Als ik mensen niet mag, gebruik ik juist 'u'. Dat creëert afstand.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:03 schreef Rezania het volgende:
voor de rest gewoon u, ook al mag ik ze niet.
Klopt ja, maar jij en je toont weer een gebrek aan respect, vooral als de persoon in kwestie veel ouder is.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:04 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als ik mensen niet mag, gebruik ik juist 'u'. Dat creëert afstand.
Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf of de betreffende docent dat goed vindt.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:04 schreef JRRY het volgende:
Docenten met wie ik het goed kan vinden zeg ik gewoon je/jij.
Een hele foute redenering. Je zou ook kunnen zeggen "Ik mag hem niet en sla 'm daarom op z'n bakkes. Moet kunnen"quote:Moet kunnen.
Nee, iemand op z'n bek slaan is heel anders dan iemand vriendelijk en beleefd iets vragen, bv. 'heb je de toets al nagekeken?' -- op vriendelijke toonquote:Op donderdag 22 november 2012 22:06 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf of de betreffende docent dat goed vindt.
[..]
Een hele foute redenering. Je zou ook kunnen zeggen "Ik mag hem niet en sla 'm daarom op z'n bakkes. Moet kunnen"
Natuurlijk. Dat we in 2012 leven wil niet zeggen dat alles maar familiair moet.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:06 schreef daftme het volgende:
Vallen we daar nou nog echt over anno 2012?
Dit, in combinatie met een schooluniform voor de leerlingen.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:05 schreef Frank_Drebin het volgende:
Daar moet je zelf duidelijk in zijn als docent, leerlingen weten heus wel bij wie ze het kunnen doen en bij wie niet. Dat is gewoon een beetje de grens opzoeken.
Daarbij en laten we dat ook niet onderschatten verloederd het onderwijs ook; docenten lopen niet meer in kostuum maar in jeans, t-shirts en truien en in de zomer soms zelfs op slippers. Daarmee straal je ook niet echt gezag uit dus het mes snijdt een beetje van twee kanten.
Aan dat populaire gedoe dat alles moet kunnen omdat het 'anno 2012' is moet ook maar eens een einde komen...quote:Op donderdag 22 november 2012 22:06 schreef daftme het volgende:
Daar zou ik ook voor pleiten, niet op de laatste plaats omdat het gewoon een hoop gênante situaties voor armere leerlingen wegneemt.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:08 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Dit, in combinatie met een schooluniform voor de leerlingen.
Ja, dat heet respect en manieren.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:06 schreef daftme het volgende:
Heb je echt een u nodig om respect te tonen dan? Het is gewoon een beetje achterhaald.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:07 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Natuurlijk. Dat we in 2012 leven wil niet zeggen dat alles maar familiair moet.
Inderdaad. Respect dwing je af. En niet door jezelf met u te laten aanspreken.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:12 schreef daftme het volgende:
[..]
Heb je echt een u nodig om respect te tonen dan? Het is gewoon een beetje achterhaald.
Absoluut niet achterhaald, een docent en leerling staan niet op hetzelfde niveau. Hebben vroeger niet samen geknikkerd dus het is ongepast om te jij'en en jou'en tegen een leraar als leerling.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:12 schreef daftme het volgende:
[..]
Heb je echt een u nodig om respect te tonen dan? Het is gewoon een beetje achterhaald.
Ze had zelf ook al gezegd dat ze liever gewoon met u aangesproken wordtquote:Op donderdag 22 november 2012 22:06 schreef spierbal het volgende:
Sommige doen bij de hand en, zeg maar je anders voel ik me zo oud
Ze zetten de jeugd zelf op een dwaalspoor.
hier krijg je een stift hier naar je kop als je hier u zegt tegen de meeste docenten hierquote:Op donderdag 22 november 2012 22:12 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja, dat heet respect en manieren.
Dit is gewoon de verhuftering van de samenleving en dat vind ik een kwalijke zaak.
Het zou ook niet door de docent opgelegd moeten worden, maar een leerling mag zelf ook over wat fatsoen beschikken.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:13 schreef Adrenalini het volgende:
[..]
Inderdaad. Respect dwing je af. En niet door jezelf met u te laten aanspreken.
Ja ik zeg ook U, maar ik zeg wel altijd ''huh wat'' als ik het niet verstaan heb i.p.v. Watblief?quote:Op donderdag 22 november 2012 22:13 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Absoluut niet achterhaald, een docent en leerling staan niet op hetzelfde niveau. Hebben vroeger niet samen geknikkerd dus het is ongepast om te jij'en en jou'en tegen een leraar als leerling.
Klap voor je gat dan hebbie wat is dan mijn antwoord.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:14 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ja ik zeg ook U, maar ik zeg wel altijd ''huh wat'' als ik het niet verstaan heb i.p.v. Watblief?
Gaat automatisch.
Ligt ook aan de situatie natuurlijk en wat voor iemand je tegenover je hebt. Ik spreek mensen ook gewoon met u aan als ik vermoed dat ze dat liever hebben, maar die u is ouderwets en heb je helemaal niet nodig om respect te tonen. Gaat om de manier waarop je iemand aanspreekt.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:13 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Absoluut niet achterhaald, een docent en leerling staan niet op hetzelfde niveau. Hebben vroeger niet samen geknikkerd dus het is ongepast om te jij'en en jou'en tegen een leraar als leerling.
quote:Op donderdag 22 november 2012 22:15 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Klap voor je gat dan hebbie wat is dan mijn antwoord.
Oké maar niet om het een of ander, is iemand meteen brutaal als iemand haar met je aanspreekt?quote:Op donderdag 22 november 2012 22:13 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ze had zelf ook al gezegd dat ze liever gewoon met u aangesproken wordt
Ik vind het schandalig om stoïcijns u te blijven zeggen als iemand aangeeft dat hij/zij dat liever niet heeft.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:15 schreef -supergirl- het volgende:
ik zei toen ik nog naar school ging gewoon altijd braaf u. en dat die paupers van nu dat dus niet doen vind ik schandalig
Dat is dan slecht van die docenten vind ik.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:14 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
hier krijg je een stift naar je kop als je u zegt tegen de meeste docenten hier
Ahh je kan het niet hebben omdat het in je eigen tijd anders was.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:15 schreef -supergirl- het volgende:
ik zei toen ik nog naar school ging gewoon altijd braaf u. en dat die paupers van nu dat dus niet doen vind ik schandalig
Natuurlijk kon hij dat, waar zie je Frank voor aan.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:16 schreef Meloewa het volgende:
[..]ja was je een strenge leraar? kon je de klas onder bedwang houden?
Want das nogal moeilijk voor veel docenten.
dit is de vs nietquote:Op donderdag 22 november 2012 22:16 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat is dan slecht van die docenten vind ik.
Moet je eens in Amerika een Dr. aanspreken als Mr./Mrs. dan wordt je gelijk gecorrigeerd
naja. this ook beetje zo van ''oh nee zeg geen u! dan voel ik me oud'''quote:Op donderdag 22 november 2012 22:16 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik vind het schandalig om stoïcijns u te blijven zeggen als iemand aangeeft dat hij/zij dat liever niet heeft.
uhmquote:Op donderdag 22 november 2012 22:16 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Ahh je kan het niet hebben omdat het in je eigen tijd anders was.
Dan ben je echt bejaard.
Dat klopt. Ik spreek sommige mensen ook met u aan. Vooral oude (lees: bejaarde) mensen.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:14 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Het zou ook niet door de docent opgelegd moeten worden, maar een leerling mag zelf ook over wat fatsoen beschikken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |