abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 november 2012 @ 15:31:57 #51
340341 Blester
Membre très utile
pi_119466685
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:30 schreef Djurres het volgende:

[..]

Ga maar lekker topsnelheid rijden hoor, als jij al meer dan 20 km gemaakt heb kan je lekker op het gas stappen (mits warm)
Mij is verteld door de monteur dat het beter is de eerste paar tankjes sowieso niet het uiterste uit de kan te halen op het gebied van maximale snelheid. Sowieso aangezien alles nieuw is op de scooter.
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 21 november 2012 @ 15:33:57 #52
340341 Blester
Membre très utile
pi_119466750
Maargoed, jongens bedankt! Ik ga nu op weg in ieder geval naar de monteur en neem de punten mee!
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 21 november 2012 @ 15:36:31 #53
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_119466846
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:31 schreef Blester het volgende:

[..]

Mij is verteld door de monteur dat het beter is de eerste paar tankjes sowieso niet het uiterste uit de kan te halen op het gebied van maximale snelheid. Sowieso aangezien alles nieuw is op de scooter.
Zoek maar eens goed naar inrijden. hier ga je heel veel vinden.
Had het al in een paar posts eerder gepost, maar het is waarschijnlijk niet belangrijk genoeg om het te lezen.

Heeft te maken met als bijv een cilinder nieuw is, dat hij nog niet 'warm' geweest is. Metaal zet uit als het warm word, en krimt als het kouder word. Met name als je een niet gebruikte cilinder heb, dan moet deze zoals men dat noemt 'inrijden'. Wat gebeurt er, de zuiger gaat heen en weer in de cilinder en maakt de cilinder 'rond' naar de zuigermaat. Dit is met een klein rondje al zoverre weg gesleten dat de cilinder perfect rond is voor een zuiger. Daarnaast, het metaal zet uit. Als je warme scooter uit zet, koelt deze af en krimpt het metaal weer. 'ongebruikt' nicasil (cilinderwand) gaat scheuren als je als een idioot zou gaan rijden met je scooter.

Hiervoor hebben ze het inrijden bedacht. rustig blijven rijden, (dan word je scooter niet zo warm, en alssie koud is rijd jij rustiger). Na 500 km kan je dan gewoon op het gas stappen. Dat is de mentaliteit.

Dus een nieuwe cilinder goed warm laten lopen dmv stationair draaien, goed af laten koelen, dan 5 minuutjes rustig rijden, heeft precies hetzelfde effect.

Nogmaals, inrijden is gelul.
Tadumtiedum.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:39:44 #54
341452 ecktebaazz
heeft bazen status
pi_119466957
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:36 schreef Djurres het volgende:

[..]

Zoek maar eens goed naar inrijden. hier ga je heel veel vinden.
Had het al in een paar posts eerder gepost, maar het is waarschijnlijk niet belangrijk genoeg om het te lezen.

Heeft te maken met als bijv een cilinder nieuw is, dat hij nog niet 'warm' geweest is. Metaal zet uit als het warm word, en krimt als het kouder word. Met name als je een niet gebruikte cilinder heb, dan moet deze zoals men dat noemt 'inrijden'. Wat gebeurt er, de zuiger gaat heen en weer in de cilinder en maakt de cilinder 'rond' naar de zuigermaat. Dit is met een klein rondje al zoverre weg gesleten dat de cilinder perfect rond is voor een zuiger. Daarnaast, het metaal zet uit. Als je warme scooter uit zet, koelt deze af en krimpt het metaal weer. 'ongebruikt' nicasil (cilinderwand) gaat scheuren als je als een idioot zou gaan rijden met je scooter.

Hiervoor hebben ze het inrijden bedacht. rustig blijven rijden, (dan word je scooter niet zo warm, en alssie koud is rijd jij rustiger). Na 500 km kan je dan gewoon op het gas stappen. Dat is de mentaliteit.

Dus een nieuwe cilinder goed warm laten lopen dmv stationair draaien, goed af laten koelen, dan 5 minuutjes rustig rijden, heeft precies hetzelfde effect.

Nogmaals, inrijden is gelul.
Dan wil ik jou nog wel is op mijn scooter m'n 70cc Athena racing zien inrijden op jou manier.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:41:21 #55
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_119467020
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:39 schreef ecktebaazz het volgende:

[..]

Dan wil ik jou nog wel is op mijn scooter m'n 70cc Athena racing zien inrijden op jou manier.
Zelf hier in de sprintwereld gezeten. Automatenklasse op Jubbega, OVC #5.
Die is op de manier ingereden zoals ik net verteld heb.

Kijk eens hoe ze KTM cross motoren inrijden dan?
Weet je hoe het komt dat zulk spul vaak vast loopt? Door verkeerde krukassen, vaak onbalans of onder verkeerde voorspanning gemonteerd.

(Daarbij, back to sprint. Automatenklasse, geen vario, maar gewoon koppeling/koppelingshuis direct aan de krukas. Oldskool puch ;))
Tadumtiedum.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:43:04 #56
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_119467088
Filmpje bij t praatje..


Metrakit ProRace 2 op een 28mm Dell'orto black edition met HPI.
Membraan inlaat op t carter.

Ding doet t nog steeds, en hoe ;)
Tadumtiedum.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:44:47 #57
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_119467136
En nog maar een extra post.

KTM speelgoed inrijden?
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/22505895

There u go.
Tadumtiedum.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:45:03 #58
341452 ecktebaazz
heeft bazen status
pi_119467149
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:41 schreef Djurres het volgende:

[..]

Zelf hier in de sprintwereld gezeten. Automatenklasse op Jubbega, OVC #5.
Die is op de manier ingereden zoals ik net verteld heb.

Kijk eens hoe ze KTM cross motoren inrijden dan?
Weet je hoe het komt dat zulk spul vaak vast loopt? Door verkeerde krukassen, vaak onbalans of onder verkeerde voorspanning gemonteerd.

(Daarbij, back to sprint. Automatenklasse, geen vario, maar gewoon koppeling/koppelingshuis direct aan de krukas. Oldskool puch ;))
Een ALU cilinder is ook wat anders dan een gietijzeren cilinder. Alu is de straat rustig uitrijden en zodra je de hoek om bent kun je hem vol gas knallen.

Zit zelf ook in de scooterwereld, heb nu 5 scooters gehad waarbij ik er 3 direct met een nieuwe kit volledig de pleuris ingereden heb omdat ik ze volgas wegtrok. Ik kon het niet laten om met een middeltoerige 70cc wheelies weg te trekken en ja, dan krijg je vastlopers, warmlopers of zelfs krukassen die doorbreken.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:45:55 #59
341452 ecktebaazz
heeft bazen status
pi_119467178
Edit.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:50:30 #60
341452 ecktebaazz
heeft bazen status
pi_119467345
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:43 schreef Djurres het volgende:
Filmpje bij t praatje..


Metrakit ProRace 2 op een 28mm Dell'orto black edition met HPI.
Membraan inlaat op t carter.

Ding doet t nog steeds, en hoe ;)


- 50cc DMP
- Yasuni Z (Chroom overgespoten) (Malossi witte druk, omega zilver trek, 4,5gr)
- 17,5mm Dell 'ortho (standaard)
- Malossi Multivar
- Deltaclutch / Stage6 koppelingshuis
- Malossi Membraam met Stage6 carbonklepjes
- Power1 Krukas
- Power1 Luchtfilter element

Haalt een mooie top van 95 echt kilometers per uur.
Was een SR Ditech black racing, heb hem omgebouwd naar Mina horizontaal.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:51:33 #61
256666 leeell
I know you're lonely
pi_119467394
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:50 schreef ecktebaazz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

- 50cc DMP
- Yasuni Z (Chroom overgespoten) (Malossi witte druk, omega zilver trek, 4,5gr)
- 17,5mm Dell 'ortho (standaard)
- Malossi Multivar
- Deltaclutch / Stage6 koppelingshuis
- Malossi Membraam met Stage6 carbonklepjes
- Power1 Krukas
- Power1 Luchtfilter element

Haalt een mooie top van 95 echt kilometers per uur.
Was een SR Ditech black racing, heb hem omgebouwd naar Mina horizontaal.
jammer van budget cilindertje
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:52:34 #62
341452 ecktebaazz
heeft bazen status
pi_119467431
quote:
2s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:51 schreef leeell het volgende:

[..]

jammer van budget cilindertje
Heb het carter toendertijd met deze cilinder gekocht, heeft me nooit in de steek gelaten en presteerd uitermate goed en boven verwachting.
  woensdag 21 november 2012 @ 18:35:23 #63
340341 Blester
Membre très utile
pi_119473450
Ik heb de scooter afgeleverd met enkele (nuttige) punten uit het topic. We gaan het meemaken :).

Extra opmerking: geen weer om KM's te maken op een scooter ben ik nu weer achter :')
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 22 november 2012 @ 13:54:41 #64
341452 ecktebaazz
heeft bazen status
pi_119501683
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:35 schreef Blester het volgende:
Ik heb de scooter afgeleverd met enkele (nuttige) punten uit het topic. We gaan het meemaken :).

Extra opmerking: geen weer om KM's te maken op een scooter ben ik nu weer achter :')
Ben erg benieuwd wat er nou uiteindelijk aan de hand was :P
  donderdag 22 november 2012 @ 14:47:24 #65
340341 Blester
Membre très utile
pi_119503406
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:54 schreef ecktebaazz het volgende:

[..]

Ben erg benieuwd wat er nou uiteindelijk aan de hand was :P
We gaan hem zien. Laat hem nu in ieder geval een weekje bij de monteur staan zodat hij door en door getest kan worden.
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:20:15 #66
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119542130
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:47 schreef Blester het volgende:

[..]

We gaan hem zien. Laat hem nu in ieder geval een weekje bij de monteur staan zodat hij door en door getest kan worden.
Zeg ook even tegen de monteur (of doe het zelf) dat je brandstof slang goed nagekeken word... 9 vd 10 keer blijft de oude zitten en zit ie vol haarscheurtjes, waardoor ie de ene keer wel en de andere keer niet goed loopt... (valse lucht)

En btw een gereviseerde scooter is terug als nieuw gemaakt... dus niet enkel nieuwe onderdelen erop zetten en dan roepen dat hij gereviseerd is...
Terwijl er nog een zooi oude brandstof inzit..

Reviseren begint bij IEDER (dus ook de tank van binnen) onderdeel van de scooter (enigzins verschillend per model): demonteren, schoonmaken... rubbers, lagers en keeringen vervangen.. nieuwe onderdelen uitpassen, afstands ringen/bussen inpassen, de boel monteren met het juiste aanhaal moment, fatsoenlijk afstellen, testrijden, de boel natrekken, fijn afstellen, testrijden (de laatste 2 zo vaak herhalen als nodig is) en dan keihard gaan met die banaan... zonder verder inrijden...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_119542692
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:36 schreef Djurres het volgende:

Wat gebeurt er, de zuiger gaat heen en weer in de cilinder en maakt de cilinder 'rond' naar de zuigermaat. Dit is met een klein rondje al zoverre weg gesleten dat de cilinder perfect rond is voor een zuiger.
Als dat zo zou zijn dan zou die cylinder/zuiger wel heel erg hard slijten.
Gelukkig is dat niet zo en hebben ze de zuigerveer uitgevonden.
  vrijdag 23 november 2012 @ 19:12:46 #68
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_119548036
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:37 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn dan zou die cylinder/zuiger wel heel erg hard slijten.
Gelukkig is dat niet zo en hebben ze de zuigerveer uitgevonden.
Dat bedoel ik meer, dat de zuigerveren inslijten op dewand ;)
Tadumtiedum.
pi_119554038
nja mijn goedkope koreaantje heeft al een nieuwe cylinder + zuiger.. en over 10.000km issie weer "af"

zit er sinds de zomer op.. en nu al 2500km verder :D
  woensdag 12 december 2012 @ 15:29:56 #70
341452 ecktebaazz
heeft bazen status
pi_120231101
TS? Wat was het probleem?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')