SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
al gauw 200/300 euro toch?quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:45 schreef muzas het volgende:
Ik had me ook redelijk verkeken op de kosten van 't 'beginnen'
Had fietsje,pedalen en schoenen begroot... Maar vergat even;
- Fietsbroek (kort en lang)
- Shirts (kort en lang)
- Een goede pomp
- Zadeltas
- Bandenlichters en binnenband
- Patroonpompje
- Hartslagmetertje
Dit allemaal redelijk 'budget' gekocht. Maar het tikt toch aan.
Zo ongeveer ja.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:46 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
al gauw 200/300 euro toch?
horen ook niet echt bij de essentials natuurlijk en kan je in het begin prima op bezuinigen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:45 schreef muzas het volgende:
Ik had me ook redelijk verkeken op de kosten van 't 'beginnen'
Had fietsje,pedalen en schoenen begroot... Maar vergat even;
- Fietsbroek (kort en lang)
- Shirts (kort en lang)
- Een goede pomp
- Zadeltas
- Bandenlichters en binnenband
- Patroonpompje
- Hartslagmetertje
Dit allemaal redelijk 'budget' gekocht. Maar het tikt toch aan.
Je hebt gelijk. Dat scheelt weer 40 euro.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:50 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
horen ook niet echt bij de essentials natuurlijk en kan je in het begin prima op bezuinigen.
Een ondershirt lijkt me wel bij de essentials horen.
ondershirts zijn wel relaxed voor de zweetafvoer, je hebt dan niet na een uurtje fietsen een natte plek op je shirt wat erg koud is wanneer de wind erop gaat staan. Je hebt ze in zomer en winter (thermo) varianten. Vooral in de herfst en winter vind ik het een must-have om een goed ondershirt onder mijn wielershirt te dragen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:53 schreef muzas het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Dat scheelt weer 40 euro.
Ondershirt?(ook nog lerende) Ik heb gewoon witte hema t-shirts aan....?
Mietje.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:35 schreef buzz1291 het volgende:
Om eens lekker 80 km weg te trappen!
Sneeuwvoorspellingen komen bijna nooit uit op zo'n lange termijn. Maar het zou mooi zijnquote:Op zaterdag 24 november 2012 15:26 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/386511] Begin december sneeuw voorspeld zie ik, dat worden weer mooie tochtjes.
Tof!quote:Op zaterdag 24 november 2012 15:31 schreef keesfietst het volgende:
En voor de Oktoberfest-finishers, dit krijgen we binnenkort in huis als het goed is:
[ afbeelding ]
Is dat alles? Schijntje!quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:02 schreef Tommeke het volgende:
Ik geef denk ik rond de 1000 euro per jaar uit aan deze stomme hobby
Als de horizontale buis 1-2cm langer is (is het nou 1 of 2 cm?quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:18 schreef Oksel het volgende:
Nog 1 keer dan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog even wat dingen opgemeten, de verticale buis is evenlangs als op mijn oude frame, alleen de horizontale buis is 1-2 cm langer. Ik begrijp d'r allemaal geen zak van. Als ik verder andere maten opmeet vanaf de punt van het zadel is alles vrijwel hetzelfde. Dus van de punt van het zadel naar de shifters, naar 't eind van de stuurbocht, naar 't eind van de stuurpen, komt allemaal overeen.
Verder trilt er wat als ik over klinkers fiets
ja idd, je kan beter afstand balhoofd zadelpen in horizontale lijn meten.quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:24 schreef kaasplankje het volgende:
Is de horizontale buis niet minder horizontaal dan op het oude frame? Dat kan ook een verschil geven mbt de lengte.
Of de hoek van de zitbuis.
Ik vind die onderbuis met de decals mooi Oksel, het frame is een kunstwerk.
Ik zou er mee gaan rijden.quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
ja idd, je kan beter afstand balhoofd zadelpen in horizontale lijn meten.
Ja, klopt. Zit een 10cm op, ga er denk ik een 8 of 9 opzetten.quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als de horizontale buis 1-2cm langer is (is het nou 1 of 2 cm?) dan moet je stuurpen dus 1-2cm korter zijn dan je oude, om dezelfde afstand tussen de punt van het zadel en de shifters te krijgen. Hoe lang is je stuurpen en hoe lang is je stuurpen op je oude fiets? Ik schat aan je plaatje te zien dat er nu een 10 of 9cm stuurpen op zit.
Dit dusquote:
8 of 9?quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:26 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, klopt. Zit een 10cm op, ga er denk ik een 8 of 9 opzetten.
Verder bizar hoe precies alles overeenkomt.
Stuurpennen korter dan 10cm vind ik het stuurgedrag teveel beïnvloeden. Ik heb zelf een 9 gehad, en dat ging nog wel, maar een 8 maakt hem echt een stuk zenuwachtiger.quote:
Voor een student vind ik dat aardig wat. Het kan ook wel het dubbele zijn.quote:
Heb je ook gelijk in. Misschien moet je eens proberen om te wennen aan een langere zit. Ik zit eigenlijk ook meer gestrekt dan de standaard metingen mij zouden adviseren. Sommige FM's willen dat wanneer je je elleboog tegen het zadel zet, dat je met je vingers halverwege je stuurpen komt. Ik kom maar met mijn vingers tot halverwege de vorkbuis. Veel wedstrijd renners zitten ook veel langer dan de standaard is. Voor mij voelt het nu goed, het is even wennen, niet te snel iets aanpassen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:34 schreef Oksel het volgende:
Aan de hand van binnenbeenlengte kwam ik tussen een 55-57 in, vanwege totale lengte een 57 geadviseerd gekregen. Zat er meteen lekker op. Alleen voelde nu dat 't stuur iets verder weg zit. En ook adhv mijn vorige frame opgemeten, die was aan de kleine kant. Dat was een 55. Nu dus een 57.
Weet je, ik ben niet zo pietjelut van de perfecte houding. Ik ga zitten, en als 't goed voelt, dan voelt 't goed. Zo niet, dan stap ik af en verzet ik wat. 't Hoeft echt geen hogere wiskunde te zijn. Maatframes (al gesignaleerd bij ons op de club) vind ik echt dikke vette BS.
Heb je ook al gemeten of de stuurbocht dezelfde lengte geeft vanaf bovenaanzicht hart stuupen tot hart remschakelgreep?quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:34 schreef Oksel het volgende:
Aan de hand van binnenbeenlengte kwam ik tussen een 55-57 in, vanwege totale lengte een 57 geadviseerd gekregen. Zat er meteen lekker op. Alleen voelde nu dat 't stuur iets verder weg zit. En ook adhv mijn vorige frame opgemeten, die was aan de kleine kant. Dat was een 55. Nu dus een 57.
Weet je, ik ben niet zo pietjelut van de perfecte houding. Ik ga zitten, en als 't goed voelt, dan voelt 't goed. Zo niet, dan stap ik af en verzet ik wat. 't Hoeft echt geen hogere wiskunde te zijn. Maatframes (al gesignaleerd bij ons op de club) vind ik echt dikke vette BS.
quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:04 schreef Oksel het volgende:
Ik snap er allemaal geen zak van hoe ik zaken moet opmetenFeit is dat ik er meteen echt lekker op zat. Maar dat ik nu toch 't iets te ver aan vond voelen.
Met halverwege vorkbuis bedoel je ongeveer waar die schroef 't stuur vast houdt?quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb je ook gelijk in. Misschien moet je eens proberen om te wennen aan een langere zit. Ik zit eigenlijk ook meer gestrekt dan de standaard metingen mij zouden adviseren. Sommige FM's willen dat wanneer je je elleboog tegen het zadel zet, dat je met je vingers halverwege je stuurpen komt. Ik kom maar met mijn vingers tot halverwege de vorkbuis. Veel wedstrijd renners zitten ook veel langer dan de standaard is. Voor mij voelt het nu goed, het is even wennen, niet te snel iets aanpassen.
Maar ik begrijp niet waarom een FM een fiets adviseert adhv binnenbeenlengte. Dat zegt enkel iets over de hoogte van het frame en niets over hoe lang het frame moet zijn, terwijl je met de stuurpen veel minder aanpassingsmogelijkheden hebt dan de hoogte van het zadel.
Maatframes voor mensen met standaard maten is idd BS. Maar voor mensen die erg lange/korte benen of bovenlichaam hebben kan het een uitkomst zijn.
Had je een 10cm stuurpen? Dan moet je nu een 9cm nemen om ongeveer dezelfde zit te krijgen. Als de zitbuishoek ook nog eens anders is, kan je nog langer of korter komen te zitten.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:20 schreef Oksel het volgende:
Ik heb 't opgezocht.
Ik had een 55. Nu een 57.
De bovenbuis was 55 cm (virtueel), nu 56 cm. Dus 1 cm verschil. Dus rechtdoor gemeten. De hoek van 't stuurding is iets anders.
Nee ik bedoel dat je het meetlint langs het frame houdt, richting je zadel. Dus dat je niet vanaf je crank recht omhoog meet, maar langs je zitbuis.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
Met halverwege vorkbuis bedoel je ongeveer waar die schroef 't stuur vast houdt?
quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
Met halverwege vorkbuis bedoel je ongeveer waar die schroef 't stuur vast houdt?
Idd, snel verkopen. Over een jaar bestaat Vacasoleil DCM niet meer en kost het je 5 euro om hem in te leveren bij het stort.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:39 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zie het al, frame is veel te groot gekocht. Ik wil het wel voor 100.- overnemen. Het is zuur maar je kan in dit geval het beste je verlies nemen.
De markt voor tweedehands Oltre's is momenteel helemaal ingezakt door de kredietcrisis dus ik mats je ermee.
Zie het als een vriendendienst.![]()
Klopt. Ik zou er nog naartoe. Rondje Gieten is mooi vanuut Grunn. Maar heb geen zin in blauwbekken daar.quote:
Die bikefitting zet mensen trouwens vrij lang op de fiets, daar is opzich niets mis mee. Jammer dat het niets doet met verschillen in flexibiliteit van het individu, dat maakt die metingen twijfelachtig.quote:Op zondag 25 november 2012 08:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt. Ik zou er nog naartoe. Rondje Gieten is mooi vanuut Grunn. Maar heb geen zin in blauwbekken daar.
Ik zie het wel vanaf de bank
Ik heb laatst een meting van bikefitting gedaan. Volgens die meting zat ik iets te diep (een cm) en te kort. Ik zou een 58 cm bovenbuis en 12 cm stuurpen moeten hebben.
Maar er werd niets gezegd over de reach van het stuur. M'n collega zei ook: Zit je lekker en zonder klachten? Houden zo dan
Je kan het stuur nog iets onderuit kantelen. Ik geloof alleen dat jij daar niet zo van bent. Zadel anders 2mm naar voor op de rails, of de punt een graad laten zakken.quote:Op zondag 25 november 2012 11:23 schreef Oksel het volgende:
Ja, dat dus.
Net gefietst. Wat een topfiets. Vloeiend over kasseien, maar superstijf in de sprint![]()
. Ga ook niets aan de zit veranderen eerst. Moet er gewoon aan wennen. Wel ietsjes stijf in de rug toen ik afstapte. Heb het zadel bij aanvang 3-4mm lager gezet, daardoor zat ik meteen beter in 't stuur, maar nu zit ik denk ik iets te laag op de fiets.
Je zadel verlagen om beter in je stuur te kunnen is niet de juiste oplossing. Wanneer je met "beter in je stuur kunnen" bedoelt onderin de beugels rijden, adviseer ik om een compact stuur te nemen die minder verschil heeft tussen bovenop het stuur en onderin in de beugels. Zo'n stuur hoeft maar 30 euro te kosten.quote:Op zondag 25 november 2012 11:23 schreef Oksel het volgende:
Ja, dat dus.
Net gefietst. Wat een topfiets. Vloeiend over kasseien, maar superstijf in de sprint![]()
. Ga ook niets aan de zit veranderen eerst. Moet er gewoon aan wennen. Wel ietsjes stijf in de rug toen ik afstapte. Heb het zadel bij aanvang 3-4mm lager gezet, daardoor zat ik meteen beter in 't stuur, maar nu zit ik denk ik iets te laag op de fiets.
Zo'n gedachtegang is eigenlijk even triest als een racer met een motortjequote:Op zondag 25 november 2012 09:03 schreef kanovinnie het volgende:
Kaas, ideaal weer om KOM's te pakken. Ik weet er zo al 2 die ik vandaag zou kunnen pakken als ik niet nog aan het uitzieken ben en mijn fiets moet oplappen.
Ach 't is hetzelfde als met doping. Als iedereen het doet zijn we allemaal even sterk. Hier in de polder is 90% van de segmenten in handen van mensen die de wind in de rug hadden. Of er rijden heel veel profs incognito.quote:Op zondag 25 november 2012 12:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo'n gedachtegang is eigenlijk even triest als een racer met een motortje
Dat. En tellen KOM's die je met iemand anders erbij gehaald hebt? Want dan kan je uit de wind rijden.quote:Op zondag 25 november 2012 13:20 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Ach 't is hetzelfde als met doping. Als iedereen het doet zijn we allemaal even sterk. Hier in de polder is 90% van de segmenten in handen van mensen die de wind in de rug hadden. Of er rijden heel veel profs incognito.
Kan ik mij voorstellen. Ik stap zo op de tacx voor een D3 blokjes training. 6x4min D3, 4min D1. + 15min warmup/cooldown. Met op de laptop het veldrijden.quote:Op zondag 25 november 2012 13:58 schreef SuperWeber het volgende:
Gelukkig gisteren al een rondje Lauwersmeer gedaan, daar had ik vandaag geen zin in gehad met dit kloteweer
Zo is het maar net. Gewoon fietsen. Als de afstelling (bijna) hetzelfde is als op je oude fiets is het toch prima. Beetje finetunen misschien. Volgens mij heb je al een compact stuur btw. Zo te zien een witte Deda (RHM01/02 of Zero100?).quote:Op zondag 25 november 2012 11:28 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen van de club meteen: ja, maar zout, en nat, en nieuwe fiets, en zonde, en spatbord..Lekker boeiend. Daar is'tie toch voor? Ff tuinslang er zacht op, doekje, klaar.
Hoe heb jij die rib gekneusd? Gevallen met de CX?quote:Op zondag 25 november 2012 14:21 schreef eentwee het volgende:
Ik kan niet goed fietsen vanwege een gekneusde ribCrossen gaat helemaal niet, balen.
Wat is dit trouwens voor waardeloze TT voor een jubileumtopic.
Klopt allemaalquote:Op zondag 25 november 2012 09:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die bikefitting zet mensen trouwens vrij lang op de fiets, daar is opzich niets mis mee. Jammer dat het niets doet met verschillen in flexibiliteit van het individu, dat maakt die metingen twijfelachtig.
Als jouw rug dat diepere aankan (geen spanning op huisdieren) en jij kan je kracht uit je bovenbenen goed kwijt, dan mooi zo laten.
Volgens mij zijn wij ongeveer even lang, ik vind 58 bovenbuis met 12cm pen wel erg lang. Of heb je extreem lang bovenlichaam?
Niets gezegd over stuur reach terwijl hier wel 1cm verschil in kan zitten, geeft aan hoe globaal zo'n test is...
Volgens mij heb jij een Pro PLT anatomic stuur. Dat stuur heeft een reach van 87mm, dat is vrij fors. De drop met 140mm is ook onmogelijk diep. Bikefitting houdt daar totaal geen rekening mee. Ik had ook dat stuur, maar laatst opgeruild voor een compact, bevalt stuk beter. Nu nog maar 75mm reach en 123mm drop
Jawelquote:Op zondag 25 november 2012 15:32 schreef eentwee het volgende:
Gewoon oude ritjes geupload, gebeurt heel vaak.. maar had je wel begrepen toch?
Ik heb eens naar die onversleutelde data zitten kijken, maar dat is natuurlijk piece of cake om daar een programma voor te schrijven dat de tijd verkort en dus de gem. snelheid omhoog brengt.quote:Op zondag 25 november 2012 15:28 schreef raptorix het volgende:
Iemand heeft met terugwerkende kracht mijn KOM afgepakt
http://app.strava.com/segments/2649039
Ik zeg fraude!
Ja daar ontkomt je toch niet aan, ik ben zelf software engineer, dus weet hoe lastig het is om dit soort zaken te beveiligen, mbt GPS data hebben meeste devices wel een soort van modus welke je niet kunt "faken", maar aangezien je "offline" data mag uploaden is het altijd wel gevoelig voor fraude, vind het wel bijzonder triest als mensen dit doen, beetje zelfde type lui die permanent aimbots gebruiken bij shooters.quote:Op zondag 25 november 2012 16:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik heb eens naar die onversleutelde data zitten kijken, maar dat is natuurlijk piece of cake om daar een programma voor te schrijven dat de tijd verkort en dus de gem. snelheid omhoog brengt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |