abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 november 2012 @ 14:57:13 #26
340341 Blester
Membre très utile
pi_119465501
quote:
2s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:56 schreef leeell het volgende:

[..]

dus de nieuwe cilinder heeft mogelijk schade opgelopen

zeker als je zegt dat je veren zo vernaggeld waren (en in je zuiger geschoten? dus bovenlangs of onderdoor langs je pistonpen ?)
Echt in de zuiger geschoten was het niet. Ze zaten gewoon vast, maar net niet in de zuiger echt.
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 21 november 2012 @ 14:59:13 #27
340341 Blester
Membre très utile
pi_119465572
Dus wat ik mee kan nemen naar de monteur:

- Luchtafstelling
- Olietoevoer misschien toch niet stuk (teveel aan olie)
- Cilinder(wand) met schade door vastlopen van de zuigers
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 21 november 2012 @ 14:59:19 #28
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_119465578
Dat heeft niks zin, draaien aan de gashendel voor het starten. Ding heeft een vacuum caburateur.

Daarbij, waarschijnlijk is je sproeierbezetting slecht, omdat het kouder word zit er nu meer zuurstof in de lucht en in combinatie met het aantal delen brandstof die de motor via de caburateur krijgt, is er een tekort aan brandstof. Daarbij is een te arme samenstelling (Teveel lucht,t e weinig brandstof) Ook een punt waar een cilinder op vast loopt.

Met name het enkele seconde duren van oppakken bij gasgeven duid ook op de sproeier. Of deze zit verstopt, of moet verwisselt worden ivm de buitenlucht.

Nog even een mythe uit de lucht helpen, inrijden is het grootste gelul wat er is. Crossmotoren, 2 takt 125cc. Warm laten worden (bedrijfstempratuur), compleet af laten koelen, 5 minuutjes rijden en vol het gas erop. Inrijden is een fabeltje, wat wel waar is dat bij de eerste start van een nieuwe cilinder de cilinder even uit moet zetten en volledig moet afkoelen ivm haarscheurtjes in het metaal/nicasil/gietijzer.

Trek die caburateur los, pakkingkje vervangen, caburateur schoonmaken, en weer starten en lopen.
Wss is je accu ook overleden door de kou!

Succes.
Tadumtiedum.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:00:35 #29
340341 Blester
Membre très utile
pi_119465624
quote:
7s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:52 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Dat. Ik zou eens navragen of de cilinder ook vervangen is. Na die warmloper zitten er ongetwijfeld groeven in je cilinderwand waardoor je minder/weinig compressie hebt en de scooter dus niet goed loopt, inhouden en moeilijk starten.

Als het warmlopen met grof geweld ging, dus meer vastlopen met een knal, dan kan er ook meer van je motorblok beschadigd zijn. Krukas lagers bijvoorbeeld.
Nee, er was zeker geen sprake van een knal. De scooter stopte gewoon tijdens het rijden en maakte verder geen geluid.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_119465698
Dus langzaam vast gelopen en toen gestopt. Dan zet er maar weer nieuw spul op, éénmaal een warmloper is einde cilinder.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:03:31 #31
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_119465739
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:02 schreef Buikboor het volgende:
Dus langzaam vast gelopen en toen gestopt. Dan zet er maar weer nieuw spul op, éénmaal een warmloper is einde cilinder.
Grapjas, Zelf heb ik ook cilindertjoening gedaan en deze methode toegepast. en weet jij hoe de oldskool van veen 50cc zuigers gemaakt werden? Jazeker, warmloper naar warmloper ;)
Tadumtiedum.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:03:55 #32
340341 Blester
Membre très utile
pi_119465755
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:02 schreef Buikboor het volgende:
Dus langzaam vast gelopen en toen gestopt. Dan zet er maar weer nieuw spul op, éénmaal een warmloper is einde cilinder.
Nouja, dit soort conclusies kan ik zelf niet trekken. Ik ga dadelijk op weg naar de monteur met de punten uit dit topic sowieso meegenomen en dan zal hij hem door en door testen en de punten nalopen. Ik lees hier veel tegenstrijdigheden waardoor ik totaal niet meer weet waar ik het moet zoeken in ieder geval :P
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 21 november 2012 @ 15:05:03 #33
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_119465784
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:03 schreef Blester het volgende:

[..]

Nouja, dit soort conclusies kan ik zelf niet trekken. Ik ga dadelijk op weg naar de monteur met de punten uit dit topic sowieso meegenomen en dan zal hij hem door en door testen en de punten nalopen.
Zeg dan maar tegen de monteur dat hij de caburateur schoon moet maken. voor 99,9 procent zeker dat dat het probleem is.

*zelf ook papieren voor brommers ;)*
Tadumtiedum.
pi_119465806
waar het in ieder geval in zit is je portemonnee, dat is zeker :)
  woensdag 21 november 2012 @ 15:07:33 #35
340341 Blester
Membre très utile
pi_119465878
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:05 schreef Buikboor het volgende:
waar het in ieder geval in zit is je portemonnee, dat is zeker :)
Ik gok er zelf op dat het iets heel kleins is, aangezien het alleen een probleem heeft met starten, lopen doet hij perfect!
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 21 november 2012 @ 15:12:15 #36
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_119466053
Sproeieeeeeeer. Kan je beter zelf doen want die monteur rekent daar toch weer 4802804820 euro voor.
Op internet staat precies hoe het moet, caburateur schoonmaken en dan is het over. Simple as that.
Tadumtiedum.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:15:51 #37
340341 Blester
Membre très utile
pi_119466169
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:12 schreef Djurres het volgende:
Sproeieeeeeeer. Kan je beter zelf doen want die monteur rekent daar toch weer 4802804820 euro voor.
Op internet staat precies hoe het moet, caburateur schoonmaken en dan is het over. Simple as that.
- Luchtafstelling
- Olietoevoer misschien toch niet stuk (teveel aan olie)
- Cilinder(wand) met schade door vastlopen van de zuigers
- Cabarateur vies / verkeerde cabarateur
- Beschadiging in motorblok
- Sproeier verstopt
- Lagers kapot
- Keerring

Ik heb nu dit lijstje, het lijkt mij dat dit niet allemaal de oorzaak kan zijn van mijn probleem :P
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 21 november 2012 @ 15:16:31 #38
256666 leeell
I know you're lonely
pi_119466189
keerring
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:17:43 #39
340341 Blester
Membre très utile
pi_119466227
quote:
2s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:16 schreef leeell het volgende:
keerring
Ahja, die zal ik nog even toevoegen aan het lijstje. Lijkt erop dat het een complete tweede revisering gaat worden als ik de posts moet geloven :D
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 21 november 2012 @ 15:17:58 #40
256666 leeell
I know you're lonely
pi_119466236
nee, maar mn oma kan 3/4 al binnen 20 minuten uitsluiten
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:18:15 #41
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_119466249
Sproeier kan niet kapot, sproeier kan wel verstopt raken.
Sproeier stuurt het x aantal delen branstof op een x aantal delen lucht door. Als deze verstopt is klopt die verhouding niet en start de brommer slecht, of loopt de brommer slecht.

Als de brommer verder goed loopt en geen gekke tikjes, kan je al snel de beschadiging in het motorblok, lagers kapot, en de olietoevoer wegschuiven. Dat heeft er dan niets mee te maken.

Er is ook niets mis mee om direct mix in de brommer te doen dan een apart olietankje te hebben.

Ga maar met het punt caburateur naar de brommermaker, hij gaat kijken,a nd there is ur solution.
Tadumtiedum.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:19:50 #42
256666 leeell
I know you're lonely
pi_119466298
ik zou eigenlijk iedereen aanraden om geen olietank te gebruiken maar gewoon mengsmeer
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:21:22 #43
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_119466341
Ik ook, kan het iig niet aan de brandstof/olie verhouding liggen. Dan is het of wel brandstof, of geen brandstof.
Tadumtiedum.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:24:09 #44
341452 ecktebaazz
heeft bazen status
pi_119466433
Witte rook kan duiden op KVS (Koelvloeistof) of lekke keerringen maar ik ga er vanuit dat dit een AC scooter is (Air cooled).

Dat je scooter de 1e 10meter op gang moet komen is geen raar iets, als een blok koud is krijg je altijd wat meer rook van de verbranding van de benzine.

Ook moet je rekening houden met het weer nu, het word winter en koude lucht heeft een dichtere eenheid dan warme lucht, vandaar dat die bij het starten de 1e 10m beroerd loopt en naarmate je verder rijd en dus warmer word er niks meer aan de hand is.

Wat je kan doen is omdat het dus kouder word en je benzine meer gaat 'plakken' er een grotere sproeier (2 á 3 maten) monteren en even de afstelling van de scooter bekijken (rolletjes, trekveren en drukveer id koppeling en variateur. Deze zitten onder de deksel waar de kickstart opzit.)

Succes!
  woensdag 21 november 2012 @ 15:25:03 #45
341452 ecktebaazz
heeft bazen status
pi_119466459
En het is beter om mengsmering te tanken dat het zelf te mixen, als je dit toch een keer verkeerd doet heb je het zaakje binnen de korste keren weer vastzitten.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:27:33 #46
341452 ecktebaazz
heeft bazen status
pi_119466547
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:15 schreef Blester het volgende:

[..]

- Luchtafstelling
- Olietoevoer misschien toch niet stuk (teveel aan olie)
- Cilinder(wand) met schade door vastlopen van de zuigers
- Cabarateur vies / verkeerde cabarateur
- Beschadiging in motorblok
- Sproeier verstopt
- Lagers kapot
- Keerring

Ik heb nu dit lijstje, het lijkt mij dat dit niet allemaal de oorzaak kan zijn van mijn probleem :P
Als je vegen in je cilinderwand hebt maakt die ook minder compressie en dat merk je behoorlijk in de topsnelheid van je scooter, als deze niks verandert is moet je de cilinder mooi laten zitten zoals die nu zit.

Ik zou kijken naar de cabrateur, afstelling en brandstof doorloop.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:29:16 #47
340341 Blester
Membre très utile
pi_119466605
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:27 schreef ecktebaazz het volgende:

[..]

Als je vegen in je cilinderwand hebt maakt die ook minder compressie en dat merk je behoorlijk in de topsnelheid van je scooter, als deze niks verandert is moet je de cilinder mooi laten zitten zoals die nu zit.

Ik zou kijken naar de cabrateur, afstelling en brandstof doorloop.
Zijn topsnelheid haalt hij nog makkelijk hoor. Maar mijn topsnelheid rijdt ik voorlopig nog even niet, heb wel geleerd van de laatste zuigerveren :). Maximaal 50 (en dit is dan ook maar soms).
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 21 november 2012 @ 15:29:35 #48
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_119466614
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:27 schreef ecktebaazz het volgende:

[..]

Als je vegen in je cilinderwand hebt maakt die ook minder compressie en dat merk je behoorlijk in de topsnelheid van je scooter, als deze niks verandert is moet je de cilinder mooi laten zitten zoals die nu zit.

Ik zou kijken naar de cabrateur, afstelling en brandstof doorloop.
Goddomme, lees eerst het topic is door voordat je gaat antwoorden. Jij gooi ook lekker alles door elkaar.
Tadumtiedum.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:30:07 #49
341452 ecktebaazz
heeft bazen status
pi_119466631
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:29 schreef Blester het volgende:

[..]

Zijn topsnelheid haalt hij nog makkelijk hoor. Maar mijn topsnelheid rijdt ik voorlopig nog even niet, heb wel geleerd van de laatste zuigerveren :). Maximaal 50 (en dit is dan ook maar soms).
Dan kun je al uitsluiten dat er iets met de cilinder aan de hand is, want als er vegen in zouden zitten zou die minder compressie moeten maken en dus minder vermogen.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:30:17 #50
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_119466637
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:29 schreef Blester het volgende:

[..]

Zijn topsnelheid haalt hij nog makkelijk hoor. Maar mijn topsnelheid rijdt ik voorlopig nog even niet, heb wel geleerd van de laatste zuigerveren :). Maximaal 50 (en dit is dan ook maar soms).
Ga maar lekker topsnelheid rijden hoor, als jij al meer dan 20 km gemaakt heb kan je lekker op het gas stappen (mits warm)
Tadumtiedum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')