| Blester | woensdag 21 november 2012 @ 14:13 |
| Beste forumleden, Voor mijn technische vragen kom ik toch liever eerst even in het planes, trains & automobiles topic langs alvorens in hem weer wegbreng naar de monteur. Ik ben in het bezit van een Peugeot Speedake uit het jaar 2005: Zo een: ![]() Ik heb deze Speedake nu ongeveer twee maanden in het bezit, hij komt bij een garage vandaan die de Peugeot Speedake helemaal heb gereviseerd. Vrijwel alles aan de scooter is dus helemaal nieuw. De scooter heeft al vrij spoedig een probleem gekregen met starten. Bij dit model zit nog een benzinekraantje. Bij het benzinekraantje heb je de keuze om hem open te zetten of te sluiten. Doordat ik bij de scooter vanaf het begin af aan al flink lang moest starten via de elektrische start alvorens hij aangaat (en er niet al te lange stukken op wordt gereden) is de accu nu ondertussen ook vrijwel leeg / helemaal leeg. De enige optie is op dit moment om de scooter te starten met de kickstarter. Sinds kort heb ik mij de benzinekraan opgemerkt, aangezien ik hier totaal geen ervaring mee had heb ik deze tot nu toe niet gebruikt. Als ik de scooter een tijdje start en hij gaat uiteindelijk aan (dit kan echt tot wel 5 - 10 minuten oplopen waarbij ik krachtig op de kickstart trap) komt er flink wat rook uit de uitlaat. Het lijkt mij dat de scooter verzuipt en dat het veel te veel benzine krijgt. Wat ik dus heb geprobeerd: Wanneer ik de scooter niet meer gebruik zet ik de benzinekraan dicht, voordat ik de scooter wil gaan starten draai ik een aantal keer aan de gashendel zodat de choke er goed opkomt, de benzinekraan zet ik op dat moment open (zodat er weer benzine bij kan komen). Wanneer ik een tijdje op de scooter rijd verdwijnt de ergste rook en tijdens het rijden heb ik helemaal nooit problemen met deze scooter. Als ik met de scooter wegrijd voel ik wel dat hij even op gang moet komen (10 meter ongeveer) en daarna kan ik gewoon snel met de scooter wegrijden. Niet onbelangrijk om te vermelden: Aangezien de oliedoorvoer van de scooter niet werkt zit de olie bij de benzine samen in dezelfde tank. Hierbij heb ik tot op de milimeter nauwkeurig gemeten hoeveel olie ik nodig heb voor het aantal liter dat getankt is. Ik hoop dat jullie dit probleem herkennen en een oplossing kunnen bieden alvorens in de scooter naar een monteur moet brengen! | |
| craftyvirus | woensdag 21 november 2012 @ 14:17 |
| Weet je zeker dat de oliedoorvoer niet werk? Want ik dacht gelijk aan teveel olie. Eigenlijk zou je even je bougie eruit moeten halen en naar de kleur van het uiteinde van je bougie moeten kijken... | |
| Blester | woensdag 21 november 2012 @ 14:19 |
Direct toen ik de scooter kocht liepen de zuigerveren vast, de reden hiervoor was volgens de monteur dat hij geen olie kreeg, aangezien de oliedoorvoer kapot zou zijn en er zou te kort mee zijn ingereden (dit klopt wel inderdaad). Wat wel zo is, in de olietank zit nog steeds de andere olie. Deze is er toen niet uitgehaald aangezien ik inderdaad dacht dat de doorvoer kapot zou zijn. | |
| leeell | woensdag 21 november 2012 @ 14:24 |
| welke kleur heeft je bougie, welke kleur heeft de rook ? | |
| Blester | woensdag 21 november 2012 @ 14:27 |
Kleur van de rook is een beetje doorzichtig. Ik ga straks even langs (als ik hem gestart krijg in ieder geval) naar een monteur die even de doorvoer e.d. gaat controleren. Ik kan hem daar dan even achterlaten zodat hij hem kan bekijken. Ik denk namelijk zelf dat craft het aardig goed heeft er dat hij teveel krijgt. Maar ook toen ik nog geen olie mengde bij de benzine (wat misschien wel een "extra" was) startte hij ook al lastig. | |
| Buikboor | woensdag 21 november 2012 @ 14:30 |
| Tja, kan van alles zijn idd, maar de eerste check is idd de kleur van de bougie. Te vette benzine blijft roken en eventueel parelen op de bougie. Choke werkt niet goed, verkeerde type bougie, valse lucht enz enz. | |
| leeell | woensdag 21 november 2012 @ 14:30 |
| maar je cilinder is warmgelopen, en je heb nieuwe zuigerveertjes en klaar ? zal vast wel schade aan je wand en zuiger hebben. en mengsmeer ligt het vast niet aan pas als je 1:15 gaat mengen krijg je problemen, 1:40 kan makkelijker, laat staat 1:50 maar als de rook wit is, kan het ook een keerring zijn of je loopt je bakolie/koelvloeistof te verbranden | |
| leeell | woensdag 21 november 2012 @ 14:31 |
| waarom trouwens gelijk naar een monteur toe ??? pak je ratelsetje en wat sleutels en ga aan de gang, checken kan iedereen | |
| Buikboor | woensdag 21 november 2012 @ 14:33 |
| Hoe loopt ie stationeer? Blijft ie stationeer lopen en als ie blijft lopen en even stationeer heeft gedraait en je draait dan ineens volgas, reageert ie dan meteen of zakt het toerental eerst iets in? | |
| Blester | woensdag 21 november 2012 @ 14:35 |
Dit is een soort van garantiekwestie Vooral omdat ik dit probleem nu al een hele tijd heb en ik niets met de scooter kan op dit moment lijkt mij dit opzich de beste oplossingen. Alles wat ik in dit topic lees neem ik over een uurtje mee naar de monteur zodat het doelgericht opgelost zou kunnen worden. Het probleem is dat ik op technisch gebied totaal niet bekend ben met scooters. | |
| Blester | woensdag 21 november 2012 @ 14:36 |
Inderdaad getest! Stationair loopt hij goed (als ik de benzinekraan open laat staan in ieder geval). Zodra ik de benzinekraan dichtzet duurt het enkele minuten en dan valt hij uit zoals het hoort. Als ik meteen vol gas geef houdt hij eerst iets in bij stationair draaien. Ook als ik normaal wegrij zou ik niet meteen vol gas kunnen rijden (hij blijft eerst enkele seconde op de 10 hangen). | |
| leeell | woensdag 21 november 2012 @ 14:37 |
| als ie geen bezine krijgt valt ie uit ja, dat lijkt me evident en die eerste seconden zijn geen punt | |
| Blester | woensdag 21 november 2012 @ 14:38 |
Het is in ieder geval een teken dat de benzinekraan niet stuk is / verkeerd werkt. | |
| Buikboor | woensdag 21 november 2012 @ 14:40 |
| Kijk, nou komen we ergens, dat inhouden bij volgas geven is niet goed. Dat kunnen 2 dingen zijn, teveel benzine ( dus te grote sproeier) of valse lucht langs de krukaskering. Kijk bij de keringen op leksporen en check de kleur van de bougie. Koffie bruin is goed van kleur voor de boougie. | |
| Blester | woensdag 21 november 2012 @ 14:42 |
Geen idee waar ik de bougie kan vinden bij deze nieuwe scooter.. Ivm de valse lucht is een heel goed punt, toen ik de monteur hier eerder over belde was het eerdere dat hij zei valse lucht. Aangezien de scooter bij het wegrijden ook enkele seconde inhoud zou een afstelling van de luchtoevoer ook het probleem kunnen zijn. | |
| Blester | woensdag 21 november 2012 @ 14:43 |
Ik ga nu direct even kijken of hij nog steeds last heeft van inhouden. | |
| leeell | woensdag 21 november 2012 @ 14:47 |
| witte rook kan ook duiden op een lekke krukaskeerring | |
| Blester | woensdag 21 november 2012 @ 14:50 |
| Net direct weer gekeken, Wat wel altijd kenmerkend is, nu heb ik hem twee uur geleden voor de laatste keer gestart. Nu start ik hem direct en start hij binnen één keer kicken. Dit is vaker het geval, maar ik heb ook wel eens gehad dat ik hem heb gestart en dat hij het een kwartier later alweer minder snel of niet doet. Inhouden deed hij ditmaal niet bij stationair draaien (wegrijden heb ik net dit geprobeerd). | |
| FransDeens | woensdag 21 november 2012 @ 14:51 |
| Geef je gas bij het starten? | |
| Opa.Bakkebaard | woensdag 21 november 2012 @ 14:52 |
Dat. Ik zou eens navragen of de cilinder ook vervangen is. Na die warmloper zitten er ongetwijfeld groeven in je cilinderwand waardoor je minder/weinig compressie hebt en de scooter dus niet goed loopt, inhouden en moeilijk starten. Als het warmlopen met grof geweld ging, dus meer vastlopen met een knal, dan kan er ook meer van je motorblok beschadigd zijn. Krukas lagers bijvoorbeeld. | |
| Blester | woensdag 21 november 2012 @ 14:52 |
Nee, ik geef meestal geen gas bij het starten. Voordat ik hem start draai ik wel enkele keren aan het gashendel (nog geen lopende motor). | |
| FransDeens | woensdag 21 november 2012 @ 14:53 |
| Gas geven voor het starten is nergens voor nodig, maar het is wel belangrijk dat je geen gas geeft met starten. De choke werkt namelijk alleen bij gesloten gasklep. Maargoed, dat doe je dus goed. | |
| leeell | woensdag 21 november 2012 @ 14:54 |
| als je een beetje verstand heb haal je gewoon even het nodige eraf zodat je bij de cilinder kan, dan bekijk je je bougie, haal je gelijk je cilinderkop eraf en bekijk je even je zuiger / poorten / cilinderwand | |
| Blester | woensdag 21 november 2012 @ 14:55 |
Cilinder is bij het reviseren inderdaad vervangen, maar dit was voor de zuigerveren vastliepen. Bij de oudere zuigerveren waren de veren zegmaar bijna in de zuiger geschoten (braken af toen ik de veren eruit probeerde te halen). Dit kwam waarschijnlijk aangezien ik bij het testen niet echt heb ingereden (niet bij nagedacht ook). Nieuwe zuiger is er meteen ingeplaatst daarna. | |
| leeell | woensdag 21 november 2012 @ 14:56 |
dus de nieuwe cilinder heeft mogelijk schade opgelopen zeker als je zegt dat je veren zo vernaggeld waren (en in je zuiger geschoten? dus bovenlangs of onderdoor langs je pistonpen ?) | |
| Blester | woensdag 21 november 2012 @ 14:57 |
Echt in de zuiger geschoten was het niet. Ze zaten gewoon vast, maar net niet in de zuiger echt. | |
| Blester | woensdag 21 november 2012 @ 14:59 |
| Dus wat ik mee kan nemen naar de monteur: - Luchtafstelling - Olietoevoer misschien toch niet stuk (teveel aan olie) - Cilinder(wand) met schade door vastlopen van de zuigers | |
| Djurres | woensdag 21 november 2012 @ 14:59 |
| Dat heeft niks zin, draaien aan de gashendel voor het starten. Ding heeft een vacuum caburateur. Daarbij, waarschijnlijk is je sproeierbezetting slecht, omdat het kouder word zit er nu meer zuurstof in de lucht en in combinatie met het aantal delen brandstof die de motor via de caburateur krijgt, is er een tekort aan brandstof. Daarbij is een te arme samenstelling (Teveel lucht,t e weinig brandstof) Ook een punt waar een cilinder op vast loopt. Met name het enkele seconde duren van oppakken bij gasgeven duid ook op de sproeier. Of deze zit verstopt, of moet verwisselt worden ivm de buitenlucht. Nog even een mythe uit de lucht helpen, inrijden is het grootste gelul wat er is. Crossmotoren, 2 takt 125cc. Warm laten worden (bedrijfstempratuur), compleet af laten koelen, 5 minuutjes rijden en vol het gas erop. Inrijden is een fabeltje, wat wel waar is dat bij de eerste start van een nieuwe cilinder de cilinder even uit moet zetten en volledig moet afkoelen ivm haarscheurtjes in het metaal/nicasil/gietijzer. Trek die caburateur los, pakkingkje vervangen, caburateur schoonmaken, en weer starten en lopen. Wss is je accu ook overleden door de kou! Succes. | |
| Blester | woensdag 21 november 2012 @ 15:00 |
Nee, er was zeker geen sprake van een knal. De scooter stopte gewoon tijdens het rijden en maakte verder geen geluid. | |
| Buikboor | woensdag 21 november 2012 @ 15:02 |
| Dus langzaam vast gelopen en toen gestopt. Dan zet er maar weer nieuw spul op, éénmaal een warmloper is einde cilinder. | |
| Djurres | woensdag 21 november 2012 @ 15:03 |
Grapjas, Zelf heb ik ook cilindertjoening gedaan en deze methode toegepast. en weet jij hoe de oldskool van veen 50cc zuigers gemaakt werden? Jazeker, warmloper naar warmloper | |
| Blester | woensdag 21 november 2012 @ 15:03 |
Nouja, dit soort conclusies kan ik zelf niet trekken. Ik ga dadelijk op weg naar de monteur met de punten uit dit topic sowieso meegenomen en dan zal hij hem door en door testen en de punten nalopen. Ik lees hier veel tegenstrijdigheden waardoor ik totaal niet meer weet waar ik het moet zoeken in ieder geval | |
| Djurres | woensdag 21 november 2012 @ 15:05 |
Zeg dan maar tegen de monteur dat hij de caburateur schoon moet maken. voor 99,9 procent zeker dat dat het probleem is. *zelf ook papieren voor brommers | |
| Buikboor | woensdag 21 november 2012 @ 15:05 |
| waar het in ieder geval in zit is je portemonnee, dat is zeker | |
| Blester | woensdag 21 november 2012 @ 15:07 |
Ik gok er zelf op dat het iets heel kleins is, aangezien het alleen een probleem heeft met starten, lopen doet hij perfect! | |
| Djurres | woensdag 21 november 2012 @ 15:12 |
| Sproeieeeeeeer. Kan je beter zelf doen want die monteur rekent daar toch weer 4802804820 euro voor. Op internet staat precies hoe het moet, caburateur schoonmaken en dan is het over. Simple as that. | |
| Blester | woensdag 21 november 2012 @ 15:15 |
- Luchtafstelling - Olietoevoer misschien toch niet stuk (teveel aan olie) - Cilinder(wand) met schade door vastlopen van de zuigers - Cabarateur vies / verkeerde cabarateur - Beschadiging in motorblok - Sproeier verstopt - Lagers kapot - Keerring Ik heb nu dit lijstje, het lijkt mij dat dit niet allemaal de oorzaak kan zijn van mijn probleem | |
| leeell | woensdag 21 november 2012 @ 15:16 |
| keerring | |
| Blester | woensdag 21 november 2012 @ 15:17 |
Ahja, die zal ik nog even toevoegen aan het lijstje. Lijkt erop dat het een complete tweede revisering gaat worden als ik de posts moet geloven | |
| leeell | woensdag 21 november 2012 @ 15:17 |
| nee, maar mn oma kan 3/4 al binnen 20 minuten uitsluiten | |
| Djurres | woensdag 21 november 2012 @ 15:18 |
| Sproeier kan niet kapot, sproeier kan wel verstopt raken. Sproeier stuurt het x aantal delen branstof op een x aantal delen lucht door. Als deze verstopt is klopt die verhouding niet en start de brommer slecht, of loopt de brommer slecht. Als de brommer verder goed loopt en geen gekke tikjes, kan je al snel de beschadiging in het motorblok, lagers kapot, en de olietoevoer wegschuiven. Dat heeft er dan niets mee te maken. Er is ook niets mis mee om direct mix in de brommer te doen dan een apart olietankje te hebben. Ga maar met het punt caburateur naar de brommermaker, hij gaat kijken,a nd there is ur solution. | |
| leeell | woensdag 21 november 2012 @ 15:19 |
| ik zou eigenlijk iedereen aanraden om geen olietank te gebruiken maar gewoon mengsmeer | |
| Djurres | woensdag 21 november 2012 @ 15:21 |
| Ik ook, kan het iig niet aan de brandstof/olie verhouding liggen. Dan is het of wel brandstof, of geen brandstof. | |
| ecktebaazz | woensdag 21 november 2012 @ 15:24 |
| Witte rook kan duiden op KVS (Koelvloeistof) of lekke keerringen maar ik ga er vanuit dat dit een AC scooter is (Air cooled). Dat je scooter de 1e 10meter op gang moet komen is geen raar iets, als een blok koud is krijg je altijd wat meer rook van de verbranding van de benzine. Ook moet je rekening houden met het weer nu, het word winter en koude lucht heeft een dichtere eenheid dan warme lucht, vandaar dat die bij het starten de 1e 10m beroerd loopt en naarmate je verder rijd en dus warmer word er niks meer aan de hand is. Wat je kan doen is omdat het dus kouder word en je benzine meer gaat 'plakken' er een grotere sproeier (2 á 3 maten) monteren en even de afstelling van de scooter bekijken (rolletjes, trekveren en drukveer id koppeling en variateur. Deze zitten onder de deksel waar de kickstart opzit.) Succes! | |
| ecktebaazz | woensdag 21 november 2012 @ 15:25 |
| En het is beter om mengsmering te tanken dat het zelf te mixen, als je dit toch een keer verkeerd doet heb je het zaakje binnen de korste keren weer vastzitten. | |
| ecktebaazz | woensdag 21 november 2012 @ 15:27 |
Als je vegen in je cilinderwand hebt maakt die ook minder compressie en dat merk je behoorlijk in de topsnelheid van je scooter, als deze niks verandert is moet je de cilinder mooi laten zitten zoals die nu zit. Ik zou kijken naar de cabrateur, afstelling en brandstof doorloop. | |
| Blester | woensdag 21 november 2012 @ 15:29 |
Zijn topsnelheid haalt hij nog makkelijk hoor. Maar mijn topsnelheid rijdt ik voorlopig nog even niet, heb wel geleerd van de laatste zuigerveren | |
| Djurres | woensdag 21 november 2012 @ 15:29 |
Goddomme, lees eerst het topic is door voordat je gaat antwoorden. Jij gooi ook lekker alles door elkaar. | |
| ecktebaazz | woensdag 21 november 2012 @ 15:30 |
Dan kun je al uitsluiten dat er iets met de cilinder aan de hand is, want als er vegen in zouden zitten zou die minder compressie moeten maken en dus minder vermogen. | |
| Djurres | woensdag 21 november 2012 @ 15:30 |
Ga maar lekker topsnelheid rijden hoor, als jij al meer dan 20 km gemaakt heb kan je lekker op het gas stappen (mits warm) | |
| Blester | woensdag 21 november 2012 @ 15:31 |
Mij is verteld door de monteur dat het beter is de eerste paar tankjes sowieso niet het uiterste uit de kan te halen op het gebied van maximale snelheid. Sowieso aangezien alles nieuw is op de scooter. | |
| Blester | woensdag 21 november 2012 @ 15:33 |
| Maargoed, jongens bedankt! Ik ga nu op weg in ieder geval naar de monteur en neem de punten mee! | |
| Djurres | woensdag 21 november 2012 @ 15:36 |
Zoek maar eens goed naar inrijden. hier ga je heel veel vinden. Had het al in een paar posts eerder gepost, maar het is waarschijnlijk niet belangrijk genoeg om het te lezen. Heeft te maken met als bijv een cilinder nieuw is, dat hij nog niet 'warm' geweest is. Metaal zet uit als het warm word, en krimt als het kouder word. Met name als je een niet gebruikte cilinder heb, dan moet deze zoals men dat noemt 'inrijden'. Wat gebeurt er, de zuiger gaat heen en weer in de cilinder en maakt de cilinder 'rond' naar de zuigermaat. Dit is met een klein rondje al zoverre weg gesleten dat de cilinder perfect rond is voor een zuiger. Daarnaast, het metaal zet uit. Als je warme scooter uit zet, koelt deze af en krimpt het metaal weer. 'ongebruikt' nicasil (cilinderwand) gaat scheuren als je als een idioot zou gaan rijden met je scooter. Hiervoor hebben ze het inrijden bedacht. rustig blijven rijden, (dan word je scooter niet zo warm, en alssie koud is rijd jij rustiger). Na 500 km kan je dan gewoon op het gas stappen. Dat is de mentaliteit. Dus een nieuwe cilinder goed warm laten lopen dmv stationair draaien, goed af laten koelen, dan 5 minuutjes rustig rijden, heeft precies hetzelfde effect. Nogmaals, inrijden is gelul. | |
| ecktebaazz | woensdag 21 november 2012 @ 15:39 |
Dan wil ik jou nog wel is op mijn scooter m'n 70cc Athena racing zien inrijden op jou manier. | |
| Djurres | woensdag 21 november 2012 @ 15:41 |
Zelf hier in de sprintwereld gezeten. Automatenklasse op Jubbega, OVC #5. Die is op de manier ingereden zoals ik net verteld heb. Kijk eens hoe ze KTM cross motoren inrijden dan? Weet je hoe het komt dat zulk spul vaak vast loopt? Door verkeerde krukassen, vaak onbalans of onder verkeerde voorspanning gemonteerd. (Daarbij, back to sprint. Automatenklasse, geen vario, maar gewoon koppeling/koppelingshuis direct aan de krukas. Oldskool puch | |
| Djurres | woensdag 21 november 2012 @ 15:43 |
| Filmpje bij t praatje.. Metrakit ProRace 2 op een 28mm Dell'orto black edition met HPI. Membraan inlaat op t carter. Ding doet t nog steeds, en hoe | |
| Djurres | woensdag 21 november 2012 @ 15:44 |
| En nog maar een extra post. KTM speelgoed inrijden? http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/22505895 There u go. | |
| ecktebaazz | woensdag 21 november 2012 @ 15:45 |
Een ALU cilinder is ook wat anders dan een gietijzeren cilinder. Alu is de straat rustig uitrijden en zodra je de hoek om bent kun je hem vol gas knallen. Zit zelf ook in de scooterwereld, heb nu 5 scooters gehad waarbij ik er 3 direct met een nieuwe kit volledig de pleuris ingereden heb omdat ik ze volgas wegtrok. Ik kon het niet laten om met een middeltoerige 70cc wheelies weg te trekken en ja, dan krijg je vastlopers, warmlopers of zelfs krukassen die doorbreken. | |
| ecktebaazz | woensdag 21 november 2012 @ 15:45 |
| Edit. | |
| ecktebaazz | woensdag 21 november 2012 @ 15:50 |
![]() - 50cc DMP - Yasuni Z (Chroom overgespoten) (Malossi witte druk, omega zilver trek, 4,5gr) - 17,5mm Dell 'ortho (standaard) - Malossi Multivar - Deltaclutch / Stage6 koppelingshuis - Malossi Membraam met Stage6 carbonklepjes - Power1 Krukas - Power1 Luchtfilter element Haalt een mooie top van 95 echt kilometers per uur. Was een SR Ditech black racing, heb hem omgebouwd naar Mina horizontaal. | |
| leeell | woensdag 21 november 2012 @ 15:51 |
jammer van budget cilindertje | |
| ecktebaazz | woensdag 21 november 2012 @ 15:52 |
Heb het carter toendertijd met deze cilinder gekocht, heeft me nooit in de steek gelaten en presteerd uitermate goed en boven verwachting. | |
| Blester | woensdag 21 november 2012 @ 18:35 |
| Ik heb de scooter afgeleverd met enkele (nuttige) punten uit het topic. We gaan het meemaken Extra opmerking: geen weer om KM's te maken op een scooter ben ik nu weer achter | |
| ecktebaazz | donderdag 22 november 2012 @ 13:54 |
Ben erg benieuwd wat er nou uiteindelijk aan de hand was | |
| Blester | donderdag 22 november 2012 @ 14:47 |
We gaan hem zien. Laat hem nu in ieder geval een weekje bij de monteur staan zodat hij door en door getest kan worden. | |
| Snowballed | vrijdag 23 november 2012 @ 16:20 |
Zeg ook even tegen de monteur (of doe het zelf) dat je brandstof slang goed nagekeken word... 9 vd 10 keer blijft de oude zitten en zit ie vol haarscheurtjes, waardoor ie de ene keer wel en de andere keer niet goed loopt... (valse lucht) En btw een gereviseerde scooter is terug als nieuw gemaakt... dus niet enkel nieuwe onderdelen erop zetten en dan roepen dat hij gereviseerd is... Terwijl er nog een zooi oude brandstof inzit.. Reviseren begint bij IEDER (dus ook de tank van binnen) onderdeel van de scooter (enigzins verschillend per model): demonteren, schoonmaken... rubbers, lagers en keeringen vervangen.. nieuwe onderdelen uitpassen, afstands ringen/bussen inpassen, de boel monteren met het juiste aanhaal moment, fatsoenlijk afstellen, testrijden, de boel natrekken, fijn afstellen, testrijden (de laatste 2 zo vaak herhalen als nodig is) en dan keihard gaan met die banaan... zonder verder inrijden... | |
| klaaskippegaas | vrijdag 23 november 2012 @ 16:37 |
Als dat zo zou zijn dan zou die cylinder/zuiger wel heel erg hard slijten. Gelukkig is dat niet zo en hebben ze de zuigerveer uitgevonden. | |
| Djurres | vrijdag 23 november 2012 @ 19:12 |
Dat bedoel ik meer, dat de zuigerveren inslijten op dewand | |
| Ou-Tannu | vrijdag 23 november 2012 @ 21:24 |
| nja mijn goedkope koreaantje heeft al een nieuwe cylinder + zuiger.. en over 10.000km issie weer "af" zit er sinds de zomer op.. en nu al 2500km verder | |
| ecktebaazz | woensdag 12 december 2012 @ 15:29 |
| TS? Wat was het probleem? |