abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119537650
Waarschijnlijk staat het mensen ook tegen dat je naast de plaatselijke mavo woont...

Daarnaast is Vader niet echt de meest geweldige makelaar in deze omgeving... Ik heb zelf hele goede ervaring met Van Kaam makelaardij... wellicht eens switchen van makelaar?
  vrijdag 23 november 2012 @ 14:22:28 #32
27929 piere
doe mij maar bier
pi_119537899
Wat de fotomevrouw bij mij zei (binnen een maand verkocht, 11 kijkers binnen 2 weken). Zorg dat elk los dingetje opgeruimd is voor je foto's neemt en zorg voor licht en ruimte.

Ik vind veel foto's vooral erg donker en daar knapt iemand als ik direct op af. Elk prulletje aan de kant dus en nieuwe foto's laten maken is mijn advies.

Suc6! :W
fok you ja!
pi_119539030
Naast de tips die al gegeven zijn over de foto's zou ik ook nog een keer goed naar de omschrijving & kenmerken kijken.

Helemaal op het eind van de omschrijving bij bijzonderheden staat bijvoorbeeld: "Verkoper kan een bankgarantie eisen."
Ten eerste is dit geen bijzonderheid, maar vrij standaard, ten tweede klinkt het heel vervelend. Persoonlijk snap ik het nut niet van deze zin. Dit is maar een voorbeeld, ik vind de hele omschrijving erg summier en niet bepaald uitnodigend.

Bij de kenmerken staan fouten, waarvan de belangrijkste de grootte van de tuin. Deze staat nu op 1m2 wat betekent dat mensen die op funda naar een huis met tuin met een minimum grootte zoeken jouw huis niet in hun zoekresultaten zien.
pi_119539176
De foto's ogen niet erg duidelijk, veel te donker.
Bekijk eens andere foto's op funda, die ogen helder en licht, waardoor er veel meer ruimte ontstaat.

Die woonkamer vloer werkt niet echt mee in het creëren van ruimte, oogt wederom erg donker.

*Als ik de foto bekijk van de trap, kan ik niet goed zien welke kleur de trap is. Zwart of donkerblauw?
*Foto 7, wat is het doel van de foto? Ook deze is in de linker hoek heel donker, bloemen op tafel zijn oke
*Foto's van de keuken ogen ook niet duidelijk en erg rommelig.
*Ruimte in de ouder slaapkamer is mij niet geheel duidelijk?
*Babykamer oogt ruim, alleen erg donker

Al met al krijg ik het idee dat foto's gemaakt zijn met een simpele compact camera.

Een voorbeeld van hoe foto's moeten zijn qua belichting zie:
http://www.funda.nl/koop/(...)janstraat-132/fotos/

Ik heb nog even verder gekeken, ik moet zeggen die omschrijving VIND ik erg SCHREEUWEND.
pi_119539609
Ik kon overal doorheen prikken, behalve die lelijke woonkamervloer (sorry, ik begrijp dat je hem zelf wel mooi vindt, maar je zit niet te wachten op zoete broodjes toch?).

Als het plavuizen zouden zijn was het al verschrikkelijk, maar het is zelfs nog erger zeg je al: zeil. Trek het eruit, direct! Ga naar de Ikea en koop het goedkoopste laminaat, de oogt een stuk beter denk ik.
pi_119541275
Ik ben echt blij met al jullie kritiek.

Ik ben 3 jaar geleden bij mijn vriend gaan wonen, we hebben het huis toen meteen te koop gezet. Hij was destijds al blij dat hij in zijn eentje een huis kon kopen dus nam ook al snel genoegen met alles, logisch ook. Wij herkennen de dingen die jullie opperen ook, er is totaal geen eenheid en het is ook lastig om dat beetje bij beetje aan te brengen, zeker als je van plan bent om weg te gaan, maar nu zijn we toch wel van mening dat we de vloer echt moeten veranderen en 1 geheel moeten maken van de kamer/keuken. Het liefst zou ik er een open keuken van maken, maar denk dat we eerst met de vloer moeten beginnen (al snap ik ook dat wanneer we er alsnog een open keuken van maken dat de vloer er dan weer uit moet)

We waren al vanaf het begin af aan niet enthousiast over de foto's en iedere keer als we dachten dat het beter kon hebben we gevraagd of er een nieuwe foto gemaakt kon worden, maar eigenlijk moet alles gewoon opnieuw. Nu zie je ook op de ene foto een geel schuurtje en later een grijze (zo is het nu) eenheid gemaakt met het huis.
Die van de voorkant met de scheve raambekleding kan ook echt niet :S maar wij waren toen alleen maar gefocust op de geverfde rand (zoals jullie goed gezien hebben op google maps) dat we juist daar naar keken,

De masterbedroom lijkt inderdaad heel klein, moet ook anders. Heb ook al een wit dekbed liggen. Had dit dekbed omgedraaid omdat het een heel druk dekbed is, maar nu lijkt een heel suf dekbed, oeps.
En ga ook de eettafel met de kast verwisselen. Is inderdaad een goede tip, en daarbij worden dan ook weer meer schrootjes bedekt ;) Tafel past ook niet bij de meubels, moet ook wit gemaakt worden.

Genoeg te doen dus.

Die middelbare school wordt op dit moment gesloopt. Komen seniorenwoningen voor in de plaats. Lijkt me alleen maar een verbetering.

Vader was onze eerste makelaar trouwens, zijn we ook niet voor niets weggegaan Pinoo.

AMD freak, die foto's van het appartement zijn goed belicht en vooral leeg. Heeft dat een makelaar gedaan of een stylist/fotograaf?
Of heb je zomaar een willekeurig app van funda geplukt?
Ik ging er toch eigenlijk vanuit dat de makelaar dit toch wel goed kan. (goede foto's maken)
pi_119544131
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:54 schreef margu het volgende:

Ik ging er toch eigenlijk vanuit dat de makelaar dit toch wel goed kan. (goede foto's maken)
Helaas, lang niet alle makelaars kunnen dit goed. En goede foto's zijn heel belangrijk om je huis te presenteren.

Veel succes met het opknappen!
pi_119544547
Muren slopen zou ik niet direct aan beginnen. Het is toch de bedoeling om met een beperkt budget een verkoop te realiseren.

Kies je budget en oriënteer je via internet en woonbladen op kleuren en trends (die je vervolgens waar mogelijk meeneemt bij de verkoop).

Inventariseer wat je allemaal (zelf) kunt veranderen en wat de kosten hiervoor zijn.
Neem echt afscheid van die schrootjes en tegels in de keuken.
Schilder de poort en de schutting in de kleur (wit of geel) van de woning.

Persoonlijk zou ik eerst een plannetje uitdenken vervolgens de woning van de markt halen wanneer je iets gaat opknappen. In het voorjaar, maart/april nieuwe foto's maken en de woning opnieuw aanbieden op Funda.

Heb je betere foto's van de voor- en achtertuin?

[ Bericht 4% gewijzigd door Dr.Hilfiger op 23-11-2012 17:34:57 ]
pi_119544683
Ik vind het helemaal niet lelijk hoor. :P
pi_119548821
Volgens mij hebben we een koper :P.
pi_119549812
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:54 schreef margu het volgende:

Die middelbare school wordt op dit moment gesloopt. Komen seniorenwoningen voor in de plaats. Lijkt me alleen maar een verbetering.

Dat ligt eraan.

1. De school ligt zo vlak bij dat je als bewoner wel overlast moet hebben van de sloop en later van de nieuwbouw. Denk aan lawaai, stof, bouwverkeer, radio's die om 7 uur 's ochtends op Radio 10 Gold staan ;-) En dat een aantal jaar lang.
2. Hoe worden die seniorenwoningen gebouwd? Waar nu het (lage) schoolgebouw begint of waar het schoolplein begint? In het laatste geval komen ze vrij dicht op de bestaande bouw. En die woningen worden waarschijnlijk hoger dan het schoolgebouw nu is.
3. Of is dat lage gebouw een basisschool (gezien de gekleurde blokken op het plein)? Dan heb je dus nog altijd een basisschool (lawaai in de pauze!) voor je deur.

Over de omschrijving: Ik weet niet of ik zo blij word van heel vaak "IDEALE STARTERSWONING". Ik maak zelf wel uit of ik iets een ideale starterswoning vind en deze aanprijzing komt op mij over als "Het is niet zoveel maar je bent een starter en kunt (dus?) niet zoveel betalen dus je doet het er maar mee."

Over de foto's: De gangkast en toilet hoef ik inderdaad niet op de foto, maar ik wil wel alle slaapkamers zien en in dit geval ook de zolder. Als een kamer niet op de foto staat krijg ik argwaan: Wat is er mis met die kamer?
pi_119551316
Ik wil de plee ook zien. Als ik geen plee zie denk ik dat ik zo'n groene pot tegen ga komen, met bloementegels en zo'n enorme stortbak met een touw eraan.
(Anders gezegd: Die plee zal wel vernieuwd moeten worden).

Je wilt het verkopen, laat het zien!
pi_119551773
Ik weet niet of het al gezegd is: maar pronk met je straat/ omgeving als daarmee te pronken valt.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 23 november 2012 @ 22:23:07 #44
22592 crew  Ole
pi_119557069
Tijdelijk slotje. Kan er even opgeruimd
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Admin zaterdag 24 november 2012 @ 00:00:34 #45
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119561844
Was me dat even gezellig?

Verder met het topic }:|
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_119563410
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:43 schreef Eelcotje84 het volgende:
Ik weet niet of het al gezegd is: maar pronk met je straat/ omgeving als daarmee te pronken valt.
Lijkt mij erg belangrijk idd. De stand van het huis, de buurt en de ruimte van de kavel kun je immers niet veranderen.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat een huis wel/niet verkocht wordt vanwege de kleur van de handdoeken, de aanwezigheid van planten of het ruiken naar vers gebakken cake.
Toen ik mijn huidige woning kocht in 2002 was erg nog sprake van redelijke gekte op de markt maar het huis stond toch al een half jaar te koop. Nadat ik het gekocht had vroeg ik aan de makelaar hoe dat kon. Uit het antwoord bleek dat naast steekhoudende argumenten er nog zat mensen zijn die afknappen op de kleur van de vloerbedekking. Niet te geloven !
-
pi_119563496
Klopt, het gros van de kopers kan nergens doorheen kijken. Als je dat wel kunt, dan kun je daar van profiteren (huis kopen dat niemand anders wil).
Toen het nog goed ging in de markt en een kerel hier in de straat zijn huis wilde verkopen... Zijn bovenverdieping (4x8m) was helemaal open, één grote ruimte. Lekker makkelijk voor de nieuwe bewoners toch? Kunnen ze indelen wat ze willen. Nee, want de kijkers vonden het maar vervelend dat ze er wat aan zouden moeten doen. Terwijl dat als er muren hadden gestaan, dan had iedereen erover lopen klagen dat de indeling toch niet niet was als ze zelf hadden gedaan.
Da gao nie nou!
  zaterdag 24 november 2012 @ 08:05:45 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119565590
In dit geval zou ik er anders ook niet achtergekomen zijn dat de tegels geen tegels zijn, want ik kijk eerst foto's en als het bevalt lees ik de omschrijving.
Hier beviel het (oa door de "tegels") niet voldoende om de omschrijving te lezen.
Zonder het topic had ik dus niet geweten dat het geen tegels zijn maar laminaat is.
En laminaat is een klein klusje, tegels verwijderen daarentegen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 24 november 2012 @ 09:46:59 #49
316155 lutven
helemaal gek van interieurs
pi_119566129
Mijn tips:
- andere makelaar, een proactieve dit keer...
- profi fotos zoals t voorbeeld,
1 v elke ruimte ook buiten. Indien n toevoeging dan 2 of 3 anders niet.
- lichte laminaatvloer benedenverdieping
- alle wanden in een neutrale kleur
- schrootjes en tegels keuken eraf! (stucen of vliesbehang?!)
- opstelling bank-tv omdraaien en kast-eettafel. Dit laatste zodat t makkelijker in te beelden is, hoe de kamer eruitziet met n open keuken. (andere ingang
woonkamer is zo niet geblokkeerd)
- geen meubels voor het raam (babykamer) en kastjes voor de deur vd inbouwkasten. Dit doet de ruimtes nl kleiner lijken.

Wat denk ik belangrijk is, als je veranderingen gaat doen, doe ht niet half. Met half werk bereik je nl nog niet het gewenste effect.
Maak n goeie planning en vraag bijvoorbeeld het ene weekend al je familie te helpen en het andere weekend al je vrienden. Vele handen maken licht werk, na twee weken of n maand opnieuw op internet en n knal-bedank-feest in t huis als t verkocht is!!!!

[ Bericht 6% gewijzigd door lutven op 24-11-2012 09:59:45 ]
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:00:37 #50
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119566231
Waar zijn die buizen van, die over de buitenmuur lopen? Badkamer?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_119566235
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Ben ik nu de enigste die het huis echt serieus lelijk vind ? :@
Nee, ik vind het saai en somber.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_119566257
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:50 schreef quo_ het volgende:
Lijkt mij erg belangrijk idd. De stand van het huis, de buurt en de ruimte van de kavel kun je immers niet veranderen.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat een huis wel/niet verkocht wordt vanwege de kleur van de handdoeken, de aanwezigheid van planten of het ruiken naar vers gebakken cake.
Toen ik mijn huidige woning kocht in 2002 was erg nog sprake van redelijke gekte op de markt maar het huis stond toch al een half jaar te koop. Nadat ik het gekocht had vroeg ik aan de makelaar hoe dat kon. Uit het antwoord bleek dat naast steekhoudende argumenten er nog zat mensen zijn die afknappen op de kleur van de vloerbedekking. Niet te geloven !
Zoiets hadden wij in 2002 ook. Kleur van de kastdeuren was groen en dat wilden veel mensen niet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:05:22 #53
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119566275
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:02 schreef blomke het volgende:

[..]

Zoiets hadden wij in 2002 ook. Kleur van de kastdeuren was groen en dat wilden veel mensen niet.
Als ik een woning koop, kijk ik daar doorheen. De locatie, bouwkundige staat, dat is voor mij van belang.
Interieur kun je er helemaal uitslopen en naar eigen smaak aanpassen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_119566299
Ik vind je voortuin erg kaal en ongezellig. Het huis zelf is ook van buiten niet heel knus dus de combinatie zorgt ervoor dat je een erg grauw gevoel hebt als je er op afstapt. En ik zou zelf m'n toekomst niet graag grauw zien.

Wat bloemen zouden wonderen doen, Je hebt ook winterhard spul maar ik weet niet of dat ook lukt als je het nu zou plaatsen. Verder misschien een rustiek tuinbankje erbij.
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:24:41 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119566495
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:05 schreef cvboer het volgende:

[..]

Als ik een woning koop, kijk ik daar doorheen. De locatie, bouwkundige staat, dat is voor mij van belang.
Interieur kun je er helemaal uitslopen en naar eigen smaak aanpassen.
Ja, maar hoe groot is de kans dat je überhaupt bij een woning gaat kijken waarvan je in eerste instantie niet al denkt "oeh, leuk"?

Ik werd vorig jaar verliefd op een "uitdaging", maar ik was niet de enige, want het was binnen twee maanden verkocht, ik kon het in m'n dromen verbouwen, en dat zou ik nog zo kunnen.
Een ander huis wat op het oog aardig was, bleek bij een openhuizendag voor mij onmogelijk te zijn, ik zag simpelweg niet hoe ik er wat van kon maken.
Het is inmiddels verkocht, maar het heeft jaren te koop gestaan (de aanmelddatum op funda klopt niet).

Een huis waarbij je niet gelijk een gevoel hebt, ga je niet verder naar kijken, tenzij je omhoog zit, en dat zit vrijwel geen enkele koper in de huidige markt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:37:19 #56
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_119566679
Je huis moet op een hotelkamer lijken; strak, neutraal en zonder persoonlijke toevoegingen, zodat mensen zichzelf er in kunnen plaatsen. Je haalt dus alle foto's weg (evt vervangen door wat plaatjes -geen mensen- uit tijdschriften), paarse wanden maak je wit, etc. En zorg dat alles onderhoudstechnisch in orde is. Er is veel keuze, je moet geinteresseerden een goede reden geven voor jouw huis te kiezen.
Ik heb al een boek.
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:42:10 #57
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119566771
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar hoe groot is de kans dat je überhaupt bij een woning gaat kijken waarvan je in eerste instantie niet al denkt "oeh, leuk"?

Die kans is groot. interieur kijk ik niet naar, dat is allemaal aan te passen en ook iedereen doet dat. Niemand die zo in een woning trekt zonder de boel te verbouwen.
Het het model woning leuk is, en de locatie is goed, dan koop ik het zo.

In het geval van de woning van TS zou ik een 12 m³ container bestellen en daar het complete interieur in doen en dan met een schone lei beginnen. Binnenmuren boven eruit, 1 slaapkamer opofferen voor een grotere badkamer bijvoorbeeld. dan kun je er wel wat moois van maken.
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:46:08 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119566832
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:42 schreef cvboer het volgende:

[..]

Die kans is groot. interieur kijk ik niet naar, dat is allemaal aan te passen en ook iedereen doet dat. Niemand die zo in een woning trekt zonder de boel te verbouwen.
Het het model woning leuk is, en de locatie is goed, dan koop ik het zo.

In het geval van de woning van TS zou ik een 12 m³ container bestellen en daar het complete interieur in doen en dan met een schone lei beginnen. Binnenmuren boven eruit, 1 slaapkamer opofferen voor een grotere badkamer bijvoorbeeld. dan kun je er wel wat moois van maken.
Als ze dat niet zelf kunnen dan wordt dat een kostenpost die ze er nooit uithalen, zo'n verbouwing.

En het ligt eraan, je moet een huis over het algemeen wel leuk vinden voor je het (in gedachten) gaat verbouwen, en als er teveel aan moet gebeuren en/of je kunt dat niet zelf, dan wordt dat een kostenpost die een ander huis waar minder aan hoeft te gebeuren een stuk aantrekkelijker maakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:50:28 #59
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119566910
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze dat niet zelf kunnen dan wordt dat een kostenpost die ze er nooit uithalen, zo'n verbouwing.

En het ligt eraan, je moet een huis over het algemeen wel leuk vinden voor je het (in gedachten) gaat verbouwen, en als er teveel aan moet gebeuren en/of je kunt dat niet zelf, dan wordt dat een kostenpost die een ander huis waar minder aan hoeft te gebeuren een stuk aantrekkelijker maakt.
Als je het laat doen is het een heel ander verhaal natuurlijk.
Ik schrijf dan ook vanuit mijn eigen visie en niet die van een ander.
pi_119567563
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:46 schreef Leandra het volgende:

Blijft zeker een kwestie van omstandigheden: moet je verhuizen, waar moet je heen en welk huis "past" bij je.

Wij zaten in een situatie dat we moesten verhuizen (= (ver-)kopen) en keken in eerste instantie alleen naar de buitenkant, de ligging, algemene gegevens (m² woon- resp. perceelopp.) en de prijs.

We bezochten ons huis zonder foto's van de binnenzijde te hebben gezien (alleen voorzijde en dat gaf een "goed gevoel") en nadat we even geslikt hadden bij het zien van de groene keuken, steenstripswand e.d. hebben we het binnen 2 werkdagen gekocht; 1 ton onder de huidige WOZ-waarde.

Bij sommige huizen is het beter geen foto's van de binnen zijde te plaatsen, maar alleen van de voorzijde en de ligging indien die oké is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')