Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)rianne-vaatstra.htmlquote:Verdachte aangehouden in zaak Marianne Vaatstra
Er is een verdachte aangehouden in de moordzaak van Marianne Vaatstra. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) maandagochtend bevestigd.
Eerder meldde Peter R. de Vries al op Twitter dat er een '44-jarige blanke verdachte' gearresteerd was na een '100 procent DNA match'. Volgens RTL Nieuws gaat het om de 45-jarige Jasper S. uit Oudwoude. De verdachte is zondagavond gearresteerd.
De familie Vaatstra is zondagavond door de politie en het OM ingelicht.
Justitie wil nog geen details geven. Het OM en de politie Friesland geven maandag om 18.00 uur een persconferentie in Drachten. De persconferentie wordt gegeven door hoofdofficier van justitie Annet Bronsvoort en de Friese korpschef Nathalie Kramers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.know'm sayin?
word? word.
Ze zijn hem wel op het spoor gekomen via familie, dat is uitgelegd, ze kwamen een matchend Y chromosoom tegen en toen hebben ze een stamboom opgezet en zijn die uit gaan pluizen en toen kregen ze idd opeens een 100% match.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:39 schreef h-fc het volgende:
[..]
Die aansteker had iedereen in die tijd, althans dat schijnt. Wie postte dat hier ook alweer? Als ik het goed heb begrepen is de dader zelf naar de DNA-test geweest. Het is niet zo dat ze hem op het spoor zijn gekomen via zijn zoon of vader, maar rechtstreekse match via de reguliere controle.
Kijk. Op de aansteker in de tas van het meisje is een haar van hem gevonden. Maargoed, dat betekent nog niet dat het zijn aansteker is.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:36 schreef Miam het volgende:
En die vuuraansteker van een tijdje geleden, die is op tv en kranten getoond?
Misschien is deze herkend door zijn familie? .. in dit geval zijn zoon ..
dat deze een vermoeden zou hebben gehad. ja, je weet't het niet he.
Waarschijnlijk zijn er toentertijd ook vingerafdrukken gevonden van een mogelijke dader, aangezien ze de fiets ook op vingerafdrukken onderzocht hebben. Als de vingerafdruk van J.S. overeenkomt met een gevonden afdruk (bijv. op de aansteker of fiets) is dat dan een extra bewijs?quote:Op woensdag 21 november 2012 11:44 schreef Ziba het volgende:
[..]
Kijk. Op de aansteker in de tas van het meisje is een haar van hem gevonden. Maargoed, dat betekent nog niet dat het zijn aansteker is.
redelijk vergezocht, maar het zou zo maar kunnen.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:46 schreef Leandra het volgende:
Aan de ene kant vond ik het een beetje een vreemde suggestie dat de zoon (die toen 7 was) de aansteker herkend zou kunnen hebben, aan de andere kant, als je kijkt wat erin gekrast is, dan zou dat net zo goed Jacob ? S kunnen zijn....
En dat de zoon de aansteker dus idd herkende, omdat hij nog wist dat hij stiekem in de aansteker van papa had zitten krassen.
Jacobs heten vaak "Jacobus". Wat dacht je daarvan.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:46 schreef Leandra het volgende:
Aan de ene kant vond ik het een beetje een vreemde suggestie dat de zoon (die toen 7 was) de aansteker herkend zou kunnen hebben, aan de andere kant, als je kijkt wat erin gekrast is, dan zou dat net zo goed Jacob ? S kunnen zijn....
En dat de zoon de aansteker dus idd herkende, omdat hij nog wist dat hij stiekem in de aansteker van papa had zitten krassen.
Veel artikelen op het internet zijn geschreven er vanuit gaande dat hij zelf zijn DNA af heeft gegeven, onder andere deze zojuist geplaatste:quote:Op woensdag 21 november 2012 11:44 schreef alors het volgende:
Ze zijn hem wel op het spoor gekomen via familie, dat is uitgelegd, ze kwamen een matchend Y chromosoom tegen en toen hebben ze een stamboom opgezet en zijn die uit gaan pluizen en toen kregen ze idd opeens een 100% match.
Dat ontken ik toch niet?quote:Op woensdag 21 november 2012 11:49 schreef h-fc het volgende:
[..]
Veel artikelen op het internet zijn geschreven er vanuit gaande dat hij zelf zijn DNA af heeft gegeven, onder andere deze zojuist geplaatste:
http://www.volkskrant.nl/(...)per-S-zijn-DNA.dhtml
Wat heeft Jacob of Jacobus te maken met Jasper?quote:Op woensdag 21 november 2012 11:49 schreef alors het volgende:
Die Jacob S/Jacobus kun je er idd best in zien
Jawel, je zegt dat ze hem via familie op het spoor zijn gekomen. Volgens mij was er gewoon een rechtstreekse match en hebben ze gedubbelcheckd bij NFI.quote:
Zijn zoon heet zo, en volgens mij hij in het echt ook. Maar is Jasper zijn roepnaam of eerste naam. Maar dat laatste weet ik niet 100% zeker hoor.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:50 schreef h-fc het volgende:
[..]
Wat heeft Jacob of Jacobus te maken met Jasper?
Zoon. En hoe heet vader/opa? Zijn vaak familienamen.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:50 schreef h-fc het volgende:
[..]
Wat heeft Jacob of Jacobus te maken met Jasper?
Lees nou eens goed. Ze kwamen eerst dat Y chomosoom tegen, dus ze hadden familie te pakken. Toen hebben ze daar een stamboom van gemaakt en hebben gekeken wie van die familie nog meer DNA hadden afgegeven, die zijn ze bijlangs gegaan en toen kwam daar opeens de 100% match.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:51 schreef h-fc het volgende:
[..]
Jawel, je zegt dat ze hem via familie op het spoor zijn gekomen. Volgens mij was er gewoon een rechtstreekse match en hebben ze gedubbelcheckd bij NFI.
Ook zo.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:52 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Zoon. En hoe heet vader/opa? Zijn vaak familienamen.
Past in het gereformeerde straatje.
Ah, mijn fout dan!quote:Op woensdag 21 november 2012 11:53 schreef alors het volgende:
Lees nou eens goed. Ze kwamen eerst dat Y chomosoom tegen, dus ze hadden familie te pakken. Toen hebben ze daar een stamboom van gemaakt en hebben gekeken wie van die familie nog meer DNA hadden afgegeven, die zijn ze bijlangs gegaan en toen kwam daar opeens de 100% match.
Ja, lullig. Als dat mijn vader was had ik m'n facebook en alles verwijderd en nieuwe aangemaakt met mijn naam ietwat anders.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:53 schreef Bayswater het volgende:
Arme jongen, heel internet staat vol met links naar hem
FB van zoon en dochter zijn inmiddels toch ook foetsie?quote:Op woensdag 21 november 2012 11:56 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ja, lullig. Als dat mijn vader was had ik m'n facebook en alles verwijderd en nieuwe aangemaakt met mijn naam ietwat anders.
Beetje raar dat er dan alleen sperma op haar lichaam gevonden is en niet op de kleren...quote:Op woensdag 21 november 2012 11:59 schreef ikhebgelijk het volgende:
Zolang hij niet bekend kunnen ze hem niks maken! Dat zijn dna is aangetroffen wil nog niet zeggen dat hij haar daadwerkelijk ook heeft vermoord. Wie zegt dat ze niet eerder die dag samen hebben liggen wippen en daarna een peuk hebben gerookt?
Serieus.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
FB van zoon en dochter zijn inmiddels toch ook foetsie?
Dat kan al niet. Maar als hij niet gaat bekennen en er zijn geen andere bewijzen wordt hij dus gewoon vrijgesproken?quote:Op woensdag 21 november 2012 11:59 schreef ikhebgelijk het volgende:
Zolang hij niet bekend kunnen ze hem niks maken! Dat zijn dna is aangetroffen wil nog niet zeggen dat hij haar daadwerkelijk ook heeft vermoord. Wie zegt dat ze niet eerder die dag samen hebben liggen wippen en daarna een peuk hebben gerookt?
Ik claim niet dat hij onschuldig is. Maar dna is niet genoeg!quote:Op woensdag 21 november 2012 12:01 schreef Maja het volgende:
[..]
Beetje raar dat er dan alleen sperma op haar lichaam gevonden is en niet op de kleren...
eerder op de dag lijkt me niet mogelijk en daarnaast is nog steeds niet bewezen dat de aansteker van de dader was... er zat alleen en haar op van de daderquote:Op woensdag 21 november 2012 11:59 schreef ikhebgelijk het volgende:
Volgen de wet ja want dna toont aan dat hij contact heeft gehad maar bewijst nog geen moord.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:01 schreef Ziba het volgende:
[..]
Serieus.En terecht, iedereen gaat op die namen kijken enzo, wel super lullig. Hoe kan het ook weer dat die namen geopenbaard moeten worden, zo jammer.
[..]
Dat kan al niet. Maar als hij niet gaat bekennen en er zijn geen andere bewijzen wordt hij dus gewoon vrijgesproken?
Volgens mij heette zijn vader ook Jacob.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:52 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Zoon. En hoe heet vader/opa? Zijn vaak familienamen.
Past in het gereformeerde straatje.
ja maar stel dat hij na de gedane zaken nog even door de tas snuffelt dan is een haar zo achtergelaten achter een randje van een aansteker, dus ik denk dat die aansteker eigenlijk ook niet van hem wasquote:Op woensdag 21 november 2012 12:07 schreef Leandra het volgende:
Overigens vind ik een Playboy-aansteker voor een gereformeerde huisvader dan weer niet voor de hand liggen.... maar 7-jarige jongentjes vinden wel eens wat, dat is natuurlijk ook nog een optie, en dat die aansteker vervolgens door papa is afgepakt.
Aan de andere kant acht ik de kans minimaal net zo groot dat die aansteker door Marianne uit de kroeg is meegenomen omdat die toevallig op de bar lag.
Dan zou zijn (snor?)haar er in kunnen zijn gekomen bij het aansteken van een niet gevonden peuk ofzo.
Of misschien waren die peuken er wel, maar heeft hij die weer bewust meegenomen?
Volgens de complotdenkers weten de buren inmiddels te vertellen dat hij niet rookte, in 1999 ook niet
Hoe kwam ook in de kroeg, dus een huismus was het ook niet...quote:Op woensdag 21 november 2012 12:07 schreef Leandra het volgende:
Overigens vind ik een Playboy-aansteker voor een gereformeerde huisvader dan weer niet voor de hand liggen....
Die haar was verschroeid dus dan moet hij hem iig nog gebruikt hebben ook.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:09 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar stel dat hij na de gedane zaken nog even door de tas snuffelt dan is een haar zo achtergelaten achter een randje van een aansteker, dus ik denk dat die aansteker eigenlijk ook niet van hem was
Hoezo kwam hij in de kroeg? Dan ga je er vanuit dat het zijn aansteker was.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:10 schreef Maja het volgende:
[..]
Hoe kwam ook in de kroeg, dus een huismus was het ook niet...
Jij vond een aansteker niet passen bij een gereformeerde huisvader, maar hij was een type dat ook in de kroeg kwam. Daar wordt vaak ook wel gerookt, dus waarom hij niet...?quote:Op woensdag 21 november 2012 12:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo kwam hij in de kroeg? Dan ga je er vanuit dat het zijn aansteker was.
Het staat niet vast of hij die avond in de kroeg is geweest, en indien wel, waar hij dan naar de kroeg is geweest.
Ik wil gereformeerde huisvaders wel kwalificeren als stiekeme schuinmarcheerders die veel natuurlijke behoeften onderdrukken om in het conservatieve keurslijf te passen. Hebben een dubieuze reputatie. Lokaal zegt men: "achter de ellebogen".quote:Op woensdag 21 november 2012 12:10 schreef Maja het volgende:
[..]
Hoe kwam ook in de kroeg, dus een huismus was het ook niet...
Nee, ik vond een Playboy-aansteker niet passen.... dat lijkt me een behoorlijk verschilquote:Op woensdag 21 november 2012 12:15 schreef Maja het volgende:
[..]
Jij vond een aansteker niet passen bij een gereformeerde huisvader, maar hij was een type dat ook in de kroeg kwam. Daar wordt vaak ook wel gerookt, dus waarom hij niet...?
Misschien vroeg Jasper Marianne wel om een vuurtje en heeft hij haar daarna gegrepen en meegenomen dat weiland in. Dan was de aansteker gewoon van Marianne.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:02 schreef Re het volgende:
[..]
eerder op de dag lijkt me niet mogelijk en daarnaast is nog steeds niet bewezen dat de aansteker van de dader was... er zat alleen en haar op van de dader
Dat wordt inderdaad weinig besproken. Als deze gelinkt kan worden aan de verdachte is er voldoende bewijs voor een veroordeling lijkt me.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:06 schreef Miam het volgende:
In het boek over de zaak wordt ook gesproken over een schoen afdruk ..
dit zou een nogal forse schoen geweest zijn of misschien een laars.
dat zou dan wel weer matchen!
Klopt, maar het blijft wel heel toevallig dat er dan iets ingekrast staat wat je ook als Jacob?s of Jacobus zou kunnen lezen....quote:Op woensdag 21 november 2012 12:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien vroeg Jasper Marianne wel om een vuurtje en heeft hij haar daarna gegrepen en meegenomen dat weiland in. Dan was de aansteker gewoon van Marianne.
Moet toch te achterhalen zijn of zij rookte...
En die naam, Zacolis, whatever, hoeft er niet toe te doen. Meisje gaat op stap, vraagt aan iemand om vuur en diegene geeft zijn aansteker en zegt: Hou em maar.
Het zou zelfs kunnen dat hij de schoenen van destijds nog gewoon in bezit heeft.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:30 schreef fliert het volgende:
[..]
Dat wordt inderdaad weinig besproken. Als deze gelinkt kan worden aan de verdachte is er voldoende bewijs voor een veroordeling lijkt me.
Haar vader zegt dat zij mss een sigaretje met de man heeft gerookt in dat weiland dus ik neem aan dat ze rookte.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien vroeg Jasper Marianne wel om een vuurtje en heeft hij haar daarna gegrepen en meegenomen dat weiland in. Dan was de aansteker gewoon van Marianne.
Moet toch te achterhalen zijn of zij rookte...
dat lijkt me speculatie eigenlijk, geen feit, toch?quote:Op woensdag 21 november 2012 12:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Haar vader zegt dat zij mss een sigaretje met de man heeft gerookt in dat weiland dus ik neem aan dat ze rookte.
Nee, Ze kwam DNA van familieleden tegen en waren bezig met de stamboom. Ondertussen werd het andere DNA andere deelnemers onderzocht en liepen ze opeens tegen de 100% match aan. Dus niet specifiek naar het DNA van familie gekeken, dat zou er na pas gebeuren.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:53 schreef alors het volgende:
[..]
Lees nou eens goed. Ze kwamen eerst dat Y chomosoom tegen, dus ze hadden familie te pakken. Toen hebben ze daar een stamboom van gemaakt en hebben gekeken wie van die familie nog meer DNA hadden afgegeven, die zijn ze bijlangs gegaan en toen kwam daar opeens de 100% match.
Daar komen de sporen niet mee overeen. Maar ik hoop dat hij gewoon zijn muil opendoet en bekent. Als hij het is dan.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:59 schreef ikhebgelijk het volgende:
Okay dan is dat niet helemaal duidelijk overgekomen. Maar ze waren sowieso al familie op het spoorquote:Op woensdag 21 november 2012 12:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee, Ze kwam DNA van familieleden tegen en waren bezig met de stamboom. Ondertussen werd het andere DNA andere deelnemers onderzocht en liepen ze opeens tegen de 100% match aan. Dus niet specifiek naar het DNA van familie gekeken, dat zou er na pas gebeuren.
Ja in de Leeuwarder stond gister dat hij daar toen een beetje stil in een hoekje voor zich uit zat te staren, dat hadden ze toen niet echt opmerkelijk gevonden. Maar met de kennis van nu...quote:Op woensdag 21 november 2012 12:45 schreef Patroon het volgende:
Hij schijnt zelfs met 3 mensen naar de DNA afname zijn geweest en is daarna de kroeg in gegaan met deze mensen. Wat moet er in hem om zijn gegaan, vraag ik me dan af..![]()
Klopt, is ook niet duidelijk en niet belangrijk. Als hij niet was gegaan hadden ze hem idd ook gepakt. Wat jij stelde lijkt mij niet logisch omdat het NFI niet gelijk de namen bij de codes heeft om een onafhankelijk onderzoek te bewerkstelligen.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:49 schreef alors het volgende:
[..]
Okay dan is dat niet helemaal duidelijk overgekomen. Maar ze waren sowieso al familie op het spoor
Sherlock!quote:Op woensdag 21 november 2012 11:48 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Jacobs heten vaak "Jacobus". Wat dacht je daarvan.
Het verhaal van Stephanie en Geke ook?? Wat dacht je van het verhaal van Stephanie d'r moeder, die ontslagen is door het gestalk van Micha Kat & co?quote:Op woensdag 21 november 2012 13:26 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
Ik blijf dat verhaal met die Ali maar raar vinden
zo apart dat juist die gasten anderen verwijten families kapot te maken... stelletje galbakken zijn hetquote:Op woensdag 21 november 2012 13:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het verhaal van Stephanie en Geke ook?? Wat dacht je van het verhaal van Stephanie d'r moeder, die ontslagen is door het gestalk van Micha Kat & co?
Echt, ik kan er niet bij waar ze allemaal mee wegkomen, en het nog trots op hun website melden ook hč....quote:Op woensdag 21 november 2012 13:33 schreef Re het volgende:
[..]
zo apart dat juist die gasten anderen verwijten families kapot te maken... stelletje galbakken zijn het
Ook daar heb ik mijn vragen bij. DNA waar het om gaat schijnt specifiek te zijn voor NW-Duits. Wat weer correspondeert met het feit dat JS of zijn vader ooit geadopteerd zou zijn. Zouden ze dus, als die er al zijn, heel directe naaste familie hebben moeten testen.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:34 schreef Re het volgende:
[..]
nergens bevestigd of over geschreven... ik had wel gehoord ergens dat ze er sowieso via familie achter hadden gekomen, dus dat zal z'n vader wel geweest zijn?
hehe, alleen deze reeks heeft al meer views, mar goed, stelletje criminelen zijn het die vam mij best eens hard mogen worden aangepakt... laster, stalken etc... moet toch iets mee te doen zijnquote:Op woensdag 21 november 2012 13:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Echt, ik kan er niet bij waar ze allemaal mee wegkomen, en het nog trots op hun website melden ook hč....
Oh, en vandaag dat ze gisteren het record van 50.000 hits hadden gehaald
Pleaseeeeeeeeeeee. Die pa is geadopteerd door familie. En het is een DNA dat daar veel voorkomt, dat betekent niet dat het alleen daar kan voorkomen, er hoeft maar één man te verhuizen en zich voort te planten en dan DNA zit hier generaties later nog.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:37 schreef Nies het volgende:
[..]
Ook daar heb ik mijn vragen bij. DNA waar het om gaat schijnt specifiek te zijn voor NW-Duits. Wat weer correspondeert met het feit dat JS of zijn vader ooit geadopteerd zou zijn. Zouden ze dus, als die er al zijn, heel directe naaste familie hebben moeten testen.
Puhlease.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:43 schreef alors het volgende:
[..]
Pleaseeeeeeeeeeee. Die pa is geadopteerd door familie. En het is een DNA dat daar veel voorkomt, dat betekent niet dat het alleen daar kan voorkomen, er hoeft maar één man te verhuizen en zich voort te planten en dan DNA zit hier generaties later nog.
Weet niet of ik dat kan achterhalen. Dit was via Kadaster makkelijk te vinden aangezien hij eigenaar van de boerderij is en het adres bekend is.quote:
Dat hoef je niet te achterhalen, ik weet hoe de zoon heet....quote:Op woensdag 21 november 2012 13:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Weet niet of ik dat kan achterhalen. Dit was via Kadaster makkelijk te vinden aangezien hij eigenaar van de boerderij is en het adres bekend is.
Dus Jasper is niet de roepnaam en Jacobus zijn echte naam? Net zoals genoeg mensen doopnamen hebbenquote:Op woensdag 21 november 2012 13:56 schreef Isegrim het volgende:
Volledige voornaam is Jasper Gerrit. Niet Jacobus.
Volledige naam conform GBA?quote:Op woensdag 21 november 2012 14:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat hoef je niet te achterhalen, ik weet hoe de zoon heet....![]()
Zijn naam volgens het GBA is Jasper Gerrit. Geen flauw benul waar dat Jacob(us) vandaag komt.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus Jasper is niet de roepnaam en Jacobus zijn echte naam? Net zoals genoeg mensen doopnamen hebben
Die vraag is al voorbij gekomen. Dat doe je als boer niet zomaar even.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:03 schreef Graslul het volgende:
Vraag me af waarom ie niet geëmigreerd is of ten minste verhuisd.
Dat ben je meteen verdachte, zie die asielzoekers.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:03 schreef Graslul het volgende:
En toch zijn er in 'die periode' (10-15 jaar terug) vrij veel veehouders naar Canada getrokken.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die vraag is al voorbij gekomen. Dat doe je als boer niet zomaar even.
Daar zullen ze toch monsters van hebben afgenomen dunkt mequote:Op woensdag 21 november 2012 12:30 schreef fliert het volgende:
[..]
Dat wordt inderdaad weinig besproken. Als deze gelinkt kan worden aan de verdachte is er voldoende bewijs voor een veroordeling lijkt me.
Niet verwacht dat hij ooit gepakt zou worden of dat er een verwantschapsonderzoek zou komen lijkt me. Plus, je hebt een gezin met kids. En hij zal er vast en zeker wel een beetje spijt van hebbenquote:Op woensdag 21 november 2012 14:03 schreef Graslul het volgende:
Hoe kom jij aan die informatie dat zijn naam dat volgens het GBA is?quote:Op woensdag 21 november 2012 14:03 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zijn naam volgens het GBA is Jasper Gerrit. Geen flauw benul waar dat Jacob(us) vandaag komt.
Dat denk ik niet.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En hij zal er vast en zeker wel een beetje spijt van hebben
Kan je niet lezen? Hij is geadopteerd door familie. Biologische familie. Niks geen vreemd DNA dus.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:55 schreef Nies het volgende:
[..]
Puhlease.
Ge-adop-teerd.
Vreemd DNA.
Al-leen rechtstreekse 1e lijns familie.
Lastig verwantschapsonderzoek.
Moet ik het voor je spellen of lukt het zo?
Kadaster. Dat geeft info conform GBA.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan die informatie dat zijn naam dat volgens het GBA is?
Het kan best zijn dat de boerderij toen nog van zijn ouders was, dan had hij dus weinig om mee te nemen of om mee opnieuw te beginnen.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:06 schreef Nies het volgende:
[..]
En toch zijn er in 'die periode' (10-15 jaar terug) vrij veel veehouders naar Canada getrokken.
Ja, maar alsnog doe je dat niet 'zomaar'. En dan moet hij ook met een goed verhaal naar vrouw & kids komen.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:06 schreef Nies het volgende:
[..]
En toch zijn er in 'die periode' (10-15 jaar terug) vrij veel veehouders naar Canada getrokken.
Okay, maar de zoon heet Jacob.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Kadaster. Dat geeft info conform GBA.
Want?quote:
Gevoelsmatig.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Want?
Dat kan je niet afleiden aan het feit dat hij zichzelf niet gemeld heeft plus hij is niet de eerste dader die zich zelf vrijwilliger gemeld heeft bij een DNA onderzoek.
Zou het ook logischer vinden dat een jonge gast zijn naam in een aansteker krast dan een volwassen vent.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, maar de zoon heet Jacob.
Beide namen, Jasper en Jacob, komen al meer dan 200 jaar voor bij de familie met dezelfde achternaam, op dezelfde locatie.
Klopt maar zo'n hard gevangenisbed slaapt nog altijd minder goed als een leeg, maar comfortabel bed..quote:Op woensdag 21 november 2012 14:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, maar alsnog doe je dat niet 'zomaar'. En dan moet hij ook met een goed verhaal naar vrouw & kids komen.
Ik weet dat een 9 op zn kop net een 6 is... Je zit er toch echt 30 a 40 jaar naast qua emigratiestroom, dat is meer iets van de eerste 20 jaar na de oorlogquote:Op woensdag 21 november 2012 14:18 schreef Graslul het volgende:
[..]
Klopt maar zo'n hard gevangenisbed slaapt nog altijd minder goed als een leeg, maar comfortabel bed..
Zoals eerder gemeld was het zeker in die tijd niet ongewoon voor Nederlandse boeren/agrariers om naar Canada uit te wijken en de kinderen waren nog jong. Als je 6 jaar na data verhuisd zal niemand je verdenken hoor. Maar goed, in de toekomst gaan we hier hopelijk wat meer over weten.
En wat als de boerderij toen nog van zijn ouders was? Wat had hij dan mee moeten nemen om daar opnieuw te beginnen? Geen geld, geen vee.... alleen wat ervaring.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:18 schreef Graslul het volgende:
[..]
Klopt maar zo'n hard gevangenisbed slaapt nog altijd minder goed als een leeg, maar comfortabel bed..
Zoals eerder gemeld was het zeker in die tijd niet ongewoon voor Nederlandse boeren/agrariers om naar Canada uit te wijken en de kinderen waren nog jong. Als je 6 jaar na data verhuisd zal niemand je verdenken hoor. Maar goed, in de toekomst gaan we hier hopelijk wat meer over weten.
Oh?quote:Op woensdag 21 november 2012 14:10 schreef alors het volgende:
[..]
Kan je niet lezen? Hij is geadopteerd door familie. Biologische familie. Niks geen vreemd DNA dus.
https://twitter.com/PeterRdeV/status/215424150620213248quote:Weer terug van even weggeweest... Er lag een zeer interessante anonieme tip in zaak Vaatstra op de mat. Wil schrijver nogmaals contacten??
Er is een tweede stroom geweest, en die klopt qua tijd redelijk, maar het grootste deel van die stroom was na de MKZ-crisis, en die was in 2001.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik weet dat een 9 op zn kop net een 6 is... Je zit er toch echt 30 a 40 jaar naast qua emigratiestroom, dat is meer iets van de eerste 20 jaar na de oorlog
Oh, zes, ja nee da's dan niet logisch. Ik dacht dattie wat ouder was.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Alleen was de zoon 6 ten tijde van de moord. Dan zou die dus zijn naam in de aansteker gekrast hebben
Wat zeg je tegen je vrouw, als je gewoon een goedlopend bedrijf hebt en je familie dus al 200 jaar op die plek woont?quote:Op woensdag 21 november 2012 14:18 schreef Graslul het volgende:
[..]
Hij was afgelopen zomer iig 21, dus op 1 mei 1999 (13 jaar geleden) minimaal 7 en mogelijk 8.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Alleen was de zoon 6 ten tijde van de moord. Dan zou die dus zijn naam in de aansteker gekrast hebben
2001, twee jaar na de moord, alles een beetje geluwd, had hij als gereformeerd gezinshoofd toch mooi zijn zin kunnen doordrukken om net als een gros anderen ook te verkassen.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is een tweede stroom geweest, en die klopt qua tijd redelijk, maar het grootste deel van die stroom was na de MKZ-crisis, en die was in 2001.
Wat hij natuurlijk wel heel goed als excuus had kunnen aangrijpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |