Je hebt daar voor de volle 100% invloed op ja.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:13 schreef MartinVrijland het volgende:
[..]
Dus wij bepalen dat we een nieuwe regering hebben die vervolgens belasting verhogingen introduceert terwijl daar tijdens de verkiezingen niet over gerept is? Wij bepalen die grote steunpakketten? Wij hebben daar enige invloed op?
Gesteld dat we met 16 miljoen zijn, dan heb je daar maar 0,00000625 % invloed op. Dus daar ben ik het niet helemaal met je eens. En als je dan ook nog eens leiders hebt die voor de verkiezingen A roepen en daarna B doen, dan mogen we toch best enigszins kritisch zijn vind je niet?quote:Je hebt daar voor de volle 100% invloed op ja.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:22 schreef MartinVrijland het volgende:
[..]
Gesteld dat we met 16 miljoen zijn, dan heb je daar maar 0,00000625 % invloed op. Dus daar ben ik het niet helemaal met je eens. En als je dan ook nog eens leiders hebt die voor de verkiezingen A roepen en daarna B doen, dan mogen we toch best enigszins kritisch zijn vind je niet?
Het probleem met complotdenkers is dat ze menen een complot te moeten ontrafelen en precies te vertellen hoe het zit. Mensen houden van kant en klare verhaaltjes, dat is waarom ze klakkeloos autoriteiten geloven met hun verhalen ( en vaak ook complottheorien), of ze schimmige allesomvattende complotten zien. Terwijl er overal en altijd in het geheim wordt overlegd om bepaalde belangen waarbij men betrokken is te dienen. Het stikt dus van de complotten, de wereldgeschiedenis hangt van complotten aan elkaar, en die zijn lang niet allemaal even spannend.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:18 schreef CaptainBarcode het volgende:
Overigens is altijd al zo met die complotdenkers: Iedereen heeft ongelijk maar ze weten niet beter, maar ik weet precies hoe het zit, en daarom moet iedereen mij geloven. Doe je dat niet, dan hoor je bij "het systeem".
Dan snap je dus niet hoe politiek werkt. Zoek dat eerst eens uit voordat je "kritisch" lees: naief er tegenaan gaat lopen schoppen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:22 schreef MartinVrijland het volgende:
[..]
Gesteld dat we met 16 miljoen zijn, dan heb je daar maar 0,00000625 % invloed op. Dus daar ben ik het niet helemaal met je eens. En als je dan ook nog eens leiders hebt die voor de verkiezingen A roepen en daarna B doen, dan mogen we toch best enigszins kritisch zijn vind je niet?
Tegenlicht op de VPRO (de mainstream media) heeft een documentaire van een uur uitgezonden over de rol van Goldman in de Griekse schuldencrisis.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem met complotdenkers is dat ze menen een complot te moeten ontrafelen en precies te vertellen hoe het zit. Mensen houden van kant en klare verhaaltjes, dat is waarom ze klakkeloos autoriteiten geloven met hun verhalen ( en vaak ook complottheorien), of ze schimmige allesomvattende complotten zien. Terwijl er overal en altijd in het geheim wordt overlegd om bepaalde belangen waarbij men betrokken is te dienen. Het stikt dus van de complotten, de wereldgeschiedenis hangt van complotten aan elkaar, en die zijn lang niet allemaal even spannend.
Of ze de complottheorie dat de Bilderbergers het WTC met bommen hebben opgeblazen geloven, of de complottheorie van die man in die grot in Afghanistan geloven is een kwestie van houding tegenover autoriteiten, van gevoel.
Waar het in beide gevallen aan ontbreekt is het vermogen en vooral de wil tot twijfel. Twijfel is goed, twijfel is een intellectuele verworvenheid, en wordt vaak onterecht verward met weifel. Mensen gaan antwoorden geven en slaan het stellen van vragen over.
Zo heeft bijvoorbeeld onze regering en een voormalig minister van financien als Zalm beweert dat de Grieken ons bedonderd hebben. Zij hadden de boeken vervalst teneinde de staatsfinancien eurobestendig voor te spiegelen. Dan kun je dat kritiekloos slikken, en je kunt zeggen dat het niet waar is en dat Golman Sachs in een complot zit om de eurocrisis te veroorzaken. Beide zijn aantrekkelijke verhaaltjes, het zijn antwoorden op niet goed gestelde vragen.
Als je nou gewoon niet autoriteiten meteen op hun blauwe ogen gelooft en ook niet meteen je eigen spannende verhaaltje wil maken, dan vraag je toch gewoon of er een strafrechtelijk onderzoek is ingesteld naar die miljardenfraude door de toenmalige Griekse regering? En dan blijkt toch snel genoeg dat de ECB en de EU de GS-constructie van Griekenland heeft goedgekeurd? En dan zijn we toch niet bedonderd?
Dan dient vanzelf de volgende vraag zich aan. Durf te twijfelen en de zinnige vragen komen vanzelf, en de onzinnige antwoorden blijven uit. Maar zo werken de mainstream media inderdaad niet. Ook daarvan rest slechts de vraag, waarom niet?
Misschien is het wat nostalgisch om de VPRO niet als mainstream te beschouwen, maar Tegenlicht is precies zo'n programma dat begint met twijfel, met een vraag.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Tegenlicht op de VPRO (de mainstream media) heeft een documentaire van een uur uitgezonden over de rol van Goldman in de Griekse schuldencrisis.
Dat zie ik in dit topic nauwelijks voorbij komen anders.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:18 schreef PizzaMizza het volgende:
De mensen die bij voorhand al alles afwijzen wat wijst op liegende overheden![]()
![]()
![]()
Mensen die dit blijven roepen maar nooit zelf in de politiek durven om het te veranderenquote:Naieve mensen die denken dat overheden niet gefocust zijn op eigen belang![]()
![]()
Ja blijf dan gewoon met zijn allen op de wal. Waarom moeten die stuurlui uberhaupt sturen? Stelletje patsers.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:32 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat zie ik in dit topic nauwelijks voorbij komen anders.
[..]
Mensen die dit blijven roepen maar nooit zelf in de politiek durven om het te veranderen
Iets over stuurlui en wallen.
Ik heb andere prioriteiten, ik wil namelijk groot worden in de economie, en als jij niet zo'n -knip- was, zou je snappen dat mensen die de gevestigde orde willen stoppen, wat verder moeten komen dan de Nederlandse politiek. Dan heb ik het nog weggelaten dat de Nederlandse politiek al helemaal niet meer openstaat voor nieuwe partijen omdat mensen graag houden van the old boys. Veel mensen stemmen in Nederland op gevoel, de partij waar men op stemt, doet hij meestal al jaren. Ze analyseren de standpunten niet eens.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:32 schreef ems. het volgende:
[..]
[..]
Mensen die dit blijven roepen maar nooit zelf in de politiek durven om het te veranderen
Wat stel je voor? Ga je de economie bedrijven om de gevestigde orde omver te werpen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:26 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik heb andere prioriteiten, ik wil namelijk groot worden in de economie, en als jij niet zo'n -knip- was, zou je snappen dat mensen die de gevestigde orde willen stoppen, wat verder moeten komen dan de Nederlandse politiek.
..dus staan de mensen daar niet voor open. De politieke wereld ligt voor je openquote:Dan heb ik het nog weggelaten dat de Nederlandse politiek al helemaal niet meer openstaat voor nieuwe partijen omdat mensen graag houden van the old boys.
Veel mensen ook niet. Relevant want?quote:Veel mensen stemmen in Nederland op gevoel, de partij waar men op stemt, doet hij meestal al jaren. Ze analyseren de standpunten niet eens.
quote:Hoe kortzichtig ben jij door zoiets te zeggen.
Volgens mij staat er duidelijk dat ik groot wil worden in de economie, en niet in de politiek. Maar helaas, jouw niveau is zo laag dat je dat niet eens letterlijk eruit kunt halen.quote:Wat stel je voor? Ga je de economie bedrijven om de gevestigde orde omver te werpen?
De gevestigde orde, wordt de gevestigde orde genoemd, omdat de massa geen verstand heeft van hoe de politiek werkt. Ga voor de gein eens willekeurig mensen vragen waarom ze op een partij stemmen, je zal de meest rare antwoorden krijgen. De mensen stemmen niet omdat ze de politiek goed kennen, ze stemmen meestal omdat bijv. hun ouders het jaren doen, of omdat ze denken dat hun stem verloren gaat als ze op een kleine partij stemmen, dus stemmen ze op de grotere partijen. Maar goed, nogmaals laat je zien dat je lekt aan kennis.quote:..dus staan de mensen daar niet voor open. De politieke wereld ligt voor je open Wat is er mis met de gevestigde orde als het volk het blijkbaar massaal goedkeurt? Niet dat ik fan ben verder, maar de gevestigde orde wordt met een reden de gevestigde orde genoemd.
Relevant want de democratie schiet daarmee haar doel voorbij.quote:Veel mensen ook niet. Relevant want?
Ah, goeie. Wat een kwaliteitspost..quote:![]()
Ah, het is niet je bedoeling om iets aan het grote onrecht te doen. Dat is prima natuurlijk, maar dat maakt mijn opmerkingen over stuurlui en wallen des te meer validequote:Op vrijdag 23 november 2012 20:58 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Volgens mij staat er duidelijk dat ik groot wil worden in de economie, en niet in de politiek. Maar helaas, jouw niveau is zo laag dat je dat niet eens letterlijk eruit kunt halen.
Dat de massa geen verstand heeft van politiek ben ik gewoon met je eens hoor, ik snap gewoon niet waarom je erover begint.quote:De gevestigde orde, wordt de gevestigde orde genoemd, omdat de massa geen verstand heeft van hoe de politiek werkt. Ga voor de gein eens willekeurig mensen vragen waarom ze op een partij stemmen, je zal de meest rare antwoorden krijgen.
Je praat de hele tijd maar over 'de mensen'. Heb je cijfers die aangeven dat een overgroot gedeelte slechts stemt om bovenstaande redenen? Vooralsnog lijken je beweringen vooral uit je eigen onwetendheid voort te komen ("niemand begrijpt politiek behalve ik"!quote:De mensen stemmen niet omdat ze de politiek goed kennen, ze stemmen meestal omdat bijv. hun ouders het jaren doen, of omdat ze denken dat hun stem verloren gaat als ze op een kleine partij stemmen, dus stemmen ze op de grotere partijen. Maar goed, nogmaals laat je zien dat je lekt aan kennis.
Democratie is wat het volk wil. Als een familie schaapachtig wil stemmen op dezelfde partij omdat 'dat al generaties zo gaat' is dat net zo goed democratie.quote:Relevant want de democratie schiet daarmee haar doel voorbij.
Als jij nou voortaan je puberale uitspatting in toom houdt kan ik mijn kwaliteit wellicht wat terugdringenquote:Ah, goeie. Wat een kwaliteitspost..
Lekker van de hak op de tak..quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:10 schreef MartinVrijland het volgende:
[..]
Ok, laat ik dan die conclusie niet trekken (want ik heb er alle begrip en respect voor dat mijn tekst lachend terzijde word geschoven, no problem) en me beperken tot de vraag: Wat vinden jullie van de overheid? Volledig betrouwbaar? Geen boter op hun hoofd?
Alsjeblieft zegquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:51 schreef MartinVrijland het volgende:
De Nederlandse overheid blijkt al jaren over vele onderwerpen te liegen en zit volledige in de zak van Europa. De waarheid rondom het ontstaan van de Europese crisis krijgen we niet te zien getuige dit artikel. Dit zelfde geldt voor het ontstaan en de uitvoering van oorlogen en de Nederlandse rol hier in. De main stream media lijkt dan volledig de waarheid te verhullen en je zou daarmee kunnen concluderen dat de main stream media een propaganda apparaat voor overheden is geworden. Het wordt tijd dat mensen wakker worden!
En een van de uitspraken of beweringen tijdens die 1 uur durende documentaire was dat het bedrag waar Goldman- Sachs verantwoordelijk was dmv het verstrekken van een verkapte lening met een veel te hoge rente niet dusdanig hoog was dat dat de Griekse economoische crisis heeft veroorzaakt doch er slechts aan heeft meegeholpen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:28 schreef Tocadisco het volgende:
Tegenlicht op de VPRO (de mainstream media) heeft een documentaire van een uur uitgezonden over de rol van Goldman in de Griekse schuldencrisis.
Helemaal gelijk , het ESM verdrag bijv is door alle regeringen en media geheim gehouden een jaar lang en Americaanse en Europese media hebben 1 lijn in verslaggeving , en houden dezelfde zaken uit het nieuws of brengen dezelfde leugens als waarheid . Gisteren het nieuws dat ze de europese militaire apparaat willen versterken en zich in de toekomst meer met oorlogen willen bemoeien , slechte ontwikkeling , nog een oorlogszuchtige grootmacht erbij en eentje die wij gaan betalen .quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:51 schreef MartinVrijland het volgende:
De Nederlandse overheid blijkt al jaren over vele onderwerpen te liegen en zit volledige in de zak van Europa. De waarheid rondom het ontstaan van de Europese crisis krijgen we niet te zien getuige dit artikel. Dit zelfde geldt voor het ontstaan en de uitvoering van oorlogen en de Nederlandse rol hier in. De main stream media lijkt dan volledig de waarheid te verhullen en je zou daarmee kunnen concluderen dat de main stream media een propaganda apparaat voor overheden is geworden. Het wordt tijd dat mensen wakker worden!
Tuurlijk , we zijn niks meer dan onderdanen en moderne slaven en levende creditcards voor de elite .quote:Op zaterdag 24 november 2012 14:27 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ik zag in de strijd om Brussel dat we ook met zijn allen betalen voor landgoederen van bepaalde Europese Landlords. What the fok is dat voor iets raars.
http://www.ibtimes.com/eu(...)ptian-economy-879404quote:November 14 2012
Following up on the request Egyptian President Mohammed Morsi made in mid-September, on Wednesday the European Union approved a $6.4 billion (5 billion euro) aid package for Egypt.
Morsi said in a statement that the deal is "a strong sign of the EU's support for Egypt's path to development."
Two billion euros will come from the European Investment bank, and another two billion from the European Bank for Reconstruction and Development, the BBC said. The rest will be provided by EU member states.
“We assure you that Egypt respects all existent stable contracts, as long as they’re corruption-free,” Minister of Industry and Foreign Trade Hatem Saleh firmly declared in his opening remarkds. “Egypt is undergoing democratic transformation and, as opposed to the pre-revolution circumstances, we guarantee you that we operate in full transparency and we will make sure that all our obligations and contractual agreements are respected."
Dat de media op de hand van de heersende macht/politiek is is allang duidelijk (dit is overal ter wereld zo, hier niet anders) En wakker worden doen wij niet zo snel (op enkelen na die nooit in slaap vielen vanaf begin dit nieuwe millenium) door de doorlopende psychologische oorlogsvoering (dat is het vele rood/wit/zwart buiten (bestrating, autopark, gebouwen, nieuwbouw), en op televisie (in reklames/programma's) en op internet (google/youtube/nieuwsmedia) Dit is een BNW onderwerp.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:51 schreef MartinVrijland het volgende:
De main stream media lijkt dan volledig de waarheid te verhullen en je zou daarmee kunnen concluderen dat de main stream media een propaganda apparaat voor overheden is geworden. Het wordt tijd dat mensen wakker worden!
Volgens mij heb je nog speeksel van Samsom in je ogen, je ziet het niet goed.quote:
Jou ken ik, hier ga ik niet serieus op in.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Volgens mij heb je nog speeksel van Samsom in je ogen, je ziet het niet goed.
Hoe naïef ben je?quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een slecht en volstrekt onzinnig artikel zeg. Onleesbaar ook, ben dus snel opgehouden nadat duidelijk werd dat het klinkklare nonsense is.
Er is niet eens een triljard euro op de wereld.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:22 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hoe naïef ben je?
Buitenlandse media zien wel wat er gebeurd dat het sneue en corrupte Nederland weer fijntjes triljarden overboekt aan de Griekse schuldeisers middels slinkse en doortrapte methodes.
Dat is waar naivelingen als DS4 wel waarde aan hechten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:32 schreef Tha_Duck het volgende:
Wikipedia als bron aanhalen voor dit soort dingen
Nooit verdiept in derivaten zeker?quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Er is niet eens een triljard euro op de wereld.
Nee, maar 1021 is een belachelijk groot getal. Je gaat niemand wijs maken dat er zoveel euro op de wereld is.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:25 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nooit verdiept in derivaten zeker?
Je wordt pas een betekenis volle politicus als je chantabel, gewetensloos of zwart verleden hebt. Je dient eerst ingeweid te worden in pederastische kinderfeestjes e.d.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:32 schreef ems. het volgende:
[..]
[..]
Is er ook niet... Het zijn de nullen op de computer scherm. Het is dus gewoon mogelijk dat men eventjes 20 nullen op hun kaaiman-rekening zetten.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, maar 1021 is een belachelijk groot getal. Je gaat niemand wijs maken dat er zoveel euro op de wereld is.
Uh, juist ja.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Is er ook niet... Het zijn de nullen op de computer scherm.
Het geschatte vermogen van de Rothshield familie is ongeveer 490.000 triljoen. En zo heb je nog 12 andere families.
Ja, ja, ja... ik moet mijn ogen openen, wakker worden, enz.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:22 schreef Lambiekje het volgende:
Hoe naïef ben je?
Buitenlandse media zien wel wat er gebeurd dat het sneue en corrupte Nederland weer fijntjes triljarden overboekt aan de Griekse schuldeisers middels slinkse en doortrapte methodes.
Preciesquote:Op zondag 25 november 2012 07:40 schreef Barbusse het volgende:
Mijn koffie smaakt direct beter op de zondagochtend met dit soort topics.
Same here, maar het wil nog niet echt lukkenquote:Op zondag 25 november 2012 07:59 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Precies![]()
Sorry, ik zal eerst even mijn ogen openen en wakker worden
Ik ben al vanaf 6 uur op, dus nu onderdehand wel wakkerquote:Op zondag 25 november 2012 08:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Same here, maar het wil nog niet echt lukken
490000 trillion. Dat is 490000 biljard. Oftewel 490 triljoen. Grove overschatting van hun rijkdom dus . Denken dat ze 490 triljard hebben.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |