quote:Op woensdag 21 november 2012 20:20 schreef Mylene het volgende:
Opnieuw een foto uit Syrië die gebruikt is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wat nou burgerslachtoffer?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zijn natuurlijk de enige 2 mensen die in Gaza gedood (zouden)zijn.
Die eerste foto lijkt mij sowieso fake want het is nergens terug te vindenquote:Op woensdag 21 november 2012 20:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk de enige 2 mensen die in Gaza gedood (zouden)zijn.
Het is sowieso gewoonte om 'pallywood' in dit topic te roepen. Ook al klopt het niet.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Die eerste foto lijkt mij sowieso fake want het is nergens terug te vinden
Dat twitterbericht bedoelde ik. Die is nooit gepost.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:31 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is sowieso gewoonte om 'pallywood' in dit topic te roepen. Ook al klopt het niet.
quote:Rocket explodes in Negev
A rocket has exploded in the Shaar Hanegev Regional Council. An exact location wasn't immediately identified. (Neri Brenner)
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4310235,00.html
Je weet dat je berichten kan verwijderen?quote:Op woensdag 21 november 2012 20:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat twitterbericht bedoelde ik. Die is nooit gepost.
Om acht over negen al.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:37 schreef Mylene het volgende:
Het bestand heeft niet lang stand gehouden hè?
Haaretz en andere outlets meldden het ook. Deze is ook handig: https://twitter.com/push321quote:Op woensdag 21 november 2012 20:39 schreef sp3c het volgende:
staat het al vast dat het bestand alweer van tafel is dan?
twitter vind ik nu niet echt een goede bron namelijk
Linkje?quote:Op woensdag 21 november 2012 20:27 schreef YazooW het volgende:
Dikke party in Gaza, ze zijn zelfs vuurwerk aan het afsteken.
Dat er alarm is.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:41 schreef sp3c het volgende:
dat er luchtalarm is of dat het bestand van tafel is?
http://reuters.livestation.com/demoquote:
quote:3 blasts sound near Negev town
Three blasts sounded near a town in the Shaar Hanegev Regional Council where a siren sounded minutes earlier. The security forces are searching the area. (Neri Brenner)
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4310242,00.html
Is toch ook wel een beetje zo. Nu lijkt het net alsof Israel in hun broek scheit omdat ze vandaag weer een flinke aanslag te verwerken hebben gekregen in Tel Aviv.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:48 schreef Nibb-it het volgende:
De Hamas meneer op de stream vindt dat hij gewonnen heeft.
quote:3 rockets explode in Eshkol after 9 pm
Three rockets exploded in open areas in the Eshkol Regional Council a short while after 9 pm, when a ceasefire between Gaza and Israel was set to take effect. No injuries or damage were reported. (Ilana Curiel)
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4310251,00.html
Jezus wordt als een moslim gezien, moslims gaan dus een mede-moslim volgen, niet een 'jood'.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:32 schreef Triggershot het volgende:
De Hadith zegt dus dat een boom Jezus gaat verraden en moslims Jezus gaan vermoorden volgens jouw interpretatie.
Nou dan kun je het misschien even ver schoppen als die Jood van al-Qaeda, kleinzoon van ADL, tegenwoordig woordvoerder van al-Qaeda, Azzam the American.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:32 schreef PizzaMizza het volgende:
Even voor de duidelijkheid: Ik ben een Jood(Israeli), maar geen jood(ik geloof niet in het jodendom). Ik heb geen boek.
Want Gaza ging zo goed, dat men nu met zelfvertrouwen Iran tegemoet kan gaan.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:30 schreef DeParo het volgende:
Hoe dan ook, een prima bestand, en nu richten op Iran.
Eerder een hypocriet. Koerden hebben evenveel recht op een eigen land als de Palestijnen. Punt (einde discussie dusquote:Op woensdag 21 november 2012 18:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)gaande-in-Gaza.dhtml
Erdogan is baas
Het is ook een overwinning. Ze hebben Jeruzalem en Tel Aviv bereikt met hun verbeterde raketten, een groot deel van de Israëli's de schuilkelders ingejaagd en ze hebben een bomaanslag gepleegd in Tel Aviv, die muur helpt dus niet wanneer de Palestijnen een bus willen opblazen op een moment dat hun goed uitkomt.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:54 schreef rakotto het volgende:
Het kan als een overwinning zijn voor Hamas omdat zij angst kunnen verspreiden bij alle Israelieten.
Klinkt als een uitspraak van Bin Laden: "de VS en de bondgenoten van de zionisten zullen geen moment veiligheid kennen zolang onze broeders in Palestina geen veiligheid kennen".quote:Op woensdag 21 november 2012 19:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
As long as a solution to the Palestinian issue has not been reached, there will always be blood and tears in this region as well as in the entire world.
Ik denk wel dat ze de sympathie van de gewone man zullen krijgen in die regio, de gewone man die onwetend is en achter elke randdebiel aanloopt die hen met mooie woorden paait, maar voor de jihadisten zal Turkije een ongelovige staat blijven aangezien ze niet met sharia regeren.quote:Op woensdag 21 november 2012 19:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik heb het gevoel dat ze sympathie willen kweken in die regio. Vraag me af hoe dit gaat aflopen.
Begin eerst maar Turkije te islamiseren, want het is nu een seculiere staat vol met niet-islamitische praktijken.quote:Op woensdag 21 november 2012 19:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Prima toch, tijd voor het tweede Ottomaanse rijk
Dan zou de wereld Israël kunnen veroordelen zonder tegen een veto van de VS aan te lopen.quote:Op woensdag 21 november 2012 19:35 schreef YazooW het volgende:
Waar zou deze wereld toch zijn zonder de VS.
Omdat een niet-islamitische heerser van Jeruzalem nooit getolereerd zal worden misschien?quote:Op woensdag 21 november 2012 20:02 schreef gohan16 het volgende:
Waarom dan geen 1 staatsoplossing? Wat mij betreft prima. 1 land, liever het democratisch Israël dan een Arabische dictator.
dus 1 op de 100 (of 16% van 7% van alle afgeschoten) raketten raakt 'iets'quote:Op woensdag 21 november 2012 20:49 schreef Nibb-it het volgende:
Reuters: IDF says Iron Dome had 84 pct success rate for interceptions. Hamas' accuracy to hitting populated areas within Israel remained below 7%.
Hoe lang gaat Israël dit nog pikken?quote:Rocket intercepted above Ashdod hour after truce takes effect
A rocket that was fired towards Ashdod was intercepted by the Iron Dome an hour after a ceasefire between Israel and Gaza was set to take effect. (Neri Brenner)
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4310266,00.html
quote:Op woensdag 21 november 2012 21:14 schreef YazooW het volgende:
[..]
Hoe lang gaat Israël de wereld dit nog pikken?
quote:12 rockets fired on Israel since truce takes effect
Twelve rockets were fired from Gaza towards Israel since 9 pm, when a ceasefire between Israel and Gaza was set to take effect. (Ilana Curiel)
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4310271,00.html
zou u zich a.u.b. een beetje aan de feiten willen houden en niet korte opmerkingen willen maken op allerlei quotes die misschien wel of niet op de realiteit berustenquote:Op woensdag 21 november 2012 20:53 schreef Shawn het volgende:
[..]
Jezus wordt als een moslim gezien, moslims gaan dus een mede-moslim volgen, niet een 'jood'.
[..]
Nou dan kun je het misschien even ver schoppen als die Jood van al-Qaeda, kleinzoon van ADL, tegenwoordig woordvoerder van al-Qaeda, Azzam the American.
[..]
Want Gaza ging zo goed, dat men nu met zelfvertrouwen Iran tegemoet kan gaan.
[..]
Eerder een hypocriet. Koerden hebben evenveel recht op een eigen land als de Palestijnen. Punt (einde discussie dus).
[..]
Het is ook een overwinning. Ze hebben Jeruzalem en Tel Aviv bereikt met hun verbeterde raketten, een groot deel van de Israëli's de schuilkelders ingejaagd en ze hebben een bomaanslag gepleegd in Tel Aviv, die muur helpt dus niet wanneer de Palestijnen een bus willen opblazen op een moment dat hun goed uitkomt.
[..]
Klinkt als een uitspraak van Bin Laden: "de VS en de bondgenoten van de zionisten zullen geen moment veiligheid kennen zolang onze broeders in Palestina geen veiligheid kennen".
[..]
Ik denk wel dat ze de sympathie van de gewone man zullen krijgen in die regio, de gewone man die onwetend is en achter elke randdebiel aanloopt die hen met mooie woorden paait, maar voor de jihadisten zal Turkije een ongelovige staat blijven aangezien ze niet met sharia regeren.
[..]
Begin eerst maar Turkije te islamiseren, want het is nu een seculiere staat vol met niet-islamitische praktijken.
[..]
Dan zou de wereld Israël kunnen veroordelen zonder tegen een veto van de VS aan te lopen.
[..]
Omdat een niet-islamitische heerser van Jeruzalem nooit getolereerd zal worden misschien?
Zie de geschiedenis.
Volgens mij heb ik iedereen op de teentjes getrapt met mijn reactie en geen vrienden gemaakt. Of is er iemand die het eens is met mijn hele reactie?
scherpquote:Op woensdag 21 november 2012 21:19 schreef Aloulou het volgende:
Hamas heeft veel gewonnen. Niet naar Israel toe maar als woordvoerders van de Palestijnen die voor vrijheid strijden. Abbas was al onzichtbaar maar is nu echt helemaal afgeschreven. De bemiddeling van de nieuwe Morsi in Egypte tussen Hamas en Israel heeft Hamas alleen maar sterker gemaakt en meer legitimiteit gegeven. Ik praat niet over Hamas in het Westen maar in de Arabische wereld en dus ook Palestijnen zelf. Nu staat Meshaal een persconferentie te geven bij broeder Morsi's Egypte en prijst hen voor de bemiddeling en steun. Erdogan ook naar Hamas geweest. Ben benieuwd wat Syrie betreft als Assad verdreven is.
Hamas is inderdaad uit haar isolement gekomen. De kiem daarvoor is gelegd al eerder bij het afzetten van Mubarak en de verkiezing van Moslimbroederschap. Maar ook de bezoeken van Tunesische en Turkse buitenlandse ministers aan Gaza hebben daar belangrijke bijdrage bij terwijl Israel nog aan het striken was. Van Hamas ook slim om een akkoord aan te gaan en dat in stand te houden, wat hun "volwassenheid" aangeeft en "verantwoordelijkheid". Ook internationaal gezien en bijv. naar Amerika toe. Meer dan alleen een terreurgroepje dat graag raketten schiet maar niet weet te onderhandelen en strategische besluiten te nemen.quote:The Guardian's Chris McGreal is in Gaza, where former PFLP leader Talal Okal says that the conflict has succeeded in ending the international isolation of Hamas:
"Part of the lesson some Gazans are taking home from the events of recent days is that resistance to Israel gets the Palestinians further than negotiation. Some Hamas supporters are comparing what they regard as the concessions wrung from Israel to Palestinian President Mahmoud Abbas' failure to make any progress toward the establishment of a Palestinian state by renouncing violence and committing himself to negotiation.
Talal Okal was for many years among the leaders in Gaza of the Popular Front for the Liberation of Palestinian - a secular, left wing organisation and decidedly different to Hamas.
"I am anti-Hamas," Okal said. "I am democratic. I am secular. But I admire what Hamas has done because they showed they were working underground secretly to challenge the Israelis. Now we are facing Israel from a better position. We don't have a balance of power with Israel. But now because of Hamas we have influence and that makes a better situation."
Okal said that the confrontation of the past week has broken the international isolation of Hamas led by the US and Europe. Senior ministers from Egypt, Turkey and other countries came to Gaza City and spoke bluntly against Israel for the first time since Yasser Arafat was the Palestinian leader."
In stand te houden?quote:Op woensdag 21 november 2012 21:37 schreef Aloulou het volgende:
Van Hamas ook slim om een akkoord aan te gaan en dat in stand te houden
Abbas werd bezocht door Ban Ki Moen en Clinton. Meer niemand heeft wat interessants erover gelezen. Let ook op dat de legitimiteit van Abbas helemaal niet bij die twee moet liggen maar vooral de Arabische achterban. En daar heeft Hamas gigantisch gescoord, helemaal met een akkoord nu waarbij het "verantwoordelijk" overkomt. Maar ook wapenkracht heeft naar Israel toe om in ieder geval grote steden te bereiken. Wat ervoor zorgt dat de "balance of power" gelijker wordt. Terwijl Abbas alle geweld schuwt en met die tolerante houding nooit maar dan ook nooit iets heeft teruggekregen concreet gezien. Nergens zijn onderhandelingen verder gekomen. Hierin hebben de Palestijnen die deze houding propageren echt heel veel verloren nu. Israel heeft onbedoeld, ik zag het ook niet aankomen, Hamas' legitimiteit onder haar volk en andere Arabieren heel erg versterkt. Zij hebben de oude taktiek toegepast van "collective punishment" maar gaan nu pas de conclusie trekken dat met de veranderingen in o.a. Egypte en na een week ermee stoppen dat leidde tot het verder legitimeren van Hamas in de Arabische wereld.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:34 schreef sp3c het volgende:
scherp
niemand heeft het iig meer over die stemming die Abbas door de algemene raad wilde loodsen
ROFLquote:Op woensdag 21 november 2012 21:40 schreef Zelva het volgende:
[..]
In stand te houden?
Ik zou nog eens een hartig woordje spreken met je glazenbollenleverancier.
Nu in Ashdod, Gan Yavne en Be'er Tuvia.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:08 schreef Nibb-it het volgende:
Kennelijk alarm in Be'er Tuvia, Hof Ashkelon, Kiryat Malachi, Ashdod en Eshkol.
Wat bedoel je precies?quote:Op woensdag 21 november 2012 21:40 schreef Zelva het volgende:
In stand te houden?
Ik zou nog eens een hartig woordje spreken met je glazenbollenleverancier.
Blijkt toch wel opgeheven te zijn als ik het goed begrijp. Geen blokkade meer via de zee en dergelijke.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:45 schreef Lemans24 het volgende:
Een wapenstilstand zonder de blokkade van Gaza op te heffen...
Wat een klucht!
Lijkt me opzich logisch.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:50 schreef Nibb-it het volgende:
Haaretz:
10:47 P.M. Khaled Meshal: Palestinians to respect truce if Israel does. "If [Israel] does not comply, our hands are on the trigger." (Reuters)
quote:Rocket explodes in open area in Beer Tuvia; none injured
A rocket has exploded in an open area in the Beer Tuvia Regional Council. No injuries or damage were reported. (Neri Brenner)
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4310286,00.html
Ik vermoed dat Israël Hamas nog even de tijd geeft die splintergroepjes onder de duim te krijgen, anders hadden ze misschien al wel teruggeschoten.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:51 schreef rakotto het volgende:
[..]
Lijkt me opzich logisch.
Maar wat ik me nu afvraag is wie die splintergroepen zijn die alsnog verder gaan met bombarderen en hoe gaat Israel daarop reageren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |