Welke is deze allemaal? Massaverkrachtingen door 4-jarigen of hysterie van ouders?quote:Een 4-jarige kleuter van de Rotterdamse Albert Plesmanschool wordt ervan beschuldigd twee klasgenootjes te hebben betast en toegetakeld. Hij is onder druk van een groep ouders van school gestuurd. Dat schrijft het AD.
Begin dit jaar werd op het schoolplein een meisje uit groep 1 ernstig toegetakeld. Ze moest naar het ziekenhuis en is nog altijd niet hersteld van haar verwondingen. Volgens haar moeder ging het 'veel verder dan doktertje spelen'.
Vorige week werd opnieuw een meisje uit groep 1 betast door een klasgenootje. Diverse ouders hebben aangegeven dat het om hetzelfde jongetje gaat, zo schrijft het AD.
Bewijs dat de kleuter schuldig is heeft de directie van de school niet. Maar na overleg met zijn ouders, die heilig geloven in zijn onschuld, is hij toch overgeplaatst naar een andere basisschool.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)urd-na-ontucht.dhtml
Goed voorbeeld doet goed volgen. Zo'n kind bedenkt dit echt niet zelfquote:Op vrijdag 23 november 2012 07:11 schreef Teslynd het volgende:
Heeft waarschijnlijk ergens gezien dat het een machtspositie opleveren kan.
"Dan is míjn kind tenminste veilig!"quote:Op vrijdag 23 november 2012 07:03 schreef Aventura het volgende:
Hoe lost sturen naar een andere school dit probleem op?
Precies dit bedacht ik me ook al. Hij moet zoiets toch ergens opgepikt hebben. Ik kan me niet voorstellen dat een 4-jarige zomaar uit het niets zulk gedrag gaat vertonen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 07:51 schreef datismijnmening het volgende:
Wordt zo'n kind dat niet gewoon thuis misbruikt? Lijkt me dat die ideeën niet zomaar uit de lucht komen vallen
Dat hoeft helemaal niet. Zo'n kind heeft geen flauw benul van "ontucht". Zo'n kind ziet alleen dat iemand rond de schaamstreek anders is dan hemzelf en dat is vreemd.quote:Op vrijdag 23 november 2012 07:51 schreef datismijnmening het volgende:
Wordt zo'n kind dat niet gewoon thuis misbruikt? Lijkt me dat die ideeën niet zomaar uit de lucht komen vallen
Jaquote:Op vrijdag 23 november 2012 08:21 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet. Zo'n kind heeft geen flauw benul van "ontucht". Zo'n kind ziet alleen dat iemand rond de schaamstreek anders is dan hemzelf en dat is vreemd.
De maatschappij is volledig doorgeslagen. Op die leeftijd heef dit in het geheel niets met ontucht te maken maar met onwetendheid.
Dat nooit, Rotterdamquote:Op vrijdag 23 november 2012 07:52 schreef Ferdo het volgende:
[..]
"Dan is míjn kind tenminste veilig!"
Impliciet geeft zo'n bericht aan dat na Robert M. iedereen de weg kwijt is als het om kinderen gaat.quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:49 schreef Grumpey het volgende:
Impliciet geeft zo'n non bericht aan dat het allemaal zo slecht niet gaat in nl.
Jij denkt echt serieus dat dit vroeger noooooooit gebeurde, en dat nu alle ouders van leg zijn?quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Impliciet geeft zo'n bericht aan dat na Robert M. iedereen de weg kwijt is als het om kinderen gaat.
Na 9 maanden ofzoquote:nog altijd niet hersteld van haar verwondingen.
Hij heeft wel een punt. 'Doktertje' spelen op jonge leeftijd is vrij normaal. En we reageren met z'n alle sowieso veel te hysterisch op de meeste zaken. We leven in een angst-maatschappij.quote:
Hij heeft blijkbaar ook iemand in elkaar geslagenquote:Op vrijdag 23 november 2012 08:21 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet. Zo'n kind heeft geen flauw benul van "ontucht". Zo'n kind ziet alleen dat iemand rond de schaamstreek anders is dan hemzelf en dat is vreemd.
De maatschappij is volledig doorgeslagen. Op die leeftijd heef dit in het geheel niets met ontucht te maken maar met onwetendheid.
Er schijnt geen bewijs te zijn dat dit jongetje dat heeft gedaan. Op zich ook wel verontrustend dat een kind zo ernstig toegetakeld kan worden op een schoolplein en dat niemand weet wat er precies is gebeurd.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:16 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Hij heeft blijkbaar ook iemand in elkaar geslagen
Er zal gerust wel een kern van waarheid in zitten. Maar: het gedrag van een 4-jarige kan je niet aan de 4-jarige zelf toerekenen, die heeft ongetwijfeld thuis geen goed voorbeeld. Het overplaatsen van de jongen kan voor rust zorgen waardoor er aan een oplossing gewerkt kan worden. Het lijkt mij (maar ik ben géén expert) dat de kinderbescherming er bij zal moeten komen om te kijken hoe de thuissituatie is. Wellicht dat er nu nog iets aan gered kan worden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 06:55 schreef Specularium het volgende:
[..]
Welke is deze allemaal? Massaverkrachtingen door 4-jarigen of hysterie van ouders?
volgens nu.nl is jeugdzorg er nu bij betrokkenquote:Op vrijdag 23 november 2012 09:19 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Er zal gerust wel een kern van waarheid in zitten. Maar: het gedrag van een 4-jarige kan je niet aan de 4-jarige zelf toerekenen, die heeft ongetwijfeld thuis geen goed voorbeeld. Het overplaatsen van de jongen kan voor rust zorgen waardoor er aan een oplossing gewerkt kan worden. Het lijkt mij (maar ik ben géén expert) dat de kinderbescherming er bij zal moeten komen om te kijken hoe de thuissituatie is. Wellicht dat er nu nog iets aan gered kan worden.
Ik ging mijn kind toch echt niet van school halen na klachten van andere ouders terwijl hun kinderen ook niet al te lief zijn (ook al denken die ouders van wel).quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:29 schreef livelink het volgende:
Ik kan niet over deze situatie oordelen, kennelijk weet niemand wat er allemaal precies is gebeurd.
Wel ben ik zelf ouder van een stout kind en ook in ons geval waren er andere ouders die bij de directie hadden geklaagd over ons kind. Als je het objectief bekijkt, was dat best te begrijpen.
Wat me alleen wel opviel, was dat de ouders die geklaagd hadden, juist de ouders waren van de kinderen die in mijn ogen ook niet al te braaf waren. Nou ja, ik heb daar verder geen energie aan verspild. Ons kind is naar een andere school gegaan, dus wat dat betreft was de kous af.
Maar ik vond het stiekem wel grappig om te zien dat met het weghalen van ons kind, de problemen in die klas echt niet over waren. En dat vervolgens de negatieve invloed bleek van de andere kinderen.
En toen dacht ik wel dat het ook wel het makkelijkste is om met zijn allen te wijzen naar het stoutste of moeilijkste kind, in plaats van dat je ook moet kijken naar je eigen kind.
Als het wijzen naar jouw kind eenmaal begonnen is, is het uiteindelijk het beste wat je kunt doen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik ging mijn kind toch echt niet van school halen na klachten van andere ouders terwijl hun kinderen ook niet al te lief zijn (ook al denken die ouders van wel).
Dit inderdaad. Moet je dat kind niet gewoon opvoeden i.p.v. heilig in zijn onschuld geloven?quote:
Als het om hun kinderen gaat dan zijn sommige ouders tot alles in staat.quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:22 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ouders die alles, maar dan ook echt alles opblazen.
Vroeg ik me ook af, wat is er gebeurd dan?quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Na 9 maanden ofzo
Is dat gastje Chuckie Norris II?
Daar waren we al mee bezig, omdat wij ook wel zagen dat het niet goed ging op deze manier. Je hebt je kind alleen niet a la minute op een andere school, dus de klachten kwamen pas toen het voor ons al lang een bekeken punt was. Dus we hebben het niet vanwege de klachten gedaan.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik ging mijn kind toch echt niet van school halen na klachten van andere ouders terwijl hun kinderen ook niet al te lief zijn (ook al denken die ouders van wel).
Waarom niet?quote:Op vrijdag 23 november 2012 07:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Goed voorbeeld doet goed volgen. Zo'n kind bedenkt dit echt niet zelf
Begin van het schooljaar is het gebeurd, dus dat is augustus/september of zo. Maar dan nog, dat letsel wordt wel heel vaag omschreven. Plus dat dus niemand kennelijk een bewijs heeft dat dit jongetje dat gedaan heeft. Dat vind ik toch wel heel erg vaag in dit verhaal.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Na 9 maanden ofzo
Is dat gastje Chuckie Norris II?
Dit.. Waar zou hij zulke voorbeelden vandaan halen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:33 schreef lavacaloca het volgende:
Dat kind had hulp moeten krijgen want een 4-jarige heeft geen idee wat hij doet , daarbij vraag ik me ook af waardoor dit kind dit gedrag is gaan vertonen.....dat moet hij ergens vandaag hebben.
Ik vrees van niet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Hebben we niets geleerd van de bolderkar affaire?
Dat was al veel eerderquote:Op vrijdag 23 november 2012 08:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Impliciet geeft zo'n bericht aan dat na Robert M. iedereen de weg kwijt is als het om kinderen gaat.
De kans dat een 4-jarige uit zichzelf zo ruw dokertje speelt dat de patient in het ziekenhuis terecht komt, lijkt me behoorlijk klein.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:48 schreef 3-voud het volgende:
Hoe mensen opvoeding erbij slepen. Alsof dat een 100% garantie is dat elk kind met "opvoeding" dit soort gedrag niet vertoont.
De naïviteit...
Kronkel im kopf. Het zal de eerste niet zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
De kans dat een 4-jarige uit zichzelf zo ruw dokertje speelt dat de patient in het ziekenhuis terecht komt, lijkt me behoorlijk klein.
Het is waarschijnlijker dat het kind slachtoffer of getuige is geweest van misbruik en dat naspeelt.
Of dokertje spelen met iets dat daar absoluut niet geschikt voor is, ik noem maar wat doms, met een stokje rondpeuren ofzo...dat kan aardige schade veroorzaken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
De kans dat een 4-jarige uit zichzelf zo ruw dokertje speelt dat de patient in het ziekenhuis terecht komt, lijkt me behoorlijk klein.
Het is waarschijnlijker dat het kind slachtoffer of getuige is geweest van misbruik en dat naspeelt.
evenmin is het helemaal 100% zeker te stellen dat de genoemde jongen de hoofdverantworodelijke is...quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Of dokertje spelen met iets dat daar absoluut niet geschikt voor is, ik noem maar wat doms, met een stokje rondpeuren ofzo...dat kan aardige schade veroorzaken.
Het hoeft niet perse over geweld te gaan verder, het kan ook iets heel doms zijn.
Dit dus.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:48 schreef 3-voud het volgende:
Hoe mensen opvoeding erbij slepen. Alsof dat een 100% garantie is dat elk kind met "opvoeding" dit soort gedrag niet vertoont.
De naïviteit...
Als jouw kind op die ene school zit (zeker in dezelfde klas) is het probleem voor jou opgelost. Zo denken mensen nu eenmaal (NIMBY), en dat begrijp ik in dit geval best wel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 07:03 schreef Aventura het volgende:
Hoe lost sturen naar een andere school dit probleem op?
Als hij dit inderdaad heeft gedaan:quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:45 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Dit.. Waar zou hij zulke voorbeelden vandaan halen.
Daarom heb ik ook zo'n hekel aan de taal die veel fokkers uitslaan. Bijvoorbeeld uit elkaar trekken. Waar dit toch al totaal niet grappig is, neemt een kleuter de dingen vaak letterlijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
het bestaande conflict tussen de ouders van de andere kinderen en dat jongetje dat als 'schuldige' aangemerkt wordt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:56 schreef -Strawberry- het volgende:
Wat lost het van school sturen precies op?Dat jongetje moet leren dat soort dingen niet te doen.
lijkt me een beetje te laat...quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:21 schreef simmu het volgende:
[..]
volgens nu.nl is jeugdzorg er nu bij betrokken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |