Ik wist wel dat tinyeye bestond, maar daar denk ik nu pas aan. Volgens mij is dat dezelfde werkingquote:Op woensdag 21 november 2012 10:57 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Nee, zijn er meer die dat niet weten
Sowieso er vanuit gaan dat ik nooit geslet heb.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:20 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Sletten is imo ook heel wat anders dan gewoon genieten van het vrijgezellenleven, maar goed
Deels, TinyEye is wel beperkter. Zoekt echt specifiek die foto of een deel ervan.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:58 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik wist wel dat tinyeye bestond, maar daar denk ik nu pas aan. Volgens mij is dat dezelfde werking
dan gooi ik hem hier ook nog ff neer:quote:
quote:-Pak de URL van de bron-foto
-ga naar www.google.nl
-klik op de tab "afbeeldingen"
-klik op het camera-icoon IN het zoekveld.
-plak de url van de bron-foto in de popup die dan ontstaat.
google gaat dan specifiek op zoek naar die foto.
Soms heb je geluk, en vind je veel hits, zoals met deze foto.
En soms kom je amper iets nuttigs tegen.
Maar zo kan je iig zoeken a.d.h.v. een afbeelding.
Daar kan ik niet over oordelen hèquote:Op woensdag 21 november 2012 11:00 schreef arachide. het volgende:
[..]
Sowieso er vanuit gaan dat ik nooit geslet heb.
Hmm, klopt wat je zegt, heb het even getest. TinyEye zoekt inderdaad naar de specifieke foto, en Google lijkt een soort van gezichtsherkenning te hebben, inderdaadquote:Op woensdag 21 november 2012 11:00 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Deels, TinyEye is wel beperkter. Zoekt echt specifiek die foto of een deel ervan.
In het geval van mensen heb ik het idee dat google er ook nog gezichtsherkenning overheen gooit en zoekt op hetzelfde gezicht. En foto's die erop lijken maar niet hetzelfde zijn.
Daarbij heb ik iets meer vertrouwen in de zoek-capaciteiten van google dan van tinyeye
Mag ook wel, ze hebben daar een tijd terug een compleet bedrijf voor overgekocht.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:01 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Daar kan ik niet over oordelen hè.
[..]
Hmm, klopt wat je zegt, heb het even getest. TinyEye zoekt inderdaad naar de specifieke foto, en Google lijkt een soort van gezichtsherkenning te hebben, inderdaad
Oh, dat wist ik niet eens. Maar ik houd me daar dan ook niet echt mee bezig.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:03 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Mag ook wel, ze hebben daar een tijd terug een compleet bedrijf voor overgekocht.
In Google Picasa kun je ook gezichten aanmerken en een naam geven. Dan gaat ie daarna al je foto's langs en tagged iedereen die die herkent. En nog behoorlijk goed ook
iedereen is tegenwoordig wel te tracken op internetquote:
Ik heel makkelijkquote:Op woensdag 21 november 2012 11:07 schreef Giertje het volgende:
[..]
iedereen is tegenwoordig wel te tracken op internet
quote:
Volgens mij wel, ik kreeg iig een lijstje met personen. En de nummers achter de persoon gingen wel eens omhoog zonder dat ik aangaf wie het wasquote:Op woensdag 21 november 2012 11:04 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet eens. Maar ik houd me daar dan ook niet echt mee bezig.
Klopt ja, dat was me al opgevallen. Maar ik wist niet dat hij dan al die foto's langs gaat.
Is het ook. Maar ja "if they offer you the service for free, you are not the customer, you're the product being sold".quote:
es kijken hoe dat bij mij zitquote:Op woensdag 21 november 2012 11:07 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik heel makkelijkAls je mijn naam en woonplaats weet althans.
Geen idee, ik gebruik het gewoon nietquote:Op woensdag 21 november 2012 11:07 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Volgens mij wel, ik kreeg iig een lijstje met personen. En de nummers achter de persoon gingen wel eens omhoog zonder dat ik aangaf wie het was
ik heb mezelf gegoogled met mijn voor en achternaamquote:Op woensdag 21 november 2012 11:09 schreef Vinniiee het volgende:
Voornaam + woonplaats doet hij niet zoveel, dat scheelt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |