Hoeveel geef jij uit? Ik zelf niets, want ik doe niet aan Sinterklaasquote:Detailhandel Nederland verwacht dat Nederlanders dit jaar 0,5 miljard euro aan cadeautjes en lekkernijen voor het sinterklaasfeest uitgeven. Dat is meer dan ooit tevoren, zo heeft de brancheorganisatie dinsdag bekendgemaakt. Vorig jaar ging het om 493 miljoen euro.
Bron
quote:Op dinsdag 20 november 2012 08:45 schreef Karina het volgende:
Ik zelf niets, want ik doe niet aan Sinterklaas
Dat is wel een verschil die 300-400 euro met de restquote:Op dinsdag 20 november 2012 09:07 schreef datismijnmening het volgende:
50 euro met familie
300-400 euro met vrienden
10 tje met andere vrienden
Kloptquote:Op dinsdag 20 november 2012 09:26 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Dat is wel een verschil die 300-400 euro met de rest
Maar met hoeveel zijn jullie dan en welke leeftijd?quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:34 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Kloptmaar het is maar net wat je afspreekt
Iets moois hoeft toch helemaal niet zoveel te kosten?quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:36 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Maar met hoeveel zijn jullie dan en welke leeftijd?
Mij lijkt het wel gaaf hoor als je elkaar echt iets moois kan gevenmaar ik zou daar geen budget voor hebben
Meestal wel.quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:45 schreef Karina het volgende:
[..]
Iets moois hoeft toch helemaal niet zoveel te kosten?
Al zou je tegen mij zeggen, je mag iets uitkiezen voor 1000 Euro dan zou ik het niet eens weten en waarschijnljik iets heel simpels noemen, maar goed, ik doe al jaren niet meer aan Sinterklaas of Kerst, dus je zult waarschijnlijk gelijk hebben, geen idee wat mensen tegenwoordig aan de Sint of met de Kerst vragen.quote:
Je geeft/krijgt dan wel iets wat je ook echt gebruikt en niet na twee weken in een kast eindigt en je er nooit meer naar om kijkt. Heb vorig jaar een sjaal gekregen, heb ik heel de winter gedragen en nu weer tevoorschijn gehaalt met dit barre novemberweer.quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:36 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Maar met hoeveel zijn jullie dan en welke leeftijd?
Mij lijkt het wel gaaf hoor als je elkaar echt iets moois kan gevenmaar ik zou daar geen budget voor hebben
Het kwam er wat materialistisch uit en zo zit ik zelf niet in elkaar. Iedere kerst en verjaardag die vraag: 'wat wil je graag hebben?' Ik weet gewoon nooit iets te vragen. Van 1000 euro zou ik liever met het gezin samen een paar dagen weggaan dan dat ik een ding zou weten op te noemen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:49 schreef Karina het volgende:
[..]
Al zou je tegen mij zeggen, je mag iets uitkiezen voor 1000 Euro dan zou ik het niet eens weten en waarschijnljik iets heel simpels noemen, maar goed, ik doe al jaren niet meer aan Sinterklaas of Kerst, dus je zult waarschijnlijk gelijk hebben, geen idee wat mensen tegenwoordig aan de Sint of met de Kerst vragen.
Maar trekken jullie dan lootjes of kopen jullie voor iedereen iets?quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:52 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je geeft/krijgt dan wel iets wat je ook echt gebruikt en niet na twee weken in een kast eindigt en je er nooit meer naar om kijkt. Heb vorig jaar een sjaal gekregen, heb ik heel de winter gedragen en nu weer tevoorschijn gehaalt met dit barre novemberweer.
Dit jaar zijn we met z'n tienen en van 18-29
Nee lootjes, en niet alleen een sjaal gekregen ook een luchtje en mijn naam in chocolade lettersquote:Op dinsdag 20 november 2012 12:04 schreef Staal het volgende:
[..]
Maar trekken jullie dan lootjes of kopen jullie voor iedereen iets?
Want voor tien man iets kopen dan zit je er ook wel snel aan. Maar per persoon en dan een sjaaltje krijgen van 400?!
Voor de Kerstquote:Op dinsdag 20 november 2012 20:39 schreef Natalie het volgende:
Als we Sinterklaas zouden vieren, dan zou het hetzelfde budget zijn als voor kerst: voor iedereen zo rond de 25 euro.
Dat is echt absurdquote:Op dinsdag 20 november 2012 12:09 schreef Karina het volgende:
Een collega gaf zijn dochtertje een iPad voor haar verjaardag en met Sinterklaas krijgt ze een tv... dat kind is 8 of zo. Sorry hoor, maar dat is echt idioot.
quote:Op dinsdag 20 november 2012 09:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Niets, ik wacht wel tot kerst.
quote:Op woensdag 21 november 2012 13:40 schreef koei het volgende:
Kerst vieren we niet met kado's binnen mijn familie gelukkig, sinterklaas is veel leuker!
Da's denk ik wel een beetje vergelijkbaar met de 50 euro van nu, hier ook zakken vol hoorquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:12 schreef charmed_angel het volgende:
Ik weet nog dat mijn ouders vroeger, 50 gulden per kind deden
En gewoon 2 zakken vol he![]()
Maar goed dat was vroeger en wij waren blij met kleine dingentjes....
Toen waren er nog geen ipads enzo
Dat heb ik ook nooit geweten. Daar stond je als kind ook niet bij stil.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:55 schreef Karina het volgende:
Vroeger hadden wij (met 3 zussen thuis) ook altijd 2 zakken vol, maar ik heb geen flauw idee wat mijn ouders toen uitgaven. Ik denk niet 50 gulden per kind, zoveel geld hadden ze niet.
Toen ik gisteren thuiskwam zat er een badeendje (we sparen badeendje) in m'n wandelschoenquote:
Leuk als je iets spaart en handig voor mensen die een kadootje zoekenquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:30 schreef Natalie het volgende:
[..]
Toen ik gisteren thuiskwam zat er een badeendje (we sparen badeendje) in m'n wandelschoen
Hahaha! Very true.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:22 schreef Karina het volgende:
[..]
Leuk als je iets spaart en handig voor mensen die een kadootje zoeken
Ik bedoel 25 gulden per kindquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:55 schreef Karina het volgende:
Vroeger hadden wij (met 3 zussen thuis) ook altijd 2 zakken vol, maar ik heb geen flauw idee wat mijn ouders toen uitgaven. Ik denk niet 50 gulden per kind, zoveel geld hadden ze niet.
OKquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:11 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik bedoel 25 gulden per kind
Alsof het guldenteken is verandert in het euroteken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:22 schreef charmed_angel het volgende:
Sowieso vind ik dat het speelgoed echt belachelijk duur is geworden
De gemiddelde barbie kost eerder 25 euro en ze zullen er in 1980 ook wel eens goedkoper zijn geweestquote:Op zaterdag 24 november 2012 22:55 schreef Karina het volgende:
Ik heb even gegoogeld, ik weet niet zeker of het klopt, maar in 1980 was de prijs van een Barbiepop 30 gulden. Nu, de goedkoopste die ik kon vinden, 16 euro.
Dat scheelt dus helemaal niks eigenlijk, als je inflatie meerekent. Ik kan me ook herinneren dat bijvoorbeeld Playmobil altijd erg duur was.
ja maar Lego was volgens mij wel goedkoper. Legopakketten waren ook groter, meer te bouwen enzo.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:55 schreef Karina het volgende:
Ik heb even gegoogeld, ik weet niet zeker of het klopt, maar in 1980 was de prijs van een Barbiepop 30 gulden. Nu, de goedkoopste die ik kon vinden, 16 euro.
Dat scheelt dus helemaal niks eigenlijk, als je inflatie meerekent. Ik kan me ook herinneren dat bijvoorbeeld Playmobil altijd erg duur was.
Oh deze vond ik bij Neckerman en het was volgens mij ook gewoon een "echte" Barbie, geen nepperd. het was ook het enige wat ik zo snel kon bedenken om te vergelijken en kon vinden. Lego is lastig, omdat daar zoveel onderdelen van zijn. En volgens mij (maar ik zit er niet zo in) is het nu vaak met electronica en zo wat het duurder maakt.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:00 schreef MarMar het volgende:
[..]
De gemiddelde barbie kost eerder 25 euro en ze zullen er in 1980 ook wel eens goedkoper zijn geweest
Dan had je al een mooiere te pakken. (Barbie.)quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:55 schreef Karina het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |