quote:Op woensdag 21 november 2012 21:15 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gewoon dat vind ik altijd wel tof als meisjes knap zijn
Ik kan me niet herinneren dat ik gevraagd ben naar m'n Gymnasium diploma.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:20 schreef Valid het volgende:
Heeft hier iemand enig idee in hoeverre een VWO diploma een voorwaarde is om bij grote(re) advocatenkantoren binnen te komen?
Ik ben op de middelbare school afgestroomd van 5 gymnasium naar 5 havo, omdat iedereen om me heen (ouders, decaan, docenten, mentor) dacht dat het beter was als ik zo snel mogelijk m'n middelbare school diploma haalde om vervolgens via de HBO-p route alsnog naar de universiteit te gaan. Zo geschiedde.
Nu doe ik twee studies (bachelor rechtsgeleerdheid en geschiedenis), haal goede cijfers (gemiddeld ~8,0-8,5) en doe ik behoorlijk veel naast m'n studie (student-assistentschap, meerdere commissies en besturen). Verder wil ik nog stages gaan lopen bij groot + klein kantoor en in m'n master -mits dit lukt- naar het buitenland.
Naar mijn verwachting zou ik met dit profiel wel goed zitten voor de high-profile kantoren (wil waarschijnlijk richting corporate), maar ik begin steeds meer te vrezen voor m'n havo achtergrond. Als voorbeeld: om me aan te melden voor bestgraduate law kun je op de website ong. 20 vragen beantwoorden om te kijken of je mee mag doen, en ook al heb je álles gedaan (tot meerdere masters, zelfstandig ondernemen, buitenland en topsport aan toe), maar mis je een VWO diploma, dan mag je tóch niet mee doen.
Het is niet zo dat ik hier wakker van lig, maar ik zou wel graag beter kunnen inschatten in hoeverre m'n havo-achtergrond me nog parten kan gaan spelen.
[edit]
Sorry voor deze serieuze post in al het luchtige gechat.![]()
quote:Op woensdag 21 november 2012 21:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mooi, de dag is in ieder geval duidelijk.
Ik vind dat de studenten zich moeten aanpassen aan de werkenden. Zoals Erik dat al zo mooi heeft verwoord, studeren is vakantie. Dus per definitie altijd wel een vrij uurtje.
Had je maar VWO moeten doen, je leven is nu voorbijquote:Op woensdag 21 november 2012 21:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat ik gevraagd ben naar m'n Gymnasium diploma.
Je achtergrond blijkt natuurlijk uit je c.v.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat ik gevraagd ben naar m'n Gymnasium diploma.
Welk deel van 'ik heb Gymnasium gedaan' was niet helemaal duidelijk?quote:Op woensdag 21 november 2012 21:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Had je maar VWO moeten doen, je leven is nu voorbij
Het is me nooit opgevallen dat ze kijken naar je eerdere diploma. Ik heb dat slechts een keer gehoord, en dat was bij McKinsey (erg high level consultancy).quote:Op woensdag 21 november 2012 21:23 schreef Valid het volgende:
[..]
Je achtergrond blijkt natuurlijk uit je c.v.
Kijk, omdat er zoveel kandidaten zijn is alles wat negatief afwijkt van de norm een minpunt. Heel simpel. En wanneer ze kunnen kiezen zoals nu, uit duizenden en duizenden kandidaten, sta je 1-0 achter.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:23 schreef Valid het volgende:
[..]
Je achtergrond blijkt natuurlijk uit je c.v.
Bij McKinsey is (het liefst cum-laude) VWO gewoon een keiharde eis, dat is bekend. Ik vraag me nu af in hoeverre dat voor meer werkgevers geldt. En dan bedoel ik met 'keiharde eis' dat het (misschien een uitzondering daargelaten) dus gewoon niet te compenseren is.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Welk deel van 'ik heb Gymnasium gedaan' was niet helemaal duidelijk?
[..]
Het is me nooit opgevallen dat ze kijken naar je eerdere diploma. Ik heb dat slechts een keer gehoord, en dat was bij McKinsey (erg high level consultancy)
Nouja, dat valt ook wel weer mee. Het werkt niet in je voordeel, maar het is ook weer niet meteen de shredder.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:25 schreef Valid het volgende:
[..]
Bij McKinsey is (het liefst cum-laude) VWO gewoon een keiharde eis, dat is bekend. Ik vraag me nu af in hoeverre dat voor meer werkgevers geldt. En dan bedoel ik met 'keiharde eis' dat het dus gewoon niet te compenseren is.
Dit dus. Het is geen keiharde eis.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nouja, dat valt ook wel weer mee. Het werkt niet in je voordeel, maar het is ook weer niet meteen de shredder.
Ging ook niet over jouquote:Op woensdag 21 november 2012 21:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Welk deel van 'ik heb Gymnasium gedaan' was niet helemaal duidelijk?
[..]
Het is me nooit opgevallen dat ze kijken naar je eerdere diploma. Ik heb dat slechts een keer gehoord, en dat was bij McKinsey (erg high level consultancy).
Maar verder wel wat Erik zegt. Alhoewel het echt geen doorslaggevende factor zal zijn. Maar als ze iets willen vinden, dan vinden ze ook wel iets.
Dat noemen ze ambitie hebben.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:30 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ging ook niet over jou
Waarom zou je in godsnaam VWO cum laude willen slagen
Sowieso cum laude
Dit is nu al de tweede keer in een half uur dat je me kwetst.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Gebruik niet van die vieze woorden joh.
Kleinzerig persoon.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dit is nu al de tweede keer in een half uur dat je me kwetst.
Pff papiertje is misschien 30% van je kans op succes.. gaat ook om je persoon en je babbel. (en feeling maar dit is hier een vies woord)quote:
En dat je cum laude slaagt voor iets zegt natuurlijk helemaaaaaaaaaaal niets over de persoon. Goed punt ja.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:36 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Pff papiertje is misschien 30% van je kans op succes.. gaat ook om je persoon en je babbel. (en feeling maar dit is hier een vies woord)
Ooit als je groot bent, zul je zien hoe het echt gaat voor 99% van de mensen.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:36 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Pff papiertje is misschien 30% van je kans op succes.. gaat ook om je persoon en je babbel. (en feeling maar dit is hier een vies woord)
En als het helemaal niet lukt, is dat ook niet erg. Niet iedereen ambieert dat, en sommige mensen scharen dat ook niet per se 100% onder ambitie. Maar je uitspraken raken kant noch wal. Uiteraard hangt niet alles af van het papiertje dat je hebt, je hebt mensen die het ook zonder redden. Maar in bepaalde vakgebieden, bij bepaalde bevolkingsgroepen is een dergelijk papiertje een bare essential. Daar hoeven niet alleen maar 8en op te staan, maar als jij kans wilt maken bij een aantal kantoren (om maar een voorbeeld te noemen), dan kun je niet aan komen kakken met alleen maar 6en, ook al kun je lullen als Brugman en heb je het charisma van George Clooney. Zo werkt het gewoon niet in 99% van de gevallen.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:41 schreef Actaeon het volgende:
Waarom dat nu al zeggen als 1e jaars? Je kan het in ieder geval proberen nog. Wie weet lukt het je wel gewoon. En als het met je bachelor niet lukt kan het altijd met je master nog.
quote:Op woensdag 21 november 2012 21:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En als het helemaal niet lukt, is dat ook niet erg. Niet iedereen ambieert dat, en sommige mensen scharen dat ook niet per se 100% onder ambitie. Maar je uitspraken raken kant noch wal. Uiteraard hangt niet alles af van het papiertje dat je hebt, je hebt mensen die het ook zonder redden. Maar in bepaalde vakgebieden, bij bepaalde bevolkingsgroepen is een dergelijk papiertje een bare essential. Daar hoeven niet alleen maar 8en op te staan, maar als jij kans wilt maken bij een aantal kantoren (om maar een voorbeeld te noemen), dan kun je niet aan komen kakken met alleen maar 6en, ook al kun je lullen als Brugman en heb je het charisma van George Clooney. Zo werkt het gewoon niet in 99% van de gevallen.
true truequote:Op woensdag 21 november 2012 21:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En als het helemaal niet lukt, is dat ook niet erg. Niet iedereen ambieert dat, en sommige mensen scharen dat ook niet per se 100% onder ambitie. Maar je uitspraken raken kant noch wal. Uiteraard hangt niet alles af van het papiertje dat je hebt, je hebt mensen die het ook zonder redden. Maar in bepaalde vakgebieden, bij bepaalde bevolkingsgroepen is een dergelijk papiertje een bare essential. Daar hoeven niet alleen maar 8en op te staan, maar als jij kans wilt maken bij een aantal kantoren (om maar een voorbeeld te noemen), dan kun je niet aan komen kakken met alleen maar 6en, ook al kun je lullen als Brugman en heb je het charisma van George Clooney. Zo werkt het gewoon niet in 99% van de gevallen.
maar je mag niet herkansen als je cum laude wil toch?quote:Op woensdag 21 november 2012 21:41 schreef Actaeon het volgende:
Waarom dat nu al zeggen als 1e jaars? Je kan het in ieder geval proberen nog. Wie weet lukt het je wel gewoon. En als het met je bachelor niet lukt kan het altijd met je master nog.
Dat hangt van de universiteit af. Aan de RuG in ieder geval niet.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:45 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
maar je mag niet herkansen als je cum laude wil toch?
Radboud ook niet, maar volgens mij ga ik dan al nat..quote:Op woensdag 21 november 2012 21:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat hangt van de universiteit af. Aan de RuG in ieder geval niet.
Met mijn bachelor gaat het hem niet worden, dat kan ik al sowieso niet meer (eerste tentamen was een 7, het volgende tentamen gaat duidelijk geen 8 worden).quote:Op woensdag 21 november 2012 21:41 schreef Actaeon het volgende:
Ik heb hier een Laphroaig Quarter Cask staan, erg fijn. Ook vrij medicinaal.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:03 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dimple is lekker als je van zacht houdt. En betaalbaar.
Ik hou juist soms wel van zo'n turfachtige medicinale smaak whisky.
Nee inderdaad. Was ook niet bedoeld dat iedereen dat per se moet nastrevenquote:Op woensdag 21 november 2012 21:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dank voor de tip! Ga ik even naar kijken ook.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:49 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik heb hier een Laphroaig Quarter Cask staan, erg fijn. Ook vrij medicinaal.
quote:Op woensdag 21 november 2012 21:55 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Oh en ik hou van Jack Daniel's. Bij voorkeur met Coca Cola en flink ijs.
Het is m'n insteek niet eens, daarom. Ik wil gewoon mijn P halen, dan ben ik al blij. Het is best lastig om rechten, bedrijfskunde en werk te combineren dus daarom is het denk ik niet reeel om ook nog cum laude te willen slagen.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Was ook niet bedoeld dat iedereen dat per se moet nastrevenmaar het komt enigszins futloos over als je als kersverse eerstejaars maar meteen roept dat het allemaal niet lukt en/of toch maar onzin is.
http://m.naplesnews.com/n(...)-rock-n-roll-naples/quote:Op woensdag 21 november 2012 21:54 schreef eriksd het volgende:
Zouden er ook chicks zijn die Huey Lewis waarderen?
Maar doe er dan niet zo neerbuigend over en alsof het niets waard is.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:56 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Het is m'n insteek niet eens, daarom. Ik wil gewoon mijn P halen, dan ben ik al blij. Het is best lastig om rechten, bedrijfskunde en werk te combineren dus daarom is het denk ik niet reeel om ook nog cum laude te willen slagen.
Nee maar het komt een beetje over alsof het een must is, volgens mij is persoon veel belangrijker. Maar goed, enkel een mening.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar doe er dan niet zo neerbuigend over en alsof het niets waard is.
Fijn om te horen. Ik hoorde van een vriendin die voor YER recruit dat ook YER en Ebbinge (in principe) geen ex-havisten in hun bestand opnemen. Hopelijk valt de blokkade van m'n ambities m.b.t. m'n eerste baan (wat ik ook wil doen, mezelf kennende wordt het in elk geval 'high profile'/internationaal) inderdaad mee.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dit dus. Het is geen keiharde eis.
Ik meen me te herinneren dat jij overigens richting fiscaal wilde gaan. Vanwaar de keuze voor corporate?
Wat is middelbare leeftijd? 30?quote:Op woensdag 21 november 2012 21:58 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
http://m.naplesnews.com/n(...)-rock-n-roll-naples/
Hier spreken ze vooral over vrouwen van middelbare leeftijd.
Heb je ijswater met citroen inmiddels geprobeerd?quote:Op woensdag 21 november 2012 21:17 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb vandaag heel gezond gegeten;
's morgens yoghurt
tussen de middag 1 tosti
's avonds penne pesto en kip met rucola bij julia's
Verder koffie en water gedronken
Ik vind dat de twee ook wel een samenhang hebbenquote:Op woensdag 21 november 2012 22:00 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nee maar het komt een beetje over alsof het een must is, volgens mij is persoon veel belangrijker. Maar goed, enkel een mening.
Dat is wel een beetje oud. 35: oke. Maar 45:quote:
Nope, ik had geen zin om helemaal naar de supermarkt te fietsen, daar word ik moe van. Maar ik ben nu in het ouderlijke (t)huis, zal dat morgen maar eens proberen dan! Maar morgen ga ik afvallen want van 8 tot 22 werken en ik ga altijd rennen door het magazijn, dat is leukquote:Op woensdag 21 november 2012 22:03 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Heb je ijswater met citroen inmiddels geprobeerd?
Daarom. Ik dacht ik help je even van het idee van een middelbare vrouw af.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje oud. 35: oke. Maar 45:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |