Welke is deze allemaal? Massaverkrachtingen door 4-jarigen of hysterie van ouders?quote:Een 4-jarige kleuter van de Rotterdamse Albert Plesmanschool wordt ervan beschuldigd twee klasgenootjes te hebben betast en toegetakeld. Hij is onder druk van een groep ouders van school gestuurd. Dat schrijft het AD.
Begin dit jaar werd op het schoolplein een meisje uit groep 1 ernstig toegetakeld. Ze moest naar het ziekenhuis en is nog altijd niet hersteld van haar verwondingen. Volgens haar moeder ging het 'veel verder dan doktertje spelen'.
Vorige week werd opnieuw een meisje uit groep 1 betast door een klasgenootje. Diverse ouders hebben aangegeven dat het om hetzelfde jongetje gaat, zo schrijft het AD.
Bewijs dat de kleuter schuldig is heeft de directie van de school niet. Maar na overleg met zijn ouders, die heilig geloven in zijn onschuld, is hij toch overgeplaatst naar een andere basisschool.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)urd-na-ontucht.dhtml
Goed voorbeeld doet goed volgen. Zo'n kind bedenkt dit echt niet zelfquote:Op vrijdag 23 november 2012 07:11 schreef Teslynd het volgende:
Heeft waarschijnlijk ergens gezien dat het een machtspositie opleveren kan.
"Dan is míjn kind tenminste veilig!"quote:Op vrijdag 23 november 2012 07:03 schreef Aventura het volgende:
Hoe lost sturen naar een andere school dit probleem op?
Precies dit bedacht ik me ook al. Hij moet zoiets toch ergens opgepikt hebben. Ik kan me niet voorstellen dat een 4-jarige zomaar uit het niets zulk gedrag gaat vertonen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 07:51 schreef datismijnmening het volgende:
Wordt zo'n kind dat niet gewoon thuis misbruikt? Lijkt me dat die ideeën niet zomaar uit de lucht komen vallen
Dat hoeft helemaal niet. Zo'n kind heeft geen flauw benul van "ontucht". Zo'n kind ziet alleen dat iemand rond de schaamstreek anders is dan hemzelf en dat is vreemd.quote:Op vrijdag 23 november 2012 07:51 schreef datismijnmening het volgende:
Wordt zo'n kind dat niet gewoon thuis misbruikt? Lijkt me dat die ideeën niet zomaar uit de lucht komen vallen
Jaquote:Op vrijdag 23 november 2012 08:21 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet. Zo'n kind heeft geen flauw benul van "ontucht". Zo'n kind ziet alleen dat iemand rond de schaamstreek anders is dan hemzelf en dat is vreemd.
De maatschappij is volledig doorgeslagen. Op die leeftijd heef dit in het geheel niets met ontucht te maken maar met onwetendheid.
Dat nooit, Rotterdamquote:Op vrijdag 23 november 2012 07:52 schreef Ferdo het volgende:
[..]
"Dan is míjn kind tenminste veilig!"
Impliciet geeft zo'n bericht aan dat na Robert M. iedereen de weg kwijt is als het om kinderen gaat.quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:49 schreef Grumpey het volgende:
Impliciet geeft zo'n non bericht aan dat het allemaal zo slecht niet gaat in nl.
Jij denkt echt serieus dat dit vroeger noooooooit gebeurde, en dat nu alle ouders van leg zijn?quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Impliciet geeft zo'n bericht aan dat na Robert M. iedereen de weg kwijt is als het om kinderen gaat.
Na 9 maanden ofzoquote:nog altijd niet hersteld van haar verwondingen.
Hij heeft wel een punt. 'Doktertje' spelen op jonge leeftijd is vrij normaal. En we reageren met z'n alle sowieso veel te hysterisch op de meeste zaken. We leven in een angst-maatschappij.quote:
Hij heeft blijkbaar ook iemand in elkaar geslagenquote:Op vrijdag 23 november 2012 08:21 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet. Zo'n kind heeft geen flauw benul van "ontucht". Zo'n kind ziet alleen dat iemand rond de schaamstreek anders is dan hemzelf en dat is vreemd.
De maatschappij is volledig doorgeslagen. Op die leeftijd heef dit in het geheel niets met ontucht te maken maar met onwetendheid.
Er schijnt geen bewijs te zijn dat dit jongetje dat heeft gedaan. Op zich ook wel verontrustend dat een kind zo ernstig toegetakeld kan worden op een schoolplein en dat niemand weet wat er precies is gebeurd.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:16 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Hij heeft blijkbaar ook iemand in elkaar geslagen
Er zal gerust wel een kern van waarheid in zitten. Maar: het gedrag van een 4-jarige kan je niet aan de 4-jarige zelf toerekenen, die heeft ongetwijfeld thuis geen goed voorbeeld. Het overplaatsen van de jongen kan voor rust zorgen waardoor er aan een oplossing gewerkt kan worden. Het lijkt mij (maar ik ben géén expert) dat de kinderbescherming er bij zal moeten komen om te kijken hoe de thuissituatie is. Wellicht dat er nu nog iets aan gered kan worden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 06:55 schreef Specularium het volgende:
[..]
Welke is deze allemaal? Massaverkrachtingen door 4-jarigen of hysterie van ouders?
volgens nu.nl is jeugdzorg er nu bij betrokkenquote:Op vrijdag 23 november 2012 09:19 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Er zal gerust wel een kern van waarheid in zitten. Maar: het gedrag van een 4-jarige kan je niet aan de 4-jarige zelf toerekenen, die heeft ongetwijfeld thuis geen goed voorbeeld. Het overplaatsen van de jongen kan voor rust zorgen waardoor er aan een oplossing gewerkt kan worden. Het lijkt mij (maar ik ben géén expert) dat de kinderbescherming er bij zal moeten komen om te kijken hoe de thuissituatie is. Wellicht dat er nu nog iets aan gered kan worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |