Als ik mensen niet mag, gebruik ik juist 'u'. Dat creëert afstand.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:03 schreef Rezania het volgende:
voor de rest gewoon u, ook al mag ik ze niet.
Klopt ja, maar jij en je toont weer een gebrek aan respect, vooral als de persoon in kwestie veel ouder is.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:04 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als ik mensen niet mag, gebruik ik juist 'u'. Dat creëert afstand.
Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf of de betreffende docent dat goed vindt.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:04 schreef JRRY het volgende:
Docenten met wie ik het goed kan vinden zeg ik gewoon je/jij.
Een hele foute redenering. Je zou ook kunnen zeggen "Ik mag hem niet en sla 'm daarom op z'n bakkes. Moet kunnen"quote:Moet kunnen.
Nee, iemand op z'n bek slaan is heel anders dan iemand vriendelijk en beleefd iets vragen, bv. 'heb je de toets al nagekeken?' -- op vriendelijke toonquote:Op donderdag 22 november 2012 22:06 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf of de betreffende docent dat goed vindt.
[..]
Een hele foute redenering. Je zou ook kunnen zeggen "Ik mag hem niet en sla 'm daarom op z'n bakkes. Moet kunnen"
Natuurlijk. Dat we in 2012 leven wil niet zeggen dat alles maar familiair moet.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:06 schreef daftme het volgende:
Vallen we daar nou nog echt over anno 2012?
Dit, in combinatie met een schooluniform voor de leerlingen.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:05 schreef Frank_Drebin het volgende:
Daar moet je zelf duidelijk in zijn als docent, leerlingen weten heus wel bij wie ze het kunnen doen en bij wie niet. Dat is gewoon een beetje de grens opzoeken.
Daarbij en laten we dat ook niet onderschatten verloederd het onderwijs ook; docenten lopen niet meer in kostuum maar in jeans, t-shirts en truien en in de zomer soms zelfs op slippers. Daarmee straal je ook niet echt gezag uit dus het mes snijdt een beetje van twee kanten.
Aan dat populaire gedoe dat alles moet kunnen omdat het 'anno 2012' is moet ook maar eens een einde komen...quote:Op donderdag 22 november 2012 22:06 schreef daftme het volgende:
Daar zou ik ook voor pleiten, niet op de laatste plaats omdat het gewoon een hoop gênante situaties voor armere leerlingen wegneemt.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:08 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Dit, in combinatie met een schooluniform voor de leerlingen.
Ja, dat heet respect en manieren.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:06 schreef daftme het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |