Direct toen ik de scooter kocht liepen de zuigerveren vast, de reden hiervoor was volgens de monteur dat hij geen olie kreeg, aangezien de oliedoorvoer kapot zou zijn en er zou te kort mee zijn ingereden (dit klopt wel inderdaad). Wat wel zo is, in de olietank zit nog steeds de andere olie. Deze is er toen niet uitgehaald aangezien ik inderdaad dacht dat de doorvoer kapot zou zijn.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:17 schreef craftyvirus het volgende:
Weet je zeker dat de oliedoorvoer niet werk? Want ik dacht gelijk aan teveel olie.
Eigenlijk zou je even je bougie eruit moeten halen en naar de kleur van het uiteinde van je bougie moeten kijken...
Kleur van de rook is een beetje doorzichtig.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:24 schreef leeell het volgende:
welke kleur heeft je bougie, welke kleur heeft de rook ?
Dit is een soort van garantiekwestiequote:Op woensdag 21 november 2012 14:31 schreef leeell het volgende:
waarom trouwens gelijk naar een monteur toe ???
pak je ratelsetje en wat sleutels en ga aan de gang, checken kan iedereen
Inderdaad getest!quote:Op woensdag 21 november 2012 14:33 schreef Buikboor het volgende:
Hoe loopt ie stationeer? Blijft ie stationeer lopen en als ie blijft lopen en even stationeer heeft gedraait en je draait dan ineens volgas, reageert ie dan meteen of zakt het toerental eerst iets in?
Het is in ieder geval een teken dat de benzinekraan niet stuk is / verkeerd werkt.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:37 schreef leeell het volgende:
als ie geen bezine krijgt valt ie uit ja, dat lijkt me evident
en die eerste seconden zijn geen punt
Geen idee waar ik de bougie kan vinden bij deze nieuwe scooter..quote:Op woensdag 21 november 2012 14:40 schreef Buikboor het volgende:
Kijk, nou komen we ergens, dat inhouden bij volgas geven is niet goed. Dat kunnen 2 dingen zijn, teveel benzine ( dus te grote sproeier) of valse lucht langs de krukaskering.
Kijk bij de keringen op leksporen en check de kleur van de bougie. Koffie bruin is goed van kleur voor de boougie.
Ik ga nu direct even kijken of hij nog steeds last heeft van inhouden.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:40 schreef Buikboor het volgende:
Kijk, nou komen we ergens, dat inhouden bij volgas geven is niet goed. Dat kunnen 2 dingen zijn, teveel benzine ( dus te grote sproeier) of valse lucht langs de krukaskering.
Kijk bij de keringen op leksporen en check de kleur van de bougie. Koffie bruin is goed van kleur voor de boougie.
Dat. Ik zou eens navragen of de cilinder ook vervangen is. Na die warmloper zitten er ongetwijfeld groeven in je cilinderwand waardoor je minder/weinig compressie hebt en de scooter dus niet goed loopt, inhouden en moeilijk starten.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:30 schreef leeell het volgende:
maar je cilinder is warmgelopen, en je heb nieuwe zuigerveertjes en klaar ?
zal vast wel schade aan je wand en zuiger hebben.
en mengsmeer ligt het vast niet aan pas als je 1:15 gaat mengen krijg je problemen, 1:40 kan makkelijker, laat staat 1:50
maar als de rook wit is, kan het ook een keerring zijn of je loopt je bakolie/koelvloeistof te verbranden
Nee, ik geef meestal geen gas bij het starten. Voordat ik hem start draai ik wel enkele keren aan het gashendel (nog geen lopende motor).quote:
Cilinder is bij het reviseren inderdaad vervangen, maar dit was voor de zuigerveren vastliepen. Bij de oudere zuigerveren waren de veren zegmaar bijna in de zuiger geschoten (braken af toen ik de veren eruit probeerde te halen). Dit kwam waarschijnlijk aangezien ik bij het testen niet echt heb ingereden (niet bij nagedacht ook). Nieuwe zuiger is er meteen ingeplaatst daarna.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:52 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dat. Ik zou eens navragen of de cilinder ook vervangen is. Na die warmloper zitten er ongetwijfeld groeven in je cilinderwand waardoor je minder/weinig compressie hebt en de scooter dus niet goed loopt, inhouden en moeilijk starten
dus de nieuwe cilinder heeft mogelijk schade opgelopenquote:Op woensdag 21 november 2012 14:55 schreef Blester het volgende:
[..]
Cilinder is bij het reviseren inderdaad vervangen, maar dit was voor de zuigerveren vastliepen. Bij de oudere zuigerveren waren de veren zegmaar bijna in de zuiger geschoten (braken af toen ik de veren eruit probeerde te halen). Dit kwam waarschijnlijk aangezien ik bij het testen niet echt heb ingereden (niet bij nagedacht ook).
Echt in de zuiger geschoten was het niet. Ze zaten gewoon vast, maar net niet in de zuiger echt.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:56 schreef leeell het volgende:
[..]
dus de nieuwe cilinder heeft mogelijk schade opgelopen
zeker als je zegt dat je veren zo vernaggeld waren (en in je zuiger geschoten? dus bovenlangs of onderdoor langs je pistonpen ?)
Nee, er was zeker geen sprake van een knal. De scooter stopte gewoon tijdens het rijden en maakte verder geen geluid.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:52 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dat. Ik zou eens navragen of de cilinder ook vervangen is. Na die warmloper zitten er ongetwijfeld groeven in je cilinderwand waardoor je minder/weinig compressie hebt en de scooter dus niet goed loopt, inhouden en moeilijk starten.
Als het warmlopen met grof geweld ging, dus meer vastlopen met een knal, dan kan er ook meer van je motorblok beschadigd zijn. Krukas lagers bijvoorbeeld.
Grapjas, Zelf heb ik ook cilindertjoening gedaan en deze methode toegepast. en weet jij hoe de oldskool van veen 50cc zuigers gemaakt werden? Jazeker, warmloper naar warmloperquote:Op woensdag 21 november 2012 15:02 schreef Buikboor het volgende:
Dus langzaam vast gelopen en toen gestopt. Dan zet er maar weer nieuw spul op, éénmaal een warmloper is einde cilinder.
Nouja, dit soort conclusies kan ik zelf niet trekken. Ik ga dadelijk op weg naar de monteur met de punten uit dit topic sowieso meegenomen en dan zal hij hem door en door testen en de punten nalopen. Ik lees hier veel tegenstrijdigheden waardoor ik totaal niet meer weet waar ik het moet zoeken in ieder gevalquote:Op woensdag 21 november 2012 15:02 schreef Buikboor het volgende:
Dus langzaam vast gelopen en toen gestopt. Dan zet er maar weer nieuw spul op, éénmaal een warmloper is einde cilinder.
Zeg dan maar tegen de monteur dat hij de caburateur schoon moet maken. voor 99,9 procent zeker dat dat het probleem is.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:03 schreef Blester het volgende:
[..]
Nouja, dit soort conclusies kan ik zelf niet trekken. Ik ga dadelijk op weg naar de monteur met de punten uit dit topic sowieso meegenomen en dan zal hij hem door en door testen en de punten nalopen.
Ik gok er zelf op dat het iets heel kleins is, aangezien het alleen een probleem heeft met starten, lopen doet hij perfect!quote:Op woensdag 21 november 2012 15:05 schreef Buikboor het volgende:
waar het in ieder geval in zit is je portemonnee, dat is zeker
- Luchtafstellingquote:Op woensdag 21 november 2012 15:12 schreef Djurres het volgende:
Sproeieeeeeeer. Kan je beter zelf doen want die monteur rekent daar toch weer 4802804820 euro voor.
Op internet staat precies hoe het moet, caburateur schoonmaken en dan is het over. Simple as that.
Ahja, die zal ik nog even toevoegen aan het lijstje. Lijkt erop dat het een complete tweede revisering gaat worden als ik de posts moet gelovenquote:
Als je vegen in je cilinderwand hebt maakt die ook minder compressie en dat merk je behoorlijk in de topsnelheid van je scooter, als deze niks verandert is moet je de cilinder mooi laten zitten zoals die nu zit.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:15 schreef Blester het volgende:
[..]
- Luchtafstelling
- Olietoevoer misschien toch niet stuk (teveel aan olie)
- Cilinder(wand) met schade door vastlopen van de zuigers
- Cabarateur vies / verkeerde cabarateur
- Beschadiging in motorblok
- Sproeier verstopt
- Lagers kapot
- Keerring
Ik heb nu dit lijstje, het lijkt mij dat dit niet allemaal de oorzaak kan zijn van mijn probleem
Zijn topsnelheid haalt hij nog makkelijk hoor. Maar mijn topsnelheid rijdt ik voorlopig nog even niet, heb wel geleerd van de laatste zuigerverenquote:Op woensdag 21 november 2012 15:27 schreef ecktebaazz het volgende:
[..]
Als je vegen in je cilinderwand hebt maakt die ook minder compressie en dat merk je behoorlijk in de topsnelheid van je scooter, als deze niks verandert is moet je de cilinder mooi laten zitten zoals die nu zit.
Ik zou kijken naar de cabrateur, afstelling en brandstof doorloop.
Goddomme, lees eerst het topic is door voordat je gaat antwoorden. Jij gooi ook lekker alles door elkaar.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:27 schreef ecktebaazz het volgende:
[..]
Als je vegen in je cilinderwand hebt maakt die ook minder compressie en dat merk je behoorlijk in de topsnelheid van je scooter, als deze niks verandert is moet je de cilinder mooi laten zitten zoals die nu zit.
Ik zou kijken naar de cabrateur, afstelling en brandstof doorloop.
Dan kun je al uitsluiten dat er iets met de cilinder aan de hand is, want als er vegen in zouden zitten zou die minder compressie moeten maken en dus minder vermogen.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:29 schreef Blester het volgende:
[..]
Zijn topsnelheid haalt hij nog makkelijk hoor. Maar mijn topsnelheid rijdt ik voorlopig nog even niet, heb wel geleerd van de laatste zuigerveren. Maximaal 50 (en dit is dan ook maar soms).
Ga maar lekker topsnelheid rijden hoor, als jij al meer dan 20 km gemaakt heb kan je lekker op het gas stappen (mits warm)quote:Op woensdag 21 november 2012 15:29 schreef Blester het volgende:
[..]
Zijn topsnelheid haalt hij nog makkelijk hoor. Maar mijn topsnelheid rijdt ik voorlopig nog even niet, heb wel geleerd van de laatste zuigerveren. Maximaal 50 (en dit is dan ook maar soms).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |