Heeft hier iemand enig idee in hoeverre een VWO diploma een voorwaarde is om bij grote(re) advocatenkantoren binnen te komen?
Ik ben op de middelbare school afgestroomd van 5 gymnasium naar 5 havo, omdat iedereen om me heen (ouders, decaan, docenten, mentor) dacht dat het beter was als ik zo snel mogelijk m'n middelbare school diploma haalde om vervolgens via de HBO-p route alsnog naar de universiteit te gaan. Zo geschiedde.
Nu doe ik twee studies (bachelor rechtsgeleerdheid en geschiedenis), haal goede cijfers (gemiddeld ~8,0-8,5) en doe ik behoorlijk veel naast m'n studie (student-assistentschap, meerdere commissies en besturen). Verder wil ik nog stages gaan lopen bij groot + klein kantoor en in m'n master -mits dit lukt- naar het buitenland.
Naar mijn verwachting zou ik met dit profiel wel goed zitten voor de high-profile kantoren (wil waarschijnlijk richting corporate), maar ik begin steeds meer te vrezen voor m'n havo achtergrond. Als voorbeeld: om me aan te melden voor bestgraduate law kun je op de website ong. 20 vragen beantwoorden om te kijken of je mee mag doen, en ook al heb je álles gedaan (tot meerdere masters, zelfstandig ondernemen, buitenland en topsport aan toe), maar mis je een VWO diploma, dan mag je tóch niet mee doen.
Het is niet zo dat ik hier wakker van lig, maar ik zou wel graag beter kunnen inschatten in hoeverre m'n havo-achtergrond me nog parten kan gaan spelen.
[edit]
Sorry voor deze serieuze post in al het luchtige gechat.