Direct toen ik de scooter kocht liepen de zuigerveren vast, de reden hiervoor was volgens de monteur dat hij geen olie kreeg, aangezien de oliedoorvoer kapot zou zijn en er zou te kort mee zijn ingereden (dit klopt wel inderdaad). Wat wel zo is, in de olietank zit nog steeds de andere olie. Deze is er toen niet uitgehaald aangezien ik inderdaad dacht dat de doorvoer kapot zou zijn.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:17 schreef craftyvirus het volgende:
Weet je zeker dat de oliedoorvoer niet werk? Want ik dacht gelijk aan teveel olie.
Eigenlijk zou je even je bougie eruit moeten halen en naar de kleur van het uiteinde van je bougie moeten kijken...
Kleur van de rook is een beetje doorzichtig.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:24 schreef leeell het volgende:
welke kleur heeft je bougie, welke kleur heeft de rook ?
Dit is een soort van garantiekwestiequote:Op woensdag 21 november 2012 14:31 schreef leeell het volgende:
waarom trouwens gelijk naar een monteur toe ???
pak je ratelsetje en wat sleutels en ga aan de gang, checken kan iedereen
Inderdaad getest!quote:Op woensdag 21 november 2012 14:33 schreef Buikboor het volgende:
Hoe loopt ie stationeer? Blijft ie stationeer lopen en als ie blijft lopen en even stationeer heeft gedraait en je draait dan ineens volgas, reageert ie dan meteen of zakt het toerental eerst iets in?
Het is in ieder geval een teken dat de benzinekraan niet stuk is / verkeerd werkt.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:37 schreef leeell het volgende:
als ie geen bezine krijgt valt ie uit ja, dat lijkt me evident
en die eerste seconden zijn geen punt
Geen idee waar ik de bougie kan vinden bij deze nieuwe scooter..quote:Op woensdag 21 november 2012 14:40 schreef Buikboor het volgende:
Kijk, nou komen we ergens, dat inhouden bij volgas geven is niet goed. Dat kunnen 2 dingen zijn, teveel benzine ( dus te grote sproeier) of valse lucht langs de krukaskering.
Kijk bij de keringen op leksporen en check de kleur van de bougie. Koffie bruin is goed van kleur voor de boougie.
Ik ga nu direct even kijken of hij nog steeds last heeft van inhouden.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:40 schreef Buikboor het volgende:
Kijk, nou komen we ergens, dat inhouden bij volgas geven is niet goed. Dat kunnen 2 dingen zijn, teveel benzine ( dus te grote sproeier) of valse lucht langs de krukaskering.
Kijk bij de keringen op leksporen en check de kleur van de bougie. Koffie bruin is goed van kleur voor de boougie.
Dat. Ik zou eens navragen of de cilinder ook vervangen is. Na die warmloper zitten er ongetwijfeld groeven in je cilinderwand waardoor je minder/weinig compressie hebt en de scooter dus niet goed loopt, inhouden en moeilijk starten.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:30 schreef leeell het volgende:
maar je cilinder is warmgelopen, en je heb nieuwe zuigerveertjes en klaar ?
zal vast wel schade aan je wand en zuiger hebben.
en mengsmeer ligt het vast niet aan pas als je 1:15 gaat mengen krijg je problemen, 1:40 kan makkelijker, laat staat 1:50
maar als de rook wit is, kan het ook een keerring zijn of je loopt je bakolie/koelvloeistof te verbranden
Nee, ik geef meestal geen gas bij het starten. Voordat ik hem start draai ik wel enkele keren aan het gashendel (nog geen lopende motor).quote:
Cilinder is bij het reviseren inderdaad vervangen, maar dit was voor de zuigerveren vastliepen. Bij de oudere zuigerveren waren de veren zegmaar bijna in de zuiger geschoten (braken af toen ik de veren eruit probeerde te halen). Dit kwam waarschijnlijk aangezien ik bij het testen niet echt heb ingereden (niet bij nagedacht ook). Nieuwe zuiger is er meteen ingeplaatst daarna.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:52 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dat. Ik zou eens navragen of de cilinder ook vervangen is. Na die warmloper zitten er ongetwijfeld groeven in je cilinderwand waardoor je minder/weinig compressie hebt en de scooter dus niet goed loopt, inhouden en moeilijk starten
dus de nieuwe cilinder heeft mogelijk schade opgelopenquote:Op woensdag 21 november 2012 14:55 schreef Blester het volgende:
[..]
Cilinder is bij het reviseren inderdaad vervangen, maar dit was voor de zuigerveren vastliepen. Bij de oudere zuigerveren waren de veren zegmaar bijna in de zuiger geschoten (braken af toen ik de veren eruit probeerde te halen). Dit kwam waarschijnlijk aangezien ik bij het testen niet echt heb ingereden (niet bij nagedacht ook).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |