abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:13:12 #76
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_119915584
quote:
Is Russia Running a Secret Supply Route to Arm Syria’s Assad?

On Nov. 27, a clip appeared on YouTube of a Russian-made Syrian military helicopter apparently being hit by Syrian rebels using a surface-to-air missile. The footage of the gunship, smoking as it turns and flies away, suddenly made the most effective killing machines in Syrian President Bashar Assad’s military look very vulnerable, as the brutal war between the Syrian government and anti-Assad rebels continues. Luckily for Assad, help appears to be on the way.

One day before the clip appeared, hackers from the group Anonymous leaked what they claim is a cache of documents stolen from the Syrian Foreign Ministry. As first reported by the non-profit investigative news organization, ProPublica, one set appears to detail shipments from Moscow to Damascus of 240 tons of newly printed Syrian money, which the Russian government has publicly acknowledged printing for the Assad regime. Another document looks to be a flight plan for four shipments of refurbished helicopters, also going from Moscow to Syria. The shipments, whose cargo the document lists in English as “old copter after overhauling,” include one delivery on Nov. 21, a second one on Nov. 28, and two more planned for the first week of December. According to the document, the payment for these shipments was made “in cash,” and their circuitous route through the skies above Iran, Iraq and Azerbaijan would circumvent the airspace of all the countries that have imposed a weapons embargo on Syria.

(PHOTOS: Inside Syria’s Slow-Motion Civil War)

“It’s getting to Syria by the back door,” says Hugh Griffiths, an arms trafficking expert at the Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI), which operates an air-trafficking surveillance project on behalf of the European Union. Griffiths, who says the leaked flight plan appears to be genuine, sees it as the latest step in Russia’s effort to repair and then deliver Assad’s fixed-up helicopters by any means necessary. This effort has already come up against some major hurdles, with the U.S., the E.U. and Turkey making extensive efforts to stop such deliveries from crossing their airspace or territorial waters.

In June, U.S. Secretary of State Hillary Clinton criticized Russia for shipping attack helicopters to Syria; a week later, after British officials joined her calls for the shipments to stop, the Russian ship that was making the delivery—the Alaed—was forced to turn back after its British insurance company pulled its coverage. The Alaed reportedly made another attempt to fulfill the shipment in July, this time in the company of a flotilla of Russian warships. Senior U.S. officials have repeatedly warned Russian counterparts over the pattern of their arm sales to the Syrian regime.

According to the documents leaked by Anonymous, Russia has since begun transporting Syria’s patched-up helicopters by air. TIME emailed copies of the documents to the spokesman of Russia’s state arms dealer, Rosoboronexport, who declined to comment on them. But the company has previously said that it is repairing helicopter gunships for Syria under an old contract, which it says it is legally obligated to carry out regardless of the sanctions imposed by the U.S., E.U. and various Arab states. “None of these events will influence our relationships with our traditional markets in any way,” the head of Rosoboronexport, Anatoly Isaykin, told TIME in June.

And under international law, there is nothing to stop them. Russia and China have used their veto power three times in the U.N. Security Council to block sanctions against Syria over the past two years. Russia’s helicopter deliveries to Syria may be politically sensitive but they are perfectly legal.

According to the hacked documents, the helicopters were picked up from Ramenskoe airport, also known as Zhukovsky, a military facility outside Moscow that houses the fleet of Russia’s secret police, the FSB. That is the same airfield that hosts the biennial Russian arms bazaar, where TIME found and photographed Syrian officials shopping for weapons this summer

(MORE: Russian Realpolitik: Inside the Arms Trade with Syria)

The Syrian Airlines plane that is apparently ferrying the helicopters to Syria is registered under the code YK-ATA and has been on SIPRI’s watch list for two years, Griffiths says, ever since it started flying refurbished helicopter gunships to Syria. During one such shipment in 2010, Griffiths says, the government of Lithuania, an EU member, learned the nature of the plane’s cargo and refused to allow it into Lithuanian airspace. Since then, the E.U. and Turkey have banned all Syrian aircraft from flying over their territory. In October, that led to a diplomatic spat between Ankara and Moscow when Turkish fighter jets forced down a Syrian airliner flying from Moscow to Damascus. Turkish authorities searched the plane for weapons, and Turkey’s Prime Minister Recep Tayyip Erdogan said they had found munitions and “military tools” inside. The Russian Foreign Ministry has said that the plane was carrying radar equipment, not military hardware.

Still, Turkey’s vigilance seems to have forced Russia to cobble together a new route for the helicopter gunships, says Peter Danssaert, an expert at the International Peace Information Service, an Antwerp-based organization that tracks the weapons trade. He also says the flight plan released by Anonymous looks genuine. “It looks like [Syria and Russia] are trying to avoid a repeat of the Turkish situation,” Danssaert says. “It’s a classic example of clandestine arms movement,” says SIPRI’s Griffiths. “The avoidance of more rigorously monitored airspace in favor of Iraq and [Syria’s] regional ally Iran.”

But these shipments seem a lot less clandestine after the leak of the documents, which may create new problems for both Russia and Syria. The U.S. could put pressure on Iraq, for example, to refuse overflight clearance for the Russian shipments, and that would again force Russia to scramble for a new route to Damascus. Given the determination it has shown so far, it is unlikely that Moscow will give up on its helicopter contracts with Syria altogether. So even as the Syrian rebels learn to shoot the Russian-made choppers down, Moscow will likely be there to patch them up again.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator dinsdag 4 december 2012 @ 15:57:45 #77
8781 crew  Frutsel
pi_119920734
AP twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 15:55:01 BREAKING: Syria state media say 29 students killed when mortar slams into a school in a Damascus suburb. reageer retweet
:{
  dinsdag 4 december 2012 @ 16:14:54 #78
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119921448
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:57 schreef Frutsel het volgende:
AP twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 15:55:01 BREAKING: Syria state media say 29 students killed when mortar slams into a school in a Damascus suburb. reageer retweet
:{
Ik dacht de FSA gericht schiet?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  Moderator dinsdag 4 december 2012 @ 16:16:36 #79
8781 crew  Frutsel
pi_119921519
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:14 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik dacht de FSA gericht schiet?
pardon?
  dinsdag 4 december 2012 @ 16:21:18 #80
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119921678
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:16 schreef Frutsel het volgende:

[..]

pardon?
Ik bedoel gericht schieten op militaire doelen etc. En dat ze niet random schieten.

[ Bericht 0% gewijzigd door rakotto op 04-12-2012 16:21:38 (typo) ]
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  dinsdag 4 december 2012 @ 16:30:44 #81
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_119922079
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:21 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik bedoel gericht schieten op militaire doelen etc. En dat ze niet random schieten.
"Mortar"
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_119923896
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:16 schreef Frutsel het volgende:

[..]

pardon?
http://www.telegraaf.nl/b(...)_school_Syrie__.html

De aanval in een buitenwijk van Damascus zou zijn uitgevoerd door rebellen, de FSA dus...
  Moderator dinsdag 4 december 2012 @ 18:22:19 #83
8781 crew  Frutsel
pi_119925983
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:13 schreef mr_jack het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)_school_Syrie__.html

De aanval in een buitenwijk van Damascus zou zijn uitgevoerd door rebellen, de FSA dus...
Ja maar de zinsopbouw was niet helder voor me dus ik had zoiets van :Wat wilde je nou zeggen :P
pi_119928893
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:21 schreef rakotto het volgende:

[..]

Is al eens eerder gebeurd in Aleppo, waarbij ze met mortieren een woonwijk raakte. Het is even afwachten of de FSA of een andere rebellengroep erachterzit, aan die bomexplosie een paar dagen geleden in Homs zat ook een 'luchtje'. Maar alles wijst er nu op dat de rebellen een domme fout hebben gemaakt.

En nog even over dat betoog dat Djibril postte: Ben jij het eens met deze man/vrouw? Ik vind het een zeer slecht onderbouwd betoog namelijk. Als eerste wekt hij de suggestie dat de rebellen worden gesteund en bevoorraad door vooral het westen, waar geen enkel bewijs voor is. Ten tweede dat de rebellen alleen maar uit religeuze extremisten bestaat en dat dit een puur sectarisch conflict is, belachelijk natuurlijk. In essentie zegt hij gewoon dat Syrië moet kiezen tussen een gladgeschoren crimineel en een bebaarde crimineel. Alsof er geen andere andere opties zijn. Buiten het feit dat hij niks hard kan maken hoor ik geen enkel woord over de feiten dat Assad is begonnen met schieten op vreedzame betogers, dat er net zo goed jihadistische sjiieten aan Assad's kant vechten, constante overlopers etc. Nogal selectief voor iemand die beweert objectief te zijn en een ander beschuldigd van armzalige journalistiek.
Incelfrikandel
pi_119939357
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:35 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Is al eens eerder gebeurd in Aleppo, waarbij ze met mortieren een woonwijk raakte. Het is even afwachten of de FSA of een andere rebellengroep erachterzit, aan die bomexplosie een paar dagen geleden in Homs zat ook een 'luchtje'. Maar alles wijst er nu op dat de rebellen een domme fout hebben gemaakt.

En nog even over dat betoog dat Djibril postte: Ben jij het eens met deze man/vrouw? Ik vind het een zeer slecht onderbouwd betoog namelijk. Als eerste wekt hij de suggestie dat de rebellen worden gesteund en bevoorraad door vooral het westen, waar geen enkel bewijs voor is. Ten tweede dat de rebellen alleen maar uit religeuze extremisten bestaat en dat dit een puur sectarisch conflict is, belachelijk natuurlijk. In essentie zegt hij gewoon dat Syrië moet kiezen tussen een gladgeschoren crimineel en een bebaarde crimineel. Alsof er geen andere andere opties zijn. Buiten het feit dat hij niks hard kan maken hoor ik geen enkel woord over de feiten dat Assad is begonnen met schieten op vreedzame betogers, dat er net zo goed jihadistische sjiieten aan Assad's kant vechten, constante overlopers etc. Nogal selectief voor iemand die beweert objectief te zijn en een ander beschuldigd van armzalige journalistiek.
Bedankt voor het reageren.

Laat ik voorop stellen: Ik steun Assad totaal niet en zie hem liever vandaag dan morgen vertrekken. Daarnaast wil ik er ook bij zeggen dat ik de FSA niet helemaal vertrouw en denk dat zodra zij aan de macht komen men weer te maken zal krijgen met een corrupte overheid. Kijk maar naar Irak, Libie, Afganistan, Jemen en waarschijnlijk nog een paar landen.

De FSA heeft mij nog steeds niet overtuigt waar ze voor staan. Ze zeggen alleen dat ze Assad weg willen. Ja, dat wil elk mens met een goed hart. Maar daarna? Wat wil je gaan doen? Wie worden je nieuwe leiders? Hoe sta je tegenover het feit dat Syrie met verschillende etniciteiten te maken heeft?
Het zegt al veel dat de FSA de Syrische overheid in het buitenland niet accepteert. Dan heb ik het over de nieuw (gemaakt door het westen) regering die in Doha bijeen was. Ben even vergeten hoe men dit noemt, misschien kan iemand mij hierbij helpen.
Ik heb het gevoel dat het bloedvergieten en mensenrechten schenden pas echt gaat beginnen nadat Assad weg is. Want de FSA wil de macht niet afstaan. En binnen de FSA heeft men ook te maken met milities die verenigd worden door het feit dat ze een gezamlijke vijand hebben, Assad. Maar buiten dat kunnen ze elkaar bloed wel drinken.
Dat zien we bijvoorbeeld ook in Libie. De verschillende milities vochten zij aan zij tegen Khadaffi, maar wat is er gebeurd daarna? Ze zijn begonnen elkaar uit te moorden. En dat doen ze nog steeds. Kijk maar naar de Misrata militie en de Ziltan militie.
Ook kunnen we Irak als voorbeeld nemen. Verschillende partijen strijden zij aan zij maar nadat Saddam weg was staan ze lijnrecht tegenover elkaar. Kijk maar naar de Koerden en Sjitten nu daar.
Daarnaast, het komt niet vaak in het nieuws maar zoek het maar op. Het vechten is nu al begonnen tussen Koerden en de zogenaamde FSA. Daarbij moet ik wel zeggen dat het deel van FSA dat tegen de Koerden vecht voornamelijk de moslim extremisten zijn.
Wat ik ook wel frappant vind: de leiders van de FSA zijn allemaal hoge pieten geweest onder Assad. Hoe denk je dat zij het vertrouwen van Assad hadden gewonnen? Natuurlijk door 5000 Koerden begin deze eeuw te vermoorden in Qamislo. Deze hoge pieten hebben ook geen schone handen.
Maar goed ik wil het stukje van FSA wel afsluiten met het feit dat er ook mensen bij lopen die echt een vrij en rechtvaardig Syrie willen hebben en daarom zich bij de FSA hebben aangesloten. Maar ik heb het gevoel dat hen wens niet zal uitkomen,

FSA krijgt zeker wel steun vanuit het buitenland en dan voornamelijk van Turkije, Qatar en Saudi Arabie. Vooral Qatar en Saudi-Arabie krijgen de wind van voren in de Arabische wereld omdat ze deze twee landen zien als marionetten van het westen. Turkije wil weer een ottomaans rijk maken en wil zodoende hen invloed in Syrie vergroten.
Hier heb ik een bron waaruit blijkt dat de FSA wel degelijk steun krijgt van het buitenland.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE86Q0JM20120727
En op youtube cirkelen er veel filmpjes rond waar de rebellen zelf toegeven dat ze wapens krijgen van het buitenland. Ik zal de volgende keer filmpjes voor je opzoeken daarover.

Daarnaast wordt Assad gewoon (militair) gesteunt door Iran en Rusland.

Wat de uitkomst van deze oorlog ook is, ik hoop het beste voor de Syrische volk. Het is niet FSA die lijdt noch lijdt Assad hieronder, de enige slachtoffers zijn de Syrische mensen.
  dinsdag 4 december 2012 @ 22:58:28 #86
pi_119939992
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:47 schreef Djibril het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen: Ik steun Assad totaal niet en zie hem liever vandaag dan morgen vertrekken. Daarnaast wil ik er ook bij zeggen dat ik de FSA niet helemaal vertrouw en denk dat zodra zij aan de macht komen men weer te maken zal krijgen met een corrupte overheid. Kijk maar naar Irak, Libie, Afganistan, Jemen en waarschijnlijk nog een paar landen.

De FSA heeft mij nog steeds niet overtuigt waar ze voor staan. Ze zeggen alleen dat ze Assad weg willen. Ja, dat wil elk mens met een goed hart. Maar daarna? Wat wil je gaan doen? Wie worden je nieuwe leiders? Hoe sta je tegenover het feit dat Syrie met verschillende etniciteiten te maken heeft?
Het zegt al veel dat de FSA de Syrische overheid in het buitenland niet accepteert. Dan heb ik het over de nieuw (gemaakt door het westen) regering die in Doha bijeen was. Ben even vergeten hoe men dit noemt, misschien kan iemand mij hierbij helpen.
Ik heb het gevoel dat het bloedvergieten en mensenrechten schenden pas echt gaat beginnen nadat Assad weg is. Want de FSA wil de macht niet afstaan. En binnen de FSA heeft men ook te maken met milities die verenigd worden door het feit dat ze een gezamlijke vijand hebben, Assad. Maar buiten dat kunnen ze elkaar bloed wel drinken.
Dat zien we bijvoorbeeld ook in Libie. De verschillende milities vochten zij aan zij tegen Khadaffi, maar wat is er gebeurd daarna? Ze zijn begonnen elkaar uit te moorden. En dat doen ze nog steeds. Kijk maar naar de Misrata militie en de Ziltan militie.
Ook kunnen we Irak als voorbeeld nemen. Verschillende partijen strijden zij aan zij maar nadat Saddam weg was staan ze lijnrecht tegenover elkaar. Kijk maar naar de Koerden en Sjitten nu daar.
Daarnaast, het komt niet vaak in het nieuws maar zoek het maar op. Het vechten is nu al begonnen tussen Koerden en de zogenaamde FSA. Daarbij moet ik wel zeggen dat het deel van FSA dat tegen de Koerden vecht voornamelijk de moslim extremisten zijn.
Wat ik ook wel frappant vind: de leiders van de FSA zijn allemaal hoge pieten geweest onder Assad. Hoe denk je dat zij het vertrouwen van Assad hadden gewonnen? Natuurlijk door 5000 Koerden begin deze eeuw te vermoorden in Qamislo. Deze hoge pieten hebben ook geen schone handen.
Maar goed ik wil het stukje van FSA wel afsluiten met het feit dat er ook mensen bij lopen die echt een vrij en rechtvaardig Syrie willen hebben en daarom zich bij de FSA hebben aangesloten. Maar ik heb het gevoel dat hen wens niet zal uitkomen,

FSA krijgt zeker wel steun vanuit het buitenland en dan voornamelijk van Turkije, Qatar en Saudi Arabie. Vooral Qatar en Saudi-Arabie krijgen de wind van voren in de Arabische wereld omdat ze deze twee landen zien als marionetten van het westen. Turkije wil weer een ottomaans rijk maken en wil zodoende hen invloed in Syrie vergroten.
Hier heb ik een bron waaruit blijkt dat de FSA wel degelijk steun krijgt van het buitenland.
En op youtube cirkelen er veel filmpjes rond waar de rebellen zelf toegeven dat ze wapens krijgen van het buitenland. Ik zal de volgende keer filmpjes voor je opzoeken daarover.

Wat de uitkomst van deze oorlog ook is, ik hoop het beste voor de Syrische volk. Het is niet FSA die lijdt noch lijdt Assad hieronder, de enige slachtoffers zijn de Syrische mensen.
De FSA is dan ook geen organisatie. De FSA is ontstaan uit overgelopen militairen die weigerden op burgers te schieten, aangevuld met burgers en moslimextremisten.

De politieke oppositie in het buitenland is ook een verzameling clubjes. In het begin van de opstand was er onvrede tussen oppositie die geweldloos wilden blijven demonstreren en mensen die de wapens wilden oppakken. En veel mensen zaten al tientallen jaren in het buitenland.

Het regime van Assad heeft een echte oppositie ( in Syrië) onmogelijk gemaakt, daardoor is er geen (goed georganiseerde) oppositie die de macht ordentelijk over kan nemen. Dat is dan ook en standaard strategie van een dictatuur: oppositie onmogelijk maken en daardoor het regime neerzetten als een noodzakelijk kwaad. Zoals Mubarak al zei: zonder mij is er chaos.

Dat zijn allemaal zaken die het gevolg zijn van een dictatuur, geen argumenten om de omverwerping van die dictatuur tegen te houden.

It has to get worse before it gets better.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_119940471
Overgelopen militairen die in begin deze eeuw wel een massamoord onder de Koerden pleegden.
http://www.mideastweb.org/log/archives/00000231.htm
Overgelopen militairen die Syrische mensen die een andere mening hadden dan Assad in de gevangenissen even in elkaar sloegen. Of erger nog vermoorden.

Je zou van deze militairen verwachten dat ze wel weten hoe ze een organisatie moeten runnen, zeker na 2 jaar van vechten. Maar dat is nog steeds niet zo. Zoals jezelf aangeeft zijn er nog steeds clubjes.

En als de FSA geen organisatie is, is het dan niet riskant om ze te bevoorraden met wapens? Ik bedoel je weet nooit wat voor clubjes onder het paraplu van de FSA functioneren. Er zijn al artikelen voorbij gekomen in dit topic die al aangeven dat het aantal extremisten onder de FSA sterk aan het stijgen is.

It has to get worse before it gets better? Moeten er nog meer mensen vermoordt worden en lijden totdat het beter gaat worden? We zijn al 2 jaar bezig en waarschijnlijk 10 jaar voordat Syrie enigszins weer een stabiele dictatuur wordt.
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:22:53 #88
pi_119941024
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:09 schreef Djibril het volgende:
Overgelopen militairen die in begin deze eeuw wel een massamoord onder de Koerden pleegden.
http://www.mideastweb.org/log/archives/00000231.htm
Overgelopen militairen die Syrische mensen die een andere mening hadden dan Assad in de gevangenissen even in elkaar sloegen. Of erger nog vermoorden.
In opdracht van Assad.
quote:
Je zou van deze militairen verwachten dat ze wel weten hoe ze een organisatie moeten runnen, zeker na 2 jaar van vechten. Maar dat is nog steeds niet zo. Zoals jezelf aangeeft zijn er nog steeds clubjes.
Het is ook niet eenvoudig je te organiseren zonder hulp en tijdens een burgeroorlog.

Assad had natuurlijk ook kunnen hervormen. Het is allemaal zijn schuld.
quote:
En als de FSA geen organisatie is, is het dan niet riskant om ze te bevoorraden met wapens? Ik bedoel je weet nooit wat voor clubjes onder het paraplu van de FSA functioneren. Er zijn al artikelen voorbij gekomen in dit topic die al aangeven dat het aantal extremisten onder de FSA sterk aan het stijgen is.
Dat had voorkomen kunnen worden door de FSA eerder te steunen. Nu moeten ze wel steun aannemen van extremistische landen en clubjes.
quote:
It has to get worse before it gets better? Moeten er nog meer mensen vermoordt worden en lijden totdat het beter gaat worden? We zijn al 2 jaar bezig en waarschijnlijk 10 jaar voordat Syrie enigszins weer een stabiele dictatuur wordt.
We moeten er alles aan doen om het GEEN dictatuur te laten worden/blijven.
pi_119949159
In opdracht van Assad?
Waarom handelen ze nu dan niet in opdracht van Assad? Nu hebben ze ineens wel de ballen om tegen Assad in te gaan. Daarvoor dedem ze lekker aan mensenrechten schenden om een hogere rank te krijgen en dus beloond te worden door Assad. Ze hebben zich verrijkt door mensen te vermoorden. Dit moeten we niet vergeten. Zodra zij aan de macht komen zal ik niet snel een verschil zien tussen hen en Assad.
Vaak zie ik van jou artikelen voorbij komen over occupy beweging die worden mishandeld door politieagenten of die niet eerlijk worden behandeld. Waar maak je je druk om? De politie mensen handelen in opdracht van de regering. Ik zal je niet zeggen dat je moet stoppen om zulke artikelen te gaan plaatsen, want ik vind dat wij recht hebben om te weten wat er gaande is. en jij geeft ons zulke artikelen, dus chapeau. Maar ik vind wel dat je nu vaag bent in het‘in opdracht handelen’.

Het is ook niet eenvoudig je te organiseren zonder hulp en tijdens een burgeroorlog
Dat had voorkomen kunnen worden door de FSA eerder te steunen. Nu moeten ze wel steun aannemen van extremistische landen en clubjes
Eerst zeg je dat het niet makkelijk is om te organiseren zonder hulp en dan zeg je dat ze wel steun aannemen van andere landen en clubjes. Beetje raar op zich vind je niet?

We moeten er alles aan doen om het GEEN dictatuur te laten worden/blijven.
En hoe doen we dit? Als we naar het verleden kijken dan zie je dat we steeds gefaald hebben om dit te bereiken. Blijkbaar moeten we niet zomaar klakkeloos groeperingen gaan steunen.
En waarom moeten wij nu pas Assad weg halen en niet eerder?
Waarom doen wij er alles aan om de dictatuur in Jordanie, Saudi-Arabie en Qatar in stand te houden? Graag antwoord op al deze vragen.

Wij moeten echt oppassen met wie we steunen in Syrie. Want voor je het weet is er weer een grote aanslag over 10 jaar en heeft de aanslagpleger zijn opleiding tot zelfmoord gedaan in Syrie. Dan kunnen we weer dat aanvallen wat weer slecht is voor de wereld economie.
  woensdag 5 december 2012 @ 13:02:11 #90
pi_119952944
quote:
quote:
Syria's President Bashar Assad has been looking into the possibility of claiming political asylum for himself, his family and his associates in Latin America, according to the Israeli newspaper Haaretz. There is little confirmation for the claim but Syria's deputy foreign minister, Faisal al-Miqdad, held meetings in Cuba, Venezuela and Ecuador over the past week. Assad vowed in an interview with Russia Today last month that he would never be forced into exile and that he would "live and die in Syria."

http://www.haaretz.com/ne(...)ria.premium-1.482570
  woensdag 5 december 2012 @ 13:03:00 #91
pi_119952983
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:04 schreef Djibril het volgende:
Waar maak je je druk om?
Dat maak ik zelf nog wel uit! :(

quote:
En hoe doen we dit? Als we naar het verleden kijken dan zie je dat we steeds gefaald hebben om dit te bereiken. Blijkbaar moeten we niet zomaar klakkeloos groeperingen gaan steunen.
En waarom moeten wij nu pas Assad weg halen en niet eerder?
We moeten vooral niet eenzijdig van buitenaf regimes aan gaan pakken. De bevolking moet het zelf doen, en dat doen ze nu. En dan moeten we ze steunen.

quote:
Waarom doen wij er alles aan om de dictatuur in Jordanie, Saudi-Arabie en Qatar in stand te houden? Graag antwoord op al deze vragen.
Dat moeten we niet. Maar ik ben niet verantwoordelijk voor de politieke spelletjes van regeringen.

quote:
Dan kunnen we weer dat aanvallen wat weer slecht is voor de wereld economie.
Interesseert me geen zak. Mensenrechten gaan voor economie. Ik kies altijd de kant van burgers, nooit van regeringen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Papierversnipperaar op 05-12-2012 13:12:48 ]
pi_119957047
die dingen blijven uit de lucht vallen...

http://www.military.com/v(...)tured/2011887398001/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 5 december 2012 @ 17:06:50 #93
pi_119961961
quote:
quote:
Damascus

There is a widespread fear of a battle for Damascus, according to a resident and activist who claimed the rebels were gaining the upper hand.

Majd Arar, an engineer currently based in the Mezzeh district of western Damascus, said: “The government has lots the initiative and the Free Syrian Army is calling the shots ... the power balance is shifting because the FSA is getting more ammo and conducting more operations.:
quote:
Arar said rebels had looted arms and ammunition from airforce camps and were establishing training centres around the capital.
pi_119962252
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:47 schreef Djibril het volgende:

[..]

Dat zou misschien wel kunnen, maar ik vind dat geen excuus om Assad dan maar aan de macht te laten. Hij is volledig verantwoordelijk voor de huidige situatie, hij had voor een vreedzame overgang kunnen kiezen. Bovendien kun je niet verwachten dat alles meteen goed gaat na een revolutie.

quote:
Daar maak ik mij ook zorgen om, maar ik snap niet goed wat je met deze post wil zeggen.

quote:
Het zegt al veel dat de FSA de Syrische overheid in het buitenland niet accepteert.
Je doelt nu op de verklaring van die zogenaamde islamisten en jihadisten in Aleppo neem ik aan? Dat was een hoax. Sowieso bestaat dé FSA niet. Het is zoals Papier al zegt geen organisatie. Maar ik heb wel verklaringen gezien van FSA-leiders die de opgerichte oppositie in Qatar zeggen te accepteren. Maar dat hoeft niet iets te zeggen.

quote:
Dan heb ik het over de nieuw (gemaakt door het westen) regering die in Doha bijeen was. Ben even vergeten hoe men dit noemt, misschien kan iemand mij hierbij helpen.
http://en.wikipedia.org/w(...)nd_Opposition_Forces

quote:
Ik heb het gevoel dat het bloedvergieten en mensenrechten schenden pas echt gaat beginnen nadat Assad weg is.
Ik niet.

quote:
Want de FSA wil de macht niet afstaan. En binnen de FSA heeft men ook te maken met milities die verenigd worden door het feit dat ze een gezamlijke vijand hebben, Assad. Maar buiten dat kunnen ze elkaar bloed wel drinken.
quote:
Het regime van Assad heeft een echte oppositie ( in Syrië) onmogelijk gemaakt, daardoor is er geen (goed georganiseerde) oppositie die de macht ordentelijk over kan nemen. Dat is dan ook en standaard strategie van een dictatuur: oppositie onmogelijk maken en daardoor het regime neerzetten als een noodzakelijk kwaad. Zoals Mubarak al zei: zonder mij is er chaos.
quote:
Mensen die ik sprak die recentelijk in Libië zijn geweest en/of gewoond delen die conclusie niet. Sowieso vind ik dat je wat vroeg bent met conclusies trekken uit Libië.

quote:
Zo zwart wit is het niet. Er zitten ook koerden in de FSA. Extremisten zitten meestal bij Al-Nusra.

quote:
Wat ik ook wel frappant vind: de leiders van de FSA zijn allemaal hoge pieten geweest onder Assad. Hoe denk je dat zij het vertrouwen van Assad hadden gewonnen? Natuurlijk door 5000 Koerden begin deze eeuw te vermoorden in Qamislo.
Heb je je eigen bron wel gelezen? Die zegt 100 en geen 5000. Sowieso kan ik nergens een bron vinden die meer dan 120 noemt.

quote:
Deze hoge pieten hebben ook geen schone handen.
Natuurlijk niet, in geen enkele dictatuur. Maar hoe wil je anders een revolutie krijgen? Je zult toch de belangrijke mensen aan jou kant moeten krijgen.

quote:
Maar goed ik wil het stukje van FSA wel afsluiten met het feit dat er ook mensen bij lopen die echt een vrij en rechtvaardig Syrie willen hebben en daarom zich bij de FSA hebben aangesloten. Maar ik heb het gevoel dat hen wens niet zal uitkomen,[quote]

Eens. Grote kans dat er nog een gevecht zal komen nadat Assad is afgezet. Maar tussen wie is nog maar de vraag. En misschien gebeurd het ook wel niet. Ik denk dat het dan zal gaan tussen de gematigden en Al-Nusra. Maar Al-Nusra vult nu een gat die andere landen(niet persé het westen) open hebben gelaten. Die hadden de FSA (of de vreedzame) oppositie moeten steunen toen het nog vooral gematigd was. Maar deze puinhoop is nog steeds Assad's volledige schuld.

[quote]FSA krijgt zeker wel steun vanuit het buitenland en dan voornamelijk van Turkije, Qatar en Saudi Arabie. Vooral Qatar en Saudi-Arabie krijgen de wind van voren in de Arabische wereld omdat ze deze twee landen zien als marionetten van het westen.
Ze doen wel degelijk dingen buiten het westen om.

quote:
Turkije wil weer een ottomaans rijk maken en wil zodoende hen invloed in Syrie vergroten.
Ik denk dat je nogal overdrijft. Meer invloed zeker wel.

quote:
Maar dus niet van het westen. Dat kan die bron dus ook niet bewijzen.

quote:
Die wil ik wel eens zien, want ik denk niet dat ze westerse landen zullen opnoemen. Wat ik heb gehoord is dat er zelfs niks terecht is gekomen van de zogenaamde 'non-lethal aid' die was beloofd aan de rebellen. Kogelvrije vesten, helmen, camera's. Niks van gezien.

quote:
Rusland en Iran zijn dus onderdeel van het probleem.

quote:
Redelijk eens. Dan een vraag voor jou: Wat zie jij dan als (beste) oplossing voor Syrië?
Incelfrikandel
pi_119968307
Ik snap niet waarom mensen zeggen dat de FSA geen organisatie is, maar intussen wel zeggen dat FSA-leiders de oppositie in Qatar erkent. Hoe kan FSA leiders hebben als het geen organisatie is?

En als de FSA geen organisatie is, waarom zouden wij hen dan steunen. We kunnen niet controleren watvoor clubjes dit allemaal zijn. Blijkbaar is het steunen(militair en politiek) van onbekenden voor sommige mensen op dit forum normaal. Dezelfde mensen die niet op letten bij geschiedenis.

Het is in Libie, Irak, Jemen en Afganistan verkeerd gegaan omdat wij(het westen) de corrupte mensen steunden in de oppositie van deze landen. Vertel aan mij is een van deze landen beter geworden na onze invasie?

Leuk dat je mensen kent die in Libie zijn geweest en zeggen dat het veilig is, maar zijn deze mensen ook in Ziltan, Bani Walid of Misrata geweest? Of zijn ze alleen maar in de diplomatieke wijk van Benghazi of Tripoli geweest. Ik kan je vertellen dat de green zone in Bagdad ontzettend veilig en vrij is, wat de indruk geeft dat Irak veilig is. Maar zet maar een stap buiten, dan krijgen we een ander verhaal.

Voor de revolutie heb je hulp nodig van hoge pieten? Weer de geschiedenis niet kennen. Een revolutie zal pas succesvol zijn als de elite( of een deel ervan) zich tegen de regering zal keren. Hierna zal het volk volgen. Zo is het gegaan toen Nederland in opstand kwam tegen Spanje, zo is het gegaan toen de elite in Egypte Mubarak liet vallen en zo is het gegaan ten tijde van de Franse Revolutie en de Oktober revolutie. De elite van Syrie, waaronder vele Sunni clans hebben Assad nog steeds niet laten vallen, vandaar ook dat het niet vlot wil gaan voor de FSA.

Daarbij, er zitten niet veel Koerden bij FSA. Sterker nog ze zijn op één wellicht twee handen te tellen. De Koerden hebben altijd tegen Assad gevochten en zijn niet zoals de FSA pas begonnen toen de rest het ook deed. Daarbij heb je ook nog heel veel sunni soldaten die vechten voor Assad.

Al-Nusra is groeiende onder de FSA, ontken dat niet. En sta er niet raar van te kijken als Syrie na Assad een bedreiging voor het Westen en Israel gaat vormen.

Je vraagt wat de beste oplossing is voor Syrie voor mij?

Nou laten we beginnen met de Golan gebergte te erkennen als Israelischs grondgebied. Daarnaast moeten we de Koerden een autonomie geven. Waarom denk je nu. Nou door de Koerden autonomie te geven straffen we Iran en Turkije. Iran heeft zo minder routes om Syrie binnen te komen en minder mensen om invloed op uit te oefenen. Turkije zodat het gestraft wordt voor haar islamitische route die het bewandelt en hen grote mond jegens Israel.
Vervolgens zorgen we ervoor dat het westen van Syrie onafhankelijk wordt en een staat te maken zoals Libanon wat zijn economie zal baseren op toerisme. Latakia wordt de nieuwe Beiroet. Het zal een rustige plaats zijn voor de Alawieten, Christenen en andere minderheden. Het midden van Syrie moeten we een onafhankelijke status geven waarbij de IMF en de Wereldbank een grote rol in zullen spelen. Dit nieuwe land zal door middel van het IMF en de Wereldbank weer een stabiele economie krijgen. We moeten een VN-macht ernaar sturen om politieke stabiliteit te garanderen.
Daarnaast stoppen met het steunen van FSA en Assad koste wat het kost in Den Haag berechten voor zijn misdaden. De vrouw van Assad en zijn kinderen moeten een veilige vluchthaven krijgen want ik vind dat zij er niks mee te maken hebben.
Zo zie ik het liefst gebeuren. Of het gebeurt is een ander verhaal.

Wat mij als Westerling ook zal schikken is een militaire interventie in Syrie waarbij we Assad gevangen nemen en hierbij de FSA niet nodig hebben. Daarna zullen we een corrupte leider op het land zetten die een deel van het bruto binnenlands product aan ons geeft om zo de schulden van de militaire interventie te betalen. Hierdoor krijgen wij als het Westen meer macht over dit land en zetten we Iran ook voor een blok.

Klinkt hard, maar wij(ik weet niet of jullie daar bij horen) moeten een lekker leven leiden in Amsterdam, Parijs, Frankfurt, Stockholm en London.

Kunnen frikandel en papier zich weer richten op occupy :')
  woensdag 5 december 2012 @ 20:01:41 #96
pi_119968971
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 19:48 schreef Djibril het volgende:
Ik snap niet waarom mensen zeggen dat de FSA geen organisatie is, maar intussen wel zeggen dat FSA-leiders de oppositie in Qatar erkent. Hoe kan FSA leiders hebben als het geen organisatie is?

Het zijn verschillende losse clubjes en die clubjes hebben leiders. Jezus, ben jij simpel of zo?
  woensdag 5 december 2012 @ 20:05:08 #97
pi_119969110
quote:

Voor de revolutie heb je hulp nodig van hoge pieten? Weer de geschiedenis niet kennen. Een revolutie zal pas succesvol zijn als de elite( of een deel ervan) zich tegen de regering zal keren.

Maar als ze dat doen dan zijn het onbetrouwbare zakkenvullers die onderdeel uitmaakten van het regime? Je bent niet simpel, je bent een troll.
pi_119969443
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2012 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar als ze dat doen dan zijn het onbetrouwbare zakkenvullers die onderdeel uitmaakten van het regime? Je bent niet simpel, je bent een troll.
Jongetje toch, je vindt de leiders van de FSA niet onbetrouwbaar? Je spreekt jezelf tegen steeds. Hup je occupy tent in.
  woensdag 5 december 2012 @ 20:15:33 #99
pi_119969586
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 20:12 schreef Djibril het volgende:

[..]

Jongetje toch, je vindt de leiders van de FSA niet onbetrouwbaar? Je spreekt jezelf tegen steeds. Hup je occupy tent in.
Troll :W
pi_119972710
quote:
Ben je nou serieus? Ga nog maar eens goed lezen wat ik heb gezegd.

quote:
En als de FSA geen organisatie is, waarom zouden wij hen dan steunen. We kunnen niet controleren watvoor clubjes dit allemaal zijn. Blijkbaar is het steunen(militair en politiek) van onbekenden voor sommige mensen op dit forum normaal. Dezelfde mensen die niet op letten bij geschiedenis.
'We' moeten niet de FSA steunen, we moet de bevolking steunen.

quote:
Het is in Libie, Irak, Jemen en Afganistan verkeerd gegaan omdat wij(het westen) de corrupte mensen steunden in de oppositie van deze landen. Vertel aan mij is een van deze landen beter geworden na onze invasie?
Totaal niet te vergelijken. Irak, Afghanistan zijn buitenlandse invasies. In Syrië en Libië deden de bevolkingen het zelf dmv een volksopstand.

quote:
Leuk dat je mensen kent die in Libie zijn geweest en zeggen dat het veilig is, maar zijn deze mensen ook in Ziltan, Bani Walid of Misrata geweest? Of zijn ze alleen maar in de diplomatieke wijk van Benghazi of Tripoli geweest.
Jazeker. En leuk geprobeerd, maar Libië is niet alleen Zlitan, Bani-Walid of Misrata.

En ik heb niet gezegd dat Libië veilig is. Ik heb gezegd dat jouw beeld niet klopt. Beter lezen.

quote:
Voor de revolutie heb je hulp nodig van hoge pieten? Weer de geschiedenis niet kennen.
:D _O- Mij beschuldigen dat ik de geschiedenis niet ken _O-

quote:
Een revolutie zal pas succesvol zijn als de elite( of een deel ervan) zich tegen de regering zal keren. Hierna zal het volk volgen. Zo is het gegaan toen Nederland in opstand kwam tegen Spanje, zo is het gegaan toen de elite in Egypte Mubarak liet vallen en zo is het gegaan ten tijde van de Franse Revolutie en de Oktober revolutie. De elite van Syrie, waaronder vele Sunni clans hebben Assad nog steeds niet laten vallen, vandaar ook dat het niet vlot wil gaan voor de FSA.
Maar dat kan dan weer niet want die hebben geen 'schone handen'. Sowieso gelul.

quote:
Daarbij, er zitten niet veel Koerden bij FSA. Sterker nog ze zijn op één wellicht twee handen te tellen. De Koerden hebben altijd tegen Assad gevochten en zijn niet zoals de FSA pas begonnen toen de rest het ook deed. Daarbij heb je ook nog heel veel sunni soldaten die vechten voor Assad.
Onzin, er is al veel vaker door de Syrische bevolking tegen het regime van Assad gevochten. Je lijkt echt geen ene bal van het hele conflict te snappen.

quote:
Al-Nusra is groeiende onder de FSA, ontken dat niet.[quote]

Al-Nusra is groeiende, maar niet onder de FSA.

[quote]Je vraagt wat de beste oplossing is voor Syrie voor mij?

Nou laten we beginnen met de Golan gebergte te erkennen als Israelischs grondgebied. Daarnaast moeten we de Koerden een autonomie geven.
Dat gaat geen politieke stabileit in Syrië opleveren. En als de koerden dat willen mogen ze best autonoom worden, maar zonder overleg gaat dat nooit rust opleveren.

quote:
Waarom denk je nu. Nou door de Koerden autonomie te geven straffen we Iran en Turkije. Iran heeft zo minder routes om Syrie binnen te komen en minder mensen om invloed op uit te oefenen. Turkije zodat het gestraft wordt voor haar islamitische route die het bewandelt en hen grote mond jegens Israel.
Ja hoor, Iran en Turkije straffen is een prima oplossing voor Syrië :') Jouw 'oplossingen' gaat alleen maar mensen uit elkaar drijven en dat is precies wat ze daar nu niet kunnen gebruiken.

quote:
Vervolgens zorgen we ervoor dat het westen van Syrie onafhankelijk wordt en een staat te maken zoals Libanon wat zijn economie zal baseren op toerisme. Latakia wordt de nieuwe Beiroet. Het zal een rustige plaats zijn voor de Alawieten, Christenen en andere minderheden. Het midden van Syrie moeten we een onafhankelijke status geven waarbij de IMF en de Wereldbank een grote rol in zullen spelen. Dit nieuwe land zal door middel van het IMF en de Wereldbank weer een stabiele economie krijgen. We moeten een VN-macht ernaar sturen om politieke stabiliteit te garanderen.
Goed, dat zou misschien een oplossing kunnen zijn maar het lijkt me sterk dat Syrië op een verdeling en een land-locked positie zit te wachten.

quote:
Daarnaast stoppen met het steunen van FSA
Dat gebeurd al niet.

quote:
en Assad koste wat het kost in Den Haag berechten voor zijn misdaden. De vrouw van Assad en zijn kinderen moeten een veilige vluchthaven krijgen want ik vind dat zij er niks mee te maken hebben.
Als ik zo die gelekte emails zie heeft ze er alles mee te maken.

quote:
Wat mij als Westerling ook zal schikken is een militaire interventie in Syrie waarbij we Assad gevangen nemen en hierbij de FSA niet nodig hebben. Daarna zullen we een corrupte leider op het land zetten die een deel van het bruto binnenlands product aan ons geeft om zo de schulden van de militaire interventie te betalen. Hierdoor krijgen wij als het Westen meer macht over dit land en zetten we Iran ook voor een blok.
Ja hoor en dan hebben we over 10 jaar een nieuwe volksopstand dit keer tegen het westen. Kijk zo creëer je een Iran *;

quote:
Klinkt hard, maar wij(ik weet niet of jullie daar bij horen) moeten een lekker leven leiden in Amsterdam, Parijs, Frankfurt, Stockholm en London.
Dat kan ook zonder neokolonialisme.

quote:
Kunnen frikandel en papier zich weer richten op occupy :')
Die arrogante houding mag je bij je houden. Ik bepaal zelf wel of ik me wil richten op occupy.
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')