Ik vind het echt bijna een complettheoriequote:Op zaterdag 24 november 2012 10:49 schreef iBenny het volgende:
Overigens kun je dat sjabloon van Charly vs. Chris ook over dat van Leona vs. Sandra leggen.
Sandra verkoopt en dat kan uitgemolken worden in de media, terwijl Leona de media in wordt gepushed met berichten dat ze stiekem is getrouwd, opgetreden heeft met Trijntje en nu opeens de grote favoriet is binnen het team. Allemaal extra aandacht, want het zou wel eens extra spannend kunnen zijn wie er in dat team gaat winnen.
Extra aandacht = extra kijkers = extra stemmen.
...kortgezegd... houd je ogen open
Sandra scoort platina, wat 20.000 verkopen zijn en potentiele fans. Leona zie ik amper in die hitlijsten terug. Als Leona echt zoveel fans had, dan hadden die ook wel singles gekocht.quote:Op zaterdag 24 november 2012 10:49 schreef Karina het volgende:
Misschien heeft Leona een fanbase opgetrommeld om massaal te stemmen? Ik vond het ook nogal opvallend. Of er gerommeld wordt met de stemmen, ik weet het niet, wat zou het voordeel zijn om Leona te laten winnen?
Ja daar zit ook wel weer iets in. Ik weet niet wat een single kost, maar hoeveel keer kun je stemmen voor dat geld? Het blijft vreemd.quote:Op zaterdag 24 november 2012 10:52 schreef iBenny het volgende:
[..]
Sandra scoort platina, wat 20.000 verkopen zijn en potentiele fans. Leona zie ik amper in die hitlijsten terug. Als Leona echt zoveel fans had, dan hadden die ook wel singles gekocht.
quote:Op zaterdag 24 november 2012 10:55 schreef Pisces29 het volgende:
Die singles kosten toch geen drol? Logisch dat mensen downloaden. Hoe verklaar je het dat 85% TAL-mensen zijn in zo'n chart?
Het is geen Top40, waar blijven de andere artiesten dan? Je koopt geen single voor 15, je downloadt hem voor 2 euro, een lachertjeHet zegt mij écht niks, zo'n i-tunes dingetje.
Sandra is tot nu toe de enige die de top 40 heeft behaald. More bereikte de 3de plaats en heeft sinds haar auditie de hitlijst nog niet verlaten.quote:Op zaterdag 24 november 2012 10:55 schreef iBenny het volgende:
[..]
Direct tijdens en na de aflvering 1,29 . Later in de week 0,99.
iTunes ververst zijn hitlijst om het uur. De overige om de week.
Overigens is niet 90% TAL-artiest, maar 20% direct na de uitzending en <10% aan het eind van de week.
Nou 1 plaat, en dus kan het niet zijn dat men op vrijdag veel meer op Leona stemt? Waarom zou dat niet kunnen? Mensen zien hoe populair Sandra is, misschien stemmen ze extra veel.quote:Op zaterdag 24 november 2012 10:58 schreef iBenny het volgende:
[..]
[..]
Sandra is tot nu toe de enige die de top 40 heeft behaald. More bereikte de 3de plaats en heeft sinds haar auditie de hitlijst nog niet verlaten.
Leona heb ik nergens gezien. Ja oke, ergens onderaan de iTunes top 200, wat dus een momentopname is.
Over Charly werd ook gepraat.... en die won ook niet glansrijk.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:02 schreef iBenny het volgende:
Oke wacht... we gooien het op een andere boeg.... Social media.
Er wordt 8x zoveel gepraat over haar dan Leona. Fans, aandacht, alles...
En dan wint Leona met haar slechtste act? No fakking way...!
Johannes behaalt een nieuw publiek. Zoals wordt gezegd in het topic van Johannes, mensen in de keet worden opgeroepen om te stemmen op het proviciaaltje.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:05 schreef Pisces29 het volgende:
Hoe verklaar je Johannes dan? Met ZOVEEL stemmers? Over Sandra wordt toch meer gepraat, dus dat kan dan ook niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geeft niet, maakt ook niet uit.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:10 schreef Pisces29 het volgende:
Ik zie het niet. Ja ze willen veel stemmers, maar zo ver doorgetrokken zie ik het niet.
En ik heb ook geen zin om me er druk om te maken, dan is de lol geheel weg
Mocht het allemaal zo zijn, dat is niet zo gek toch? Kunnen wij ooit 1 seconde achter naar de cijfers van het stemmen kijken? Neequote:Op zaterdag 24 november 2012 11:13 schreef iBenny het volgende:
Ergens vind ik het ook wel grappig hoe we op zo'n manier gemanipuleerd kunnen worden en er zelf in geloven.
Percentueel hč! Totale cijfers zijn vast anders.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:16 schreef Pisces29 het volgende:
Tja, ik kan me ook afvragen hoe echt de cijfers van i-tunes zijn... Dat is met alle cijfers zo.
Tuurlijk is het een product, maar jij slaat het geheel door alsof 100% nep is.
Ik vind het onbegrijpelijk dat Johannes net zoveel stemmers trekt als Sandra en Leona bij elkaar, dát vind ik pas vreemd. Keet of niet, zoveel? Neh.
DAAR ben ik dus wel nieuwsgierig naar, om hoeveel stemmen gaat het precies? Een percentage zegt mij eigenlijk niet zo heel veel. Ik wil lezen: Johannes had 4000 stemmen en Leona had er 2000 (ik verzin maar wat).quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:14 schreef Peter het volgende:
[..]
Percentueel hč! Totale cijfers zijn vast anders.
Sorry, ik moest weg en had er daarna niet meer aan gedacht hier te antwoorden.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:28 schreef Pisces29 het volgende:
Benny, wat was dat nou met eh, die jongen van RED, die beweerde dat álles nep was?
Hoe dacht jij toen over hem, met zijn boek(?) of artikel?
Ja, helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:37 schreef UltraR het volgende:
Precies. Zoals altijd in het The Voice concept ga ik er vanuit dat het totaal aantal stemmen dat wordt uitgebracht op het ene team (Trijntje dit jaar) veel hoger is dan op een ander team (N&S dit jaar).
Zou me niets verbazen als 20% van de stemmen in team Trijntje al meer is dan 70% vd stemmen in team N&S.
Ah oke!quote:Op zondag 25 november 2012 15:39 schreef iBenny het volgende:
Eerlijk... ik geloof hem wel. Vooral het feit dat ze na Popstars geen ondersteuning meer kregen. Het was sinds ze als winnaars uit de bus kwamen al gedoemd te falen.
Sandra brengt hits opnieuw uit op haar eigen wijze.. Leona zingt de nummers als cover, dat heeft sowieso minder hitpotentie.quote:Op zaterdag 24 november 2012 10:52 schreef iBenny het volgende:
[..]
Sandra scoort platina, wat 20.000 verkopen zijn en potentiele fans. Leona zie ik amper in die hitlijsten terug. Als Leona echt zoveel fans had, dan hadden die ook wel singles gekocht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |