abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 december 2012 @ 13:22:25 #226
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_120715340
quote:
7s.gif Op maandag 24 december 2012 03:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Beeldmateriaal van dat bericht was inderdaad op Al Jazeera Arabic. Verschrikkelijke beelden zoals altijd. :N

Dit was gisteren.

All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_120716697
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 11:04 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Inderdaad. :')

Maar dit bericht komt regelrecht van Debka (Israelische militaire inlichtingen) en die beschikken over een zeer goede bronnen die er zelden naast zitten. De overige pro-israël shit op die site is idd waardeloos.
debka is ook 100% waardeloos hoor.
pi_120717071
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:22 schreef rakotto het volgende:

[..]

Beeldmateriaal van dat bericht was inderdaad op Al Jazeera Arabic. Verschrikkelijke beelden zoals altijd. :N

Dit was gisteren.

Zal wel weer een false flag zijn.
achterlijke jihadisten
  maandag 24 december 2012 @ 14:14:40 #229
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_120717090
quote:
11s.gif Op maandag 24 december 2012 14:01 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

debka is ook 100% waardeloos hoor.
Ik volg Debka al een aantal jaar en dit is onzin. ;) Veel berichten die er op staan komen een paar dagen later, mits relevant gewoon in de mainstream media terecht. De troepenbewegingen en locaties van vliegdekschepen etc. zijn ook gewoon te controleren op het www. :)
Say what?
  maandag 24 december 2012 @ 15:04:32 #230
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_120718781
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 14:14 schreef mr_jack het volgende:

[..]

Zal wel weer een false flag zijn.
achterlijke jihadisten
Tuurlijk man, alles komt door de jihadisten. Assad is echt een lieverd, en het is onmogelijk dat er mensen tegen hem zijn :)
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_120719154
Als ik dit bericht geloven, worden er plannen gemaakt door het regime om rond Tartus een mini-staat op te bouwen als vluchtoord.
De bergen en de Orontes-rivier zouden als natuurlijke grenzen fungeren.
Checkpoints die hier worden aangevallen, zouden bijzonder snel weer actief zijn.

Lijkt dit realistisch volgens jullie?

http://graphics8.nytimes.(...)ap-articleInline.jpg

Verder wordt er gezegd dat de families van Russische troepen in die buurt reeds vertrokken zijn, en dat die Russische vloot dus moeilijk voor hun evacuatie kan dienen.
  maandag 24 december 2012 @ 15:19:44 #232
104871 remlof
Europees federalist
pi_120719404
Zou Assad net zoiets hopeloos willen doen als Mussolini en de Republiek van Salò?
Yankee go home!
  maandag 24 december 2012 @ 15:43:32 #233
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_120720259
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:14 schreef zuiderbuur het volgende:
Als ik dit bericht geloven, worden er plannen gemaakt door het regime om rond Tartus een mini-staat op te bouwen als vluchtoord.
De bergen en de Orontes-rivier zouden als natuurlijke grenzen fungeren.
Checkpoints die hier worden aangevallen, zouden bijzonder snel weer actief zijn.

Lijkt dit realistisch volgens jullie?

http://graphics8.nytimes.(...)ap-articleInline.jpg
[ afbeelding ]

Verder wordt er gezegd dat de families van Russische troepen in die buurt reeds vertrokken zijn, en dat die Russische vloot dus moeilijk voor hun evacuatie kan dienen.
Lijkt mij niet realistisch. Als de FSA daadwerkelijk wint dan zullen ze echt geen levende Assad toelaten. Misschien dat hij er wel heengaat als Damascus en/of zijn paleis daar valt, maar ik denk niet dat hij het daar lang uit zou houden als Syrië valt.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_120721061
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:04 schreef fusionfake het volgende:

[..]

Tuurlijk man, alles komt door de jihadisten. Assad is echt een lieverd, en het is onmogelijk dat er mensen tegen hem zijn :)
Dat zeg ik niet, leg me geen woorden in de mond aub.
Als je de aanslag bekijkt is het in ieder geval geen lucht aanval.

En wat wint Assad ermee, als hij burgers in de rij bij de bakker bombardeert? Iedereen zal hem gaan haten en de FSA steunen, goh, joh, wie zou nu zo'n aanslag kunnen gepleegd hebben en het juiste motief hebben? EN direct na de aanslag aan komen rijden met de camera's klaar en vooral niemand helpen, maar vooral filmen en janken..
  maandag 24 december 2012 @ 16:27:26 #235
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_120722101
quote:
quote:
Radicale moslimgroepen hebben maandag het dorp Maan in de Syrische provincie Hama veroverd dat grotendeels door alawieten wordt bewoond.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 24 december 2012 @ 16:52:57 #236
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_120723350
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:43 schreef fusionfake het volgende:

[..]

Lijkt mij niet realistisch. Als de FSA daadwerkelijk wint dan zullen ze echt geen levende Assad toelaten. Misschien dat hij er wel heengaat als Damascus en/of zijn paleis daar valt, maar ik denk niet dat hij het daar lang uit zou houden als Syrië valt.
Het ligt eigenlijk aan Rusland.
Zolang Rusland vasthoudt aan zijn basis in Tartus gaan de rebellen die stad gewoon niet aanvallen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 24 december 2012 @ 17:31:17 #237
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_120725354
Het gebruik van chemische wapens is voor Rusland duidelijk een stap te ver, en volkomen terecht natuurlijk. Zonder de Russen had het westen nu actie ondernomen ivm 'de rode lijn'.
Say what?
pi_120725619
Ik neem Al Jazeera al niet meer serieus sinds die wikileaks documenten uitkwamen en waaruit bleek dat ze hier en daar ook opdracht krijgen om dingen uit te zenden of juist niet.
Daarnaast vergeet niet dat Al Jazeera onder direct gezag staat van die emir.

In de Arabische wereld nemen ze Al Jazeera ook niet meer serieus, al een hele tijd niet. Het meet met twee maten. Ze proberen alleen maar de meest populaire nieuwszender te worden waarbij ze vergeten wat echte journalistiek inhoudt. Er zijn al heel veel journalisten bij Al Jazeera weg gegaan omdat ze zo zijn.
Als ik Al Jazeera moet geloven is Assad al aan het vluchten. Als ik Al Jazeera moet geloven pleegt Israel een genocide op de palestijnen. Als ik Al Jazeera moet geloven zitten China en de VS al te vechten in de Chinese zee.
  maandag 24 december 2012 @ 17:40:10 #239
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_120725802
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 17:36 schreef Djibril het volgende:
Ik neem Al Jazeera al niet meer serieus sinds die wikileaks documenten uitkwamen en waaruit bleek dat ze hier en daar ook opdracht krijgen om dingen uit te zenden of juist niet.
Daarnaast vergeet niet dat Al Jazeera onder direct gezag staat van die emir.

In de Arabische wereld nemen ze Al Jazeera ook niet meer serieus, al een hele tijd niet. Het meet met twee maten. Ze proberen alleen maar de meest populaire nieuwszender te worden waarbij ze vergeten wat echte journalistiek inhoudt. Er zijn al heel veel journalisten bij Al Jazeera weg gegaan omdat ze zo zijn.
Als ik Al Jazeera moet geloven is Assad al aan het vluchten. Als ik Al Jazeera moet geloven pleegt Israel een genocide op de palestijnen. Als ik Al Jazeera moet geloven zitten China en de VS al te vechten in de Chinese zee.
Het zelfde geldt voor RT (RussiaToday), dat is de propagandatoeter van de Russische regering. Maar toch verschaft het wel relevante informatie en dat geldt ook voor Al Jazeera. Hoe meer bronnen je raadpleegt, hoe dichter je bij de waarheid komt.
Say what?
pi_120726061
quote:
14s.gif Op maandag 24 december 2012 17:40 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Het zelfde geldt voor RT (RussiaToday), dat is de propagandatoeter van de Russische regering. Maar toch verschaft het wel relevante informatie en dat geldt ook voor Al Jazeera. Hoe meer bronnen je raadpleegt, hoe dichter je bij de waarheid komt.
Daar heb je zeer zeker gelijk in. Ik noem in mij post alleen Al Jazeera, maar je kan natuurlijk de namen van andere zenders in plaats daarvan erin zetten.
  maandag 24 december 2012 @ 18:42:43 #241
137562 rakotto
pi_120728394
  maandag 24 december 2012 @ 19:43:57 #242
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_120731016
quote:
Senior Syrian official in US and co-operating with intelligence agencies

Guardian understands that US intelligence officials helped Jihad Makdissi to flee, though details of journey are unknown

The Syrian government's former spokesman, Jihad Makdissi, is co-operating with US intelligence officials who helped him flee to Washington almost one month ago, the Guardian understands.

Makdissi became one of the most prominent regime defectors in late November when he left Beirut after first crossing from Syria. The Guardian reported at the time that he had fled for the US, possibly in return for asylum. This has now been confirmed.

The latest development comes after almost a month of debriefings, which have helped intelligence officials build a picture of decision-making in the inner sanctum of the embattled regime.

Syrian officials have denied that Makdissi has defected, saying he had instead taken three months of administrative leave. However, at the time of his departure, Hezbollah's television network in Beirut – not known to be out of step with the regime line – announced that the spokesman's views had strayed from official positions and that he had been fired.

The state department did not respond immediately to requests for comment, and the CIA was unwilling to discuss the story.

Makdissi is the most senior member of the regime to defect since Syria's prime minister, Riyad Hijab, fled with his family to Jordan in August. While not a member of the inner sanctum, Makdissi was central to shaping the regime's message and privy to many of its most sensitive communications.

Makdissi, a former senior diplomat at the Syrian embassy in London, worked closely with foreign minister, Walid al-Mouallem and information minister, Adnan Mahmoud, whom he dealt with regularly as security steadily decayed over the past 18 months.

Despite the worsening situation, the Syrian security establishment has remained largely intact and committed to defeating the armed insurrection that aims to topple it. Key decision makers in Syria are largely drawn from the Alawite sect, to which Bashar al-Assad belongs.

Intelligence officials in states that are hostile to the regime are not known to have close links to the inner sanctum. Until recently, debriefings of Hijab and former general, Manaf Tlass, both Sunni Muslims, have been instrumental in shaping western views of how decisions are taken in Syria and the influence of foreign stakeholders.

Details of Makdissi's journey to the US are not yet known, although Britain has previously denied that he arrived in the UK after fleeing Beirut. Lebanese officials had previously suggested he was either staying with his family in a Christian area near Beirut or had been captured and returned to Syria.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_120731043
quote:
mooi acteer stukje.....

De FSA probeert wel heel overduidelijk de gifgas troefkaart te spelen..
pi_120731668
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

De Russen hebben wel ernstig verkeerd gegokt door Assad te blijven steunen. Nu worden de Russen ook gehaat. Ben benieuwd of ze straks hun marinebasis kunnen houden.
Waarschijnlijk hebben de Russen als bondgenoten van Assad meer invloed op Assad dan z'n vijanden.

Ik zou het een briljante zet vinden : rusland, china, amerika en rusland die achter de schermen onder 1 hoedje spelen.

Assad die langzaam beinvloed wordt door z'n z.g. vrienden rusland en china, maar in werkelijkheid schaakmat gezet wordt.

zou mooi zijn ;-)
  maandag 24 december 2012 @ 23:01:15 #246
137562 rakotto
pi_120741752
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:44 schreef mr_jack het volgende:

[..]

mooi acteer stukje.....

De FSA probeert wel heel overduidelijk de gifgas troefkaart te spelen..
En stel het is de realiteit. Wat is dan jou reactie?
pi_120758489
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 23:01 schreef rakotto het volgende:

[..]

En stel het is de realiteit. Wat is dan jou reactie?
Wat als.....
Dat zijn vragen die ik niet beantwoord.

Ik bekijk de film ( en heb er meerdere gezien van zogenaamde gifgas slachtoffers) en beoordeel de omgeving, gedragingen vd patient etc.
Ik kom daarbij tot de conclusie dat het slecht acteer werk is.

Als het tegendeel onafhankelijk bewezen is, dan wil ik wel reageren...
pi_120789161
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-20843341
Abdulaziz al-Shalal, hoofd van de Syrische militaire politie, is overgelopen en bevindt zich in Turkije.
Wat denken jullie hiervan? Iemand die een laat inzicht krijgt, niet eerder kon overlopen, opportunisme?
  woensdag 26 december 2012 @ 18:17:39 #249
104871 remlof
Europees federalist
pi_120789953
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 17:40 schreef zuiderbuur het volgende:
Abdulaziz al-Shalal, hoofd van de Syrische militaire politie, is overgelopen en bevindt zich in Turkije.
Wat denken jullie hiervan? Iemand die een laat inzicht krijgt, niet eerder kon overlopen, opportunisme?
Dat laatste, waarschijnlijk ziet ie nu in dat het regime van Assad op sterven na dood is.
Yankee go home!
pi_120789965
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 17:40 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik zou hem oppakken en laten straffen voor het feit dat hij ook mede verantwoordelijk is geweest voor de 40.000 doden. Kon hij niet eerder overstappen? Hij wil gewoon veilig zijn in de toekomst.
Maar goed als je hem oppakt geef je wel een verkeerd signaal af aan de mensen die nog willen overstappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')