzas het volgende:
Ik had me ook redelijk verkeken op de kosten van 't 'beginnen'
Had fietsje,pedalen en schoenen begroot... Maar vergat even;
- Fietsbroek (kort en lang)
- Shirts (kort en lang)
- Een goede pomp
- Zadeltas
- Bandenlichters en binnenband
- Patroonpompje
- Hartslagmetertje
Dit allemaal redelijk 'budget' gekocht. Maar het tikt toch aan.
Je hebt gelijk. Dat scheelt weer 40 euro.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:50 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
horen ook niet echt bij de essentials natuurlijk en kan je in het begin prima op bezuinigen.
Een ondershirt lijkt me wel bij de essentials horen.
ondershirts zijn wel relaxed voor de zweetafvoer, je hebt dan niet na een uurtje fietsen een natte plek op je shirt wat erg koud is wanneer de wind erop gaat staan. Je hebt ze in zomer en winter (thermo) varianten. Vooral in de herfst en winter vind ik het een must-have om een goed ondershirt onder mijn wielershirt te dragen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:53 schreef muzas het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Dat scheelt weer 40 euro.
Ondershirt?(ook nog lerende) Ik heb gewoon witte hema t-shirts aan....?
Mietje.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:35 schreef buzz1291 het volgende:
Om eens lekker 80 km weg te trappen!
Sneeuwvoorspellingen komen bijna nooit uit op zo'n lange termijn. Maar het zou mooi zijnquote:Op zaterdag 24 november 2012 15:26 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/386511] Begin december sneeuw voorspeld zie ik, dat worden weer mooie tochtjes.
Tof!quote:Op zaterdag 24 november 2012 15:31 schreef keesfietst het volgende:
En voor de Oktoberfest-finishers, dit krijgen we binnenkort in huis als het goed is:
[ afbeelding ]
Is dat alles? Schijntje!quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:02 schreef Tommeke het volgende:
Ik geef denk ik rond de 1000 euro per jaar uit aan deze stomme hobby
Als de horizontale buis 1-2cm langer is (is het nou 1 of 2 cm?quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:18 schreef Oksel het volgende:
Nog 1 keer dan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog even wat dingen opgemeten, de verticale buis is evenlangs als op mijn oude frame, alleen de horizontale buis is 1-2 cm langer. Ik begrijp d'r allemaal geen zak van. Als ik verder andere maten opmeet vanaf de punt van het zadel is alles vrijwel hetzelfde. Dus van de punt van het zadel naar de shifters, naar 't eind van de stuurbocht, naar 't eind van de stuurpen, komt allemaal overeen.
Verder trilt er wat als ik over klinkers fiets
ja idd, je kan beter afstand balhoofd zadelpen in horizontale lijn meten.quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:24 schreef kaasplankje het volgende:
Is de horizontale buis niet minder horizontaal dan op het oude frame? Dat kan ook een verschil geven mbt de lengte.
Of de hoek van de zitbuis.
Ik vind die onderbuis met de decals mooi Oksel, het frame is een kunstwerk.
Ik zou er mee gaan rijden.quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
ja idd, je kan beter afstand balhoofd zadelpen in horizontale lijn meten.
Ja, klopt. Zit een 10cm op, ga er denk ik een 8 of 9 opzetten.quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als de horizontale buis 1-2cm langer is (is het nou 1 of 2 cm?) dan moet je stuurpen dus 1-2cm korter zijn dan je oude, om dezelfde afstand tussen de punt van het zadel en de shifters te krijgen. Hoe lang is je stuurpen en hoe lang is je stuurpen op je oude fiets? Ik schat aan je plaatje te zien dat er nu een 10 of 9cm stuurpen op zit.
Dit dusquote:
8 of 9?quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:26 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, klopt. Zit een 10cm op, ga er denk ik een 8 of 9 opzetten.
Verder bizar hoe precies alles overeenkomt.
Stuurpennen korter dan 10cm vind ik het stuurgedrag teveel beïnvloeden. Ik heb zelf een 9 gehad, en dat ging nog wel, maar een 8 maakt hem echt een stuk zenuwachtiger.quote:
Voor een student vind ik dat aardig wat. Het kan ook wel het dubbele zijn.quote:
Heb je ook gelijk in. Misschien moet je eens proberen om te wennen aan een langere zit. Ik zit eigenlijk ook meer gestrekt dan de standaard metingen mij zouden adviseren. Sommige FM's willen dat wanneer je je elleboog tegen het zadel zet, dat je met je vingers halverwege je stuurpen komt. Ik kom maar met mijn vingers tot halverwege de vorkbuis. Veel wedstrijd renners zitten ook veel langer dan de standaard is. Voor mij voelt het nu goed, het is even wennen, niet te snel iets aanpassen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:34 schreef Oksel het volgende:
Aan de hand van binnenbeenlengte kwam ik tussen een 55-57 in, vanwege totale lengte een 57 geadviseerd gekregen. Zat er meteen lekker op. Alleen voelde nu dat 't stuur iets verder weg zit. En ook adhv mijn vorige frame opgemeten, die was aan de kleine kant. Dat was een 55. Nu dus een 57.
Weet je, ik ben niet zo pietjelut van de perfecte houding. Ik ga zitten, en als 't goed voelt, dan voelt 't goed. Zo niet, dan stap ik af en verzet ik wat. 't Hoeft echt geen hogere wiskunde te zijn. Maatframes (al gesignaleerd bij ons op de club) vind ik echt dikke vette BS.
Heb je ook al gemeten of de stuurbocht dezelfde lengte geeft vanaf bovenaanzicht hart stuupen tot hart remschakelgreep?quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:34 schreef Oksel het volgende:
Aan de hand van binnenbeenlengte kwam ik tussen een 55-57 in, vanwege totale lengte een 57 geadviseerd gekregen. Zat er meteen lekker op. Alleen voelde nu dat 't stuur iets verder weg zit. En ook adhv mijn vorige frame opgemeten, die was aan de kleine kant. Dat was een 55. Nu dus een 57.
Weet je, ik ben niet zo pietjelut van de perfecte houding. Ik ga zitten, en als 't goed voelt, dan voelt 't goed. Zo niet, dan stap ik af en verzet ik wat. 't Hoeft echt geen hogere wiskunde te zijn. Maatframes (al gesignaleerd bij ons op de club) vind ik echt dikke vette BS.
quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:04 schreef Oksel het volgende:
Ik snap er allemaal geen zak van hoe ik zaken moet opmetenFeit is dat ik er meteen echt lekker op zat. Maar dat ik nu toch 't iets te ver aan vond voelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |